RSVPTC

Francia autók mellőzése

2010. július 19., 18:03 Módosítva: 2010.07.19 18:04
10
304 hozzászólás

Feladó: János

Dátum: 2010. július 18. 12:24

Tárgy: francia autók mellőzése

Címzett: Totalcar

Tisztelt Szerkesztők!

Papp Tibor úr "Extra rugózás, extra kitolás" című, Mazda6-ról szóló cikke után döntöttem úgy, hogy az alábbi észrevétellel fordulok Önökhöz: nagyon zavar, hogy a középkategóriás autókról szóló cikkekben, mikor a konkurenseket említik ritkán hangzik el francia autó neve. A Citroen C5-öt néha megemlítik, de a Peugeot 407 és (személyes kedvencem) a Renault Laguna nevével szinte soha nem találkozom. Pedig a nemzetközi és a hazai autós sajtó (köztük az Önök) véleménye szerint is a fent említett típusok (talán a 407-es kivételével, de azt tudjuk be a korának) versenyképesek a japán és német autókkal.

Ezért arra kérném Önöket, hogy a jövőben – a korrekt tájékoztatás érdekében – a fent említett típusokat is említsék meg, mint lehetséges alternatívák, hogy ne éljen tovább az olvasókban az az előítélet, hogy a francia autó "szar", mert az elmúlt években rohamos minőségi fejlődés volt tapasztalható a francia autóiparban.

Tisztelettel:
János

Kedves János,

tekintve, hogy pont az ötajtósokról beszéltünk, talán igaza van, hogy nem említem meg a Lagunát. Vállalom a hibát. Egyszerűen nem jutott az eszembe. De nekem úgy tűnik, hogy másoknak sem nagyon ugrik be, pláne akkor, ha autót kéne venni. Pedig nem is rossz, csak az előző generációkkal sikerült erősen megingatni a vásárlói bizalmat. Kár érte, meg a formájáért is.

Üdvözlettel:
Papp Tibor

Ui. mielőtt vagdalkozik, legyen kedves szétnézni a tesztlistában, ahol talál pár tesztet, mondjuk a C5-ről. Hadd idézzek: "a CX óta nem vezettem ennyire jó, bizalomgerjesztő és kényelmes Citroënt." Amúgy a C5-öt pont említem a cikkben, a 407 pedig erősen kifutó modell, aminél ma már a 308 kombi is tágasabb. Így nehéz is a Mazda6 konkurensének lenni.

A "francia autó szar" sztereotípia megingásáról is született pár cikk, pl a 308, a DS3 és más új típusok kapcsán, nem is beszélve az ADAC megbízhatósági statisztikákról, ahol szintén kiemeltük a franciák javulását. De Ön ezeket figyelmen kívül hagyta valamiért, mint egyszeri újságíró a Lagunát.

Az Avensis-es beszól az Avensis-esnek

2010. július 11., 15:06 Módosítva: 2010.07.12 14:48
0
127 hozzászólás

Nem jelentheti mindenkinek ugyanazt a megbízhatóság. Van, aki elégedett, ha probléma nélkül megfutja három év alatt az ötvenezer kilométert új autójával - majd kijelenti: megbízható. Másnak az ötszázezret futott zöldséges Merci a megbízható, ha nincs vele több gond a szokásosnál, és elviszi mindenhová, ahová szeretné. De hogy egy Avensis-ben mennyire bízhatunk, azt Papptibinek nem kell bizonygatni.

Feladó: Péter

Dátum: 2010. július 9.

Tárgy: A megbízhatóság szobra egy Fiat?

Címzett: Totalcar

Tisztelt Totalcar!

A mai nap olvasgattam a tárgyban említett cikküket. Mint rendszeres olvasó, általában minden cikket végigolvasok. Ahogy olvasgattam a cikket, a végén volt egy mondat, ami kicsit elgondolkodtatott:"...kiderült, hogy a 88 értékelés alapján 8,24-es átlagával jobb például a Toyota Avensis első két generációjánál, de még az aktuális Yarisnál is..."

Ez a kijelentés, így, ebben a formában nem teljesen helytálló (szerintem). Ha például megnézzük a Toyota Avensis népítéleteket (1997-2003), akkor láthatjuk, hogy körülbelül kétszer annyi népítélet van az avensishez. De ami még fontosabb, hogyha a futott kilométer szerint rendezzük az ítéleteket, akkor láthatunk nagy különbséget.

