RSVPTC

Gagyi taxi

2008. szeptember 18., 17:09 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Attila nevű olvasónktól kaptuk az alábbi levelet:

Feladó: Attila
Küldve: 2008. szeptember 13. 9:58
Címzett: Asztalos Angéla
Tárgy: Gagyi taxi

Pesten közlekedve az utcakép részévé váltak a pofátlanul tolakodó, száguldozó Zóna taxisok, persze tisztelet a kivételnek. Nem volt még szerencsém utazni egyikükkel sem, mert a reptérre mindig kivitt valaki ismerőseim közül, mert így olcsóbb ugye. Még a nyáron én is viszonoztam egy ilyen szívességet, egy barátomért mentem ki Ferihegyre, de mivel késett a gép, a kocsiban ülve szemléltem az eseményeket. Arra lettem figyelmes, hogy az újszerű  középkategóriás Zóna taxik közül többnek is szokatlan a fényezése. Nem kellet sok idő, hogy rájöjjek, a zónázóknak kötelező fekete szín miatt sokan átgányoltatták feketére a mindenféle színű autójukat.
Kivillanó metálszürke B oszlopok és ajtóélek törték meg a fekete egyenuralmát. Vérzett a szívem, látva a sok sokmilliós autó megszégyenítését, pláne, hogy a dukkózás minősége kb. egy 120-as Skodára emlékeztetett.
Sikerült ismét magyar módra megoldani az image-ünk építését. Egyszerűen felfoghatatlan számomra, ha ilyen követelmények vannak (minimum középkategória és nem túl öreg autó lehet csak zónás) - ami egyébként dicséretes, hiszen hadd lássák a külföldről ideérkezők milyen jól megy a magyarok szekere - miért engedik, hogy lejárassák az egész rendszert ilyen gagyi-taxisokkal. Kicsit emlékeztet az egész a totalcar-on megjelent kubai taxis cikkre...Biztos nem azért mert egy politikai közösségben voltunk, ez a gagyizás a sajátunk volt, van, lesz.

Üdv:
Attila

Kevés pénz, max. 1500 cm³, nagy ember

2008. szeptember 16., 10:16 Módosítva: 2009.07.25 20:01

 

Dátum: Fri, 05 Sep 2008 10:18

Feladó: Zsolt

Címzett: Papp Tibor

Tárgy: használt autó vásárlás

Tisztelt Papp Tibor!

Segítségét kérném az alábbi kérdésben: Gondolom nagyon sokaknak aktuális és szivesen olvasnák tanácsát velem együtt a totalcar.hu-n: Friss diploma, első munkahely, kevés pénz. Az autó vásárlására szánt maximális összeg 7-800e forint. Olyan autó kéne, ami már-már sablonként hangzik: olcsón fenntartható,nem hagy cserben, el tudok benne férni a közel 2 méteremmel és 100 kilómmal, ugyanakkor 5 főnek is viszonylag nagy helyet kinál mind az utastér mind a csomagtér. 1500cccm alatt legyen a kötelező biztosítás drágasága miatt. Az autó életkora pedig ne vetekedjen az én 23 évemmel. Maximum! 10-12 éves autó jöhet szóba. Tudom mindezt egyszerűbb lenne beírni egy használt autó keresőbe, de engem érdekelne az Ön véleménye, milyen típusokat ajánl. Van a régebbi suzuki swift abból is a sedan, de nem pont erre gondoltam. :)

Köszönettel várom válaszát!
Zsolt

Kedves Zsolt,

nyilván nem fogom azt mondani, hogy csakis Carinát vegyél, hisz ha nem tetszik, vagy átvernek egy korábban taxiként szolgáló példánnyal, engem fogsz szidni. Amúgy is, az legalább 1,6-os.

Sajnos, én úgy látom, hogy a legnagyobb korlát az esetedben az 1500 köbcenti. Ezzel ugyanis kizárod azokat a közepes méretű autókat, amelyek amúgy beférnének a költségvetésbe. És mellesleg: Te is beférnél.

Nagyjából tehát mindent szeretnél, annyi pénzért, amennyiért nem megy. Így csupán az olyan megoldások maradnak, mint például a Citroen Berlingo/Peugeot Partner, ami tényleg nagy, tényleg kis motoros és tényleg nem megy. De ne várd, hogy luxusautó szintet nyújtson. Esetleg még szóba jöhet egy Marea, amely azért megbízhatóbb, mint sokan hiszik és szintén gyártották 1,4-es motorral. Astra kombik, Mégane I. limuzinok és kombik, Peugeot 306-os kombik és limuzinok, VW Golf III. ötajtósok és kombik, Ventók vannak még 1,4 literes motorral, de nem vennék rá mérget, hogy mindben elférsz. Az akkoriban gyártott Corollákba viszont tuti, hogy nem.

Én azonban szeretnélek rávenni arra, hogy engedj az elvárásaidból, mert ebből a korosztályból ennyiért csupán kiskocsik vannak, és ha még Te be is suszterolnád magadat valahogy, négy másik embert már biztos nem.

Ha viszont bevállalod az 1,6-ot, már találsz nagyobb német autókat ennyiért, és bár lehet nemszeretni őket, tény, hogy germán barátaink gondolnak arra, hogy egy nagy ember is be tudjon ülni a kormány mögé. (Ugyanez nem igaz sokszor a japánokra, olaszokra). Így viszont befér a keretbe a Mondeo (szaloncukor formájú lámpákkal) B Vectra, első generáció végi Toledo, egy-két sokat futott Passat, vagy a már említett Carina E is. De jobb, ha belátod: ezek el fognak romlani, ha másért nem, a kopó alkatrészek beadják a kulcsot. Viszont egyszerűen javíthatók, a bontókból származó vagy az utángyártott alkatrészek olcsók. Kicsit drágább alkatrészekkel kalkulálva pedig ott van a Nissan Primera, Mitsubishi Carisma is, ezek sem rosszak, pláne, ha ötajtóst néz az ember.

Szóval nagy a választék, de ez csak a látszat. A legtöbb autó visszatekert/beteg/rommá tört, szóval résen kell lenni. Első körben azt javaslom, magánszemélyek hirdetéseit böngészd, s csak a legvégső esetben a kereskedőkét.

Sok sikert:
Papp Tibor

A Segway egy állatság

2008. szeptember 15., 14:08 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Feladó: Z

Küldve: 2008. 09. 12., P 21:36

Címzett: Rácz Tamás

Tárgy: segwayi2

A segwayes lelkendezést olvasva kicsit elgondolkodtam, hogy acéldarabokból és két kerékből készül -e még gyors, rövidtávú helyváltoztatásra alkalmas eszköz, amivel el lehet menni bevásárolni, de még sörözni is, könnyen elsajátítható a kezelése és nem pöfög bele az ember földanyánk arcába a használata közben. Sőt szinte mindenkinek elérhető és megfizethető. Létezik. Kerékpárnak hívják.

Rácz kollégának meg üzenem, hogy legalább a kislánya képét ne használja arra, hogy Segway importőrének seggét nyalja...

Z

Arra a seggnyalás részre gondol, amikor azt írom, hogy Amerikában a Segway felébe kerül a magyar árnak? Vagy melyikre pontosan?

Üdv:

RT
TC

From: Z

Sent: Monday, September 15, 2008 1:35 AM

To: Rácz Tamás

Subject: Re: segwayi2

Üdv Tamás,

Remélem nem bánod, ha tegezlek (biztosan idősebb vagy valamivel, de emailben szerencsére nehéz az udvariaskodás...): nagyon régen olvasok Totalcart és noha alapvetően az autóscikkek miatt járok vissza, de nagyon szívesen megnézem a kissé "offtopic" cikkeket, a vélemény rovatot, a nem-autó érdekességeket is. Reméltem, hogy a cikkben lesz valami józan legyintésféle, hogy elvannak az amerikai srácok, ha játszanak. (Vagy persze lehetett volna egy rosszalló szemösszehúzás is, hogy mi ez a használhatatlan szar.) Ehelyett rémségesen reklámízű volt az egész. Két mondat verte ki különösen a biztosítékot, az egyik: " (...) a Segway-jel a belvárosi szívás élvezetes kirándulássá válhatna. És nem pufognék annyit bele Földanyánk arcába.", a másik: " (...) hasznos közlekedési eszköz bizonyos célfeladatok ellátására, és visszaadta a hitem, hogy talán mégsem veszett ki még a találékonyság az emberiségből."

Kaliforniában jártam tavaly, ott láttam és használtam először Segwayt. Bevallom, elsőre nekem is tetszett, azt hittem valami kínai import játék, de amikor megmondták az árát, azt hittem viccel a tulajdonos: ennyiért (5000-6000 USD) ugyanis Kaliforniában is lehet kapni egy 7-8 éves, átlagos állapotú japán autót, négy kerékkel, csomagtérrel és öt üléssel. Aztán kicsit elgondolkodtam, hogy mi is ez a cucc.

A válasz rém egyszerű: a Segway egy hülye játék, hiszen közúton túlságosan lassú, ha az ember lavírozik, akkor veszélynek teszi ki magát. Járdán abszolúte balesetveszélyes, nem is értem hogyan voltak képesek a szabadon futó kerékről lefelejteni a hajtástól független vészféket? (Egyetértek azokkal a hatóságokkal, ahol betiltották.) Ahogyan a cikk is említi, meglehetősen nehéz és teljes sebességnél csúnya sérülést lehet vele okozni. Állni kell rajta, időjárástól nem véd, az utasán kívül bárkinek illetve bárminek a szállítására alkalmatlan. Nincs rajta semmilyen jelzőfény sem, illetve ilyesmit csak felárért lehet rá kapni. Tárolni és parkolni vele nem egyszerű, ha egyszer nem vihető fel / be oda ahová az ember megy (nem probálnám meg mondjuk a segwayes belépést egy bankfiókba, vagy nem szívesen lépcsőznék vele egy lift nélküli bérházban). Ezekkel szemben áll az az előny, hogy vicces dolog irányítani, megtanulható a vezetése és árammal megy, amiből nem fogyaszt nagyon sokat (a fórumokon fél kilowattra becsülik a fogyasztását egy 12 órás töltési ciklusban lemerült körüli állapotból - ez durván a kétszerese a hivatalos adatnak, de még mindig elég jó).

Minek a kiváltására alkalmas? Rövid, néhány száz méteres, legfeljebb 6 kilóméteres utak, amiket nem forgalmas helyen akarsz megtenni (bevásárlás, sörözés, ugye...). Hogyan szokás ezeket leküzdeni? Gyalogosan, tömegközlekedéssel, bringával. A Segway árammal megy, aminek a nagy része a mai napig fosszilis anyagok égetéséből keletkezik, egy teljes töltéssel megeszik 6000 Wh áramot, ami annyi, mint amit két teljes dobos, 40 fokos mosás használ el. És a használata közben gyakorlatilag nem mozogsz. Tehát sikerült megtalálni a 6000 eurós (vagy dolláros, tökmindegy) választ arra a kérdésre, hogy hogyan ne mozogjunk még egy nagyon kicsit se naponta.

De ne érje szó a ház elejét, nézzük a cikkben említett utat, az Árpád úti irodaházból, a Visegrádi utca 10-be! A cikkben szereplő Google maps kivágás szerint Segway-el mentél végig a Váci úton. Ha nem számolom a Váci út - Szabadság park - Árpád út kereszteződésében lévő átkelést, akkor is legalább három helyen kell aluljárózni (Árpád híd, Dózsa György út, Lehel tér) - illetve négyszer ha az út menetirány szerinti bal oldalán mész (akkor a Lehel térnél kétszer)). Itt tehát vagy szenvedsz és aluljárózol vagy kockáztatod, hogy a kereszteződésben elütnek. Én Dublinba való kiköltözésemig világ életemben az Újlipótvárosban laktam, egy nagyon hasonló utat (Nővér u. 15-17, Németh László Gimi - Hegedűs Gyula u. 8.) megtettem nyolc éven át szinte naponta. Lássuk milyen alternatívák vannak:

1. Kerékpár Hogy szabályosak (és épek) maradjunk, nem kerékpározunk végig egy olyan egyszámjegyű főúton, amilyen a Váci út. Szerencsére az út majdnem egészét lefedi egy bringaút, ami nem a legjobban karbantartott ugyan, de a Váci úti nyomornál lényegesen kellemesebb.

