RSVPTC

Törött csontok a vezetéstechnikai tréningen

2009. szeptember 16., 11:11 Módosítva: 2009.09.17 12:58
2
128 hozzászólás

Tárgy: A lezúzás technikája

Feladó: Fazekas Márton

Dátum: Sun, 13 Sep 2009

Címzett: Zirig Árpád

Mindenkinek van egy álma, ez Harangozó Teri óta köztudott. Az enyém évekig az volt, hogy meg kellene tanulni tisztességesen motorozni. Ez deres halánték, három gyerek, saját vállalkozás mellett belátom, dőreség.

Ahhoz 12 évesen kell kezdeni a nagypapa Babettájával, berhelni 15 évesen az első szakadt Simsont, motorozni hóban-fagyban évekig, és fokozatosan építeni a nagymotoros tapasztalatot MZ-k, Jawák, majd egyre erősebb nyugati gépek során át.

trening1

Én sajna harminc évesen, családosan, nagymotoron kezdtem, nem volt sem időm, sem pénzem, sem bátorságom kimászkálni különböző Ringek pályanapjaira, hogy próbálgassam a szárnyaimat. Egyszerűen csak motoroztam defenzíven, megfontoltan, szem előtt tartva tulajdon korlátaimat.

Meg is úsztam bukás nélkül, pedig lenyomtam az évek során kb. 30ezer kilométert, változatos út- és időjárási viszonyok között. Aztán a párom tavaly elment egy vezetéstechnikai tréningre, (a Yamahás csapat csinálta promóciós céllal kifejezetten csajok részére) és napokig áradozott, milyen királyság volt, mennyivel többet mer dönteni, mennyivel tudatosabban használja a féket, milyen jót tett az önbizalmának, stb….

Augusztusban landolt a postafiókomban egy kóbor hírlevél, mely szerint a tököli reptéren a motoros rendőröket képző instruktorok tartanak tréninget, ami kifejezetten a biztonságos motorozásról, a közúton adódó vészhelyzetek profi elkerüléséről és megoldásáról szól. Ráadásul valami akció is volt a dologban, két teljes nap (saját motorral), bruttó ötvenezer, ami a gyári képviseletek által szervezett tréningekhez képest jutányosnak mondható. Nem hagyott nyugodni a dolog, már láttam magam, ahogy elegánsan döntögetve cikázom tova a Körúton az autók között, hűvös nyugalommal lebbenek félre az indexet és tükröt mellőzve, telefonálva sávot váltó idióta elől, sebészi precizitással fektetem az ívre a gépet a pilisi szerpentinen.

Jelentkeztem is ízibe’, és egy hűvös szombat reggelen ott voltam a tököli reptér egyik lepukkant barakkjában, ahol a regisztrációs formalitások közben mi résztvevők lopva szemügyre vettük egymást és az instruktorokat. Kábé tizenöten voltunk, a tápláléklánc egyik végén egy negyvenes hölgy egy 180-as Gilera Runner-el, a másikon egy fiatal srác kopott bőrruhában egy gyönyörűen tuningolt, hófehér Triumph Street Triple-vel. Megnyugodva láttam, hogy e kettő közt többnyire korombeli, békés amatőrnek tűnő hím egyedek vannak, jóféle sport- vagy túramotorokkal.

Az instruktorok szimpatikus, értelmes fejű és dumájú, középkorú arcok civilben, civil motorokkal, melyek skálája a Burgman 400-tól a BMW R1200 GS-ig terjedt. A bevezetőben elmondták, hogy a bajorországi motoros rendőrség által kidolgozott és a magyar testület által átvett metodika szerint fogunk tanulni, eszerint képzik, illetve képzik tovább évente a magyar motoros rendőröket is.

Mindkét napon csak alacsony sebességgel, bójákkal kitűzött pályákon fogunk egyre nehezedő gyakorlatokat végezni. Minden feladatot előzőleg részletesen elmagyaráznak és bemutatnak, és a gyakorlás során mindenkinél egyénileg javítják a hibákat.

Előbb azonban bemelegítés következik, csak menjünk sorban az instruktor után, és próbáljuk megcsinálni, amit ő csinál. Ha esetleg azt látnánk, hogy a bal fülével húzza a gázt, azt nem muszáj utánozni – közölte viccesen az oktató. Illetve csak mi hittük, hogy viccel, és ebből másnap támadt némi galiba…. De szombat reggel még baj nélkül ment a bemelegítés, előbb ülve, csak jobb kézzel kormányozva, majd a lábtartón állva, később az ülésen térdelve, majd mindkét lábbal balra átülve, aztán jobb lábbal a bal lábtartón állva mentünk az oktató után egy tágas ellipszisen.

trening2

Egész jól ment, ahogy az utána következő gyakorlatok is; egyre szűkebb körök és félkörök egyre gyakoribb irányváltásokkal tarkítva, először csak gázzal, aztán már olyan szűken, ami csak úgy jön össze, ha stabil gáz mellett a hátsó fékkel ”leültetjük” a motort. Közben megmutatták, mit kell tenni, ha netalántán eldobnánk a gépet. Hamar rájöttünk, hogy ez nem csak afféle elvont elméleti eshetőség, ahogy nehezedtek a gyakorlatok, a társaság többségének bizony ki kellett próbálnia, hogy tudja az iránymutatás szerint, egyenes derékkal, lumbágó beszerzése nélkül felállítani a motorját. Hozzáteszem, az összes instruktor gépe komoly bukókerettel volt felszerelve, ellentétben a mieinkkel.

Én még nem is szentségeltem annyira, mikor másodjára ejtettem el ütött-kopott V-Strom-omat, de nem volt jó nézni, mikor egy új R1150, majd egy R1200 GS is korcsolyázott a magnézium hengerfején támaszkodva az aszfalton! Azok a srácok bizony a javítás költségét, vagy a motorjuk értékcsökkenését is hozzáadhatják a tanfolyam árához…

Körök, nyolcasok és szlalom, egyre szűkebben, egyre fokozódó tempóban, mindig ügyelve, hogy a helyes irány felé forduljunk, mert a motor óhatatlanul oda megy, ahová nézünk! Ezt sulykolták belénk folyamatosan, a tekintet irányának helyes megválasztását, és áthelyezését a megfelelő pillanatban a következő feladatra.

Délután hullafáradtan, de vidáman mentem haza, úgy érezem, fog ez menni; voltak nálam ügyesebbek, de jóval bénábbak is. Másnap újra bemelegítéssel kezdtünk, de ezúttal az instruktor tovább nehezített: immár keresztbe nyúlva, csak bal kézzel vezetett, a legkülönbözőbb testhelyzetekben. Na ez volt az, amit nem tudtam, nem mertem utána csinálni. Én bizony bal kézzel egy vajas kenyeret se tudok megkenni, nemhogy gázkart kezelni, de volt, aki megpróbálta. Például a gyönyörű Triumph-fal előző nap mintaszerűen manőverező fiú. Bizony nem kellett volna, megrántotta a gázt, a motor kiszaladt alóla, ő pedig egy fél hátra szaltóval fejjel érkezett az aszfaltra, és ott is maradt, mozdulatlanul.

Lett nagy ribillió, stabil oldalfekvés, mentők riasztása. Szerencsére a srác 2-3 percen belül magához tért, a jó kis X-lite bukója betört, de a feje nem! Elvitte a mentő, de délután a saját lábán jött vissza az összevissza horzsolt motorjáért, kutya baja se volt!

Folytattuk a tanfolyamot, egyre bonyolultabb vonalvezetésű pályákon, olyan szűk, tört fordulókkal, amilyenekkel korábban sosem mertem volna próbálkozni.

El is bíztam magam egy kicsit, ami azonnal megbosszulta magát; elütöttem az egyik bóját, ami felpördülve beszorult a gumi és a váz közé. A kerék persze blokkolt, én meg repültem, de olyan bénán, hogy a motor a lábamon landolt. A protektoros csizmát mindig úri huncutságnak tartottam, túrabakancsban vagy sportcipőben motoroztam. Mivel ezeket a sorokat törött bokával, begipszelve írom, belátom, hogy ez enyhén szólva oktondiság volt.

Tanulság tehát bőven akad. Először is nem biztos, hogy az olcsó tanfolyam tényleg olcsó, ha a saját, féltve óvott motorodat kell használnod és esetleg lezúznod!

Másodszor, nem szabad sajnálni a pénzt profi cuccra, jó minőségű sisakra, és főleg bukókeretre! Előbb-utóbb megtérül, mint ahogy hasznos volt a tanfolyam is, azzal együtt, hogy szerintem erőltetett a képzés irama, nem lehet két nap alatt mindazt megtanítani, amit a motoros rendőrök hetekig gyakorolnak a vizsgák előtt. Van úgy, hogy a kevesebb több és főleg olcsóbb, ha törött motorokban és törött csontokban számolunk.


Kedves Márton!

Jól motorozni valóban nem egyszerű és sajnos kevesen gondolkodnak így, mint ön. Sokan szégyellik beismerni, hogy nem kanyarodnak Valentino Rossiként és senki nem vallja be, hogy nem kontrollálja úgy a csúszó gumit, mint Cyril Despres.

Sajnos a jogosítványszerzéshez kötelező motoros oktatás színvonala csapnivaló. A modern technikához kevés oktató ért, aki mégis, az félti a milliós tanulómotort a tapasztalatlan kezdőktől. Fejlődni pedig csak gyakorlással és a határok keresésével lehet, erre a legmegfelelőbb helyszín a vezetéstechnikai tréning.

Zárt pályán, biztonságos sebesség mellett is történhetnek balesetek. Görbül a kormány, reped a tükör vagy éppen törik a láb – ebből is csak tanulunk, másodjára sokkal kisebb az esélye annak, hogy ismét belefutunk ugyanabba a hibába.

Azoknak, kik képeznék magukat, több tréninget is ajánlhatunk: Magyarországon a Wenson, a Hungaroring Motorsport Iskola és a Safety Hungary is tart képzéseket. A motort biztosító Safety Hungarynál az ár 45 ezer forint, a HMI kezdőknek szóló tanfolyama 66, a haladó 78 és a legmagasabb szintű 96 ezerbe kerül. Saját motorral mindegyik szint olcsóbb: 42, 54 és 66 ezerbe fájnak. A Wenson fél napos tréningje 20 ezer forint.

A Totalbike szerkesztősége nevében jobbulást kívánunk:

Zirig Árpád

Vérbő jobb láb

2009. szeptember 11., 11:22 Módosítva: 2009.09.12 13:57
0
125 hozzászólás

Tárgy: Vérbő jobbláb

Feladó: Flacsi

Dátum: Mon, 7 Sep 2009 15:54

Címzett: Csikós Zsolt

Kedves Csikós Zsolt,

Nagy kedvvel olvasom lapjukat immár évek óta, rettenet tetszenek a cikkek hangvételei, imádom ezt a könnyed, ironikus stílust, a humort amit belefűznek egy-egy tesztbe!

Régóta agyalok már ezen a kérdésen, amit az MPS cikkben felvetett, hogy igazából milyen autót is lenne érdemes venni, ami élményt is nyújt és a családot is szolgálja!

