From: Szaniszló Zoltán
Date: Tue, 28 Jul 2009 22:18:08 +0200
To: Papp Tibor
Subject: levél
Tisztelt Papp Tibor!
Szeretném leszögezni, hogy minden este az oldalukat olvasgatom és nagyon kedvelem a cikkeiket. Viszont egy mondat kicsit zavarba hozott. "Államunk okosan odavágott ezzel a hazai gyártásnak, hiszen a motor Szentgotthárdon készül" Ön szerint, aki meg tud vásárolni egy több mint 8 milliós autót, annak megterhelő lesz az a többlet amivel hozzájárul Magyarország fejlődéséhez?
Ön szerint, hány százaléka marad hazánkban az ott gyártott motorokból? Egyébként pedig, amíg nincs végleges törvény, addig felelőtlenség találgatásokkal érvelni.
Részemről nagyon is egyetértek, hogy végre a tehetősebbekről húzzanak le még egy bőrt és ne a szegényebbekről.
További szép napot kívánok!
Szaniszló Zoltán
Tárgy: gyerekules
Feladó: S. Barnabás
Dátum: Wed, 15 Jul 2009 10:06
Címzett: Koszorú István
Tisztelt Koszorú Úr!
Tavaly nyári cikkével kapcsolatban szeretném megkérdezni Öntől, hogy miért írta, hogy "Tudnunk kell, hogy az első ülésen utazás a gyermek számára még így, a szabályok betartásával is sokkal veszélyesebb, mint hátul."
A kérdés (gyerekülés első ülésre történő elhelyezése) számunkra most lett aktuális és ennek kapcsán utána olvastam a témának. Azért érdekelne, mert esetünkben, egy 3 ajtós Suzuki Swiftről van szó, véleményem szerint a hátsó ülés sokkal inkább ki van téve az attrocitásoknak, a gyűrődő zóna fele akkora, mintha előről érkezik a csattanás, ráadásul az ajtók oldalvédelme (egy omega alakú profil véd az oldalütközéstől) is csak a b-oszlopig tart, a hátsó sárvédő "mögött" a kárpit van, így oda bármi hamarabb behatol. Arról nem is szólva, hogy az autóban olyan, Recaro-jellegű sportülések vannak, amelyek körbeölelik a Römer gyerekülést, így oldalról a gyermek dupla védelmet kap, ráadásul a támla dőlésszögét is úgy tudom fokozatmentesen beállítani, hogy a biztonsági gyerekülés optimálisan feküdjön fel mind az ülőlapra, mind a háttámlára.
Tudom, hogy esetem egyedi, de érdekelne, hogy a többi autónál mi indokolja, hogy a hátsó ülés biztonságosabb. Talán a frontális ütközések statisztikailag valószínűbb előfordulása, vagy hogy általában elöl ülnek gyakrabban, így baleset esetén nagyobb valószínűséggel sérül meg, aki elöl ül (elvégre mozgó járműben elöl mindíg ül valaki).
Elnézést, hogy a cikk megírása után ennyivel zavarom kérdésemmel, válasza reményében maradok,
tisztelettel:
S. Barnabás
Kedves S. Barnabás!
Nagyon összetett ez a kérdés, több tényező is azt igazolja, hogy a
hátsó ülés biztonságosabb. Egyrészt a háromajtós karosszéria merevebb,
legalább olyan oldalvédelemmel rendelkezik, mint egy ötajtós, sőt. Itt
ugyanis teherviselő lemez van, ami merevebb, könnyebb, és legalább
annyira, ha nem jobban véd, mit az ötajtósnál az ajtó és a benne lévő
merevítés. Az ugyanis strukturálisan egy lyuknak számít (az
ajtónyílás, ugye), aminek van egy kerete és abban egy
keresztmerevítés.
A másik tényező, hogy a balesetek közel 50 %-a frontális. A frontális
ütközéstől pedig egyszerűen messzebb van a hátsó ülés, hosszabb a
gyűrődő zóna, ráadásul az előre csapódó test vagy gyerekülés a
műszerfalhoz képest egy viszonylag puha dolognak, az első ülésnek
csapódik.
Az valóban nagyon fontos, hogy a gyerekülés jól felfeküdjön, ne
mozogjon a helyén, amit egyébként az ADAC ilyen irányú tesztjéről
szóló cikkben részletesen ki is fejtettünk. Itt. Ebből a
szempontból tehát igaza van, de ez tényleg egyedi dolog a Recaro
sportülések és Römer gyerekülések konstellációjában
Ott vannak azonban a baleseti statisztikák, amelyek tovább rontják az
anyósülés megítélését, helyzetét. Sajnos teljesen pontos adatokra nem
emlékszem, de létezik olyan statisztika, amely azt hasonlítja össze,
hogy az autóban lévő ülések közül melyiken fordul elő a leggyakrabban
súlyos vagy halálos kimenetellel járó sérülés. És ebben a
statisztikában toronymagasan a "jobb egy", az utasoldali első ülés
vezet, itt a legmagasabb a sérülés esélye. Ráadásul drasztikusak az
arányok: 70% feletti az anyósülésé, aztán a vezetőülés következik 10 %
körüli nagyságrenddel. Ennek részben az az oka, hogy akadnak autók
vezetőlégzsákkal de utas oldali légzsák nélkül, öregebb autóknál a
légzsák nélküli, de párnázott kormánykerék védelmi hatása is
érvényesülhet. Aztán van egy olyan tényező is, hogy vészhelyzetben a
sofőr ösztönösen úgy kormányoz, hogy minél inkább elkerülje a
becsapódást, minél messzebb kerüljön az ütközés epicentrumától. Akár
úgy is, hogy a kocsi másik oldalát fordítja mondjuk egy fa felé.
E számokhoz képest a hátsó ülés százalékos arány egyszámjegyű, a
legbiztonságosabbnak a vezető mögötti számít - a statisztikák szerint.
A legfontosabb azonban, hogy mindig az előírásoknak megfelelően
rögzítse a gyerekülést és rendesen csatolja be a biztonsági övet. És
persze SOHA ne tegye úgy a gyerekülés menetiránnyal szembe az első
utasülésről, hogy be van kapcsolva a légzsák, mert annak felrobbanása
a baba halálos nyaksérülését okozhatja.
Üdvözlettel, Tóth Zoltán
Totalcar.hu
Tárgy: a4allroad09
Dátum: Tue, 21 Jul 2009 11:20:45 +0200
Feladó: gnme
Címzett: Winkler Róbert
..mi a picsa ez a sok világító bizbasz?
..nemsoká bazd meg repülőgép vezető vizsgát kell tenni az audi vezetéséhez olyan sok a villóddzó műszer ..
ha ilyet akarok látni elmegyek diszkóba bazd meg..
óóóÓÓ Isten barmai bazd meg...
és ezt adják pénzért .. 12egytucat a kinézetje ..
amiket utcán hajtanak "h"-s rendszámúakat .... ugyanígy néznek ki b+
ez aztán az innováció .. 11M-ért azért miskolcon két olyan 75 nm-es lakást adnak hogy megszólal, kicsempézve leparkettázva MINEN b+, légkondi miegymás .. kilátás a hegyekbe.. garázs ...
..megyek iszok egy pálinkát
Tárgy: zöldkártya
Dátum: Sat, 18 Jul 2009 10:53:39
Feladó: Feri
Címzett: Winkler Róbert
Kedves Dr. Winkler,
olvastam a zöldkártyás totálkáros cikketeket. Nem vagyok beregisztrálva, így gondolatébresztőként arra kérlek nézzetek már utána a dolog másik oldalának is (az sem szebb)
Másfélezer maszek autószerelő, aki a remek adójogszabályok miatt csóró BT-ben végzi iparos tevékenységét, kűzdve az apech nyűgésnyilaival, milliókat áldozott a környezetvédelmi vizsgákhoz szükséges műszerekre, amelyeket a "hivatal" írt nekik elő! Mindig drágábbat és drágábbat. Nekik ezért kölcsönöket kellett felvenni, üzemeltetni, miközben a nagy tudású állam arra nem volt képes, hogy egyszer írasson rendszerhez egy alkalmas szoftvert egy olyan figurával, aki nem egy "hivatali félisten" valakije, hanem autószerelő műhelyt is látott profi programozó. Olyan szoftvert, amelybe a XXI. században nem csak félóra billentyűverés után lehet bevinni a szükséges adatokat és mindezt elég egy példányban... (aki várt már egy órán át zöldkártyára és látta az autószerelő fején a lelkesedést, mikor maga elé húzta a billentyűt, az tudja miről írok.)
Most ezek az emberek lehúzhatják a rolót, a berendezéseiket kidobhatják, mert nem veszi meg senki, és sorolhatnám a többit... kölcsön, munkanélküliség stb. Ha csak az eszközeikért kártalanítanák őket, akkor is nyakig lennének a slamasztikában, hát még így, hogy a tervezet szerint januártól egyszerűen kihúzhatják a konnektort.
Ezek a kisiparosok arra is figyelnek, hogy küldjenek egy levelet, mielőtt lejár a kártyád, és ha gáz, még be is állítják a szakadt karbidat, hogy ne dőljön belőle a füst. Proaktívak és segítőkészek, mert ez a kenyerük. Ha nem így lenne, legközelebb már nem hozzájuk menne a kliens.
Mi lesz ezután? Az állam szarik rájuk, kit érdekel 1500 tönkrement vállalkozás. (Nem olyan sok adókiesés.) Az autós meg hónapokat vár az időpontra, visszadobják a kocsiját, menjen szerelőhöz, majd megint vár, de lehet, hogy fejelt áron majd beállítják neki. Ha külföldre mész, (nem csak Románia) a rendszámot pillanat alatt kapják le és nem érdekli őket, hogy van előjegyzésed.
Jól járunk? Olcsóbb lesz? Hát hogy valakinek a valakijének igen, az tuti, de hogy az autósok csak szopni fognak, és a maszek autószerelők, akik erre álltak rá anno szintén, az biztos.
Nem értem, hogy egyetemet és főiskolát végzett fejek, - akik a Fővárosi Nagycirkusz 2.0-ban (gyengébbek kedvéért Kossuth téri szép kupolás épület) járnak aludni - miért képtelenek az orruknál tovább is nézni, és ebben a balkáni országban miért nem lehet esetleg az érintettekkel is tárgyalni egy ilyen változtatásról, mielőtt az aznap kipattant buta ötleteiket megvalósítnanák.
Mert mutyi az volt, van és lesz. Pl. a BKV szakadt autóbuszai, amelyek a várost igazán szennyezik, sosem lesznek korrektől bevizsgálva, nem beszélve egy esetleges terhelésés vizsgálatról ezen buszok esetében. Ugyanakkor a csóró polgár tíz éves benzines személyautója már anniyra korszerű motorral készült, hogy nem sok különbséget látni a mai vadonat új verdák javára, tehát majdnem felesleges évente csesztetni. A felhajtás nem csak értelmetlen, de legalább drága is lesz és nem is működik majd.
Ami kerek, azt vigyük, ami szögletes, azt gurítsuk, de csak addíg, míg le nem koptak a sarkai, mert aztán már megint lehet emelni.
Kérlek Bennetetet, legyetek kicsit "punkabbak" és szóljatok már be ezeknek a nemistudoménmiknek, hogy ébredjenek már fel!!!
Köszönettel:
Feri
A Totál továbbra is az ország egyetlen olvasható autós magazinja, csak így tovább!!!
Kedves Feri,
ehhez nem sokat lehet hozzáfűzni. A zöldkártya valakiknek komoly biznisz, és valószínűleg nem azoknak, akik tényleg korrektül melóznak. Hiszen annak volt több ügyfele, aki az autó jelenléte nélkül is tudott CO-t mérni. Igaz, nem kerestek annyit, mint akik a kötelezően előírt, egyre drágább műszereket árulták.