Link itt

Ez a Váci út - Csavargyár utca - Cserhalom utca - Népfürdő utca - Újpesti rakpart - Felső rakpart útvonalat követi (az út kellemesebbik fele a Duna mellett visz, ami külön kis plusz élmény), erről letérve a Radnóti Miklós utcán és a Visegrádi utcán kell bringázni. Ez kicsit hosszabb, 7.4 kilométer, amit egy gyakorlatlan bringázó is könnyedén teljesíthet körülbelül félóra alatt. Lekötésekkel együtt ez talán 35 perc.

2. Metró Ha esik az eső, vagy szimplán csak fáradt az ember, erre az útra pont adott egy meglehetősen jól működő metróvonal. Az Árpád út 51. kb. 200 méterre található az Újpest-központ metrómegállótól. Ezt mindennel együtt is 2-3 perc alatt le lehet sétálni. Ha nem csúcsidőt veszünk és a fránya metró épp az orrunk előtt ment el, akkor 4 percet kell rá várni és már suhan is velünk a Nyugati pályaudvar irányába. Az utazás 11 perc, ahonnan az aluljárót a megfelelő irányba (3 mozgólépcsős, Katona József utcai kijárat) elhagyva újabb 3 percnyi séta következik. És útközben lehet Dosztojevszkijt vagy Füles magazint olvasni. Mindösszesen 21 perc.

3. Autó Kora délután van, a Váci út és a Lehel út már rég beállt, a metróban ellenszenves alakok tömege és bringa sincs kéznél? Nincs más hátra, mint autózni a kijelölt célig. Meg lehet próbálni a Váci utat persze, de tény, hogy a délutáni órákban könnyen eltölthet az ember rádióhallgatással egy kellemes 20 percet, amíg elvergődik a Lehel tértől a Nyugatiig. A magyaros finessz jegyében tehát útvonalat kell tervezni. A szűk keresztmetszeteket a vasút és a Róbert Károly körút jelentik. Nincs más hátra, mint alternatívákat nézni a mapson - én helyi srácként ezt az utat javasolnám:

Ez némileg hosszabb ugyan, mint a klasszikus megoldás, de elkerüli a legrosszabb poklokat. Persze ottvan még a parkolás, de Radnóti Miklós utca, Csanádi utca magasságában ez már nem szokott gondot okozni. (Csak legyen nálad apró, ugye.)

Hadd válaszoljak még arra, hogy a Segway egy korszakalkotó ötlet lenne. Szerintem egy ismert elemekből álló találmány korszakalkotó mivolta azon mérhető, hogy ki tud -e elégíteni egy létező, valós igényt vagy legalább képes -e ilyet teremteni? Ha a közlekedést vesszük akkor úgy fest, hogy a Segway egy nem létező kérdésre (mondjuk az 1 és 6 kilométer közötti, túlzott emelkedőt és lépcsőszerű akadályt nem tartalmazó utak leküzdésére) adott nem túl erős válasz. Nincs más hátra tehát, mivel a termék nem tud olyat nyújtani, amiért sokan és nagyon akarnák, ezért mítoszt, de legalábbis egyfajta coolságot kell kreálni köré.

Én úgy éreztem, hogy a Totalcar itt kritika nélkül kiszolgálta ezt az igényt: megkaptátok a cuccot az importőrtől, mindenki elszórakozott vele, lett belőle egy vicces cikk, ami azt sugallja, hogy ez nagyon laza termék, a jövő friss fuvallata (lehet, hogy mire a lányod felnő, már mindenki ilyet használ stb...), modern, környezetkímélő és ha valaki hozzájut, annak megváltozik az élete. Semmivel se hasonlítod össze, nem teszed fel a kérdést, hogy valójában mire való, kinek jó? Az árral kapcsolatban pedig elkerülöd kimondani, hogy ez egy pofátlanul túlárazott termék, amelynek a magyarországi beszerzési áráért lehet venni:

1. kb. negyven megbízható, új bringát

2. több mint 17 évnyi havibérletet (mai áron)

3. egy közepes méretű, 7-8 éves családi autót és 2000 liter benzint / gázolajat

Ezek miatt tűnt úgy nekem, hogy - mivel a függetlenségetek felől továbbra sincs kétségem - ha nem is bújtatott reklámot, de legalábbis egy nagyon egyoldalú véleményt nyom le a Totalcar a torkomon, ami korábban nem nagyon fordult elő. És ezért írtam azt, hogy az importőr seggét nyalod (tudom, hogy ez írásban nagyobbat üt, megsérteni nem akartalak vele, vedd úgy, hogy sörözés közben hangzott el).

Remélem nincs harag, ha találok egy Segwayt itt Dublinban, szétfotózom, megírom az ellencikket és elküldöm!

Addig is béke:
Z

Sok dologban igazad van, sok dologban viszont vitatkoznék.

– a biciklire nem tudsz úgy felülni öltönyben, pláne esőben egy pár kilométeres útra, hogy ne nézz ki szarul, ne legyél büdös utána.

– a Segway-jel sokkal egyszerűbb bemeni egy épületbe, be a liftbe, végig a folyosón, mint ugyanez bicajjal.

– segway-jel ugyanúgy nem aluljáróztam, hanem a lámpaváltási szünetekben osontam át, mint biciklivel szoktam

 

Viszont tényleg drága.

Üdv:

RT
TC

Dunakeszi dühös

2008. szeptember 12., 13:20 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Dunakeszi egy érdekes közlekedési problémájáról írt egy olvasónk; nem csak rövid levelet, de egy komplett kis tárcát.

From: Kolos

Sent: Thursday, September 04, 2008 10:04 AM

To: Rácz Tamás

Subject: dunakeszi duhos

hello

bocs, lehet nem jo helyre megy, de Te szoktal neha duhongeni online, gondoltam ez erdekel. az iromany eleg felszines (inkabb a duhbol fakad), de ennyi ido volt ra, ha gondoljatok hasznaljatok, ha gondoljatok nem. a ket kep a megerteshez, keveske tampont.

udv kolos

Dehogy felszínes, tök jó. Ezért úgy gondoltam, közöljük is. Íme:

Körforgó, nesztek!

Szín: Dunakeszi

Szereplők: két átlagpolgár

Jött a nyár. Pusmogtak róla:

Körforgó lesz!

Tudod hol!

Éppen ideje!

Végre valami értelmes is!

Telt a nyár. Pusmogtak róla:

Körforgó lesz!

Tudod hol!

De mikor?

Legalább valami értelmes lenne!

Eltelt a nyár. Pusmogtak róla:

Nem lett körforgó!

Tudom.

Erről ennyit.

Soha semmi értelmes!

Eljött a szeptember elseje. Ordítanak róla:

Építik a körforgót!

Tudom!

Most?!

Ennyi eszük van!

Kis háttér: Dunakeszi – a nem is olyan kicsi város beékelődve Észak Pestbe – egyik legforgalmasabb csomópontja a Kossuth Lajos-Fóti út-Verseny utca egymásba türemkedése megfejelve a vasúti átjáróval. Nem kell birkatürelem hozzá, talán még kemping szék se, hogy egy bámészkodó szép káreseményt lásson. Ennek a kereszteződésnek már szerves tartozéka az egymást megkóstolt autók törmeléke. (Megjegyzem egy kis türelemmel valamint az egymás és a KRESZ iránti tisztelettel ez a pont is autózható lenne. De a Dunától keletre ugye…)

Van tehát egy jó kis baleseti gócpontunk. Nosza, oldjuk meg! Legyen körforgalom, mert az jó! Mondá Ő és úgy lészen. Lészen, az oké, de mikor? Minden épelméjű városvezető, a helyi lakosság, az idelátogatók, de még egy egysejtű is tudja, hogy egy Pest melletti város forgalma iskolaidőben a legdurvább. A lakosság jelentős hányada a fővárosban húzza az igát. Az igához meg időben kell érkezni. Iskola (óvoda) időben azonban ez hatványozódik. Az iga-órán még lehet kicsit csavargatni előre hátra, de Marika néni, az óvónő nem hagy mozgásteret. Kéremszépen, ez nem iroda, ez itt az óvoda, itt rendnek kell lenni!

Így hát Dunakeszin is a reggel nyolcas kitódulás a legkeményebb idegpróbáló időszak.

Rátermett vezetőink mit választottak a körforgalom építési munkálatainak kezdőpillanatául? Nem találták még ki? Nyilván a szeptember elsejét. Hogy a nyári három hónap miért nem volt jó annak megfejtéséért piros hangszóró jár.

Hogyan épül egy korforgalom? Kb. így:

Te Józsi, rakjad kifele a lezárva táblákat aztán húzzunk kajázni! Mára ennyi!

Meg holnapra is. Meg egy jó időre. Hét második felében feltúrjuk. Ha a dudva felveri, majd hónap második felében ránézünk.

Addig meg menjen a paraszt, amerre akar. Oké, ez van. Majd ha kész lesz, örülünk neki.

Józsi viszont most erősen túllőtt a célon. Az épülő körforgóhoz vezető útról, nevesítve a Kossuth Lajosról nyílik egy meredek zsákutca. Nevesítsük őt is: Óvoda köz. Vajon mi van itt? Bingó, egy óvoda!

Az utcakereso.hu térképén ugyan nem látszik, de ez zsákutca. És hová került ki a behajtani tilos tábla? Persze, hogy egy sarokkal korábbra. Gratulálok! Tessék előrelépni, feltűzném a kitűntetést!

Ugye joggal elvárható, hogy az óvodába járó, kilencven százalékban autóval érkező, gyereket a szülei minden reggel és délután egy kis Dunakeszi városnézésre viszik, hogy bekeveredjenek valahogy az egyirányúsított Kossuth Lajos utca-Óvoda köz sarokra?! Na ugye.

___________________________________

Fejlemény azóta: egy erőskezű utcai harcos ismét beengedte a forgalmat a behajtani tilos táblával lezárt utcába. Így:

Egy elfogulatlan tulaj

2008. szeptember 12., 10:11 Módosítva: 2009.07.25 20:01

A Dodge Avenger gyors menetpróbájáról írt cikk megjelentetése után kaptuk ezt a kritikai észrevételt:

Feladó: G.
Küldve: 2008. 09. 10., Sze 20:02
Címzett: Rácz Tamás
Tárgy: avenger2crd

 

A Dodge Avengerrel kaocsolatos cikk után két dolog merült fel bennem:
1. Felháborító, ahogy a cikk írója "lehúzza" ezt az autót. Következtetés:
totálisan "sötét" bármilyen műszaki témában, ezért ajánlatos valamelyik női divatlaphoz elzavarni.
2. Valamelyik európai konkurens márka mennyit fizetett ezért a negatív cikkért?

Ezt úgy merem leírni, hogy japán autó párti vagyok. Több japán autó után váltottam egy Avenger SXT-re. Ami a cikkben negatívum, az egy koholt hülyeség gyűjtemény.

Felháborító, hogy egyes "tollforgatónak" mondott emberek, mit engednek meg maguknak. Ha ugyanezen az autón egy német gyártó emblémája lenne, a cikkben felsorolt "negatívumokról" nyálcsorgatva áradoznának.