Rövid pályafutásomat egy sárga Zastavával kezdtem, imádtam a hangját, olyan rally autós feelingje volt, mindenki azt hitte, hogy vmi nagy gép jön, mikor hallották a sivitó gumikat és a repedt hangot, de mindig csak egy buszsárga Zasti fordult be a kanyarban:) Utána jött egy 3 ajtós Renault Clio 1.6 RXI a maga 110 lovával, 10 alatt votl százon és mindössze 955 kiló volt, kentem vágtam imádtam, télen nyáron jártam ki a Szentendre-Lepence közötti szakaszra, Börzsönybe és bizony Egerből MIskolcra én se pályán mentem, hanem a hegyen keresztül :) De jött az első gyerek, nem fért be a Clióba a babakocsi, kellett egy új vas, jött egy Mazda3 Sportback 1.6i 105 ló, 1250 kiló :( . Legalább izgalmasan néz ki...ezt is csapatom -ha nincs benn gyerek- ütöttem már le a felniről a gumit kézifékes forduló alatt és szereltem -6 fokban, vicces volt mert volt emelőm, de nem volt hozzá emelőkar, volt pótkerék de nem volt hozzá kerékkulcs, mert h mélyitsem a csomagtartót, kivettem a műanyag dobozt amiben ezek voltak :)

Jelenleg egy Audi A4 Avant 1.8 TFSI 120 LE van, elektromos kézifék, első fékre élesedő kipörgésgátló, hát ezzel már nem lehet mit csinálni, de a lepencei hazai dobálóson múltkor végigtoltam egy Suzuki gixer-es srácot, bizti tanulta még a pályát, de intett, hogy menjek, mert nem tudott ellépni.

Augusztus elején volt szerencsém kint lenni a Hungaroringen amikoris cseh barátaink kivették a pályát és lejöttek kb 40 autóval, nos akkor vittek Corvette ZR1, BMW M3 CSL, Porsche 911 GT3al, végem volt, óriási élmény, csak nem vezethettem egyiket sem :(

Jelenleg autócsere előtt állok és ezért írtam e hosszú levelet, tanácsot kérni!

Nekem is öszvér kell, de valami ami élményt is ad! Külföldi szaksajtó a Golf GTI mark6-re esküszik, TOPGEAR jobbnak ítélte mint Focus RS-t!!!! turbós 4 hengeres, 200 valahány ló és 5 ajtós tisztes csomagtartóval, igazi hothach, újra! ami mindkét célnak megfelel! Kérdésem, hogy nektek mi a véleményetek? GTI-MPS? pro-kontra? Mi jöhet még szóba? Sok autót nyúztatok, kiváncsi lennék, hogy ti mit választanátok! Meg lehetne nézni közösen ezt az MPS-t? Nem áll véletlenül ott egy GTI is? :)

Üdvözlettel
Flacsi


Kedves Flacsi!

Ez a hot hatch dolog az én mániám, imádom őket, bár egyre jobban rabul ejt, behálóz a hátsókerékhajtás. Az pedig ebből a kategóriából hiányzik - a BMW 130i-t és 135i-t leszámítva. Utóbbi mondjuk igen jó ajánlat volna, csak családi használatra szűk és egy ici-picit drága. De egyébként én azt vinném - elsősorban azért, mert hátul kapar.

A kínálat maradékából a legjobbat nehéz egyértelműen megnevezni, a sorrend nagyrészt attól függ, hogy mi az ember prioritása. Ezért két listával is válaszolnék.

Ha a hétköznapi igavonás és a kultúrát viselkedés legalább annyira, vagy még fontosabb is, mint a sportos vezetési élmény, akkor a Golf GTi az király. Én ugyan csak az V-öst vezettem, de a VI-osra váltás inkább értelmezhető egy alaposabb faceliftként, mint teljes modellváltásként, ezért azok a tapasztalatok erre is igazak. (Mondjuk ezért a kijelentésért a VW rajongók keresztre fognak feszíteni, de vállalom). A GTi, már elég különleges kocsi, hogy szeretni lehessen, nagyon igényes, kockás üléshuzatával kifejezetten hangulatos autó, még elviselhetően feszes rugózással (már az is öröm, hogy van rugózása, a 18 collnál nagyobb kerék szigorúan no-no). Csendes, ha kell, hosszú távon sem zsibbaszt, de azért a kanyarvadászatban is jó partner. Eltalált futóműhangolás, élénk kormányzás, egész hatékony fékek: vannak a Golfnál vadabb, sportosabb modellek, de összességében egy nagyon eltalált, harmonikus csomag.

Egyeneságú leszármazottai, a Skoda Octavia RS és a Seat Leon Cupra is érdekes lehet, bár utóbbinak olyan betonkemény a futóműve és utasterének műanyag burkolatai, hogy az nekem már már elég riasztó. Az Octavia pedig kicsit kispolgári, unalmas, de legalább tágas, nagy családi batárként is beválik. Ez is lehet egy szempont.

Persze van élet a VW csoporton kívül is. Sőt. A hot hatchek modernkori királyai a Renaultsport termékei. A Mégane RS (különösen az R26) etalon. Hiába kifutó modell, hiába nem tartozik már a legerősebbek közé, az angol szaksajtó mégis őrjöngve imádja. A Cup futómű hangolása már elég jó, egy ideje eleinte halott kormányzásába is visszaköltözött az élet, harapósak a fékjei, érdekes a formája, izgalmas csomag. Családi használatra talán nem a legalkalmasabb a szűk csomagtartó és hátsó üléssor miatt, és én aggódnék a megbízhatósági problémák miatt. Igen, tudom, sztereotípia, de a saját francia hot hatchemnél sajnos bejött.

A vad irányzat aktuális aduásza egyértelműen a Focus RS, ami viszont árban már az alig használt Imprezák és Evo szintje. Viszont továbbra is elsőkérkhajtású, pedig 300 lóerős. Szárazon, optimális körülmények között csodás, mind közül a legvulgárisabb, legvadabb versenyautós élményt adja. De mondjuk ha havas esőben ezzel kéne a gyereket az oviba szállítanom, akkor biztos küldenék egy dalt a Team RS mérnökeinek. A versenypályán vagy a parádsasvári szerpentinen meg imában foglalnám a nevüket. Ez az abszolút no kompromisszum autója, és úgy is néz ki.

Hasonló lehet a Mazda3 MPS, félúton a Gold GTi és a Focus RS között, de talán a Focushoz közelebb. Ennek az utastere lehangoló egy kicsit, a műszerfala fantáziátlan, meg a váltókar megvezetése nem elég férfias, kemény, határozott. Ajánlott, kéne, Amerikában például elég jelentős kultusza is kialakult, de mifelénk kevésbé népszerű. Fene tudja miért.

Ha meg tud barátkozni a formájával érdekes alternatíva lehet az Impreza WRX. A bokszermotorból tuningkipufogóval előcsalható egyedi hang, az egészen korrekt belső, a Golfhoz hasonlóan elviselhető rugózás, és a japán autóhoz mérten igényes, kellemes beltér titkos tippé léptetheti elő. A mi éghajlatunkon ugyan az összkerékhajtás nem mindent vivő aduász, de hajtási befolyások nélkül vitathatatlanul tisztább, szebb, boldogabb az élet egy sportosan használt autóban.

A kevésbé durva vonalon érdekes ajánlat még az RS árnyékában megbújó, de azért nagyon kellemes Focus ST. Ez is kapható ötajtós kivitelben, csodás a futóműve, öthengeres motorjának finom a járása, egyedi a hangja. Nem annyira hard-core, de a Fordnál nagyon értik, hogyan kell egy élvezetesen vezethető futóművű, kellemesen használható csomagot összerakni. Minden angol újságban, ahol tartósabb teszten szerepelt, áradoztak róla.

Én ezekből választanék. Sajnos a menetpróba megszervezésében nem segíthetünk: mi betűket gyártunk, erre nem nagyon marad időnk. De egy használtautós kereséssel szerintem az itt felsorolt összes kocsira kap eladó ajánlatot, aztán már csak egy kis szervezés és idő kérdése, hogy elmenjen, megnézze őket magának közelebbről esetleg egy próbakört is kicsaljon az eladóból. Pár éves használtakat akkor is érdemes megnézni, ha újonnan venné a kocsit: érdekes látni, hogy az idő múlásával, a kilométerek szaporodásával hogyan öregszik meg egy kocsi és miért adja el a tulajdonos.

Remélem segítettem, szerencsés vadászatot.

Üdvözlettel,
Tóth Zoltán
Totalcar.hu

Ki kinek köp bele?!

2009. szeptember 10., 18:38 Módosítva: 2009.09.10 18:38
0
74 hozzászólás

From: Márk

Date: 2009/9/10

Subject: Bő nyállal cikki

To: Tóth Zoltán

Bakker,
Má' megin' mi ez az eszementség... bő nyállal? Értem én hogy lecsúsztak a presztizsmárkák, recsesszijó van, meg világválság. De! Semmiféle levesbe nem köp itt senki. Még a GM hattyúdala sem. A4 Avant 2.0 TFSI Quattro - most megnéztem - 0-100 6,6s, vége 237/238km/h, fogyasztás: 9,4-város, 6,5-országút, 7,6-vegyes. 1605kg. És ezek csak puszta számok. 27%-kal alacsonyabb fogyasztás... 23%-kal jobb gyorsulás. Ezek is csak számok :) 40e ojró. Az is biztos, hogy hamarab kimúlik egy mai Audi is, mint anno. De nem hamarabb, mint egy Opel!!! És az addigi javítások, alkatrészek számlája sem kisebb az Opelnél ;) Miről is beszélünk?
üdv
Márk


Kedves Márk,
azt hiszem, erre majd az idő ad választ.
Tóth Zoli távollétében:
Papptibi

Létezik még japán kombi?

2009. szeptember 10., 15:14 Módosítva: 2009.09.10 23:51
0
77 hozzászólás

From: Asztalos Csaba

Date: 2009/9/4

Subject: kombi

To: Winkler Róbert

Kedves Winkler Róbert!

Érdekes dologra lettem figyelmes a napokban. Figyelemmel kisérve az autópiacot és látva az új autó eladások drasztikus csökkenését, gondoltam felkerekedek a jó akciók és kedvezmények reményében egy új autó vásárlása kapcsán.

Elképzelésem alapján gondoltam több autóból választhatok majd , mivel nem nagy igényeim vannak , de mit ad isten egyetlenegy autót nem találtam, ez tényleg így lenne ?

Elképzelésem:

Szín:mindegy – a kereskedő által ajánlott készletből választok (költségcsökkentő tényező)

Felszereltség:mindegy – a kereskedő által ajánlott készletből választok (költségcsökkentő tényező) Az elvárásaimat az alapfelszereltség általában tartalmazza (légkondicionáló, központi zár, elektromos ablakemelő)

Motor: 1.8 benzin 120 Le körül, de rugalmas vagyok.

Márka : Mivel több autó is megfordult már nálam német, olasz, francia, japán mind dízel, mind benzines motorokkal és számomra a megbízhatóság és a hosszú szerviz mentes időszakok elsődlegesek, ezért igényem egy japán benzines modell lenne márkafüggetlenül (!). Mitsubishi, Toyota, Honda, Subaru … (PSA motoros áljapánok kizárva). Tehát itt is tágak a lehetőségek.

