RSVPTC

Ön milyen autóról álmodozik?

2008. április 4., 14:36 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
35 hozzászólás

Mai autonánia cikkünkre érkezett Viktor levele, aki megosztja velünk, hogy ő milyen autók után vágyakozik.

Ön miről szokott álmodozni?

From: Viktor

Sent: Friday, April 04, 2008 10:15 AM

To: Belsőség

Subject: autonania

Sziasztok!

Igen, mindennap megnézem az autókat a hirdetési portálokon.

Szid is érte a barátnőm eleget. Igaza is van.

Mivel én vagyok az ismert univerzum középpontja, csak a legjobbakat nézegetem.

Sajnos nem a pozíciómnak megfelelő a bérezésem, ezért csak álmodozom.

Először mindig megnézem a világon valaha gyártott legjobb kombikat - Volvo v70t-5r, vagy v-70r, esetleg az új T-6 (már van belőle használt).

Másodjára mindig megnézem a világ legjobb szedánjait Mercedes w140, w220, és a mostani - s600l - csak 12 hengerrel lehet érdekes.

Harmadjára megnézegetem a legszebb autót, amit csak ezen a bolygón gyártottak - a '90-es évek gömbölyű Pontiac Firebird Formuláit, vagy Trans Am-eit, hiába - KITT-en nőttem fel, bár az még szögletes volt.

Ha már a gömbölyűségnél tartunk, akkor meg kell említenem a 90-es évekből a Chrysler/Plymouth/Dodge Grand Voyagert. Na az még valami, talán az egyetlen gép, amiben megbocsátható a dízelmotor eredendő bűnténye.

Néha megnézem a kedvenc forma-1-es csapatom utcai autóit, és elcsodálkozom rajta, hogy van aki nem tűzpirosban vesz meg egy Ferrarit.

A végére hagyom azt a típust, amit itthon nem láttam még, csak a német portálokon - 8 éveset - kb 60 milláért.

612 LE 820 Nm 5,4 literes V8, 2 kompresszor, 2 tonna bőr és fa, 3,9 sec, 320 Km/h - Aston Martin V8 Vantage 600 Le Mans, csakis zöld színben, nem azok a gömbölyű tucatszutykok, amiket most gyártanak és itthon is árulnak használtan belőlük jópárat. Azok már nem igazi Astonok.

A többi autó gyártását nem érzem indokoltnak, nagyjából be is lehetne zúzatni az összes gyártósort, a dolgozókat meg átirányítani valamilyen másik iparágba. Mondjuk a szintetikus-üzemanyag előállító kutató-fejlesztő csoportokba, az alternatív energia, megújúló energiaforrások területére, mert ha csak ezeket az autókat gyártanák, akkor bizony több benzinkút kellene, s ezzel együtt hamarabb elfogyna a kőolaj és földgáz. Bár akkor talán kevesebb fegyvert adnának el a Közel-Keleten. Egyebekben pedig az a véleményem, hogy még egy Bugatti is lassú tetű egy hétköznapi vadászgéphez (mellékletben egy nem hétköznapi vadászgép - F15) képest. Harriert meg helikoptert mindenkinek!

Akkor legalább nem raknák tele aszfaltcsíkokkal a bolygót. Az is a véleményem még, hogy ahhoz a közlekedési morálhoz, ami jelenleg az utakon tapasztalható, maximum 1,2-es háromhengeres szívómotoros autókat engedélyeznék csak részt venni a forgalomban, amik 70 lóerőre vannak korlátozva - kiiktathatatlanul. Terepjárókat meg minek vesznek az emberek. Menjenek gyalog az erdőben, mi rengeteget túrázunk, sokkal jobb, mert nem riadnak el az állatok. Itt jegyezném meg, hogy nem azokkal van bajom, akik platós pickuppal járnak a munkájukból kifolyólag.

Most nem írok ide egy regényt, mert más dologm is van.

Linkeket nem küldök, keressétek meg őket, ha érdekel benneteket.

Jelenleg 137 pacis Vectrám van.

Na csá.
Viktor

Van egy maffiás városi legendája?

2008. április 3., 16:13 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
12 hozzászólás

Mai maffialeszámolós cikkünk több olvasónkban is felidézett egy-egy városi legendát. Ha esetleg a leveleket olvasván Önöknek is beugrik valami, tegyék közkinccsé itt!

From: D

Sent: Thursday, April 03, 2008

To: Winkler Róbert

Subject: seresbentley

Szia,

A Fenyő-gyilkosságról van egy urban legendnek is beillő sztorim.

Nem tudom mi igaz belőle és mi nem, egyik kollégám abban az időben a VICO-nal dolgozott, tőle hallottam.

És akkor a sztori, ami a gyilkossági ügyben nem nyert nagy publicitást, hogy Fenyő egyik 600-as mercije rejtélyes körülmények között eltünt kb. egy évvel a gyilkosság előtt. Az autónak golyóálló üvegei voltak. Kesőbb Ukrajnában előkerült, és visszahozták az országba, Fenyőhöz, napi használatra... és ebben az autóban volt amikor lelőttek.

