Elképesztő dolgokat eredményez, ha sok a ráérő munkanélküli egy országban, sok felgyülemlett energiával. Spanyolországban – közelebbről Baszkföldön – például új sportágat szült, amelyből láthatóan versenyeket is rendeznek.
A felvétel egy görög szigeten, Alonnisoson készült, amelyet komp köt össze a szárazfölddel. Ebben így nincs is semmi rendkívüli, de úgy néz ki, szelesebb időben meglehetős kihívást jelent a kompra való felállás. Az a csoda, hogy senkinek és semminek nem lett baja.
A Sivatagi Patkánnyal megrajzolt karikák nem múltak el nyomtalanul: Ken Block is beült egy hasonló stílusú gépbe, bár az láthatóan legalább két nagyságrenddel több pénzből épült.
Nagyon drága luxusautót olyanok vesznek, akik már nem tudják másra elszórni a vagyonukat. Ezt eddig is sejtettük, de most a nyers számok szolgálnak bizonyítékként.
Vannak olyan szent őrültek, akik lehetőségeihez mérten igyekeznek elkészíteni kedvenc autójuk kicsinyített – vagy életnagyságú – mását. Vannak, akik kartonpapírból, vannak, akik fából dolgoznak. Sőt, olyanok is akadnak, akik nem egy egész autót, hanem annak csupán a motorját formálják meg.
Régi sebet tépett fel az érzékeny helyi lakosságban, ezért rendőri kíséret mellett kellett elmenekülnie Argentínából a TopGear stábjának. Az argentinokat a stáb egy Porschéjának rendszáma bőszítette fel.
Újabb videóval jelentkezett a Tax The Rich Youtube csatorna. Röviden annyit érdemes tudni róluk, hogy méregdrága autóknak nyomják tövig a gázt egy hatalmas angol birtokon, és mindezt videóra veszik. Nem szívbajosak: csúszkáltak már Ferrari Enzoval, égettek gumit XJ220-as Jaguaron és raliztak már Rolls-Royce Phantommal. Most egy Wraith a kisfilm főszereplője, amivel szokásukhoz híven nem bántak kesztyűs kézzel:
A TTI nevű texasi kutatóintézet azt vizsgálta állami megbízásból, hogy az amerikai követségek és egyéb külképviseletek köré húzott védelmi eszközök hogyan viselkednének éles helyzetben. A filmen látható teszt működött, igaz, az eredmény több mint ijesztő.
A tuning Audi A5 Sportback tulaja jobbra szeretett volna sorolni a Wagon R+ elé, de az nem engedte be. Miután egy darabig néhány centire egymástól párhuzamosan mentek egy sávban az audis bepöccent, és ráhúzta a kormányt a suzukisra. Aztán megint. A harcnak az autópálya oldalsó fala vetett véget.
Nem egyedi eset, hogy egy viszonylag új tervezésű sportkocsi korai példányai spontán tüzet fognak, de nyilván fájt a tulajnak, hogy a közel 230 milliós gépet láthatta hamuvá égni.
Az autógyártók és egyes modelljeik sikerét nem csupán a jól sikerült, ütős reklámok tudják befolyásolni. Sok márka más piacokon, így például a ruházati termékeknél vagy műszaki cikkeknél is igyekszik megjelenni, ezzel pedig neve az élet szinte minden területén fel-felbukkan.
Több mint egy tucat új Mercedest loptak el az egyesült államokbeli Szilícium-völgy kereskedéseiből az elmúlt hónapokban. A három fiatalt eddig 16 autó elkötésével gyanúsítják, de a nyomozás még folyik, a vádak súlyosbodhatnak.
Történt, hogy két srác megsértődött, miután egy idős lamborghinis agresszív volt velük az úton. Véletlenül épp volt náluk egy műszar-prés és egy guriga vécépapír, amiből egyenesen következett, miként álljanak bosszút. Követték a férfit, megvárták a parkoló autójánál, majd jött a fordulat.
