RSVPTC

123 vagy Senator?

2008. augusztus 5., 17:32 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
29 hozzászólás

From: BB
Sent: Monday, July 21, 2008 11:54 PM
To: Totalcar
Subject: 123 vagy Senator


Tisztelt Szerkesztőség!


Meglévő autóm mellé (ami egy w124 300td Merci) szeretnék egy élményautót venni, ami legyen valami nagy gép, de nem "izomautó", mint pl egy 635 Bimmer. Az én kiszemeltjeim egy 123-as Merci 3 literes szívódiesel automata váltóval, vagy egy Opel Senator az is 3 literes automatával, de az benzines (ja és a B). Mivel zöldséges tesztjük van a honlapon ezért sok hasznos információt megtudtam róla (és mivel nekem is Mercim van szerintem még tapasztalatom is egy kevés), de Opel Senatorrol kevesett tudok. Tudnának valamilyen véleményt mondani erről az autórol?
Válaszokat megköszönöm.
Tisztelettel: BB

Kedves BB!
 
Érdekes alternatívája a Mercinek a Senator, mindenesetre kedves ismerősünk, Gergő a youngtimer.hu-ról annyit mondott, hogy nem a fogyasztásától kell félni. Az autó másfél tonna alatt van, ezért aztán 11-12 literrel el lehet vele járni. A probléma inkább az, hogy nem nagyon akad ilyen autó a hazai piacon. Ha mégis akadna, arra mindenképp figyelni kell, hogy a motor milyen állapotú. Alapvetően elpusztíthatatlan, de szeretik driftelgetésre használni, ha tehát remeg, nem jár egyenletesen a jó kis(?) öntöttvas blokk, jobb kihagyni. További gond lehet a Senatorral, ha rozsdásodik, ugyanis alig találni hozzá karosszériaelemet.
Mivel már olvasott mindent a 123-as Mercedesről, röviden összefoglalva a különbség: az jóval könnyebben üzemeltethető, napi használatra alkalmasabb jármű, míg a Senatorral nem mindig egyszerű az élet. Ha mégis az Opel mellett teszi le a voksot, irány az Opel Klub, ahol tudnak segíteni a többiek.
 
Üdvözlettel:
Pt

 

Le a videókkal!

2008. július 31., 14:51 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
63 hozzászólás

From: Puiz András

To: Gyulavitéz

Sent: Thursday, July 31, 2008 11:36 AM

Subject: accord20ex08

T. Szerkesztőség!

Olvastam, olvastam a cikket, és vártam a lap alján a következő oldalra mutató linket, hogy végre elolvashassam a BMW-sek ígért kommentárját. Óriási megdöbbenésemre ilyet nem találtam, csak valami videót. Pontosabban a helyét, mert a munkahelyemen nincs Flash-plugin. De még ha lenne, akkor sem nézném meg a klipet.

Ez ugyanis a web. Itt az ember olvas és képeket nézeget. Átfutja a lényeget, kikeresi azt, ami érdekli, és elolvassa.

Ez nem tévé. Ott ül az ember, passzívan, és engedelmesen, és szépen sorban mindent megnéz, amit mutatnak neki. Ég és föld a két médium, és rettenetesen rossz dolog így összekeverni őket.

Nagyszerű dolog a technika, és csodálatos, hogy ma már a webből is lehetne tévét csinálni. De könyörgök, ne csináljunk! Az ember nem fog olvasás közben egyszer csak váltani, és átadni teljes figyelmét egy tévéadás élvezetének. Ilyet ne várjunk el az olvasóktól.

Legyenek fél perces videók töréstesztekről, oké. Legyen külön videóoldal, ha valaki unatkozik, van ideje, szívesen bambulna, nézze csak meg az egész adást, ahelyett, hogy elolvasná. Oké. De az írott cikket nem pótolja holmi videó. Főleg, ha azon csak emberek beszélnek. Hol a hozzáadott érték? Mennyivel nagyobb élmény a BMW-sek reakcióját élőben látni, mint olvasni? Engem nem a mimikájuk érdekel, sem pedig a hanghordozásuk. Hanem amit mondanak.

A hozzáadott érték bizony az Önök számára van jelen. Eljutottunk oda, hogy a mozgókép, ami száz éve még maga volt a csoda, könnyebben elkészíthető, mint egy cikk. Piros gomb, kamera indul, leáll, memóriakártya ki, fel a netre: ugyanezt legépelni, megszerkeszteni sokkal nagyobb munka volna.

Ezt megértem én, de mégsem fogadom el, hogy a lustaság és a multimédia eltévelyedett kultusza miatt le kell mondanom kedvenc autós sajtótermékem (és nem tévéműsorom) élvezetéről.

Na, Uraim! Nem olyan nagy dolog legépelni azt a fránya cikket! Megéri.

Köszönöm, hogy meghallgattak. Legközelebb webkamerával veszem fel, és elküldöm a YouTube-linket...

Üdvözlettel:

Puiz András

Kedves András!

Ha jól értem, magát a cikkvégi videót nem volt módja megtekinteni, mielőtt levelet írt volna róla. Ez különösen fáj nekünk, mert éjszakákon át dolgoztunk vele. A szertárunkban nincs olyan kamera, amelyen a rec gomb megnyomása után a forgatási helyszínt megszervező, a mondanivalót elmondó, a forgatott anyagot megszerkesztő, megrövidítő, összevágó, megeffektező, fényelő, színkorrigáló, hangszintező és publikáló algoritmus sikerrel futna. Ezért az előbbi folyamatsort emberi erővel végeztük el.

A technika mai állása szerint egy ilyen videót létrehozni körülbelül nyolcvanszor munkaigényesebb, mint megírni ugyanazokat a mondatokat. Azért bíbelődünk vele, mert azt hisszük, hogy éppen az ön által hiányolt hozzáadott érték kerül így a cikkbe. A filmnek – amellett, hogy mozgóképen egészen másként mutat egy tárgy – hangulata van. A képeit komponáljuk, hogy jól nézzenek ki, aztán válogatjuk, rakosgatjuk, utómunkázzuk hosszú órákon át. Nem a nettó információtartalom a lényege, nem a legépelhető szavak, hanem pont az, hogy a vizuális körítés mennyit tesz hozzá. Így készülhet ugyanabból a könyvről vacak és klassz filmfeldolgozás.

Mindezek mellett nincs oka aggódni: nem készülünk helyettesíteni az újságot a videóval. A videót arra szánjuk, hogy klassz kiegészítője legyen az ön kedvenc írott sajtótermékének. Remélem, leszünk benne annyira ügyesek, hogy pár hónap múlva rászán pár értékes másodpercet a flash plugin telepítésére. Meztelen nős videókhoz is jól jön!

Üdvözlettel:
Nínó Karotta

U.i.

Hadd fűzzek ide egy másik olvasótól a mai cikkre érkezett levelet. Valódi, nem mi írtuk.

Üdvözlettel,
Csikós Zsolt

From: Dabis Péter

Date: July 31, 2008 12:23:06 PM GMT+02:00

To: Gyulavitéz

Subject: accord20ex08

Hello!

Jó hogy van videó a tesztehez ami a kocsit röviden bemutatja. Plusz móka volt hogy BMWseknek mutattátok meg pro és kontra. Ilyet gyakrabban is csinálhattok nem túl hosszú nem is rövid pont jó és nagyon feldobja az egészet. Remélem máskor is lesz ilyen stílusu videó.

Jó munkát! Üdv!
Dabis Péter

Az oroszlán feláras mancsocskái

2008. július 31., 10:26 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
20 hozzászólás

Feladó: Károly
Küldve: 2008. 07. 29., K 18:24
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: peugeot308 - Az oroszlán mancsocskája puhácska?
 
 

Kedves Tibor!

 

A pontosítás kedvéért egészíteném csak ki a tudását.
A Comfort Pack és a Feline között még két felszereltségi szint van, és ott a Premium Pack (5 ajtós) felszereltségnél a függönylégzsák már szériafelszereltség. Magyarországon a térd- és a hátsó oldalsólégzsák nem rendelhető csak.

És idéznék egy 308-ast bemutató cikkükből:
"...aztán meg vagy kilenc légzsák, amelyek közül a térdet védő az igazi újdonság. Jut eszembe, kéne már lassan valami tüntetést szervezni, hogy legyen vakbelet, vesét, hüvelykujjkörmöt védő lufi is. Aztán lassan eljutnánk a légzsákból készített autókig, onnan meg már csak egy lépés a dodzsem."
http://totalcar.hu/tesztek/p308bem/

Tovább már nem is kommentálnám a totalcar következettségét és objektivitását, amivel azt hiszem Önöket még soha senki sem tudta megvádolni.
 

Károly

Kedves Károly,

köszönöm a pontosítást, bár ez semmit sem változtat a véleményemen arról, hogy a Magyarországon fogalmazott Peugeot 308 családnak csak egy bizonyos részére igaz az öt csillag. Mert ugyebár a Prémium Pack nem nevezhető alapkivitelűnek, sőt, a térdlégzsákért még ennél is felárat kérnek, igaz, mindössze 35 ezer forintot.

Ami az én véleményemet illeti: senki sem épít feleslegesen térdlégzsákokat egy autóba, csak akkor, ha (mondjuk az Euro NCAP tesztjén) fennáll annak a veszélye, hogy a kormányoszlop, vagy a műszerfal alsó része megsérti a lábat. Magyarán: ha a konstrukció teszi szükségessé.
Onnantól kezdve viszont, hogy ezt a térdlégzsákot kihagyják a kocsiból, semmi sem garantálja, hogy egy baleset során nem lesz lényegesen nagyobb a térdsérülés kockázata, mint egy olyan (kormányoszlop-, műszerfal-) kialakítás esetében, amelyet eleve térdlégzsák nélkülire terveztek. Az mindenképp elgondolkodtató, hogy ilyen modelleknél is ugyanakkora, netán néha kisebb a térdsérülés kockázata a vezetőnél, mint egy térdlégzsákos Peugeot 308-asnál.
Mivel nem tudom törésteszttel alátámasztani, ez a vélemény erősen szubjektív. Ahogy elég sok vélemény is az a Totalcaron.

