RSVPTC

Hülyén halunk meg

2008. május 6., 17:15 Módosítva: 2009.07.25 20:01

 Egy olyan kérdéssel keresett meg minket Imre, amit hosszas fejtörés után sem tudtunk teljesen megálaszolni. A feladvány nem egyszerű, de ha Önnek van tippje, ossza meg velünk itt!

Feladó: Imre
Küldve: 2008. április 30. 14:57
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: Accord


A segítséged kérném annak a kiderítésére,hogy az 1989-es Accordom (még a 12 szelepes) betü és számjelzései mit is takarnak igazán. A teljes jelzés a következő:
4wALB EX-2.0i . Ebből a 2.0i ami eljutott az agyamig. A többi csak találgatás. Voltak baráti körben égész érdekes feltételezések(összkerékhajtás,összk.kormányzás).
Én arra tippelek, hogy ez valami olajos fékrásegítés talán az ABS elődje. Mivel már javítottunk féket és számomra teljesen ismeretlen fémcsövekkel is találkoztam és van a motorháztérben egy külön nagy tartály is amiből kideríthetetlen helyekre csövek sokasága fut. Már 5. éve van nálam de arra sem jöttem rá, hogy a kormány jobb oldalánál a műszerfal aljánál a

SIDE  VENT
                               PULL   OPEN
                               -----    ------
                                 L         R
mi a fenét nyit vagy zár mert hiába tolom le vagy húzom fel semmi változást nem veszek észre a levegő áramlásában.
Kérlek ebben segíts, hogy ne haljak meg hülyén, mert az öreg vas biztosan sokáig az enyém lesz még mert IMÁDOM.
Egy igazi MUSZASI: kívül kicsit kopott, de belül egy remek harcos 240000 km-rel.
 
Üdv:Imre, Bp.

 

Kedves Imre!


Nem jársz messze a valóságtól: az ALB valójában nem az ABS őse, hanem az ABS maga. Csak akkoriban még nem alakult ki egységes rövidítés-használat, ahogy ma az ESP-t hívják DSTC-től VSC-ig mindennek.
 Az ALB az angol Anti-Lock(ing) Brakes kifejezésből származik. Előtte a 4W arra utal, hogy mind a négy kerékre hat a blokkolásgátló, akkoriban ugyanis még simán gyártottak olyan autókat, amelyeken csak az első kerekeken volt blokkolásgátlás.

Nos, a másik probléma. Hát, zavarban vagyok. Lehet, hogy hülyén fogsz meghalni miattam. Sajnos összeültünk, de nem tudtunk rájönni a SIDE VENT probléma megoldására. Vigasztaljon az, hogy közösséget vállalunk Veled, hiszen mostmár mi is hülyén halunk meg. Talán csak az vigasztal minket, hogy legyen bármi is, úgyse működik. De kérdésedet közzétesszük, biztos tudja valaki!

Király a gép!
Üdv: Papp Tibor

Mire cseréljem a Fordomat?

2008. április 30., 10:26 Módosítva: 2009.07.25 20:01
Botond nevű kedves olvasónk keresett meg minket autóvásárlási kérdésével. Mibe üljön át az ember egy Ford Focus-ból? Botondnak Winkler Róbert és Rácz Tamás is válaszolt:

From: Botond
Sent: Monday, April 28, 2008 4:44 PM
To: Rácz Tamás; Winkler Róbert
Subject: kérdés



Elnézést, hogy egy személyes kérdéssel kereslek titeket, de mégis: kis családom autócsere előtt áll és szeretnék tanácsot, segítséget kérni, azzal, hogy szerintetek mi lehetne a legjobb választás.

A paramétereink: hárman vagyunk, ebből egy fő kisgyermek, négyhónapos, meg két kutya is rendszeresen utazik. Viszonylag sokat autózunk, vidéki nagymamák, meg amúgy is.

Ami most van: 8 éves Ford Focus 1,6 benzines, ötajtós

Amit szeretnénk: legalább ekkora csomagterű autó, ebbe szinte minden belefér. A praktikum a lényeg, nem az esztétikum. Azért az fontos lenne, hogy ne egy lomha, gyenge motorú autó legyen, de nem is sportkocsit szeretnénk. Jó lenne, ha fenntartása észszerű összegből kijönne. A fogyasztás jó lenne, ha a mostani 7,5-8,5 körüli lenne, de azt nem tudtuk egyelőre eldönteni, hogy megéri-e dízelautót vennünk. Fontos, hogy olyan autó legyen, amelynek jók a töréstesztjei.

Ennyiért: használtan, 2-4 éveset max. 2,6 millióért

Előre is köszönöm, ha válaszoltok, remélem jól körülírtam, mit szeretnék.
 B.
Kedves Botond!

Szerintem ennyiért érdemesebb akár jobban felszerelt, kicsit régebbi toyotát venni.

Itt van pl ez:
http://www.hasznaltauto.hu/1355014_toyota_corolla_2002

egyébként meg az a Focus nem rossz autó, most minek átülni egy hasonló korú Corollába? De ez a Verso pl praktikumban király, meg vezetni is jó.

Üdvözlettel:

Winkler Róbert


Japánt, tulajtól, szervizkönyveset. Dízelt csak akkor éri meg, ha évente tíz, de inkább húszezer kilométernél többet mentek. A két-hároméves Nissanok még bőven garanciások is, de ilyenből pont nem volt kis kombi, csak a Note van, meg az Almera.

De ott az örök tipp, a Toyota, egy jó Corolla kombi, nesztek:

http://www.hasznaltauto.hu/2006931_toyota_corolla_2004

Ez tán nem kereskedő, és biztos odaadja két és félért.

Dettó:

http://www.hasznaltauto.hu/1968797_toyota_corolla_2005


Üdv:

Rácz Tamás

Nem minden autófényező színvak

2008. április 29., 14:38 Módosítva: 2009.07.25 20:01

A fényezési témához érkezett az alábbi értékes hozzászólás Atis nevű olvasónktól. 
Íme az érem másik oldala:

Feladó: Atis
Küldve: 2008. április 28. 23:27
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: színvak fényezők...


Helló !

Nos, lenne pár apró észrevételem, mivel én is autófényező volnék.

Kezdjük ott, hogy a téma százszor bonyolultabb, mint sem azt bárki is gondolná. Vannak tények, mint pl az, hogy a színkód az olyan, mint a választási ígéret, tájékoztató jellegű. Maguk az autó gyárak több ponton is tesznek annak érdekében, hogy ne legyen egyszerű a javítás. Kezdjük ott, hogy váltogatják a beszállítókat, és épp milyen gyártmányú festékkel fújnak, olyan színárnyalatú lesz az adott darab. Erre még rájön a hihetetlenül egyenletesen, és kb ugyanennyire vékonyan felvitt réteg, ami alól átüt az aláfújó szín, és ezzel olyan módon változik meg az amúgy sem pontos színárnyalat, hogy sokszor utánozhatatlan.

Az elején úgy indul a dolog, hogy az újonnan kifejlesztett színt felfújják egy mintadarabra, amiket a festék gyárak megvehetnek (nincs más választásuk) méregdrágán, majd ahhoz kifejlesztik a saját rendszerükből a megfelelő receptúrát, ami elméletben jó az adott mintához, de a tényleges autóhoz már kevésbé esélyes az imént említett átütéses okból. Persze erre még rájön az is, hogy egy ipari robotizált technológia által készített, és ehhez speciálisan kifejlesztett anyagokból készült fényezést kell "utánozni" a teljesen más körülmények között felhasznált javításra szánt anyagokkal.

Aztán jön még az, hogy egy adott típust is, nemhogy egy márkát, hány és hány különböző helyen gyártanak, és javarészt másik beszállító által gyártott festékből fújják, vagy ha ugyanaz is, de pl másik bányából származó alapszínekből keverik ki a színt. A lényeg az, hogy ha magába a gyárba vinném vissza a fél éves autómat, ők sem tudnák ugyanolyanra lefesteni.

Az egyik dolog, amivel a kedves kuncsaftok csak akkor szembesülnek, mikor javításra kerül a sor, hogy már a gyári új autója sem egyszínű, mivel pl a lökhárítókat általában ott festik ahol gyártják , és nem ott, ahol az autójukat készítik. Persze nem csak attól más a színe, hanem attól is, hogy más szögben áll, de sokszor köze sincs a kaszni színéhez. Sem pl lilaságban, sem szemcseméretben, stb.

A másik dolog amivel szembesülnek, hogy bárki bármit mond, olyan festékrendszer nincsen, amelyikből minden szín jó !!!!!!! Van amelynek a németekhez van több kidolgozott variánsuk, másnak az olaszhoz, de ez nem sokat számít.

A magyar piac amúgy is egy érdekes állat. Amíg az un. jóléti államokban marha sokat keres mindenki, és ezáltal baromi drága a javítás is, amit nem fizetnek meg, mert nem éri meg rákölteni annyit az autójukra. Szinte mindegy a minőség (egy jó közepes mindenre jó), mivel 3 évesen úgy is eladja az autóját, aztán vesz hitelre újat. Ezalatt nálunk meg 120 hónapra vesznek autót, ami a szemük fénye, és miközben próbálják óvni, nincsen pénzük megfizetni az elvárt minőséget. Ez csak az egyik baj. A másik az, hogy bár kevesen értenek hozzá, mindenki rétegvastagság mérővel jár-kel, csak épp azt nem lehet elmagyarázni nekik, hogy ha 180 mikront mér, az nem azt jelenti, hogy rommá volt törve az adott elem, csak átlakkozták. Na ezért jönnek sokan az "élbe jó legyen" c. műsorral.

Vegyük azt az esetet, hogy egy gyöngyházas, napon minden színben játszó festést nem csak idő kérdése kikeverni, hanem az összes festékfélét megnézve, állítgatva is lehetetlen. Persze mire idáig eljutnánk, már az sem 2 óra meló, plusz a rengeteg feleslegesen lekevert anyag ugye.... Szóval a lényeg az, hogy ilyenkor a GYÁRI technológia az árnyalás, ami annyit tesz, hogy a találkozási pontnál a mellette lévő elembe átfújunk színnel, elemen belül elfuttatva azt, majd telibe lakkozzuk, ezzel úgymond becsapjuk a szemet. Persze akármilyen rossz színt nem lehet elárnyalni, néha az ehhez szükséges szint eléréséig is rengeteget kell küzdeni. És itt jöhetne még 20 millió karakter a száz másik probléma ecsetelésére, hogy melyik színnel mit lehet, és mit nem...