Gratulálok az "objektív" újságíráshoz!!!

A levelet nem hagytuk válasz nélkül:

Koholt hülyeség, hogy igénytelen szürke műanyag a beltér, meg hogy kicsi a csomagtartó?

Üdv:

RT
TC

Feladó: G.
Küldve: 2008. 09. 11., Cs 13:00
Címzett: Rácz Tamás
Tárgy: Re: avenger2crd

 

Így igaz, hülyeség az egész cikk. És pontatlan is. Olyan autóról még nem hallottam, amelyikről csak negatívumokat írnak le. Hol vannak a pozitívumok felsorolva? Még egyszer jelzem, hogy ha egy német autóban lenne például ugyanez a műanyag, "hűha milyen ügyesek és ötletesek ezek a németek, hogy ezt a műanyagot használják" felkiáltással ömlengve dícsérnék a gyártót. Azt azért tudni kell, hogy az Avengert a Chrysler a Daimlerrel közösen fejlesztette. Aki ezt  az autót szidja, az a Merci mérnökeit is ócsárolja.

Műszaki adatok ismertetésénél illene a valós adatokat közölni, és nem kellene lesüllyedni egy pletykalap igénytelen és a valósággal mit sem törődő szintjére.

Például:
- az SXT alufelnije nem 17, hanem 18 colos,
- a csomagtartó sem 382 liter, hanem jóval több, de ezt derítse
ki a cikk írója.
- stb.

A nyáron 5000 km-t utaztunk külföldön 2 hét alatt (4 felnőtt). Érdekes módon csomagjaink + strandfelszerelés (ernyők), étel és ital elfért a csomagtartóban.

És egész napos vezetések után egyszer sem voltam fáradt a sok üléstől.

Ez az autó különben személygépkocsi. Ha valakinek nem felel meg egy szedán adta raktér, az vegyen teherautót.

De gondolom a cikk írója nem egy Suzuki, hanem minimum egy Lexus boldog tulajdonosa, azért ilyen igényes.

Nagyon sok ember annak is örülne, ha egyszer kipróbálhatná ezt az "ocsmány"
autót. Nem kellene ennyire a fellegekben járni!

Részemről a vitát lezártam, mert aki ilyen valótlan tesztet közöl, azt úgysem lehet meggyőzni semmiről.

Egy tesztnél tényeket kellene közölni, nem pedig a cikkíró személyes indulatait.

Üdv:
egy boldog és elégedett Avender SXT tulajdonos.

Lezárt vita ide, lezárt vita oda, erre is válaszoltunk:

Hát, ha lezárta a vitát, akkor nem erőszakoskodom én SEM, továbbra is sok örömet kívánok autójához (amely "de jól néz ki!", "jól szól a hifi" benne, "kellemes klíma" van benne, "jól elférni" utasterében, motorja "jó erős", futóműve "kellően stabil" - ez mind idézet a cikkből, melyben Ön szerint csak negatívum található. És amely ugyanannyi csillagot kapott a totalcartól az értékelésben, mint legutóbb egy Passat http://totalcar.hu/tesztek/vwpassatdsg/ , ami, talán Ön is tudja, egy német autó, méghozzá az Avenger konkurense.
 
És bocs, a csomagtér több egybehangzó forrás szerint 438 liter, javítottam. Ez így se sok, de valóban több, mint a 382, amit a dodge német hivatalos prospektusában http://www.dodge.de/pdf/dodge-avenger-download.pdf találtam - a magyar oldal nem büszkélkedik vele, a németek meg elírták, de én kérek elnézést, természetesen.
 
Üdv:
 
RT
TC

Egyelőre itt tartunk, remélem, G. azért még kifejti álláspontját a nem létező pozitívumokkal kapcsolatban is.

Autós újságíró szeretnék lenni

2008. szeptember 11., 17:55 Módosítva: 2009.07.25 20:01
5

Dátum:  Tue, 09 Sep 2008 12:24

Feladó: Tamás

Címzett:  Papp Tibor

Tárgy: Továbbtanulás

Üdvözlöm!

Én csak azt szeretném kérdezni hogy ha én autós ujságíró szeretnék lenni akkor milyen fősulira vagy egyetemre kéne mennem.Mert nagyon érdekel ez a szakma.és pont ott vagyok hogy nem sokára választanom kéne. Azt mondta 1ik ismerősöm hogy mindenkép Bp-n a Müszaki. segitséségét előre is köszönöm.

Kedves Tamás,

ELTE Autós Újságíró Szak, amit keresel: a nulladik évi előkészítőn kiveszik a homloklebenyedet, aztán mindkét füledbe meggyújtott petárdát dugnak, hogy könnyebben kifolyjon az agyad, végül a maradékot kikénezik, és már kész is az autós újságíró.

Vannak műszaki végzettségű autós újságírók, meg vannak bölcsészek, utóbbiak közé tartozok például én. A világért se misztifikálnám túl az autós újságírást, mely lássuk be, a sportújságírással holtversenyben a szakma legalja, de ha minket kérdezel, a legfontosabb, hogy tudj írni. A műszaki főiskolák adnak bizonyos fajta képzést, de autókról írni annál sokkal komplexebb. Nem árt az esztétikai érzék, ha a dizájnt értékeled, sokat kell történészkedni, a vezetési élmény értékelése pedig egyszerűen érzéket és tapasztalatot kíván.

Rövid leveled, és az abban hemzsegő helyesírási hibák alapján nem vagy egy literer alkat: márpedig ahhoz, hogy valaki tudjon írni, sokat kell olvasni, és elsősorban szépirodalmat, nem autókatalógusokat. Semmiképpen nem hátrány, ha tudsz olvasni két idegen nyelven. Angolul kötelező, de igazából manapság legalább még egy nyelv erősen ajánlott. Német, olasz, francia, vagy akár japán nyelvtudás is hatalmas előny. Az, hogy fejből vágod hatszáz típus adatait, újságírói szempontból arra jó, hogy untasd a kollégáidat egy sajtóúton, egyébként az interneten bárminek egy pillanat alatt utána lehet nézni.

Tehát az van, hogy a műszaki végzettségű kollégáknak az írásra kell sokat gyúrni, a bölcsészeknek pedig megtanulni, mitől megy a villamos, autóbuzinak lenni sajnos édeskevés. Magánemberként még azt tenném hozzá, hogy ezen a pályán a legnagyobb előny, ha van egy rendes mesterséged az autósújságíróságon kívül. Akkor majd kevésbé félsz megírni az igazságot egy-egy autóról, hiszen szakmailag nem egyetlen életed van. Gyáva népnek nincs hazája, sajnos itt is ez a helyzet.

Üdvözlettel:
Winkler Róbert

Lesz-e új Superb kombi?

2008. szeptember 9., 12:12 Módosítva: 2009.07.25 20:01

      Dátum:  Mon, 08 Sep 2008 08:15
      Feladó:  Mihály
      Címzett:  Papp Tibor
     

Esetleg arról kiderült valami, hogy lesz-e kombi az új Superb-ből?
Köszönöm a választ,

Üdv:

Mihály
 

 

Kedves Mihály,


ha nem is az importőrtől származik az info, de gyanús, hogy lesz kombi a Superbből.
A német lapok - ők már csak tudják, hiszen a Skoda dolgai ott dőlnek el
- 2009 őszére teszik a bemutató időponját, a forgalmazás kezdete pedig 2010-re várható.
Az első linkre kattintva képet is talál róla, de ez számítóépes grafika.
Üdvözlettel:
Papp Tibor

      Dátum:  Mon, 8 Sep 2008 12:35
      Feladó:  Mihály 
      Címzett:  Papp Tibor 
       

Kedves Tibor,

Igazán köszönöm a választ.
Most egy C5 kombim van, de három és féléves korára és 100e km-nél
egyre hisztisebb - ami azért még korai... Gondolkozom egy cserén - és
persze gyönyörű, meg légrugós, meg németes - az új C5 Tourer, de azért
keresek még alternatívát. És ezen a képen igen jól néz ki a Superb
kombi: csak azt a vajszín bőrt tudnám feledni (két gyermek van
ugyanis).

Üdvözlettel:

Mihály

 

Élet a MÁV Biztosító után

2008. szeptember 8., 13:35 Módosítva: 2009.07.25 20:01

From: Attila

Sent: Tuesday, September 02, 2008 10:28 AM

To: Rácz Tamás

Subject: Élet a MÁV biztosító után

Tisztelt Szerkesztőség!

Kérdésem az lenne, hogy az alábbi - igen sok embert érintő - írás megjelentetésére van e mód?

A MÁV biztosító ügye több százezer autóst érintett, köztük engem is. Szerencsére kárt nem okoztam, így reméltem, hogy szerencsésen túljutok ezen a bizonytalan időszakon. Folyomatason követtem a híreket, így az elsők között tudtam a Netrisk.hu segítségével új biztosításomat megkötni július 31-én. Az alkusztól kapott visszaigazolás szerint az UNION biztosítónál megkötött új biztosítás kockázatviselése augusztus elsejével indult, azzal a feltétellel, hogy 30 napon belül kiegyenlítem az első negyedéves díjat. Ezek után augusztus 11-én újabb email érkezett a Netrisk-től, melyben tájékoztattak, hogy a biztosítási szerződés megkötésre került. Vártam. Egészen szeptember 1-ig, ami ugye, már a 30 napon túl van és a csekk megérkezésének hiányában ismét nem volt érvényes kötelező biztosításom. A helyzet tisztázása érdekében megpróbáltam felvenni a kapcsolatot a Netrisk ügyfélszolgálattal, sikertelenül, ugyanis a telefonvonal folyamatos túlterheltségéről tájékozattak. A következő lehetőség az UNION ügyfélszolgálat volt, ahol első hívásomra sikerült megtudnom, hogy augusztus 28-án dolgozták fel a szerződést és hamarosan érkezik a csekk.

Arra a kérdésemre, hogy a szerződésem érvényes-e a fizetés hiányában, kitérő választ kaptam.Tudomásom szerint az igazság az, hogy amíg a csekket nem fizetik be, érvénytelen a szerződés, sőt elméletileg a késedelmes fizetés miatt vissza is utasíthatják bármilyen esetleges későbbi kár rendezését.

Ez a történet nem egyedi, és a magyar cégek ügymenetét ismerve nem is lep meg, de felmerül a kérdés: ha én az elsők között, még július végén indítottam az átszerződést, mi lesz azzal a több tíz-, netán százezer emberrel, akik ezt az utolsó pillanatokra hagyták? Balesetek sajnos biztosítási státuszra való tekintet nélkül történnek, így ismét nagy esély van arra, hogy a "mávosok" egy része új csapdába essen a biztosítók útvesztőjében.

Attila

Kedves Attila!

 

A kérdésére a válasz: igen.

 

Köszönettel

Csikós Zsolt

Idegesítő 100-as táblák az M7-esen - miért?

2008. szeptember 5., 12:41 Módosítva: 2009.07.25 20:01
1


Én is sokat értetlenkedtem már Fehérvárról Pest felé tartva az M7-esen: mivégre van ott anyi százas sebességkorlátozó tábla? Gábor se értette:

From: Gabor

Sent: Monday, August 25, 2008 7:50 PM

To: Rácz Tamás

Subject: M7-es korlátozás

Tisztelt Rácz Úr!

Önt is kérdezném mint az autós médiában dolgozó személy, talán utána tudnak járni a kérdésre adandó válasznak:

Miért van az , hogy az M7 autópálya Budapest felé vezető szakaszán az 50 és 33-as kilométer között miért van 7 db 100km/h-s sebességkorlátozó tábla? Szerintem semmi nem indokolja, a közlekedési helyzet ugyanaz mint a balaton felé vezető úton ott pedig nincs (még?) semmi korlátozás. Ugy gondolom, hogy az egésznek csak pénzlehúzás jellege van. Kiváncsian várom a megoldást.