És ezt ön kiválóan észlelte.
Üdvözlettel:
Papp Tibor

Aki szirénás szeretne lenni...

2008. július 29., 17:11 Módosítva: 2009.07.25 20:01
5
85 hozzászólás

Feladó: Edem

Küldve: 2008. július 15. 10:17

Címzett: Szőke Viktor

Tárgy: Hogyan legyek kormányőr????? :)

Tisztelt szerkesztőség!

Nemrég olvastam az RSVPTC-n a versenyzői ambíciós levelet, nos én hasonló ügyben fordulok hozzátok, csak én nem versenyezni szeretnék. Hanem A8-asban üldögélni és minisztereket fuvarozni!!! Szerintem a hasonló személyi sofőrök az élet császárai az autós újságírók után. Csak annyi a kérdésem hogy milyen jogsi és végzettség kell mondjuk a gárdába való jelentkezéshez. Előre is köszönöm a segítséget!

Üdvözlettel: Edem

Kedves Edem!

Hogyan lehetsz kormányzati sofőr?

Először is, fizetni kell Papptibinek 2,5 millió forintot.

Persze ez csak vicc, szerintem a végén már örülnél, ha ilyen egyszerű lenne. (És én is.)

Ehelyett viszont be kell slattyogni Budapesten a Köztársasági Őrezred Pannónia utca és a Bessenyei utca sarkán lévő garázsába, ahol az őrezred Gépjárművezető-kiképző alosztályát kell keresni. Miután kinyilvánítottad a szándékodat, adnak egy időpontot felvételi vizsgára.

Az adott időpontban aztán ki kell tölteni egy tesztlapot, különböző KRESZ és forgalmi kérdésekből. Ezen valószínűleg megbuksz, olyan nehéz.

De ha mégsem, akkor forgalomban fogsz vizsgázni, és ebből fogsz megbukni, hiszen tutira rosszul csinálsz valamit.

Ezután jön a komoly erőpróba: újra és újra nekifutni, és átmenni ezeken a vizsgákon. Ha kellően kitartó vagy, és átmentél sokadszorra – ekkor jön a rosszabb szakasz. Hiszen várólistára kerülsz. Ekkor már feltűnik a kiképzőknek, hogy ez a srác nagyon ide akar kerülni. Ne legyenek olyan illúzióid, hogy nem nyomozzák le, kinek is kémkedsz. Mert megteszik.

Ha mégis tiszta vagy, akkor vársz és vársz. Akkor vagy előnyben, ha korábban már szolgáltál valamilyen fegyveres testületben. Sajnos, addig, amíg a listán van akár egy ilyen ex-egyenruhás, addig semmi esélyed, az ugyanis előbb fog bekerülni, ha felvétel van.

Összegezve: sokkal kitartóbbnak kell lenned, mint amit el tudsz képzelni. Aztán ha mégis összejön, légyszi jelentkezz, hogy összehasonlíthassuk, mekkora királyság is, amit csinálsz!

Sok kitartást:

Papptibi

Tiborék lakossági ellenállást szerveznek

2008. július 29., 10:18 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
21 hozzászólás

 Budapesten nem egyszerű történet a parkolás. Sokszor percekig kering az ember, mire helyet talál, azt is hat utcával odébb. Van, aki minden nap eljátsza ezt, amikor hazamegy... Egyik olvasónk úgy döntött, nem nézi tétlenül a dolgot, hanem megpróbál a tettek mezejére lépni:

Feladó: Tibor
Küldve: 2008. július 17. 12:58
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: parkolási problémák- hátha érdekes

Sziasztok!

Én most nem az autózásról, hanem a parkolásról illetve annak (tudatos?) ellehetetlenítésérôl írnék. Azért gondoltam rátok, mert most épp valamiféle lakossági ellenállást szervezünk Erzsi szomszédommal, (aláírásgyüjtés, ilyesmi), gondoltam, hátha érdekel titeket is, konkrétan meg úgy általában: hogy nehezítik az önkormányzatok az autósok életét.

Most ott tart az ügy, hogy próbálom megtudni az illetékes elvtárs nevét, és próbálom megszerezni (meg lennék lepôdve, ha sikerülne...) a lakossági fórumok jegyzôkönyvét, az elôzetes tanulmányokat, kutatásokat, amik azt igazolták, hogy elég lesz negyedannyi parkoló is az utcában (meg a környéken), részletek alant.

Történetünk a Ferencvárosban játszódik, napjainkban. Szépen újul meg a környék, új házak, felújított régi épületek,  rendbetett terek, némi zöldfelület itt-ott, tényleg minden klassz. Hogy még szebb legyen, pár éve elkezdték az utcákat "díszburkolattal" kicsicsázni, ami még rendben is lenne, de valami sérült agyú önkormányzati emberke kitalálta, hogy nem jó az, ha az úttest két oldalán autók parkolnak, elég lesz oda kevesebb parkoló is. Nosza, csináltak jó széles járdákat,  elhelyezték a demszkykarókat és hipp-hopp máris fele annyi parkolóhely van az adott utcában.

Most épp a Liliom utca van soron. Eddig kiválóan elfért az út két oldalán kb 50-60 autó, közöttük vígan járt a kukáskocsi, meg az utcában található szálloda elé parkoló buszok is elfértek, és a járdákon is lehetett gyalog közlekedni, nem állt fel még véletlenül se oda senki, de majd most! Szép, még szélesebb járda lesz az eddigi széles járda helyett, és max. húsz autónak elegendô parkolóhely. Hogy a többiek hova állnak, az legyen az ő gondjuk, vegyenek/bérljenek maguknak garázst havi harmicezerér' vagy vigyék föl az emeletre a kocsit ha már megvették a rohadtak... Egy apró bibi van csak: minek sétálóutcává alakítani egy olyan környéken az utcákat, ahol az égvilágon semmi nincs (már a lakásokon kívül)? Nincs egy üzlet, kocsma, semmi az adott utcában, ki a franc fog ott sétálgatni a három méter széles járdákon? Hogy jön az önkormányzat ahhoz, hogy a lakók megkérdezése nélkül jelentős többletköltségbe verje az ott lakókat, én pl. ha akarnék se tudnék a saját mélygarázsunkba állni, merthogy nem építettek ilyet... Csak arra tudok gondolni, hogy valamelyi nagyeszűnek "érdekeltsége" van a környéken levő parkolóházakban, ahol már most is kb 30 rugó egyhavi parkolás amit én pl nem valószínű, hogy meg tudok fizetni.

Szóval nagyon szép lesz az utcánk, csak épp az autósok élete lesz még nehezebb.

Örülnék, ha érdekesnek találnátok a problémát, ami most épp csak a miénk (pár tucat autótulajdonos családról van "csak" szó) de ez szerintem ennél általánosabb: a helyiek megkérdezése, beleegyezése nélkül rengeteg helyen csinálják ugyanezt, teszik lehetetlenné az utcai parkolást. Tudom, hogy ez nem alapvető állampolgári jog, de mit csináljon az a pár(tíz/száz)ezer ember, aki ilyen-olyan okból nem rendelkezik saját garázzsal?

Üdvözlettel:
Tibor

Ez van, ez Magyarország...

2008. július 28., 16:42 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
9 hozzászólás

Feladó: Péter
Küldve: 2008. július 24. 7:47
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: ertelmeskres

Tisztelt Papp Tibor!

Problémám, hogy a vasúti átjárót már régóta a környezetéhez képest csökkentett sebességgel kell megközelíteni (90/40, 50/30 ha jól tudom). Sajnos a csökkentett sebesség kezdetét megadó figyelmeztető táblákat nem mindenhol helyezték el megfelelően. A régi rendszer szerint maradtak kint. Így előfordul, hogy a szabályokat betartva akár 100 métert is 30-al kell megtenni. Ez nem életszerű. Ezt gyakran ki is használják a sebeség ellenőrzésekor, sok autóst "elkapnak". Ön szerint lehetséges-e, hogy vagy a KRESZ módosításával, vagy a táblák megfelelő helyre (életszerűen) rakásával ez a helyzet megváltozzon?

Köszönettel: Péter

Kedves Péter!
Hasonló kérdésemre azt mondták az illetékesek, hogy valóban, de egy országot áttáblázni pénz, pénz, pénz....
Magánemberként amúgy sem értek egyet ezzel az előírással - ahogy Ön is írja, ez gyakorlatilag az egyszerű traffipaxos kaszálást hozta magával.
Ahogy például a zebrák előtti 30-as korlátozás ötlete is ezt eredményezné.
Az ilyen esetekben általában a rendőrség közlekedéstechnikai osztályát kell bombázni, lehetőleg heti egy levéllel, és akkor majd mérlegelik a konkrét esetet. Mivel ezt nagyon kevesen teszik meg, minden marad a régiben. Kampányszerűen biztos nem fogják átnézni a vasúti átjárókat. Se.
Ismerek például egy helyet, ahol két nagyon éles kanyar követi egymást, 70-es táblát tettek ki. De a kanyar olyan, hogy sportkocsival egy bátor sofőr 40-nel meri bevenni. A helybéliek már odagraffitiztek egy kérdőjelet a táblára. Ez minimum öt-hat évig pl senkit sem zavart, pedig ugye biztos jár arra útellenőr...amit egyszer kiraktak, az változni nemigen fog.
Ez van, Magyarország.
Azért próbáljuk meg jól érezni magunkat benne.
Üdv
Pt

Szép döntés! Xjr 1300 Yamaha

2008. július 15., 13:40 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
7 hozzászólás

From: Árpád
To: Winkler Róbert
Sent: Friday, July 11, 2008 9:14 AM
Subject: Xjr 1300 Yamaha teszt


Tisztelt Winkler Róbert !
 