Összegzésként csak annyit, hogy ha rossz a szín, az nem mindig a "mester" butasága, kell hozzá a kuncsaft is, ugyanis a spórolásnak ára van, és mivel a mi munkák van felül, azt már nem tudja helyrehozni a lakatos...  Sokszor, főleg kereskedőknél van, hogy van rá x ft, old meg annyiból... Na ilyenkor lehet csudákat látni. Azokat a dolgokat meg nem is említem, mikor pl az új sárvédőt csak kívül fúják le, néha még azt is alapozás nélkül, de mindegy is, mivel a belsején úgy is rohadni fog, csak azt nem látni egyből, majd az első tél után. A sógor-koma megcsinálja majd ócsón, aztán több kárt csinál, mint amit valaha is el tudna képzelni c. sztorit meg asszem ismerjük már. Na ez itt hatványozottan igaz.

Végül, nem védenék senkit, fényezőnek sem a géniuszok mentek a 8. után. Ebben a szakmában is rengeteg a kókler. Csak annyit mondanék még, nézze meg mindenki a házát/lakását, hogy az hogyan van megcsinálva, és mennyit ér...

Köszönöm, hogy "meghallgattatok" !

Üdv:

Atis


Kedves Atis!

Minden szavadat osztom.
Hidd el, hogy nem ezekre a finomságokra gondoltam, amikor ezt megírtam.
Minden szakmának vannak fortélyai, amit az adott illető valamilyen fokon ismer, vagy sem. Talán itthon nem is ez a fő baj, hanem az, hogy amikor azt mondják, oldd meg ennyiből, akkor a TÚLNYOMÓ többségnek azt kellene
mondania: ilyen munkát én nem adok ki a kezemből. Viszont ezek az arányok ma nem ilyenek Magyarországon, bár tudok én is ilyen műhelyt.
Én is ismertem olyan (márkaszerviz) fényező főnököt, aki az egyik szemével alig látott, a másik pedig üvegből volt (tudod, a tulaj haverja). Csak az önbizalma volt tökéletes: ránézett egy autóra, és kijelentette, hogy ebből a színkódból csak egy árnyalat van, kikeverte, lefújták, majd levették a ragasztást és törték a fejüket, hogy mi legyen. Csak az a baj, hogy a márkaszerviz nem az "oldd meg kevésből"
kategória. És ez sem egyedi eset.
A másik pedig az, hogy a "gazdaságosan nem javítható" autókat gányoló műhelyekben a lakatosmunka is tré - ezért nem akar senki törött autót venni. Pedig tulajdonképpen bizonyos fokig szabad lenne töröttet venni - amit viszont például a németek kidobnak, nem véletlenül dobják ki.
Nálunk meg megjavítják.

Hát ez van. Magyarországon tényleg nagyberuházás az autóvásárlás az átlagnak, nem csoda, hogy mindenki fél. Már csak azért is, mert feltűnően sok a kamu autó a kereskedőknél.

Mindenesetre nem akartam az összes fényező lelkébe belegázolni. Elvégre az én autóm is úgy volt újrafújva, hogy nem lehet észrevenni. Legalábbis az én szememmel.

Üdv:
Papp Tibi

Egy hetedik színkártya kéne vagy csak béna a fényező?

2008. április 28., 13:47 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Az előző posztban kivesézett törések és karcolások után most jöjjön a fényezés.  Azt nem tudom, hogy a fényezők között milyen arányban vannak színtévesztők, de biztos vannak, ahogy ez Iván leveléből is kiderült:

 

Feladó: Iván

Küldve: 2008. április 21. 12:23

Címzett: Papp Tibor

Tárgy: szinvakok

Helló,

Jó a cikk. :)

Velem nemrég előfordult, hogy belémjöttek és a bal hátsó ajtót cserélni/fényezni kellett.

Megcsinálták, ismerős szakszerviz (nem márkaszerviz).

Elhoztam a kocsit, ott a műhelyben jónak is tűnt.

Másnap napfénynél kiütötte a szememet, hogy az eredeti szín egyfajta sötétkék, enyhe padlizsánlila beütéssel (hivatalosan Midnight Blue a neve), míg az új fényezés egyrészt sötétebb, másrészt a lilás árnyalat teljesen hiányzik.

Visszavittem és megkérdeztem, és ezt így hogy?

Erre a fényező azzal állt elő (amiről nem tudom, vajon igaz-e, vagy csak hanta), hogy ehhez a színkódhoz legalább 6 féle színkártya van, ami a keverési arányokat írja elő, ugyanis az autó gyártási ciklusa alatt a gyár a fokozódó környezetvédelmi korlátozások miatt sorra kiszedett komponenseket a festékből, így a sorozattól is függ, mikor melyik autó milyen színre lett fújva a gyárban ezen az egy árnyalaton belül. És úgy tűnik, az enyémnek egy hetedik színkártya kéne...

Hát nem tudom. Én mondjuk elég kényes vagyok a színekre, mert nyomdával és grafikával foglalkozom, de azért ezt egy fényezőnek is észre kellett volna venni, mikor megcsinálja.

Végül nemsokára eladtam az autót, így nem foglalkoztam a dologgal többet (a vevőnek magam mutattam meg dolgot, elmondva a fényező magyarázatát hozzá, őt se zavarta a dolog szerencsére.)

Üdv: Iván


Kedves Iván!

Asszem, akkor mindketten értjük, miről van szó.

Egyébként: az nem gond, ha egy színkódból több árnyalat is van. Egy (színlátással rendelkező) ember odatartja a színkártyát az autó mellé, és felismeri, hogy melyiket kellene kikevernie. Te nem ilyennel találkoztál. Az autót nem kellett volna elhozni.

Üdv:
Papp Tibor


183 ezer km rükvercben

2008. április 24., 11:13 Módosítva: 2009.07.25 20:01
1

Feladó: deak ricsi

Küldve: Wednesday, April 23, 2008 3:21 PM

Címzett: Rácz Tamás

Tárgy: belsőségre

Olvasónk, Ricsi küldte az alábbi levelet:

Bocs a zaklatásért, egy pofátlan átverést jeleznék, úgysejtem megérne egy kis posztot. Nemtom jó helyen kopogtatok-e, nem találtam központi linkajánlós érdekesbeküldős címet, úgyhogy választottam egy cikket és annak íróját :)

A lényeg: ez az egyik barátom kocsija volt, 333ezer km-el adta el kb 1.5 hete ennek a kereskedőnek. a kocsi szarrá van hajtva, volt benne motorgenerál, a xenon házibarkács, és már az is cserés volt. Az autó nem volt takarítva se kívül sem belül legalább 5 éve :) mindezek ellenére volt az embernek pofája feltenni 150ezerrel kitűnő állapotúnak. ha esetleg publikálásra érdemesnek tartod, örülnék, szeretnék egy leendő vásárlót megkímélni a csalódástól.

Tényleg nem kamu, nem lejáratásból mondom. Írtam róla egy postot a saját blogomra is. Remélem hihető :)

üdv
Ricsi

Abszolút hihető, főleg anyukám néhai céges Passatjának sorsának ismeretében. A zöld cégautó 440 ezer kilométert futott állami szolgálatban, aztán eladták. A sofőr, aki gyakran fuvarozta anyukámat az autóval, pár héttel később Nyíregyházán, egy kereskedésben meglátta a kocsit. Kíváncsiságból bement, megnézte: 140 ezer kilométer volt az digitális órában. Tartós kocsi, az igaz, de hogy az 1,6-os benzinmotor meddig szolgált még hiba nélkül az új tulajnál vajon...

Emberek, ne higgyetek a számlálónak! Sok márkánál van lehetőség lekérdezni az alvázszámhoz tartozó szerviztörténetet a márkaszervizektől, legalább ennyit érdemes megtenni tíz évnél fiatalabb autó megvásárlása előtt. Ha kiderül, hogy a 170 ezerrel árult kocsi öt éve volt Hamburgban 180 ezres szervizen, az adhat okot némi kételkedésre még a szépen felgereblyézett murvával borított kereskedések jólfésült munkatársainak állításaival kapcsolatban is.

Pesti balek sofőrök

2008. április 23., 09:35 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Gábor nevű kedves olvasónk osztotta meg velünk peches történetét.

Ezek után senkinek ne legyen előítélete a pesti autósokkal szemben!

Feladó: Gábor

Küldve: 2008. április 21. 9:46

Címzett: Papp Tibor

Tárgy: szinvakok

Keserédes hangulatban olvastam a fenti cikketeket. Nagyon sokáig azt hittem hogy az ilyen problémák mindig csak a felelőtlen, rallyzó embereket érintik, és nekem, aki még soha nem húzott, tört meg egy autót soha sem nem lesz gondom fényezőműhelyre, karosszériára. A sok pesti sérült autót látva meg is alkottam magamban a az etalon balek sofőr karakterét, akiből százával van a városban.

A sztoryhoz hozzá tartozik hogy takaros trabantos családba születtem, ahol az autó épsége és karbantartottsága szent ügyet képviselt apai ágon. A sors és az anyagiak úgy hozta, hogy bár régóta van jogosítványom és a családi verdákkal bejártam a fél országot viszonylag későn tavaly nyáron tettem szert életem első autójára pont 27. életévem betöltésekor. Rengeteg hirdetést megnéztem, majd egy évig túrtam a netet míg végül egy enyhén sérült 1,5 éves 100 lóerős Fabiára tettem szert, mely két horzsolást hordozott ugyan a bal oldalán, de az árba bevállalta a kereskedő a fényezést. Ez volt az első hiba. Én mint tuti és naív vevő belementem, pénzt elutaltam és vártam a nagy napot, hogy átvehessem... Átvételnél jött a meglepődés és lám minimum 2 árnyalat eltérés a többi elemhez képest, sebaj gondoltam, jó volt az ár, legfeljebb megcsináltatom később rendesen. Később mosás közben már egyre több karcolás meghúzás nyomaira bukkantam. 


