Feladó Ignác
Címzett Stump András
Dátum 2015. december 13. 15:40
Tárgy Corolla 1.4 D4D
Tisztelt András!
Egy kis eszmefuttatás következik, amiben nyilván sztereotíp gondolatok is lesznek, de higgye el, őszinte saját tapasztalatok alapján formáltam a véleményem.
2006-os évjáratú Corolla Wagon első tulajdonosa vagyok. Nem vagyok autószerelő, de érdekelnek az autók. Nem ez az autó tetszett a legjobban, sőt nem is igazán tetszett, de olyan autót szerettem volna venni, ami stabilan és tartósan hozza a szükségest éveken keresztül. És nem akartam kitűnni, kivagyinak látszani sem.
Nos egyáltalán nem kellett csalódnom, aksi, fékek, nyári gumik cseréje történt 10 év alatt, ami teljesen természetes.
Amikor megvettem sokan lesajnálták, feszítettek a nagyobb, tágasabb, jobb(?) Megane, 307, Golf IV autóikkal és mellettük tényleg olyan kis szegény rokonnak tűnt a parkolókban (bár nekem ez nem volt gond). Aztán elmúltak az évek, egy jó párat láttam lerobbanni, javíttatni ezek közül, majd megszabadultak tőlük. Ez a kocsi meg csak teszi a dolgát. :)) És egyre jobban megszerettem.
Még lényeges: Ami csálén állt (műszerfalborítás) az már újkorában olyan volt, ami kicsit idegesítő (hátramenet kapcsolása) az nem lett rosszabb, felületi rozsda nincs a karosszérián még a kőfelverődéseknél sem, a kapcsolók ugyanúgy működnek, a motor és a többi is ugyanúgy dolgozik, semmi lett zajosabb.
Én nem tudom, hogy abban a korszakban több autógyár hogy gondolkodott, de miért nem csináltak ilyen szintű autót???
Őszintén mondom, hogy kicsit zavar, amikor a Toyoták unalmasságát ecsetelik (pl. Winkler úr híres erről), de köszi, nekem nem kell más típusok izgalma ("le petit problem"), és azért elég korrektül oda lehet neki lépni, bár valóban nem hergeli ilyenre az embert.
Köszönöm, hogy elolvasta, amire választ szeretnék kapni, az az, hogy sok gyár nem tudott vagy nem akart (ami nonszensz lenne) ilyen műszaki színvonalú autót gyártani jó egy évtizeddel ezelőtt?
Üdvözlettel
Ignác
Feladó Budapest Közlekedési központ
Címzett Papp Tibor
Dátum 2015. december 9. 13:15
Tárgy BKK reagálás_Édes kis szemétség?
Tisztelt Papp Tibor!
A Totalcaron megjelent Édes kis szemétség? című cikkben megjelentekkel kapcsolatban a BKK az alábbi tájékoztatást adja.
A XX. kerületi Nagykőrösi úton a közelmúltban létesült tartószerkezet kivitelezési munkálatai során – számos más, a közúti munkavégzéshez kapcsolódó jelzéssel együtt – helyeztek el a Nagykőrösi úton az említett előzni tilos jelzőtáblákat.
Az építési, szerelési munkák befejezését követően sajnálatosan a kivitelező az ideiglenes forgalmi rend elbontását nem teljes körűen végezte el, így az indokoltnál hosszabb ideig maradt kint a közúton az előzési tilalom. A BKK felszólította a kivitelezőt a forgalmi rend helyreállítására, amely mára már megtörtént, a kérdéses helyszínen az előzési tilalom megszűnt.
Üdvözlettel,
Budapesti Közlekedési Központ
BKK Kommunikáció
Kedves BKK,
köszönjük a gyors reakciót, ugye megértik, hogy az előzni tilos tábla és az új traffipax együtt elég riasztó kombináció az autósoknak. Illetve riasztó kombináció volt.
Mivel ma pont jártam arra, gyorsan le is fényképeztem, íme a bizonyíték, hogy a táblákat tényleg beszedték:
Nem mondhatok mást, mint köszönetet Dávidnak, hogy megosztotta velünk ezt a képsorozatot. Egyértelmű, hogy a Marea a kilencvenes évek legalulértékeltebb típusa, hiszen nem csak pályaautónak, de kabriósított sztreccslimónak is kiváló alap, mint kiderült.
Feladó András
Címzett Csikós Zsolt
Dátum 2015. december 5. 11:29
Tárgy Mercedes
Szia Zsolt!
Nemrég láttam ezt a Mercedest itt, Cork cityben (Írország).
Lehet hogy egy tök átlagos példány, én azonban - bevállalom- nem láttam meg ilyen, hosszított verziót.
Annyit tudok róla a rendszáma alapján hogy 1982-ben helyeztek itt forgalomba, illetve hogy egy 240-es diesel példánnyal állunk szemben.
Gondoltam, esetleg érdekes lehet. (Vagy nem?)
Üdvüzlettel,
András
Feladó T. Vilmos Tamás
Címzett Totalcar szerkesztőség
Dátum 2015.12.02.
Tárgy Honda Prelude 1984Segítséget szeretnék kérni egy gépkocsi árának behatárlásában.
Édesapám tulajdonában van egy 1984-es Honda Prelude 1,8 gépkocsi, amitől egészségügyi állapota miatt kénytelen megválni.
Az autó kanadai változat (Az óra km-ben mér, de van mph skála is. A figyelmeztető feliratok kétnyelvűek angol és francia.), egy 40 évnél idősebb úr volt az első gazdája.
Mindig megkapta a szükséges szervizeket.
A kilencvenes években hozta egy rokon Magyarországra, és használta itthon.
A jármű nem volt törve, lakatolva.
Halála után édesapám kapta meg.
A fényezése kissé lemattult ekkorra.
Néhány évvel ezelőtt kapott egy polírozást és fényezés javítást.
Nagyon nagy részt eredeti, az első szélvédő kavics miatt elrepedt ezért cserélni kellett.
Gyári elektromos napfény tetővel rendelkezik, a rádiója eredeti Honda digitális.
Sajnos szervokormány és légkondi nincs benne.
A karosszériája nem rozsdásodik, a beltere jó állapotban van. Kívülről jól mutat.
A motorja jó állapotban van, nincs olaj fogyasztás, futómű nagyon jó.
A 210 000 km valós futás teljesítmény. A lehető legteljesebb mértékben eredeti az autó.
Szeretném megtudni hogy az ilyen jó állapotban megmaradt gépkocsiknak van-e oldtimer értéke?
Az autó Zuglóban lakik, ezért lehetséges lenne hogy, egy szemrevételezésben részesítsék?
Esetleg érdemes lenne az állapotán egy kevés javítással értéket növelni?
Várom szíves válaszukat.
Köszönettel:
--
T. Vilmos Tamás
Kedves T. Vilmos Tamás úr!
A német Oldtimer-katalógus ötös skálájú osztályzásában (ez a kontinensi Európa bevett osztályzási módszere, Note 1 a legjobb, Note 5 a legrosszabb) ennek a típusnak még nem tartja nyilván a csúcsállapotú példányait (de az amúgy is kiesik ebből a körből, hiszen az autó már kapott egy fényezésjavítást és elég sok benne a kilométer, a Note 1 ugyanis a teljesen gyári új, alig pár tízezret futott kocsikra, vagy a nullára felújított kocsikra vonatkozik), a legrosszabb állapot is hiányzik belőle, mert azoknak még kifejezhetetlen az értékük.