Autós oldalról nézve a dolgot, kellőképpen gyűlölöm ezt az intézményt, hiszen semmi értelme az egésznek, ha a kéken füstölő Ikarus is megkapta ugyanezt a zöldkártyát - márpedig megkapta -, ahogy a lógó belű IFA is. Másfelől, teljesen irracionális a létezése, ha ugyanazt a mérést elvégzik a vizsgán is.
Tehát ebben az új rendelkezésben lenne ráció, ha nem állították volna rá a komplett háttéripart egy felesleges papír kiállítására, akiknek ez biztos bevételt hozott, ami most kiesik. Ettől függetlenül ez nem korrekt eljárás a kisiparosokkal szemben, még akkor sem, ha köztük is volt olyan, aki visszaélt a dologgal.
Üdvözlettel:
Papp Tibor
Dátum: Sun, 05 Jul 2009 23:00
Feladó: Gyuri
Címzett: Papp Tibor
Szia!
Egy utat találtam ki a dugó elkerülésére!
Szia!
Néha közlekedésszervezők nem gondolkodnak józan paraszti ésszel (már bocsánat, nem minősíteni akarlak, csak ez egy ilyen hülye fordulat). Teljesen logikus lenne egy ilyen út, de erre azt szokás mondani, hogy:
"Jó ötlet, de mi is pont tervezünk egy hasonlót, ott lesz az Mx, igaz, kicsit lejjebb. Azt meg is fogjuk építeni. Csak még nincs pénz rá, mert kicsit drága lesz a viadukt és az alpesi alagút."
Közben meg egy ilyennel több tíz(száz)ezer ember gondjait oldanák meg, töredéke pénzből. Persze, a képzeletbeli autópálya meg majd 30 év múlva épül meg, holott addigra elavultak lesznek a tervei. Jól látom?
Üdvözlettel:
PappTibi
Tárgy: bmw750ixdr
Feladó: BT
Dátum: Thu, 02 Jul 2009 08:19
Címzett: Tóth Zoltán
Bocs, hogy belevau, de számomra a cikkből az derül ki, hogy azért kell ez az egész, talán olcsónak nem nevezhető rendszer, hogy kiküszöbölje a BMW "hiányosságait". Érdekes dolog, hogy egyszer bementem egy Váci úti BMW-szalonba, ahol a fószer elmesélte nekem, hogy ez egy olyan rendszerekkel felszerelt autó (mármint a BMW), amely e rendszereknek köszönhetően kiküszöböli a hátsóhajtás problémáit. Magyarán, hóban is lehet vele menni. Mindezt hőskölteményként adta elő, hogy ez micsoda előrelépés. Én meg azt gondoltam, hogy az én elsőkerekeseimnek nem kell ez a sok hárombetűs bizbasz, hanem csak úgy megy. Parasztvakítás, milliókért. És zabálja a sok bunkó.
Üdv!
BT
Pedig milyen találó és vicces is volt az a reklám. A cirkuszi artista a semmi közepén lavírozott egykerekű biciklijével (ami ugye a monocikli, vagy mi), s hiába tekeri profiként a pedálokat, a gép mozgása a bizonytalan imbolygás, instabilitás üzenetét közvetíti. A BMW marketingesei így próbálták elmondani a vevőjelölteknek, hogy a hajtott kereket kormányozni nem ideális.
Micsoda fricska volt ez a Mercedesen, a Jaguaron és a Lexuson kívül szinte mindenkinek. Így utólag sose tudjuk meg, hogy amikor kitalálták ezt a reklámot, akkor a marketingesek még nem tudtak az xDrive születéséről és jövőbeli sikereiről, vagy egyszerűen csak nem érdekelte őket. Mindenesetre ez a fagyi visszanyal klasszikus esete, főleg úgy, hogy az értékesítők is magukévá tették a vállalati kommunikációt.
Persze egy BMW elsőkerékhajtással.. Uhh, az fájna, nagyon fájna.
Tárgy: Érdeklődés Dátum: Tue,07 Jul 2009 19:16 Feladó: M. Gergely Címzett: TotalcarSziasztok!
Mazda 6-os autómmal ma találkoztam össze egy villamossal...az autó keresztbe hajlott, de megúsztam komolyabb sérülés nélkül, jelenleg lábadozok. Szeretném ezt megköszönni a Mazda anyacégnek, de nemtom hogy milyen címre írjak. Tudnátok ebben segíteni? Tényleg nekik köszönhetem életem... ha érdekel a baleset, itt a link . Előre is köszönöm segítségeteket, üdv, M. Gergely
Nos, néha olyan helyzet adódik, hogy nem adja ki rendesen. Ilyenkor robban az üveg, repül a szilánk, nyöszörögve hajlik a vas. Kedves Olvasónk túlélte autójában a bajt, és szeretné megköszönni a gyártónak. Örülünk, hogy segíthetünk.
Rajtunk ne múljon, íme!
Tárgy: 5 személyes kabrió
Dátum: Wed, 27 Jun 2009 11:33:03
Feladó: György
Címzett: Papp Tibor
Tiszteletem!
Nékem csupán egy kérdésem lenne: ismernek-e önök 5 személyes kabriót?
Nékem ugyanis a nejem mellett 3 leányom van, s válni sem szeretnék. Viszont egy kabrióra beneveznék.
Használtan is.
Ádám György
Kedves György,
Amióta megérkezett a kérdése, nem sok nyugodt éjszakám volt. A lányos apák iránti szolidaritás motivált (tudom már nagyjából, mivel fogom kabrióztatni a lányomat, ha már nem 1 éves lesz…), de a szakmai kihívás is. Mert hirtelen végiggondoltam, hogy hány ilyet is tudok? Pontosan nullát. Bende felvetette a Mercedes W124 kabriót, de az is négyüléses. Ahogy szétnéztem a neten, kiderült, hogy ha végtelen anyagi lehetőségei vannak, akkor is bajban van. Mondjuk, vesz egy Rolls-Royce Drophead-et, és máris adhatja be a válókeresetet. A képen jól látszik, miért:
Az sem megoldás, hogy csak hátul legyen nyitott, még így is megbukik a Maybach Landaulet. Hát nem gáz? Ez is kétüléses hátul, igaz, az a kettő ággyá is alakítható. Százmillióért.
Tovább törtem a fejemet, meg keresgéltem a neten. A gugli kiköpte, hogy még http://www.whatcar.com/car-news/what-car-q-and-a/where-can-i-find-a-five-seater-cabrio/216234">a What Car magazin tudorai azt javasolják egy olvasójuknak, aki ugyanezt kérdi, hogy inkább vegyen valami üvegtetős kupét, mer’ az jó dolog. De mi nem vagyunk a What Car, mi nem sikáljuk el ennyivel a választ.
Ekkor elővettem az ADAC használtautó katalógus CD-jét, és rákerestem, sok évre visszamenőleg háromszázerer modell van benne. Legyen öt ülése és vászonteteje. Ki is dobta a Fiat Punto I. Cabriót, vagyis elég kevés hiba van a katalógusban, mert ez a típus négyüléses, száz százalék.
Mert mitől is függ, hogy hány üléses egy autó? Hát attól, hogy hány biztonsági öv van benne. És a Punto Cabrióban négy van. Vagyis olyan autó kell, amelyben nincs gyárilag biztonsági öv, mert régi. Mondjuk 1970 előtti, még előkészítve se legyen, hiszen ilyenkor azt lehet mondani, hogy : ez még a pre-biztonságiöv érából származó veterán. Mint ez.
Csakhogy ilyesmit nem jó üzemeltetni, több gondoskodást igényel, mint egy feleség. Maradnak a nagy gigantikus amerikai tepsik, mint például egy olyan Ford Galaxie, amilyen kollégánknak, Balázs Viktornak is volt, persze kabró változatban. Mert az nem hogy öt, hanem hatüléses: elöl-hátul széles egybepad van. Bár, a Viktoréban volt elöl két statikus medenceöv, de ha kötekszik a felügyelet, akkor legrosszabb esetben ötülésesre vizsgáztatják.
Ugyanez, másik évjáratban, ilyen hátulról.
Szóba jöhet még Impala kabrió:
Szintén tekintélyes hátsó paddal, és kormányoszlopon lévő előválasztó karral.
Jó megoldásnak tűnik egy Cadillac Eldorado, de bármilyen hasonló nagyvas megteszi odaátról.
Ugye, itt elfér három csaj? Igaz, felsejlik ott valamilyen övcsat, de legfeljebb kiszereli az ember, és akkor nincs ott.
Találtam is http://www.affordableclassicsinc.com/index.html">egy oldalt, ahol lehet válogatni az ilyenek között.
Egyetlen bökkenő van. Az ember vigyáz a gyermekei életére, vagyis az övnélküliség csak akkor jó, ha valóban nincs rizikó. Tehát ritkán használják a kocsit, és kizárólag amerikaiautó-felvonuláson. Ráadásul, ha akkorák a gyerekek, hogy még szükségük van biztonsági gyermekülésre, nincs mivel becsatolni azt. (Gondolom, ha már nem kell nekik gyerekülés, akkor a pasijuk írna, és kétülésest keresne.)
Ilyenkor jöhetnek a terepjárók. Persze a kabrió terepjáró is amerikai műfaj, például a Belsőség-találkozó, ahová valaki egy Toyota RAV-4Runner kabrióval érkezett. Innen az ötlet, hiszen ez egy létező dolog.
És legnaqgyobb meglepetésemre ma is kapható, sőt, Európában is kapható a Jeep Wrangler Unlimited. Öt övvel, öt üléssel. A képen jól látszik, hogy hátul, a középső helyen is ott az öv.
De aki közelebbről szeretné látni, íme:
A dolog szépséghibája, hogy Németországban 33 ezer euró az alapára, a magyar képviselet pedig nem ír árat a modellre, de akármilyen durva kedvezménnyel sem lehet túl olcsó kocsi.
Ekkor következett a megvilágosodás. Miért négyüléses egy kabrió? Itt-ott megerősítik, nehezebb lesz: vagy nem fér el a hátsó ülés, vagy olyan kicsi az autó terhelhetősége, hogy amúgy sem bírna el egy ötödik utast. Tehát milyen kabrió lehet ötüléses? Hát az, amelyik nem teljesen kabrió. És ekkor beugrott a Baur.
Ez egy kis német cég, amely például 3-as BMW limuzinokból és kupékból épített vászontetős izéket, amelyeknél az autó oldalfala, ablakkeretei megmaradnak, sőt, a tető keresztmerevítője is. Igaz, ettől nem lesz annyira harmonikus a formája, mint a sima kabriónak, de számos előnye is van. Például ez:
A német hirdetésből képen egy e30-as 316 látható Baur-kabriónak átépítve, de készült az e36-osból is, bár abból lényegesen kevesebb.
Bár néha Magyarországon is feltűnik egy-egy példány, Németországból érdemesebb behozni, mert ott van némi választék megkíméltebb autókból, akár kis motorral is. Amellett, hogy nem vészesen drága egy ilyen, meglehetős ritkaság, tehát nem kizárt, hogy befektetésnek sem rossz. Igaz, az elsődleges szempont mégiscsak az, hogy beférjenek a lányok.
Remélem segítettem. Egy biztos, sok választása nincs, de azért valamennyi van. Hát ennyit a What Carról.
Üdvözlettel:
Papp Tibor
Tárgy: re: avultatas
Dátum: Wed, 01 Jul 2009 10:30:03 +0200
Feladó: István
Címzett: Gulyás Gusztáv
Vicces volt olvasni a cikket, mert igazi féligazságokat puffogtat. Azokat az igazi marketingszöveget, amit benyal, mindenki, aki nem gondol bele (meg hozzáérteni sem kell).
Tegyük hozzá lehúztam 3 évet a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítójánál, ahol folyt a tervezés, gyártás és gyártáselőkészítés is. Az a mondata igaz a kedves cikkírónak, hogy szándékosan nem gyárt senki rosszat....