Időközbe tél lett, és újabb jelentős összegek kerültek az autóba felnire szerelt téligumi, gumiszőnyeg, csomagtartótálca.. Erre jött még a tavasz amit egy laza hatvanezres szervízzel kezdtünk... Sajnos a tél ill. a panelparkoló sem volt igazán kegyes hozzám, újabb karcolásokkal gyarapodott szemem fénye. Nem csoda hát hogy egy hónapja lelkesen olvastam előző cikketeket egy megbízható fényező műhelyről. Közben meglátogattuk a futóművest és kicserélődött ott is néhány alkatrész, párom pedig tovább gyarapított a flottát egy céges Fábiával, szóval ideje volt rendbe tenni a fényezést végre és garázs után nézni.

Múlt héten jutottam el a carvellness-es srácokhoz. Rendesek voltak, a két elem újrafényezéséről rögtön lebeszéltek, közben kiderült hogy még régebben az első lökhárító is fényezve volt így ha jól megszámoljuk három színű az autó és a három elem teljes fényezése 140 000 küröl lett volna. Végül egy polírozásban maradtunk és csütörtökre egész takaros állapotba hozták a fabigyót. Most hétvégén kapta volna meg hőn áhított garázsát is.

Tegnap este egy kisseb kirucanásból tértünk vissza ismerősömhöz Budára. A kocsit nála hagytam és beültünk hozzá, hogy kicst lefaragjunk a költségeken. Sokadik hiba. Valaki úgy gondolta jó buli lenne végigkarcolni a parkoló kocsikat és úgy 3 autót köztük az enyémet is végig húztott egy kulcsnak látszó tárgyal természetesen az ép érintetlen oldalon.

Mostanra ott tartok ahol a part szakad, hisz egyrészt szívem szerint javítatnám a dolgot (saját zsebre mert hát a casco-n 50 000 huf az önrész), de ha összesítem az egy év alatt a közreműködésem nélkül szerzett sérüléseket egyre inkább hajlok arra, hogy beállok a pesti balek sofőrök közé akiket egy éve még olyan lesajnálóan nézegettem a zebráról.

Tudom ezen sokat segíteni ti sem tudtok, de jól esett leírni az egészet.

Üdv:
Gábor

Orsolya lehetetlent kér

2008. április 22., 09:55 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Egy háromgyermekes anyuka olvasónk autóvásárlási tanácsért fordult hozzánk. Kérése nem egyszerű, sőt első hallásra Orsolya lehetetlent kér:

Feladó: Orsolya

Küldve: 2008. április 20. 18:42

Címzett: Winkler Róbert

Tárgy: bonyolult autó :)

Kedves Urak!

Mivel Önök olyan sok autót látnak, egy problémát vázolok gyorsan, ha idejük engedi, kérem, osszák meg tapasztalatukat.

Keresek egy autót... de még nem tudom, hogy egyáltalán létezik-e ilyen. Én még nem találkoztam vele, de hátha csak rossz helyen keresgéltem.

Az alábbi kritériumaim lennének:

  • 4 kerék meghajtás (december óta egy Subaru Forester boldog tulajdonosa vagyok, imádjuk is egymást én meg a kis varacskos disznóm, de sajnos nem tökéletes, amint a 2 nagyobb gyerkőc normál ülését magasítós háttámlásra cseréljük, jelenleg elméleti problémám gyakorlativá válik)
  • hátsó üléssorban 3 KÜLÖNÁLLÓ ülés (ez szinte a legfontosabb kritérium, mivel 3 pici gyerek mamájaként fontos, hogy hátra 3 ülés beférjen - mivel az új KRESZ elöl már nem enged meg menetirány szerint fordított üléselhelyezést :( -). Ha az ülések nem különállóak, akkor a 2 nagyobb gyerek bekötésénél kézsérülés veszélye áll fenn :(
  • nem buszszerű kivitel (tudom, a Grand Voyager 3.0 megfelelne a kitételeknek, de az akárhogy is próbáljuk szépíteni, az az Ikarus unokaöccse)
  • normál méretű csomagtartó (a Foresteré ebből a szempontból tökéletes)
  • jó esetben 7 személyes kivitel (ez nem kritérium, egyelőre 3 gyereknél nem tervezünk többet)

Az ár problémája lassan kezd irrelevánssá válni. A 4 kerék meghajtás elengedhetetlen, mert olyan helyen lakunk, ami télen csak így közelíthető meg (férjem egy Legacy boldog tulajdonosa).

Köszönöm, hogy végigolvastak, ha válaszolnak is, akkor még boldogabb leszek, ha konkrét autótípust is tudnak javasolni, akkor kifejezetten ujjongani fogok.

Üdvözlettel:

Orsolya
lelkes olvasó és Subaru fan ;)

Kedves Orsolya,

Meghánytuk vetettük, és a rossz hír: nincs ilyen autó. Összkerékhajtás, három különálló hátsó ülés és nem busz, ilyen nincs. A Ssangyong Rodius nagy, összkerekes, különálló üléses, de ugye busz formátum. Különálló három hátsó üléssel létezik a Fiat Multipla és a Honda FRV, egyikből sincs összkerekes.




Úgyhogy a Skoda Octavia kombi 4x4-et ajánljuk. Egyrészt jó autó. Másrészt hátul elég sok benne a hely, szerintünk bele kell hogy férjen három gyermekülés.


És legfeljebb vigyáznak a gyerekek becsatolásánál, hogy ne legyen kézsérülés. Vagy ott van még a Mercedes-Benz R osztály, ami nem hét üléses, csak hat, viszont a hátsók különállóak. És ízlés kérdése, busznak nézzük, vagy valami borzalmas víziállatnak.


Üdvözlettel:
Winkler Róbert

Elektromos autót venne?

2008. április 17., 13:50 Módosítva: 2009.07.25 20:01
Ha az ember fia környezettudatos autózásra szeretné adni a fejét ma Magyarországon, akkor nem lenne egyszerű dolga. Biodízel, bioetanol, netalán elektromos autó? Egyelőre még mindegyik gyerekcipőben jár nálunk.
Zoltán kérdésére Rácz Tamás válaszolt.


Feladó: Zoltán

Küldve: 2008. április 14. 13:35

Címzett: Asztalos Angéla

Tárgy: Érdeklődés elektromos autóról

Tisztelt Totalcar!

Szeretnék elektromos autót vásárolni, és a következ? kérdések merültek fel:

  • Melyik a legjobb elektromos autó modell? Nem hibrid, kizárólag elektromos. Ami fontos: a mai igényeknek megfelel? utastérbels? és küls? megjelenés, törésbiztonság, üzembiztonság, hatótáv, ára, fenntartási és üzemelési költségek. Több modell is érdekel, ha az ár/érték aránya meggy?z?.
  • Kapható-e Magyarországon?
  • Kapható-e az Unióban?
  • Hol kapható, honnan a legkönnyebb, és honnan éri meg behozni? (Szállítási költség és id?, vámolás, regisztrációs adó, stb)
  • Átíratása, levizsgáztatása, forgalomba helyezése hogyan megy? Nincs henger?rtartalom, kell e speciális engedély, stb..
  • Melyik biztosító vállalná / vállalja a legkedvez?bb feltételek mellett a kötelez?t?
  • Melyik hitelintézet vállalná / vállalja a legkedvez?bb feltételek mellett a hitelt? Mekkora a THM, törleszt?részlet, futamid?, én leszek a tulajdonos vagy a bank, stb..?
  • A feltöltéséhez milyen áram (220/380/egyéb feszültség, minimum mekkora áramer?sség) illetve milyen egyéb berendezés (adapter, akkutölt?) szükséges?
  • Milyen alkatrész utánpótlási és szerviz lehet?ségek vannak?
  • Milyen garanciális feltételek adottak?

Minden egyéb dolog is érdekel a témával kapcsolatban.

Nagy segítség, ha bármelyik kérdésre választ tudnak adni.

Köszönettel:
Zoltán

Ui:Havonta meg szoktam nézni ezt a riportjukat, nagyon vicces, de nem ilyen, hanem használható autóra gondoltam.

Kedves Zoltán!

Sajnos nem sok jóval kecsegtethetjük. A golfautó-szerű kis elektromos játékokon kívül gyakorlatilag nincs semmi, sehol. A Venturi Fetisht gyártják szériában, kapható is - 900 000 euró körüli áron. A pedálos rásegítéssel üzemelő svájci Twike 37 ezer svájci frankért vehető meg, 80 km/h körüli végsebességgel, de értékelhető passzív biztonság nélkül.

A PSA időnként gyárt közművek számára elektromos Saxókat, 106-osokat, de ezeknek hivatalos megvásárlása magánember számára szinte lehetetlen.

Amerikában van még egy trükk: a Priusokat szokták egy pluszakku beépítése után csak elektroos üzemben használni pármérföldes távra.

Szóval igazából még várni kell, amíg el nem fogy az olaj, vagy el nem önti a tenger Manhattant 8-(

Üdv:
Rácz Tamás

Van, aki szerint jó az új KRESZ!

2008. április 16., 12:23 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Mai, a KRESZ 2.0 tervezetéből kiszivárogtatott részleteket cincáló cikkünkre számos levél érkezett. Olyan, amiben nem adtak igazat szerzőnknek, három darab (reggel 11:00-ig). Köztük ez:

Feladó: Zoltán

Küldve: 2008. április 16. 8:42

Címzett: Rácz Tamás

Tárgy: kreszanyad

Tisztelt Tamás!

Cikkével egy cseppet sem értek egyet. Hogy miért?

1, buszsávban menni a kerékpárosnak biztonságot jelent, egy nagyvárosban pedig érdemes a kerékpáros közlekedést támogtani, ellenkező esetben a kerékpáros megunva az életveszélyt, beül az autóba és pont a mi orrunk elé áll be az úton. A dugóban. Lehet ki kéne próbálni a kerékpáros közlekedést. Csak úgy próbaképpen.