Gábor

Na jó, magánemberként dúlni-fúlni az egy dolog, de mint az autós médiában dolgozó személy, ezt a levelet már kénytelen voltam komolyan venni. Továbbítottam is hát legott az Állami Autópálya-kezelő szóvivőjének, Winkler-Virág Andrásnak, akivel már korábban is jókat leveleztünk mindenféle témákban. A válasz hamar megérkezett:

From: Winkler-Virág András

Sent: Tuesday, September 02, 2008 11:31 AM

To: Rácz Tamás

Subject: RE: ÁAK

Szia Tamás,

Bocs hogy csak most válaszolok, szabin voltam. Bekopizom a kollégám erről szóló levelét, az mindent elárul...

Az elmúlt napokban több jelzés érkezett az M7 autópálya bal pályáján lévő sebességkorlátozásokkal kapcsolatban. Többen új táblákat véltek felfedezni, mások szerint eltűntek a sebességkorlátozást indokló veszélyt jelző táblák.

Az "igazság" a következő:

Hálózatunkon több helyen található olyan szakasz - jellemzően ívek kezdeténél, illetve végénél - ahol a csapadékvíz lassabban folyik el a burkolatról, ezáltal nagyobb esők idején fokozott "aquaplaning" veszély jelentkezik. Ezeken a szakaszokon az egyéb beavatkozásokon túl helyeztük el a "Csúszós úttest  esőben" és a "Sebességkorlátozás 100 km/óra" táblákat.

Ezzel mindössze annyi a baj, hogy a magyar KRESZ nem tartalmaz olyan részt, hogy a sebességkorlátozó táblák csak esőben lennének érvényesek. Azaz a 100 km/óra mindig 100 km/óra. (Megpróbálkoztunk a KRESZ módosítással, de eddig sikertelenül).

Ezért volt a rendőrségnek olyan kérése, hogy a sebességkorlátozásokat vagy szüntessük meg, vagy ha indokolt, akkor helyezzük őket külön oszlopra egyértelművé téve az állandó jellegű korlátozást.

A GKM kérésére, utasítására ez év áprilisában felülvizsgáltuk a hálózatunkon lévő, hasonló okok miatt érvényben lévő korlátozásokat. Ennek eredményeként 15 helyszínből 7 esetben megszüntettük a sebességkorlátozást. A többi helyszínnél viszont úgy ítéltük meg, hogy továbbra is szükséges ezek megtartása.

Ezeken a helyeken - a fenti kérésnek megfelelően - a KRESZ táblák szétválasztásra kerültek. A "Csúszós úttest esőben" táblákat változatlan helyen megtartottuk, ez a KRESZ előírásainak megfelelően 250-500 m-re van a veszély helyétől, a sebességkorlátozó táblát pedig emögött 100-150 méterrel helyeztük el. (A sebességkorlátozó tábla hatálya a táblánál kezdődik)

Tehát összefoglalva sem új táblák nem kerültek ki, sem régiek nem kerültek eltávolításra, hanem egy "pontosítás" történt.

Üdv
Winkler-Virág András

Szóval már megint a trehány GKM, már megint a túlbuzgó rendőrség. Egyrészt a törvényalkotó lusta kijavítani a hibát a rendeletben (csak annyi kéne, hogy beleszövegezzék a KRESZ-be: a sebességkorlátozó táblák érvényessége meghatározható lehet kiegészítő táblákkal, ennyi). Másrészt a rendőrség előszeretettel mér olyan helyen, ahol hibás, értelmetlen sebességkorlátozás van érvényben.

Azt hiszem, nem is küldöm el a poszt linkjét a GKM-nek, úgyis tudom a választ. Három éve mindig ugyanaz: de hamarosan (néha hozzáteszik: féléven belül) kész az új KRESZ, és majd minden jó lesz. Na persze.

Aki segíthetne, szökésben van

2008. szeptember 4., 14:15 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Feladó: David
Küldve: 2008. szeptember 3. 13:18
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: tuning
 


Tisztelt Winkler Róbert!

Érdeklődni szeretnék hogy létezik-e olyan cég, ami autók átalakításával foglalkozik (tuning, optika) és az átalakításért nem, vagy csak minimális összeget kell fizetni, cserébe felragasztják a kocsira a logót, és tuning kiállításra kell járni, mert van egy V-ös 2.0-res Golf-om és szeretném átalakítatni.

Hi,

amióta az Il Ferro vezetőit körözik, nem hiszem, hogy akadna ilyen cég.

Gondolj csak bele: hol térül meg a pár millás átépítés azzal, hogy Te furikázol vele a városban és néhány kiállításon is ott vagy. Az Il Ferro-féle cégeknek még a matrica sem térült meg, pedig az kicsit olcsóbb, mint egy rendes tuning. És tényleg több ezer autónak kellene szaladgálnia, hogy annak legyen hirdetési értéke. Annyiból már egész jól lehet hirdetni tévében, főműsoridőben, pár évig.

Amire még lehet esély, szerintem, hifi-demóautó, de ezek sokkal  kevésbé tudományosan zajlanak. Szóval, ha ismersz valakit, és jó haverod, valami hifista cégnél, akkor esetleg...de így, az utcáról bemenve?

Esetleg, volt az egyik tévén, tán a Cool-on, valami műsor, ahol így puszira megcsináltak autókat, ha létezik még. De lehet, hogy őket is körözik már.

Sajna ebbe a tuningba csak beleönteni lehet a pénzt. Többnyire akkor kezdenek bele, amikor a kocsi összetörik, mert akkor úgy is költeni kellene rá, akkor meg már mindegy, a tuningcuccok olcsóbbak, mint a gyári alkatrészek.

De pusztán ezért ne zúzd le a Golfot.

Üdv:
Pt

Mit, hol?

2008. augusztus 27., 12:08 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Feladó: M.Károly
Küldve: 2008. augusztus 19. 15:03
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: Honda Accord 2008


Kedves Róbert!


Elnézést, de lenne még 1 kérdésem, amit nem tudtam máshonnan kinyomozni:
Az igaz, hogy a Honda Accord, vagy akár a Civic európában készül?
És hogy az egyetlen japánban készülő japán autó a Mazda?
Mert az angliában készült Avensisem jó autó, de a japánban készült Carinám jobb minőségű volt.
Még nem tettem le az Accord vásárlásáról.
És ha nem haragszol, még 1 kérdés: miért éri meg Németországból behozni kocsit?
Mert  így is van regadó, vám, és Áfa, mégis sokan hoznak onnan.


Üdvözlettel: M. Károly

Kedves Károly,

értesülései csak részben igazak.

Egyrészt nem minden Mazdát gyártanak Japánban, van amerikai típus (B2500, régebben a Tribute), sőt, az előző Mazda 2-t Valenciában, a Ford Fiestával közös soron gyártották az EU piacra. (Nem jött be...) De tény, hogy a Mazdák túlnyomó többsége azért japán. Ahogy a Mitsubishiké is, bár a Colt (és hamarosan az Outlander is) Hollandiában készül. A nálunk kapható Subaruk teljesen japánok.

Ami a Hondákat illeti, rengeteg országban készülnek, a City például török, és (bár tudtommal Magyarországra nem innen érkeznek) de a Jazzt Kínában is gyártják. A sedan jellegű Civicek ezer helyen készülnek Ázsiában és máshol is, míg a mi űrhajó-jellegű, ferdehátú Civicjeink valóban Nagy-Britanniában, ahogy az aktuális CR-V is. Az EU-Accordot korábban szintén készítették itt (két generációval ezelőtt), de most japán.

Ami a Toyototákat illeti, a nálunk árult Aygo cseh, a Yaris francia, a Corolla Verso török, a Corolla sedan japán vagy dél-afrikai, az Auris török, az Avensis brit, a Prius, RAV4, Landcruiser és a Lexus-paletta japán gyártmány.

Az európai Nissanok egy része szintén Angliában készül (Qashqai, Micra, Note, Primera), Tiida Mexikóban, Navarra+Pathfinder Spanyolország, Patrol+Murano+350Z+GT-R Japán.

Ami a németországi importot illeti, több módon érheti meg.
Egyes modelleknél/márkáknál alaphangon megéri. Regadóstól, mindenestől.
Ezen túl megérheti például a finanszírozás miatt is: egy német lízingcégtől finanszírozva német a rendszám = nincs regadó, olcsóbb a biztosítás, kedvezők a feltételek.

Üdvözlettel:
Papp Tibor

M. Károly írta: 


  Kedves Tibor!


Köszönöm, az Ön szakértelme és válasza tökéletes!
56 éves vagyok, jelenleg egy 5 éves Toyota Avensisem van, amit imádok.
Nem tudom eldönteni, milyen autót vegyek.
Az új Accord nekem tetszik, de nem ismerem. (műszerfal gáz...)  Nagyon     sajnálatos, hogy az új Avensis csak jövőre lesz.
Nézegettem az új cc mercit is, nekem elég lenne egy ilyen 3 ajtós autó is, de erről az autóról sem olvastam annyira meggyőző tesztet.
BMW 318, jó autó, de állítólag nagyon szervizigényes és drága a fenntartása.
Az Avensisemben az ülések tökéletesek. Az Accordban és a Mazda6-osban is az ülőfelület rövidebb, és ez engem 6-7 millióért nagyon zavar.
Érthetetlen, miért nem képesek normális ülést gyártani?
Még a ronda Ford Focus cabrioban is kitűnő bőrülésben ültem.
 

Tanácstalan vagyok...

Üdvözlettel: Károly

Kedves Károly!

A szakértelmem része az is, hogy tudom, kit kell felhívni.

Az én Avensisem 9 éves, és én sem tudom eldönteni, hogy Ön milyen autót vegyen.
De az Accordról nem beszélném le (a limuzin volt már nálunk teszten), bár én speciel abból inkább a kombit választanám, annak mégis van rendes csomagtartója. És ugye jövőre új Avensis...
Üdvözlettel:
Papp Tibor


 

Tökéletes időzítés

2008. augusztus 26., 16:29 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Feladó: Zoltán
Küldve: 2008. augusztus 24. 3:02
Címzett: Csikós Zsolt
Tárgy: cb1300xjr130

 

Szia!

Nagyon jó volt a cikked, mindig szeretem olvasni, amit te írsz, van stílusod és érzéked hozzá.

Azért is írok, mert ez az időzítes egyszerűen tökéletes volt számomra. Délelőtt elmentem egy motorkereskedésbe megnézni mind a kettőt, hogy élőben és közelről is össze tudjam hasonlitani őket. Nagyon nehéz, mert mind a kettő jó gép és nagyon hasonlóak, de valamiért nem tudom megmagyarázni, miért, egy belső hang egy belső érzés mindig egy picit a CB fele tologat.

Szóval hazajövök a kereskedésből még mindig homályos aggyal bekapcsolom a computert és mit látok? A cikkedet, (3-szor olvastam el) amire száz éve várok hogy valaki hasonlítsa már össze őket az én ízlésemnek megfelelően. Nekem van egy Yamaha T-Max robogóm, ami nagyon jó, pláne a pakolhatósága, és semmi problémám nincs vele. De már elég régóta gondolkozom lecserélni, vagy egy második motort venni mellé. És pontosan ezen a kettőn gondolkozom amiről írtál és ugyan azok jártak a fejemben, ami neked erről a két motorról. És most azt hiszem, megadtad nekem a kegyelem döfést, hogy a CB mellet döntsek.

Sajnos már új, naked CB-t nem tudok venni mert (én Ausztráliában élek) ide csak a fejidomost hozzák be 2007 Januar 1-től, de még meg lehet csípni egy-két alig használt, jó állapotút kevés kilométerrel, mert ez a kategoriát általában az idősebbek veszik, hogy emlékezzenek a régi szép időkre, nem a mostani műanyag világra.
Köszönöm még egyszer a cikkedet, nagyon nagy segítség volt nekem.