Ez igaz, de van egy mérleg, amíg nem éri meg az ISMERT szériahibát javítani, mert olcsóbb a reklamáció, meg különben is a presztízs.... Az alatt a 3 év alatt, amíg ott dolgoztam, kb. 8-10 ilyen alkatrészről tudtam, aminek ismert szériahibája volt, és szándékosan titkoltuk a megrendelő elől ;o)) Nem egy alkatrészt több helyre eladott a cég különálló termékként... (3x tervezés, gyártáselőkészítés stb stb áron ;o)) Sőt, nem egyszer történt, amikor kis cég volt az adott alkatrész beszállítója a hibás darabokat is beszereltük (noha mindenki tudta idő előtt tönkremegy) de a beszállítónak nem volt megfelelő biztosítása, és nem tudta volna kifizetni a reklamációs díjat, így megpróbáltuk elsimítani... Maradjunk annyiban, sikerült... Nem is vennék Volvót automata váltóval egy darabig ;o))))
De a nagyszájú BMW Mininél is létezik ilyen alkatrész.... Végül annyit kérdeznék a kedves cikkírótól, látott már olyan marketingest, aki azt mondta, hogy hát igen, ilyen ócskára sikerült az autónk, és sajnáljuk, de ennyi? Ugyan már.... Arról nem beszélve, hogy ismeri a kedves cikkíró az autóiparban bevett 4 órás raktározási tartalékot? A gyártósoroknak 4 órára maximalizált tartalékaik vannak... Ha annyi idő alatt nem jön meg az utánpótlás, megáll a gyártósor... Az meg kemény eurómilliók... amik kihatnak a beszállítóra is a szerződés szerint... GYK az senkinek nem áll érdekében, hogy megállítsa a sort, mert hibás tervezésű az alkatrész, újraterveztesse, újragyártassa és újraminősítse, mert az ugye nem fér bele a 4 órába... No ennek fényében az egész cikk egy klassz kis reklámprospektus, és kb. a wc-n kiváló célokra használható. Vagy kiváló önámításnak egy füves cigi mellé.
From: B. László
Date: June 24, 2009 8:58
To: TotalCar
Subject: Kuplung nélküli váltás
Tisztelt Autódoktor!
A vezess.hu vezetéstechnikai tanácsok rovatában bukkantam egy kérdésre, amelyben a levélíró kuplung nélküli váltásról ír, a szakértő pedig megerősíti a technika létjogosultságát. Neki is írtam, de nem válaszolt. Ezért Öntől kérdezném, hogy lehet úgy váltani kuplung nélkül, hogy a fogaskerekeket ne törjük össze? Egyszerűen nem fér a fejembe. Itt a link, a kérdés a lap alja felé található.
Tisztelettel: B. László
Tisztelt Balogh László!
Ha kérdésére konkrétan és egyetlen szóval szeretnék válaszolni, akkor azt mondanám: nehezen. A viccet félretéve, tényleg lehetséges normál, modern, minden fokozatánál szinkronizált kézi kapcsolású váltóval a kuplung lenyomása nélkül váltani, de nagyon-nagyon sok gyakorlás, jó érzék és egy még eléggé egészséges váltómű szükséges hozzá. És néha-néha így is megreccsenhetnek a szinkrongyűrűk.
Ha mindenképp ki szeretné próbálni, a következőket javaslom. Gyorsítson normálisan, egyesből még váltson kuplunggal, de kettesben vagy hármasban már kísérletezhet a kuplung nélküli módszerrel, először csak annyira, hogy a tengelykapcsoló oldása nélkül tolja ki a váltót üresbe. Nem túl durva gyorsítási szakasz után tegye a kezét a váltókarra, és nem túl nagy fordulatnál nem túl hirtelen vegye el a gázt, mintha normálisan kapcsolna. Persze a kuplungot ne nyomja ki. Miután elvette a gázt, a kezével finoman tolja (vagy húzza) a váltókart az üres irányába. Nem túl erőszakosan, de azért érezhető erővel: azt hiszem, erre mondjuk, hogy "érzéssel". Lesz egy olyan pont, egy rövid pillanat, ahol és amikor az autó sebessége és a motor fordulatszáma tökéletesen "illeszkedik" egymáshoz, az erőátvitelben nincs feszülés - itt a kar simán kiugrik üresbe. Elvileg nem szabadna reccsennie, legfeljebb egy picit ugorhat a kocsi. Ha tényleg meg akarja tanulni ezt a módszer, akkor ezt gyakorolja sokat, annyit, hogy már odafigyelés nélkül, készség szinten, rángatás és reccsenés nélkül menjen a dolog. Amíg nem ér el erre a szintre, addig szerintem ne nagyon próbálgassa a kuplung nélküli "bekapcsolást".
A fokozatban be váltásnál is ugyanez a trükk, azt a tempót és motorfordulatot kell eltalálni, ahol szinte beszippantja a váltókart a váltó. Itt is kulcskérdés, hogy érzéssel nyomja a kart a fokozat irányába. Egyszer csak eljön az a pont, amikor a szinkrongyűrűk összeakadnak és a váltó becsúszik a kívánt fokozatba. Ezt először hármasból négyesbe érdemes gyakorolni (a H kulliszában itt nem kell síkot váltani) és általános szabály, hogy a fokozatból kihúzás után üresben mindig várni kell egy kicsit, amíg leesik a motorfordulat és kapcsolni lehet a következő fokozatot. Ha túl gyengéden próbálja betolni a kart, akkor az valószínűleg kevés lesz és elmulasztja azt a rövid pillanatot, amikor össze tudnának kapcsolódni a szinkronok. Ha viszont túl erősen erőlteti a kart a fokozatba, akkor könnyen megreccsentheti a váltót.
Tekintve, hogy milyen ritkán lehet tényleg szükség a kuplung nélküli kapcsolás tudományára (elszakadt bowden, elfolyt hidraulikaolaj), szerintem nincs sok értelme elsajátítani, de jó móka és javítja az autókezelési érzékeket, ráadásul, ha már elég jól megy, az ad egy kellemes sikerélményt. Szerintem csak akkor kísérletezzen vele, ha nem bánja, hogy néha megreccsenti a váltót, elég rutinos sofőr ahhoz ahhoz, hogy vezetés közben ilyesmire is odafigyeljen és elég lelkes autórajongó ahhoz, hogy megtanuljon egy alapvetően felesleges technikát. Ugyanis kuplung nélkül az elindulás is elég nehézkes (járó motorral, kuplung nélkül üresből egyest kapcsolni reccsenés, szinkrondarálás nélkül nem nagyon lehet), ezért várhatóan nem fogja autóját meghibásodott tengelykapcsolóval túl hosszú utakon használni.
Üdvözlettel, Tóth Zoltán
Totalcar.hu
Ami a kérdés technikai hátterét illeti, abban Papp Tibor az illetékes elvtárs. Át is adom neki a szót:
Kedves László,
csak annyival egészíteném ki azt, amit Zoli válaszolt, hogy ez nem ördöngösség. A váltóban ugyanis a fogaskerékpárok folyamatosan kapcsolatban vannak egymással. Váltáskor annyi történik, hogy a szinkronkúpok lefékezik és egy körmös kapcsoló odazárja az adott fogaskereket a tengelyhez, amin korábban szabadon forgott.
Erről
talál egy angol nyelvű videót, itt jól látszik, hogyan működnek a szinkronkapcsolók:
A körmös kapcsoló akkor oldható és zárható, amikor nem visz át nyomatékot. Ezért nagyon függ az autótól, hogy milyen ütemben veszi el az ember a gázt és húzza át a kart. A szinkronkapcsoló ilyenkor is igyekszik dolgozni, és amíg fordulatszám-különbség van a tengely és a fogaskerék között, nem (nagyon) hagyja rátolni a körmöket, ilyenkor megnövekedett erővel kellene rátolni a kart és közben recseg. Amikor viszont pont jól kaptuk el a váltási pontot, ugyanolyan finoman átmegy a kar, mintha kuplungoltunk volna.
A probléma az, hogy a kuplung nélküli váltáskor alakulhat úgy, hogy a kelleténél nagyobb igénybevétel éri a fogak felszínét, amit nem erre méreteztek. Ezért előfordulhat fogtörés, illetve a fáradás következtében a fogak felszínéből kis kagyló alakú fémdarabok törhetnek ki. Egyszerűbben szólva: a váltó tönkremehet, lényegesen hamarabb, mint az normális lenne.
Jó próbálgatást:
Papp Tibor
A REVAi elektromos autóról szóló cikkünk felvillanyozta Balogh Sándor londoni olvasónkat, és utánajárt a kiskocsik ottani árának. Íme, a tapasztalatai:
Tárgy: REVAi
Feladó: B. János
Dátum: Wed, 10 Jun 2009 15:36
Címzett: Koncz JánosTisztelt Totalcar!
A REVAi cikket olvasva feltámadt a kíváncsiságom, hogy mennyibe kerülhet itt Londonban egy G Wizz/REVAi, mivel tele van velük a város. Az itteni forgalmazó honlapja szerint az alapmodel ára 8000 font alatt van (10000 font körül van a légkondis, hűtött-fűtött bőrüléses darab), míg a Li-ionos nincs egészen 16 000 font. Használt 2 éves járganyt új akkuval 5-6000 fontért lehet vásárolni.
Nekem úgy tűnik innen 1000 mérföld távolságból, hogy Szabó úr árképzése nem éppen önzetlen, sőt gyorsan szeretne sokat keresni. Itt is tisztességes haszonnal dolgoznak a kereskedők, plusz drágább a szalon, drágább a munkaerő és mégis, kis hazánkban az itteni bruttó árnál kb 1 millió forinttal többért kínálják.
Inkább vinnék innen, ekkora autónál úgyis mindegy melyik oldalon ülök, azon az 50 centin nem múlik. :)Üdvözlettel,
B. Sándor
Balogh úr e-mailjét továbbítottuk a magyar forgalmazónak, Szabó Jánosnak, aki az alábbi, alapos és némi ügyes marketingtől sem mentes választ fogalmazta meg:
Tisztelt Balogh Sándor Úr!
Igazán örülök neki, hogy REVA elektromos jármű vásárlásán gondolkozik. Meggyőződésünk, hogy a világ nem tud többé fosszilis közlekedésre alapozni, mivel azon az alapon nem fenntartható a közlekedés fejlődése. Ezen kívül egyre többen látják meg azt is, hogy tulajdonképpen nem csak a környezetünknek jobb, de gazdaságosabb is elektromos járművekkel közlekedni!
Az Angol GoinGreen Ltd. legelőször kezdte el forgalmazni a REVA-t (ott G-Wizz néven) Európában, öt évvel ezelőtt. Mai napig ő a legsikeresebb, még jelenleg is legalább ötször annyi eladott járművel, mint az összes többi európai forgalmazó együttesen! Tiszteletre méltó eredmény! Azonban a tavalyi krízis az ottani eladásokat is érintette, mint ahogy mindenkit. Ők is és a már másfél éve forgalmazó ír Greenaer Ltd. kezdeményeztek egy kedvezményes akciót tavasszal a gyár ártámogatásával. Ez egy-egy szállítmányukra vonatkozott, és a szokásos 12.500 – 13.000 EUR-os alapár helyett 10.000 EUR-ért kínálták. Még talán most is van ezekből 1-2 darab a készletükön, ezekből érdemes vásárolni (ha a jobb kormány megfelel), mert az újabbakat már nem fogják tudni ilyen áron adni.