Anyagiak: 4 M Ft körül számolnék, de adott esetbe 4,5-4,7 is vállalható.

Karosszéria: A családi nyaralások és az eseti flipper cipelés (75X75X135 cm) miatt szerettem volna egy kombi gépkocsit és úgy látom ez megfog minden kereskedőt.

Nincs (legalábbis én nem találtam normális – hagyományos - kombi autót, mindenki csak szedánt forgalmaz ebben a kategóriában a japánok között, vagy csak 6-8 millió forint-nál érhetőek el nagy kombik vagy egyterűek. Nekem egy Opel Astra Combi vagy Renault Megane-szerű autó kellene, csak japánban. Míg ugyanezeknek az autóknak a szedán megfelelője rendre fellelhető a japán modelleknek (Civic, Lancer, Corolla,) kombi változata nincs!!!

Üdvözlettel:

Asztalos Csaba


Tisztelt Asztalos Csaba.

Sajnos ön egy nem létező, kihalt kategóriában keresgél. Az
alsóközepes, kompakt kombik helyét, különösen a japánoknál átvették a
különféle öszvér, crossover autók, a Versók és társaik. De nem csak a
japánoknál. A Citroen C4-esből sincs kombi, (az előd Xsarából még
volt), van viszont vagy hatféle Picasso. Még a VW is majdnem
megáldozta a Golf Variantot a Plusz meg a Touran kedvéért, és bennük
bízva, de aztán kénytelenek voltak belátni, hogy kell a kombi, mert
igény az volna rá.

Az Aurisból nincs (itt legalább a Corollából még volt), a Mazda3-ból
nincs, a Civicből már két generáció óta nincs, a Nissannál pedig maga
a kompakt autó tűnt el nyomtalanul, mint egy Bermuda háromszög fölé
téved kisrepülő. Az utolsó ilyen klasszikus kombi és egyébként
szuperjó, csak nagyon idejétmúlt technikájú, kütyümentes kombi az
előző Mitsubishi Lancer generációból készült. Az átkozott mázlista
japánoknak a saját belső piacukra még Evo kivitelben is. De hagyjuk az
álmodozást, nézzük van-e megoldás.

Egyrészt a már említett Golf kombi és lelki társa, a Skoda Octavia
kombi lehet érdekes ajánlat. Én ezeknél a megbízhatóság miatt nem
aggódnék, oda kell rájuk figyelni, rendszeresen, korrekt helyen (az
ilyen márkaszervizt nem könnyű találni) kell karbantartani és akkor
nem nagyon lehet velük gond. Legalábbis ezt mutatják a statisztikák és
a Népítélet.

Távol-keleti vonalon érdekes lehet két dél-koreai kocsi. A Kia Cee'd és
a Hyundai i30 (előbbi a dinamikusabb, utóbbi a kényelmesebb hangolású)
is készül tágas, klasszikus kombi változatban. Jó ár, hosszú garancia
és két nagyon korrekten összerakott autó (nem csoda, hisz
testvérmodellek). Nem olyan menő, sőt, egyáltalán nem menő a
márkanevük, de nagyon használható, komolyan megfontolandó alternatívát
jelentenek. Egyszerűbb utastérrel, kevésbé igényes anyagokkal
operálnak, de az alájuk szerelt technika korrektnek, használhatónak
tűnik.

Ugyan mostanában nem sok jót hallani az új Fordok megbízhatóságáról,
azért egy egyszerűbb Focus kombival olyan sok baj nem lehet. tágas, jó
vezetni, nem japán, de azért élhető autó. Én ezt is megnézném
magamnak, aztán a legszimpatikusabbal hajtanék haza.

Üdvözlettel, Tóth Zoltán
Totalcar.hu



From: Asztalos Csaba

Date: 2009/9/4

Subject: kombi

To: Tóth Zoltán

Kedves Tóth Zoltán!
 
 Köszönöm kimerítő válaszát. A Versók és társaik vonatkozásában
láttam megfelelő autót , de ezek árkategóriában egy mezővel
feljebb vannak. 
 Sajnálom , hogy ez a mező kihalni látszik. 
 Mivel nálam a legfontosabb szempont a lehető legkevesebb szerviz
(persze a rendszeres teljeskörű karbantartásokon kívül) mit ajánlana?
 
 Opel Astra Caravan, Skoda octavia Kombi, Kia Ceed, vagy Hyundai i30?
  
 Tisztelettel: 
 Asztalos Csaba
 
 Ui: Vagy rászánom magam a magasabb kategóriára egy Toyota Verso
vagy egy Honda FR-V tekintetében (azért a japánhoz húz az eszem).
Jelenleg egy Suzuki SX4-t és egy Mitsubishi Carismát hajtunk.

Kedves Asztalos Csaba!

Hú, ilyenkor kicsit úgy érzem magam, mintha falhoz lennék szorítva,
szembe velem meg egy AK47-es fenyegető csöve nézne: azonnal mond meg a
tutit! gravírozással.

Az Ön döntése, az Ön pénze lesz, ezért az Ön felelőssége is, anyukám,
az a drága jó, ártatlan asszony így is elég gyakran csuklik. Az Astra
ellen szól, hogy kifutó modell, Frankfurtban jön a nagy előrelépésnek
tűnő új. Mellette, hogy kiterjedt a szervizhálózat, egész korrekt
kocsi, és ha mégis gond van olcsó hozzá az alkatrész.

A Skodáról már esett szó, bazinagy, kicsit unalmas.

A két koreai egykutya, a Cee'd sportosabb picit, a Hyundai
öregurasabb. Ha azt mondaná a TC, hogy holnap ebből kell választanom
cégautót, a Skodát kérném, de a saját pénzemen valószínűleg Astrát
vagy Cee'det vennék.

De mindenképp azt javaslom, hogy olvasson sok Népítéletet, nézze meg,
van-e klubjuk és a fórumaikban jellemzően mik a témák. Aztán menjen
el, próbálja ki őket. Ha megengedi, abszolút zárójeles megjegyzésként:
a jelenlegi gazdasági környezetben én nem erőltetném a nagyobb anyagi
megterhelést jelentő Verso és társai kategóriát.

Üdvözlettel, Tóth Zoltán
Totalcar.hu

Használtat magánszemélytől?

2009. szeptember 7., 17:06 Módosítva: 2009.09.07 17:45
0
112 hozzászólás

From: Tari Bálint

Date: 2009/9/3

Subject: Használt autót vennék.

To: Winkler Róbert

Bálint vagyok Százhalombattáról és szeretnék használt fauvé pásszát kombit, vagy háromhúsz dé kombi béemvét vásárolni várandós feleségem (illetve saját) részemre.

A keresőkben qrva sok hirdetés van, ami többnyire használtautó kereskedők oldalára tesz. Én egy percig sem bízok ezekben a hiénakutyákban, mert szerintem a legtöbbje nem azt a porTK-t árulja, ami a kocsi szélvédőjére ki van írva (több a km, vagy a sérülésmentes autó szét van ütve, stb…).

Te, mint szakértője és lektora a gyaloglás, a kerékpár és Békávé elkerülésének, tudsz-e olyan fórumot ajánlani, ahol olyan használt gépjárművet tudnék lőni, amit közvetlenül a gazditól tudnék megvásárolni?

Kérlek, ha időd engedi, jelezz vissza.

Köszönettel:
Bálint

Távolról sincs vége, olvasson még

A KRESZ és a jobb oldal

2009. szeptember 7., 16:00 Módosítva: 2009.09.08 16:33
11
449 hozzászólás

Tárgy: Öldöklési verseny az M7-esen

Feladó: ekutya

Dátum: Mon, 07 Sep 2009 14:32:50 +0200

Címzett: Totalcar

Kedves mindenki! Sajnos Csikósnak van igaza abban, amit leírt. Bizony. Hiába van a sok jogász, meg egyéb szakértői elemzés, a KRESZ azt mondja, amit Csikós is leírt, akinek más a véleménye, az félreértelmezte. Ez van. Nem én írtam a KRESZ-t, és sajnos jól értelmezem. Tehát a tisztánlátás végett, jobbról elhaladás:

lakott területen belül, párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten szabályos. Ez tipikusan a többsávos úton a kívülről elhaladást jelenti. Ekkor az autók bármelyik sávban tartózkodhatnak, hiszen lakott területen belül gyakori az irányváltoztatás, ezért nincs jobbra tarts, és ezért az elhaladás nem számít külön sávban előzésnek. Persze itt is van olyan kitétel, hogy a gyorsabb autót el kell engedni, le kell húzódni előle, de ez nem vonatkozik a gyorshajtók elengedésére.

Lakott területen kívül van jobbra tarts és az elhaladás is előzésnek minősül (a "nem lehet jobbról előzni" nem azt jelenti, hogy ez nem előzés, hanem hogy TILOS. Kivétel pl. a kanyarodósáv, de az azonos irányba haladók mellett, alatt, felett, benne: az elhaladás előzésnek minősül). Tehát a külső sávot csak előzési, illetve kikerülési, vagy kanyarodási szándékkal szabad csak elhagyni, a manőver idejére. A befejeztével vissza kell térni a külsőbb sávba. Ha több járművet előznél, tehát az előzés folyamatos, akkor nem kell visszatérned a külső sávba. Amennyiben gyorsabban haladó érkezik mögötted, és te biztonsággal le tudsz húzódni előle, akkor el kell őt engedni. Nagyon fontos megjegyezni, hogy a megengedett maximális sebesség felett közlekedőket soha, sehol nem vagy köteles elengedni, kivétel: ha hatósági megkülönböztető jelzéssel van ellátva, és ezt bekapcsolta (nem, a reflektor/duda, és a csillag/4karika/4kékfehér körcikk kombó nem minősül megkülönböztető jelzésnek, még ha a németpárti tulaj kimondottan ezért vette is).

Féktáv: a körülményeknek megfelelő féktávot mindenki köteles betartani, még akkor is ha jobbról tülekedik a BréMW-s. Ezt mindenki maga kell felmérje, és nem abszolút távolságban mérhető. Érdemes 2 mp-es közöket tartani. Ebből látszik, hogy a rendes követési távolságot tartók közé könnyedén, és biztonsággal be lehet bárhol furakodni. Sajnos ezt meg is teszik, de a jobbról elhaladás autópályán TILOS, ezért szabályosan közlekedők ezt nem teszik meg. A szabálytalankodókat büntetni, betartani nekik, pedig szintén TILOS.