A Ford tervezői 2002-ben készítették ezt a luxusautó-tanulmányt, amikor még úgy tűnt, a márka fejlesztését komolyan veszik, és akár globális szinten is versenyeznének a német és japán prémium-gyártókkal. Erre végül nem került sor – a Lincoln manapság nem sokkal több, mint néhány gazdagabban krómozott fronthajtású Ford, és Észak-Amerikán kívül szinte teljesen feledésbe is merült, de ez a gép még azokat az ambiciózus éveket idézi.
Bár a Renault (Rönó) és a Peugeot (Pözsó) sem feltétlen egyértelmű, a távol-keleti gyártmányok nevei okozhatnak igazi fejtörést. Ez a két videó most tiszta vizet önt a pohárba: előbb a japán autógyárak neveit hallhatjuk egy kedves mosolyú japán lány szájából, majd a négyből három koreai márkáét.
A gumiégetés mifelénk is előfordul – amerikai-autós találkozókon biztosan – de ahhoz, hogy igazán hatékony legyen, elég erős autóra van szükség. Ez az ausztrál gép elég erős volt, bár a technika a végén megtréfálta a tulajdonost.
Valószínűleg nem egészen gyári a szakadt kék T3 DoKa – ez a duplakabinos, platós változat neve a VW-es szlengben – legalábbis erre lehet következtetni abból, amilyen dinamikával a veszi a Nürburgring döntött Karussel kanyarját.
Giorgetto Giugiaro valószínűleg a leghíresebb, még élő olasz formatervező zseni, de neki is voltak igazán fura elképzelései. Például a futurisztikus Italdesign Aztec 1989-ből, amelyből egy maroknyit eladásra is készítettek. Egy példány most új gazdát keres.
Szürreális másodperceket hozott egy mezei gyorsulási futam Coloradóban. A hétvégén zajlott Colorado Street Outlaws-on rögzített videó megmutatja, miért nem jó ötlet nehéz veteránnal gyorsulni menni.
Negyvenhét éve annak, hogy Ivan Schneider New York-i ügyvéd megvette álmai autóját, egy új, '67-es Jaguar E-Type roadstert. Az angol sportautógyártás egyik legnevesebb típusának az USA-ban is nagy kultusza volt akkoriban, Schneider azonban nem sokáig élezhette az autót: 1968-ban egyszerűen ellopták manhattani lakása elől.
A közlekedés szinte kifogyhatatlan forrása az érdekes témáknak, helyzeteknek. Különösen azóta, hogy elterjedtek a térfigyelő- és fedélzeti kamerák. Az alábbi videó természetesen ismét Oroszországban készült, és a világ egyik legszerencsésebb biciklisét mutatja be.
A felvételen tipikus szituáció látható: a parkolóban kialakult spontán autós találkozón gumit füstöltet egy Mustang, mire az arra tévedt rendőrjárőr megpróbálná igazoltatni. A végjáték azonban nem egészen tipikus.
A nagy felni, alacsony oldalfalú gumival, ültetéssel alaprecept tuning-körökben. Nem meglepő, tényleg nagyon sokat tudnak dobni egy autó megjelenésén a jól kiválasztott kerekek. Persze vannak a módosításoknak negatív hozadékai is: leérhet az autó alja, csökken a futómű kényelme, ráadásul ilyen méretekben csak nagyon alacsony profilú gumikat lehet kapni. Ez utóbbi téynezőt felejtette ki a számításból az a Passat CC tulaj is, aki óvatlanul sáros területre hajtott az autójával.
Egy makaói vállalkozó, Stephen Hung, nevéhez fűződik az eddigi legnagyobb darabszámú Rollce-Royce Phantom rendelése: 30 nyújtott tengelytávú luxusautót vett a szállodájának. Ebből kettő ráadásul drágább minden eddigi Phantomnál, mivel aranybevonatú részleteik vannak.
A Lamborghini Veneno talán nem kapott megfelelő figyelmet, hisz egy időben jelent meg a még erősebb McLaren P1-gyel és LaFerrarival, de a kaotikus formavilágú gép egy szempontból biztosan túlnő mindkét vetélytársán: messze ez a legdrágább. Most, hogy az autókat a Lamborghini már kiadta a kezéből, még inkább.