Zoltán

Szia Zoltán!

Hű, ez nagyon jó! Egy hónapja spájzoltam a cikket, egyszerűen soha nem volt időm, hogy megírjam, úgy látszik a gondviselés keze...

Nagyon szép az idomos változat, nekem talán még jobban is tetszik.

Széles utat, gumifákat!

Üdv
Cs. Zs.

Baleset van, zebra nincs: a Magyar Közút szerint ez van

2008. augusztus 22., 11:18 Módosítva: 2009.07.25 20:01

From: Imhof Iván

Sent: Thursday, August 21, 2008 12:24 PM

To: Rácz Tamás

Subject: Kérés, közérdekű

Szia Tamás!

Nem szoktam ilyet tenni, de hátha tudsz segíteni az ügyben.

Megírtam egy "cikket", a saját blogomat viszont nem nagyon olvassák, pedig ez tényleg közérdekű dolog, és ismét rámutat a közlekedési hatóság cinikus és felelőtlen viselkedésére.

Esetleg tudsz valamit tenni az ügyben, lehetne publikálni?

Köszönöm,
Iván

Hogyne publikálnánk, az ilyesmire van ez a blog. Íme:

Magyar Közút, a cinikus kiskirály

A budapesti agglomerációs települések fejlődése általában ellentmondásos, a nagyszámú, jól szituált kiköltöző egy évtized alatt akár a háromszorosára is duzzasztotta a lakosságot, többnyire családonként két autóval. Könnyen érthető, hogy sokszorosára növekedett a forgalom azokon az utakon, melyek az említett településeken áthaladnak. A másik oldalon viszont az ehhez szükséges infrastrukúra fejlesztése elmaradt, szinte még mindig azon a szinten van, mint a kiköltözési hullám előtt.

Ilyen hely Telki is a budai agglomeráció egyik legfelkapottabb települése. A szomszédos, szinte vele egybenőtt Budajenő, és az utána következő Perbál forgalma is áthalad rajta, és az autósok - híven az elterjedt pocsék közlekedési morálhoz - a lakott területnek, sebességkorlátozásnak fittyet hányva száguldoznak át rajta, nem ritkán 100 km/h körüli sebességgel.

Az ingatlanfejlesztés kezdeti sikerei után azért kiderültek a hátulütői is: jelenleg a falu ingatlanjainak és intézményeinek egy jó része a közigazgatásilag külterületnek minősített részen van, többek között az általános iskola is. Ez sajnos olyan adottság, ami kész helyzet, lehet azon vitázni, ki hibázott a fejlesztésnél, de ennek már sok értelme nincs.

A lakosság és a falu vezetői évek óta küzdenek azért a Magyar Közút Kht.-val (régebben a Pest Megyei Állami Közútkezelővel, de úgy tűnik, ez már nem létezik ilyen néven), aki a Telkin áthaladó főút kezelője, hogy  a valóságos helyzetnek megfelelő korlátozásokat lehessen bevezetni, ugyanis jelenleg  éppen az iskola előtti szakasz lakott területen kívüli útnak minősül, azaz jogszerűen 90 km/h tempóval lehet rajta haladni (ami a magyar autósok értelmezésében inkább 100-110 szokott lenni). A buszmegálló az út túloldalán, zebra pedig nincs.

Mivel az út a közútkezelőhöz tartozik, a helyi önkormányzatnak nem áll jogában akár zebrát, akár forgalomkorlátozást létesíteni, egyáltalán, semmit nem tehet a településen áthaladó úttal kapcsolatban.

A Magyar Közút egy számomra nem igazán értelmezhető jogállású intézmény, weblapjukról nem derül ki, ki az alapítója, ki a felettes hatósága. Viselkedése az ügyben nagyjából a pártállami időket idézi, mikor a magasságos hivatal kénye-kedve szerint packázott a hozzá fordulókkal, húzta-halasztotta a válaszadást, valódi indoklás nélkül, a körülmények ismeretének hiányában döntött fontos dolgokban. Úgy tűnik, állam az államban, egy gőgös kiskirály, akit nem köt semmiféle válaszadási kötelezettség, nem kell figyelembe vennie az élet realitásait, hanem a saját merev dogmái szerint működik. Ennek számtalan jelét tapasztalni az utakon, az értelmetlen korlátozásokban, illetve a kétségbeejtően szükséges, de elmaradt korlátozások hiányában.

Nemrég Telkiben egy új üzletház nyílt az iskolával szemben, az út túloldalán, benne cukrászdával.

Hamarosan bekövetkezett az első súlyos baleset augusztus 5-én, amikor a szabályosan közlekedő, az üzletház parkolójába bekanyarodni szándékozó gépkocsiba egy nagy sebességgel érkező, hátulról előző autó belerohant.

Az üzletház engedélyezési folyamatáról tudni kell, hogy az építtető beszerezte a Közlekedési Hatóság engedélyét a használatba vételhez, így a helyi építéshatóságnak nincs mérlegelési joga a jóváhagyást illetően. Ezzel a falu nem csak egy üzletházat kapott, hanem egy olyan balesetveszélyes helyet is, aminek a megoldására egyelőre nincs megfelelő eszköze. Gyalogátkelőt nem engedélyez a Magyar Közút Kht, és az önkormányzat által kért sebességkorlátozást sem hagyja jóvá.

Indoklásuk szerint a külterületi országos közutakon biztosítani kell a maximális gyorsaságú közlekedést, tehát kerülni kell az indokolatlan sebességkorlátozásokat. Ez az érvelés csak látszatra helyénvaló, valójában azonban cinikus és ebben az esetben teljesen logikátlan is. Nagyon jól tudjuk, mennyi teljesen értelmetlen és bosszantó sebességkorlátozást létesített sokfelé az országban teljesen elhagyatott területen is a Magyar Közút. De ha pusztán a fizikai részét nézzük: a kérdéses útszakasz kb. 400 méter hosszú (a képen sárgával jelölt szakasz), előtte és utána is már 60-as korlátozás van (amit persze szintén általában 70-80-nal haladva értelmeznek át az arra közlekedők).

Magyarul jelenleg a jogkövető magatartás úgy néz ki, hogy ezen a 400 méteren belül fel lehet gyorsítani 90-re, majd gyakorlatilag szinte azonnal vissza kell fékezni 60-ra. És ezt a szakaszt szeretnénk Telkiben 50 km/h korlátozni. Gondoljunk bele logikusan, mennyiben akadályozza ez a közlekedést? Mennyit nyer valaki azzal, hogy belegyorsít, aztán visszafékez? Kb. 2 másodpercet? Ezért kell gyerekek életét veszélyezetni, balesetveszélyes helyzetet fenntartani?

A száraz tények a dologgal kapcsolatban:

A jelenlegi polgármester 2008. január 7-én küldött levelet először a konkrét korlátozási kéréssel erre az útszakaszra a Magyar Közútnak.

1. A Magyar Közút Kht. részéről XX és XX urak 2008. március 12-én helyszíni bejárást tartottak, amely jegyzőkönyvében jelezték: a problémák rendezésére vonatkozó végleges álláspontját a Magyar Közút Kht. Pest Megyei igazgatósága 8 napon belül írásban adja meg.

2. A fenti jegyzőkönyv ellenére a mai napig semmiféle választ nem kapott az Önkormányzat a hivatal részéről.

3. A falu jegyzője két alkalommal levélben fordult a Magyar Közúthoz a válaszuk iránt érdeklődve, legutóbb 2008. július 14-én. Jegyző  a mai napig nem kapott választ erre.

A Magyar Közút szerint ott, ahol egy általános iskola működik 350 gyerekkel, helyén való, hogy nincs gyalogátkelő és 90 km/h sebességgel haladjanak a gépjárművek, arra hivatkozva, hogy egy 400 méteres útszakaszon az autóközlekedésnek feltétlenül szükséges 90 km/h sebességgel haladnia. Eddig is életveszélyes szituációkat okozott, amikor a Budajenei út túlsó oldalán lakó gyerekek próbálnak eljutni az iskolába. Most ez a gyerekforgalom megsokszorozódik, mert az új üzletházban egy cukrászda is megkezdte a működését.

Ugye könnyű elképzelni, hogy az iskolások tanítás után hazafelé menet beugranak a cukrászdába egy fagyiért? De abba még belegondolni is rossz, hogy mindezt gyalogátkelő nélkül, 100 km/h sebességgel repesztő autók közt kell megtenniük, egy cinikus, kiskirályként uralkodó állami hatóság miatt, aki (amely?) minden következmény nélkül hónapokkal túllépi a saját maga által megadott válaszolási határidőt és többszöri megkeresés után is pökhendien hallgat. Megteheti, hisz ki vonná felelősségre, ki kérné számon rajta? Szankcióktól nem kell tartania. Fél éve alatt annyit tudtak csinálni, hogy kijött két ember felvenni egy jegyzőkönyvet, de ahhoz is három hónap kellett, hogy odaérjenek.

Meg akarják várni, vajon mikor ütnek majd el ott egy gyereket?

Utószóként csak egy dolgot tennék hozzá Iván leveléhez: régi bosszúságom, hogy bezzeg... Az Egyes főúton, Biatorbágy előtt az utóbbi években három körforgalommal és egy lámpával védett gyalogátkelőhellyel sikerült lassítani az egyszámjegyű főút forgalmát, az odatelepült vállalkozások miatt. Normális országokban ilyenkor nem szivatja a népet a multinacionális cégeknek bármikor lelkesen lefekvő Állam, hanem kötelezi a KÖZutat terhelő beruházót, hogy építsen felül/aluljárót, emelt körforgalmat, ilyesmit az új telephely kiszolgálására. A privát kecske is jóllakhatna, a közös káposzta is megmaradhatna, ha az útkezelő egy kicsit törődne a dolgával, meg velünk, akik az utakat használjuk.

A törésteszt nem parizer

2008. augusztus 18., 15:49 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Feladó: László
Küldve: 2008. 08. 13., Sze 3:40
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: laguna_2007
 

Tisztelt Szerkesztőség!

 

Gyakran olvasom híreiket.
A közelmúltban olvasott 2 cikk (ez és egy múlt heti töréstesztről szóló- talán a Quaskhai volt az) miatt írok Önöknek. Ezek a töréstesztek már hetekkel (hónapokkal?) korábban el tettek végezve és publikálva is lettek. Miért most írnak róluk (azt a hatást keltve, mintha friss teszteredményekről lenne szó)? Ez persze nem gond, csak nem értem a szándékot.

Köszönettel és üdvözlettel:
László

Kedves László,

esetünkben gyakorlatilag 2007-es, tehát egyéves tesztekről van szó. Tekintve, hogy a típust még mindig gyártják, nem tekinthető aktualitását vesztettnek.

A helyzet a következő. A Totalcar szándéka az, hogy az összes releváns Euro NCAP tesztet magyarul publikáljuk, de itt mindenféle emberhiány miatt pár évre visszamenőleg komolyak a lemaradások. Az idei eredményeket már publikáltuk, és az én dolgom az, hogy a lemaradást ledolgozzam. Egyébként nem keltjük azt a benyomást, hogy friss az eredmény, hiszen a publikálás éve mindig szerepel a címben, például a Laguna (2007) is így jelent meg.

Üdvözlet
Pt

Tévedésben van mindenki

2008. augusztus 6., 16:35 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Feladó: Levente
Küldve: 2008. augusztus 5. 10:34
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: Első rendszám hiánya (tévedésben van mindenki)

Kedves Tibor és Totalcar!