Azt még külön megemlíteném, hogy a mennyivel kéne haladni a belsőben, utazótempó-jellegű viták teljesen értelmetlenek. 130 km/h-nál gyorsabban közúton Magyarországon nem szabad (lehetni lehet) közlekedni. Ha valaki kivág eléd, amikor 200-zal mész, majd jusson eszedbe: tőle csak az várható el, hogy a 130-cal közlekedők elé még biztonsággal kanyarodjon ki. Ezt bizalmi elvnek hívják, és ahogyan a többi KRESZ szabály, ez is vonatkozik minden autómárkára. Apropó, a minimum sebesség autópályán, ha jól emlékszem, 60 km/h. Ennél nem vagy köteles egyik sávban sem gyorsabban menni, kivétel, ha külön tábla másként jelzi. Jellemzően kapaszkodósávoknál, emelkedőknél szokott ez másként lenni. Ott a belsőbb sávokon a kitáblázott minimális sebességet kell tartani. Egyébként meg a 60 km/h-t. A főútvonalon száguldozóknak meg jusson eszébe néha, hogy a csupasz főútvonalon szabályosan meg szabad fordulni. Ha tetszik akkor Y-ban (kivétel a záróvonalas szakasz, meg a híd stb.). Aki nem tartja be az általam fentebb leírtakat, az szabályszegő. Nem kényszerítek senkit rá, hogy betartsa, csak ne akarjátok már megváltoztatni bemondással a KRESZ-t. És ne keverjétek ide a különböző fogalmakat. Menjetek be a közlekedési hatósághoz, ott meg fogják erősíteni amit én és Csikós mondtunk. Sajnos, a szakjogászok rendszerint elég hiányos tudással rendelkeznek, és ez nem csak a közlekedésben van így.

ABS, robogón

2009. szeptember 4., 17:21 Módosítva: 2009.09.04 17:21
0
2 hozzászólás

Tárgy: technikai kérdés
Feladó: Péter
Dátum: Sat, 29 Aug 2009 16:26
Címzett: Papp Tibor


Kedves Tibor,

klasszul leírtál mindent, tehát 2 millió forint az ára? Elég sok.
Említetted az ABS-t, nos a kérdés, hogy a kézi és a lábfék mindkettö
dolgozik előre-hátra? Az újabb motorokon így van, és persze akkor
az ABS is aktuális, hiszen a közös féknél a fékerőelosztást már
a kerekek együttforgása vezérli ( tehát van leolvasó).
Egyszerű lenne ezt felfedezni, ha a féktárcsák mellett egy apró fogú
fogaskerék tárcsát találsz.

Légyszi válaszolj, hogy van -e.
Üdv
peter


Kedves Péter,

utánakérdeztem a dolognak. A mi tesztmotorunkon, ugye, nem volt ABS, ahol a szenzor tárcsája lett volna, odacsavaroztak egy fémlemezt.

A Yamahánál az ABS első és hátsó köre egymástól függetlenül dolgozik, tehát a hátsó fék húzkodása (ugyebár ez itt kézzel megy) semmilyen hatással sincs az első fékekre. Viszont ez két külön dolog: ez az úgynevezett integrálfék sokkal korábban volt motorokon, mint ABS. Sőt, például a Majesty közvetlen konkurensénél, a Honda SW-T400-as nagyrobogónál alapból van integrálfék, ABS nélkül, ami ugyanúgy opció. Ezt egyébként a Honda kombinált ABS-nek (C-ABS) hívja, és ez tud játszani a tengelyek közötti fékerő-elosztással, míg a Yamaha ABS-énél ezt a funkciót a motoros ügyességére bízták.

Remélem, világosabb lett a dolog.
Üdv
Pt

A sofőr tehet mindenről

2009. szeptember 3., 18:09 Módosítva: 2009.09.03 20:23
0
156 hozzászólás

Történt ugyebár, hogy hétfőn-kedden Ausztriában jártam, a Kia Cee'd frissítése és a teljesen új Sorento bemutatóján. Önmagában nincs is baj azzal, hogy egy sajtóút közel van, bár tény, hogy legutóbb a Lexus RX450h európai bemutatója egyenesen Budapesten volt, és a Gresham palota elől indult a tesztvezetés, de az ember egy Bécsnek is tud örülni. Jobb is, mint mondjuk Saint Tropez három átszállással, mert úgy adja ki, hogy az egészet két nap alatt megjárhassuk, tesztvezetésestül.

Távolról sincs vége, olvasson még

Altima Hybrid fékhiba

2009. augusztus 13., 15:22 Módosítva: 2009.08.13 15:22
0
26 hozzászólás

Tárgy: hibridosszh
Feladó: V. Zoltán
Dátum: Sun, 25 Jul 2009 22:40
Címzett: Tóth Zoltán


Tisztelt Szerkesztőség!

Nagyon nagy segítségre lenne szükségem. Nekem egy Altima Hybridem van aminek fék hibája van és dianosztikai műszerrel lehetne helyreállítani a bajt. Kérem segítsenek ki foglalkozik ilyennel.

Köszönettel V. Zoltán

Tisztelt Víg Zoltán,

a Nissan Altima rendszere elvileg egy az egyben megegyezik a Toyota Camry Hybrid hajtásával, tehát elvileg Toyota (Lexus) márkakereskedések tudják javítani. Azért csak elvileg, mert a Camry amerikai specifikációjú kocsi, amire az európai szervizek nem kapnak képzést, ráadásul a Nissanná alakulás során lehet, hogy módosították a diagnosztikai rendszerét - bár ezt nem tartom nagyon valószínűnek.

A másik megoldás egy márkafüggetlen hibrid szervíz lehet, de egyiket sem ismerjük közelebbről, ezért jó szívvel nem merjük őket ajánlani. A google ezeket dobja ki az elején:

http://www.hibridszerviz.hu/szervizunk
http://hibridcentrum.hu/
http://www.hegedusauto.hu/

Remélem, valamelyikben tudnak segíteni.

Üdvözlettel, Tóth Zoltán
Totalcar.hu

Távolról sincs vége, olvasson még

Idiotizmus, vagy fizessenek a gazdagok?

2009. augusztus 13., 15:21 Módosítva: 2009.08.13 17:18
0
106 hozzászólás

From: Szaniszló Zoltán

Date: Tue, 28 Jul 2009 22:18:08 +0200

To: Papp Tibor

Subject: levél

Tisztelt Papp Tibor!
Szeretném leszögezni, hogy minden este az oldalukat olvasgatom és nagyon kedvelem a cikkeiket. Viszont egy mondat kicsit zavarba hozott. "Államunk okosan odavágott ezzel a hazai gyártásnak, hiszen a motor Szentgotthárdon készül" Ön szerint, aki meg tud vásárolni egy több mint 8 milliós autót, annak megterhelő lesz az a többlet amivel hozzájárul Magyarország fejlődéséhez?

Ön szerint, hány százaléka marad hazánkban az ott gyártott motorokból? Egyébként pedig, amíg nincs végleges törvény, addig felelőtlenség találgatásokkal érvelni.

Részemről nagyon is egyetértek, hogy végre a tehetősebbekről húzzanak le még egy bőrt és ne a szegényebbekről.

További szép napot kívánok!

Szaniszló Zoltán

Távolról sincs vége, olvasson még

A legveszélyesebb ülés az autóban

2009. július 30., 17:55 Módosítva: 2009.07.30 18:04
9
36 hozzászólás

Tárgy: gyerekules
Feladó: S. Barnabás
Dátum: Wed, 15 Jul 2009 10:06
Címzett: Koszorú István


Tisztelt Koszorú Úr!

Tavaly nyári cikkével kapcsolatban szeretném megkérdezni Öntől, hogy miért írta, hogy "Tudnunk kell, hogy az első ülésen utazás a gyermek számára még így, a szabályok betartásával is sokkal veszélyesebb, mint hátul."
A kérdés (gyerekülés első ülésre történő elhelyezése) számunkra most lett aktuális és ennek kapcsán utána olvastam a témának. Azért érdekelne, mert esetünkben, egy 3 ajtós Suzuki Swiftről van szó, véleményem szerint a hátsó ülés sokkal inkább ki van téve az attrocitásoknak, a gyűrődő zóna fele akkora, mintha előről érkezik a csattanás, ráadásul az ajtók oldalvédelme (egy omega alakú profil véd az oldalütközéstől) is csak a b-oszlopig tart, a hátsó sárvédő "mögött" a kárpit van, így oda bármi hamarabb behatol. Arról nem is szólva, hogy az autóban olyan, Recaro-jellegű sportülések vannak, amelyek körbeölelik a Römer gyerekülést, így oldalról a gyermek dupla védelmet kap, ráadásul a támla dőlésszögét is úgy tudom fokozatmentesen beállítani, hogy a biztonsági gyerekülés optimálisan feküdjön fel mind az ülőlapra, mind a háttámlára.
Tudom, hogy esetem egyedi, de érdekelne, hogy a többi autónál mi indokolja, hogy a hátsó ülés biztonságosabb. Talán a frontális ütközések statisztikailag valószínűbb előfordulása, vagy hogy általában elöl ülnek gyakrabban, így baleset esetén nagyobb valószínűséggel sérül meg, aki elöl ül (elvégre mozgó járműben elöl mindíg ül valaki).
Elnézést, hogy a cikk megírása után ennyivel zavarom kérdésemmel, válasza reményében maradok,
tisztelettel:
S. Barnabás
Kedves S. Barnabás!

Nagyon összetett ez a kérdés, több tényező is azt igazolja, hogy a
hátsó ülés biztonságosabb. Egyrészt a háromajtós karosszéria merevebb,
legalább olyan oldalvédelemmel rendelkezik, mint egy ötajtós, sőt. Itt
ugyanis teherviselő lemez van, ami merevebb, könnyebb, és legalább
annyira, ha nem jobban véd, mit az ötajtósnál az ajtó és a benne lévő
merevítés. Az ugyanis strukturálisan egy lyuknak számít (az
ajtónyílás, ugye), aminek van egy kerete és abban egy
keresztmerevítés.

A másik tényező, hogy a balesetek közel 50 %-a frontális. A frontális
ütközéstől pedig egyszerűen messzebb van a hátsó ülés, hosszabb a
gyűrődő zóna, ráadásul az előre csapódó test vagy gyerekülés a
műszerfalhoz képest egy viszonylag puha dolognak, az első ülésnek
csapódik.

Az valóban nagyon fontos, hogy a gyerekülés jól felfeküdjön, ne
mozogjon a helyén, amit egyébként az ADAC ilyen irányú tesztjéről
szóló cikkben részletesen ki is fejtettünk. Itt. Ebből a
szempontból tehát igaza van, de ez tényleg egyedi dolog a Recaro
sportülések és Römer gyerekülések konstellációjában

Ott vannak azonban a baleseti statisztikák, amelyek tovább rontják az
anyósülés megítélését, helyzetét. Sajnos teljesen pontos adatokra nem
emlékszem, de létezik olyan statisztika, amely azt hasonlítja össze,
hogy az autóban lévő ülések közül melyiken fordul elő a leggyakrabban
súlyos vagy halálos kimenetellel járó sérülés. És ebben a
statisztikában toronymagasan a "jobb egy", az utasoldali első ülés
vezet, itt a legmagasabb a sérülés esélye. Ráadásul drasztikusak az
arányok: 70% feletti az anyósülésé, aztán a vezetőülés következik 10 %
körüli nagyságrenddel. Ennek részben az az oka, hogy akadnak autók
vezetőlégzsákkal de utas oldali légzsák nélkül, öregebb autóknál a
légzsák nélküli, de párnázott kormánykerék védelmi hatása is
érvényesülhet. Aztán van egy olyan tényező is, hogy vészhelyzetben a
sofőr ösztönösen úgy kormányoz, hogy minél inkább elkerülje a
becsapódást, minél messzebb kerüljön az ütközés epicentrumától. Akár
úgy is, hogy a kocsi másik oldalát fordítja mondjuk egy fa felé.