A nagyon értékes és ritka autók már 15 évesen bekerülnek ebbe a körbe, a kevéssé fókuszban levők inkább csak 25-30 évesen - a Prelude-nek ez a második generációja úgy látszik, csak mostanában került fel a radarra, ennek megfelelően az értéke sem indult még vehemens menetelésnek. Az Ön autója nagyjából Note 2+-nak felelhet meg a sok futás és a fényezés javítása miatt, az ezzel a legkisebb alapmotorral így 3200 eurót ér a 2015-ös katalógus szerint, az elmúlt hat évben pedig 17 százalékos értéknövekedésen ment keresztül. Ne bosszankodjon, hogy csak a legkisebb motorral szerelt változat, mert a másik háromnak is kvázi ugyanez az ára... Viszont a kanadai gyártás Európában általában levonást jelent, itt nosztalgiából az ide való modelleket (a helyi jegyekkel - tehát olyan lámpák, az a fajta relatív dísztelenség) keresik az első lelkes gyűjtők.
Mindez Németországban igaz, német rendszámmal, német eladótól. Tapasztalat szerint a magyar autó ennek az árnak kint az 50-75 százalékáért adható el (attól függ, mennyire készíti elő az eladó a terepet, tehát hogy kint hirdet-e, van-e kinti, németül felhívható kontakt, biztosítja-e saját zsebre az autó kiszállítását - a német ugyanis csak a legritkább ínyencfalatokért jön el ilyen messzire autót nézni és venni, ami már nagyon nem ez a kategória), itthon pedig a vevők inkább az olcsó romokat fizetik túl a némethez képest, az igazán szép autóra nehezen akad vevő. De akad. Ha el akarnám adni, én valószínűleg minimum három fórumon, állhatatosan hirdetném az autót (szép képekkel, az erényei nem túlszínezett, lényegre törő taglalásával - ez a levél egyébként pont jó, amit írt nekünk), s várnék egy évet, mindig meg-megújítva a hirdetést, nem mozdítva az áron. Itthon kb. 4 ember van, aki ilyen autóért masszív pénzt adna, ezeket pedig meg kell találni, ehhez türelem kell. Ha végképp nem megy, akkor keresnék egy német kapcsolatot, s azon keresztül árulnám - optimális esetben már kint, Németországban, mert oda a holland, svájci, osztrák, belga is szívesen elmegy már. Valahová 6-800 ezer forint közé lőném be az árát. De én lehet, hogy inkább várnék vele pár évet, havonta megjáratva a kocsit, minden kezelőszervét működtetve, kétévente olajat cserélve akkor is, ha nem megy bele kilométer.
A mi szemrevételezésünk nem segítene, hiszen nem vagyunk értékbecslő szerv, csak lelkes, ám sokat dolgozó (emiatt magánügyekre nemigen rávehető) amatőrök. A munkaidőnk szoros, az újságnál pedig fel se merül, hogy ilyen szolgáltatást nyújtsunk, mert akkor fel kéne vennünk még kétszer ennyi embert.
Sok sikert!
Üdvözlettel
Csikós Zsolt
Feladó Attila
Címzett Totalcar
Dátum 2015.11.18.
Tárgy Műszaki vizsga
Érdeklődni szeretnék, hogy mit lehet tudni a műszaki vizsga változásáról. Igaz, hogy jövőre tényleg megszűnik a hatósági műszaki vizsga jövő év elejétől és csak a maszekoknál és az Autóklubnál lehet majd vizsgáztatni az autót, mert hogy a parlament most fogadta el a jogszabály módosítást. Jogász barátom szerint már fent van az interneten a módosítás. Tudnátok erről valamit mondani, hogy mi várható és hogy miért? Decemberben lesz a műszaki vizsgám, várjak, vagy csináljam.
Attila
Kedves Attila,
az alapinfó helyes, de ez egyelőre csak tervezetről van szó (T/7401), amely le is tölthető a parlament honlapjáról erre a linkre kattintva.
A következő új paragrafusról van szó:
„(2a) A közúti közlekedési szolgáltatást nem végző személygépkocsik (M1 kategória), a különleges felépítménnyel nem rendelkező kistehergépkocsik (N1 kategória), valamint egyes pótkocsik (O1 és O2 kategória) időszakos vizsgálata kizárólag – a (2) bekezdésben meghatározottak szerint – vizsgáló állomás közreműködésével végezhető el.”
Vagyis valóban nem lehet majd egy normál személyautóval vagy kisteherautóval az ex-NKH (ma már Kormányhivatal) vizsgabázisokra menni, csak a szerződéses vizsgáló állomásokra, ha ebben a formában fogadják el a módosítást. A változtatást azzal indokolják, hogy ugyanaz a szerv konkurense azoknak, akiket egyben ellenőriznie kell, és ez némi ellentmondás, amit ezennel felszámolnak. Egyébként a műszaki vizsgák 80 százalékát már ma is a szerződéses vizsgáló állomások végzik, a maradék 20 százalékot vennék így el a közlekedési hatósági állomásoktól.
Elvileg január 1-től élne a módosítás, vagyis a decemberi vizsgát ez nem érinti, oda viszed, ahová akarod.
Üdv:
Papp Tibor
Múlt heti cikkemben arról írtam, hogy bizonyos esetekben megúszhatjuk a pályahasználati pótdíjat, mert a fizetős utak néhány rövid szakaszán ingyenesen autózhatunk. Egyebek mellett a debreceni elkerülőt hoztam fel példaként, mert ott is építettek gyűjtő-elosztó sávokat. Olvasónk most felnyitotta szemem, hogy nem a teljes elkerülőre igaz az állításom.
Feladó Zoltán
Címzett Perkó Rudolf
Dátum 2015.11.06.
Tárgy E-matrica nélkül az autópályán? MegúszhatodA 2015.11.06-án a tárgyban megjelent című írása a debreceni elkerülőre vonatkozó része félrevezető lehet!
Ugyanis a Debrecent elkerülő útszakasz nem teljes hosszában tartalmaz a cikkben említett gyűjtő-elosztó sávokat. Levelemben csatoltam a teljes Debrecent elkerülő utat. Ebből látszik, hogy Debrecen nyugati részén lévő 4-es számú főútból (Hajdúszoboszló és Debrecen közötti szakasza) kezdődik az elkerülő és egészen Bocskaikert utánig tart.
Csatoltam egy közelebbi képet, ami konkrétan az autópályára koncentrál. Az autópálya a már korábban említett 4-es számú főúti felhajtótól egészen a debreceni Kishegyesi úti felhajtóig nem tartalmaz ilyen gyűjtő-elosztó sávot. Ezt a képen pirossal jelöltem. Zölddel jelöltem azt a szakaszt, ahol már van ilyen elkülönített pályarész.
Ezért az az érdekes szituáció alakul ki, hogy ha Hajdúszoboszló felől szeretném megközelíteni Nyíregyházát vagy és igénybe szeretném venni a debreceni elkerülő utat először is be kell hajtanom Debrecenbe! (feltételezve, hogy nem akarok pályamatricát venni) Majd Debrecenből a Kishegyesi úti felhajtón, már egyből ezen az gyűjtő-elosztó részen találom magam.
Így Debrecent nem tudjuk megkerülni díjfizetés nélkül. Ha nem szeretnénk díjat fizetni, akkor mindenképpen be kell autóznunk Debrecenbe.
Ennél fogva a cikkben szereplő kijelentés miszerint a debreceni elkerülőt ingyenesen lehet használni, nem állja meg a helyét!
Tisztelettel:
Zoltán
Köszönjük a pontosan magyarázott és illusztrált levelet Zoltánnak!
Érdekes történet egy olvasónktól az időeltolódással vett autópályamatricáról a mai E-matrica nélkül az autópályán? Megúszható című cikkünk kapcsán.
Feladó Csaba
Címzett Perkó Rudolf
Dátum 2015.11.05.