Nagyon megörültem mikor megláttam a Totalbike oldalán, hogy tesztelik az új Xjr 1300 -as Yamahát. Sajnos az ilyen típusú motorokról ritkán írnak, bár egyre népszerűbbek a naked bikeok. 

Én is egy ilyen motort hajtok, bár az enyém 2004 -es évjárat. Abban az évben vettem 0 kilométeressen, elötte pedig egy 1999 -es évjáratút használtam még az SP kivitelt ami csak 3 dologban különbözött az alaptól ( Öhlins rugóstag, kétszínü fényezés, extrább ülés ).  Egy 1994 -es FZR 1000 után ültem át az Xjr -re és nagyon megfogott a szinte teljessen alapjárattól használható bőséges nyomaték. Teljessen beleszerettem az Xjr-be az új változat a 2004- es pedig végképp meggyőzött, bár ezen kicseréltem átalakítottam egy két dolgot.

Tettem fel széles lapos kormányt, ez rengeteget javított a vezethetőségen, motorikussan is tuningoltam kicsit, hengerenként direktszűrőt kapott, sport kipufogót, ezt összehangoltattam, majd 2 foggal kisebb első lánckereket is kapott, ettől jobban kiforog 5 -ik fokozatban és jobban is gyorsul. Ezek az átalakítások után óra szerint 260-at mentem vele. Kivitte az órát persze itt biztos csal de 250 körül lehet valahol a vége, egy R1 -el mértük. Az biztos, hogy gyári állapotához képest jelentőssen jobb erősebb, brutálisabb lett. Ez ugye még karburátoros. Tettem fel 1 kis plexit is a szélvédelem miatt, ami 140-150 ig nagyon hatékony, ha hosszabb túrára megyek felteszek egy nagyobb Givi plexit.

A fékek tényleg nagyon jók. Én többször voltam már vele a Hungaroringen, tudom nem oda való de sok sportmotorost megtudok vele szorongatni akik a közúton csak a nyélgázt ismerik a pályán ahol meg lehetne kanyarba is menni ott meg csak bénáznak. Ahhoz, hogy szinte mindent ki lehessen hozni belőle pályán kellett csinálnom konzolt a lábtartóhoz, hogy feljebb legyen mert hamar leért és nagyon kopott. A kipufogót is elég magasra kellett emiatt tenni.

A legjobb köröm 2:27:06 volt, még 1-2 másodpercet ki tudnék hozni belőle de ez a max szerintem. Ez a típus tényleg nem kezdőknek való, ha tempós lendületes motorozásra akarjuk használni akkor nem lehet félválról venni. Az is biztos, hogy nem gyakori látvány az utakon, én is bárhol járok vele megcsodálják, szerintem a legszebb a kategóriájában. Csatoltam képet, videót is szerettem volna küldeni de túl nagy fájl, nem küldi el.
 
 
Üdvözlettel:
Árpád

Kedves Árpád,

Szép döntés!

Üdvözlettel:

Winkler Róbert

Bűzlő használtautók

2008. július 11., 15:04 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
40 hozzászólás

 Szerdai visszatekerős cikkünkre érkeztek az alábbi olvasói levelek, amikre a szerző válaszolt:

Feladó: Sándor
Küldve: 2008. 07. 09., Sze 7:59
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: tekernijo
 
 

Kedves Tibor,

Nagy élvezettel olvastam írását, ugyanakkor azzal nem értek számos ponton
egyet. Én magam is vettem Németországban autót, méghozzá a gyárnál
használtat. Közel sem volt benne annyi kilométer, mint, amit maga ír.
Megnéztem több kocsit is a keresés során, természetesen mind használt gyári
autó volt, de ott a jellemző futásteljesítmény 3-4 év alatt inkább az 50e km
közelében volt.
Mi magunk is már több kocsit használtunk, amikbe éves szinten 15e km-t
tettünk. Természetesen 10 éves korig kevés húzta ki, de a futásuk addigra a
100e km érhette el.
Azon állítását, hogy a magyar használtautó kereskedelm "bűzlik", viszont
egyetértek. Sajnos az egész ország így működik, ezért az lenne a csoda,
amennyiben pont ez a szektor lenne kivétel...

Üdvözlettel,
Sándor


Kedves Sándor!

Bűzlik, bűzlik, na de ennyire??! :)

Állítólag a németek is tekernek, csak nem annyit. Bár a gyári autóknál
jellemzően más a helyzet.
Nyilván ide nem ezeket hozzák, hiszen a cél: a lehető legolcsóbb, legtöbbet
futott vagy törött autót megvenni. Hiszen itthon a legmagasabbak a behozatal
terhei. Ha Ön ugyanannyiból, vagy kicsit kevesebből behoz magának egy autót,
mint amennyiért az itthoni kereskedésben látja, akkor hol a profit? Nekik is
élniük kell valamiből.


Üdvözlettel:
Papp Tibor

Dátum:  Wed, 9 Jul 2008 10:03:35 
Feladó:  Sándor
Címzett: Papp Tibor

 

Egyetértek Önnel, csak a helyzetet próbáltam kicsit árnyalni, hogy azért
futnak az itthoni utakon is "korrekt" autók egy darabig...
Egyébként én az itthoni árnál magasabb áron hoztam be kocsit. Jó minőségű
autót kint sem lehet olcsón venni. Ezért valójában kereskedőtől nem szabad
semmit venni, mert abban valami buktató biztos van.


 

Feladó: KI
Küldve: 2008. 07. 09., Sze 22:36
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: tekernijo
 
 

Tisztelt Papp Tibor!
Nekem van egy 2,5 éves dízelem, ami összesen 30e-t futott.
Valszeg nem vagyok sikeres ember.((
A cikk általánosít, ráadásul a tisztességes autósokat is csalónak mutatja be.
Nem hiszem, hogy a Tc az ilyen rossz cikkeknek köszönheti hírnevét.

 

Üdvözlettel:
KI

 

Kedves KI!

Már bocsásson meg, de ez az autókereskedőkről szól, nem a magántulajdonosokról.
Azt, hogy Ön mennyire sikeres, azt döntse el Ön. Lehet, hogy egyszerűen szereti a dízelmotort, mert jól megy és keveset fogyaszt.

Csupán arról van szó, kissé sarkítva, hogy nehogy elhiggye valaki, hogy az Ön példája tipikus. Ugyan vannak többen (ön a harmadik, aki ír), de ezek az autók nem fognak ott állni egy kereskedésben. Ön gondolom nem adja majd el egy neppernek, hanem az ismeretségi körében lecsap rá valaki - vagy a következő autójába beszámítják, és ott a kereskedő közeli ismerőse csap le rá.

Ha mégsem így lesz, akkor tévedtem.

Üdvözlettel
Papp Tibor


 

Aki versenyzői ambíciót érez magában

2008. július 10., 14:36 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
15 hozzászólás

Zsolt szeretne versenyző lenni, Gyulavitéz válaszolt kérdésére:

From: K.Zsolt
To: Gyulavitéz
Sent: Tuesday, July 01, 2008 10:40 PM
Subject: Érdeklődés

 

Tisztelt Szerkesztőség!

 
K. Zsolt 33 éves veszprémi lakos vagyok.
Biztos nevetségesnek tartják a kérésemet, mégis szeretném a segítségüket 
kérni, amennyiben lehet.
Engem mindig érdekeltek a pálya versenyek. Ezért amennyiben megfelelek és
lehetőségem adódna rá, szívesen versenyeznék a Suzuki vagy a Renault
kupában. Ezért kérem, amennyiben lehetséges, segítsenek abban, hogy teszt
vezetés keretében esetleg 1 vagy több istálónál kipróbálhassam magam.
Hátha tényleg nem csak én érzem úgy, hogy erre születtem. Sajnos anyagi
ehetőségem nem tette lehetővé azt, hogy én ezt önállóan megoldjam.
Várom válaszukat!

Üdvözlettel:

Zsolt


Kedves Zsolt!

 Mi nem segíthetünk neked, ez ügyben fordulj azokhoz az istállókhoz, akik 
indítanak kupás versenyautókat.

Zengő Motorsport: http://www.markakupa.hu/13/2/Kapcsolat.html

Proex AMSE: http://proexmotorsport.liveforspeed.hu/

GFS Racing Team: 
http://www.gfs.hu/ver2.0.3/indexx.php?fuseaction=cikk.cikk&cikk_id=202

Fonix Motorsport: http://www.foenixmse.hu/

Üdvözlettel,
 Gyulavitéz
 

Egy kamionos sirámai

2008. július 8., 13:12 Módosítva: 2009.07.25 20:01
12
104 hozzászólás

 Tamás nevű kedves olvasónktól kaptuk ezt a levelet, aki egyébként kamionsofőr. Az éremnek van egy ilyen oldala is:

Feladó: Tomi
Küldve: 2008. június 19. 13:58
Címzett: TotalCar
Tárgy: megjegyzés

Üdvözlöm!

A kamionosok nevében lenne egy megjegyzésem.
Az itt leírtak szerint csak arra valók, hogy az örömlányokat gazdagítsák.
Hozzá nem értő emberek bírálják őket. Negatív szemmel nézik az előzéseket, amik 90 km/h val történnek. Az utak állapotát nem a teherfuvarozás számlájára kellene írni. Aki már járt külfüldön, az tudja, mi a hiba. Ha igy haladunk,az autópályákon a kerékpár is elsüllyed.

Miért megy a kamion 90km/h val ?? Mert sebességkorlátozó van benne.

Ha a személyautókban is lenne, és a 280km/h végsebességű autók is max 120al mennének, az lenne az igazi. Senki nem önszántábol araszol Pesten 3 órát.

Szégyen hogy nem a valóságot írják. Mit szólnának hozzá a megfelelő emberek, ha a határtól fél órára érné a KAMIONSTOP őket, mert 1 személyautó feltartotta ??
És 1 vizeletszagú parkolóban kellene állnia 2 napig a tűző napon ??
Persze sem wc, sem zuhanyzó, és esetleg ennivaló nélkül ??
Vasárnap este amikor egész nap nem aludt, mert 60 fokos kabinban nehéz, induljon el.
A család meg persze várná, mert a gyerekeknek be van igérve a 7végi program.
Szomorú valóság.