E számokhoz képest a hátsó ülés százalékos arány egyszámjegyű, a
legbiztonságosabbnak a vezető mögötti számít - a statisztikák szerint.
A legfontosabb azonban, hogy mindig az előírásoknak megfelelően
rögzítse a gyerekülést és rendesen csatolja be a biztonsági övet. És
persze SOHA ne tegye úgy a gyerekülés menetiránnyal szembe az első
utasülésről, hogy be van kapcsolva a légzsák, mert annak felrobbanása
a baba halálos nyaksérülését okozhatja.

Üdvözlettel, Tóth Zoltán
Totalcar.hu

12 egy tucat

2009. július 21., 12:22 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
113 hozzászólás

Tárgy: a4allroad09

Dátum: Tue, 21 Jul 2009 11:20:45 +0200

Feladó: gnme

Címzett: Winkler Róbert

..mi a picsa ez a sok világító bizbasz?

..nemsoká bazd meg repülőgép vezető vizsgát kell tenni az audi vezetéséhez olyan sok a villóddzó műszer ..

ha ilyet akarok látni elmegyek diszkóba bazd meg..

óóóÓÓ Isten barmai bazd meg...

és ezt adják pénzért .. 12egytucat a kinézetje ..

amiket utcán hajtanak "h"-s rendszámúakat .... ugyanígy néznek ki b+

ez aztán az innováció .. 11M-ért azért miskolcon két olyan 75 nm-es lakást adnak hogy megszólal, kicsempézve leparkettázva MINEN b+, légkondi miegymás .. kilátás a hegyekbe.. garázs ...

..megyek iszok egy pálinkát

A szerelők kihúzhatják?

2009. július 20., 16:22 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
58 hozzászólás

Tárgy: zöldkártya

Dátum: Sat, 18 Jul 2009 10:53:39

Feladó: Feri

Címzett: Winkler Róbert

Kedves Dr. Winkler,

olvastam a zöldkártyás totálkáros cikketeket. Nem vagyok beregisztrálva, így gondolatébresztőként arra kérlek nézzetek már utána a dolog másik oldalának is (az sem szebb)

Másfélezer maszek autószerelő, aki a remek adójogszabályok miatt csóró BT-ben végzi iparos tevékenységét, kűzdve az apech nyűgésnyilaival, milliókat áldozott a környezetvédelmi vizsgákhoz szükséges műszerekre, amelyeket a "hivatal" írt nekik elő! Mindig drágábbat és drágábbat. Nekik ezért kölcsönöket kellett felvenni, üzemeltetni, miközben a nagy tudású állam arra nem volt képes, hogy egyszer írasson rendszerhez egy alkalmas szoftvert egy olyan figurával, aki nem egy "hivatali félisten" valakije, hanem autószerelő műhelyt is látott profi programozó. Olyan szoftvert, amelybe a XXI. században nem csak félóra billentyűverés után lehet bevinni a szükséges adatokat és mindezt elég egy példányban... (aki várt már egy órán át zöldkártyára és látta az autószerelő fején a lelkesedést, mikor maga elé húzta a billentyűt, az tudja miről írok.)

Most ezek az emberek lehúzhatják a rolót, a berendezéseiket kidobhatják, mert nem veszi meg senki, és sorolhatnám a többit... kölcsön, munkanélküliség stb. Ha csak az eszközeikért kártalanítanák őket, akkor is nyakig lennének a slamasztikában, hát még így, hogy a tervezet szerint januártól egyszerűen kihúzhatják a konnektort.

Ezek a kisiparosok arra is figyelnek, hogy küldjenek egy levelet, mielőtt lejár a kártyád, és ha gáz, még be is állítják a szakadt karbidat, hogy ne dőljön belőle a füst. Proaktívak és segítőkészek, mert ez a kenyerük. Ha nem így lenne, legközelebb már nem hozzájuk menne a kliens.

Mi lesz ezután? Az állam szarik rájuk, kit érdekel 1500 tönkrement vállalkozás. (Nem olyan sok adókiesés.) Az autós meg hónapokat vár az időpontra, visszadobják a kocsiját, menjen szerelőhöz, majd megint vár, de lehet, hogy fejelt áron majd beállítják neki. Ha külföldre mész, (nem csak Románia) a rendszámot pillanat alatt kapják le és nem érdekli őket, hogy van előjegyzésed.

Jól járunk? Olcsóbb lesz? Hát hogy valakinek a valakijének igen, az tuti, de hogy az autósok csak szopni fognak, és a maszek autószerelők, akik erre álltak rá anno szintén, az biztos.

Nem értem, hogy egyetemet és főiskolát végzett fejek, - akik a Fővárosi Nagycirkusz 2.0-ban (gyengébbek kedvéért Kossuth téri szép kupolás épület) járnak aludni - miért képtelenek az orruknál tovább is nézni, és ebben a balkáni országban miért nem lehet esetleg az érintettekkel is tárgyalni egy ilyen változtatásról, mielőtt az aznap kipattant buta ötleteiket megvalósítnanák.

Mert mutyi az volt, van és lesz. Pl. a BKV szakadt autóbuszai, amelyek a várost igazán szennyezik, sosem lesznek korrektől bevizsgálva, nem beszélve egy esetleges terhelésés vizsgálatról ezen buszok esetében. Ugyanakkor a csóró polgár tíz éves benzines személyautója már anniyra korszerű motorral készült, hogy nem sok különbséget látni a mai vadonat új verdák javára, tehát majdnem felesleges évente csesztetni. A felhajtás nem csak értelmetlen, de legalább drága is lesz és nem is működik majd.

Ami kerek, azt vigyük, ami szögletes, azt gurítsuk, de csak addíg, míg le nem koptak a sarkai, mert aztán már megint lehet emelni.

Kérlek Bennetetet, legyetek kicsit "punkabbak" és szóljatok már be ezeknek a nemistudoménmiknek, hogy ébredjenek már fel!!!

Köszönettel:

Feri

A Totál továbbra is az ország egyetlen olvasható autós magazinja, csak így tovább!!!

Kedves Feri,

ehhez nem sokat lehet hozzáfűzni. A zöldkártya valakiknek komoly biznisz, és valószínűleg nem azoknak, akik tényleg korrektül melóznak. Hiszen annak volt több ügyfele, aki az autó jelenléte nélkül is tudott CO-t mérni. Igaz, nem kerestek annyit, mint akik a kötelezően előírt, egyre drágább műszereket árulták.

Autós oldalról nézve a dolgot, kellőképpen gyűlölöm ezt az intézményt, hiszen semmi értelme az egésznek, ha a kéken füstölő Ikarus is megkapta ugyanezt a zöldkártyát - márpedig megkapta -, ahogy a lógó belű IFA is. Másfelől, teljesen irracionális a létezése, ha ugyanazt a mérést elvégzik a vizsgán is.

Tehát ebben az új rendelkezésben lenne ráció, ha nem állították volna rá a komplett háttéripart egy felesleges papír kiállítására, akiknek ez biztos bevételt hozott, ami most kiesik. Ettől függetlenül ez nem korrekt eljárás a kisiparosokkal szemben, még akkor sem, ha köztük is volt olyan, aki visszaélt a dologgal.

Üdvözlettel:

Papp Tibor

Kitaláltam egy utat!

2009. július 16., 14:37 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
23 hozzászólás

Dátum: Sun, 05 Jul 2009 23:00
Feladó: Gyuri
Címzett: Papp Tibor


Szia!

Egy utat találtam ki a dugó elkerülésére!

 

 

Szia!

Néha közlekedésszervezők nem gondolkodnak józan paraszti ésszel (már bocsánat, nem minősíteni akarlak, csak ez egy ilyen hülye fordulat). Teljesen logikus lenne egy ilyen út, de erre azt szokás mondani, hogy:

"Jó ötlet, de mi is pont tervezünk egy hasonlót, ott lesz az Mx, igaz, kicsit lejjebb. Azt meg is fogjuk építeni. Csak még nincs pénz rá, mert kicsit drága lesz a viadukt és az alpesi alagút."

Közben meg egy ilyennel több tíz(száz)ezer ember gondjait oldanák meg, töredéke pénzből. Persze, a képzeletbeli autópálya meg majd 30 év múlva épül meg, holott addigra elavultak lesznek a tervei. Jól látom?

Üdvözlettel:
PappTibi

BMW-s parasztvakítás

2009. július 14., 10:00 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
170 hozzászólás

Tárgy: bmw750ixdr
Feladó: BT
Dátum: Thu, 02 Jul 2009 08:19
Címzett: Tóth Zoltán


Bocs, hogy belevau, de számomra a cikkből az derül ki, hogy azért kell ez az egész, talán olcsónak nem nevezhető rendszer, hogy kiküszöbölje a BMW "hiányosságait". Érdekes dolog, hogy egyszer bementem egy Váci úti BMW-szalonba, ahol a fószer elmesélte nekem, hogy ez egy olyan rendszerekkel felszerelt autó (mármint a BMW), amely e rendszereknek köszönhetően kiküszöböli a hátsóhajtás problémáit. Magyarán, hóban is lehet vele menni. Mindezt hőskölteményként adta elő, hogy ez micsoda előrelépés. Én meg azt gondoltam, hogy az én elsőkerekeseimnek nem kell ez a sok hárombetűs bizbasz, hanem csak úgy megy. Parasztvakítás, milliókért. És zabálja a sok bunkó.

Üdv!

BT

Pedig milyen találó és vicces is volt az a reklám. A cirkuszi artista a semmi közepén lavírozott egykerekű biciklijével (ami ugye a monocikli, vagy mi), s hiába tekeri profiként a pedálokat, a gép mozgása a bizonytalan imbolygás, instabilitás üzenetét közvetíti. A BMW marketingesei így próbálták elmondani a vevőjelölteknek, hogy a hajtott kereket kormányozni nem ideális.

Micsoda fricska volt ez a Mercedesen, a Jaguaron és a Lexuson kívül szinte mindenkinek. Így utólag sose tudjuk meg, hogy amikor kitalálták ezt a reklámot, akkor a marketingesek még nem tudtak az xDrive születéséről és jövőbeli sikereiről, vagy egyszerűen csak nem érdekelte őket. Mindenesetre ez a fagyi visszanyal klasszikus esete, főleg úgy, hogy az értékesítők is magukévá tették a vállalati kommunikációt.

Persze egy BMW elsőkerékhajtással.. Uhh, az fájna, nagyon fájna.

A Mazdának köszönhetem az életem

2009. július 13., 14:44 Módosítva: 2018.05.30 12:15
0
56 hozzászólás
Tárgy: Érdeklődés Dátum: Tue,07 Jul 2009 19:16 Feladó: M. Gergely Címzett: Totalcar
Sziasztok!