Tárgy E-matrica vásárlás időeltolódással
Olvastam a cikked az autópályamatricával kapcsolatban, és az ezzel kapcsolatban lenne egy személyes tapasztalatom:
Külföldön élek és dolgozom, haza kb. 2 havonta szoktam látogatni. Az egyik utolsó ilyen látogatásom 2015. 06. 29-en volt. Lakóhelyemen - Dubaiban - az időeltolodás Magyarországhoz képest a nyári időszakban 2 óra, tehát amikor itthon 12:00-t mutat az óra, az Egyesült Arab Emírségekben 14:00 a pontos idő. Dubai idő szerint 2015. 06. 29-en 01:28-kor vásároltam 10 napos matricát a járművemre. Ebben az időpontban Magyarországon még csak 2015. 06. 28. 23:28 volt. Mivel a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. rendszerében az érvényesség kezdetét alapértelmezettként 06. 28-ra állította, ezt átjavítottam 06. 29-re (mivel 28-ábol Magyarországon mindössze 32 perc volt hátra, és aznapra már nem kellett a matrica, így az érvényesség vége is 07. 08. lett 07. 07. helyett). Normál esetben - azaz, ha ugyanabból az időzónából vásárolok matricát egy jövőbeli időpontra, mint amely a NÚSZ rendszerének az időzónája, az érvényességi időt 00:00 kezdési időpontra állítja be az oldal. Viszont, ha a vásárlás helyén Magyarországhoz képest már egy nappal előbb járunk, ezt az opciót nem ajánlja fel a rendszer, az érvényességi időt pedig a vásárláshoz képest 24 órával később kezdi, ezt pedig semmilyen módon nem lehet javítani. (Ezt egyébként többször kipróbáltam azóta, és mindig ez volt a helyzet) Esetemben ez azt jelentette, hogy a matrica érvényessége 06.29-én 23:28-tól kezdődött, én azonban már délelőtt használtam az autópályát - amiért meg is büntettek.
Ez elég komoly hiba, mivel aki így vásárol matricát, az hasonlóképpen úgy gondolhatja, hogy jogosan hajthat fel a díjköteles útszakaszokra, valójában viszont nem biztos, hogy érvényes matricával rendelkezik.
Az mar csak hab a tortán, hogy - otthontartózkodásom hiányában - az első pótdíjfizetési felszólítást nem vettem át a postán, ami "nem kereste” jelzéssel visszament. A másodikat már átvettem - mivel akkor éppen otthon voltam - ebben azonban már a megnövelt, küzel 60 ezer Ft-os büntetés virított. Azonban, hogy a történet happy end-del záruljon, panasszal éltem a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. felé, ahol azt jogosnak találták, a büntetéstől pedig eltekintettek.
Ez mindenképpen tanulságos, és bizonyítja, hogy a tuti sem mindig tuti, legyen az akár már meglévő matrica, vagy - mint a Te eseted is mutatja - büntetés.
Üdv,
Csaba
Feladó Laci
Címzett Winkler Róbert
Dátum 2015.10.27.
Tárgy RCZ
Csak én látom bele az RCZ-be a Karmann Ghiát?
Üdv:
Laci
Az alábbi olvasói levél Winkler Róbert ma megjelent 470 ezer kilométeres Renault Laguna 2. című nagyképes cikkére érkezett.
Feladó István
Címzett Winkler Róbert
Dátum 2015.10.19.
Tárgy Érdekes párhuzam Ernő Lagunájával
Teljesen átjárt a felismerés miközben a cikkét olvastam. Van egy 11 és fél éves lányunk és a Lagunám 11,5 éves. A lányom is imádja, akár csak én. Könyvelőirodaként ez az autó volt az ami még belefért az illendő kategóriába. Amikor az ügyfelek meglátták nem az jutott eszükbe, hogy 6,1 millió forint volt 2004 májusában. Ha megvesszük a legolcsóbb 3-as BMW-t vagy A4-es Audit, akkor biztos az irigység érzete önti el Őket. Bár nem ez volt a kiválasztás fő oka, hanem az ár mellett az, hogy hátulra középre is befért úgy a gyerekülés, hogy két felnőtt még kényelmesen elfért mellette. Ezek azok amik a cikkel párhuzamba állíthatók.
Egészen más azonban az autó futásteljesítménye. Épp mostanában léptem át a 125 000 kilométert vele. Nem sok, bár az évi 11 000 megvan, ami megfelel az átlag magánhasználó véleményének. Persze, mi nem teljesen magánhasználók vagyunk, de a lakhelyünkön van az irodánk is. Az autót szinte naponta használjuk, de mivel még egy VW Polo 1.4 DSG (2009-es, azaz a megjelenése évében vásárolt) autónk is van, így a napi 25-30 kilométernél nem megyünk vele többet. Budapesten! Szerintem összesen nem töltött az autó 45 ezernél többet a Budapest táblán kívül. Szerintem ez jobban igénybe veszi az autót, mint 470 ezer kilométer, aminek nagy része az autópályán szaladt bele.
Itt a Népítélet értékelésem.
Üdvözlettel:
Péter
Feladó: Tamás
Dátum: 2015. szeptember 30.
Tárgy: Első autó
Címzett: A totalcar szerkesztősége
Üdv!
Még mielőtt kukáznák/passzolnák levelemet, a fenti tárgy láttán, mondván olvassa el az első autót 200/500/x ezerért című remek cikkeket (melyeket amúgy kivétel nélkül volt szerencsém olvasni), szeretném megragadni az alkalmat (és tudom h nem a legmegfelelőbb helyen és módon, de) szeretnék a tisztelt Szerkesztőségtől tanácsot kérni.
63Galéria: A BMW, ami nem múlikLevelemmel elsősorban a Szerkesztőség menthetetlenül öregautómániás részét céloznám, többek közt Csikós Zsoltot, Stump Andrást és persze Vályi urat...
Magam kórtörténetéről annyit, hogy elsősorban imádok vezetni. Közel 5 éve folyamatosan olvasom a totalcar.hu-t, és úgy látom Önökben ( a teljes Szerkesztőségre gondolok) még megvan az autók és az autózás olyan mérvű szeretete, ami sajnos sokakból már kikopott. Ezért is fordulok Önökhöz, mert jómagamnál is permanens öregautóbuzériát diagnosztizáltak, mely legalább 10 éve tart (pechemre a családban levő legöregebb autó egy citromsárga 1999-es Honda Logo melyet jelenleg sajnos én hajtok.)
Nos termetre is nehéz eset vagyok, 195cm és 110kg. Gondolhatják, így mekkora élmény a kis Honda. De nem csak ez a gondom vele. Mióta volt szerencsém vezetni jópár autót,( ezek közül a legjobb haverom 316-os e30-as Bmw-je (nagylámpás, befecskendezős) volt, melybe beletettem jó 1000km-t ( nagyon jó volt, de elviseltem volna ha egy m20b20-as morog benne), ill. ennek ha lehet szöges ellentéte, egy VW T3 1.6d (ugye 54le mínusz az évek...) de akadt közte 2014-es Seat Toledo is (1.2 TSI 105le) ) rájöttem, hogy mi a bajom a Logoval, a Seattal, és a többivel: egyszerűen úgy szoktam megfogalmazni, hogy túl újak. Kicsit kibontva: számomra túl sok bennük a szervó, a különféle segédelektronika, stb. Nem igazán érzem bennük, azt h én lennék a sofőr. Nem érzem a kapcsolatot az úttal annyira, mint egy-egy régebbi vasban.
Lassan rátérek a lényegre. Első autó vásárlása előtt vagyok és a többséggel ellentétben nem egy dízel Corollát akarok első autónak (igen, olvastam a Faluvégi Farolásos cikket), hanem valami olyat amit élmény vezetni. Nem kell folyton szervizbe rohangálni vele mint egy új autóval... Nem baj, ha szerelni kell, az sem, ha 10liter fölött eszik...