Ha használt Reva-t illetve G-Wizz-t szeretne vásárolni, akkor érdemes arra figyelni, hogy „i” modell legyen – ezek műszakilag (AC meghajtás DC helyett, tárcsafék, stb.) és biztonságilag sokkal fejlettebbek, mint a régebbi modellek. Kívülről is könnyen megkülönböztethetőek: a régi modelleknek sík szélvédőjük van, az újaknak ívelt. Egyébként a Londonban fogalomban lévő ezer-valahányszáz járműből csak pár darab eladó használtan. Ha haza fog hozni használt REVA-t, akkor számíthat szakszervizünk segítségére alkatrész utánpótlásnál, karbantartásnál. A fenti (véges) akcióktól eltekintve jelenleg
Magyarországon a legolcsóbb a REVA! Ajánlom még figyelmébe a legközelebbi forgalmazó, a francia SARL Holding árlistáját, ők 14.900 EUR alapáron kínálják . Kicsit fentebb, Belgiumban 14.900 EUR az alapár . Az induló osztrák piacon is 14.500 EUR körül lesz az alapár, tudomásom szerint. Magyarországon a COMTEX Green Zrt. forgalmazásában 12.000 EUR, illetve július 1-től az ÁFA emelés következtében 12.500 EUR lesz az alapár. Természetesen forintban, az előleg illetve a vételár megfizetésének időpontjában alkalmazott árfolyammal számolva, amire nincs hatásunk… Egyébként (sajnos) fontos euróban összehasonlítani az árakat, hiszen amióta a REVA, illetve annak magyarországi ára elkezdett megjelenni a sajtóban és egyéb tájékoztatókban, az EUR-HUF árfolyam 277 és 315 között mozgott valahol… Ennyit talán az árakról. Szívesen adunk további részletes információt a REVA egyéb tulajdonságairól, az előnyeiről a környezetre gyakorolt pozitív hatásairól. És arról, hogy vezetni a REVA-t vidámság és élvezet! Erről Londonban személyesen is meggyőződhet, ha feliratkozik egy tesztvezetésre itt. Nyolc helyszínből választhat (meeting places), és érdemes tudni, hogy több helyen egy-egy tulajdonos mutatja be a villanyverdát! Budapesten és Debrecenben itt lehet tesztvezetésre jelentkezni.Szép, füstmentesebb napokat kívánok!
Üdvözlettel: Szabó János
Mit tehetünk mi ehhez hozzá? Csak ismételni tudom a múltkori cikk konklúzióját, hogy az elektromos autókban kétségkívül van fantázia. Nem véletlen, hogy a nagy gyártók egymás után mutogatják a szériagyártáshoz közeli állapotban lévő, tisztán elektromos hajtású modelljeiket. Ám ezek elterjedését több tényező is befolyásolja majd. Az egyik kétségkívül a versenyképes ár, és a jelenlegi benzines, dízelolajos, gázos autókénál olcsóbb üzemeltetés – valamint az infrastruktúra fejlesztése, hiszen sok villanyautó működtetéséhez rengeteg áram kell. A magam részéről kíváncsian várom a fejleményeket - és őszintén drukkolok Szabó Jánosnak is, hogy rentábilissá tudja tenni a kétségkívül úttörő vállalkozását.
Tárgy: peug308cc09
Dátum: Fri, 26 Jun 2009 08:54:31 +0200
Feladó: Geza
Címzett: Papp Tibor
hello!
Nem volt szép dolog a konkurencia-listából pont az EOS-t kihagyni, főleg abban a tekintetben, hogy a tetőkeret zavaró közelsége mennyivel rosszabb-jobb a két modell esetén (307ccnél feltűnő volt a különbség), illetve a hátsó lábtér tekintetében.
Üdv
Geza
Kedves Géza,
bár ritkán mondok ilyet, de igaza van. Valóban, az EOS egy komoly konkurens, és abban tényleg egész nagy hátul a lábtér. Sajnos kifelejtettem, mert van az úgy, hogy kifelejt valamit az ember. Ezért aztán szeretnék kárpótlásul egy pótszavazást szervezni az EOS javára, ha már ilyen csúnyán járt.
Papp Tibor
Tárgy: Kalos, Aveo, vagy amit akartok
Feladó: M. Zsolt
Dátum: Tue, 16 Jun 2009 11:16
Címzett: Papp Tibor
Tisztelt Papp Tibor!
Autóvásárláson töröm a fejem, mint mindig. Sokféle autóm volt öregek tragacsok de nekem legalább különlegesek, és nem kellett hitelt felvennem. (Azt hiszem mindenki így jár, akinek túl sok matchboxa volt gyerekkorába, de felnőttként mégsem lett űrhajos se bankár) Volt benga svéd kocsim, morcona ötkarikásom, pici ferdeszeműm, sportos japóm, elegáns franciám. Nem válogatok. minden autó tetszik valamiért. Mivel kezdek öregedni, hát megnéztem a kispolgári kocsikat is 1millióig, vagy netán fölötte. Felmerült bennem egy kérdés, miért olyan olcsó egy öt éves Daewoo Kalos? Én több ízben is ültem benne két ismerősömnek is volt, meg is lepődtem mert a hosszú utakon csak halkan duruzsolt ment a légkondi, valamiért egész kellemes kocsinak találtam, pedig akkor egy Honda Prelude ádáz boyracere voltam. A népitéletből kiderült, hogy egynehány motorhibbákkal került ki a gyárból, meghogy ebbe opel ecotec motor van ami nem túl erős cserébe sokat fogyaszt. Mi igaz ebből, mit lehetne erről a Kalosról bővebben tudni, mert én utánna néztem a neten de nem sok mindent találtam. A fórumokban csak elfogult tulajok bizonygaták, hogy a hengerenkénti négy szelep az csak a nagyok parasztvakítása, így jobbnak láttam inkább egy levelet írni. És megtetszett a nyugott kispolgári érzetet sugalló 5 ajtós 1.4 es Kalos, ami nem sportos, nem vagány, nem nagy, nem is kicsi, és 800 ezer jó magyar forintért csak öt éves. (Sose volt még öt éves autóm, de talán 8 éves se nagyon.) Lehet, hogy ez egy rossz választás lenne és mindenki szabadulni akar tőle mert hemzseg a hibáktól, mint az olcsó bicikli a madaras tescoban, vagy csak az a gond, hogy az elejére azt írták Daewoo, és nem presztizsmárka? A másik kérdésem inkább egy témaajánlat lenne mert ez is érdekelne a használtpiacon. Ha nem Daewwo akkor kétszer ennyiért választanék egy használt suvot. ( CRV, RAV, HRV, etc) Érdekelne egy összehasonlító teszt, ebből a kategóriákból. Kiváncsi lennék tíz év alatt milyen állapotban vannak ezek a suvok és melyik a jobb miben?
Válaszát köszönöm!
M. Zsolt
Kedves Zsolt,
kábé egykorúak vagyunk, de én még nem érzékeltem magamon a vágyat egy Aveóra. Elárulod, hogy mik a tünetek, hogy felismerjem, amikor nálam is bekövetkezik:)
A Kalosszal szerintem az a helyzet, hogy túl sok van belőle, adták kedvezményes hitellel fűnek-fának, csakúgy, mint pl. a Thaliát. Márpedig ez lenyomja az árakat, pláne fizetőképes kereslet nélkül - a gazdasági hatások pont az ilyen típusok vásárlóit érintik hátrányosan. És valóban probléma a név is, nézd csak meg az utakon, hány Nubirát műtöttek át utólag Chevyvé, amikor megváltozott a neve, a kereskedőknél kurrens cikk lett a Chevy-embléma.
Azonban a Kalos, így korai változatban elég egyszerű darab, de végülis mindent tud, amit tudnia kell. Akkoriban még a Matiz szintjén mozgott a műszerfal (a Chevy Aveóban sokkal normálisabb van már), és én úgy emlékszem, hogy a klíma és a szellőzőrendszer teljesítménye sem volt mindig elég a kocsihoz. A meglepően magas fogyasztást is alá tudom támasztani, és ráadásul az is zavaró, hogy nem nagyon megy - ez a kombináció pedig együtt bosszantó. Sokkal jobban elviselné az ember, ha legalább az egyiket tudná, leginkább a kis fogyasztást. A rugózása lágy, és nem is kicsit, a kanyarokban billeg, mert keskeny és magas. De tény, hogy elfogadhatóan elfér benne két gyerek hátul. A hibáktól nem hemzseg, bár pár beteg példány akad, de nem annyi, hogy telítsék a piacot. Arra viszont oda kell figyelni, hogy legyen benne szervokormány, mert akadhat a piacon egy-két kakukktojás, kenyérszervóval, ez is lehet oka a gyanús olcsóságnak. Ahogy visszaemlékszem, a váltója sem egy csoda.
Lehet, hogy ezért nem érzek különösebb vágyat egy Kalos iránt. De be kell látnom, hogy használati tárgyként, ennyiért nem rossz vétel, ha csak egy guruló, fedett, fűtött használati tárgyra van szüksége az embernek. Igaz, többet nem is mint amennyiért kínálják, és különösebb örömöt sem fog okozni, az árán és az egyszerűségén kívül. Bár, az egyszerű tárgyakban kétségkívül van valami szerethető.
Használt SUV-teszten én is töröm a fejem, nem lesz egyszerű összehozni, de látom, igény lenne rá.
Üdv, remélem, segítettem
Papptibi
Tisztelt Winkler Róbert !!
Kérem segítsen nekem nagyon fontos lenne annak a Magyarországon élő arab úrnak az
elérhetősége. Akinek több nagy értékű kocsija van és az önök műsorában is szerepelt. Örök hála!!
Tisztelettel Nándor
0620....
Nem leszek hálátlan!!!
Kedves Nándor,
Legyen inkább hálátlan. Badr nem nagyon közeli barátom, csak heló-heló viszonyban vagyunk, ellenkező esetben bnyilván már vezettem volna Pagani Zondát és Ferrari Enzót. Száz szónak is egy a vége, nincs meg a száma. (És nem szerepelt a műsorunkban. )
Üdvözlettel:
Winkler Róbert
Tisztelt Szakértő!From: Sz.B.
Date: June 2, 2009 2:47:27 PM
To: Autótanács
Subject: nincs törzskönyv
A következő lenne a problémán. Vásároltam május ötödikén egy Ford Focus gépjárművet hitelre, márkakereskedésből (bemutató autó). A vásárlás után egy nappal elutaltam a vételár 33%-át, illetve a hitelről is megjöttek a papírok, hogy rendben van. Amikor ez megjött, akkor elhozhattam az autót.
Azóta viszont eltelt egy hónap és még mindígnem írták át a nevemre az autót. Felhívtam a kereskedőt és azt mondja nem kapták meg még a törzskönyvet. Létezhet, hogy eddig elhúzódik a dolog? Nem lehet, hogy valami gond van a kereskedéssel? Járhatok úgy, hogy nem kapom meg az autót és bukom a befizetett összeget, esetleg még a hitelt is??Köszönettel: Sz.B.
Ugyan nem vagyok nagy szakértő, de mostanában keserű kényszerűségből elég sokat foglalkoztam ilyen és hasonló ügyekkel. Legjobb tudomásom szerint Önnek nem kell aggódnia.
Ön jóhiszeműen tulajdont szerzett, kifizette az autót és birtokba is lépett. Ön ugyanis a kereskedőnek fizetett és ilyenkor érvényes a Ptk. (1959. évi IV. törvény 118§) 118-as paragrafusa, amely a kereskedelmi forgalomban, jóhiszeműen vásárlásról szól és megvédi a vevőt az ilyen, és hasonló esetekben.
Nagy vonalakban arról van szó, hogy ha valaki mondjuk bemegy egy műszaki boltba, és vesz egy plazma-tv-t, amiről kap egy számlát és haza is viszi az árut, akkor azt már nem vehetik tőle vissza. Hiába derül ki utólag, hogy becsődölt a bolt és a tv-t még nem fizették ki a szállító nagykereskedésnek.
Új autónál ez a jogszabály azért nem érvényes (pl. Opel Horvath ügy), mert a forgalomba helyezési ügyintézéshez, a névre írás idejére a kocsi a kereskedésnél marad. A tulajdonszerzéshez meg birtokba kell lépni (át kell venni, el kell hozni a kocsit is), amihez meg forgalomba kell helyezni.