Üdv,
D.

 

From:

Sent: Thursday, April 03, 2008

To: Winkler Róbert

Subject: seresbentley

Robi,

Ezt a kocsit az akkori híradások szerint legalább negyvenmillióra saccolták, most meg az áráért nem kapsz egy Suzuki Swiftet. Ha rádobnak még 3 millát, és nem eredeti alkatrészekkel csináltatják meg, hanem úgy gyártatják le hozzá az elemeket valahol Angliában (mert van ilyennel foglalkozó üzem is), akkor egész olcsón kijönnek egy olyan autóval, ami tulajdonképp egy igazi brit vas. Amúgy Seres alatt kiégett egy BMW is '96 deceberében az M0-ás úton. Szerencséje volt, ki tudott kászálódni belőle, de ott is eléggé nagy veszélyben volt. Viszont az állítólag nem merénylet volt, csak egy baleset. Állítólag a kerék okozta, de valószínűbb, hogy valami zárlat lehetett. Egyébként egy alkalommal lenyúlták a Mercedesét is, ami meglett. Talán rájöttek, hogy kinek a tulajdona volt...

Ezzel kapcsolatos kedvenc történetem a Balaton császárához köthető, aki Szlávy Bulcsú volt egészen 97-ig, míg be nem betonozták . Szóval a titkárának a kocsiját ellopta valami suttyó Tihanyból, miközben épp a házban voltak. Egy rakat papír volt a kocsiban, az ellene folyó eljárások anyagai, telefonszámok, notesz. Erre Szlávy betelefonált a Juventus(azt hiszem abba) és bemondta, hogy kicsoda, illetve, hogy az iratokat kéri vissza, a kocsit nem. A kocsi 4 órán belül lemosva, kitakarítva állt a tihanyi ház udvarán...

 

From: Péter

Sent: Thursday, April 03, 2008

To: Winkler Róbert

Subject: seresbentley

Tisztelt Winkler Róbert!

A cikkét csak annyival egészíteném ki, hogy a cikkben is említett Fenyő féle s600-as pont a gyilkosság 10-dik évfordulóján is fenn volt a hasznaltauto.hu-n.

Habár nem reklámozta senki a gmj 499 es rendszám sokaknak ismerős lehet...

Az autó képeit mindenesetre letöltöttem (kérésre elküldöm)érdekes átalakuláson ment át azóta.

Üdvözlettel:
Péter

Egy Honda-függő vallomása

2008. április 2., 17:20 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
12 hozzászólás

Imre nevű kedves olvasónktól kaptuk az alábbi levelet egy régebbi Honda Legend tesztünkre. Imre Honda-függő, de ez nem betegség, csak szimpla szerelem és levele nagyon aranyos. Szinte kedvem lenne beülni vele egy kávéházba, és egy forrócsoki mellett elbeszélgetnénk a Legendjéről, valamint a menedzserekkel kapcsolatos előítéletekről.

Köszönjük!


Feladó: Imre

Küldve: 2008. március 26. 17:14

Tárgy: legend91


Most hüppögve ülök itt, amíg e sorokat fogalmazom. Nem is lesz jól megfogalmazva, mert zsepit kell még előhalásznom. Méltatlan, és gonosz-gonosz-gonosz cikket írtatok a Honda Legendről. Nekem egy rakás autóm volt már életemben (ha jól meggondolom, tán 45 körül lehet  a számuk), és abszolúte Honda függő lettem. A Legend meg kifejezetten a kedvencem. Hogy lehet-e szeretni? Egyszerűen nem lehet nem szeretni!

Nekünk volt 1990-es kupénk, van egy 1992-es kupé most is, volt 1997-es 4ajtós, és van most 2006-os négyajtós. Én egy Chrysler Visiont (nem röhögni!) gyűrtem, amikor a barátnőm kuplerájával (elnézést, így hívjuk a kétajtós Legendet) közlekedtem pár napig. Hát... A hasznaltauto.hu hamar gazdagodott egy új gazdit kereső Vision-nel, és szegényebb lett egy eladó Legenddel. Bele kell dögleni, annyira jó kocsik, de komolyan! Hozzáteszem (sietve lekopogom), nekünk sem a fogyasztás, sem az egyéb fenntartási költségek nem vernék oda a családi kasszát, tehát igazságtalan lennék, ha a mi "laza döntésünket" állítanám be etalonnak, de azt el kell ismerni, rászolgált a bizalomra mid a márka, mind a típus. Olyannyira, hogy most, amikor céges autót kellett választanom (manager vagyok, na és, bajod?! meg lehet inni velem egy kávét), akkor a GS450h és a CLS után beülve az aktuális Legendbe, már nem is volt kérdés, melyiket válasszam.

Szóval én teljesen másképp látom ezt a típust (jelzem általában az autókat is, de most arról regélni, mennyire eredeti gondolat egy régi Jag' felkutatása és felújítása, vagy egy "Pagoda Merci" ápolgatása... hm... ez egy másik sztori, amelynek a címe ez lehetne: Yofey vagy, öreg bogárral jársz, mert az annyira stílusos).