112Galéria: Mercedes 230.4 (W115), BMW 518 (E12), Peugeot 504Szóval az utóbbi időben még jobban belezúgtam az öreg BMW-kbe. Pont emiatt szeretném a segítségüket kérni, lévén Önöknek bőven van tapasztalatuk a témában.
E28-asokat e21-eseket, e12-eseket és 02-eseket nézegetek (a 02 kivételével legalább 2 litert és hat hengert céloznám meg) és dolgozom valamelyik tulajdonlásán... Tudom, hogy nem igazán összehasonlíthatóak (leginkább a 02 bármelyikkel) de mégis szeretnék tanácsot kérni, hogy mibe "érdemes" belefogni és mire kell figyelni. Illetve ha nem túl nagy kérés, némi tapasztalatot, esetleg tippet, trükköt, instrukciót.
Az autóval hosszú távra terveznék, és szeretném vagy gyári, vagy szép és használható állapotra hozni, nem feltétlen egyből a Ponton-i állapotot céloznám meg... De igencsak megmozgatja a fantáziám a korabeli tuning is.
Szép estét
Tisztelettel
Tamás
Feladó Márk
Címzett Papp Tibor
Dátum 2015.10.14.
Tárgy TOYOTA AURIS 1.2L TURBO EXECUTIVE TSS
Üdv!
A tárgyban említett típusról írt cikk után egy dolog még kérdéses maradt számomra. Hogyan működik a vízhűtéses intercooler ebben a modellben? Tudom, hogy hogy kell elképzelni egy gyorsulási versenyautó vízhűtéses coolerjét, de itt nem igazán látom a rációt a dologban. Tudnál nekem pár szót erről írni?
Köszönettel;
egy lelkes totalcar olvasó:
MárkElő a kapcsolatokkal, az unokáink jövője a tét!
Feladó László
Címzett A Totalcar szerkesztősége
Dátum 2015.10.14.
Tárgy Segítség a Teslával kapcsolatban
Tisztelt szerkesztőség!
Olvastam egy cikkben, hogy probléma van az elektromos töltőállomásokkal! Nagyon nagy mértékben megnőtt az elektromos autók eladása, viszont kevés a töltőállomás. Nekem hónapok óta van egy megoldásom, ötletem erre! Régóta próbálom ezt eljuttatni a Teslához, neki szeretnék segíteni, egy fejlesztéssel. Írtam már minden lehetséges Tesla oldalra,de választ nem kaptam.
Az újításom megoldaná a töltőállomások problémáját, sőt ,nem is lenne rá szükség! Egy olyan email címre lenne szükségem, ahova beadhatnám ezt az újítást, kérem segítsenek kapcsolatot teremteni a Teslával,vagy inkább egy fejlesztési osztállyal.
Előre is köszönöm, szép napot.
Feladó: Gábor
Dátum: 2015. október 9.
Tárgy: Mazda 3 kijelző
Címzett: Winkler Róbert
Kedves Róbert!
A tegnapi Égéstérben téma volt a második generációs Mazda 3 kétféle kijelzője. Mivel ez a téma sokszor sok helyen felmerült (fórumokon, Népítéletekben biztos), én pedig boldog tulajdonosa vagyok egy ilyen autónak, gondoltam megosztom a teóriámat.
A bal oldali majdnem négyzet alakú fehér betűs a fedélzeti számítógép. Ennek színei és tipográfiája a mutatós műszerekére hasonlít. Ennek a kijelzőnek 4 állása van:1. átlag fogy./átlag seb.2. aktuális fogy./megtehető út3. a menü 4. kijelzi mit mutat a másik kijelző.Vezetés közben (feltételezem másnak is) nagyrészt az első két képernyő látszik. Ezek a haladással kapcsolatos infók, amik a mutatós műszerekkel (sebesség, fordulatszám) megegyező színben és ahhoz nagyon hasonló formában látszanak. (A 3. képernyőt személy szerint nem használom sokszor, hiszen az index csipogásának hangerejét egyszer elég volt beállítani. A fogyasztásmérést pedig nem feltétlenül menet közben kell nullázni. A 4. képernyő hülyeség.)
A jobb oldali téglalap kijelző narancssárga betűkkel a hifi adatait mutatja. Állítólag a digitális klímásokon a légkondi adatait is. Tehát a középkonzolon lévő kütyük kijelzője. Mivel a középkonzol összes gombjának háttérvilágítása piros, így a hozzá tartozó kijelző is ilyen.
Más, hasonló korú autókon is meg szokott lenni ez a két kijelző, csak az előbbi a két mutatós műszer közt, az utóbbi pedig a középkonzolon/hifi fejegységen. Mazdáéknál egymás mellé tetté őket középre.
Ami számomra sokkal zavaróbb, az a digitális benzinszintmérő és a km számláló narancssárgája a két fehér számlap közt.
Üdvözlettel, Gábor
A múlt heti cikk, amely az új magyar, műanyag villanybuszról szólt, finoman szólva nem sok konkrétumot tartalmazott a műszaki részletekről, mivel minimális infót kaptunk. Most pár kérdésre választ kaptunk a cég marketingesétől, illetve egy videót is, hogy a gyártó reményei szerint hogyan viseli majd a műanyag (vinil- és nem etilészter!) busz, ha egy autós nekiszalad. A videón egyébként egy műanyag NABI-busz oldalütközési tesztjét látjuk. Az autó gyakorlatilag lepattan a buszról, mint az egyszeri kaszkadőr Bud Spencerről. Elvileg a Modulo is hasonlóan fog viselkedni, és amennyiben nem lenne kapacitásuk videót forgatni róla, csak szóljanak, mi elmegyünk és felvesszük!
Nekünk sem, de Bence megtalálta a párhuzamot egy friss kampánnyal. Azt hinnénk, 80 év sok idő a marketingszakmában, aztán tessék. Autó mondjuk a führertől se járt a kitöltött füzetért, pedig akkor még ígérték.
Szia!Feladó: Bence
Dátum: 2015. október 3.
Tárgy: Van ennél nagyobb öngól?
Címzett: Winkler Róbert
Már pár hete kint vannak VW plakátok „Volkswagen nem gyűjthető pontokért” vagy valami hasonló szöveggel. Kíváncsi vagyok, hogy mások is viccesnek találják-e, vagy csak nekem vannak furcsa gondolatmeneteim.
A II. vh előtt ugyebár voltak pontgyűjtő füzetek, amikért cserébe elvileg KdF-Wageneket kaptak volna az emberek, de kiderült, hogy Hitler az egészet a háború finanszírozására találta ki, és végül senki nem kapott autót a gyűjtőfüzetért. Erre előállnak egy ilyen reklámmal. Igaz, az már 80 éve volt, és a normális emberek úgysem foglalkoznak ilyen dolgokkal. Azért engem akkor is foglalkoztat, hogy ezt hogy nem szúrta ki valaki a marketinges részlegen.
(Hogy valami kézzelfogható is legyen, csatoltam 2 képet a régi és az új pontokról J)
Az új kampányÉs a régi
Ha valamiért, akkor ezért érdemes néha Totalcart olvasni. Tamás vett egy BMW 320Si-t, amit nem vett volna meg, ha korábban olvassa cikkünket a Húsz leginkább kerülendő motorról. Mindenesetre tanulságos történet.
Feladó: Tamás
Dátum: 2015. Szeptember 21.
Tárgy: BMW 320 Si
Címzett: A Totalcar Szerkesztősége
Sziasztok,
nem tudom érdekes vagy releváns-e számotokra a történetem, de gondoltam leírom miutan elolvastam a “Rengeteg érdekes, új BMW” cikket.