Lenne mit tanulni Spanyolországtól, és néhány országból. De nem, itt csak az megy, ami valakinek negatív, és az biztos nem a kitaláló.

Ki lehet próbálni bárkinek hogy 2 napig ül az autójában a tűző napon, azután kétszer is meggondolja, hogy miről is beszél. A teherfuvarozás nélkül éheznének az emberek, és nem lenne semmi a boltokban. Könnyű így, bemegyek az áruházba, és lám, van minden.
Miért is ??
Mert a sokat fikázott kamionos, aki örül hogy pihen, és nem k.rvázik, odavitte az árut hajnal 4-kor.

Külön öröm, hogy a kötelező vezetési időket van mikor lehetetlen betartani, mert araszolni kell, vagy a tervezett parkoló zárva. Ezért persze több ezer euró a büntetés.

Gondoljon bele a személyautós: Mondjuk 600 km a tervezett út hazáig. 580 km megvan, és egyszer csak lejár a vezetési idő. Na nem baj, negyed óra maradt hazáig, de most szombat reggel 8 van. Hmm, vasárnap este hazaér a család, STOP van.

És még 1000 igaz dolog, amit ha tudnának, akkor más lenne a nézet.

Boldog leszek ha a nagyvárosokban megtiltják a kamion áthaladást.
Viszont akkor lenne az igazi, ha személyautón kívül más nem is mehetne be.
Igy azok hordhatnák be az élelmiszert, építőelemet, műszaki árut, stb a boltokba. :-)

Már várom, és a többi kamionos is.

Üdv.: Tomi

Bunkó a MÁV Szegeden

2008. július 2., 14:15 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
21 hozzászólás

Szellemvasutas cikkünkre érkezett Róbert levele:

From: Róbert
Sent: Wednesday, July 02, 2008 10:39 AM
To: Rácz Tamás
Subject: szellemvasut

Kedves Tamás,


bár én nem Budapest környékén lakom, így nem is érint különösebben a szellemvasút problémája, azért nagyon örülök annak, hogy efféle dologgal is foglalkoztok. Ehhez némileg hasonló problémára nálunk Szegeden is van egy példa, ami remekül tükrözi, hogy a MÁV mekkora figyelmet fordít azokra a dolgokra, amelyek csak valaki másnak okoznak kellemetlenséget.
Szegeden a Dorozsmai úton van egy vasúti átjáró. Az útról annyit kell tudni, hogy négysávos, ennek megfelelő forgalommal. Bár az út nincs tömve, de elég nagy a forgalma. Van külön kerékpárút is, bringával is sokan járnak itt. A vasútvonal szintén viszonylag forgalmas, mivel itt mennek a vonatok Szeged és Budapest között. A gyorsvonatok óránként járnak mindkét irányba, plusz a személyvonatok, vagyis elég sűrűn lecsukódik a sorompó. Egy-egy ilyen alkalommal legalább 100 méteres autósor gyűlik össze, de inkább hosszabb. Emiatt még nem is problémáznék, végülis a vonatoknak is járni kell.
 

A problémát az okozza, hogy közvetlenül az átjáró mellett van a dorozsmai vasútállomás. Innen indulnak Ausztria felé a kamionokkal megrakott Ro-La (Rollende Landstrasse) szerelvények, és persze ide is érkeznek meg onnan. Amikor a Ro-La végpontot ide helyezték (már sok éve), még nem volt kiépülve a szükséges infrastruktúra, a vonatra váró kamionok a Dorozsmai úton várakoztak, többnyire a Budapesti úti elágazásig ért a sor, és csak azért nem tovább, mert ott már nem volt hova állni. Aztán egyszer építettek egy parkolót az állomáson a kamionoknak, úgyhogy megszűnt végre a kamionsor. A helyi sajtóban lelkendezve fogadták a dolgot, a MÁV részéről el is hangzott, hogy milyen jó bevételt hoz a kamionszállítás, ennek ékes bizonyítéka, hogy még ezt a parkolót is el tudták készíteni belőle. Már ennek is jónéhány éve, és ez valóban remek dolog.
Már csak egy dolog hiányzik a boldogsághoz. Az állomás olyan közel van az átjáróhoz, hogy ha az utolsó váltón csak egy szóló mozdony vágányt vált, már le is csukják miatta a sorompót. A kamionszállító kocsikat pedig rendezgetni kell, és ehhez rendszeresen a vasúti átjárót veszik igénybe.

Én régebben Dorozsmán laktam pár évig, onnan jártam be Szegedre dolgozni, és gondolhatod, nagy öröm, ha az ember a menetrend miatt egyébként is sűrűn lezárt átjáróban azért kap sorompót hetente háromszor, hogy tizenöt kamionszállító kocsi elguruljon az orra előtt 3 km/h sebességgel, majd megálljon, váltó átállít, és visszaguruljon az egész ugyanekkora tempóban.
Én a helyi napilapnak korábban többször is írtam levelet, hogy esetleg mi lenne, ha a MÁV-nak abból a szédületes bevételből még arra is telne, hogy az állomás másik végén lefektessen mondjuk maximum egy kilométernyi sínt, hogy ott lehessen rendezgetni a kocsikat, de ezek egyszer sem jelentek meg. Persze a bakterek helyzete érthető, nekik semmiféle problémát nem jelent ez, hiszen nekik mindig szabad az út.
Csak megnyomják a gombot, a sorompó lecsukódik, az autók megállnak, ők akkor foglalják el az átjárót, amikor csak akarják.
Egyébként arról sem vagyok teljesen meggyőződve, hogy síneket kellene még fektetni, nem tartom kizártnak, hogy az állomás sínrendszere most is lehetővé tenné a kocsirendezést az átjáró igénybe vétele nélkül, csak esetleg kellene egy gondolkodásra képes ember, aki rájön a módjára. Igazából csak remélni tudom, hogy ez hamarabb megvalósul, mint hogy a sorompót egy Dorozsmára tartó mentő vagy tűzoltó előtt csukják le a kocsirendezés miatt.

Róbert

Maserati Spyder és Eva

2008. július 2., 13:59 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
5 hozzászólás

Feladó: Tamás
Küldve: 2008. július 1. 10:25
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: fiat50012dl

Kedves Winkler Róbert,

 

Olvastam a mai Fiat 500-ról szóló cikkedet, és ennek kapcsán szeretném megjegyezni, hogy Eva Longoria egy Maserati Spydert is hajtott a "Szülfelben". Ha már egyszer olasz autóról szól a cikked :-)

 

 

További infó itt: http://www.seenon.com/television/abc/desperate-housewives/character/gabrielle-solis/filter/product_subcat/Cars/#products

További jó munkát!

Üdvözlettel:
Tamás

Az ördögbe! Köszönöm az értékes információt így, uborkaszezonban.


Üdvözlettel:
 
Winkler Róbert

 

Miért is nem csinálunk prémium benzin tesztet?

2008. június 25., 09:48 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
37 hozzászólás

 

From: Tamás
Sent: Monday, June 23, 2008 12:05
To: TotalCar
Subject: Prémium benzin Mercedesbe ill. BMW-be


Tisztelt Szerkesztőség!

Mostanában tervezem új autó vásárlását, és egyelőre a Mercedes C-osztály és a BMW 3-as sorozat tűnik befutónak. Viszont, a nagy többséggel ellentétben én dízel-ellenes vagyok, így a Mercedes C180 Kompressor és a BMW 320i (170 LE-s, 4 hengeres) automata váltós verziói környékén nézelődök leginkább. Azonban, ezekről a motorokról egymásnak ellentmondó információkat lehet olvasni a neten: leginkább arra lennék kíváncsi, 95-ös benzinnel elmennek-e ezek a motorok, vagy a kompresszor (Mercedes) ill. a direkt befecskendezés (BMW) miatt minden tankolásnál vagy minden 2.-3. tankolásnál szükség van-e prémium (98-99-es) benzinre?

Várható egyébként a Totalcar hasábjain benzines prémium autókról szóló cikk? Nagyon kíváncsi lennék pl. egy A4 1.8T vs BMW 320i vs Mercedes C180Kompressor roundup-ra, bár nyilánvalóan a tesztautók szinte kizárólagos dízel volta miatt ezt nagyon nehéz lenne megszervezni kis hazánkban :(

Esetleg érdemes lenne a "szegény ember BMW-jével" (116i) is foglalkozni, pláne mivel ezt mostanában nagyon előnyös konstrukcióban kínálja a BMW nálunk...

Köszönettel,
Tamás

Ajánljuk Tamás figyelmébe egy régebbi prémium benzinekről szóló cikkünket.

Hát igen, ezért nem csinálunk ilyen tesztet!

 

Így is lehet büntetni

2008. június 24., 15:30 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
27 hozzászólás

Mentődobozos cikkünk apropóján egyik olvasónk elmesélte, nem kell ahhoz lejárt mentődoboz, hogy megbüntessen a rendőr. Így is lehet:

Feladó: Lóránt
Küldve: 2008. június 21. 3:13
Címzett: Rácz Tamás
Tárgy: mentodoboz

Tisztelt Rácz kolléga,

kár, hogy ez a cikk nem kommentezhető... nekem is mondta egy jóbarátom néhány hónappal ezelőtt, hogy emiatt nem büntethet meg a rendőr... de 2005-ben volt egy érdekes esetem: szabályosan haladtam, be voltunk kötve, égett a tompított, betartottam a sebességkorlátozást... kb 1 km-ről láttam, hogy ott igazoltatnak, nyugodt szívvel haladtam feléjük, tudván, hogy ha akarnak sem tudnak megbüntetni... nem az elsősegély dobozzal kapcsolatos ügy volt, elkérte a papírjaimat... mondott vmit, erre mondtam neki, hogy ez a kreszben nem így szerepel, erre azt a választ kaptam, hogy akkor nem adja vissza a forgalmit... ilyen esetben mit tehet az ember? Diktafon és egyéb technikai berendezés hiányában.:(

Üdvözlettel,
Lóránt

 (Egyébként a publiajink a Belsőségen kommentezhetőek.)