2, soha, senki nem úgy indul el otthonról, hogy én balfasz vagyok, ezért gyorsan megyek, és karambolozok. Én sosem értettem, hogy lehet 90-el menni olyan vidéki utakon, ahol 2 autó nem fér el normálisan. és 90-el egymással szemben. Igenis esőben is kell lassítani, zuhogó esőben nem is látni, hogy előttünk előz-e egy kamion egy még lassabat, avagy (a jobbra tartás miatt ugyebár) egyáltalán megy-e előttunk egy lassú jármű.

3, Ugye Ön sem úgy gondolja, hogy Magyarországon nem az a probléma, hogy az autósok 80%-a balfasz módjára száguldozik és szarik megállni a zebránál? 70-nél nehéz is, azt elhiszem.

Kell itthon egy proba. Kis családdal zebrára kiállni, szemet becsukni, 10 másodpercet várni, hogy legyen idő az autósoknak megállni, majd szépen, szabáloysan átsétálni. Bemeri vállalni kedves Rácz úr ezt élőben, napközben, Budapesten, mondjuk az üllői úton, ahol nincs lámpa? Igen? Vagy csak a szája jár?

4, aki gyorsan megy és elkapják vállalja, ha nem akkor bünteti a tulajdonost, ha pedig a tulajdonos falaz, akkor akár fizethet is. Nem? mi ezzel a baj? volt egy kiskapu amit lezártak. Nem kötelező megmondani ki volt (az esetek 100%-ban családtag ugye), de akkor vállajuk fel, hogy a bünti kifizetésével is ennyire védjük mi azt a szabálysértő családtagot, mert azéárt csak gyorsan hajtott a mi autónk. Komolyan nem értem mi ezzel a probléma. Jah, hogy így már cikisebb ha bemérnek?! Ez itt a baj, értem én.

5, szerintem a Totalcarnak kicsit több társadalmi felelősséget kéne vállalnia, és nem ostobasogákot leírni.

És ha kétsége lenne afelöl, hogy keveset közlekedek, hát elmondom, hogy voltam autós és motoros futár, sokat kerékpározom, munkám miatt évi sok tízezer km-t vezetek le mind Bp-en, mind vidéken.

Üdvözlettel:
Zoltán

És ezt válaszoltuk:

Kedves Zoltán!

1, Szoktam kerékpárral közlekedni. Ahol buszsáv van, és sok busz is, ott a járdán. Én le nem megyek a húsztonnás kék szörny mellé, kívülre.

2, Mennyit vezet egy évben? És hol? És mivel? Számos felfestetlen országúton mentem már átlagos autóval, kilencven-száz körül gurul az ember, és ha látja, hogy jönnek szembe, lassít, lehúzódik, tán még át is int. Beláthatatlan kanyarban meg nyilván nem kilencvennel kell beesni. Esőben megint van idő és hely, ahol a 70 is sok, van, ahol a 90 is kevés. De ezt ne adminisztratíve döntsük már el, elvileg vizsgát kell tenni a jogsiért, tanítsák meg előtte, mi hol mennyire alkalmas.

3, Nem, szerintem az autósok <1%-a sz>

4, Az a baj, hogy nem a pénzbeszedés kellene, hogy legyen a lényeg, hanem a büntetés, jogsibevonás. A szemlélettel van bajom.

5, Ezek szerint másképp ítéljük meg az ostobaság mibenlétét.

Üdv:
RT
TC

Autó-hifi, de melyiket válasszam?

2008. április 15., 18:05 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Hangtuning, autó-hifi, erősítő, mélynyomó... Bár nekem, személy szerint nem lopta be a szívembe magát a hangtuning, még élénken élnek bennem a háromnapos tuningshow emlékei, azért szívesen segítünk ilyen témában is.

Árpád kérdésére Papp Tibor kollégánk válaszolt:

Feladó: Árpád

Küldve: 2008. április 1. 20:40

Címzett: Busánszky Lajos; Bazsó Gábor

Tárgy: udimension

Tisztelt Busánszky Lajos Úr!

A nevem Árpád. Még meg nem lévő autómba szeretnék majd egy hang rendszert építeni. Természetesen nem kérhetem hogy ennek kivitelezésében segítségemre legyen, csupán arra szeretném kérni, mivel Ön már talán találkozott ezekkel a termékekkel alkosson véleményt a vételi árról:

1. A hangszóró
2. Az erősítő
3. A mélysugárzó/p>

Ezért a szettért most igen kedvező áron juthatnék hozzá, de kizárólag akkor szeretnék verle foglalkozni, ha Ön azt válaszolja, hogy a somogyi féle hangszóróknál leírhatatlanul jobb-szebb a hangja. Az érték 70e ft.

Válaszát előre is megköszönöm.

Tisztelettel:
Árpád

Kedves Lajos!

Sajnos Busánszky Úr már nem dolgozik itt, de dolgozik itt más.

Szóval, mindenképpen érdemes elmenni, hátha van a cégnél demófal, ahol meg tudja hallgatni - még mielőtt a netről megrendeli. Abban biztos lehet, hogy az autóba építve más lesz a rendszer hangzása, de legalább azt kiszűrheti, ha vészesen nem tetszik a hangja. Természetesen ennyiért ne számítson arra, hogy valami über-audiofil cucc, bizonyos fajta zenék nem fognak jól megszólalni, de a tipikusan a kocsiban hallgatot zenékre valószínűleg jó.

Tehát meg szabad venni, de arra ügyeljen, hogy valódi garanciát adjanak rá!

Üdv:
Papp Tibor

Ha Ön is jártas hangtunigban, írja meg tanácsát ide!

Az autóbuzéria nem ismer kor- és államhatárokat!

2008. április 14., 19:24 Módosítva: 2009.07.25 20:01

És mégsem csupán a Pepsi Generation Coca-Cola mámorban fetrengő fiataljaié a jövő, akik elhiszik, hogy nekik csak új autó kell, kedvező THM-re, MOST!  Nem minden felcseperedő örökös lát csupán beszámítható roncsot a nagypapa öreg négykerekű hagyatékában.

Feladó: Laci

Küldve: 2008. április 7. 19:48

Címzett: Rácz Tamás

Tárgy: Skoda 100l deluxe

Jó estét/sziasztok!

Egy eléggé nehéz választ követelő kérdéssorozattal fordulok hozzátok, ami az, hogy mivel a nagypapám már jóval 70-en fölül van, és beszéltem vele arról, hogy mi lenne a két Skoda 100-assal, ha nagyon megbetegedne, esetleg már jogosítványa sem lehetne. És mivel az autókra a családban nem volt jelentkező, ezért elvállaltam a kocsik életben tartását (attól függetlenül, hogy igazából el szerették volna adni őket), csak az a probléma, hogy én még csak 14-éves vagyok, és a családban rajtam kívül nincs "autóbuzi", tehát senki sem restaurált eddig nálunk kocsikat, javítani is csak ritkán javítottak, ezért a középiskolának egy autószerelő szakközépiskolába készülök..., ami nem feltétlenül a rossz tanulmányaim miatt történt, hanem azért, mert gyakorlatilag én magamnak az autószerelésen kívül más munkát nem tudnék elképzelni, meg hát a két Skoda. Csak kéne egy kis segítség:

1, Ezeket a Skoda típusokat érdemes egyáltalán restaurálni? (1972 Skoda 100l Deluxe, 1976 Skoda 100l). Mivel ezek mellett a kocsik mellett nőttem föl, nem szeretném ha csak elrohadnának valahol, de megérné hónapokat, akár éveket küzdeni velük?


2, Tudtok pár netoldalt, ahol Skodák restaurálásával foglalkoznak? Illetve ha nálatok van valami használható információ, akkor azt megosztanátok velem? (Pl. valami korhű prospektus,újság, szerelési útmutató stb.)

3.Szerintetek elég egy ilyen középiskola ahhoz, hogy kellő tapasztalatot gyűjtsek restaurálás-szerelés terén,esetleg már most is nézegessem e kocsik technikai megoldásait?

Még magamról pár sort tehát: 14-éves vagyok, észak-komáromi Szlovákia :(), Modellező voltam 2 évig (nem a lelkesedés, hanem családi problémák miatt abba kellett hagynom), tehát azért már valamilyen szinten tudok bánni a szerszámokkal, amióta élek autóbuzi vagyok :)

A választ előre is köszi, sry ha nem kellet volna tegezni téged/titeket.

Laci

Hogyne kellett volna. Számomra ráadásul különösen megható a történet, lévén, hogy jómagam épp egy piros S100-asban forgattam először kormánykereket (IO-64-41 volt a rendszáma, tízezer forintért adtuk el '86-ban, szanaszét rohadva). Segítettem, amennyi tőlem tellett: megadtam a legpörgősebb nem orrmotoros Skoda-fórum címét, meg leírtam a válaszlevélben, hogy nálunk nem sok értéke van egy S100-asnak, de az egykori gyártó ország utódállamában nyilván más a helyzet.

Hahó, 14 éves restaurátor, ha hallasz: egyrészt azóta találtam egy még jobban rád szabott fórumot.!Másrészt időközben beesett Baowah kolléga, aki szintén szlovák zászló alatt él, és megerősítette: bizony hogy felétek erősen kúszik fel a jó állapotú 100-asok értéke. Meg aszonta, hogy ha teszel két Weber-karbit a motorra, igazi élményautó válik a Skodából - ezt nem kívánom kommentálni.

A költészet jegyében

2008. április 11., 09:29 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Költészet napja lévén, szeretném megosztani Önökkel Gábor levelét, aki - nagy örömömre - a megszokottól eltérően, egy találó költői képpel jelezte nekünk, hogy valami nincs rendben az egyik linkkel. Köszönjük!

Ha Önök is észrevesznek hasonló hibát, ha nem is rímekben, de írjanak, és azonnal javítjuk!

Feladó: Gabor

Küldve: 2008. február 22. 5:22

Címzett: totalcar

Tárgy: kettétört

Hali,

Egy hűséges olvasótok a tilos jelzés ellenére a http://totalcar.hu/magazin/kozelet/chromjuwelen!2 kereszteződésbe hajtott, ahol a lap aljáról érkező "Belsőséget" link összetörte a böngészőjét.