Mazda 6-os autómmal ma találkoztam össze egy villamossal...az autó keresztbe hajlott, de megúsztam komolyabb sérülés nélkül, jelenleg lábadozok. Szeretném ezt megköszönni a Mazda anyacégnek, de nemtom hogy milyen címre írjak. Tudnátok ebben segíteni? Tényleg nekik köszönhetem életem... ha érdekel a baleset, itt a link . Előre is köszönöm segítségeteket, üdv, M. Gergely

Nos, néha olyan helyzet adódik, hogy nem adja ki rendesen. Ilyenkor robban az üveg, repül a szilánk, nyöszörögve hajlik a vas. Kedves Olvasónk túlélte autójában a bajt, és szeretné megköszönni a gyártónak. Örülünk, hogy segíthetünk.
Rajtunk ne múljon, íme!

Márpedig van ötüléses kabrió!

2009. július 8., 17:31 Módosítva: 2009.07.25 20:01
1
59 hozzászólás

Tárgy: 5 személyes kabrió

Dátum: Wed, 27 Jun 2009 11:33:03

Feladó: György

Címzett: Papp Tibor

 

Tiszteletem!
Nékem csupán egy kérdésem lenne: ismernek-e önök 5 személyes kabriót?
Nékem ugyanis a nejem mellett 3 leányom van, s válni sem szeretnék. Viszont egy kabrióra beneveznék.
Használtan is.
Ádám György

Kedves György,

Amióta megérkezett a kérdése, nem sok nyugodt éjszakám volt. A lányos apák iránti szolidaritás motivált (tudom már nagyjából, mivel fogom kabrióztatni a lányomat, ha már nem 1 éves lesz…), de a szakmai kihívás is. Mert hirtelen végiggondoltam, hogy hány ilyet is tudok? Pontosan nullát. Bende felvetette a Mercedes W124 kabriót, de az is négyüléses. Ahogy szétnéztem a neten, kiderült, hogy ha végtelen anyagi lehetőségei vannak, akkor is bajban van. Mondjuk, vesz egy Rolls-Royce Drophead-et, és máris adhatja be a válókeresetet. A képen jól látszik, miért:

Az sem megoldás, hogy csak hátul legyen nyitott, még így is megbukik a Maybach Landaulet. Hát nem gáz? Ez is kétüléses hátul, igaz, az a kettő ággyá is alakítható. Százmillióért.

Tovább törtem a fejemet, meg keresgéltem a neten. A gugli kiköpte, hogy még http://www.whatcar.com/car-news/what-car-q-and-a/where-can-i-find-a-five-seater-cabrio/216234">a What Car magazin tudorai azt javasolják egy olvasójuknak, aki ugyanezt kérdi, hogy inkább vegyen valami üvegtetős kupét, mer’ az jó dolog. De mi nem vagyunk a What Car, mi nem sikáljuk el ennyivel a választ.

Ekkor elővettem az ADAC használtautó katalógus CD-jét, és rákerestem, sok évre visszamenőleg háromszázerer modell van benne. Legyen öt ülése és vászonteteje. Ki is dobta a Fiat Punto I. Cabriót, vagyis elég kevés hiba van a katalógusban, mert ez a típus négyüléses, száz százalék.

Mert mitől is függ, hogy hány üléses egy autó? Hát attól, hogy hány biztonsági öv van benne. És a Punto Cabrióban négy van. Vagyis olyan autó kell, amelyben nincs gyárilag biztonsági öv, mert régi. Mondjuk 1970 előtti, még előkészítve se legyen, hiszen ilyenkor azt lehet mondani, hogy : ez még a pre-biztonságiöv érából származó veterán. Mint ez.

Csakhogy ilyesmit nem jó üzemeltetni, több gondoskodást igényel, mint egy feleség. Maradnak a nagy gigantikus amerikai tepsik, mint például egy olyan Ford Galaxie, amilyen kollégánknak, Balázs Viktornak is volt, persze kabró változatban. Mert az nem hogy öt, hanem hatüléses: elöl-hátul széles egybepad van. Bár, a Viktoréban volt elöl két statikus medenceöv, de ha kötekszik a felügyelet, akkor legrosszabb esetben ötülésesre vizsgáztatják.

Ugyanez, másik évjáratban, ilyen hátulról.

Szóba jöhet még Impala kabrió:

Szintén tekintélyes hátsó paddal, és kormányoszlopon lévő előválasztó karral.

Jó megoldásnak tűnik egy Cadillac Eldorado, de bármilyen hasonló nagyvas megteszi odaátról.

Ugye, itt elfér három csaj? Igaz, felsejlik ott valamilyen övcsat, de legfeljebb kiszereli az ember, és akkor nincs ott.

Találtam is http://www.affordableclassicsinc.com/index.html">egy oldalt, ahol lehet válogatni az ilyenek között.

Egyetlen bökkenő van. Az ember vigyáz a gyermekei életére, vagyis az övnélküliség csak akkor jó, ha valóban nincs rizikó. Tehát ritkán használják a kocsit, és kizárólag amerikaiautó-felvonuláson. Ráadásul, ha akkorák a gyerekek, hogy még szükségük van biztonsági gyermekülésre, nincs mivel becsatolni azt. (Gondolom, ha már nem kell nekik gyerekülés, akkor a pasijuk írna, és kétülésest keresne.)

Ilyenkor jöhetnek a terepjárók. Persze a kabrió terepjáró is amerikai műfaj, például a Belsőség-találkozó, ahová valaki egy Toyota RAV-4Runner kabrióval érkezett. Innen az ötlet, hiszen ez egy létező dolog.

És legnaqgyobb meglepetésemre ma is kapható, sőt, Európában is kapható a Jeep Wrangler Unlimited. Öt övvel, öt üléssel. A képen jól látszik, hogy hátul, a középső helyen is ott az öv.

De aki közelebbről szeretné látni, íme:

A dolog szépséghibája, hogy Németországban 33 ezer euró az alapára, a magyar képviselet pedig nem ír árat a modellre, de akármilyen durva kedvezménnyel sem lehet túl olcsó kocsi.

Ekkor következett a megvilágosodás. Miért négyüléses egy kabrió? Itt-ott megerősítik, nehezebb lesz: vagy nem fér el a hátsó ülés, vagy olyan kicsi az autó terhelhetősége, hogy amúgy sem bírna el egy ötödik utast. Tehát milyen kabrió lehet ötüléses? Hát az, amelyik nem teljesen kabrió. És ekkor beugrott a Baur.

Ez egy kis német cég, amely például 3-as BMW limuzinokból és kupékból épített vászontetős izéket, amelyeknél az autó oldalfala, ablakkeretei megmaradnak, sőt, a tető keresztmerevítője is. Igaz, ettől nem lesz annyira harmonikus a formája, mint a sima kabriónak, de számos előnye is van. Például ez:

A német hirdetésből képen egy e30-as 316 látható Baur-kabriónak átépítve, de készült az e36-osból is, bár abból lényegesen kevesebb.

Bár néha Magyarországon is feltűnik egy-egy példány, Németországból érdemesebb behozni, mert ott van némi választék megkíméltebb autókból, akár kis motorral is. Amellett, hogy nem vészesen drága egy ilyen, meglehetős ritkaság, tehát nem kizárt, hogy befektetésnek sem rossz. Igaz, az elsődleges szempont mégiscsak az, hogy beférjenek a lányok.

Remélem segítettem. Egy biztos, sok választása nincs, de azért valamennyi van. Hát ennyit a What Carról.

Üdvözlettel:

Papp Tibor

Tervezett amortizáció a vécére?

2009. július 2., 14:31 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
105 hozzászólás

Tárgy: re: avultatas

Dátum: Wed, 01 Jul 2009 10:30:03 +0200

Feladó: István

Címzett: Gulyás Gusztáv

Vicces volt olvasni a cikket, mert igazi féligazságokat puffogtat. Azokat az igazi marketingszöveget, amit benyal, mindenki, aki nem gondol bele (meg hozzáérteni sem kell).

Tegyük hozzá lehúztam 3 évet a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítójánál, ahol folyt a tervezés, gyártás és gyártáselőkészítés is. Az a mondata igaz a kedves cikkírónak, hogy szándékosan nem gyárt senki rosszat....

Ez igaz, de van egy mérleg, amíg nem éri meg az ISMERT szériahibát javítani, mert olcsóbb a reklamáció, meg különben is a presztízs.... Az alatt a 3 év alatt, amíg ott dolgoztam, kb. 8-10 ilyen alkatrészről tudtam, aminek ismert szériahibája volt, és szándékosan titkoltuk a megrendelő elől ;o)) Nem egy alkatrészt több helyre eladott a cég különálló termékként... (3x tervezés, gyártáselőkészítés stb stb áron ;o)) Sőt, nem egyszer történt, amikor kis cég volt az adott alkatrész beszállítója a hibás darabokat is beszereltük (noha mindenki tudta idő előtt tönkremegy) de a beszállítónak nem volt megfelelő biztosítása, és nem tudta volna kifizetni a reklamációs díjat, így megpróbáltuk elsimítani... Maradjunk annyiban, sikerült... Nem is vennék Volvót automata váltóval egy darabig ;o))))

De a nagyszájú BMW Mininél is létezik ilyen alkatrész.... Végül annyit kérdeznék a kedves cikkírótól, látott már olyan marketingest, aki azt mondta, hogy hát igen, ilyen ócskára sikerült az autónk, és sajnáljuk, de ennyi? Ugyan már.... Arról nem beszélve, hogy ismeri a kedves cikkíró az autóiparban bevett 4 órás raktározási tartalékot? A gyártósoroknak 4 órára maximalizált tartalékaik vannak... Ha annyi idő alatt nem jön meg az utánpótlás, megáll a gyártósor... Az meg kemény eurómilliók... amik kihatnak a beszállítóra is a szerződés szerint... GYK az senkinek nem áll érdekében, hogy megállítsa a sort, mert hibás tervezésű az alkatrész, újraterveztesse, újragyártassa és újraminősítse, mert az ugye nem fér bele a 4 órába... No ennek fényében az egész cikk egy klassz kis reklámprospektus, és kb. a wc-n kiváló célokra használható. Vagy kiváló önámításnak egy füves cigi mellé.

Kuplung nélküli váltás

2009. július 1., 20:39 Módosítva: 2009.07.25 20:01
87
70 hozzászólás

 

From: B. László

Date: June 24, 2009 8:58

To: TotalCar

Subject: Kuplung nélküli váltás

Tisztelt Autódoktor!

A vezess.hu vezetéstechnikai tanácsok rovatában bukkantam egy kérdésre, amelyben a levélíró kuplung nélküli váltásról ír, a szakértő pedig megerősíti a technika létjogosultságát. Neki is írtam, de nem válaszolt. Ezért Öntől kérdezném, hogy lehet úgy váltani kuplung nélkül, hogy a fogaskerekeket ne törjük össze? Egyszerűen nem fér a fejembe. Itt a link, a kérdés a lap alja felé található.

Tisztelettel: B. László

Tisztelt Balogh László!

Ha kérdésére konkrétan és egyetlen szóval szeretnék válaszolni, akkor azt mondanám: nehezen. A viccet félretéve, tényleg lehetséges normál, modern, minden fokozatánál szinkronizált kézi kapcsolású váltóval a kuplung lenyomása nélkül váltani, de nagyon-nagyon sok gyakorlás, jó érzék és egy még eléggé egészséges váltómű szükséges hozzá. És néha-néha így is megreccsenhetnek a szinkrongyűrűk.