Fogyasztáscsökkentés kicsit máshogy

2008. június 24., 12:13 Módosítva: 2009.07.25 20:01
2
45 hozzászólás

Péter kedves olvasónktól kaptuk ezeket a zseniális ötleteket fogyasztáscsökkentés céljára. Ezeknek talán tényleg van valami értelmük:

Feladó: Péter
Küldve: 2008. június 18. 15:59
Címzett: Gulyás Gusztáv
Tárgy: magyarcsoda

Tisztelt Gulyás Gusztáv!

Örömmel olvastam "felvilágosító" cikkét a fogyasztáscsökkentő és teljesítménynövelő csodaszerekről, jó dolog, hogy egy ilyen nagy látogatottságú portálon felhívják az emberek figyelmét az átverésekre.Én magam soha nem próbáltam még semmi hasonlót, nem is fogok, tiltja a vallásom. :)

Azonban a Magyar Csoda valóban létezik. Úgy hívják, súlycsökkentés. Sokan bele sem gondolnak, mennyi fölösleges cuccot hurcolásznak magukkal a kocsiban. Nekem 875 kg-os autóm van (nem, nem japán :)), ilyen kis tömegnél már 50-60 kg súlykülönbség is érződik. Ugyebár kisebb tömeget ugyanakkora erő nagyobb intenzitással tud mozgatni, kevesebb energiafelhasználással, és ezzel együtt kisebb károsanyag kibocsátással. Nem mellékesen egy könnyű autó sokkal kezesebben viselkedik kanyarban is, úgyhogy csupa-csupa előny. Nyilván egy 1500 kilós autónál már nem tűnik fel ennyire a különbség, de ott is számít valamennyit biztosan.

Leírnék pár tippet a súlycsökkentésre, ha gondolja, ossza meg a többi autós kollégával is, hátha még nem gondolkodtak el ezen a dolgon:
- Csomagtartóban felejtett cuccok: nagy családi túra után még nem volt idő kipakolni a sátrat, hűtőtáskát, kempingszéket, gumizás után a régi gumikat, stb, úgyis elfér ott, munkába járáshoz meg nem kell a csomagtartó, addig hétvégén elvannak ott a dolgok. 3 perc őket kipakolni, ezzel 10-50 kilót nyerhetünk.
 

- Mélyláda: ha nem csajozásra/városban jaszkarizásra/rajoskodásra készülünk, hosszabb út előtt nyugodtan ki lehet pakolni a mélyládát, főleg ha mondjuk még gyerekek is vannak az autóban. Nyugodtan lehet hallgatni a zenét mélyláda nélkül is, feltéve ha valakinek nem fétise a dübörgő basszus minden kilométeren. Nyertünk 5-25 kilót.
 

- Szerszámok, pótalkatrészek: régebbi autókban szokás inkább ilyeneket hurcolni, de csak az ésszerűség határain belül. Egy ékszíj bőven elfér, egy gyújtásrotor, pár méter kábel, gyorskötöző, maximum 2-3 kulcs, és egy csavarhúzó. Ha ennél többre lenne szükség út közben, akkor már nagyobb a baj, nem fogunk nekiállni motort cserélni az út szélén. Szerszámosláda, több kiló pótalkatrész tök fölösleges. Ezzel is nyerhetünk 5-10 kilót.
 

- Gyermekülés: Sok autót látok akár több gyermeküléssel rohangálni, miközben csak a sofőr ül benne. Nem hiszem, hogy mindenki épp az óvodába rohan a kölkökért. Nyerhető súly: 5-15 kg.
 

- Felnik: Ez talán a legfontosabb. Alufelni vásárlásakor ne csak a dizájnra törekedjünk, hanem emelgessük is meg a kiválasztott kerekeket. A kis tömeg nem feltétlenül egyenlő a rossz minőséggel (ld. versenyfelnik). Persze nem kell rögtön magnézium kerekekért rohanni a boltba, de amellett, hogy csökken az autó saját tömege, a forgatott tömeget is csökkentjük, és még a futóművünket is kíméljük vele. Nem mellékesen minél kisebb a rugózatlan tömeg, annál jobb az autó úttartása. Egyszóval megéri jobban szétnézni felnivásárlás előtt. Nyerhető súly: 10-20 kg
 

- Ülések, kárpitok, és úgy általában a belső tér: Ki-ki eldöntheti, mire van szüksége az autójában. Persze ez ízlés dolga is, de mint tudjuk, a szépség nem feltétlenül áll rokonságban a praktikussággal. Aki évente 360 napot egyedül él le az autójában, annak totál fölösleges hátsó üléseket cipelnie. Ugyanez igaz az egyterűek harmadik üléssorára is (már ha van). Egy ülés a sofőrnek, egy az utasnak, ha valakit SOS-ben el kéne dobni valahová, és ennyi. És ha már nem utazik hátul senki, akkor le lehet venni az ajtókárpitokat is (régiautósok előnyben), a kapaszkodókat, egyéb fölösleges macerákat. Nyilván nagyobb lesz a zaj az autóban, nyilván nem esztétikus látvány az ülés nélküliség hátul, de valamit valamiért. Elvetemültebbek kidobálhatják az összes kárpitot is, én nem tettem, de ez megint csak ízlés kérdése, kompromisszumok mindig kellenek. Akár 50-100 kilót is nyerhetünk ezzel az akcióval.
 

Még lehetne folytatni a sort apróságokkal, ajtózsebben hagyott, soha nem használt többszáz oldalas térképekkel, rengeteg dologgal, de ezeket már mindenkinek a saját fantáziájára bízom. Remélem adtam pár jó tippet az olvasóknak, és Önnek is.


Tisztelettel: Péter

Nem érti...

2008. június 12., 16:14 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
54 hozzászólás

Egyik olvasónk - nevezzük Péternek - fantáziáját megmozgatta a fogasztáscsökkentőkkel folglalkozó cikkünk: 

Feladó: Péter
Küldve: 2008. június 12. 13:46
Címzett: Gulyás Gusztáv
Tárgy: magyarcsoda

 Tisztelt szerkesztőség!


Felkeltette figyelmemet az Önök által reklámozott termék. Az lenne a kérdésem, hogy menyi lenne az ára, milyen métékű a fogyasztás csökkentése, és milyen garancia van arra, hogy működik? Hogy pontosítsak, egy 1997-es Opel Astra Caaraván 1,6 16v motorral felszerelt járműről lenne szó, aminek a jelenlegi fogyasztása.6,5l/100 km országúti, 8,5-9/100 km városi, 7,5-8/100 km vegyesben.

Köszönettel: Péter

Kedves Péter!

Szomorú hírem van: a sörösdoboz, a kínai strandpapucs és a fogpiszkálók semmilyen, általam ismert elrendezésben nem alkalmasak az Astra fogyasztásának csökkentésére, ezért szerkesztőségünk nem is forgalmazza a „magyar csoda” néven emlegetett eszközt.

A cikkben pont arra próbáltam rávilágítani, hogy érdemes némi egészséges bizalmatlansággal szemlélni és józan paraszti ésszel még egyszer átgondolni a fogyasztáscsökkentő csodacuccokkal (továbbá a péniszhosszabbítókkal, fogyasztótablettákkal, valamint a rézből készült varázsingákkal) kapcsolatos dolgokat. Nem kizárt ugyanis, hogy az Ön vágyait kihasználva egyszerűen be akarják csapni. Kérem, ne hagyja magát!

Üdvözlettel:

GG

Min buknak a suzukisok?

2008. június 11., 16:28 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
852 hozzászólás

From: N. J-né

Date: June 10, 2008 7:27:32 PM

To: Totalcar

Subject: érdeklődés

A következő problémával keresem meg Önöket várva segitő tanácsukat: 3 éves Suzuki Swiftem van amelyre bankhitelem van, jelen pillanatban a fennálló tartozás az autóra 1.89o.ooo ft. /a vételára 2.89o.ooo ft  volt./ Szeretném az autót lecserélni Opel Astra gépkocsira. Találtam is a 3A kereskedésben  ugyanennyi a vételára. Sajnos ők azt mondták nekem, hogy az autómat 1.2oo.ooo ft-ért számolnák be, a különbözetet nekem kellene kifizetnem egy összegben a bank felé. Plussz az autóra melyet venni szeretnék be kell fizetnem 2o százalék majdnem 4oo ezer ft önerőt. Nagyon irreálisnak tartom azt, hogy a 3 éves autóra 1.2oo.ooo ft-ot ajánlottak, és ez az egész egy óriási bukás lenne, hiszen az én autómra is ugyanannyi a tartozás, mint amennyit kérnek a kinézett autóért. Kérem adjanak tanácsot, hogyan tudnék ebből a szerencsétlen helyzetből a legszerencsésebben kijönni.

Válaszukat előre is megköszönöm:

N.J-né Baja

Kedves N.J-né,

külön kell választanunk az Ön autójának a piaci értékét és a bankkal szembeni tartozását.

Ön ugye fizette a törlesztőrészleteket. Ha kiszámolja, (a kezdőrészlettel együtt) biztosan jóval többet fizetett már, mint egymillió forint. Ha leegyszerűsítjük, a többi a bank haszna volt. Sajnos Ön egy olyan hitelkonstrukciót választott, amelynél a törlesztés első szakaszában az autó nem nyújt fedezetet a teljes tartozásra, vagyis ha a futamidő során úgy dönt, eladja, akkor rá kell fizetnie. Mert az autó használtpiaci értéke kevesebb, mint a fennálló tartozása. Sajnos, Önnek ezt a békát le kell nyelnie. Ez volt az első bukás.