A vevő, hiába fizette ki a vételárat, nem védi ez említett paragrafus, mert nem hozta el a kocsit és nem lépett tulajdonba. Önt viszont megvédi, mert Önnél van az autó, így elvileg nem vehetik vissza. Azért egy ügyvédi konzultáció nem árthat.
Üdvözlettel, Tóth Zoltán
Totalcar.hu
Tárgy: bmw530me250
Feladó: Balázs
Dátum: Tue, 23 Jun 2009 11:16
Címzett: Papp Tibor
Tisztelt Papp Úr!
Remélem nagyon megtisztelve érzi magát, mivel szerintem a tegnapi BMW vs. Mercedes cikkére reagáva a BMW be is jelentette az erősebb ikerturbós motorjait :)
Szép volt! :)
Tisztelettel: Balázs
Ugye!
Szurkolok nekik, mert nagyon jónak kell lenniük!
Üdv
Pt
Tárgy: Megbízható családi 600 körül
Dátum: Tue, 26 May 2009 12:37
Feladó: H. Tamás
Címzett: Papp Tibor
Kedves Tibor,
Autóvásrlás előtt állunk, egy 4 fo"s családnak kellene megbízható családi autót nézni 600e körül. Elvárás a klíma és az ABS, na meg a lehetőleg minél jobb passzív biztonság. Ja, és lehetőleg ne legyen sedan, szeretek kényelmesen pakolni az autóba, úgyhogy a kombi vagy az 5 ajtós lesz a nyerő.
Én eddig inkább a japánok közt nézelődtem, a Carina E, Carisma vonalon. Érdemes lenne tágítani a kört (mondjuk a német - Vento, Astra vonal felé)?
Köszönettel,
H. Tamás
Kedves Tamás,
amikor hasonló kérdés érkezik, fogom magam, és az autós hirdetési oldalaknál beírom a kívánságtartomány +-50 ezer forintos sávhatárral. Gondolom, Ön sem tett mást.
Őszintén szólva meglepett, hogy ebben az árkategóriában valóban találtam Mitsubishi Carismát, de ezek jelentős része 1.8 GDI közvetlen befecskendezéses motorú, amely ijesztően high-tech ennyi idősen, ez kerülendő, inkább egy 1,6-os. Mivel nem hobbiautóról lenne szó, most persze nem dobnám fel a Citroen Xantiát, legfeljebb második járműként, de legyünk realisták: 15 éves korában a megbízhatóság minden autónál relatív. Érdemes talán inkább az olcsón és egyszerűen javíthatót mondani.
És ha erről van szó, az Astra F helyett inkább a B Vectra jöhet szóba. Hogy miért? Egyrészt, egy középkategóriás modell, vagyis (a kor) színvonalán igényesebben gyártották, Németországban, vagyis nem itthon, és több lehet bennük az extra, nem arra kell figyelni, hogy egyáltalán szervokormány legyen bennük. De pl valószínűleg tartósabb a fényezésük, ha már látott magyar fehér Astrát látványosan korrodálódni, akkor tudja, miről beszélek. Az Opel mellett szól az is, hogy nem csak bontóból, hanem utángyártott alkatrészekből is van választék bőven, és olcsón. A japánok esetében ez nincs így, még akkor is csak korlátozottan igaz, ha európai gyártású. Igaz, a Vectrából kevés az ötajtós, könnyebb talán kombit találni. Arra azért figyeljen, hogy az Ecotec ne legyen kopott, a korai példányok akár 100 ezer km alatt is elkezdték kajálni az olajat. De ez igaz az Astrákra is, érdemesebb a nyolcszelepes, régebbi benzinmotorokat keresni.
Ami a Vento vonalat illeti, az ugyebár sedan, de például Golf III kombit is érdemes ettől függetlenül megnézni. Ezekre is igaz, hogy relatíve javíthatók, ráadásul egy 1,6-os nyolcszelepes benzines még jó kondícióban lehet. Nekem elég szomorkás autó akár a Golf, akár a Vento, de működhet. Ezen kívül még akadhat néhány, talán kicsit gyanús Octavia is, ezeket is vegye talán szemügyre, bár ezek valószínűleg lelakottabbak.
Amit még kidobott a gép: Nissan Primera, ez lehet tartós, de az alkatrészek ehhez sem olcsók, illetve a másik kortárs, a Mazda 626 "szappan" generációja. Ha egy ilyen jön szembe, és egy hozzáértő szerelő is átvizsgálta, akkor talán megvehetők, mindkettőből létezik ötajtós, nagy csomagterű változat. Bár szentségtörésnek tűnhet, próbaként akár egy 306 kombit is megnézhet.Ez egyszerű konstrukció, a hátsó futóművet kell megnézetni egy Peugeot-szerelővel, ha nincs beállva, más nagy baja nem lehet - csak kisebb.
Üdvözlettel:
Papp Tibor
Megkaptuk a hónap, vagy tán a 2009 legjobb olvasói levelét. Nem hosszú, de mi nagyon élveztük, bár még mindig nem tudjuk, a swiftesek vagy a micrások-e a perverzebbek.
From: jyp
Date: June 11, 2009 9:15:03 AM GMT+02:00
To: Papp Tibor
Subject: micrak1114
Érdeklődnék, miért került szóba, hogy a Micra messze nem Suzuki swift? Ez egy burkolt fikázás.Igaza van a Csikósnak amikor azt írja,hogy magyarországon divat a mások lenézése, bunkózása ha más tipust szeret. Egyébbként ha már itt tartunk a micra tipikus női autó. A szomszéd utcában is van egy csávónak, igaz ő homokos.
Feladó: A. Balázs
Dátum: 2009. június 3. 21:54
Tárgy: levegomcs
Címzett: Papp Tibor
Kedves Papp Tibor,
mindamellett, hogy az írásában foglaltakkal, illetve a Levegő Munkacsoportról írottakkal egyetértek, kérem engedjen meg egy személyes - vagy úgy tetszik személyeskedő megjegyzést. Csupán azért vetemedem ilyenre, mert a cikkének hangvétele is ilyen, különösen a kerékpárosokról szóló, hivatkozott részben.
Hogy ne raboljam sokáig idejét: a kerékpárosokat firtató megjegyzése (téli kerékpározás, kamásli, ficsúrok, egyebek) számomra pökhendi, megalázó és ostoba.
A következő másfél sort, amiben az Ön stílusában leírtam, hogy az autósok mit és hova dugjanak (maguknak), töröltem.
Kár, mert nagyon örültem annak, hogy valaki végre veszi a fáradságot és megírja (mindannyiunk számára jól érthetően) véleményét a Levegő Munkacsoportról.
Üdvözlettel,
A. Balázs
Kedves Balázs,
tisztázzunk valamit. Önök, akik "kerékpárosok", szeretnek kerékpározni, ezért teszik. Akinek közlekednie kell, annak a kerékpár csupán egy alternatíva a közlekedési gondjainak megoldására. És azt kell mondjam, hogy csak bizonyos fokú megszállottság esetén alternatívája az autónak, ahogy a motorkerékpár is. Tehát az egész nem a kerékpározás ellen szólt, hanem az ellen, hogy minden baromságot erre hivatkozva próbáljanak megvalósítani.
Amúgy pedig, saját stílusomban hadd tegyek még hozzá valamit. Olyan, hogy az "autós" nincs, senkit sem egy négykerekű fémbobozban szült meg az anyja. Az autó egy közlekedési eszköz, amit valakik használnak, de nem zárja ki azt, hogy kerékpározzanak, motorozzanak, villamosozzanak. Szóval, az "autós" nem létezik, ahogy a "kerékpáros" sem.
Üdv
Pt
Feladó: László
Dátum: 2009. június 4. 0:50
Tárgy: levegomcs
Címzett: Papp Tibor
"Egyáltalán, mi a fene az a Goratex és a kamásni?" Kedves Tibor, lásd pl. itt: http://en.wikipedia.org/wiki/Gore-Tex
A Graboplast (vagy Grabo Kft.) Grabotter néven gyártotta / gyárt egy hasonló tulajdonságú anyagot.
Kedves László,
tudom mi az, csupán szó szerint idéztem a belinkelt szövegből. Na jó, a kamásnit nem tudom.:)
Üdv
Pt
Feladó: Barta István
Dátum: 2009. június 4. 23:32
Tárgy: levegomcs
Címzett: Papp Tibor
Kedves Tibi!
Nem akarlak zavarni, csak a cikkedhez gratulálnék. Ez már kellett.
A legnagyobb baj ezekkel a szervezetekkel, (Levegő, Grean Peace, stb..), hogy azok az emberek, akik képviselik, aktivistáik, - legtöbbjük tanuló, és unalmában beilleszkedik ezekbe a szervezetekbe. Azt se tudja, mi fán teremnek az élet megpróbáltatásai, csak simán megy a többi ökör után tiltakozni, tüntetni. Nem értik ezek még az élet dolgait. Mindent elhisznek, amiket demagóg tanítójuk bead nekik. Többnyire csóró tanulók, vagy még csak simán munkanélküliek.
A másik dolog a téli biciklizéssel kapcsolatos. Postás vagyok 6 éve. Télen semennyire se jó biciklizni. Bakancs, vastag zokni, 2 nadrág, 2 pulóver, kesztyű, sapka-sál. Így a kerékpározás nem élvezetes, hanem szörnyű nyűg. Fázik az ember. Azonkívül az autók felcsapnak, a jégen elcsúszok, a hóban nehéz tekerni. Azonkívül 0 C° alatt lefagy az ember arca. Bukósisakban mégsem lehetek. Nem tudom, ki gondolta ki közülük, hogy ez jó lenne az embereknek. Még csak véletlenül sem.
További jó napot!
Barta István
Kedves István!
Nos, akkor egybecsengenek a tapasztalataink, bár sokan felháborodtak a kijelentésem miatt. Csak a globális felmelegedés előnyeiben bízhatsz, de a zöldek ellened dolgoznak:)
Üdv
Pt
Tárgy: levegomcs
Dátum: Wed, 03 Jun 2009 18:22
Feladó: Kunhalmi Zoltán
Címzett: Papp Tibor
Kedves Papp Tibor!
Magyarországon élünk, egy autós honlap szerkesztőjétől nem is vártam mást.
Én gyalogosként, kerékpárosként és autósként is közlekedem, de próbálok eljutni arra a szintre, hogy megértsem, mi az a fenntarthatóság.
Magyarországon az emberek jelentős része ezt ma még nem érti, azoknak pedig, akik értik, zöme túl felelőtlen.
De mindig elkeserít, ha egy újságíró visszaélve a média hatalmával, olcsó népszerűségre törekedve fikázik.
Könnyű köpködni a Levegő Munkacsoportra, és garantált népszerűséget hoz.
Ahhoz már felkészültség is kellene, hogy riportra, érdemi vitára hívja a Levegő képviselőjét, és ezt a vitát közölje a Totalcar.
Magyarországon régi hagyomány a dögöljön meg a szomszéd tehene. A Levegősök most javasoltak valamit.
Nem az az igazi lényeg, hogy javaslatuk jó-e vagy sem. A lényeg az, hogy Magyarországon vagyunk, ahol bármilyen kezdeményezésnek szükségszerűen az a vége, hogy a kisszerűek agyagba döngölik. Nem, nem tesznek helyette jobb, használhatóbb javaslatot, csak fűrészelnek. A magyar csak ennyit tud, de ebben kétségtelenül vérprofi.
Ahogy ehelyett sem javasolt mindeddig semmi használhatóbbat senki, csak gáncsolta ahol tudta, hozzátéve, hogy persze a cél, amiért szeretné a Levegő, az ugye fontos.
Mire Ön cikkét megírta, mások már régen elgáncsolták a tervet.
Így tehát az újabb rúgás már fölösleges volt, meg ugye, döglött oroszlánba - Magyarországon kívül - nem is annyira elegáns belerúgni.
De hurrá, megszületett a cikk, lehet nyugodtan hátradőlni, és csodálkozni, hogy lehet az, hogy már a románok és a szlovákok is lehagynak minket.