Kedvelem a BMW-t, nem azért mert gizda vagyok, hanem azért mert hittem a minőségben amit adnak. Céges autóként már volt pár BMW-m, ezért most úgy döntöttem veszek magamnak egy ritka és nagyon szép darabot.
6Galéria: Ötven kilométer után robbant szét a BMW motorTaláltam is egy csodaszép 320 Si-t a mobile.de-n, 2006-os, 109 ezer km, végig vezetett szervizkönyv, 1 tulaj, M package, és még jó áron is volt. Mondom magamnak na ilyen biztos nem jön velem szembe, az biztos, és ebben valóban igazam lett.
Regensburgba vettem meg, vittünk pc-t megnéztuk a hibakódokat, próbakör, alámásztunk, megtapogattuk, belseje gyönyörű, beszívtuk a kárpitok szagát, és minden porcikája tetszett, mi baja lehet egy 109 ezer km-es BMW-nek úgy, hogy mindent megkapott?
6Galéria: Ötven kilométer után robbant szét a BMW motorKifizetem, rendszámot veszek ra, elindulok haza, 50 km múlva csörgés a motorban, majd elhal a technika, leesnek a mutatók, elalszanak a fények, ebben a pillanatban biztosan éreztem (nem tudom miert), hogy ez most bárhogy legyen is, de mocskos sok pénzembe fog kerulni.
Nem értem rá nagyon agonizálni mert a német pályan nem jó ötlet sokat matekozni a vészsávban, tudom, hogy nem szabad de a tesóm a másik kocsival lehúz az autopályáról, a kocsit letesszuk egy Merci markakereskedés ügyfelparkolójaban (ez volt a lehajtó után rögtön, mi mas lenne), mondták, hogy vigyaznak rá, és hagyhatom ott pár napig, de meg fogják mutatni a vásárlóiknak ha nem baj nekem. Persze nem érdekelt, legalább biztonsagban volt.
6Galéria: Ötven kilométer után robbant szét a BMW motorHazajöttem, szereztem egy trailerest, aki egy szép összegért hazahozta, közben utananéztem ennek az Si szörnynek (lehet előbb kellett volna elolvasni a német blogokat). Ekkor már világos volt, hogy egy ipari hulladék motoros jarművet vettem meg, több fogat ugró vezérles, vékony hengerfal, repedő hüvelyek a blokkban, dugattyúk specialis voltuk miatt darabokra törnek, stb. stb. Ebbol kérem nincs olyan ami 100 ezernél többet ment volna, feketén-fehéren több német BMW rajongói blogon leírjak, hogy addig add el míg jár még a motor.
Nalam a 3as hengerbe szétrobbant a dugó, amit tudott szétvert, perselynek annyi, megütötte a blokk oldalát is, a dugattyú maga csak darabokban talalható meg a motorban mindenfelé, hegerfej kuka, 4 szelep „Z” formára görbülve.
A motorműhely azt mondja, hogy annyira vekony a hengerek kozti falvastagsag, hogy nem tudják 2mm-el nagyobbra furni mert akkor 2 mm marad a 3as es 4es henger között, és így át fog repedni. Magyarul a motor full kuka.
6Galéria: Ötven kilométer után robbant szét a BMW motorSzep a karbon borítas a motoron, tényleg csak 2600 van belőle, és nem jön velem szembe még egy ilyen mert a 2600db-ból, 1000-et már elbontottak!
Mit mondjak, nem tudok mit mondani, nem tudom már, hogyan kellene egy kocsit vennem, mi alapján döntsek, mik a kritériumok amiket néznem kellene.
Most ültem egy Dacia Logan taxiban, 431 ezret mutatott a megtett km kijelzője, abban a pillanatban elkezdtem tisztelni a franciákat és a románokat.
Üdv.
Tamás
Feladó Zoltán
Címzett Winkler Róbert
Dátum 2015. szeptember 26.
Tárgy A gépjármű jövője?
Kíváncsi voltál, hogy milyen lesz a következő Winterkorn előadás.
Per-pill még úgy van kiírva, hogy megtartják, meg hogy ő még "Prof. Dr. Martin Winterkorn, a VOLKSWAGEN AG igazgatótanácsának elnökének előadás"-a. Kihívások és megoldások a címe!!! (Link)
Kihívás: hát volt hogy meg kellene felelni a kibocsátási mennyiségeknek.
Megoldás: hát megfelelni képtelenség így kicsit csaltunk :)
De lehet, hogy hétfőn már más lesz kiírva, azért fotóztam le a mellékletbe, mert most még ő van kiírva.
Amúgy az összes autógyár trükközik, nekünk van egy Toyota Avensisünk amibe 2.0 D4D moci van, úgy ment mint egy álom 2500 ford/perc fordulatszám felett mindig előjött belőle az állat úgy húzott, hogy élvezet volt vele közlekedni, az alapjárati hangján szinte nem lehetett megmondani, hogy diesel vagy benzines... Aztán egy kötelező olajcsere/szűrők csere alkalmával kidobta a gép, hogy hoppá ezen kötelező szoftverfrissítést írt elő a gyár...
- Milyen frissítés?
- Környezetvédelmi..., mondjuk hogy olajcserére van időnk, mert rohannánk Győrbe, egy órába belefér, vagy esetleg legközelebb?
- Kell hozzá két óra!
- Na jó legyen...
2 óra múlva jönnek, hogy a szoftverfrissítésbe belehalt a vezérlő computer és újat kell rendelniük +1 nap mire visszakaphatjuk, mert most el se tudják indítani... :(
Másnap visszakaptuk, hiába reklamáltunk, hogy a 2 órából több mint 24 lett egy melót le kellett mondanunk, ők azzal védekeztek, hogy nekik ez önköltségen 400 ezerbe fájt, mert a központ szerint ők baszták el, szóval ők jártak rosszabbul...
Na, hogy azután az új computer vagy az új szoftver kombója miatt lett-e, de olyan lett a hangja mint egy mezőgazdasági traktor, nem úgy gyorsul, nem úgy megy... Fogyasztani nem fogyaszt se többet, se kevesebbet...
Bp-Roma-Bp 5,1liter/100km 130as tempomattal, klímával... (mondjuk pályán én inkább gyorsítok, ha előzni kell minthogy beálljak fékkel a 90 km.-es kamion mögé, de előzés után mindig visszaállok a tempomattal 130-ra, ezzel sokakkal nem értek egyet de szerintem lefékezni 90-re aztán újra fel 130ra mint, egy egy előzés miatt kicsit megnyomni szerintem még mindig jobb, de ilyet is csak akkor csinálok ha a belsőbe egyébként az életbe nem lehetne vissza menni. Ami most M3-on Göddöllö után van az valami félelmetes, Gödöllő melett megy a felújítás megy a 80-as, 60-as tötymörgés, aztután mindenkinek elgurul a gyógyszer: ami a csövön kifér, 130 tempomat 2 buszt előznék, tükörbe nézek senki, index kimegyek 130-cal, már villog 1 km.-ről a köcsög 4 karikás. Mondom ne tartsuk fel biztos szülni viszi az asszonyt, gyorsítok, villog, gyorsítok, villog, gyorsítok, még mindig villog, megelőztem a 2 buszt óvatosan, visszindexelve visszahúzok, mellettem elsüvít a köcsög 4 karikás. Letekintek, osztok-szorzok, hát ez nekem lenne 200 ezres csekk, akkor mennyi lehet az övéééé??? Visszalassultam 130-ra, ott újra elkezdte tartani a tempomat és hosszasan gondolkodtam hogy vajon hova sietett ennyire...) Ellenpélda: augusztusban mentünk le az M6-on Pécsre, fújt a szél nem siettünk 6.-ban 110-zel, tempomattal, fogyasztás 4,2 l/100km senki nem előzött meg, én meglőztem 3 buszt, de kihalt volt a pálya... Szembe is alig jöttek, ki használja egyáltalán azt a csíkot, egyáltalán megtérül az valaha??? Nem először tűnt fel, hogy alig vannak...