Most jön a második. Ön úgy döntött, hogy egy autókereskedőnél számíttatja be a kocsit. Tekintve, hogy ebből élnek, ők a piaci ár alatt fogják beszámítani, mert hát el is kell adni utána, van egy csomó költségük (mosatás, munkabér, km-óra visszatekerés, stb...). Itt viszont van egy kis mozgástér. Ön akkor jár jól, ha saját maga eladja a kocsiját, és akkor még 100-200 ezer forint közötti összeget nyerhet, az ilyen évjáratú Swiftek kb így mennek a piacon. A dolog szépséghibája az, hogy előtte rendezni kell a hitelt és nincs garancia a gyors eladásra. Dunát lehet velük rekeszteni, annyi a Swift. Addigra meg lehet, hogy a kiszemelt Astra elkel.

Én mit tennék az Ön helyében? Esetleg szétnéznék abban a Suzuki-kereskedésben, ahol az autót vette, nincs-e ott a beszámított járgányok közt egy Önnek tetsző másik Astra, esetleg más autó. Ki tudja, ha ugyanannak a banknak a hitelkonstrukcióját választja, talán kedvezőbb költségekkel nyergelhet át. A másik alternatíva az, hogy most nem vesz se Astrát, se mást, hanem vár, hogy a hiteltartozás elfogadhatóbb szintre csökkentjen. Ez a megoldás is hordoz némi kockázatot, hiszen a Swift is veszíteni fog értékéből, ahogy telnek a hónapok. Nem ismerem az Ön hitelkonstrukcióját, de meg kell kérdezni a finanszírozót, hogy fog alakulni a tartozás az évek során. Tovább bonyolíthatja a kérdést, ha ez nem forintalapú hitel, hanem pl. svájci frank alapú, hiszen akkor az árfolyamingadozások is bekavarhatnak.

Az ügy szolgál több tanulsággal is:

- sajnos a kis kezdőrészletű, nagyon hosszú futamidejű hitelek ilyenek, ezért kerülendők. - a Suzukinak szokása, hogy amikor kihoz egy új modellt, a régebbit leárazza. Olvasónk pont belesett egy ilyenbe: megjött a Splash, lement a Swift2 ára és ez a használtpiaci árakat is lenyomta. Aki tehát Suzukit vesz három évnél hosszabb futamidőre, az nyugodtan kalkulálja be ezt is veszteségként.  Így jártak a swiftesek az Ignis megjelenésekor, így jártak az ignisesek a Swift2 megérkezésekor, és most olvasónk is. Ez így működik.. - hitellel terhelt Suzuki beszámíttatása egy hitelre veendő használt Opel Astrára - nos, lehet, hogy van rosszabb kombináció, de nem sok. Sajnos az Opel eladásakor majd hasonló nehézségek elé nézhet, ezért nagyon gondolják meg, milyen távra terveznek. Bár riasztó lehet egy magasabb törlesztőrészlet, összességében sokkal jobban járhat vele: mindenképp rövid futamidőt válaszzanak!

Üdvözlettel: Papp Tibor

Szabad-e jobbról előzni?

2008. június 11., 11:02 Módosítva: 2009.07.25 20:01
2
42 hozzászólás

Feladó: Ákos
Küldve:2008. június 11. 7:21
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: hangoskip

 Motoros témához lenne egy kérdésem és pár észrevételem:
A kérdés a jobbról előzgetés lenne. Te is írod. Tilos? Remélem, mert k**ra kiszámíthatatlan dolog... Tehát ha én jobbra kis ívben akarok bekanyarodni, indexelek, satöbbi, akkor kell-e arra számítanom, hogy a semmiből egy motoros rongyol belém és majd én leszek a hibás? Én úgy gondolom, hogy ha MÁR MELLETTEM van, akkor látom, ha meg nincs mellettem és indexelek akkor meg nem előzhet meg, párhuzamos közelekdésről egyazon sávon belül meg nem beszélünk.
A felvetésem:
- Jó e az, hogy egy motoros éjszaka az Árpád hídon 80-nal megy 1 keréken, közben az eget világítja és a tükörből nem látni, hogy jön valami?? Haverom majdnem megölt egy ilyen istenbarma faszkalapot előzéskor...

- Miért kell a motorosnak előrepofátlankodni a lámpánál ÚGY, hogy ELÉM áll? Ha marad a 2 sáv közt, oké. De mért gondolják a kétkerekűek, hogy abból, hogy a motor jobban gyorsul, az is következik, hogy előbb veszik észre, hogy vált a lámpa... Mert sokszor nem veszi észre, én meg má mennék fél perce...

- És a bónusz, de ez a fentihez csatlakozik: a robogósok mégis mit képzelnek? Mégcsak nem is gyosulnak jobban VAZE!!

üdv,
Ákos

 

Kedves Ákos,


Árpád hídi egykerekezés ügyében egyetértek, főleg, hogy nem is tudok egykerekezni. És a motorosok sajnos átlagban szerintem nagyobb barmok, mint az átlagautós. Tehát az össz motoros/barom motoros arány jóval nagyobb, ez tény.
Jobbról előzni pedig semmivel sem szabad, és hát igen, mindnyájunknál benne van a pakliban, hogy egyszer megölünk egy kamikaze motorost, nekem is van tévés kollégám, akinek a visegrádi szerpentinen a motorházán halt meg egy kanyart elsokalló motoros.

A lámpánál azért kell az autó elé pofátlankodni, hogy az autók közötti résbe ne szoruljon motoros, tehát ne duguljon be a folyosó. Egy átlagos motor, már egy 600-as is kb. 3 másodperc alatt van százon, tehát lényegesen jobban gyorsul, mint egy autó; ezt persze nem azért mondom, hogy mindenki tesztelgesse, csak hogy egy normális elindulásnál a motoros nem tarthatja fel az autóst, leszámítva mondjuk a padlózó Gallardósokat. Ez persze a motorra vonatkozik, és nem az esetleg elmélázó motorosra. Én ezért előrepofátlankodáskor le se veszem a szemem a lámpáról, mert az tényleg súlyos, hogy előrepofátlankodok és még fel is tartom a sort.

A robogósok meg... Hát igen. Viszont minden robogós és motoros elvileg csökkenti a közlekedési terhelést, tehát ha ugyanők autóval mennének, sokkal nagyobb lenne a dugó.


Üdvözlettel:
 
Winkler Róbert

Mégsem éri meg a dízel?

2008. május 30., 14:57 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
414 hozzászólás

Feladó: semmicico
Küldve: 2008. május 30. 12:21
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: v7020d

 Szia!

Szerintem nem jól számítottál. Nincs értelme csak a fogyasztási adatokat összehasonlítani. 

Egy dízel igaz, hogy kevesebbet eszik, ám a szervízköltsége is magasabb. Gondolok itt arra, hogy a kötelező szervíz 15-20 % drágább és arra, hogy (a motor) meghibásodásnál esetén szintén kb. ennyivel magasabb a számla.

Azt mondanám, hogy ez utóbbit egy jó ideig nem kell komolyan számba venni ( fiatal kocsinál ), ám a mai magyar helyzet  persze nem ilyen. Az újabb magas nyomású befecskendezéssel működő diezel autók kifejezetten érzékenyek a gázolaj minőségére - és ezzel itthon komoly gondok vannak ( lásd  pl. mazda6 fórum az indexen ) .

Továbbá a számításoknál azt is figyelembe kellene venned, hogy a diesel autók drágábbak.

Én is számoltam, osztottam /szoroztam és nekem az jött ki, hogy 3 évre, 120 E km -re tervezve, a benzines kb. ugyannyiban van mint egy hasonló diesel .

A számításnál nem vettem figyelembe, hogy a dieselüzemanyag ára meredekebben emelkedik mint a benzin  , sem egy esetleges meghibásodás  költségeit.

üdv

semmi cicó

Kedves Cicó!

Részben van igazad. De pont ezért írtam a következőt az egész kalkuláció elé:
"legalább ilyen jól vezethető benzinmotorral".

Ezzel egy az egyben kizártam az összehasonlításból a sima, kétliteres benzinmotort. Amely egyébként mindössze 60 ezer forinttal olcsóbb, mint a dízel, eleve picivel rosszabbul gyorsul (11,3 másodperc a dízel 11 másodpercével szemben). Ám a gyorsulási adat becsapós: ez azt jelenti, hogy ha szétforgatod a benzinest, akkor megy picivel rosszabbul, mint a dízel. De ha nem forgatod, akkor sokkal lomhább.

Ellenben ugyanúgy húszezrenként kell szervizelni, mint a dízelmotort - szerintem ilyen kondíciók mellett a kétliteres benzines költségekben sem versenyképes a dízelmotorral. Arról nem is beszélve, hogy még az elméleti fogyasztása is több 2,7 literrel (ez a norma szerint nézve közel +50 %!). Szerintem a gyakorlatban ez a motor is csak úgy fogyaszthat (a gyakorlatban) tíz liter alatt, ha nem járnak vele nagyvárosi forgalomban és nem autópályáznak vele túl gyorsan. Na de ilyen körülmények között a dízel simán elmegy 6 literrel. Tehát ez engem is meglep, de erre a verzióra is igaz a számításom.

Viszont a napi közelekedésben a dízelt a nyomatékossága miatt inkább a turbós benzinessel érdemes összevetni, ez a V70 esetében a 2.5T soft turbót jelenti (régebben voltak kisebbek is, de megszűntek). Ez már rugalmasságban is jó, sőt, sokkal jobban gyorsít álló helyzetből százra
(-2,4 mp). Ez már tényleg különbség, valóban remek motor ez az öthengeres. De őszintén szólva, nagyon szerény becslés rá a 11 literes gyakorlati fogyasztás. De ha csak 10,5 l/100 km, már akkor is igazam van.