Ha mindenképp ki szeretné próbálni, a következőket javaslom. Gyorsítson normálisan, egyesből még váltson kuplunggal, de kettesben vagy hármasban már kísérletezhet a kuplung nélküli módszerrel, először csak annyira, hogy a tengelykapcsoló oldása nélkül tolja ki a váltót üresbe. Nem túl durva gyorsítási szakasz után tegye a kezét a váltókarra, és nem túl nagy fordulatnál nem túl hirtelen vegye el a gázt, mintha normálisan kapcsolna. Persze a kuplungot ne nyomja ki. Miután elvette a gázt, a kezével finoman tolja (vagy húzza) a váltókart az üres irányába. Nem túl erőszakosan, de azért érezhető erővel: azt hiszem, erre mondjuk, hogy "érzéssel". Lesz egy olyan pont, egy rövid pillanat, ahol és amikor az autó sebessége és a motor fordulatszáma tökéletesen "illeszkedik" egymáshoz, az erőátvitelben nincs feszülés - itt a kar simán kiugrik üresbe. Elvileg nem szabadna reccsennie, legfeljebb egy picit ugorhat a kocsi. Ha tényleg meg akarja tanulni ezt a módszer, akkor ezt gyakorolja sokat, annyit, hogy már odafigyelés nélkül, készség szinten, rángatás és reccsenés nélkül menjen a dolog. Amíg nem ér el erre a szintre, addig szerintem ne nagyon próbálgassa a kuplung nélküli "bekapcsolást".

A fokozatban be váltásnál is ugyanez a trükk, azt a tempót és motorfordulatot kell eltalálni, ahol szinte beszippantja a váltókart a váltó. Itt is kulcskérdés, hogy érzéssel nyomja a kart a fokozat irányába. Egyszer csak eljön az a pont, amikor a szinkrongyűrűk összeakadnak és a váltó becsúszik a kívánt fokozatba. Ezt először hármasból négyesbe érdemes gyakorolni (a H kulliszában itt nem kell síkot váltani) és általános szabály, hogy a fokozatból kihúzás után üresben mindig várni kell egy kicsit, amíg leesik a motorfordulat és kapcsolni lehet a következő fokozatot. Ha túl gyengéden próbálja betolni a kart, akkor az valószínűleg kevés lesz és elmulasztja azt a rövid pillanatot, amikor össze tudnának kapcsolódni a szinkronok. Ha viszont túl erősen erőlteti a kart a fokozatba, akkor könnyen megreccsentheti a váltót.

Tekintve, hogy milyen ritkán lehet tényleg szükség a kuplung nélküli kapcsolás tudományára (elszakadt bowden, elfolyt hidraulikaolaj), szerintem nincs sok értelme elsajátítani, de jó móka és javítja az autókezelési érzékeket, ráadásul, ha már elég jól megy, az ad egy kellemes sikerélményt. Szerintem csak akkor kísérletezzen vele, ha nem bánja, hogy néha megreccsenti a váltót, elég rutinos sofőr ahhoz ahhoz, hogy vezetés közben ilyesmire is odafigyeljen és elég lelkes autórajongó ahhoz, hogy megtanuljon egy alapvetően felesleges technikát. Ugyanis kuplung nélkül az elindulás is elég nehézkes (járó motorral, kuplung nélkül üresből egyest kapcsolni reccsenés, szinkrondarálás nélkül nem nagyon lehet), ezért várhatóan nem fogja autóját meghibásodott tengelykapcsolóval túl hosszú utakon használni.

Üdvözlettel, Tóth Zoltán
Totalcar.hu

Ami a kérdés technikai hátterét illeti, abban Papp Tibor az illetékes elvtárs. Át is adom neki a szót:

Kedves László,

csak annyival egészíteném ki azt, amit Zoli válaszolt, hogy ez nem ördöngösség. A váltóban ugyanis a fogaskerékpárok folyamatosan kapcsolatban vannak egymással. Váltáskor annyi történik, hogy a szinkronkúpok lefékezik és egy körmös kapcsoló odazárja az adott fogaskereket a tengelyhez, amin korábban szabadon forgott.
Erről

itt

talál egy angol nyelvű videót, itt jól látszik, hogyan működnek a szinkronkapcsolók:

A körmös kapcsoló akkor oldható és zárható, amikor nem visz át nyomatékot. Ezért nagyon függ az autótól, hogy milyen ütemben veszi el az ember a gázt és húzza át a kart. A szinkronkapcsoló ilyenkor is igyekszik dolgozni, és amíg fordulatszám-különbség van a tengely és a fogaskerék között, nem (nagyon) hagyja rátolni a körmöket, ilyenkor megnövekedett erővel kellene rátolni a kart és közben recseg. Amikor viszont pont jól kaptuk el a váltási pontot, ugyanolyan finoman átmegy a kar, mintha kuplungoltunk volna.

A probléma az, hogy a kuplung nélküli váltáskor alakulhat úgy, hogy a kelleténél nagyobb igénybevétel éri a fogak felszínét, amit nem erre méreteztek. Ezért előfordulhat fogtörés, illetve a fáradás következtében a fogak felszínéből kis kagyló alakú fémdarabok törhetnek ki. Egyszerűbben szólva: a váltó tönkremehet, lényegesen hamarabb, mint az normális lenne.

Jó próbálgatást:
Papp Tibor

Drága a REVAi, de Magyarországon a legolcsóbb

2009. június 30., 13:00 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
38 hozzászólás

A REVAi elektromos autóról szóló cikkünk felvillanyozta Balogh Sándor londoni olvasónkat, és utánajárt a kiskocsik ottani árának. Íme, a tapasztalatai:

Tárgy: REVAi
Feladó: B. János
Dátum: Wed, 10 Jun 2009 15:36
Címzett: Koncz János

Tisztelt Totalcar!

A REVAi cikket olvasva feltámadt a kíváncsiságom, hogy mennyibe kerülhet itt Londonban egy G Wizz/REVAi, mivel tele van velük a város. Az itteni forgalmazó honlapja szerint az alapmodel ára 8000 font alatt van (10000 font körül van a légkondis, hűtött-fűtött bőrüléses darab), míg a Li-ionos nincs egészen 16 000 font. Használt 2 éves járganyt új akkuval 5-6000 fontért lehet vásárolni.

Nekem úgy tűnik innen 1000 mérföld távolságból, hogy Szabó úr árképzése nem éppen önzetlen, sőt gyorsan szeretne sokat keresni. Itt is tisztességes haszonnal dolgoznak a kereskedők, plusz drágább a szalon, drágább a munkaerő és mégis, kis hazánkban az itteni bruttó árnál kb 1 millió forinttal többért kínálják.
Inkább vinnék innen, ekkora autónál úgyis mindegy melyik oldalon ülök, azon az 50 centin nem múlik. :)

Üdvözlettel,
B. Sándor

Balogh úr e-mailjét továbbítottuk a magyar forgalmazónak, Szabó Jánosnak, aki az alábbi, alapos és némi ügyes marketingtől sem mentes választ fogalmazta meg:

Tisztelt Balogh Sándor Úr!

Igazán örülök neki, hogy REVA elektromos jármű vásárlásán gondolkozik. Meggyőződésünk, hogy a világ nem tud többé fosszilis közlekedésre alapozni, mivel azon az alapon nem fenntartható a közlekedés fejlődése. Ezen kívül egyre többen látják meg azt is, hogy tulajdonképpen nem csak a környezetünknek jobb, de gazdaságosabb is elektromos járművekkel közlekedni!

Az Angol GoinGreen Ltd. legelőször kezdte el forgalmazni a REVA-t (ott G-Wizz néven) Európában, öt évvel ezelőtt. Mai napig ő a legsikeresebb, még jelenleg is legalább ötször annyi eladott járművel, mint az összes többi európai forgalmazó együttesen! Tiszteletre méltó eredmény! Azonban a tavalyi krízis az ottani eladásokat is érintette, mint ahogy mindenkit. Ők is és a már másfél éve forgalmazó ír Greenaer Ltd. kezdeményeztek egy kedvezményes akciót tavasszal a gyár ártámogatásával. Ez egy-egy szállítmányukra vonatkozott, és a szokásos 12.500 – 13.000 EUR-os alapár helyett 10.000 EUR-ért kínálták. Még talán most is van ezekből 1-2 darab a készletükön, ezekből érdemes vásárolni (ha a jobb kormány megfelel), mert az újabbakat már nem fogják tudni ilyen áron adni.

Ha használt Reva-t illetve G-Wizz-t szeretne vásárolni, akkor érdemes arra figyelni, hogy „i” modell legyen – ezek műszakilag (AC meghajtás DC helyett, tárcsafék, stb.) és biztonságilag sokkal fejlettebbek, mint a régebbi modellek. Kívülről is könnyen megkülönböztethetőek: a régi modelleknek sík szélvédőjük van, az újaknak ívelt. Egyébként a Londonban fogalomban lévő ezer-valahányszáz járműből csak pár darab eladó használtan. Ha haza fog hozni használt REVA-t, akkor számíthat szakszervizünk segítségére alkatrész utánpótlásnál, karbantartásnál. A fenti (véges) akcióktól eltekintve jelenleg

Magyarországon a legolcsóbb a REVA! Ajánlom még figyelmébe a legközelebbi forgalmazó, a francia SARL Holding árlistáját, ők 14.900 EUR alapáron kínálják. Kicsit fentebb, Belgiumban 14.900 EUR az alapár. Az induló osztrák piacon is 14.500 EUR körül lesz az alapár, tudomásom szerint. Magyarországon a COMTEX Green Zrt. forgalmazásában 12.000 EUR, illetve július 1-től az ÁFA emelés következtében 12.500 EUR lesz az alapár. Természetesen forintban, az előleg illetve a vételár megfizetésének időpontjában alkalmazott árfolyammal számolva, amire nincs hatásunk… Egyébként (sajnos) fontos euróban összehasonlítani az árakat, hiszen amióta a REVA, illetve annak magyarországi ára elkezdett megjelenni a sajtóban és egyéb tájékoztatókban, az EUR-HUF árfolyam 277 és 315 között mozgott valahol… Ennyit talán az árakról. Szívesen adunk további részletes információt a REVA egyéb tulajdonságairól, az előnyeiről a környezetre gyakorolt pozitív hatásairól. És arról, hogy vezetni a REVA-t vidámság és élvezet! Erről Londonban személyesen is meggyőződhet, ha feliratkozik egy tesztvezetésre itt. Nyolc helyszínből választhat (meeting places), és érdemes tudni, hogy több helyen egy-egy tulajdonos mutatja be a villanyverdát! Budapesten és Debrecenben itt lehet tesztvezetésre jelentkezni.

Szép, füstmentesebb napokat kívánok!