A befékezős kamion mögé beállós és a kigyorsítok és visszzalassulok között átlag 0,8-1,0 literrel többe fáj a fékezős, de sógorom legyőzhetetlen ő kimegy 90km/órás fix tempóval London oda vissza. Na nála kevesbbet nem lehet fogyasztani, de nézni se bírom, inkább alszom, "ébressz fel ha cserélni kell, de hogy ezt nem nézem az tuti"...
Csippelve sose volt. Az volt/van rajta amit a gyár adott, igaz elgondolkodtam, hogy kipróbálnám a régi szoftverrel, de hogy 400 ezrekkel játszak csak a teszt kedvéért az kicsit sok... Így nem derül ki, hogy csak a szoftver-e a különbség vagy az új computer a ludas... Tény, azóta máshova visszük a jószágot.
Azóta belegurírtottunk +200ezer km-ert, elnyűhetetlen, de nem olyan mint szoftvercsere előtt volt... Papp Tibi nehogy eladd az Avensist, mert hidd el jobb egy unalmas megbízható autó mint egy csillivilli, ami mindig a szervízben van (mondjuk alfa :) )
Szóval nem rajzolja ki, de valószínűleg mi is már olyan koala faleveleket gyűjhetünk az új szoftverrel...
Ha ennyi autó van és egyre több lesz akkor dieselt nem lesz szabad beengedni a városokba, az új normák teljesíthetetlenek, mintha a Toyota is leállna a kis diesel motorokkal és a BMW szállít nekik diesel mocit.
Én a hibridbe látom talán a következő 20-40 éve lehetőségét, mert annyi ritkaföldfém ami a Tesla-féle (vagy Leaf) teljesen elekromos autókhoz kellene az összes kocsi aksijába annyi nincs a földön, a benzinnek még mindig jobb a térfogat teljesítmény aránya. Egy benzinest 1000 nehezebb felgyújtani mint egy hidrogénest azzal még sok bajunk lesz... Az, hogy muszály átállni valami másra előbb utóbb az tény, de még a nagyok is csak kisérletezgetési fázisban vannak a Prius is kb. most a 4. verzióra mondható érettnek...(de szerintem amíg az aksiját összerakják többet rombolnak és ölnek vele mint korábban bármelyik elődjével...)
Az autópályát kellene elekromos táplálásúvá tenni (erre mondhatnák de hiszen ott a vasút), de nem úgy mint a Volvo meg még valaki tesztel troli szerű elektromos felső táplálást, valahogy a Nikola Tesla féle vezeték nélkülit kellene a mérhető és fizethető változattal spékelni, de mondjuk hogy egész nap egy óriási transzformátor légmagjában üldögéljen az ember azt nem biztos hogy sokáig bírnááá...
Na a lényeg ha megtartják akkor 30-án szerdán Winterkorn előadás a BME IB028ban, kiváncsi leszek, hogy ő jön e vagy már az új, porschés Matthias Müller, de ez lehet hogy kicsit korai lenne..
A tippem az hogy szerintem mindegyik autógyár érintett lesz a buliban, mert itt a játék a számokkal, a méréssel és átlagokkal folyik már évek óta... Istenem Méréstechnika tanszék mennyi fejtörést okozott már akkor nekünk a BME-n... :) Régi szép idők!
De, hogy ezek szerint van autó ami 7-8 éve átment a környezetvédelmi vizsgálatokon világszerte, na az igazi mérnöki teljesítmény! :)
De mondjuk aki azokat a mérési metódusokat és gramm/km-ek kitalálta, az se volt normális.
Szegény mérnököknek meg feladták hogy holnap ZH/SZIGORLAT/ÁLLAMVIZSGA oldd meg! Oszt megoldották, hogy szépen az nem volt a sillabuszban leírva, mint követelmény...
Csak egy kis elgondolkodtató videó.
Szerintetek hány atombombát robbantottak fel? 2-őt! Mondja az átlag! Aha az éles bevetés szerencsére csak annyi volt, igaz arra se lett volna szükség (szerintem), de mindenkinek meg kellett mutatni főleg az oroszoknak, hogy előrébb vannak és nagyobb a szerszám, de a kérdés az hogy összesen mennyit robbantottak fel kísérlek címén... 2053 db volt csak 1945-1998 között! Azóta folytatódik titokban meg észak-kórea nyiltan...
Szóval, ha legközelebb Las Vegasba tévedsz jusson eszedbe, hogy csak 90 km-re játszottak... (csak mint a legismertebb hely)
Szóval az embernél ritkábban találunk nagyobb állatot... Ezen nem kell meglepődni...
Kevés állat öl szórakozásból! Az ember előszeretettel teszi...
Ja örülök, hogy Winklit nem vitte el a Pho levesezős botrány, baszki ha kinyiffant volna Winkli, kit utálhatnék! :)
Utolsó tippem, hogy mivel a Volkswagen nevet lejáratták, szétdobják a konszert 4-5 részre és vagy külön tolják tovább vagy megalapítják a Porsche konszernt vagy Audi konszernt és a bamba nép 2 év alatt úgy is teljesen elfelejti a sztoryt...
Na kellemes hétvégét.
Winterkorn lemondta a szerda előadást, értesültünk a NOL.hu-ról.
A gépjárműadó szomorú hátországából kaptunk levelet, egy polgármestertől. Szokatlan módon azt kérte, hogy nevét, illetve a települést ne áruljuk el, nehogy még valami baj legyen a dologból. Azt hiszem, ez a legszomorúbb az egészben.
Feladó: Imre
Dátum: 2015. július 28
Tárgy: Kivilágítatlan autóval ütköztem az aluljáróban
Címzett: Totalcar
Tisztelt Totalcar!
Tudom, hogy lerágott csont, a Totalcar-on is többször téma volt, de hihetetlenül borzolja az igazságérzetemet a minap történt esetem. Szikrázó napsütésben hajtottam be a XIII. kerületben a Béke úton lévő aluljáróba, ahol vak sötét fogadott, de egyből bekapcsolt az automata világítás. Ki akartam húzódni a szélső sávba, tükür-tükör-index-manőver, de ebben a pillanatban összeütköztem egy UFO-val. A hirtelen mellém kerülő sötétkék Peugeot-val szépen meghúztuk egymást.
Tapasztalt vezetőnek számítok, több mint 1 millió km van a lábamban, de hasonlót még nyomokban sem éltem át… A Peugeot nem volt kivilágítva. Lehúzódtunk az első lehetőségnél, kulturáltan közöltem, hogy nem vagyok hajlandó elismerni a felelősséget, mivel az autó nem volt kivilágítva és így egy láthatatlan UFO-val ütköztem. A másik fél természetesen nem értett egyet és kötötte az ebet a karóhoz, hogy én tértem át az ő sávjába, ergo én okoztam a balesetet. Közöltem, hogy ebben az esetben rendőrt hívok. Így is történt. A kiérkező pökhendi járőrnek higgadtan elmondtam mi történt és mi az álláspontom. A Peugeot sofőrje, korrekt módon vállalta, hogy az autója nem volt kivilágítva. A rendőr erre a kezembe adott egy KRESZ könyvet, hogy mutassam meg hol olvastam azt, miszerint a járművet ki kell világítani! Mondtam, hogy erre semmi szükség, mert az MHSZ-nél annak idején a fejünkbe verték, hogy a járművet a látási viszonyoknak megfelelően ki kell világítani. Erre ő megkereste a paragrafust, majd telefonos segítséget kért valahonnan. Csak remélni merem, hogy egy nála okosabb rendőrtől, majd közölte, hogy az említett szabály csak időjárási körülményekre vonatkozik, azaz ebben a napsütésben nem kötelező a jármű kivilágítása. Ennek ellenére kitarthatok az igazam mellett, de akkor helyszínelés, 1-2 óra várakozás, szakértő, hosszadalmas jogi procedúra és a végén valószínűleg én leszek a felelős, plusz minden költséget nekem kell viselnem. Természetesen ezek után elismertem a felelősségem, megírtuk a kék-sárgát, a rendőrök, ahogy kell, még meg is bírságoltak és ment mindenki a dolgára. Nekem viszont azóta berzenkedik az igazságérzetem, mert úgy érzem igazam volt. Volna kedvetek körbejárni a témát, mert ilyen alapon egy alagútba is behajthatunk világítás nélkül és csak reménykedhetünk, hogy nem hajtunk egymásnak?