Szóval a lényeg: igenis örülök, hogy vannak még első generációs Prelude-ök az utakon, szépen felújítva. Ha néha utamba kerül egy ősöreg Celica, már mosolyodom is elfele az örömtől.  És mindenekelőtt nem bánom, ha egy-két öreg Legenddel is találkozhatom, amelynek volánja mögött büszke, és szerető gazdi feszít. Legyen is büszke. A vajszínű 123-as, 115-ös, vagy mittomén, melyik a "tuti szám a merdzsóknál" meg monnyon le! Vagy valami... Felhúztam magam. Túlzottan szeretem ezeket a gépeket. (Az egész ablakot nem látom egyben, és lusta vagyok visszascrollozni, tehát lehet, hogy a végére megbomlott a koherencia a mondataim, valamit a duma eleje és vége között - vagy csak a szinapszisok az agyamban...?)

Maradok tisztelettel, és maradok Legend-függő.

Sziasztok!

Imre

Mi legyen az első autóm?

2008. március 31., 13:50 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
78 hozzászólás

Egy fiatal olvasónk keresett meg minket azzal a kérdéssel, hogy milyen autót is vegyen első autónak.  Nehéz kérdés, ilyenkor több dolgot is mérlegelni kell. Ádám levelére a bölcs és sokat tapasztalt Bende Tibor lapigazgatónk válaszolt.

From: Ádám

Date: March 26, 2008 10:40

Subject: Autó vásárlás

Helló!

Ádám vagyok, 18 éves és most készülök első autóm megvásárlására. Gondolkoztam már bogáron, corradon, golf vr6-on, de nem találtam olyat ami nekem jó lenne. Vagy sokat mentek vele, vagy drága volt. A bogárból meg csak 67 előttit vennék, de az meg nem jó hétköznapra.

Most jutottam el odáig, hogy nézegessem a VW BORA 2.3 v5 highline- t ,csak nem találok róla semmi infót. Tudnál segíteni nekem ebben? Jó- rossz tulajdonság, lehet-e komoly hibája?

Előre is köszönöm!
Ádám

Kedves Ádám!

Első autónak semmiképp se vásárolnék az itt felsoroltak közül. Pláne nem friss jogosítvánnyal. A felsoroltak bármelyikének súlyos százezres hibái lehetnek a hozzá nem értés és a nem rendeltetésszerű használat miatt. És akkor még nem karcolódott, borult, törött rajta semmi.

Nem az a gyakori, hogy a 18 éves fiatalemberek olyan megfontoltan vezetnének és tartanának karban autót, hogy érdemes lenne egy százhetvenvalahány lóerős 200 feletti végsebességű autót három hónap alatt széthajtani. Tudom, mindenki kivétel. Nyilván nem vagyok tisztában a lehetőségeiddel, de saját kereset hiányában (abból indulok ki, hogy 18 évesen az embernek a főiskolán/egyetemen a helye), a szülők pénzével játszva én inkább vennék egy még épp mozgásképes autót, amit lehet törni zúzni, mert a következő útja úgyis a bontóba vezet.

Ha egy ilyesmi - maximum 300 ezer forintért vett autót sikerül legalább harmincezer kilométeren keresztül életben tartani, akkor gondolkodnék a cserén. Addigra feltérképeződnek az agyban a takarékos autózás, a kötelező karbantartás, az évszakváltással kapcsolatos költségek, és egyéb borzalmak anyagi és időráfordítási vonzatai. Ezek mind-mind rengetegbe kerülnek.

Maga a névre vétel is százezres nagyságrendű, ahogyan egy téligumi garnitúra is. Nem beszélve a 15 liter körüli fogyasztásról.

Még egyszer hangsúlyozom, nem tudhatom, rendelkezésre áll-e az elixír, esetleg minden hónapban előkerül félmillió eltapsolható forint, de ha nincs így, én inkább egy Clio, Renault 5, Twingo, Golf II, Civic, Colt, Lancer, Escort, Kadett, Astra, 323, 626, Corolla vagy Swift vonalon néznék körül. Semmiképpen sem a legnagyobb motorral szerelt változatokat keresném, hanem a szerényebbeket. Olyan állapotban, ami feltehetően mozgásképes marad pár évig.

És igen, a jó autó drága mulatság, széthajtottat, lelakottat megvásárolni pedig kész csőd.

Egy ilyen autó amellett, hogy eladhatatlan, sok áldozatot követel, és senki sem költi el mosolyogva a tengerparti nyaralásra szánt pénzt injektorra, légtömegmérőre, szilentre, főtengelycsapágyra, még akkor sem, ha ez pillanatnyilag jó ötletnek tűnik.

Üdvözlettel: Bende Tibor

Miért nem lehet nálunk biodízelt kapni?