Üdvözlettel:
Kunhalmi Zoltán
Kedves Zoltán,
engedje meg, hogy levelére egy kicsit megkésve válaszoljak, mert elég sok levél érkezett.
A bajom az a Munkacsoport tevékenységével, hogy nem realista megközelítésű a környezetvédelmi tevékenységük: ha valóban tartható célokat fogalmaznának meg, sokkal többen támogatnák a munkájukat. A nagyváros forgalomcsökkentése is okos cél, de ahogy ez felvetődött, csupán egy dolog jönne át az embereknek: nyáron sem érhetnek haza időben a családjukhoz. Amúgy Budapesten a zseniális forgalomszervezés mellett nincs szükség műdugóra amúgy sem, bár lehet, hogy a Lágymányosi híd és a rávivő úthálózat már eleve ezzel a céllal épült. Momentán ott tartunk, hogy felszámolták vagy fizetővé tették azokat a parkolókat, ahol átszállhatna az ember tömegközlekedésre. Másrészt, rengeteg helyen csupán az környezetvédelmi engedélyek megtámadásával operálnak, és évekre beküldik a hosszadalmas bírósági eljárásra az ügyet, az ott lakók véleménye ellenére is.. Ugyan már, ha ez a környezetvédelem, amit ők csinálnak, akkor bármikor szívesen döngölöm a földbe az ügyet, még ha Ön ezt kisszerűségnek minősíti is.
Amúgy pedig ez csupán egy vélemény volt, ahogy például az LMCS véleménye szerint az Etele tér nem megfelelő közlekedési csomópont buszpályaudvarral vasúttal, villamos-végálomással egy metróvégállomás megépítéséhez???! Ezek nyilvánvaló sületlenségek, amelynél bármely, valóban hozzáértő környezetvédő szervezet jobbat mond, csak őket valamiért nem kérdezik
Üdvözlettel:
Papp Tibor
Tárgy: Korosodó dízelt vagy benzinest?
Dátum: Fri, 15 May 2009 13:33
Feladó: S. Tamás
Címzett: Papp Tibor
Kedves Tibor!
A következő témában kérem a segítséged.
Második autónak családi (3 gyerek 0-10 évig) használatra nézegetem a 7-9 éves Fiat Multiplákat, de nem tudok dönteni, hogy az 1.6 benzinest, vagy 1.9 JTD motort válasszam. A fő szempontok az üzemeltetési költség, és a megbízhatóság.
Alapvetően a feleségem futkosna vele a gyerekek után (iskola, foglalkozások), tehát sok hidegmotoros, <5km városi napi használat lenne, de ezzel mennénk hétvégente kirándulni, illetve évente üdülni hosszabb távokra is. Évi futásteljesítmény kb. 7e km.
Menetteljesítmények saccra azonosak, a dízel talán 1.5-2l-rel fogyaszthat kevesebbet. A hasonló korú benzinesek futásteljesítménye 100-150e km, a dízeleké 150-200e. Árban szinte nincs különbség.
Amitől legjobban tartok, azok a karbantartási költségek a dízel esetében, mert úgy hallottam, hogy sokkal drágább alkatrészek vannak benne. Csak szervízkönyves autót veszek, és valszeg elviszem állapotfelmérésre is, de ha lebeszélsz valamelyikről, akkor azzal nem is kísérletezek.
Utánaolvastam a cikkekben, népítéletben, sőt anno volt is egy Fiat Bravo 1.9 GT 100LE is, meg volt más márkájú 1.6 benzines, de nem tudom a tuti tippet.
Megköszönném, ha általánosságban típusfüggetlenül is elmondanád a véleményed, mert lehet, hogy más márkánál is előjön (pl. Zafira 2.0D kontra 1.8 vagy 1.6 benzin) a kérdés.
Köszönettel,
S. Tamás
Kedves Tamás,
bár nem vagyok a dízelek nagy barátja, nem mondom azt csípőből, hogy ne vegyél dízelt, mert a Multipla nem egy tipikus cégautó, mint egy Mondeo vagy egy Passat, amit olcsón eladtak 250 ezer kilométerrel és 90 ezerre visszapörgetve tűnik fel egy hónappal később a hirdetése. Azonban Magyarországon viszonylag nagyobb kockázatot jelent a dízel amúgy is (elnézést önmagam ismétlésért, már sokszor leírtam) a néhol kapható rossz minőségű üzemanyag, a rengeteg visszapörgetett óra és a magas alkatrészárak miatt. Vagyis, ha dízelt veszel, az a minimum, hogy vidd el egy specialistához, pl. egy Bosch szervizbe és nézzék meg, milyen állapotú a motor. És ha jó, vedd meg.
Ugyanez igaz a benzinesre, ennél azonban kisebbek a kockázatok, nincs nagynyomású üzemanyag-szivattyúja, méregdrága injektora és turbója, amire százezreket lehetne költeni. A szervizkönyv nem garancia semmire, legalábbis Magyarországon - ahogy a kilométerszámláló állása sem. Ezért kell kizárólag a valós műszaki állapot alapján dönteni. Sajnos, mindkét motor szíjas, tehát ezeket élből cseréltesd, hacsak nem egy közeli barátodtól veszed, aki új kora óta gondozza.
Mondjuk, a dízel halkabb nem lesz a benzinesnél, de tagadhatatlanul jobban megy, nyomatékosabb, ha nem is egy csoda. Viszont szerintem egy átlagosan robbanékony vezetési stílusú feleségnek elég az 1,6-os benyás. Arról nem is beszélve, hogy évi 7 ezres futásteljesítményhez teljesen felesleges dízelt venni, a rövid utakon nehezebben melegszik és akkor még nem is olyan jó a fogyasztása. Kormolódik az olaj, kopik a turbó - a dízelnek ez nem ideális. Viszont a Multipláról nem beszélnélek le, mert szenzációs családi jármű, ha akad jó példány, akkor hajrá!
Persze vehetnétek Mazda Premacyt is, de az kisebb, abból jobb a benzines, mert a dízel egy traktor, igaz, tartós. Én kevésbé kedvelem a Zafirát, amelynek az első kiadása nem volt túl megbízható és a kétliteres DTI-motor meg nem egy jó darab, itt is inkább a benzinest választanám. Persze az 1.8-ast, mert ehhez nagyon erőtlennek tűnik az 1.6-os. Esetleg megnézhet még egy korai Galaxy/Sharan buszt, bár a koraiak nem voltak túlzottan egyben, de esetleg egy 90 lovas TDI-vel még lehetnek működőképesek, igaz, ugyanezt 110 lóerővel már nem ajánlanám, mert azokat könnyű volt széttiporni autópályán. Azonban ezek is csak általánosságok, itt is a konkrét állapot a döntő, pláne 7-9 évesen. Ha lehet, inkább keress egy jó Multiplát, mert egy hajmeresztően jó és szerethető tárgy. Ha a szépsége vitatható is.... Hajrá!
Üdv
Papptibi
Kedves olvasóink, nagy nap ez a mai: a Totalcar.hu fennállása, azaz nyolc hosszú év során először fordult elő, hogy egy cikkre kizárólag pozitív olvasói levelek érkezzenek. Hihetetlen. Semmi fikázás, demagóg környezetvédő anyázás, kis fogyasztású autóval jaszkarizás. És mindez egy ismeretlen, nem különösebben érdekes, negyven éves amerikai autóra, amit meg is vettem. Mi lehet a Cougar titka?
From: Peti
Date: May 22, 2009 4:40:50 AM GMT+02:00
To: Winkler Róbert
Subject: cougar
Gratulálok a kocsihoz, az ilyen gépet egyszer meg kel ismerni lakva. sok kellemes csalódásban lesz részed, remélem.
Legszívélyesebb üdvözlettel, egy régi dodge tulaj.
Peti
u.i. remélem összefutunk a nagy amerikai autós találkozón június 12 14-én Dunaújvárosban :)
Kedves Peti,
Köszönöm, én is a kellemes csalódásokban reménykedek. Egyelőre minden szép és jó, a Cougar napi használatban van. A dunaújvárosi találkozóra nem tudom, eljutok-e, de beírtam a telóba.
From: Gál Péter
Date: May 22, 2009 7:53:54 AM GMT+02:00
To: Winkler Róbert
Subject: cougar
Nagyon szép a vasT, Gratulálok. Tudod-e, hogy volt bel?le,a 70es években matchbox autó?,szép z?d dragster, nagy motorral. Szerezned kell egy olyat hozzá!
Olyan szépen énekelhet, mint minden hosszúlöket?. Kérlek, vigyél vele egy kört! Cserébe mutatok neked egy passat B4 2000 benzinkét, ami kézivezérlés?,mint Alessandro Zanardi kályhái, mert én mozgássérült vagyok. . De jól lehet kézzel is küldeni... Péter
(Péterrel már leleveleztük, megköttetett a deal, egy Passat Hycomat teszteléséért szinte bármire hajlandó vagyok.)
From: Kardos Tibor
Date: May 22, 2009 7:55:01 AM GMT+02:00
To: Winkler Róbert
Subject: cougar
Szia Winkler!
Szívmelengető érzéseket váltott ki bel?lem a Cougaros írásod.
Volt egy 56-os diszidens ismerősöm, aki a 80-as évek elején hazatelepült. (az idióta) ? hozott haza magával egy ilyen autót. Hát ... csodájára jártunk. Sosem fogom elfelejteni, a hátsó lámpája 3-3 részre volt osztva, és amikor indexelt, a rendszámtól kifelé - mint egy futófény - gyulladtak ki a részek. Gyönyör? volt.
Gondolom, nem mondtam ezzel semmi újat, de jó volt felidézni.
További jó munkát - jók vagytok!
Üdv: KT
Igen, a futófény engem is meglepett. Láttam már ilyet a Youtube-on, de azt hittem, valami tuningcucc. Úgyhogy örültem, hogy az enyémben is benne van a hátsó futófény, alapáron.
From: Gábor (Gee Halen)
Date: May 22, 2009 8:19:09 AM GMT+02:00
To: Winkler Róbert
Subject: cougar
Kedves Róbert!
Köszönjük a cikket, érdekes volt olvasni. Jómagam is nagy izomautó-rajongó vagyok, de szerintem se vidd az autót olyan helyre, ahol 50-nél többel kellene menni :) Na jó krúzolgatást!
Gábor (Gee Halen)
From: Dubniczki Gábor
Date: May 22, 2009 9:30:17 AM GMT+02:00
To: Winkler Róbert
Subject: cougar
Richard Hammond tollából a saját szar amerikai verdájáról: kékszín? fehérversenycsíkos GT390 "Bullitt" Mustangról van szó http://www.topgear.com/uk/richard-hammond/richard-hammond-stang-2009-04-21
From: Medek Balázs
Date: May 22, 2009 9:47:31 AM GMT+02:00
To: Winkler Róbert
Subject: cougar
Üdv. Én vettem ezt a kocsit Oregonból az Ebayen. Sajna építkezés miatt kénytelen voltam annó megválni Tőle de nem búsulok mert most van egy 69-es helyette :-) Van pár képem ez el?z? tulajtól. ( felújítás stb.) Ha érdekel szívesen elk?ldöm.
Üdv: Medek Balázs
Kedves Balázs,
Az, hogycsak annyit válaszoltam, "Szerinted érdekel?!" határozottan azt jelentette, hogy hogy a rákba ne érdekelne? Úgyhogy várom a képeket!
From: aboy@freemail.hu
Date: May 22, 2009 10:10:10 AM GMT+02:00
To: Winkler Róbert
Subject: cougar
Tisztelt Winkler Róbert!
Csak egy kérdésem lenne: nincs még egy ilyen?
Nekem nincs, de az országban állítólag legalább három ilyen '68-as Cougar van.
To: Winkler Róbert
Subject: cougar
From: vadparaszt
Hát a Miata háromszor jobb autó volt, ez viszont háromszor férfiasabb.