Üdvözlettel: Imre
Feladó: Zoltán
Dátum: 2015. augusztus 5. 22:34
Tárgy: az alaktenyezo az nem 0,285 akar lenni 2,85 helyett??? Vagy keverem az alaktenyezot a legellenallasi tenyezovel?
Címzett: Andróczi Balázs és Bazsó Gábor
Kedves Andróczi Balázs és Bazsó "Karotta" Gábor!
Az az alaktényező az nem 0,285 akar lenni 2,85 helyett??? Vagy keverem az alaktényezőt a légellenállási tényezővel?
"De emellett az alaktényezőn is sikerült javítani: az új értéke 2,85, ami valóban nem rossz."
A 0,27-et már vagy 20 éve megcsinálta az Opel Calibra, mostani konkurens van említve pár sorral lejjebb, hogy a VW Golf VII is megcsinálta a 0,27-et, ami után szerintem nem lehet, hogy Opel most 10-szer rosszabbat csináljon... (Feltéve, ha nem keverem az alaktényezőt a légellenállási tényezővel...)
További jó munkát, amúgy a cikk jó, tetszik, csak így tovább, csak felmerült bennem ez a kérdés. (igen Winkli, troll vagyok :) )
Korábbi MX-5-ös vásárlási tanácsainkra reagálva írt nekünk Tamás MX-5 NB klíma ügyben.
Feladó: Tamás
Tárgy: Klíma utólag
Címzett: Winkler Róbert
Hello,
MX5 NB klíma ügyben írok. Ha gondolod nyugodtan forwardold a levelem a kérdezőnek elérhetőséggel együtt. Szívesen válaszolok a kérdéseire, ha vannak.
Elöljáróban, én sem feltétlenül ajánlom az utólagos beépítést, vagyen inkább klímásat, de nem lehetetlen, én megcsináltam.
2000-es NB 1.6. Rájöttem utólag, hogy kell a klíma. Mivel ezekbe gyárilag is utólag szerelték a klímákat az értékesítési ponton, így ez elég szépen elő van készítve. PL a gombhoz oda van húzva a kábel, csak le kell venni a takaró műanyagot, és bedugni a gombot, stb...
Én jó fél évig vadásztam a bontókban a gyári klímákat. Darabokban több helyen találtam, de én egészben akartam beszerelési garanciával. Üllői úti Mazda bontóban találtam is egyet, vállalta a garit is. Én fizetem a ki-be szerelést, ha nem jó a klíma, ő visszaadja a lóvét.
Jó koszos volt, de darabokban egyszerű volt kipucolni. Hiányzott egy két illesztés a légcsöveknél, de azt a szerelőm megoldotta. 2 éve megelégedéssel és sokat használom. Ég egy adta világon semmi gondom nincs vele. Nem emlékszem a pontos végösszegbe, de a 300 ezret tuti nem ütötte, 200-250 körül lehetett. Inkább a sok utánajárás, keresés ami fárasztó volt, de el tudom képzelni hogy valaki ezt élvezze is...
A keménytetőt én is fölöslegesnek gondolom. Valóban fűtött üveg a hátsó ablak. Ráadásul a keménytetővel az ember elesik egy jó kis téli cabriózás lehetőségéről. Pedig napfényhiányos időszakban nincs is jobb egy napos napon a lenyitott tetőnél.
Üdv,
Tamás
Tisztelt Totalcar szerkesztőség!Feladó: Marci
Tárgy: Óda a Totalcarhoz
Címzett: Totalcar szerkesztőség
Először is köszönettel tartozom,a kezdetektől fogva lelkes nézőjük,olvasójuk és az Égéstér jóvoltából hallgatójuk vagyok és megannyi szórakoztató óra után anyagi előnyökkel is járt az önök hallgatása az első autóm megvásárlása végett,ami végül maga "racionalizmus" azaz 1.6-os vvt Avensis(t22) lett.
Hiszen az összes típushiba(gyújtáskapcsoló,
kiégő izzó,nyekergő kormány)nem értek váratlanul és természetesen bekövetkeztek röviddel a vásárlás után,nem is különösebben lepődtem meg hiszen elfogadtam a talán 1. számú szabályukat azaz "állapotot vegyél" és rámentem a feltehetőleg nem visszaállított 298.000km-es futásteljesítményre. A szintúgy sokszor említett "lopásgátló sérülések" is fellelhetőek habár ennél típusnál talán a megjelenéséből fakadóan felesleges. Az "autó értékének a 30%-át" is félretettem,ráköltöttem vásárlás után ennek a felét a kötelezően cserélendő szűrőkre stb. Eltelt egy év,a maradék pénzből pedig drága alsógatyákat és cipőket vettem kompenzálván az önérzetemet,hogy nem egy szétrohadt,anno prémium német luxusautót vettem,melyekkel valószínű jelentős pénisznövekedést éreztem volna,az ezzel járó hasonló méretű szopásokkal együtt. Az autó hihetetlenül jó,én vagyok a legboldogabb 24 éves toyotás,minden napot egy csodát élek meg vele 4 évnyi pécsi kerékpározás után.
Mindezt az féktelen boldogságot és felkészültséget önöknek köszönhetem legfőképpen az Égéstér rovatuknak. Mindazonáltal alig várom,hogy megvehessem a 159-es Alfámat és végre elkezdődjön a szopás az életemben,a pénisznövekedés,és hosszú szürke napok a buta, de szép barátnőmmel és a szervizek utáni hosszas párizsizással!
Köszönöm ezt a gondtalan évet,a következő szórakoztató évet a Totalcar szerkesztőségének a nép nevében!
Marci
Hajrá Marci, drukkolunk, hogy összejöjjön a 159-es!
Feladó: Robin
Tárgy: MX-5 nepperűzés
Címzett: Winkler Róbert
Kedves Winkler Róbert!
Mindenképpen Ön az Magyarországon számomra, aki ilyen témával kapcsolatban a legnagyobb hitelességgel bír. 25 évesen az első saját autó megvásárlása előtt állok és mindenképpen olyan autót szeretnék elsőnek, amire igazán vágyok és amit igazán lehet szeretni. Ez számomra a Mazda MX-5. Egyszer még gimnazista koromban vezettem egy ismerősöm alig használt NB-jét. Az érzés egyből magával ragadott, azóta sem felejtem. Úgyhogy nekem nagy álmom egy ilyen autót birtokolni.
Az autó paraméterei, a keresési feltételek persze le vannak már határolva. Mindenképpen NB-t szeretnék. Ezen belül is a 2001-es (már ráncfelvarrott) generációtól felfelé, körülbelül 1,5 millió Ft-os értékig. A futott km-t 150 ezer körüli értékre szoktam beállítani. Persze nem tudom, hogy ennek az autónak az esetében soknak számít-e ennyi km, csak hozzávetőlegesen írok be ennyit.