2008. március 28., 09:57 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
37 hozzászólás

A fenti felvetés számtalanszor előkerült már nálunk, legutóbb az etanolos Volvo S40 kapcsán. Sosem tudtunk normális választ találni a kérdésre - eddig. Most viszont egy hozzáértő - saját kérésére meg nem nevezett, de megbízható - illetékes levelét megírta. Íme:

Tisztelt Rácz Úr!

A 2008. március 19-én a totalcar.hu-n megjelent cikke (Alkohollal kicsit jobb vezetni) utolsó bekezdésében említi a biodízelt, illetve, hogy Magyarországon miért nem lehet kapni. Lehet, hogy ezzel nem mondok újat, de ennek leegyszerűsítve két oka van:

1. A (tiszta) biodízel jövedéki adója a jövedéki törvény (2003. évi CXXVII.) alapján megegyezik a legalább 4,4 térfogatszázalék biodízel- és 10 ppm-nél kisebb kéntartalmú gázolaj jövedéki adójával, azaz 85 Ft literenként. Ezzel szemben az E85 jövedéki adója csak a bioetanolon kívüli komponensek térfogatra számított mennyiségi részaránya (~15-30%) és a 4,4 térfogatszázalék bioetanol- és 10 ppm-nél kisebb kéntartalmú benzin jövedéki adójának (103,5 Ft literenként) szorzata.

Így az E85 jövedéki adója (és ezáltal az áfája is; bár ez csak a magányszemélyek számára probléma) jóval kedvezőbb a biodízelénél.

2006-ban a bioetanol eloállítási költsége 319 Ft, míg a biodízel előállítási költsége 308 Ft körül alakult literenként; ekkor a benzin literenkénti átlagára 277 Ft, míg a gázolajé 271 Ft volt. Feltételezhetjük, hogy előállítási költségek a mezőgazdasági nyersanyagárak emelkedése miatt jelentősen növekedtek napjainkra (az előállítási költségek ~40-50%-a a nyersanyag). Fontos azonban, hogy a bioetanol jövedéki adó mentes, míg a biodízel a már említett jövedéki adómértékkel adózik (az előállítási költségbe már bele van számítva). Magyarán a kutaknál forgalmazva a biodízel nem lenne képes versenyképes alternatívát kínálni a gázolajjal szemben, mert sem az ár, sem a gépjárművek fogyasztása területén nem tud előnyt felmutatni.

2. 2007. július 1-tol hatályba lépett Magyarországon a biotartalom és kéntartalom alapján történő jövedéki adó differenciálás. A legalább 4,4 térfogatszázalék bioetanol/biodízel- és 10 ppm-nél kisebb kéntartalmú benzin/gázolaj adókulcsa kedvezményes (103,5 illetve 85 Ft literenként). A gyártók teljesen átálltak a kedvezobb jövedéki adójú üzemanyagok eloállítására, tekintettel arra, hogy az elérheto adókedvezmény meghaladja a bioetanol/ETBE/biodízel eloállítási költségeit. Ez különösen a biodízel esetében igaz, mert ha a gyártó forgalmazni szeretné a biodízelt, az 85 Ft jövedéki adót viselne literenként, míg gázolajhoz keverése adómentesen történhet és az így eloállított gázolaj még kedvezményes adókulcs alá tartozik, tiszta nyereség. A kérdés (forgalmazzam tisztán vagy bekeverjem?) tehát nem kérdés. Magasabb a végfelhasználói ára, az autók ebből többet fogyasztanak, jól szituált zöldeken kívül nem lenne rá vevő.

A hirtelen támadt magyarországi biodízel kereslet kielégítése is nehézségekbe ütközik. 2007-ben gázolajból ~3,3 milliárd liter fogyott; ennek a mennyiségnek a biodízelesítéséhez ~145 millió liter biodízel szükséges. Ezt a mennyiséget kell úgy előállítani, hogy a mezőgazdasági nyersanyagárak a fokozott kereslet miatt jelentősen megnőttek, illetve a skandináv államok piacai pedig szinte bármekkora mennyiségű és árú bioüzemanyagot felvesznek.

Egyébként könnyen lehet, hogy a gázolaj relatíve az alacsonyabb jövedéki adómértékbol is fakadó árelőnye néhány éven belül eltűnik, mivel az Európai Unió Bizottsága által jegyzett, az energiaadó irányelv módosítására vonatkozó tervezet szerint 2012. január 1-tol egységes minimum adószint vonatkozna a benzinre és a gázolajra. Abban az esetben pedig lehet, hogy az E85 nemcsak a benzinnél, hanem a gázolajnál is jobb választás lesz egy közepes méretű családi autó esetén.

Üdvözlettel:

xxx

Szóval azért nincs nálunk tiszta biodízel, mert nem lenne olcsó, és mert a gázolajhoz kötelezően keverendő feletti mennyiséget megisszák előlünk a svédek. Hát a fene tudja, én azért látnám értelmét, hogy Magyarország csökkentse valamennyire kőolajfüggését, és igenis használja fel maga legalább a lesütött étolajakat, amiket most a gyűjtő cégek lazán átdobnak üzemanyag-alapanyagnak Ausztria felé. Meg persze jó érzés is lenne nem fosszilis dízelt elfüstölni a Voyagerben.