A helyszínelés jelenleg is tart. A törött link elszállításáról a károsult olvasó kérésére a károkozó gondoskodik. (Ugye??)

Üdv,
Gábor

Rozsdásodik az új Swiftem

2008. április 10., 17:12 Módosítva: 2009.07.25 20:01
13

Csaba nevű kedves olvasónk keresett meg minket az alábbi problémával:

Feladó: Csaba

Küldve: 2008. április 7. 10:13

Címzett: Totalcar Hirszerk

Tárgy: Swift 2

Tisztelt szerkesztőség!

Sajnálattal vettem észre,hogy másfél éves Suzuki Swift 2 autóm csomagtere az oldalsó kárpitoknál melyekbe a kárpittaró patentok illeszkednek, rozsdásodik. Azt vettem észre, nem egyedi esetről van szó, az "új Suzuki Swift index fórumon" napi téma lett, mert többünket érint. Szeretném egy videóval prezentálni a problémát, ez nem az én autóm de az enyém is ugyanilyen rozsdás.

Sokunknak segítene, ha esetleg tudnánk ilyenkor mi a teendő, nyilván az, hogy garanciába megcsinálják. Viszont nem lehet tudni, ha már most ilyen korán rozsdásodik valami, nincs-e esetleg máshol, a szőnyeg alatt ilyen probléma. Tartok attól is, hogy belülről szépen lecsiszolják,lekezelik, de a lemez másik felét az alját már nem, mivel az macerás munka. Csak ezt szerettem volna Önöknek elküldeni! Talán ha nyilvánosságra kerül a probléma a gyár tesz lépéseket hogy, ilyen a jövőben ne fordulhasson elő, és akiknél már jelenkezett a probléma, azoknak korrekt hozzáállást, és javítást fognak tanusítani.

Köszönettel:
Csaba

Utánajártunk a dolognak, megkérdeztük a Suzuki Magyarország Zrt-t, a szervizosztályt, és autójogászunkat is, hogy mit lehet ilyenkor tenni.

Nos, a Suzukinál azt mondták, nem tudnak erről a problémáról, nem tapasztalták szervizekben sem, hogy sokan panaszkodnának rozsdásodásra, ilyen belső rozsdásodásról pedig még nem is hallottak. Egyébként 12 éves rozsdásodási garanciát ad a Suzuki az új Swiftekre, ami nem kevés, igaz ugyan, hogy ez csak átrozsdásodásra, vagyis a belülről kifelé irányuló rozsdára érvényes. Tehát a használatból, kőfelverődésből, törésből származó felületi rozsdásodásra nem. És csak akkor, ha a tulajdonos rendesen hordta az autót márkaszervizbe.

A Csaba által említett rozsdásodás nekem nagyon olyannak tűnik, ami a garanciális csoportba tartozik, de ha mégsem (ugye ezt a szakszerviz fogja eldönteni), akkor sem normális, hogy egy másfél éves autó belülről rozsdásodik.

Papp Tibor kollégánk szerint, aki egyébként furcsálja, hogy miért nézegeti valaki új autójának kárpittartó patentjait, két ok lehetséges:

1: eleve rossz minőségű volt a korrózióvédelem vagy a festés, vagy mindkettő

2: az autó törés vagy szállítási sérülés (ami nem is olyan ritka) után javítva volt, de nem megfelelő módon
Azonban mindegy, melyik, ezt garanciában javítania kellene az autót értékesítőnek.

Autójogászunk azt tanácsolja, hogy vigye el autóját abba a kereskedésbe, ahol azt vette, ott jelentse a problémát, és ki kell, hogy vizsgálják a rozsdásodást. Ha ezt valóban gyártásból származó hiba okozta, akkor garanciában meg fogják csinálni. Ha nem, akkor is legalább le kell, hogy kezeljék valamivel, amitől a rozsdásodási folyamat megáll.

Hogy lehet-e ezen kívül más rejtett probléma? Jó kérdés! Egyelőre ennyit tudtunk kideríteni. Ha Önöknek is volt már hasonló problémájuk, akkor írják meg ide!

Tuningolt Trabantok

2008. április 8., 11:03 Módosítva: 2009.07.25 20:01
1

Gyulavitéz tegnapi narancssárga tuning-Trabantjajára több olvasónk is küldött levelet, megmutatva nekünk a saját környezetükben lévő, Mazsolához hasonló szép tuning-Trabikat. Én örülök, hogy Mazsola és gazdája nincsenek egyedül, és sok ilyen szépen és igényesen feltámasztott Trabi szaladgál útjainkon.

Feladó: Zoli

Küldve: 2008. 04. 07., H 2:05

Címzett: Gyulavitéz

Tárgy: trabi14

Üdvözletem!

Én a trabantos cikkből kifolyólag írok, mivel tudok még egy hasonlóan sok idővel és pénzből megépített igényes trabantot. Egy településen lakom a sráccal, sőt a szomszéd utcában lakik :). Neki már jó pár (kb. 5 éve) már megvan a trabi, igazából az utóbbi években csak kisebb módosítások voltak rajta, mikor készen lett már kb. a mai állapotára hasonlított.  Gyorsulásra is építette, nem utolsó sorban utcára, megjelenésre. Állítólag vannak olyan hírek, hogy 2 millát is kóstál az ára, de igazán a gyerek nem szokta lobogtatni, motorteret is ritkán nyit. Pár link a kocsijáról:

Akit érdekel, itt megnézheti a kék trabi adataitegy videót, ahol egy BMW-vel gyorsul, és egy másikat, ahol egy Lexussal.

Esetleg érdemes lenne vele is felvenni a kapcsolatot, újabb érdekes cikket lehetne vele készíteni. Ha a srác vállalná hogy bemutassák a trabiját akkor sztem könyen meg is lehetne valósítani mert Pesttől mindössze 40 kilóméterre volna délre, Kiskunlacházán. Ha esetleg érdekelné akkor jelezze és megpróbálok szerezni nevet, címet, telefonszámot.

Üdvözlettel: Zoli.

 

Feladó: Péter

Küldve: 2008. 04. 07., H 9:51

Címzett: Gyulavitéz

Tárgy: trabi14

Egy régi ismerős tuningolt trabija, esetleg érdekelhet titeket!

üdv.:
Péter

Feladó: Csücsi

Küldve: 2008. 04. 07., H 8:57

Címzett: Gyulavitéz

Tárgy: trabi14

Kedves Gyulavitéz!

Rally trabiból sincsen már sok, de azért egy van, amit feltétlenül kiemelnék.

Merencsics Árpi barátom (és Győrött hallgatótársam) versenyautója! Érdemes megtekinteni...többszörös bajnok csapat!

További szép napot!
üdv.: Csücsi

Megéri-e Opelt venni?

2008. április 7., 08:11 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Olvasóink gyakran szoktak tanácsot kérni tőlünk autóvásárlással kapcsolatban. Most Judit kérdésére Csikós Zsolt válaszolt. És Önök mit tanácsolnának Juditnak?

Feladó: Judit
Küldve: 2008. április 3. 13:21
Tárgy: corsacdti

Sziasztok!
Most tervezek vásárolni új autót, ami eddig nagyon úgy nézett ki, hogy Opel Corsa 1.3 CDTI lesz. Elolvasván a cikketeket róla, kicsit elbizonytalanodtam. Napi használatra, budapesti utakra, néha egy-egy hosszabb túrára venném. Spanyolországból hozták be, 2 éves sincs, 36e km van benne. Sérülésmentes, csak kicsit húzós: 2.380.000 Ft-os ára van. Szerintetek megéri megvenni? Ennyi pénzért milyen hasonló autót lehetne venni?
Van benne csomó minden, ez a gyári mp3-as, fehér műszerfalas típus.

Előre is köszi válaszotokat! Nagyon megkönnyítenétek a döntést!
üdv,
Judit
ja, Fehérváron a Quattro Autóház árulja.

 

Kedves Judit!

Nem nyúlsz nagyon mellé, a Corsára mostanában nincs sok panasz, tágas, ügyes, jól is néz ki, a Fiat-féle dízelmotor pedig igen jó benne, csendes, takarékos, bár kicsit pörgetni kell, hogy menjen. De választék szerintem van belőle, ülj bele legalább négy-öt ilyen autóba, az utolsónál már pontosan látni fogod, hogy az első jó-e, vagy sem.

Üdv:

Csikós Zsolt

Corvette-tel San Franciscóban

2008. április 6., 10:24 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Karotta egy régebbi Corvette cikkére érkezett Attila levele, aki épp San Fransiscoban próbált ki egy Corvette Convertible-t. Kár, hogy nem küldött képeket, de nagyon aranyos. 

From: Attila

Date: March 30, 2008 12:37

To: Karotta

Subject: corvette06ca

Sziasztok!

Épp San Francisco-ban vagyok, és a hétvégére béreltem a Hertz-től egy Corvette Convertible-t. 2008-as modell, sárga, polírozott felnik, alig több, mint 300 mérfölddel vettem át.

Amiért ezt leírom: Karottának hála nem volt semmi gondom a tető kinyitásával :) Nagyon köszi!
Ja, igen, vezettem már C6-os Corvette Coupé-t 2006-ban, az kézi váltós volt, ez pedig természtesen automata. Anno szinte kezdőnek éreztem magam, annyira féltem a 400 pacitól, pedig az általam használt Focus ST 225 lóereje sem volt kevés. Itt most nagyon megkönnyíti a dolgom az automata. Fantasztikus érzés vezetni ezt a kocsit, még akkor is ha csak szinte lépésben csorog az ember, és persze mindenki megbámulja a nyitott tető miatt :)

Ciao,
Attila

Ön milyen autóról álmodozik?

2008. április 4., 14:36 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Mai autonánia cikkünkre érkezett Viktor levele, aki megosztja velünk, hogy ő milyen autók után vágyakozik.

Ön miről szokott álmodozni?

From: Viktor

Sent: Friday, April 04, 2008 10:15 AM

To: Belsőség

Subject: autonania

Sziasztok!

Igen, mindennap megnézem az autókat a hirdetési portálokon.