Én úgy gondolom, hogy erős tévedésben vannak sokan az első rendszámtábla hiányával kapcsolatban. Nem tudom ki találta ki, valami okos rendőr, parkolóőr, vagy a média.
Szerintem azok akik a parkolási bírság és gyorshajtásért járó büntetés megúszásának reményéért nem teszik fel az első rendszámot, azok elég kevesen vannak. Ha ezért tennék, miért nem veszik le a hátsót is? He?
Szó sincs arról, hogy szánt szándékkal az azonosíthatatlanság miatt tesznek így néhányan.
Biztosan állítom hogy az első rendszámtalanság célja egyfajta optikai tuning, az autó szebbé tétele. Most az más kérdés, hogy ez indokolt-e vagy nem (pl. pörgő dísztárcsás rönó tália).

A másik csapat az amerika majmolók akik, akiknek ezt amerikai filmek szugerálják az augyukba, ahol egyes autókon csak hátul van rendszámtábla. Ők kötik direktre az indexvilágítást, és gurulnak az magyarországon forgalombahelyezett pl. ajudival, vagy dévú nexijával.

És lehet hogy van aki tényleg a sebességmérés miatt csinálja, de ezek vannak kevesebben.

A lényeg:
Néhány autótípuson egyszerűen rondán néz ki az első rendszám, mert a formatervező egy szép autót akart tervezni és nem egy rendszámtáblatartót négy kerékkel. Van olyan autó, amin helye sincs. Ilyen a legtöbb Alfa Romeo, és a sportkocsik többsége. Komolyan fáj a szívem amikor pl. egy RX8-ra vagy bármi más gépre valaki ráhajlítgatja a rendszámot.
Tudom miről beszélek, mert sok ilyen embert ismer aki nem tesz rendszámot előre. Én is használtam így az autómat nagyon sokáig. Az hogy időnként kifizet az ember párezer forintot, simán megéri a jó kinézetért.

Talán el kellene gondolkozni azon, hogy ismét legyen kisméretű matrica rendszám. Akkoriban senki sem akart rendszám nélkül menni, hanem mindenkinek olyan kellett. Sokan maguk csináltatták dekorossal. (Tudjuk, hatósági jelzés hamisítása.)De akkor is inkább ebbe az irányba mentek az emberek, mint hogy ne tegyék fel a rendszámot. Amióta ez megszűnt a kis matrica, azóta kényszerültek rá az autójukért kiemelten rajongók, hogy a jelzéstelenségbe burkolódzanak. Persze ez nem mentség, de gondolkozzunk már el egy kicsit! Többmilliós, esetenként több tízmilliós gyakorlatilag műalkotásokról van szó!


Előre megoldható a motor rendszám. Nem egyszerű. Ha a KPM ír róla egy papírt, hogy indokolt, akkor az Okmányiroda kiadja. Ez még mindig otromba pl. egy Corvette elején.

Talán nem abból kellene kiindulnia a tisztelt hatóságoknak, hogy mindenki rossz és mindenki gyanús.
Haladni kell a korral és kicsit autós központúbbá kellene tenni ezt a rendszámtábla kérdést, ha már így felfújták a dolgot. Nem mindent a kényszer erejével kell megoldani! Jó megoldás lenne a kisméretű matrica rendszám visszahozása és az, ha egyszerűen hozzá lehessen jutni. Minek engedélyeztetni? Amire megengedik azon olvasható, amire nem engedik meg azon nem lenne az? Nem is értem az ilyen logikátlan bürokratikus szabályzásokat. Hadd döntse el maga az ember mit akar a saját autójára, ha már fizettetnek érte! Szerintem...


Üdv: Levente

Kedves Levente,


az egész rendszámkérdésről szerintem a hatóságok a következőképp vélekednek: "nehogymá' jól érezzék magukat". Ahogy az egész országban is ez a feeling.

Az, hogy kinek miért nincs rendszáma, arról már kisebb vita folyt itt nemrég. Én is jártam már úgy, hogy felakadt a padkán, megnyomták vonóhoroggal vagy anélkül - szóval én még mindig az a véleményem, hogy könnyű elhagyni. Hogy mást ne mondjak, ott vannak a Peugeot-k alulra rakott tartói, pl, a 407-esen. Ott gyakorlatilag nagy hóban lökhárítóstól is el tudja veszíteni az ember. Persze sokan írták, hogy popszegecselje oda mindenki, de hát amikor kocsit veszel, feltételezed, hogy normálisan felrakták és normális keretet használtak. Így jártam én is ugyebár a Volvo 480-assal, amikor néztem az autótól két méterre repült rendszámot a mosóban - nem is az enyém, meg aztán nincs mindig nálam egy szegecshúzó...

Nyilván az esztétikai kérdések is fontosak, de erre aztán végképp nagy ívben tesznek az illetékesek. Asszem, az a baj, hogy nem jöttek még rá: az ilyen igényekből hasznot kell húzni. Ha körmondatokat akar valaki a rendszámtáblájára, rendben, de fizesse meg! Ez mindössze akarás kérdése, de szerintem a hivatalban két dolgot akarnak: a közalkalmazottak napi munkaszünetet, meg a pénteki kettőkorhazamenést.


Vagy tévednék?
Üdv
Papp Tibor

Villanykaros elmélet

2008. augusztus 6., 12:21 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Feladó: Villanykaros Gábor
Küldve: 2008. 08. 05., K 13:20
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: qashqai_2007  

Tisztelt Szerkesztő!

Nehéz elképzelni hogy nem kapott a totalcar vagy Ön ezért a cikkért egy szép summát a Nissantól.
NAGYON régóta van már meg a Quashqai eredménye.....miért pont most közölték? Illetve ha frisskorában nem , akkor most miért?

Üdvözlettel, 

Gábor

Kedves Gábor,

nem, sajnos:). Igazából még tesztautót sem kapunk tőlük. Winkler is egy ismerősétől szerzett egy Qashqai-t, a múltkori kugás cikkhez.

Az a helyzet, hogy eddig nem volt rá kapacitás, így most az én dolgom, hogy a Totalcaron utolérjük magunkat az elmaradt törésteszt-eredményekkel. Tehát amennyiben a közeljövőben új törésteszteket látsz a TC-n, az azt jelenti, hogy most kerültek sorra. Ahogy a Tiguan, a Peugeot 308 is már tavalyi teszt volt, de a Mitsubishi Outlander is. És ők sem fizettek szép summát. De az ötlet nem rossz. Van, aki viszont azért fizethetne, hogy ne hozzuk le, mondjuk pont a Nissan Navarrát említeném - pedig azt is lehoztuk.

Üdv a villanykarra:
Papp Tibor

Feladó: Villanykaros Gábor
Küldve: 2008. 08. 05., K 20:09
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: Re: qashqai_2007
 

Tisztelt Tibor!

Köszönöm válaszát:) Persze kicsit rosszindulatú volt eleve a feltételezés, de hát ki tudja.....ugye Önöknek van véleményformáló képessége, aztán előfordulhat, hogy ezt valaki felhasználná. Kicsit meglepett a késői beszámoló. Most más nem jut eszembe, de biztos lesz még "piszkálnivaló" :)

Üdv, Gábor.

123 vagy Senator?

2008. augusztus 5., 17:32 Módosítva: 2009.07.25 20:01

From: BB
Sent: Monday, July 21, 2008 11:54 PM
To: Totalcar
Subject: 123 vagy Senator


Tisztelt Szerkesztőség!


Meglévő autóm mellé (ami egy w124 300td Merci) szeretnék egy élményautót venni, ami legyen valami nagy gép, de nem "izomautó", mint pl egy 635 Bimmer. Az én kiszemeltjeim egy 123-as Merci 3 literes szívódiesel automata váltóval, vagy egy Opel Senator az is 3 literes automatával, de az benzines (ja és a B). Mivel zöldséges tesztjük van a honlapon ezért sok hasznos információt megtudtam róla (és mivel nekem is Mercim van szerintem még tapasztalatom is egy kevés), de Opel Senatorrol kevesett tudok. Tudnának valamilyen véleményt mondani erről az autórol?
Válaszokat megköszönöm.
Tisztelettel: BB

Kedves BB!
 
Érdekes alternatívája a Mercinek a Senator, mindenesetre kedves ismerősünk, Gergő a youngtimer.hu-ról annyit mondott, hogy nem a fogyasztásától kell félni. Az autó másfél tonna alatt van, ezért aztán 11-12 literrel el lehet vele járni. A probléma inkább az, hogy nem nagyon akad ilyen autó a hazai piacon. Ha mégis akadna, arra mindenképp figyelni kell, hogy a motor milyen állapotú. Alapvetően elpusztíthatatlan, de szeretik driftelgetésre használni, ha tehát remeg, nem jár egyenletesen a jó kis(?) öntöttvas blokk, jobb kihagyni. További gond lehet a Senatorral, ha rozsdásodik, ugyanis alig találni hozzá karosszériaelemet.
Mivel már olvasott mindent a 123-as Mercedesről, röviden összefoglalva a különbség: az jóval könnyebben üzemeltethető, napi használatra alkalmasabb jármű, míg a Senatorral nem mindig egyszerű az élet. Ha mégis az Opel mellett teszi le a voksot, irány az Opel Klub, ahol tudnak segíteni a többiek.
 
Üdvözlettel:
Pt

 

Le a videókkal!

2008. július 31., 14:51 Módosítva: 2009.07.25 20:01

From: Puiz András

To: Gyulavitéz

Sent: Thursday, July 31, 2008 11:36 AM

Subject: accord20ex08

T. Szerkesztőség!

Olvastam, olvastam a cikket, és vártam a lap alján a következő oldalra mutató linket, hogy végre elolvashassam a BMW-sek ígért kommentárját. Óriási megdöbbenésemre ilyet nem találtam, csak valami videót. Pontosabban a helyét, mert a munkahelyemen nincs Flash-plugin. De még ha lenne, akkor sem nézném meg a klipet.

Ez ugyanis a web. Itt az ember olvas és képeket nézeget. Átfutja a lényeget, kikeresi azt, ami érdekli, és elolvassa.

Ez nem tévé. Ott ül az ember, passzívan, és engedelmesen, és szépen sorban mindent megnéz, amit mutatnak neki. Ég és föld a két médium, és rettenetesen rossz dolog így összekeverni őket.

Nagyszerű dolog a technika, és csodálatos, hogy ma már a webből is lehetne tévét csinálni. De könyörgök, ne csináljunk! Az ember nem fog olvasás közben egyszer csak váltani, és átadni teljes figyelmét egy tévéadás élvezetének. Ilyet ne várjunk el az olvasóktól.

Legyenek fél perces videók töréstesztekről, oké. Legyen külön videóoldal, ha valaki unatkozik, van ideje, szívesen bambulna, nézze csak meg az egész adást, ahelyett, hogy elolvasná. Oké. De az írott cikket nem pótolja holmi videó. Főleg, ha azon csak emberek beszélnek. Hol a hozzáadott érték? Mennyivel nagyobb élmény a BMW-sek reakcióját élőben látni, mint olvasni? Engem nem a mimikájuk érdekel, sem pedig a hanghordozásuk. Hanem amit mondanak.

A hozzáadott érték bizony az Önök számára van jelen. Eljutottunk oda, hogy a mozgókép, ami száz éve még maga volt a csoda, könnyebben elkészíthető, mint egy cikk. Piros gomb, kamera indul, leáll, memóriakártya ki, fel a netre: ugyanezt legépelni, megszerkeszteni sokkal nagyobb munka volna.

Ezt megértem én, de mégsem fogadom el, hogy a lustaság és a multimédia eltévelyedett kultusza miatt le kell mondanom kedvenc autós sajtótermékem (és nem tévéműsorom) élvezetéről.

Na, Uraim! Nem olyan nagy dolog legépelni azt a fránya cikket! Megéri.