Még egy kis törés ? Chevrolet Aveo

2008. március 27., 09:31 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
4 hozzászólás

Chevrolet-nak is van mit rejtegetnie törésügyileg, nemcsak a Nissannak!

Csikós Zsolt két héttel ezelőtti Aveo tesztjére kaptuk az alábbi levelet egy Chevrolet kereskedőtől. A cikk – az értékesítők örömére - nem részletezi az autó törési tulajdonságait; épphogy csak megemlítettük a régi Aveo nem túl fényes eredményeit. E levél alapján viszont muszáj arra következtetnünk, hogy az új facelift sem lesz sokkal biztonságosabb.

From: Egy értékesítő

Date: March 12, 2008 11:12

Subject: Aveo

Kedves Szerkesztőség!

Régóta olvasójuk és nézőjük vagyok, és nem is írnék ha nem lennék a Chevrolet témában személyesen érintett... értékesítő vagyok.

Nos, 5 ajtós Aveo mér régóta létezik, nem csak a sedan változatot hívják annak.

Lehetne most fejtegetni, hogy mettől meddig volt még Chevrolet Kalos, de a lényeg, hogy régóta nincs már a piacon és mind a 3 kivitelt – igen, 3 ajtós is létezik – Aveo néven fut több éve.

Üdvözlettel: Egy kereskedő

U.I.: Annyira azért nem nagy hiba ez, hogy egy sort is szenteljetek rá... :) A cikk amúgy jó. Én is kíváncsi vagyok milyen lesz az új Aveo... és külön köszi, hogy nem tértetek ki a töréstesztre.. :):)

Hogyan csináljunk szélesítést régi autóra?

2008. március 20., 14:02 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
9 hozzászólás

Ezt a kérdést tette fel szerkesztőségünknek egyik olvasónk a héten. A témában legjártasabb szerzőnk, Csikós Zsolt előtt landolt a levél. Reméljük, válaszával segíteni tudtunk a fém vagy üvegszál dilemma eldöntésében.

From: Gábor

Sent: Monday, March 17, 2008 8:08 PM

To: Winkler Róbert

Subject: üvegszál

Üdvözlöm!

Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy egy régi kocsira szeretnék szélesítést csinálni. E30-as M3-as BMW, illetve Audi Ur-Quattro (meg egyebek) stílusban (nem a kerékjárati ív van kiszélesítve, emiatt bonyolultabb, mint egy sima peremezés pl.).

Ön szerint mivel lenne érdemes csinálni? A fémnek megvan az a hátránya hogy ahol hegeszteni kell ott korrodálásnak indulhat.

Szóbakerülhet még az üvegszál, csak a különböző hőtágulások miatt a festék felreped (erre megoldás lehet a komplett idom üvegszálból való legyártása, csak ez mondjuk egy hátsó sárvédőnél necces dolog), illetve nem tudom, hogy válik be a mindennapokban.

Kérem írja le véleményét, tapasztalatait a témában.

Előre is köszönöm:

Gábor

Üdvözletem!

Egy régi autón szerintem már úgyis van utólagos hegesztés, talán nem olyan nagy baj, ha rákerül még négy elem fémből... Viccet félretéve: az üvegszálas megoldásnál tényleg problémát jelent a két anyag eltérő hőtágulása, no meg az üvegszálas műanyag nem is könnyű, ezért a rezgések miatt is keletkezhetnek repedések.

Üvegszál 1.:
Akadnak festékek, amelyek rugalmasak maradnak, ezért ha megfelelően (szintén) puha töltőanyaggal töltötték ki a réseket, nem repednek meg. Ám ez a költséges út, és nem garantált a siker.

Üvegszál 2.:
A régi autókon külön hagyták az utólagos sárvédőszélesítéseket (l. BMW 2002 Turbo, Nissan 240 Z raliváltozat, Abarth 1000 TC), még a szegecsek, illetve csavarok is látszottak. A karosszéria és a műanyag közé ilyenkor gumi távtartó csíkot tettek.

Fém:
Nem kell ám agyonhegesztgetni az elemet. Egy jól feltett sárvédőjavító ív sem okvetlenül korrodál. Persze élben összevarrva ennek alaposan fennáll a veszélye, de nem ez a módszer, a lakatosnak ismernie kellene a korrekt eljárást is.