Miért? Igaz, hogy az öthengeresre 30 ezer km az olajcsere-periódus, ami 120 ezer km-re vetítve két csere megspórolását jelenti, viszont ez a motor 1 460 000 forinttal kerül többe. Ha tehát egyik sem romlik el, és mindenáron V70-est akar az ember, akkor a egyértelműen a kétliteres dízel a legjobb anyagi szempontból. Ezek durva számítások persze, lehet, hogy csak 420-as gázolajig. Viszont ma még úgy tűnik, hogy ilyen árarányok mellett a gyakorlatban még mindig a dízel éri meg jobban.
Pláne azért, mert ha gyorsan mennek vele, alig nő a dízelmotor fogyasztása a benzineshez képest. Nyilván, ha gond van a részecskeszűrővel, vagy beáll egy injektor, kicsit romlik a mérleg, de a 2.5T anyagilag semmiképp sem meggyőzőbb.


Üdvözlettel
Papp Tibor

 

 Kedves Tibor!

  Végre valaki aki reálisan méri össze a diesel és benzines "kérdést".
  A múltkor is felháborodtam egy ilyen összehasonlításon ahol összevettettek egy 1,4 dizel autót, és egy 1,4 (agyrém!!!!!) benzinest. A kulcs szó az általad is használt "vezethetőség".
  It a boltomban is ezzel érveltem, de azt mondták, ezer emberből csak egy gondolkodik így mint én.Te vagy a második.De ha egy rosszul kiszámított előzés leküzdése után tennénk fel ugyan ezt a kérdést???? A benzines autós már nem biztos, hogy válaszolna ( pl. 1,4 literes Octavia).
  Aki ezeket a hülye összehasonlításokat készíti szerintem a következő módon vásárol:
  BOLTBAN:  -Jó napot kívánok, tessék parancsolni!
                       -Jó napot kívánok, mennyibe kerül?
                   - 2500 forint.
                       - Akor kérek 3 darabot, köszönöm.


  Köszönön neked, ez a levezetés korrekt.


  Üdvözlettel
 József

 

De hát tartsuk tiszteletben mások hülyeségét.
Üdv
pt

...pláne, ha azt nézzük, hogy az az 1,4 benzines még benzinesnek sem a legjobb. Számolni kell, ennyi. Nyilván agyonhasználtan, amikor már a dízelben nagynyomású szivattyút kell cserélni, meg hasonlók, már másmilyen lehet a mérleg.

V70 szőrözés

2008. május 29., 17:20 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
5 hozzászólás

Feladó: Dávid
Küldve: 2008. május 29. 14:09
Címzett:Papp Tibor
Tárgy: volvo v70 20d

 Üdvözletem !

Én a szőrözős olvasó vagyok.
Az oké, hogy lefordították a menüt magyar nyelvre de a fénykép tanúsága szerint a Lane departure warning (sávelhagyásra figyelmeztetés?), hogy, hogy nem sikerült magyarra?
Illetve nem igazán láttam utalást a stabilitásra. (vak volnék?) Lévén méretes kombi autó, milyen a stabilitása? Kanyarban? Jávorszrvasnál?
Egyébként a cikk akárcsak annak alanya kiváló.
Volt szerencsém egy V40 20d -t vezetni minap. Hát mesés.

Tiszteletem:

Dávid

 


Köszönet a kedves szavakért. Amit hiányolt: a V70 stabil, nagy a tengelytáv, kicsit feszesek stabilizátorok (valószínűleg ezért ráz egy kicsit a keresztbordákon, mint írtam), az összhatás egy kellemes túraautóé. Ez azt jelenti, hogy egy átlagautós kívánalmainak többszörösét tudja, a többit meg az elektronikus stabilizálás teszi hozzá.

A szőrözéssel kapcsolatban: valóban, a lefotózott képernyőn van egy angol nyelvű menüpont. Szerintem egyszerűen azért, mert a Lane Departure Warning magyarul kb így hangzana: sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, vagy valami hasonló...ennyi betű csak több sorban férne el. A többi viszont tényleg magyarul van, esküszöm:) A magyar nyelv sajna kevésbé tömör, mint az angol.

Üdvözlettel:
Papp Tibor

Kedves Dávid!

Jön az S80?

2008. május 29., 12:19 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
32 hozzászólás

Feladó: Ádám
Küldve: 2008. május 29. 7:44
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: v7020d

 Kedves Tibor!

Csak egy érdekesség, ami valószínűleg nálunk sem várat soká' magára: Belgiumban láttam S80-ból is 2.0D változatot! Az aztán a presztizs arculcsapása, de logikus lépés!

Üdv:

ÁDám

Papptibi

Hála a regadónak, szerintem is jön. Azért jópofa, hogy annyi a regadója, mint egy jobb benzines Honda Civicnek....Már alig várjuk a tesztautót!

Csereautó kálvária

2008. május 23., 09:35 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
33 hozzászólás

 Tamás nevű olvasónk kért tőlünk tanácsot egy eléggé peches eset kapcsán. Kapott egy csereautót, amiről kiderült, hogy még sem járt volna neki. Sajnos mi túl sokat tenni nem tudunk, de Bende Tibor utána kérdezett a dolognak, amit itt megosztunk Önökkel:

Tisztelt Cim!

Szeretnék tanácsot kérni Önöktől az alábbi eset kapcsán.
Van egy 1,5 éves, 24 000 km-t futott Xsara Picasso 1,6 benzines autóm, amin a fenti igen "gyilkos" paraméterek ellenére hengerfejet kellett cserélni. Mint kiderült, ez a Citroen által tudott probléma, már több autón is előfordult. Az autó kijavítása márkaszervízben kereken kettő hetet vett igénybe. Jeleztem, hogy szeretnék csereautót, mivel garanciális javításról van szó. Az első válasz az volt, hogy három napnál hosszabb javításhoz adható csak autó. Ezt megoldottam valahogy, ezután ismét kértem autót. A márkakereskedés ekkor adott egyet, de azt mondták, hogy nekik is kérvényezni kell a Citroentől. Most, hogy visszakaptam az autómat, közölték, hogy a Citroen Hungária nem járult hozzá a csereautó kiadásához, mert nem kötelező adniuk, ezért fizessem ki a csereautó költségét.
Szeretném segítségüket kérni. Önök szerint jogos a Citroen hozzáállása és eljárása ebben az esetben? Tényleg köteles vagyok a csereautó költségét kifizetni? Mit ér a garancia? Ha a telefonom elromlik és elviszem javíttatni adnak cserekészüléket, ez autónál nem magától értetődő?
Előre is köszönöm segítségüket és válaszukat.

Üdvözlettel:

 Tamás

Kedves Tamás!

Nincsenek túl jó híreink, az erkölcsi igazságtétellel most sokra nem megy.

Megkérdeztünk egy hozzáértőt, aki a következők információkkal tenné tönkre a hétvégéjét:

Őszintén sajnáljuk és mi pironkodunk a törvényhozók helyében, de sajnos már nem jár a csereautó. Az új EU fogyasztói jog konformizációja szerint még a 15 napon túli javítások idejére sem jár csereautó, a régi 30 napos cserét pedig - milyen meglepő - egyenesen eltörölték a színről.

A telefonos hasonlat nem egyenértékű, ugyanis egy telefon nem autó. Nem kell rá biztosítás, nem kell utána adót fizetni és ha ellopják vagy összetörik, akkor nem milliós a kár, hacsak nem Vertu telefonja romlott el.

Némely szerviz ilyenkor ad csereautót, mások kedvező feltételekkel adnak bérautót, de erre nem kötelezhetők. A saját jóindulatukon múlik, a napszélen, az északi fényen. Sajnos ez van.

Mondjuk a szerviz hozzáállása enyhén szólva sem vásárlóbarát. Ahogyan mi mondanánk: tipikus hülye munkafelvevő duma.

Bende Tibor

Van másik

2008. május 22., 13:29 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
77 hozzászólás

Feladó: Matyika, hopihe

Küldve: 30 2008.05.21 22:56:48

 

A Hyundai megítélésével naponta szembenézünk mi tulajdonosok.

"Ez is egy autó?" - ez az alaphang.

Hogy miért? Ki tudja... egyetlen fanyalgó sem tudja érvekkel alátámasztani a rossz véleményt. Gagyi, - hatodik legnagyobb autógyár , a világon - mert koreai, mert kicsi, mert olcsó, mert nincs nagy múltja, - 40 éves múltja van - mert ronda, ehhez hasonló, üres előítéleteken alapuló látszatvélemény.

Mindenesetre annyi biztos, hogy halmozottan fordul elő a márka családokon belül, és a legtöbb tulajdonos hű a márkához, illetve igyekszik a lecserélt Hyundai-át úgy eladni, hogy a látómezejében maradjon. Szerintem ez jelent valami jót. Mint a "másik" klub alapítóinak, van némi rálátásunk a dologra. Nem kell agyon fanatizálni ezeknek az autóknak a tudását és erejét, viszont tény, hogy a saját kategóriájukban minőséget képviselnek.

Az i10 pedig... egy miniautó. Van olyan ügyes, okos, aranyos, mint egy másmilyen márka ugyanilyen kategóriás modellje. SŐT. Amikor összehasonlítjuk valamivel, tán ezekkel kéne összehasonlítani.

Rácz Úr megtette, az i30-al kapcsolatban.. . Az, hogy valamiért egy Hyundai mindig "gyengébb" a Totalcaron mint az KIA-féle ikertestvér, örök bélyegnek tűnik. Csak az felejtődik el, hogy ők nem egymás konkurensei akarnak lenni tulajdonképp, hanem a többi márkáé, ezekkel kellene összehasonlítani, nem design elemek, vagy nem tetsző kilincsállás szerint (lásd Santa Fe teszt), hanem valódi tulajdonságok alapján, amitől egy ember el tudja dönteni, hogy egy ilyen teljesítményű, menetstabilitású, stb autóról mit gondol.

Ezzel együtt ez az i10 teszt nem olyan rossz, ismerve az autós újságírók viszonyát a miniautókkal. :D

Fehér Göngyi (hopihe30)
Héber Mátyás (Matyika)
Hyundai Autó Klub
hyundaiklub.hu

Tisztelt Fehér Göngyi (hopihe30), Héber Mátyás (Matyika)!