Köszönöm, hogy meghallgattak. Legközelebb webkamerával veszem fel, és elküldöm a YouTube-linket...

Üdvözlettel:

Puiz András

Kedves András!

Ha jól értem, magát a cikkvégi videót nem volt módja megtekinteni, mielőtt levelet írt volna róla. Ez különösen fáj nekünk, mert éjszakákon át dolgoztunk vele. A szertárunkban nincs olyan kamera, amelyen a rec gomb megnyomása után a forgatási helyszínt megszervező, a mondanivalót elmondó, a forgatott anyagot megszerkesztő, megrövidítő, összevágó, megeffektező, fényelő, színkorrigáló, hangszintező és publikáló algoritmus sikerrel futna. Ezért az előbbi folyamatsort emberi erővel végeztük el.

A technika mai állása szerint egy ilyen videót létrehozni körülbelül nyolcvanszor munkaigényesebb, mint megírni ugyanazokat a mondatokat. Azért bíbelődünk vele, mert azt hisszük, hogy éppen az ön által hiányolt hozzáadott érték kerül így a cikkbe. A filmnek – amellett, hogy mozgóképen egészen másként mutat egy tárgy – hangulata van. A képeit komponáljuk, hogy jól nézzenek ki, aztán válogatjuk, rakosgatjuk, utómunkázzuk hosszú órákon át. Nem a nettó információtartalom a lényege, nem a legépelhető szavak, hanem pont az, hogy a vizuális körítés mennyit tesz hozzá. Így készülhet ugyanabból a könyvről vacak és klassz filmfeldolgozás.

Mindezek mellett nincs oka aggódni: nem készülünk helyettesíteni az újságot a videóval. A videót arra szánjuk, hogy klassz kiegészítője legyen az ön kedvenc írott sajtótermékének. Remélem, leszünk benne annyira ügyesek, hogy pár hónap múlva rászán pár értékes másodpercet a flash plugin telepítésére. Meztelen nős videókhoz is jól jön!

Üdvözlettel:
Nínó Karotta

U.i.

Hadd fűzzek ide egy másik olvasótól a mai cikkre érkezett levelet. Valódi, nem mi írtuk.

Üdvözlettel,
Csikós Zsolt

From: Dabis Péter

Date: July 31, 2008 12:23:06 PM GMT+02:00

To: Gyulavitéz

Subject: accord20ex08

Hello!

Jó hogy van videó a tesztehez ami a kocsit röviden bemutatja. Plusz móka volt hogy BMWseknek mutattátok meg pro és kontra. Ilyet gyakrabban is csinálhattok nem túl hosszú nem is rövid pont jó és nagyon feldobja az egészet. Remélem máskor is lesz ilyen stílusu videó.

Jó munkát! Üdv!
Dabis Péter

Az oroszlán feláras mancsocskái

2008. július 31., 10:26 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Feladó: Károly
Küldve: 2008. 07. 29., K 18:24
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: peugeot308 - Az oroszlán mancsocskája puhácska?
 
 

Kedves Tibor!

 

A pontosítás kedvéért egészíteném csak ki a tudását.
A Comfort Pack és a Feline között még két felszereltségi szint van, és ott a Premium Pack (5 ajtós) felszereltségnél a függönylégzsák már szériafelszereltség. Magyarországon a térd- és a hátsó oldalsólégzsák nem rendelhető csak.

És idéznék egy 308-ast bemutató cikkükből:
"...aztán meg vagy kilenc légzsák, amelyek közül a térdet védő az igazi újdonság. Jut eszembe, kéne már lassan valami tüntetést szervezni, hogy legyen vakbelet, vesét, hüvelykujjkörmöt védő lufi is. Aztán lassan eljutnánk a légzsákból készített autókig, onnan meg már csak egy lépés a dodzsem."
http://totalcar.hu/tesztek/p308bem/

Tovább már nem is kommentálnám a totalcar következettségét és objektivitását, amivel azt hiszem Önöket még soha senki sem tudta megvádolni.
 

Károly

Kedves Károly,

köszönöm a pontosítást, bár ez semmit sem változtat a véleményemen arról, hogy a Magyarországon fogalmazott Peugeot 308 családnak csak egy bizonyos részére igaz az öt csillag. Mert ugyebár a Prémium Pack nem nevezhető alapkivitelűnek, sőt, a térdlégzsákért még ennél is felárat kérnek, igaz, mindössze 35 ezer forintot.

Ami az én véleményemet illeti: senki sem épít feleslegesen térdlégzsákokat egy autóba, csak akkor, ha (mondjuk az Euro NCAP tesztjén) fennáll annak a veszélye, hogy a kormányoszlop, vagy a műszerfal alsó része megsérti a lábat. Magyarán: ha a konstrukció teszi szükségessé.
Onnantól kezdve viszont, hogy ezt a térdlégzsákot kihagyják a kocsiból, semmi sem garantálja, hogy egy baleset során nem lesz lényegesen nagyobb a térdsérülés kockázata, mint egy olyan (kormányoszlop-, műszerfal-) kialakítás esetében, amelyet eleve térdlégzsák nélkülire terveztek. Az mindenképp elgondolkodtató, hogy ilyen modelleknél is ugyanakkora, netán néha kisebb a térdsérülés kockázata a vezetőnél, mint egy térdlégzsákos Peugeot 308-asnál.
Mivel nem tudom törésteszttel alátámasztani, ez a vélemény erősen szubjektív. Ahogy elég sok vélemény is az a Totalcaron.

És ezt ön kiválóan észlelte.
Üdvözlettel:
Papp Tibor

Aki szirénás szeretne lenni...

2008. július 29., 17:11 Módosítva: 2009.07.25 20:01
5

Feladó: Edem

Küldve: 2008. július 15. 10:17

Címzett: Szőke Viktor

Tárgy: Hogyan legyek kormányőr????? :)

Tisztelt szerkesztőség!

Nemrég olvastam az RSVPTC-n a versenyzői ambíciós levelet, nos én hasonló ügyben fordulok hozzátok, csak én nem versenyezni szeretnék. Hanem A8-asban üldögélni és minisztereket fuvarozni!!! Szerintem a hasonló személyi sofőrök az élet császárai az autós újságírók után. Csak annyi a kérdésem hogy milyen jogsi és végzettség kell mondjuk a gárdába való jelentkezéshez. Előre is köszönöm a segítséget!

Üdvözlettel: Edem

Kedves Edem!

Hogyan lehetsz kormányzati sofőr?

Először is, fizetni kell Papptibinek 2,5 millió forintot.

Persze ez csak vicc, szerintem a végén már örülnél, ha ilyen egyszerű lenne. (És én is.)

Ehelyett viszont be kell slattyogni Budapesten a Köztársasági Őrezred Pannónia utca és a Bessenyei utca sarkán lévő garázsába, ahol az őrezred Gépjárművezető-kiképző alosztályát kell keresni. Miután kinyilvánítottad a szándékodat, adnak egy időpontot felvételi vizsgára.

Az adott időpontban aztán ki kell tölteni egy tesztlapot, különböző KRESZ és forgalmi kérdésekből. Ezen valószínűleg megbuksz, olyan nehéz.

De ha mégsem, akkor forgalomban fogsz vizsgázni, és ebből fogsz megbukni, hiszen tutira rosszul csinálsz valamit.

Ezután jön a komoly erőpróba: újra és újra nekifutni, és átmenni ezeken a vizsgákon. Ha kellően kitartó vagy, és átmentél sokadszorra – ekkor jön a rosszabb szakasz. Hiszen várólistára kerülsz. Ekkor már feltűnik a kiképzőknek, hogy ez a srác nagyon ide akar kerülni. Ne legyenek olyan illúzióid, hogy nem nyomozzák le, kinek is kémkedsz. Mert megteszik.

Ha mégis tiszta vagy, akkor vársz és vársz. Akkor vagy előnyben, ha korábban már szolgáltál valamilyen fegyveres testületben. Sajnos, addig, amíg a listán van akár egy ilyen ex-egyenruhás, addig semmi esélyed, az ugyanis előbb fog bekerülni, ha felvétel van.

Összegezve: sokkal kitartóbbnak kell lenned, mint amit el tudsz képzelni. Aztán ha mégis összejön, légyszi jelentkezz, hogy összehasonlíthassuk, mekkora királyság is, amit csinálsz!

Sok kitartást:

Papptibi

Tiborék lakossági ellenállást szerveznek

2008. július 29., 10:18 Módosítva: 2009.07.25 20:01

 Budapesten nem egyszerű történet a parkolás. Sokszor percekig kering az ember, mire helyet talál, azt is hat utcával odébb. Van, aki minden nap eljátsza ezt, amikor hazamegy... Egyik olvasónk úgy döntött, nem nézi tétlenül a dolgot, hanem megpróbál a tettek mezejére lépni:

Feladó: Tibor
Küldve: 2008. július 17. 12:58
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: parkolási problémák- hátha érdekes

Sziasztok!

Én most nem az autózásról, hanem a parkolásról illetve annak (tudatos?) ellehetetlenítésérôl írnék. Azért gondoltam rátok, mert most épp valamiféle lakossági ellenállást szervezünk Erzsi szomszédommal, (aláírásgyüjtés, ilyesmi), gondoltam, hátha érdekel titeket is, konkrétan meg úgy általában: hogy nehezítik az önkormányzatok az autósok életét.

Most ott tart az ügy, hogy próbálom megtudni az illetékes elvtárs nevét, és próbálom megszerezni (meg lennék lepôdve, ha sikerülne...) a lakossági fórumok jegyzôkönyvét, az elôzetes tanulmányokat, kutatásokat, amik azt igazolták, hogy elég lesz negyedannyi parkoló is az utcában (meg a környéken), részletek alant.

Történetünk a Ferencvárosban játszódik, napjainkban. Szépen újul meg a környék, új házak, felújított régi épületek,  rendbetett terek, némi zöldfelület itt-ott, tényleg minden klassz. Hogy még szebb legyen, pár éve elkezdték az utcákat "díszburkolattal" kicsicsázni, ami még rendben is lenne, de valami sérült agyú önkormányzati emberke kitalálta, hogy nem jó az, ha az úttest két oldalán autók parkolnak, elég lesz oda kevesebb parkoló is. Nosza, csináltak jó széles járdákat,  elhelyezték a demszkykarókat és hipp-hopp máris fele annyi parkolóhely van az adott utcában.

Most épp a Liliom utca van soron. Eddig kiválóan elfért az út két oldalán kb 50-60 autó, közöttük vígan járt a kukáskocsi, meg az utcában található szálloda elé parkoló buszok is elfértek, és a járdákon is lehetett gyalog közlekedni, nem állt fel még véletlenül se oda senki, de majd most! Szép, még szélesebb járda lesz az eddigi széles járda helyett, és max. húsz autónak elegendô parkolóhely. Hogy a többiek hova állnak, az legyen az ő gondjuk, vegyenek/bérljenek maguknak garázst havi harmicezerér' vagy vigyék föl az emeletre a kocsit ha már megvették a rohadtak... Egy apró bibi van csak: minek sétálóutcává alakítani egy olyan környéken az utcákat, ahol az égvilágon semmi nincs (már a lakásokon kívül)? Nincs egy üzlet, kocsma, semmi az adott utcában, ki a franc fog ott sétálgatni a három méter széles járdákon? Hogy jön az önkormányzat ahhoz, hogy a lakók megkérdezése nélkül jelentős többletköltségbe verje az ott lakókat, én pl. ha akarnék se tudnék a saját mélygarázsunkba állni, merthogy nem építettek ilyet... Csak arra tudok gondolni, hogy valamelyi nagyeszűnek "érdekeltsége" van a környéken levő parkolóházakban, ahol már most is kb 30 rugó egyhavi parkolás amit én pl nem valószínű, hogy meg tudok fizetni.