A karosszériát körben ki kell vágni a felteendő elem vonalán túl jókora (1-2 centis) margóval. Ezt az ívet ún. peremezőfogóval körbe kell dolgozni, hogy lemeznyi vastagságú, negatív lépcső alakuljon ki. A sárvédőelemre pedig lyukakat kell fúrni a felhegesztendő peremen, körben. Ha szép volt a munka, az elem éppen belepasszol a kialakított perembe. Nem kell mást tenni, csak a lyukakba CO-pöttyintéseket tenni. A hegesztett göböket utána síkba lehet köszörülni flexszel, nem kell félni, hogy meggyengítjük a hegesztést, mert bent, a lyukban tart. Utána persze alaposan passziválandó, alapozandó a két elem találkozása. Az élben varrás, élben ponthegesztés a) gyengébb; b) a rezgések, és az anyagon belüli merevségek megváltozása miatt korrózióra hajlamosabb c) vetemedésre hajlamosabb kapcsolat, mindkettő rossz. A lyukban ponthegesztett módszerrel viszont nagyon hasonlóan járunk el, mint a gyárban a ponthegesztő-gépek: a kötés tartását az egymásra profilban felfekvő elemek adják, a hegesztésre szinte csak húzóerők hatnak.

Persze sem lakatos, sem karosszéria-műanyagos nem vagyok, csupán a veteránautó-restaurásásos tapasztalataimból vettem az ötleteket. Ám ezeket használják a profik világszerte, meglehetős elégedettséggel.

Üdvözlettel:
Csikós Zsolt

Megtudtuk ki ül a W8-ban és W12-ben ? államtitkárok autói

2008. március 18., 11:44 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
127 hozzászólás

Küldve: 2008. március 12. 7:18

Címzett: Weszely Balázs

Tárgy: titkarauto

Hello!

Állami szférában dolgozom, gyakran látom egyik-másik államtitkárt. A W8-cat Baja Ferenc jár, maga vezeti. Nagyon mókás, mert alig látszik ki a kormány mögül...

Magyar Bálintnak sofőrje van, és leginkább egy egyszerű ford Mondeóval fuvarozzák.  Időnként egy alap skoda Octaviával (nem RS). Ennyiről tudok.

 

Küldve: 2008. március 12. 9:17

Címzett: Weszely Balázs

Tárgy: titkarauto

A W12-es Passatban Horn Gábort szoktam látni.

Üdv

 

Feladó: Máté

Küldve: 2008. március 12. 11:43

Címzett: Weszely Balázs

Tárgy: titkarauto

Üdv!

Annyi a kérdésem a "Nem mondják meg, kinek mije van a pénzünkből" című cikkel kapcsolatban, hogy: úgy gondolja a tisztelt szerző, hogy az országot "irányító", jó, ez tényleg túlzás, de ezt a címet bitorló jómunkásembereknek kormányzati Suzukikkal kellene szaladgálniuk? A drága luxusautópark megvásárlása, frissítése és fenntartása néhány százmillióba kerül évente. (Saccra) Kb. havonta ennyi pénzt szórnak hülyeségekre, kampányolnak, reklámozzák magukat, népszavaznak, ilyesmi. Na az a felesleges pénz. Jól is néznénk ki, ha Chevrolet Aveokkal meg Sparkokkal mászkálnának. Csak 160 magas és max. 60 kilós sofőröket, meg testőröket alkalmaznának, hogy elférjen a kocsiban a politikusúr.

Félreértés ne essék, én is haragszom rájuk, színtől, oldaltól függetlenül, de nem a szolgálati kocsi a legnagyobb gond.

Üdv,

További jó munkát, olcsóbenzin-gőzt és politikamentes TC-t!

Máté

 

Kedves Máté,

Nyilván nem a szolgálati autó a legnagyobb gond. Ez csak egy kis gond, de ezt a legegyszerűbb orvosolni. A három fő közjogi méltóság tényleg járjon komoly cirkálóval, de most őszintén: miért ne járhatna Baja Ferenc Suzuki Swifttel? Hogy hogy nézne ki benne? Például felérné a kormányt.

Horn Gábornak minek is a Passat? Beleakadna a szakálla a Swift klímagombjába?

Szeretem a nagy autókat, nekem is elég nagy autóm van. Elmentem a kereskedésbe és megvettem, azon a pénzen, amit munkával megkerestem. Ha így vesz egy politikus autót, az ő dolga, mivel jár.

A magyar állam az egyik legdrágább Európában, és az autók egyszerre tünet és betegségi ok. Igen, mesélje csak el Horn Gábor, Magyar Bálint és Baja Ferenc, mi bajuk a Swifttel, érdeklődve várjuk. Szánalmas banánköztársaság-érzés ez, hogy egy csóró országban a politikusoknak drága autókkal kell járniuk. A két méternél magasabb politikusok is elférnek egy Swiftben, csak hátra kell tolniuk az ülést.

És ha a miniszterelnöki hivatal továbbra sem árulja el, melyik államtitkár mivel jár, csak olvasóinkra támaszkodhatunk: reméljük, egyszer ki tudjuk rakni a szép magyar politikusi autóparkot, ami a mi pénzünkből épül, az ő rongyrázásukért. És ez természetesen a legkevésbé sem kormánypárti-ellenzéki reláció.

Üdvözlettel:

Winkler Róbert
főszerkesztő
TotalCar.hu

Lesz-e idén Swift Sedan borzalom?

2008. március 14., 15:47 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
80 hozzászólás

Egyik olvasónk érdeklődött, hogy mit tudunk az új Suzuki Swift Sedanról.