Kedves Vadparaszt úr,
Egyetértek, illetve a Mazda talán ötször is jobb autó, de egyszerűen ezt kívánta minden sejtem. És ez inspirál az autózásra.
To: Winkler Róbert
Subject: cougar
From: Gábor
Szia Robi!
Gratula!
Szép darab!
Az első lámpák hogyan működnek?
Arról nem tettél fel képet.
Gábor
Kedves Gábor,
Ahogy a többi hasonló korabeli amerikainál: csak a rostély nyílik fel. Az érdekes, hogy vákuummal működik, az én autómban speciel olyan 10 másodperc körül nyílnak fel, de nem egészen egyszerre, ami elég vicces. Csukódni pedig akkora dörrenésekkel csukódnak, hogy kicsit megrázkódik tőle az autó.
To: Winkler Róbert
Subject: cougar
From: Kalmár Attila
Szia Robi,
elolvasván a cikket, az jutott eszembe, hogy vajon meddig fogod megtartani, mikor érzed azt, hogy akkor irány a Duna!? Mert bár nem rossz, de nem tudom, hogy ez az autó az e amire mindig is vágytál. Lehet, hogy tévedek, de egy MX-5-ös és ez ég és Föld.
De használd egészséggel, balesetmentesen.
Ami igazán érdekelne, az a "Chip Foose" hőszigetelő, mivel a kocsimban elkezdett leválni a tetőborítás a jobb hátsó sarokban,és ha ezt le kell szedni akkor ha van értelme, tetetnék fel egy ilyen réteget, mivel klímám nincs, az autó meg piros.
Ja és egy olyan kárpitost keresnék aki a sűrűvarrású, szegésű(?) eredeti bőrülésemet meg tudná csinálni olyanra mint volt.
AZ autó Audi Quattro '81, röviden Urquattro.
Ha nem ismernéd ajánlom figyelmedbe www.sportquattro.hu oldalt.
üdv
Kalmár Attila
Kedves Attila,
A csepeli Tuza Dani számát elküldtem, Chip Foose-ról fólia változatban semmit nem tudok, csak VMax Zsolt ajánlgatta, szerintem valami ilyesmi lehet.
To: Winkler Róbert
Subject: cougar
From: Attila
hi,
már éppen szólni akartam mr. Winklernek, hogy nézze má' meg milyen amcsi autó rotyog itt az erkélyem alatt néhanapján, tuti ő is hallja, közel van az erkélye...
hát az ővé... beszarás :)
üdv,
Attila
To: Winkler Róbert
Subject: cougar
From: Bence
Tisztelt Winkler Úr!
Gratulálok ehhez a géphez!!!Csúcs szuper. Lehet...,ugyanis nem volt még alkalmam ilyen vérbeli amerikai "muscle car"-ral haladni, közlekedni, akármizni, de az autóparkban, mindenképpen helye lesz. A legközelebb a szívemhez egy '69-es charger áll, de szívesen beülnék, egy körre. És itt ragadom meg az alkalmat, hogy....
....(nem tudom átkötni)
Amennyiben a válság beüt az autótesztelések számába,akkor ezt a levelet elteheted és akkor majd előveheted. Van egy ''99-es Volvo C70 T5 coupém, és ha gondoljátok egy használt teszt keretében írhatnátok róla egy cikket. Néhány adat róla: 1999.12.havi Sáfrány metál színű, soros 5hengeres turbo, 241 Le, 330nm manuális váltóval. Hibája nincs, a fényezés szép, a fótókon is jól mutatna.Nem mókolt, szép, és megbízható állapot 154.000km-mel
És eközben elvihetnél egy körre a Cougarral.
Üdvözlettel:
Bence
Kedves Bence,
Lehet róla szó, de először a Passat, aztán a szabadság, miközben megpróbálom a C70-et evidenciában tartani.
To: Winkler Róbert
Subject: cougar
From: gnme
hello Robi, nagyon jó írás (!!)
Imádom az F&F sorozatot ... ha elindítom az erőlködővel, megszűnik az asszony létezni.
Egyszóval jók ezek a járgányok. Melyik lesz a következő tesztalany????
Még nem tudjuk. Mi is az az F&F?
To: Winkler Róbert
Subject: cougar
From: Szilágyi Szabolcs
Szia!
Mennyiért szabadítottad magadra ezt az állatot? Kéne nekem is! :)
Üdv.:
Szilágyi Szabolcs
Kedves Szabolcs,
A Mazda plusz 1,1 M Ft.
To: Winkler Róbert
Subject: cougar
From: Völgyesi Péter
Kedves, Róbert
Szívből gratulálok, az új szerzeményhez!
Üdvözlettel,
Völgyesi Péter
To: Winkler Róbert
Subject: cougar
From: Balázs Péter
Kedves Robi,
mindamellett, hogy milyen komolyan szidja Richard Hammond a muscle car-okat, azért neki is van egy klasszikus Shelby Mustangja saját használatra. :-)
Gratula az új autóhoz!
üdv,
Balázs Péter
Kedves Péter,
Köszönöm, sokat jelent nekem ez az információ! Shelby Mustangot egyébként már vezettem, nyilván sokkal erősebb, mint az enyém, de nekem egyszerűen nem tetszik a formája, már csak a rengeteg kamu levegőbeömlő miatt sem. Ja, meg a Shelby majdnem pontosan 7x annyiba került. De egy árban se az kéne.
To: Winkler Róbert
Subject: cougar
From: Gazdag Viktor
Szia Robi!
Gratula a cougarhoz, király a vas. Én is régi V8 őrült vagyok, most már értem a bajszodat, a Moxy tesztnél Avensissel jöttetek, akkor még bizonytalan voltam......
Üdv
Viktor
To: Winkler Róbert
Subject: cougar
From: Csabi
Date: Fri, 22 May 2009 10:17:18 +0200
Kedves Róbert!
Rfjdsfljasfdsaljfdlkasjljfal! Fdsajlkjfal! Nem tudok mit mondani, csak a szokásos közhelyeket, hogy használd egészséggel meg minden. Majd még azért egy-két cikket várunk róla ;D
üdv
csabi
Tárgy: yxcity250
Feladó: klomnyo
Dátum: Fri, 22 May 2009 08:29
Címzett: Papp Tibor
Üdvözletem!
Érdekes, és ami a járművet illeti biztató volt a 250-es Yamaha X-City-ről írt cikke, egy fontos dolgot azonban hiányoltam belőle. Éppen tegnap nézelődtem a robogó után, és éppen itt, a totalbike-on találtam tesztet, amit végig sem kellett volna olvasni, hogy kizárjam a jelöltek köréből. Ehhez képest ma reggel az ön ömlengése fogadott a főoldalon, amiben említés sem tesz a korábbi cikkben életveszélyesnek minősített első villáról. Vajon a két szerző vagy az évjáratok közötti különbség a magyarázat erre? És mi a helyzet a 2007-ben szintén életveszélyesnek nyilvánított szélvédővel? Csak bizonyos magasságig minősíthető már-már túlzásnak a szélvédelem vagy a 2009-es modelltől bárki elvárhatja ugyanazt, amit a szerző tapasztalt?
A válaszokat előre is köszönöm,
klomnyo
Kedves klomnyo,
egyetlen választ kap, mert az előző cikk szerzője nem ír már ide cikkeket. Nem ismerem őt, de nem feltételezném róla, hogy teljesen hülye. Az első teleszkópot tehát valószínűleg módosították, én legalábbis ezzel magyarázom azt, hogy még ma is vidáman élek. Nem tudom, nem vezettem a 2007-es modellt.
A plexi viszont biztos változott. Mert a 2007-es motoron még nem volt állítható, ezen meg már igen, ezért írtam azt, hogy szívem szerint lejjebb szereltem volna. Kicsit belógott a látómezőmbe, de tudja, mit csináltam? Átnéztem fölötte. Nem tudom, ez miért nem sikerült Ágnesnek, mert én mindössze 3,5 centivel vagyok magasabb, mindenesetre a kritikáját meghallgatták. Vagy egyszerűen tudják a Yamahánál is, hogy nem elsőre kell megcsinálni a tutit, mert aztán a következő évjáratokat nehéz lesz eladni. (Amúgy meg pár napért lusta voltam átszerelni. Aki megveszi, beállítja jól és kész.) Nem tudom, önnek milyen elképzelése van a plexikről, de mind ívelt, ezért torzít, igaz, a Yamaháénak a felső éle kicsit jobban, de ez van. A szélvédők többsége nem arra van, hogy azon keresztül nézzünk át.
Azonban ha Ágnes cikkét újraolvassa, nagy ellentmondásoka nem észlelek a tapasztalataink között. Onnantól kezdve ugyanis, hogy a motor megfelel a célnak, tényleg az a legnagyobb átka, hogy nem fér el benne a sisak. Ágnes írását valószínűleg áthatja valami kellemetlenség, amitől életveszélyesnek minősítette az első villát és a fránya torzítós plexi is: innentől kezdve már az is baj, hogy a tanksapkát kézzel kell fogni tankoláskor (én a kútoszlop tetejére tettem addig, baj?), hogy a kesztyűtartóba csak kesztyű fér (mondjuk én ott hurcoltam a pénztárcámat), továbbá az is baj, hogy a gyújtáskulccsal nyílt az ülés alatti rekesz. Amúgy, ma már a Yamahánál a használati útmutató letölthető pdf-ben, magyarul, én például fogtam, és elolvastam. Benne van. De ezt sem ömlengésnek szántam, és így ismeretlenül is igazat adok Ágnesnek, mert apró hülyeségeken múlhat, hogy az ember gyűlöl vagy szeret egy motort (autót, porszívót, mobiltelefont). Én is ilyen vagyok, csak nekem nem voltak ilyen kellemetlenségeim a Yamahával.
Amúgy pedig nagyon nehéz egy, a célnak megfelelő, gyors és kényelmes robogóról rosszat írni, ha ahhoz a használati módhoz megfelel, amire szánták. Ezt minősítheti ömlengésnek, ha tetszik, de tudja mit? Mivel nem az én pénzemen venne robogót, ballagjon el egy Yamaha (Honda, Piaggio, Gilera, Malaguti, satöbb) kereskedésbe, és próbálja ki, amit megvesz. Egy kisebb halom pénzt akar belelapátolni motorba, elvárható, hogy mehessen vele egy kört. Aztán döntse el, hogy melyikünknek volt igaza, hisz nem egyformák a szempontjaink..
Mondjuk azt sem bánnám, ha meg is írná utána.
Üdvözlettel:
Papp Tibor
Tárgy: Re: yxcity250
Dátum: Fri, 22 May 2009 11:56
Feladó: klomnyo
Címzett: Papp Tibor
Kedves Tibor!
Köszönöm a gyors és alapos választ, és persze a tanácsot. Ígérem, ha
lesz alkalmam megtapasztalni a motor viselkedését, önnel is megosztom
az érzéseimet. Akaratról egyelőre még nem beszélhetünk, de nő az
elhatározás, és kifejezettem érzem, hogy átragadt rám egy kevés a
lelkesedéséből.
Üdvözlettel:
klomnyo
From: Papp Tibor
Sent: Friday, May 08, 2009 10:51 AM
To: NKH Kommunikációs és Nemzetközi Főosztály
Subject: [Fwd: ertelmeskres]
Kedves kommunikációs osztály,
az egyik olvasó ezzel a kérdéssel támadott meg minket. Tudnának segíteni a válaszban?
Köszönettel:
Papp Tibor
Totalcar.hu
Tárgy: ertelmeskres
Dátum: Fri, 24 Apr 2009 23:57
Feladó: B.Szabolcs
Címzett: Papp Tibor
Kedves Tibor,
Olvastam a cikkét és átböngészve az összes vonatkozó törvényt és rendeletet még mindig nem találok semmit ami meghatározná, hogy pontosan hova kell elhelyezni az első rendszámot. Pl. miért nem helyezhető el az első ablakban.