Szid is érte a barátnőm eleget. Igaza is van.

Mivel én vagyok az ismert univerzum középpontja, csak a legjobbakat nézegetem.

Sajnos nem a pozíciómnak megfelelő a bérezésem, ezért csak álmodozom.

Először mindig megnézem a világon valaha gyártott legjobb kombikat - Volvo v70t-5r, vagy v-70r, esetleg az új T-6 (már van belőle használt).

Másodjára mindig megnézem a világ legjobb szedánjait Mercedes w140, w220, és a mostani - s600l - csak 12 hengerrel lehet érdekes.

Harmadjára megnézegetem a legszebb autót, amit csak ezen a bolygón gyártottak - a '90-es évek gömbölyű Pontiac Firebird Formuláit, vagy Trans Am-eit, hiába - KITT-en nőttem fel, bár az még szögletes volt.

Ha már a gömbölyűségnél tartunk, akkor meg kell említenem a 90-es évekből a Chrysler/Plymouth/Dodge Grand Voyagert. Na az még valami, talán az egyetlen gép, amiben megbocsátható a dízelmotor eredendő bűnténye.

Néha megnézem a kedvenc forma-1-es csapatom utcai autóit, és elcsodálkozom rajta, hogy van aki nem tűzpirosban vesz meg egy Ferrarit.

A végére hagyom azt a típust, amit itthon nem láttam még, csak a német portálokon - 8 éveset - kb 60 milláért.

612 LE 820 Nm 5,4 literes V8, 2 kompresszor, 2 tonna bőr és fa, 3,9 sec, 320 Km/h - Aston Martin V8 Vantage 600 Le Mans, csakis zöld színben, nem azok a gömbölyű tucatszutykok, amiket most gyártanak és itthon is árulnak használtan belőlük jópárat. Azok már nem igazi Astonok.

A többi autó gyártását nem érzem indokoltnak, nagyjából be is lehetne zúzatni az összes gyártósort, a dolgozókat meg átirányítani valamilyen másik iparágba. Mondjuk a szintetikus-üzemanyag előállító kutató-fejlesztő csoportokba, az alternatív energia, megújúló energiaforrások területére, mert ha csak ezeket az autókat gyártanák, akkor bizony több benzinkút kellene, s ezzel együtt hamarabb elfogyna a kőolaj és földgáz. Bár akkor talán kevesebb fegyvert adnának el a Közel-Keleten. Egyebekben pedig az a véleményem, hogy még egy Bugatti is lassú tetű egy hétköznapi vadászgéphez (mellékletben egy nem hétköznapi vadászgép - F15) képest. Harriert meg helikoptert mindenkinek!

Akkor legalább nem raknák tele aszfaltcsíkokkal a bolygót. Az is a véleményem még, hogy ahhoz a közlekedési morálhoz, ami jelenleg az utakon tapasztalható, maximum 1,2-es háromhengeres szívómotoros autókat engedélyeznék csak részt venni a forgalomban, amik 70 lóerőre vannak korlátozva - kiiktathatatlanul. Terepjárókat meg minek vesznek az emberek. Menjenek gyalog az erdőben, mi rengeteget túrázunk, sokkal jobb, mert nem riadnak el az állatok. Itt jegyezném meg, hogy nem azokkal van bajom, akik platós pickuppal járnak a munkájukból kifolyólag.

Most nem írok ide egy regényt, mert más dologm is van.

Linkeket nem küldök, keressétek meg őket, ha érdekel benneteket.

Jelenleg 137 pacis Vectrám van.

Na csá.
Viktor

Van egy maffiás városi legendája?

2008. április 3., 16:13 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Mai maffialeszámolós cikkünk több olvasónkban is felidézett egy-egy városi legendát. Ha esetleg a leveleket olvasván Önöknek is beugrik valami, tegyék közkinccsé itt!

From: D

Sent: Thursday, April 03, 2008

To: Winkler Róbert

Subject: seresbentley

Szia,

A Fenyő-gyilkosságról van egy urban legendnek is beillő sztorim.

Nem tudom mi igaz belőle és mi nem, egyik kollégám abban az időben a VICO-nal dolgozott, tőle hallottam.

És akkor a sztori, ami a gyilkossági ügyben nem nyert nagy publicitást, hogy Fenyő egyik 600-as mercije rejtélyes körülmények között eltünt kb. egy évvel a gyilkosság előtt. Az autónak golyóálló üvegei voltak. Kesőbb Ukrajnában előkerült, és visszahozták az országba, Fenyőhöz, napi használatra... és ebben az autóban volt amikor lelőttek.

Üdv,
D.

 

From:

Sent: Thursday, April 03, 2008

To: Winkler Róbert

Subject: seresbentley

Robi,

Ezt a kocsit az akkori híradások szerint legalább negyvenmillióra saccolták, most meg az áráért nem kapsz egy Suzuki Swiftet. Ha rádobnak még 3 millát, és nem eredeti alkatrészekkel csináltatják meg, hanem úgy gyártatják le hozzá az elemeket valahol Angliában (mert van ilyennel foglalkozó üzem is), akkor egész olcsón kijönnek egy olyan autóval, ami tulajdonképp egy igazi brit vas. Amúgy Seres alatt kiégett egy BMW is '96 deceberében az M0-ás úton. Szerencséje volt, ki tudott kászálódni belőle, de ott is eléggé nagy veszélyben volt. Viszont az állítólag nem merénylet volt, csak egy baleset. Állítólag a kerék okozta, de valószínűbb, hogy valami zárlat lehetett. Egyébként egy alkalommal lenyúlták a Mercedesét is, ami meglett. Talán rájöttek, hogy kinek a tulajdona volt...

Ezzel kapcsolatos kedvenc történetem a Balaton császárához köthető, aki Szlávy Bulcsú volt egészen 97-ig, míg be nem betonozták . Szóval a titkárának a kocsiját ellopta valami suttyó Tihanyból, miközben épp a házban voltak. Egy rakat papír volt a kocsiban, az ellene folyó eljárások anyagai, telefonszámok, notesz. Erre Szlávy betelefonált a Juventus(azt hiszem abba) és bemondta, hogy kicsoda, illetve, hogy az iratokat kéri vissza, a kocsit nem. A kocsi 4 órán belül lemosva, kitakarítva állt a tihanyi ház udvarán...

 

From: Péter

Sent: Thursday, April 03, 2008

To: Winkler Róbert

Subject: seresbentley

Tisztelt Winkler Róbert!

A cikkét csak annyival egészíteném ki, hogy a cikkben is említett Fenyő féle s600-as pont a gyilkosság 10-dik évfordulóján is fenn volt a hasznaltauto.hu-n.

Habár nem reklámozta senki a gmj 499 es rendszám sokaknak ismerős lehet...

Az autó képeit mindenesetre letöltöttem (kérésre elküldöm)érdekes átalakuláson ment át azóta.

Üdvözlettel:
Péter

Egy Honda-függő vallomása

2008. április 2., 17:20 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Imre nevű kedves olvasónktól kaptuk az alábbi levelet egy régebbi Honda Legend tesztünkre. Imre Honda-függő, de ez nem betegség, csak szimpla szerelem és levele nagyon aranyos. Szinte kedvem lenne beülni vele egy kávéházba, és egy forrócsoki mellett elbeszélgetnénk a Legendjéről, valamint a menedzserekkel kapcsolatos előítéletekről.

Köszönjük!


Feladó: Imre

Küldve: 2008. március 26. 17:14

Tárgy: legend91


Most hüppögve ülök itt, amíg e sorokat fogalmazom. Nem is lesz jól megfogalmazva, mert zsepit kell még előhalásznom. Méltatlan, és gonosz-gonosz-gonosz cikket írtatok a Honda Legendről. Nekem egy rakás autóm volt már életemben (ha jól meggondolom, tán 45 körül lehet  a számuk), és abszolúte Honda függő lettem. A Legend meg kifejezetten a kedvencem. Hogy lehet-e szeretni? Egyszerűen nem lehet nem szeretni!

Nekünk volt 1990-es kupénk, van egy 1992-es kupé most is, volt 1997-es 4ajtós, és van most 2006-os négyajtós. Én egy Chrysler Visiont (nem röhögni!) gyűrtem, amikor a barátnőm kuplerájával (elnézést, így hívjuk a kétajtós Legendet) közlekedtem pár napig. Hát... A hasznaltauto.hu hamar gazdagodott egy új gazdit kereső Vision-nel, és szegényebb lett egy eladó Legenddel. Bele kell dögleni, annyira jó kocsik, de komolyan! Hozzáteszem (sietve lekopogom), nekünk sem a fogyasztás, sem az egyéb fenntartási költségek nem vernék oda a családi kasszát, tehát igazságtalan lennék, ha a mi "laza döntésünket" állítanám be etalonnak, de azt el kell ismerni, rászolgált a bizalomra mid a márka, mind a típus. Olyannyira, hogy most, amikor céges autót kellett választanom (manager vagyok, na és, bajod?! meg lehet inni velem egy kávét), akkor a GS450h és a CLS után beülve az aktuális Legendbe, már nem is volt kérdés, melyiket válasszam.

Szóval én teljesen másképp látom ezt a típust (jelzem általában az autókat is, de most arról regélni, mennyire eredeti gondolat egy régi Jag' felkutatása és felújítása, vagy egy "Pagoda Merci" ápolgatása... hm... ez egy másik sztori, amelynek a címe ez lehetne: Yofey vagy, öreg bogárral jársz, mert az annyira stílusos).

Szóval a lényeg: igenis örülök, hogy vannak még első generációs Prelude-ök az utakon, szépen felújítva. Ha néha utamba kerül egy ősöreg Celica, már mosolyodom is elfele az örömtől.  És mindenekelőtt nem bánom, ha egy-két öreg Legenddel is találkozhatom, amelynek volánja mögött büszke, és szerető gazdi feszít. Legyen is büszke. A vajszínű 123-as, 115-ös, vagy mittomén, melyik a "tuti szám a merdzsóknál" meg monnyon le! Vagy valami... Felhúztam magam. Túlzottan szeretem ezeket a gépeket. (Az egész ablakot nem látom egyben, és lusta vagyok visszascrollozni, tehát lehet, hogy a végére megbomlott a koherencia a mondataim, valamit a duma eleje és vége között - vagy csak a szinapszisok az agyamban...?)