Extraként egyetlen dolog, ami számít, az a klíma. Tudom, hogy ezzel nagyon leszűkítem a kört, de szerintem elengedhetetlen manapság. Gondolkodtam az utólagos beszerelésen is, de ezzel kapcsolatban nem találtam semmilyen biztos forrást. Remélem Önnek vannak tapasztalatai ilyen téren. Lényegében azt szeretném kérni, hogy segítsen nekem azzal, hogy tanácsokat ad egy ilyen tulajdonságokkal bíró MX-5 vásárlásához, ha lehet az autó minden kritikus pontját kivesézve. Egész éves használathoz lenne, kötelező dolog ilyen esetben a keménytető? Tudom, hogy teljesen megfelelőt úgysem lehet találni, de én próbálok ahhoz közelíteni, még ha a magyar piacon nehéz is a kicsi halmaz miatt.
Külföldi behozataltól sem zárkózom el, de az sajnos teljesen ismeretlen számomra. Ha nem találnék, akkor gondolkoztam még ugyanilyen árfekvésű Mégane CC-ben is. Mennyire lehet alternatívája az MX-5-nek és mik a kritikus pontok, amikre figyeljek ezen autó esetében? Hálás vagyok és előre is nagyon köszönöm a kedves és hozzáértő segítségét!
Üdvözlettel,
Robin
Kedves Robin,
ezt most használhatod referenciaként is, ha van munkahely, vagy egyéb, ami elfogadja az ilyesmit: ezennel írásba adom, hogy van eszed. Kevesen kötik ki a legfontosabbat ilyen precízen, márpedig egy MX 5-ösben, mondjon bárki bármit, a klíma a legfontosabb.
A sperrdifi, a turbó, a bőrülés szerintem mind hülyeség, illetve alig ad az élményhez, ráadásul utólag mind kényelmesen beépíthető. A klíma nem, és ezt saját tapasztalatból mondom. Az én MX-5 NA-m is klímamentes volt, és nem az 1,8-as motor, meg a sperr hiányzott belőle a legjobban, hanem az a rohadt klíma. Nem evidens, de érthető: ha nyáron dugóba kerülsz, vagy nyitva tartod a tetőt, és akkor megrohadsz a tűző napon, vagy becsukod, és akkor átélheted, milyen másnaposan ébredni egy fesztiválon egy rossz helyen felvert sátorban. Halál.
Az utólagos klíma sajnos nem opció, ezt kikísérleteztem, hogy neked ne kelljen. Sokáig kerestem a megfelelő helyet, és aki valamennyire értett az autókhoz, egybehangzóan az Antartktisz Bt-t ajánlották. Biztos értenek hozzá, de mivel az MX-5 NA-hoz nem létezett gyári utólagos, ezért ők gyártották le. 340 ezer forint volt, ha jól emlékszem. És bár a hűtésével nem volt baj, a Mazda komputere valahogy mindig kétségbeesett, ha bekapcsoltam, össze-vissza bakkecskézett az alapjárat, meg ilyenek. Plusz egyszer vissza kellett vinnem, mert egy ékszíjtárcsa nem volt megfelelően beállítva, plusz egyszer elszakadt az az ékszíj, ami a szervószivattyút is hajtotta, így elment a kormányszervó, amit egy sportkormányos autóban nem kívánok senkinek.
Mindegy, végül is nem bántam, muszáj volt, mert az NA még az NB-nél is jobban fűt a kardánalagútnál, meg a tűzfalnál, és boldogult Morzsa kutyám nagyon szenvedett benne. De másodszor már több eszem lenne, és nem vennék kabri... izé, bocs, trollok, roadstert, klíma nélkül.
A keménytető NB-nél szerintem nem kötelező, mert fázni úgysem fogsz; ilyen kis légteret könyű melegen tartani. Az NA-ra is azért jó a téli tető, mert a hátsó szélvédő egy plexilap, ami állandóan tejüvegre karcolja magát, és a novemberi esőben az MX 5-ös magasságában ez azt jelenti, hogy folyamatosan egy derítőlap világítja a tarkónkat. Na, az NB-ben már üveg a hátsó szélvédő, és ha jól elmlékszem, fűthető. Szóval biztos jó a kemény tető, de szerintem ott már inkább csak ízlés kérdése.
A Mégane CC-t meg felejtsd el, egyszer úgyis leszel még öreg is, bőven ráérsz majd akkor.
Kicsit talán hatásvadászra sikerült mai teslás hírünk címe, ami így hangzott: Ígéretes piramisjátékkal gyűjtene vevőket a Tesla. Legalábbis Norbert szerint, aki jó marketingszakemberként magyarázza el, miért nem pilótajáték a Tesla bónuszrendszere. Sőt, amit a Tesla csinál az nem csak hogy messze van a piramisjátéktól, mint Elon Musk Pató Páltól, de egyenesen zseniális marketingmegoldás. Azt amúgy gondolták volna, hogy minden 100 Nissan Leafért kifizetett forintból kilencet a reklámért fizettek?
Feladó: Norbert
Dátum: 2015. augusztus 2. 15:52
Tárgy: Tényleg piramisjátékkal gyűjtene vevőket a Tesla?
Címzett: Máth Dávid
Kedves Dávid,
ebben a marketingfogásban mi a pilótajáték?
A Nissan 2012-ben pl. 25 millió USD-t költött az új LEAF marketingjére. Kevesebb, mint 10.000 darabot tudtak eladni abban az évben. Kb 2.500$ marketingköltés / eladott autó. És a LEAF valamivel 30.000$ alatti autó (kb. 9% marketing költség minden eladott autóra). És ehhez jön a kockázat. Előbb költenek marketingre, utána vagy összejön a tervezett értékesítési mennyiség, vagy nem.
Egy Tesla Model S kb. 75.000$ - 85.000$ akku és teljesítmény függvényében. Vevő + ajánló összesen 2.000$ bónuszt kapnak (kb. 2.5% marketing költség). Mindez befektetési kockázat nélkül, bónuszt már árbevételből tudják fizetni. Akik elérik a 10 ajánlást, azok dupla bónuszt kapnak ajánlóként, vagyis autónként 3.000$ a költség (3.75% marketing költség autónként). És az egészhez még hozzá lehet dobni 1 db Model X-et önköltségi áron az első ajánlónak, aki hoz 10 vevőt. Ha pörög az ajánlás, akkor ezt a kb. 60.000$ - 70.000$-t több mint 1.000 vevő-re tudják marketing költségnek számolni (kevesebb, mint 100$ / eladott autó).
És azzal még nem is számoltunk, hogy az egész világon hány megjelenést hoz az akció Tesla Motors-nak, brandépítés, PR cikkek direkt költség nélkül. Ez nem úgy tűnik mint egy termék nélküli, fenntarthatatlan piramis játék. És még csak nem is MLM.
Egy egyszerű ajánlói rendszer, ami sokkal olcsóbban és kevesebb kockázattal üzemeltethető mint a "hagyományos marketing". A Tesla Motors arról híres, hogy közel 0$ marketing büdzsével mennek, van egy kb 7 fős marketing csapatuk akik a weboldalukat szerkesztik és az ilyen akciókat kitalálják, szervezik. Tanítani lehetne. Ők is a Dropbox-tól tanulhatták akik kb. a Hotmail-től lesték el :)
Feltételezem tökéletesen tisztában van a pilótajáték fogalmával, de jobban hangzott így a cím, többen kattintanak a cikkre. De sajnos az ilyen összemosások is hozzájárulnak ahhoz, hogy a tömegek fejében káosz van pénzügyekről és a végén Bróker Marcsiknak adják pénzüket vagy más hihetetlen, de hátha igaz lenyúlásoknak dőlnek be.
Üdvözlettel,
Norbert