Üdvözlettel: Szabó János

Mit tehetünk mi ehhez hozzá? Csak ismételni tudom a múltkori cikk konklúzióját, hogy az elektromos autókban kétségkívül van fantázia. Nem véletlen, hogy a nagy gyártók egymás után mutogatják a szériagyártáshoz közeli állapotban lévő, tisztán elektromos hajtású modelljeiket. Ám ezek elterjedését több tényező is befolyásolja majd. Az egyik kétségkívül a versenyképes ár, és a jelenlegi benzines, dízelolajos, gázos autókénál olcsóbb üzemeltetés – valamint az infrastruktúra fejlesztése, hiszen sok villanyautó működtetéséhez rengeteg áram kell. A magam részéről kíváncsian várom a fejleményeket - és őszintén drukkolok Szabó Jánosnak is, hogy rentábilissá tudja tenni a kétségkívül úttörő vállalkozását.

Pótszavazás az EOS-ért

2009. június 29., 17:34 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
8 hozzászólás

Tárgy: peug308cc09

Dátum: Fri, 26 Jun 2009 08:54:31 +0200

Feladó: Geza

Címzett: Papp Tibor

hello!

Nem volt szép dolog a konkurencia-listából pont az EOS-t kihagyni, főleg abban a tekintetben, hogy a tetőkeret zavaró közelsége mennyivel rosszabb-jobb a két modell esetén (307ccnél feltűnő volt a különbség), illetve a hátsó lábtér tekintetében.

Üdv
Geza

Kedves Géza,

bár ritkán mondok ilyet, de igaza van. Valóban, az EOS egy komoly konkurens, és abban tényleg egész nagy hátul a lábtér. Sajnos kifelejtettem, mert van az úgy, hogy kifelejt valamit az ember. Ezért aztán szeretnék kárpótlásul egy pótszavazást szervezni az EOS javára, ha már ilyen csúnyán járt.

Papp Tibor

Ha megkívánsz egy Kalost....

2009. június 25., 11:28 Módosítva: 2009.07.25 20:01
1
168 hozzászólás

Tárgy: Kalos, Aveo, vagy amit akartok

Feladó: M. Zsolt

Dátum: Tue, 16 Jun 2009 11:16

Címzett: Papp Tibor

Tisztelt Papp Tibor!

Autóvásárláson töröm a fejem, mint mindig. Sokféle autóm volt öregek tragacsok de nekem legalább különlegesek, és nem kellett hitelt felvennem. (Azt hiszem mindenki így jár, akinek túl sok matchboxa volt gyerekkorába, de felnőttként mégsem lett űrhajos se bankár) Volt benga svéd kocsim, morcona ötkarikásom, pici ferdeszeműm, sportos japóm, elegáns franciám. Nem válogatok. minden autó tetszik valamiért. Mivel kezdek öregedni, hát megnéztem a kispolgári kocsikat is 1millióig, vagy netán fölötte. Felmerült bennem egy kérdés, miért olyan olcsó egy öt éves Daewoo Kalos? Én több ízben is ültem benne két ismerősömnek is volt, meg is lepődtem mert a hosszú utakon csak halkan duruzsolt ment a légkondi, valamiért egész kellemes kocsinak találtam, pedig akkor egy Honda Prelude ádáz boyracere voltam. A népitéletből kiderült, hogy egynehány motorhibbákkal került ki a gyárból, meghogy ebbe opel ecotec motor van ami nem túl erős cserébe sokat fogyaszt. Mi igaz ebből, mit lehetne erről a Kalosról bővebben tudni, mert én utánna néztem a neten de nem sok mindent találtam. A fórumokban csak elfogult tulajok bizonygaták, hogy a hengerenkénti négy szelep az csak a nagyok parasztvakítása, így jobbnak láttam inkább egy levelet írni. És megtetszett a nyugott kispolgári érzetet sugalló 5 ajtós 1.4 es Kalos, ami nem sportos, nem vagány, nem nagy, nem is kicsi, és 800 ezer jó magyar forintért csak öt éves. (Sose volt még öt éves autóm, de talán 8 éves se nagyon.) Lehet, hogy ez egy rossz választás lenne és mindenki szabadulni akar tőle mert hemzseg a hibáktól, mint az olcsó bicikli a madaras tescoban, vagy csak az a gond, hogy az elejére azt írták Daewoo, és nem presztizsmárka? A másik kérdésem inkább egy témaajánlat lenne mert ez is érdekelne a használtpiacon. Ha nem Daewwo akkor kétszer ennyiért választanék egy használt suvot. ( CRV, RAV, HRV, etc) Érdekelne egy összehasonlító teszt, ebből a kategóriákból. Kiváncsi lennék tíz év alatt milyen állapotban vannak ezek a suvok és melyik a jobb miben?

Válaszát köszönöm!
M. Zsolt

Kedves Zsolt,

kábé egykorúak vagyunk, de én még nem érzékeltem magamon a vágyat egy Aveóra. Elárulod, hogy mik a tünetek, hogy felismerjem, amikor nálam is bekövetkezik:)

A Kalosszal szerintem az a helyzet, hogy túl sok van belőle, adták kedvezményes hitellel fűnek-fának, csakúgy, mint pl. a Thaliát. Márpedig ez lenyomja az árakat, pláne fizetőképes kereslet nélkül - a gazdasági hatások pont az ilyen típusok vásárlóit érintik hátrányosan. És valóban probléma a név is, nézd csak meg az utakon, hány Nubirát műtöttek át utólag Chevyvé, amikor megváltozott a neve, a kereskedőknél kurrens cikk lett a Chevy-embléma.

 

Azonban a Kalos, így korai változatban elég egyszerű darab, de végülis mindent tud, amit tudnia kell. Akkoriban még a Matiz szintjén mozgott a műszerfal (a Chevy Aveóban sokkal normálisabb van már), és én úgy emlékszem, hogy a klíma és a szellőzőrendszer teljesítménye sem volt mindig elég a kocsihoz. A meglepően magas fogyasztást is alá tudom támasztani, és ráadásul az is zavaró, hogy nem nagyon megy - ez a kombináció pedig együtt bosszantó. Sokkal jobban elviselné az ember, ha legalább az egyiket tudná, leginkább a kis fogyasztást. A rugózása lágy, és nem is kicsit, a kanyarokban billeg, mert keskeny és magas. De tény, hogy elfogadhatóan elfér benne két gyerek hátul. A hibáktól nem hemzseg, bár pár beteg példány akad, de nem annyi, hogy telítsék a piacot. Arra viszont oda kell figyelni, hogy legyen benne szervokormány, mert akadhat a piacon egy-két kakukktojás, kenyérszervóval, ez is lehet oka a gyanús olcsóságnak. Ahogy visszaemlékszem, a váltója sem egy csoda.

Lehet, hogy ezért nem érzek különösebb vágyat egy Kalos iránt. De be kell látnom, hogy használati tárgyként, ennyiért nem rossz vétel, ha csak egy guruló, fedett, fűtött használati tárgyra van szüksége az embernek. Igaz, többet nem is mint amennyiért kínálják, és különösebb örömöt sem fog okozni, az árán és az egyszerűségén kívül. Bár, az egyszerű tárgyakban kétségkívül van valami szerethető.

Használt SUV-teszten én is töröm a fejem, nem lesz egyszerű összehozni, de látom, igény lenne rá.

Üdv, remélem, segítettem
Papptibi

A csilliárdos száma kéne

2009. június 23., 16:20 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
17 hozzászólás

Tisztelt Winkler Róbert !!
Kérem segítsen nekem nagyon fontos lenne annak a  Magyarországon élő arab úrnak az
elérhetősége. Akinek több nagy értékű kocsija van és az önök műsorában is szerepelt. Örök hála!!

Tisztelettel Nándor
0620....

Nem leszek hálátlan!!!


Kedves Nándor,

Legyen inkább hálátlan. Badr nem nagyon közeli barátom, csak heló-heló viszonyban vagyunk, ellenkező esetben bnyilván már vezettem volna Pagani Zondát és Ferrari Enzót. Száz szónak is egy a vége, nincs meg a száma. (És nem szerepelt a műsorunkban. )

Üdvözlettel:

Winkler Róbert

Elbukhatom az autót?

2009. június 23., 13:38 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
19 hozzászólás

From: Sz.B.

Date: June 2, 2009 2:47:27 PM

To: Autótanács

Subject: nincs törzskönyv

Tisztelt Szakértő!

A következő lenne a problémán. Vásároltam május ötödikén egy Ford Focus gépjárművet hitelre, márkakereskedésből (bemutató autó). A vásárlás után egy nappal elutaltam a vételár 33%-át, illetve a hitelről is megjöttek a papírok, hogy rendben van. Amikor ez megjött, akkor elhozhattam az autót.
Azóta viszont eltelt egy hónap és még mindígnem írták át a nevemre az autót. Felhívtam a kereskedőt és azt mondja nem kapták meg még a törzskönyvet. Létezhet, hogy eddig elhúzódik a dolog? Nem lehet, hogy valami gond van a kereskedéssel? Járhatok úgy, hogy nem kapom meg az autót és bukom a befizetett összeget, esetleg még a hitelt is??

Köszönettel: Sz.B.

Ugyan nem vagyok nagy szakértő, de mostanában keserű kényszerűségből elég sokat foglalkoztam ilyen és hasonló ügyekkel. Legjobb tudomásom szerint Önnek nem kell aggódnia.

Ön jóhiszeműen tulajdont szerzett, kifizette az autót és birtokba is lépett. Ön ugyanis a kereskedőnek fizetett és ilyenkor érvényes a Ptk. (1959. évi IV. törvény 118§) 118-as paragrafusa, amely a kereskedelmi forgalomban, jóhiszeműen vásárlásról szól és megvédi a vevőt az ilyen, és hasonló esetekben.

Nagy vonalakban arról van szó, hogy ha valaki mondjuk bemegy egy műszaki boltba, és vesz egy plazma-tv-t, amiről kap egy számlát és haza is viszi az árut, akkor azt már nem vehetik tőle vissza. Hiába derül ki utólag, hogy becsődölt a bolt és a tv-t még nem fizették ki a szállító nagykereskedésnek.

Új autónál ez a jogszabály azért nem érvényes (pl. Opel Horvath ügy), mert a forgalomba helyezési ügyintézéshez, a névre írás idejére a kocsi a kereskedésnél marad. A tulajdonszerzéshez meg birtokba kell lépni (át kell venni, el kell hozni a kocsit is), amihez meg forgalomba kell helyezni.

A vevő, hiába fizette ki a vételárat, nem védi ez említett paragrafus, mert nem hozta el a kocsit és nem lépett tulajdonba. Önt viszont megvédi, mert Önnél van az autó, így elvileg nem vehetik vissza. Azért egy ügyvédi konzultáció nem árthat.

Üdvözlettel, Tóth Zoltán

Totalcar.hu

Na ugye! Lehet, hogy olvasták?

2009. június 23., 12:23 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
3 hozzászólás

Tárgy: bmw530me250
Feladó: Balázs
Dátum: Tue, 23 Jun 2009 11:16
Címzett: Papp Tibor


Tisztelt Papp Úr!

Remélem nagyon megtisztelve érzi magát, mivel szerintem a tegnapi BMW vs. Mercedes cikkére reagáva a BMW be is jelentette az erősebb ikerturbós motorjait :)

Szép volt! :)

Tisztelettel: Balázs

 

Ugye!
Szurkolok nekik, mert nagyon jónak kell lenniük!
Üdv
Pt