Köszönöm a biztatást. Dolgozunk rajta, hogy a megfelelő ellenfelet megtaláljuk az i10-nek, összehasonlító tesztre.

Bár tisztelem az autógyártók nagyságát, ilyen alapon a GM-nek csakis jó autókat kellene gyártania. Ami ugye könnyen cáfolható. Ezért kevésbé érdekel, hogy egy adott gyártó mekkora.

Szerintem egyébként az i10 egy korrekt mini, amint azt már egy "másik" klub elnökének (hány klub van összesen?) kifejtettem. De azt kell mondanom, hogy például a nemrégiben eladott 13 éves Nissan Micrám azért jobb kocsi volt, mint ez az i10. Rendes anyagminőséggel készült, jobban kanyarodott, jobb motorja és váltója volt, jobban használható volt a csomagtartója, sőt, még rendes méretű pótkereke is volt. És ez visszatartott attól, hogy rendkívüli hurráoptimizmussal emlékezzek meg a típusról. Tudom, azóta sokat fejlődött a környezetvédelem, van ABS, szervokormány, légzsák - és ezek az újítások mindegyikét tartalmazza az i10. De amit beleraknak pluszban, azt valahol máshol ki kellett venni - és ez a trend sajnos az összes mai miniautón tetten érhető. Hát ezért mondom, hogy a mai mezőnyben korrekt ajánlat. De nem átlagon felüli.

Higgyék el, hogy például a Toyotát sem az tette naggyá, hogy a világ legjobb autóit gyártotta: ha megnézzük, gyártmányaik új korukban erősen átlagosak, hogy mást ne mondjak, a Corolla kereklámpás verziója kiskocsi volt az akkori vetélytársakhoz képest - csakhogy ezek a Corollák a mai napig problémamentesen működnek, eladhatók, tartósak. Szemben a vele egyidős jóautókkal. És a Hyundai pontosan ezt az utat választotta - lásd az amerikai, európai megbízhatósági felméréseket. csak ez sokkal lassabban érvényesül egy márka megítélésében, amit tovább tud rontani a zilált importőri háttér, ahogy az Magyarországon történt. Így lehetett, hogy a közelmúltig nem ült újságíró Hyundaiban, hacsak nem vett, vagy nem az Autóteszt című lapnál dolgozott. De ezt most hagyjuk.

Még egy apróság, a Kia testvérrel kapcsolatban. Az i30 valóban kicsit más, mint a Cee'd (kormányzás, rugózás), nem értem, miért. Ez esetben osztom Rácz úr véleményét, igaz, az eltérés nem nagy. Olyannyira, hogy - mint azt már írtam - az abszolút skálán így is remek értékelést kapott az i30. Sok márkalub örülne itt egy négyesnek.

A differencia sokkal nagyobb a kombiknál, ha jól emlékszem, jelentős a csomagtartók mérete közti különbség. De ezt majd meglátjuk hamarosan.

Ugyanez viszont nem mondható el az általam becsült Rio/Accent párosra, amelyben ráadásul a piac egyik legjobb 1,4-es motorja van - csak azt sajnálom, hogy a Hyundai nem készít ötajtóst belőle. Ennek is nyilván piacpolitikai okai vannak - a konszernen belül inkább a Kiát szánják a fiatalosabb európai piacnak. Arra kérném mégis Önöket, hogy ne legyenek rossz érzéseik a kiásokkal szemben, hiszen ez olyan, mintha egy citroenes meg egy peugeot-s azon vitázna, hogy melyikük autójában van jobb HDI-motor.

Hadd ajánljam fel viszont Önöknek is azt, amit a "másik" klubnak - és ha a többi Hyundai-klub vezetősége is olvassa, nekik is - hogy amennyiben találkozókat szerveznek, értesítsenek minket az olvasok@mail.totalcar.hu címen, és mi a hétvégi programajánlónkban közzétesszük. Persze, annak örülnénk a legjobban, hogyha félretennék a megosztottságukat, és egyesített erővel állnának ki szeretett márkájukért. Akár velünk szemben is.

Kívánok Önöknek jó hyundaiozást.
Üdvözlettel
Papp Tibor

Nem a BMW találta fel a spanyolviaszt

2008. május 22., 12:27 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
19 hozzászólás

Feladó: Iván
Küldve: 2008. május 20. 18:09
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: x6bem

 

Érdekes ez a cikk, bár szerintem az az autó ótvar ronda. Tipikus öszvér, annak minden aránytalanságával.
Viszont gyanítom, hogy a Saab XWD-eLSD kombinációja is tud ilyet, amit ez a hátsó aktív differenciál, tehát nem a BMW találta fel a spanyolviaszt, és még az is érdekes, hogy az ezzel debütáló Saab Turbo X-ben is a két V hengersor közt van a turbó, igaz, csak egy.
Azért arra kíváncsi lennék, mi lesz, ha egyszer a turbó utókeringetése leáll...
Üdv,

Iván

Szia Iván!

A Saab kicsit kevesebbet tud, ott ugyanis nincs fordulatszám-módosítás a kétoldali hátsó kerék között, csak szimpla részleges zárás. Magyarul: a dolog csak akkor működik, ha valamelyik oldal elpörög.

A BMW esetében az az okosság, hogy a legjobb tapadás mellett is úgy játszhat az erőkkel, hogy az segítse a kormányzást. Sőt, még motorfék-üzemben is. Én inkább azt mondanám, hogy a japánok által használt aktív differenciálművek (Honda Accord/Integra Type R, Lancer EVO-k, stb) hasonló tudásúak, a BMW csupán a fokozat nélküli szabályozást tette hozzá az alapötlethez. Kérdés, hogy megéri-e mindez azt a hatalmas fejlesztőmunkát, amit belefeccöltek - főleg abba, hogy ez együttműködjön a stabilizáló elektronikával. Szerintem a gyakorlatban pont elég, amit egy EVO hajtáslánca tud:) Sőt, már az is sok egy átlagsofőrnek, amit a 9-3 összkerekes verziója nyújt. Igaz, ez ettől még nem von le semmit a BMW (és ha jól tudom, a ZF) fejlesztőinek érdemeiből.

A turbó utólagos hűtése azért fontos, mert a hirtelen lehűlés belső feszültségeket okozhat a járókerék anyagában (amit akár 1000 fokos kipufogógáz fűt - ez nem egy turbódízel...), aztán amikor legközelebb megkergetik 150 ezres fordulaton, szétszáll. Ami az álmoskönyv szerint nem egészséges.Érdekesség egyébként, hogy a turbó vízhűtése a motor hűtővízkörének meleg ágából ágazik le - hiszen ez még mindig jóval "hűvösebb", mint a feltöltő. Ez a módszer egyébként nem teljesen új, a VW/Audi kétliteres, erős TFSI motorjában is használják, csak ami így elsőre beugrott.

A hengersorok közé rakott turbókról valószínűleg a Bugatti fejlesztői is tudnának mesélni, hiszen vízhűtés ide vagy oda, a kisugárzott hő komoly problémákat tud okozni. A BMW-nél is megküzdöttek a problémákkal, hiszen még a két katalizátor is ezen az elég zárt helyen van. Szerintem a tűzzel játszanak (szó szerint) - aztán majd meglátjuk, mennyire fog mindez működni 10 évesen.

Üdv
Pt

Twinturbó és biturbó

2008. május 22., 09:34 Módosítva: 2009.07.25 20:01
6
15 hozzászólás

Feladó: Ádám
Küldve: 2008. május 20. 14:24
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: x6bem

 Kedves Tibor!

Némi ellentmondásra lettem figyelmes:

"a két feltöltő egymással párhuzamosan dolgozik (tehát ikerturbó), míg a dízel esetében alul a kisebb feltöltő, felül a nagyobb (biturbó, vagy a lépcsőzetes feltöltés, ki hogy szereti)"


"de a V8-as benzines biturbóval...
Az új 4,4 literes turbómotor esetében egy-egy hengersort töltenek a turbók."

Akkor most, hogy is van ez a twin-turbo / biturbo dolog? Mert szerintem a V-motoroknál mindkét hengersor turboja egyszerre dolgozik és ezek valóban biturbo motorok. De akkor miért biturbo a feltöltőkkel lépcsőzetes ütemben operáló diesel (ha a supra-k, skyline-ok mind twin-turbok)?

Ádám

Kedves Ádám!


Jogos az észrevétel, javítjuk.

A kérdésre: valóban, a V-motoroknál szokták külön turbók tölteni az egyes hengersorokat, de az X6 esetében a soros, hathengeres motornál is így jártak el, azaz egy-egy feltöltő három hengert lát el. Ez a twin=ikerturbó. Ugyanez a konfiguráció fordult elő a soros Skyline és Supra motoroknál, de a Volvo S80 T6 motorja is ilyen volt. Van egyébként négyesiker-turbó is, a Bugatti Veyronban.

Mi szeretnénk azt hinni, hogy a biturbó a helyes szóhasználat arra a feltöltési módra, amikor mindkét feltöltő az összes hengert tölti. Ez lenne ugyebár a kétlépcsős feltöltés, amikoris egy kisebb feltöltő kis fordulatszámon, egy nagy pedig magas fordulaton dolgozik: ez fordul elő a már ismert _35d jelű BMW-knél, de a 123d kétliteres dízele is ilyen feltöltést kapott.

Azonban van egy kis gond. Sajnos a nemzetközi szóhasználatban is keverednek a fogalmak, tehát Amerikában szívesen hívják twin turbónak mindkét rendszert. Ha műszakilag meg akarják különböztetni a kettőt, az egyiket paralel (azaz párhuzamos) twin turbónak nevezik; amit mi biturbóként említünk, ők simán hívják szekvenciális twin turbónak.

Remélem, végre sikerült teljesen összekeverni benned a fogalmakat.
Üdv
Pt