Szóval nagyon szép lesz az utcánk, csak épp az autósok élete lesz még nehezebb.

Örülnék, ha érdekesnek találnátok a problémát, ami most épp csak a miénk (pár tucat autótulajdonos családról van "csak" szó) de ez szerintem ennél általánosabb: a helyiek megkérdezése, beleegyezése nélkül rengeteg helyen csinálják ugyanezt, teszik lehetetlenné az utcai parkolást. Tudom, hogy ez nem alapvető állampolgári jog, de mit csináljon az a pár(tíz/száz)ezer ember, aki ilyen-olyan okból nem rendelkezik saját garázzsal?

Üdvözlettel:
Tibor

Ez van, ez Magyarország...

2008. július 28., 16:42 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Feladó: Péter
Küldve: 2008. július 24. 7:47
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: ertelmeskres

Tisztelt Papp Tibor!

Problémám, hogy a vasúti átjárót már régóta a környezetéhez képest csökkentett sebességgel kell megközelíteni (90/40, 50/30 ha jól tudom). Sajnos a csökkentett sebesség kezdetét megadó figyelmeztető táblákat nem mindenhol helyezték el megfelelően. A régi rendszer szerint maradtak kint. Így előfordul, hogy a szabályokat betartva akár 100 métert is 30-al kell megtenni. Ez nem életszerű. Ezt gyakran ki is használják a sebeség ellenőrzésekor, sok autóst "elkapnak". Ön szerint lehetséges-e, hogy vagy a KRESZ módosításával, vagy a táblák megfelelő helyre (életszerűen) rakásával ez a helyzet megváltozzon?

Köszönettel: Péter

Kedves Péter!
Hasonló kérdésemre azt mondták az illetékesek, hogy valóban, de egy országot áttáblázni pénz, pénz, pénz....
Magánemberként amúgy sem értek egyet ezzel az előírással - ahogy Ön is írja, ez gyakorlatilag az egyszerű traffipaxos kaszálást hozta magával.
Ahogy például a zebrák előtti 30-as korlátozás ötlete is ezt eredményezné.
Az ilyen esetekben általában a rendőrség közlekedéstechnikai osztályát kell bombázni, lehetőleg heti egy levéllel, és akkor majd mérlegelik a konkrét esetet. Mivel ezt nagyon kevesen teszik meg, minden marad a régiben. Kampányszerűen biztos nem fogják átnézni a vasúti átjárókat. Se.
Ismerek például egy helyet, ahol két nagyon éles kanyar követi egymást, 70-es táblát tettek ki. De a kanyar olyan, hogy sportkocsival egy bátor sofőr 40-nel meri bevenni. A helybéliek már odagraffitiztek egy kérdőjelet a táblára. Ez minimum öt-hat évig pl senkit sem zavart, pedig ugye biztos jár arra útellenőr...amit egyszer kiraktak, az változni nemigen fog.
Ez van, Magyarország.
Azért próbáljuk meg jól érezni magunkat benne.
Üdv
Pt

Szép döntés! Xjr 1300 Yamaha

2008. július 15., 13:40 Módosítva: 2009.07.25 20:01

From: Árpád
To: Winkler Róbert
Sent: Friday, July 11, 2008 9:14 AM
Subject: Xjr 1300 Yamaha teszt


Tisztelt Winkler Róbert !
 
Nagyon megörültem mikor megláttam a Totalbike oldalán, hogy tesztelik az új Xjr 1300 -as Yamahát. Sajnos az ilyen típusú motorokról ritkán írnak, bár egyre népszerűbbek a naked bikeok. 

Én is egy ilyen motort hajtok, bár az enyém 2004 -es évjárat. Abban az évben vettem 0 kilométeressen, elötte pedig egy 1999 -es évjáratút használtam még az SP kivitelt ami csak 3 dologban különbözött az alaptól ( Öhlins rugóstag, kétszínü fényezés, extrább ülés ).  Egy 1994 -es FZR 1000 után ültem át az Xjr -re és nagyon megfogott a szinte teljessen alapjárattól használható bőséges nyomaték. Teljessen beleszerettem az Xjr-be az új változat a 2004- es pedig végképp meggyőzött, bár ezen kicseréltem átalakítottam egy két dolgot.

Tettem fel széles lapos kormányt, ez rengeteget javított a vezethetőségen, motorikussan is tuningoltam kicsit, hengerenként direktszűrőt kapott, sport kipufogót, ezt összehangoltattam, majd 2 foggal kisebb első lánckereket is kapott, ettől jobban kiforog 5 -ik fokozatban és jobban is gyorsul. Ezek az átalakítások után óra szerint 260-at mentem vele. Kivitte az órát persze itt biztos csal de 250 körül lehet valahol a vége, egy R1 -el mértük. Az biztos, hogy gyári állapotához képest jelentőssen jobb erősebb, brutálisabb lett. Ez ugye még karburátoros. Tettem fel 1 kis plexit is a szélvédelem miatt, ami 140-150 ig nagyon hatékony, ha hosszabb túrára megyek felteszek egy nagyobb Givi plexit.

A fékek tényleg nagyon jók. Én többször voltam már vele a Hungaroringen, tudom nem oda való de sok sportmotorost megtudok vele szorongatni akik a közúton csak a nyélgázt ismerik a pályán ahol meg lehetne kanyarba is menni ott meg csak bénáznak. Ahhoz, hogy szinte mindent ki lehessen hozni belőle pályán kellett csinálnom konzolt a lábtartóhoz, hogy feljebb legyen mert hamar leért és nagyon kopott. A kipufogót is elég magasra kellett emiatt tenni.

A legjobb köröm 2:27:06 volt, még 1-2 másodpercet ki tudnék hozni belőle de ez a max szerintem. Ez a típus tényleg nem kezdőknek való, ha tempós lendületes motorozásra akarjuk használni akkor nem lehet félválról venni. Az is biztos, hogy nem gyakori látvány az utakon, én is bárhol járok vele megcsodálják, szerintem a legszebb a kategóriájában. Csatoltam képet, videót is szerettem volna küldeni de túl nagy fájl, nem küldi el.
 
 
Üdvözlettel:
Árpád

Kedves Árpád,

Szép döntés!

Üdvözlettel:

Winkler Róbert

Bűzlő használtautók

2008. július 11., 15:04 Módosítva: 2009.07.25 20:01

 Szerdai visszatekerős cikkünkre érkeztek az alábbi olvasói levelek, amikre a szerző válaszolt:

Feladó: Sándor
Küldve: 2008. 07. 09., Sze 7:59
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: tekernijo
 
 

Kedves Tibor,

Nagy élvezettel olvastam írását, ugyanakkor azzal nem értek számos ponton
egyet. Én magam is vettem Németországban autót, méghozzá a gyárnál
használtat. Közel sem volt benne annyi kilométer, mint, amit maga ír.
Megnéztem több kocsit is a keresés során, természetesen mind használt gyári
autó volt, de ott a jellemző futásteljesítmény 3-4 év alatt inkább az 50e km
közelében volt.
Mi magunk is már több kocsit használtunk, amikbe éves szinten 15e km-t
tettünk. Természetesen 10 éves korig kevés húzta ki, de a futásuk addigra a
100e km érhette el.
Azon állítását, hogy a magyar használtautó kereskedelm "bűzlik", viszont
egyetértek. Sajnos az egész ország így működik, ezért az lenne a csoda,
amennyiben pont ez a szektor lenne kivétel...

Üdvözlettel,
Sándor


Kedves Sándor!

Bűzlik, bűzlik, na de ennyire??! :)

Állítólag a németek is tekernek, csak nem annyit. Bár a gyári autóknál
jellemzően más a helyzet.
Nyilván ide nem ezeket hozzák, hiszen a cél: a lehető legolcsóbb, legtöbbet
futott vagy törött autót megvenni. Hiszen itthon a legmagasabbak a behozatal
terhei. Ha Ön ugyanannyiból, vagy kicsit kevesebből behoz magának egy autót,
mint amennyiért az itthoni kereskedésben látja, akkor hol a profit? Nekik is
élniük kell valamiből.


Üdvözlettel:
Papp Tibor

Dátum:  Wed, 9 Jul 2008 10:03:35 
Feladó:  Sándor
Címzett: Papp Tibor

 

Egyetértek Önnel, csak a helyzetet próbáltam kicsit árnyalni, hogy azért
futnak az itthoni utakon is "korrekt" autók egy darabig...
Egyébként én az itthoni árnál magasabb áron hoztam be kocsit. Jó minőségű
autót kint sem lehet olcsón venni. Ezért valójában kereskedőtől nem szabad
semmit venni, mert abban valami buktató biztos van.


 

Feladó: KI
Küldve: 2008. 07. 09., Sze 22:36
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: tekernijo
 
 

Tisztelt Papp Tibor!
Nekem van egy 2,5 éves dízelem, ami összesen 30e-t futott.
Valszeg nem vagyok sikeres ember.((
A cikk általánosít, ráadásul a tisztességes autósokat is csalónak mutatja be.
Nem hiszem, hogy a Tc az ilyen rossz cikkeknek köszönheti hírnevét.

 

Üdvözlettel:
KI

 

Kedves KI!

Már bocsásson meg, de ez az autókereskedőkről szól, nem a magántulajdonosokról.
Azt, hogy Ön mennyire sikeres, azt döntse el Ön. Lehet, hogy egyszerűen szereti a dízelmotort, mert jól megy és keveset fogyaszt.

Csupán arról van szó, kissé sarkítva, hogy nehogy elhiggye valaki, hogy az Ön példája tipikus. Ugyan vannak többen (ön a harmadik, aki ír), de ezek az autók nem fognak ott állni egy kereskedésben. Ön gondolom nem adja majd el egy neppernek, hanem az ismeretségi körében lecsap rá valaki - vagy a következő autójába beszámítják, és ott a kereskedő közeli ismerőse csap le rá.

Ha mégsem így lesz, akkor tévedtem.

Üdvözlettel
Papp Tibor


 

Aki versenyzői ambíciót érez magában

2008. július 10., 14:36 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Zsolt szeretne versenyző lenni, Gyulavitéz válaszolt kérdésére:

From: K.Zsolt
To: Gyulavitéz
Sent: Tuesday, July 01, 2008 10:40 PM
Subject: Érdeklődés

 

Tisztelt Szerkesztőség!

 
K. Zsolt 33 éves veszprémi lakos vagyok.
Biztos nevetségesnek tartják a kérésemet, mégis szeretném a segítségüket 
kérni, amennyiben lehet.
Engem mindig érdekeltek a pálya versenyek. Ezért amennyiben megfelelek és
lehetőségem adódna rá, szívesen versenyeznék a Suzuki vagy a Renault
kupában. Ezért kérem, amennyiben lehetséges, segítsenek abban, hogy teszt
vezetés keretében esetleg 1 vagy több istálónál kipróbálhassam magam.
Hátha tényleg nem csak én érzem úgy, hogy erre születtem. Sajnos anyagi
ehetőségem nem tette lehetővé azt, hogy én ezt önállóan megoldjam.
Várom válaszukat!

Üdvözlettel:

Zsolt


Kedves Zsolt!

 Mi nem segíthetünk neked, ez ügyben fordulj azokhoz az istállókhoz, akik 
indítanak kupás versenyautókat.

Zengő Motorsport: http://www.markakupa.hu/13/2/Kapcsolat.html

Proex AMSE: http://proexmotorsport.liveforspeed.hu/

GFS Racing Team: 
http://www.gfs.hu/ver2.0.3/indexx.php?fuseaction=cikk.cikk&cikk_id=202

Fonix Motorsport: http://www.foenixmse.hu/

Üdvözlettel,
 Gyulavitéz