Tudna segíteni, hogy hol található pontos leírás a rendszám elhelyezéséről?
Köszönettel,
B. Szabolcs
NKH Kommunikációs és Nemzetközi Főosztály írta:
Tisztelt Papp Tibor!
Hivatkozással 2009. május 8-án megküldött e-mailjére, szeretném kérni, hogy küldje meg a cikket (vag linkjét) amihez a kérédés kapcsolódik, mert addig kollégáim nem tudnak egzakt választ összeállítani.
Üdvözlettel:
Baranyai Eszter
kommunikációs és PR referens
Nemzeti Közlekedési Hatóság
Központi Hivatal
Kommunikációs és Nemzetközi Főosztály
From: Papp Tibor
Sent: Wednesday, May 20, 2009 2:05 PM
To: NKH Kommunikációs és Nemzetközi Főosztály
Subject: Re: [Fwd: ertelmeskres]
Kedves Eszter,
nem sürgetés, csupán kíváncsiság: mikorra tervezik a választ a korábbi
kérdésre?
Üdvözlettel:
Papp Tibor
Tárgy: RE: [Fwd: ertelmeskres]
Dátum: Mon, 25 May 2009 16:24
Feladó: NKH Kommunikációs és Nemzetközi Főosztály
Címzett: Papp Tibor
CC: NKH Kommunikációs és Nemzetközi Főosztály <kommunikacio@nkh.gov.hu>
Kedves Tibor!
Hivatkozással 2009. május 9-én érkezett megkeresésére, mellékelten küldöm a Nemzeti Közlekedési Hatóság válaszát.
Üdvözlettel:
Baranyai Eszter
kommunikációs és PR referens
Nemzeti Közlekedési Hatóság
Központi Hivatal
Kommunikációs és Nemzetközi Főosztály
Tisztelt Papp Úr!
Elektronikus levelében foglaltakra az alábbiakban tájékoztatjuk. A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásnak műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet határozza meg a hatósági jelzések elhelyezésére vonatkozó szabályokat. A következők szerint:
„Hatósági jelzések elhelyezésére vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
27. § (1) A jármű - az e célra kialakított helyre - a jogszabályban előírt hatósági jelzést feltüntető táblát (rendszámtábla, azonosítási tábla) kell felszerelni.
(2) A gépjárműre, a mezőgazdasági vontatóra, a lassú járműre és a pótkocsira a szabványos „H” betűt feltüntető államjelzést a jármű hátsó részén, jól látható helyen és úgy kell elhelyezni, hogy az államjelzésnek a hatósági jelzéssel való összeolvasását kizárja.
Hatósági jelzések elhelyezésére vonatkozó további műszaki feltételek
28. § (1) A gépjárművet, a mezőgazdasági vontatót, a lassú járművet és a pótkocsit úgy kell kialakítani, hogy arra a hatósági jelzés - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseknek megfelelően - felszerelhető legyen.
(2) A hatósági jelzést, illetőleg annak tartószerkezetét a lassú járműre elöl, az oldalkocsi nélküli motorkerékpárra és a pótkocsira hátul, a többi gépjárműre és a mezőgazdasági vontatóra elöl és hátul, a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjában, vagy attól balra, oldalkocsis motorkerékpárra az oldalkocsin elöl, a motorkerékpáron hátul úgy kell elhelyezni, hogy a hatósági jelzés síkja a jármű hossztengelyére merőleges és megközelítően függőleges helyzetű legyen, a járművön túl ne nyúljon, legalsó pontja az úttest szintjétől legalább 0,30 méter, legfelső pontja az úttest szintjétől legfeljebb - amennyiben a felépítmény szerkezeti kialakítása ezt lehetővé teszi - 1,50 méter magasságban és olyan helyen legyen, ahol könnyen leolvasható.”
Az első ablak (szélvédő üveg) nem a rendszámtábla elhelyezésére kialakított hely, és nem megoldható a rögzítés. Ezért szabálytalan az ilyen elhelyezés.
További aktuális információk találhatóak a www.nkh.hu honlapunkon.
Kérem tájékoztatásom szíves figyelembe vételét.
Budapest, 2009. május 25.
Üdvözlettel: Berezvai Gábor
s.k mb. főosztályvezető
Szerdán megjelent Rolls-Royce 20/25 HP tesztünkre az alábbi levelet kaptuk egy olvasónktól.
Bár a kocsi, ha jól veszem ki, eggyel nagyobb méretű Phantom I, és legalább egy ötössel idősebb annál, mint amit mi kipróbáltunk, azért jó tudni, milyen nagy az antik-Rolls-sűrűség néha Magyarországon.
Tárgy: Rolls-Royce Önnek
Dátum: Wed, 20 May 2009 10:09
Feladó: Sz. György
Címzett: Csikós Zsolt
Kedves Zsolt!
Sportbaráti szeretettel küldöm mindenféle egyéb szándék nélkül, csupán az örömszerzés által serkentve.Történet nincs hozzá, 2008. szeptemberben állt Sopronban a Várkerületen. Kb. egy óra múlva láttam menni, egy az autóval egykorú házaspár virított benne. Ja, és ment mögötte egy majd ugyanilyen, csak arany színben, és egy ugyanolyan brit kisnyugdíjas pár hajtotta lomha igyekezettel. Mindnyájunknak hasonló nyugíjas éveket kívánok, azt hiszem épp a legjobb úton vagyunk efelé...
Nem feltétlenül közkincsnek szánom, ezért sem töltöttem föl mindenféle indákra, de ha valamihez passzolna Neked, akkor ne legyenek gátlásaid!
(jé, letegeztelek... bocs, de vidéken ez már csak így megy)
Üdvözlettel: Sz. György
Kedves Gyuri!
A tegeződés nálunk alap, könnyebb így az élet, igazad van. Gyönyörűek a fotók, bár szerintem ez egy régebbi Rolls, mint amit mi teszteltünk, ráadásul talán a nagyobbik Phantom is. Ha nem haragszol meg, kiteszem, a többiek örömére.
A nyugdíjasokhoz meg csak annyit: odakint máshogy mérik az öregséget, pláne, ha már az ember öregjei, meg azoknak az öregjei is Rolls-Royce-szal jártak... Még az is lehet, hogy ez a kocsi ugyanis végig egy család tulajdonában volt. Nem olyan ritka az ilyen, mint gondolnád. A "lomha igyekezet"-ért piros pont jár.
Üdv
Csikós Zsolt
Tárgy: autóvásárlási dilemma
Dátum: Thu, 14 May 2009 12:55
Feladó: K. Rita
Címzett: Csikós Zsolt
Kedves Zsolt!
Szeretnék Öntől tanácsot kérni autóvásárlást illetően. Én egy 28 éves lány vagyok, tehát sajna nem igazán konyítok az ilyen dolgokhoz, hogy szelepszárszimering, meg löketteljesítmény, meg hasonlók.
Ellenben azt nagyon jól tudom, hogy szegény, haldokló Opel Kadettemet mihamarabb le szeretném cserélni valami komolyabbra. Mivel elég sok időt töltök autóban, és a biztonságot meg a kényelmet többre becsülöm a városi fürgeségnél (vidéki vagyok), és a kávéskanálnyi fogyasztásnál, (na jó, azért ne kelljen benzinkutat venni hozzá) így a Suzuki, VW Polo, és társai nálam kiesnek.
Nem szeretnék hitelcsapdába esni, szóval mindenképpen használt kocsiban gondolkodom, olyan 12-15 év körüliben, és 750-850 ezer forintot szeretnék rászánni.
Jól tudom hogy ebben az árkategóriában nem érdemes a csodára várni, de én azért mégis megpróbálok.
A legfontosabb számomra a megbízhatóság, a tágas,kényelmes belső, az ISOFIX rendszer, a (lehetőleg) dupla légzsák, valamint a sarcok miatt nem szeretném, ha 2000 köbcentinél nagyobb lenne a motor benne. Munkámból adódóan (esküvőszervező vagyok) azt is szeretném, ha olyan autóm lenne, ami elegáns, és egy picit kiemelkedik a tömegből. (Mercedes-t, Audit, Bmw-t nem szeretnék, mert ennyi pénzért csak romok vannak.)
Az alternatíváim: Saab 9000, Volvo 850 vagy 940, Nissan Maxima, Rover 400 vagy 620, Citroen Xm, Lancia Kappa.
Nekem ez utóbbihoz húz a szívem, de ismerőseim le akarnak beszélni róla, mondván hogy olasz autó, és hogy nem megbízható.
Én mondjuk nem értek hozzá, de szerintem ilyen idős korban pl.a mercikkel is vannak gondok.
Önök szerint melyik a legésszerűbb, és fenntartási költségek szempontjából a legmegfelelöbb alternatíva?
Segítségét előre is köszönöm
Tisztelettel: K. Rita
Szia Rita!
Bocs a tegeződésért, de így talán könnyebb, szörnyű hivatalos a magázódás.
Nos, a Kappa első szériája tényleg pocsék volt (és nem igazán azért mert elromlik, bár megbízhatatlanabb, hanem mert zajos, kényelmetlen rugózású), de a másodikra rendkívül sokat javítottak rajta. Legjobb, ha nem a takarékos dízelt (ha elromlik, zokogni fogsz, olyan drága a javítás), és nem valami puccos V6-ost (zabál, szintén drága javítani), hanem egy alap-benzines kétliterest veszel. Nem lesz egy rakéta, de kívülről nem látszik, és megbízható.
Az XM-nél sok az elektronikai hiba, attól tartanék, meg van egy olyan speciális gond is, hogy jó adag vízkáros példány megy kézről-kézre Mo-on, nem tudod, melyikkel fogod ki. Nem kevés autóról van szó. A Saab 9000 nagyon szériafüggő, de sajna nem emlékszem melyik volt a rossz - akad közte pocsék, és akad tönkretehetetlen is. Volvóból ne 940-eset vegyél, mert borzalmas a hátsó futóműve (úgy fordul és úgy dobál, mint valami teherautó), hanem 960-ast, ami pont olyan kinézetre, csak teljesen más, korszerű futómű van benne, és jó is. A 850-es is kicsit, mint a Saab - van jó is, rossz is, nem tudod, melyiket fogod ki, a Volvo-szerviz pedig nagyon drága, akkor inkább a 960 legyen. Csak ne feledd, utóbbi hátsókerék-hajtásos, ha nem szoktál hozzá az ilyenhez, csúszós úton csúnyán meg tud trükkölni.
Rovert ne, mert évek óta megszűnt a gyár, az alkatrészutánpótlás néha bizonytalan, a szakértelem is kevés hozzá itthon. A Rover 400 pedig egy Honda Civic, kicsi autó, ilyen erővel szinte vehetsz Opel Astrát is. A 600-as is csak egy Honda Accord, fél-egy mérettel kisebb, mint a kategória, amit nézel. Lexus LS400-ason nem gondolkoztál? Kortalan, soha nem megy tönkre, csillagászati kilométerekre képes, szuperelegáns, szuperkomfortos, lassan 20 évesek az elsők belőle, mégis van jelenléte, sokkal inkább, mint bármelyiknek, amit itt mondtál.
Nem tudom, hogy Nissan Maximát hol látsz, alig volt itthon. Az csak nagy, de nagyon buta autó, semmi presztízse nincs, egy Smartnak nagyobb a tekintélye, majdnem olyan rossz, mintha Opel Omegával járnál. Akkor inkább a Honda Legend: jó is, nagy is, finom is, nem is nagyon meghibásodós. Illetve javasolnám még a Mitsubishi Sigmát, ami szintén nagy, kényelmes, szuper jó, és annak is van egy adag eleganciája. Ha már japán, ne az egyik legpunnyadtabb legyen már a sok lehetőség közül. Ja, és még megnézheted a Toyota Camryt is, az is remek autó, van 2,2-es is, az majdnem stimmel a köbcentidhez.
Üdv
Csikós Zsolt