Maradok tisztelettel, és maradok Legend-függő.

Sziasztok!

Imre

Mi legyen az első autóm?

2008. március 31., 13:50 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Egy fiatal olvasónk keresett meg minket azzal a kérdéssel, hogy milyen autót is vegyen első autónak.  Nehéz kérdés, ilyenkor több dolgot is mérlegelni kell. Ádám levelére a bölcs és sokat tapasztalt Bende Tibor lapigazgatónk válaszolt.

From: Ádám

Date: March 26, 2008 10:40

Subject: Autó vásárlás

Helló!

Ádám vagyok, 18 éves és most készülök első autóm megvásárlására. Gondolkoztam már bogáron, corradon, golf vr6-on, de nem találtam olyat ami nekem jó lenne. Vagy sokat mentek vele, vagy drága volt. A bogárból meg csak 67 előttit vennék, de az meg nem jó hétköznapra.

Most jutottam el odáig, hogy nézegessem a VW BORA 2.3 v5 highline- t ,csak nem találok róla semmi infót. Tudnál segíteni nekem ebben? Jó- rossz tulajdonság, lehet-e komoly hibája?

Előre is köszönöm!
Ádám

Kedves Ádám!

Első autónak semmiképp se vásárolnék az itt felsoroltak közül. Pláne nem friss jogosítvánnyal. A felsoroltak bármelyikének súlyos százezres hibái lehetnek a hozzá nem értés és a nem rendeltetésszerű használat miatt. És akkor még nem karcolódott, borult, törött rajta semmi.

Nem az a gyakori, hogy a 18 éves fiatalemberek olyan megfontoltan vezetnének és tartanának karban autót, hogy érdemes lenne egy százhetvenvalahány lóerős 200 feletti végsebességű autót három hónap alatt széthajtani. Tudom, mindenki kivétel. Nyilván nem vagyok tisztában a lehetőségeiddel, de saját kereset hiányában (abból indulok ki, hogy 18 évesen az embernek a főiskolán/egyetemen a helye), a szülők pénzével játszva én inkább vennék egy még épp mozgásképes autót, amit lehet törni zúzni, mert a következő útja úgyis a bontóba vezet.

Ha egy ilyesmi - maximum 300 ezer forintért vett autót sikerül legalább harmincezer kilométeren keresztül életben tartani, akkor gondolkodnék a cserén. Addigra feltérképeződnek az agyban a takarékos autózás, a kötelező karbantartás, az évszakváltással kapcsolatos költségek, és egyéb borzalmak anyagi és időráfordítási vonzatai. Ezek mind-mind rengetegbe kerülnek.

Maga a névre vétel is százezres nagyságrendű, ahogyan egy téligumi garnitúra is. Nem beszélve a 15 liter körüli fogyasztásról.

Még egyszer hangsúlyozom, nem tudhatom, rendelkezésre áll-e az elixír, esetleg minden hónapban előkerül félmillió eltapsolható forint, de ha nincs így, én inkább egy Clio, Renault 5, Twingo, Golf II, Civic, Colt, Lancer, Escort, Kadett, Astra, 323, 626, Corolla vagy Swift vonalon néznék körül. Semmiképpen sem a legnagyobb motorral szerelt változatokat keresném, hanem a szerényebbeket. Olyan állapotban, ami feltehetően mozgásképes marad pár évig.

És igen, a jó autó drága mulatság, széthajtottat, lelakottat megvásárolni pedig kész csőd.

Egy ilyen autó amellett, hogy eladhatatlan, sok áldozatot követel, és senki sem költi el mosolyogva a tengerparti nyaralásra szánt pénzt injektorra, légtömegmérőre, szilentre, főtengelycsapágyra, még akkor sem, ha ez pillanatnyilag jó ötletnek tűnik.

Üdvözlettel: Bende Tibor

Miért nem lehet nálunk biodízelt kapni?

2008. március 28., 09:57 Módosítva: 2009.07.25 20:01

A fenti felvetés számtalanszor előkerült már nálunk, legutóbb az etanolos Volvo S40 kapcsán. Sosem tudtunk normális választ találni a kérdésre - eddig. Most viszont egy hozzáértő - saját kérésére meg nem nevezett, de megbízható - illetékes levelét megírta. Íme:

Tisztelt Rácz Úr!

A 2008. március 19-én a totalcar.hu-n megjelent cikke (Alkohollal kicsit jobb vezetni) utolsó bekezdésében említi a biodízelt, illetve, hogy Magyarországon miért nem lehet kapni. Lehet, hogy ezzel nem mondok újat, de ennek leegyszerűsítve két oka van:

1. A (tiszta) biodízel jövedéki adója a jövedéki törvény (2003. évi CXXVII.) alapján megegyezik a legalább 4,4 térfogatszázalék biodízel- és 10 ppm-nél kisebb kéntartalmú gázolaj jövedéki adójával, azaz 85 Ft literenként. Ezzel szemben az E85 jövedéki adója csak a bioetanolon kívüli komponensek térfogatra számított mennyiségi részaránya (~15-30%) és a 4,4 térfogatszázalék bioetanol- és 10 ppm-nél kisebb kéntartalmú benzin jövedéki adójának (103,5 Ft literenként) szorzata.

Így az E85 jövedéki adója (és ezáltal az áfája is; bár ez csak a magányszemélyek számára probléma) jóval kedvezőbb a biodízelénél.

2006-ban a bioetanol eloállítási költsége 319 Ft, míg a biodízel előállítási költsége 308 Ft körül alakult literenként; ekkor a benzin literenkénti átlagára 277 Ft, míg a gázolajé 271 Ft volt. Feltételezhetjük, hogy előállítási költségek a mezőgazdasági nyersanyagárak emelkedése miatt jelentősen növekedtek napjainkra (az előállítási költségek ~40-50%-a a nyersanyag). Fontos azonban, hogy a bioetanol jövedéki adó mentes, míg a biodízel a már említett jövedéki adómértékkel adózik (az előállítási költségbe már bele van számítva). Magyarán a kutaknál forgalmazva a biodízel nem lenne képes versenyképes alternatívát kínálni a gázolajjal szemben, mert sem az ár, sem a gépjárművek fogyasztása területén nem tud előnyt felmutatni.

2. 2007. július 1-tol hatályba lépett Magyarországon a biotartalom és kéntartalom alapján történő jövedéki adó differenciálás. A legalább 4,4 térfogatszázalék bioetanol/biodízel- és 10 ppm-nél kisebb kéntartalmú benzin/gázolaj adókulcsa kedvezményes (103,5 illetve 85 Ft literenként). A gyártók teljesen átálltak a kedvezobb jövedéki adójú üzemanyagok eloállítására, tekintettel arra, hogy az elérheto adókedvezmény meghaladja a bioetanol/ETBE/biodízel eloállítási költségeit. Ez különösen a biodízel esetében igaz, mert ha a gyártó forgalmazni szeretné a biodízelt, az 85 Ft jövedéki adót viselne literenként, míg gázolajhoz keverése adómentesen történhet és az így eloállított gázolaj még kedvezményes adókulcs alá tartozik, tiszta nyereség. A kérdés (forgalmazzam tisztán vagy bekeverjem?) tehát nem kérdés. Magasabb a végfelhasználói ára, az autók ebből többet fogyasztanak, jól szituált zöldeken kívül nem lenne rá vevő.

A hirtelen támadt magyarországi biodízel kereslet kielégítése is nehézségekbe ütközik. 2007-ben gázolajból ~3,3 milliárd liter fogyott; ennek a mennyiségnek a biodízelesítéséhez ~145 millió liter biodízel szükséges. Ezt a mennyiséget kell úgy előállítani, hogy a mezőgazdasági nyersanyagárak a fokozott kereslet miatt jelentősen megnőttek, illetve a skandináv államok piacai pedig szinte bármekkora mennyiségű és árú bioüzemanyagot felvesznek.

Egyébként könnyen lehet, hogy a gázolaj relatíve az alacsonyabb jövedéki adómértékbol is fakadó árelőnye néhány éven belül eltűnik, mivel az Európai Unió Bizottsága által jegyzett, az energiaadó irányelv módosítására vonatkozó tervezet szerint 2012. január 1-tol egységes minimum adószint vonatkozna a benzinre és a gázolajra. Abban az esetben pedig lehet, hogy az E85 nemcsak a benzinnél, hanem a gázolajnál is jobb választás lesz egy közepes méretű családi autó esetén.

Üdvözlettel:

xxx

Szóval azért nincs nálunk tiszta biodízel, mert nem lenne olcsó, és mert a gázolajhoz kötelezően keverendő feletti mennyiséget megisszák előlünk a svédek. Hát a fene tudja, én azért látnám értelmét, hogy Magyarország csökkentse valamennyire kőolajfüggését, és igenis használja fel maga legalább a lesütött étolajakat, amiket most a gyűjtő cégek lazán átdobnak üzemanyag-alapanyagnak Ausztria felé. Meg persze jó érzés is lenne nem fosszilis dízelt elfüstölni a Voyagerben.

Még egy kis törés ? Chevrolet Aveo

2008. március 27., 09:31 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Chevrolet-nak is van mit rejtegetnie törésügyileg, nemcsak a Nissannak!

Csikós Zsolt két héttel ezelőtti Aveo tesztjére kaptuk az alábbi levelet egy Chevrolet kereskedőtől. A cikk – az értékesítők örömére - nem részletezi az autó törési tulajdonságait; épphogy csak megemlítettük a régi Aveo nem túl fényes eredményeit. E levél alapján viszont muszáj arra következtetnünk, hogy az új facelift sem lesz sokkal biztonságosabb.

From: Egy értékesítő

Date: March 12, 2008 11:12

Subject: Aveo

Kedves Szerkesztőség!

Régóta olvasójuk és nézőjük vagyok, és nem is írnék ha nem lennék a Chevrolet témában személyesen érintett... értékesítő vagyok.