Feladó: Parthenosz

Küldve: 2008. március 13. 15:29

Tárgy: népítélet bővítés

Üdv mindenkinek!

Nagyon jó a rovat. Lehet elkerülte a figyelmemet, de van Suzuki Maruti is, melyet, mint ítélet alá vonható típust nem raktatok fel?

Még egy kérdés: korábban írtatok a lépcsőshátu suzuki swift II. lépcsőshátú-kémfotó változatáról. Nincs semmi újdonság azzal kapcsolatosan? Én nekem az új swift hatalmas csalódás volt, éppen a hátsó hely szűkössége és a csomagtartó hiánya miatt, amúgy jónak tartom.

További sok sikert!

Parthenosz


Nos, a lépcsőshátú Swift sedan híre már régóta kering. Most újra felreppent, hogy idén tavasszal talán meg is érkezik. De sajnos nem. Megkérdeztük a Magyar Suzuki Rt. sajtósát, aki azt mondta, hogy nincsen erről semmilyen információjuk. Csak annyit tudnak róla, hogy idén még biztos nem lesz. Most, hogy nézegetem ezt a képet, ez engem személy szerint megnyugtat. Borzalmasan néz ki.

Bár a hvtm-nek kicsit jobban sikerült:


Friss (2008. márc. 26.):

Tegnap óta már biztosan tudjuk, hogy tényleg lesz Swift Sedan.

És hogy milyen lesz, itt meg is nézhetik eredeti fotókon.

A Trabant papírból van?

2008. március 12., 16:07 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
25 hozzászólás

Olvasói postaládánk böngészése közben újra rábukkantam Csaba levelére, mely Gulyás Gusztáv kiváló Zaporozsec cikkére érkezett. Csaba egy anyatigrisként kelt az emlegetett Trabant védelmére. Nagyon jót derültünk. Köszönjük!

Feladó: Csaba

Küldve: 2008. február 23. 23:34

Címzett: Gulyás Gusztáv

Tárgy: zaz968a

Kedves jó Uram!!!

Ez már aztán nem szakújságírás!

Fölvilágosítanám, hogy a Trabantnak NEM papírkasztnija van. Azaz: Duroplaszt nevű műanyagból készültek: az első és hátsó sárvédők (összesen 4), a motorháztető, a csomagtartótető, a tetőlemez - és az ajtókat kívülről borító lemezek (2). Ezeket lehántva az autóról ugyanúgy egészben ott van az autó és használható. Kérdezem én: Mi a nyavalyát vagdalkozik Ön azzal, hogy a kasztni papírból van?! Merthogy a fölsorolt burkolóelemeken kívül a többi része a kasztninak éppannyira acélból van, mint más autóknál. Ébresztő!!!

Csaba

Fekvőrendőr probléma

2008. március 8., 07:27 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
17 hozzászólás

Gyulavitéz e heti fekvőrendőrös publija is érzékeny pontját találta el a városi közlekedőknek. A cikkre érkezett levelek közül Desterét és Andrásét találtam a legelgondolkodtatóbbnak: 


Feladó: Dester

Küldve: 2008. március 5. 10:11

Címzett: Szőke Viktor

Tárgy: fekvorendor

Kedves Gyulavitéz!


Lenne egy kis hozzáfűznivaló történetem a fekvőrendőrös cikkedhez. Hódmezővásárhelyen a Hunyadi utcában (rövid, ám fontos utca, kb. 7-8 ház van ott) leraktak a kezdetek kezdetén három fekvőrendőrt. Egyet-egyet a két végére, egyet pedig a kellős közepére. Mindhárom nagyon magas volt, és mivel ez a kisutca eléggé fontos a kertváros és a belváros, valamint az északi területek közötti közlekedés zökkenőmentes biztosításában, édesapám aláírásgyűjtésbe kezdett a fekvőrendőrök felszámolása érdekében. Arról nem is beszélve, hogy az utca egyik oldalán (de nem erre az utcára néző kapuval) a város egyetlen mentőállomása található, azaz ha a kertvárosba sürgősen egy mentőautónak kell mennie, a legrövidebb útvonal éppen ezen az utcán keresztül vezet. Mindazonáltal többen is felháborodtak a fekvőrendőrök miatt, többször is felszedtek éjszaka darabokat belőle ismeretlenek. Ha jól tudom, több mint száz (vagy talán többszáz) aláírás gyűlt össze az ott lakók 6-7 aláírásával szemben, akiket állítólag zavar(t) a tranzitforgalom. (Egy-egy "tehergépkocsival behajtani tilos" tábla is kikerült az utca két végére, plusz 30-as sebességkorlátozás van érvényben, gondolom ezek már a fekvőrendőrök miatt.)

Mindez nem hatotta meg túlságosan Dr. Lázár János polgármestert. A fekvőrendőrök maradtak. Pontosabban az utca két végén lévő megmaradt (és egyben át is alakították, mostmár felszedhetetlen betonból vannak, nem lecsavarozott elemekből állnak), a középsőt felszedték. Nem hivatalos értesüléseim szerint az utcában egy városházán dolgozó befolyásos ember is lakik. A mentő pedig gondolom azóta is döcög.