Nos, 5 ajtós Aveo mér régóta létezik, nem csak a sedan változatot hívják annak.

Lehetne most fejtegetni, hogy mettől meddig volt még Chevrolet Kalos, de a lényeg, hogy régóta nincs már a piacon és mind a 3 kivitelt – igen, 3 ajtós is létezik – Aveo néven fut több éve.

Üdvözlettel: Egy kereskedő

U.I.: Annyira azért nem nagy hiba ez, hogy egy sort is szenteljetek rá... :) A cikk amúgy jó. Én is kíváncsi vagyok milyen lesz az új Aveo... és külön köszi, hogy nem tértetek ki a töréstesztre.. :):)

Hogyan csináljunk szélesítést régi autóra?

2008. március 20., 14:02 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Ezt a kérdést tette fel szerkesztőségünknek egyik olvasónk a héten. A témában legjártasabb szerzőnk, Csikós Zsolt előtt landolt a levél. Reméljük, válaszával segíteni tudtunk a fém vagy üvegszál dilemma eldöntésében.

From: Gábor

Sent: Monday, March 17, 2008 8:08 PM

To: Winkler Róbert

Subject: üvegszál

Üdvözlöm!

Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy egy régi kocsira szeretnék szélesítést csinálni. E30-as M3-as BMW, illetve Audi Ur-Quattro (meg egyebek) stílusban (nem a kerékjárati ív van kiszélesítve, emiatt bonyolultabb, mint egy sima peremezés pl.).

Ön szerint mivel lenne érdemes csinálni? A fémnek megvan az a hátránya hogy ahol hegeszteni kell ott korrodálásnak indulhat.

Szóbakerülhet még az üvegszál, csak a különböző hőtágulások miatt a festék felreped (erre megoldás lehet a komplett idom üvegszálból való legyártása, csak ez mondjuk egy hátsó sárvédőnél necces dolog), illetve nem tudom, hogy válik be a mindennapokban.

Kérem írja le véleményét, tapasztalatait a témában.

Előre is köszönöm:

Gábor

Üdvözletem!

Egy régi autón szerintem már úgyis van utólagos hegesztés, talán nem olyan nagy baj, ha rákerül még négy elem fémből... Viccet félretéve: az üvegszálas megoldásnál tényleg problémát jelent a két anyag eltérő hőtágulása, no meg az üvegszálas műanyag nem is könnyű, ezért a rezgések miatt is keletkezhetnek repedések.

Üvegszál 1.:
Akadnak festékek, amelyek rugalmasak maradnak, ezért ha megfelelően (szintén) puha töltőanyaggal töltötték ki a réseket, nem repednek meg. Ám ez a költséges út, és nem garantált a siker.

Üvegszál 2.:
A régi autókon külön hagyták az utólagos sárvédőszélesítéseket (l. BMW 2002 Turbo, Nissan 240 Z raliváltozat, Abarth 1000 TC), még a szegecsek, illetve csavarok is látszottak. A karosszéria és a műanyag közé ilyenkor gumi távtartó csíkot tettek.

Fém:
Nem kell ám agyonhegesztgetni az elemet. Egy jól feltett sárvédőjavító ív sem okvetlenül korrodál. Persze élben összevarrva ennek alaposan fennáll a veszélye, de nem ez a módszer, a lakatosnak ismernie kellene a korrekt eljárást is.

A karosszériát körben ki kell vágni a felteendő elem vonalán túl jókora (1-2 centis) margóval. Ezt az ívet ún. peremezőfogóval körbe kell dolgozni, hogy lemeznyi vastagságú, negatív lépcső alakuljon ki. A sárvédőelemre pedig lyukakat kell fúrni a felhegesztendő peremen, körben. Ha szép volt a munka, az elem éppen belepasszol a kialakított perembe. Nem kell mást tenni, csak a lyukakba CO-pöttyintéseket tenni. A hegesztett göböket utána síkba lehet köszörülni flexszel, nem kell félni, hogy meggyengítjük a hegesztést, mert bent, a lyukban tart. Utána persze alaposan passziválandó, alapozandó a két elem találkozása. Az élben varrás, élben ponthegesztés a) gyengébb; b) a rezgések, és az anyagon belüli merevségek megváltozása miatt korrózióra hajlamosabb c) vetemedésre hajlamosabb kapcsolat, mindkettő rossz. A lyukban ponthegesztett módszerrel viszont nagyon hasonlóan járunk el, mint a gyárban a ponthegesztő-gépek: a kötés tartását az egymásra profilban felfekvő elemek adják, a hegesztésre szinte csak húzóerők hatnak.

Persze sem lakatos, sem karosszéria-műanyagos nem vagyok, csupán a veteránautó-restaurásásos tapasztalataimból vettem az ötleteket. Ám ezeket használják a profik világszerte, meglehetős elégedettséggel.

Üdvözlettel:
Csikós Zsolt

Megtudtuk ki ül a W8-ban és W12-ben ? államtitkárok autói

2008. március 18., 11:44 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Küldve: 2008. március 12. 7:18

Címzett: Weszely Balázs

Tárgy: titkarauto

Hello!

Állami szférában dolgozom, gyakran látom egyik-másik államtitkárt. A W8-cat Baja Ferenc jár, maga vezeti. Nagyon mókás, mert alig látszik ki a kormány mögül...

Magyar Bálintnak sofőrje van, és leginkább egy egyszerű ford Mondeóval fuvarozzák.  Időnként egy alap skoda Octaviával (nem RS). Ennyiről tudok.

 

Küldve: 2008. március 12. 9:17

Címzett: Weszely Balázs

Tárgy: titkarauto

A W12-es Passatban Horn Gábort szoktam látni.

Üdv

 

Feladó: Máté

Küldve: 2008. március 12. 11:43

Címzett: Weszely Balázs

Tárgy: titkarauto

Üdv!

Annyi a kérdésem a "Nem mondják meg, kinek mije van a pénzünkből" című cikkel kapcsolatban, hogy: úgy gondolja a tisztelt szerző, hogy az országot "irányító", jó, ez tényleg túlzás, de ezt a címet bitorló jómunkásembereknek kormányzati Suzukikkal kellene szaladgálniuk? A drága luxusautópark megvásárlása, frissítése és fenntartása néhány százmillióba kerül évente. (Saccra) Kb. havonta ennyi pénzt szórnak hülyeségekre, kampányolnak, reklámozzák magukat, népszavaznak, ilyesmi. Na az a felesleges pénz. Jól is néznénk ki, ha Chevrolet Aveokkal meg Sparkokkal mászkálnának. Csak 160 magas és max. 60 kilós sofőröket, meg testőröket alkalmaznának, hogy elférjen a kocsiban a politikusúr.

Félreértés ne essék, én is haragszom rájuk, színtől, oldaltól függetlenül, de nem a szolgálati kocsi a legnagyobb gond.

Üdv,

További jó munkát, olcsóbenzin-gőzt és politikamentes TC-t!

Máté

 

Kedves Máté,

Nyilván nem a szolgálati autó a legnagyobb gond. Ez csak egy kis gond, de ezt a legegyszerűbb orvosolni. A három fő közjogi méltóság tényleg járjon komoly cirkálóval, de most őszintén: miért ne járhatna Baja Ferenc Suzuki Swifttel? Hogy hogy nézne ki benne? Például felérné a kormányt.

Horn Gábornak minek is a Passat? Beleakadna a szakálla a Swift klímagombjába?

Szeretem a nagy autókat, nekem is elég nagy autóm van. Elmentem a kereskedésbe és megvettem, azon a pénzen, amit munkával megkerestem. Ha így vesz egy politikus autót, az ő dolga, mivel jár.

A magyar állam az egyik legdrágább Európában, és az autók egyszerre tünet és betegségi ok. Igen, mesélje csak el Horn Gábor, Magyar Bálint és Baja Ferenc, mi bajuk a Swifttel, érdeklődve várjuk. Szánalmas banánköztársaság-érzés ez, hogy egy csóró országban a politikusoknak drága autókkal kell járniuk. A két méternél magasabb politikusok is elférnek egy Swiftben, csak hátra kell tolniuk az ülést.

És ha a miniszterelnöki hivatal továbbra sem árulja el, melyik államtitkár mivel jár, csak olvasóinkra támaszkodhatunk: reméljük, egyszer ki tudjuk rakni a szép magyar politikusi autóparkot, ami a mi pénzünkből épül, az ő rongyrázásukért. És ez természetesen a legkevésbé sem kormánypárti-ellenzéki reláció.

Üdvözlettel:

Winkler Róbert
főszerkesztő
TotalCar.hu

Lesz-e idén Swift Sedan borzalom?

2008. március 14., 15:47 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Egyik olvasónk érdeklődött, hogy mit tudunk az új Suzuki Swift Sedanról.

Feladó: Parthenosz

Küldve: 2008. március 13. 15:29

Tárgy: népítélet bővítés

Üdv mindenkinek!

Nagyon jó a rovat. Lehet elkerülte a figyelmemet, de van Suzuki Maruti is, melyet, mint ítélet alá vonható típust nem raktatok fel?

Még egy kérdés: korábban írtatok a lépcsőshátu suzuki swift II. lépcsőshátú-kémfotó változatáról. Nincs semmi újdonság azzal kapcsolatosan? Én nekem az új swift hatalmas csalódás volt, éppen a hátsó hely szűkössége és a csomagtartó hiánya miatt, amúgy jónak tartom.

További sok sikert!

Parthenosz


Nos, a lépcsőshátú Swift sedan híre már régóta kering. Most újra felreppent, hogy idén tavasszal talán meg is érkezik. De sajnos nem. Megkérdeztük a Magyar Suzuki Rt. sajtósát, aki azt mondta, hogy nincsen erről semmilyen információjuk. Csak annyit tudnak róla, hogy idén még biztos nem lesz. Most, hogy nézegetem ezt a képet, ez engem személy szerint megnyugtat. Borzalmasan néz ki.

Bár a hvtm-nek kicsit jobban sikerült:


Friss (2008. márc. 26.):

Tegnap óta már biztosan tudjuk, hogy tényleg lesz Swift Sedan.

És hogy milyen lesz, itt meg is nézhetik eredeti fotókon.