Nekem is (öreg) sportautóm van, viszonylag alacsony, gyárilag az átlagnál keményebb futóművel, úgyhogy nekem is megérzik a veséim még ezeket az eredetinél laposabb fekvőrendőröket is, akármennyivel is megyek át rajta. Még akkor is, ha centizéssel és jobbrahúzódással csak a bal oldali két kerék zökken át rajta. Ezért tiltakozásom jeléül a mai napig 6-7000-es fordulaton, üveghangon, csúsztatott kuplunggal megyek át az utcán, mást nem tehetek. (A duda lakott területen tiltott ugye, ha nincs veszélyhelyzet.) Ahol a pénz és a befolyás, ott egyszerű ember nem rúghat labdába.


Üdv: Dester


Távolról sincs vége, olvasson még

Zebra pro és kontra

2008. március 8., 07:26 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
30 hozzászólás

Gyulavitéz múlt heti zebrás cikkére számos levél érkezett olvasóinktól. Sok aktív vezető, és még egy kissé agresszív nyugdíjas is megosztotta velünk tapasztalatait és véleményét. A legtöbben egyet értenek, és de van olyan is, aki nem.

Íme néhány hozzászólás:


Feladó: Adam

Küldve: 2008. február 27. 9:20

Címzett: Szőke Viktor

Tárgy: zebra

Hello!

Sajna totál igazad van.

Két dolgot fűznék hozzá:

Soha nem láttam még tanulóvezető autót megállni a zebra előtt.

Amikor tanultam vezetni (8 éve) akkor csináltam egyszer egy partizánakciót: megálltam a zebra előtt, és elengedtem a gyalogost. Az - igen bunkó - oktatóm meg lehurrogott hogy mégis mi a f@szt csinálok (szó szerint így).

Ez valamennyire általános szerintem. Nehéz dolga van a tanulóvezetőknek, de ha meg kell tanulnia a kézifékes indulást, akkor szerintem azt is meg kéne tanulnia, hogy a zebra előtt megállj van, pár ilyen új generációs vezető kijönne, és javulna a helyzet.

Másik mondandóm, hogy Sopronban szerencsére ragadós  a jó példa. Sogórék rendszeresen megállnak a zebra előtt, és erre rendszeresen rá is vágták a járókelők, hogy tuti osztrák (ezt sokszor lehetett hallani séta közben). Szép lassan elkezdtük magunkat elszégyelni, és már nem csoda ha egy magyar is megáll a zebra előtt (bár még mindíg nem annyiszor mint kellene).

Üdv:
adam


Távolról sincs vége, olvasson még

Nőnapi levelek

2008. március 8., 07:25 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
17 hozzászólás

Ma indul új rovatunk, az olvasói levél blog. A hölgyek nemzetközi ünnepe alkalmából egy kis válogatással kezdjük. Válogatással azokból az olvasói levelekből, melyeket szerkesztőségünk női tagjai – Anna és jómagam – kaptunk a Totalcar férfi olvasóitól.

Olvasói postaládánk régóta üzemel, bárki küldhet levelet: kérdezhet, véleményezhet, bátran elmondhatja, ami a szívét nyomja, dicsérhet, vagy éppen szidhat. Ezeket a leveleket egy ideje én kezelem. Igyekszem naponta ránézni, elolvasom mindet, és ami nem konkrét szerzőnek szól, válaszolok rá. A naponta érkező 50-80 levél között - ami között sajnos bőven akadnak idegesítő spamek is, mint ez - gyakran olvasok értelmes, konstruktív, érdekes, olykor vicces hozzászólást is, amin néha mi is elvitatkozunk a szerkesztőségben. Hogy ezeket a leveleket ne csak mi élvezhessük, elhatároztuk, létrehozzuk olvasói levél- blogunkat.

Az újszülöttet Rsvptc névre kereszteltük. Először nekem is kettéállt a fülem, aztán Rácz Tamás kollégám (ő és Karotta voltak a blog keresztelői) elárulta, hogy ez a francia „Respondez s’il vous plait”, azaz „Kérem válaszoljon” kifejezésből származik.

Visszatérve a nőnaphoz, amit a virág- és ajándékárusokat leszámítva rengetegen utálnak, mert miért is nevezünk ki egy napot a nőknek, anyáknak, apáknak, szerelmeseknek; nem csak ezen az egy napon kellene odafigyelnünk egymásra, szóval arra gondoltunk, nőnapi válogatással indítjuk útjára az Rsvptc-t. Kiváló alkalom, hogy a totalcar női részlegének nevében megköszönjem olvasóinknak a kedves leveleket, commenteket melyek nem egyszer csaltak mosolyt arcunkra egy-egy borús délutánon. Volt köztük csajozós, udvarlós, tömör-velős, de igazi gentleman is.

Anna Volvóban megvillanó lába nem egy olvasónak felkeltette az érdeklődését:

Távolról sincs vége, olvasson még