Láthatjuk, hogy míg a pandát jellemzően szinte csak 90 ezer kilométer alatti ítéletek alapján hozzák ki 8,24-re, addig az Avensis ítéletek között igen szép számmal akadnak 200 ezer fölötti futásteljesítményű ítéletek is.

Én ezen tények alapján nem vágnám rá, hogy olyan über-megbízható autó lenne. Lehet, hogy az, és lehet, hogy nem az. De ezt 100 ezer kilométer alatt úgy gondolom, hogy nem derül ki. A megbízhatóság legalábbis nagyobb futásteljesítmény után mutat valamit magából.

Egy másik ennél sokkal fontosabb dolog az új, 1.2. 1.4 turbós benzines motorok népítélete. Nézegettem az ítéleteket, és láttam, hogy nagyon-nagyon sokan már 5-10 ezer kilométer után írnak az autójukról egy 5 csillagos népítéletet, vagy beletesznek 15 ezret, és odaírják, hogy milyen megbízható az a csilli-villi "benzinturbós egykettes".

Na mindegy. Én így gondolom. Már csak ezek miatt sem lehet teljesen helytálló népítéletekre hagyatkozni. A rendszer jó ötletek alapján működik, de csak fenntartásokkal kezelném.

Tisztelettel,

Péter

Van hitel autóra - Szlovákiában

2010. július 11., 11:26 Módosítva: 2010.07.11 19:20
7
159 hozzászólás

Kétségtelen, hogy néha ellentmondásos információkat kapunk a piacról az ügyfelektől és a benne dolgozó vállalatoktól. Ez most sem volt másként, Zsolt levele részben megmagyarázza, miért nem fogy itthon az autó, máshol meg igen.

Feladó: Zsolt

Dátum: 2010. július 9.

Tárgy: Az autó már hitelre sem kell

Címzett: Bende Tibor

Elmondom az esetemet, a ma zártam le. Feleségemmel 10 év élünk Magyarországon, ő közalkalmazott meghatározatlan idejű szerződéssel, nekem pedig evás cégem van, évi 15 milliós árbevétellel, APEH- igazolással. Öt éve fut egy államilag támogatott lakáshitelünk. Új kocsit akartunk venni, de hogy jó fiúk legyünk, 20 % önrész helyett 25 %-t adtunk.

Ekkor jött az első pofon: hozzunk egy "magyar" kezest, mert unió ide, unió oda, megbízhatatlanok vagyunk (Bar-lista, egyebek tiszta, még csekket sem fizettünk soha későn). Azt mondtam, nem. A kislányom kérésére, aki nagyon beleélte magát, az egyik barátom elvállalta. Elvittem, megírtuk a papírt.

Ekkor jött a következő pofon: a bank azt mondta, 30 % önrész. Ekkor mondtam, hogy nem. Nagyrabecsült klasszikusunk megmondta, hogy el lehet innen menni. Szóval Szlovákiában fogom megvenni. Olcsóbban, és olcsóbb hitelre. Az államnak meg ugrik a regadó, áfa, üzembehelyezési díj, súlyadó, casco, kötelező, kamatok, eladó, szerviz munkahelye, egyebek.

Gyerekek miről beszéltek? Besenyő Pista bácsit idézve: NORMÁLIS?

Zsolt

Merci-dilemma: szarfazék?

2010. július 10., 18:53 Módosítva: 2010.07.10 18:53
8
202 hozzászólás

Date: 2010/6/14

From: Ádám

To: Papp Tibor

Kedves Tibi!

Tudom, hogy házon belül Merciben Csikós a fő kompetens, de szerintem az olvasók nagy részének a te neved forrt össze az autóvásárlási tanáccsal, ezért én is hozzád fordulnék. W210-es E osztályt szeretnék venni. Tudom, hogy a Merci nördök egy nagy rakás foskupacnak tartják (a családban szolgál egy 2.9 TD 600 000 km-rel), de számomra a 24-es már öreg hatást kelt, ezért is választottam ezt a típust. Az már tuti, hogy csak első szériásra van pénzem, de a hatalmas dilemmám, hogy milyen dízelmotorral vegyem. A 220 D azon kívül, hogy nagy a taxifaktor, elképesztően lomha lehet? 250 D, 250 TD jól hangzik, csak nagyon ritka itthon. 300 D létezik kézi váltóval? Mert a 300 TD-t pont emiatt zártam ki teljesen, hogy csak automata van. A 200/220 CDI-k még árban beleférnének, de autós berkekben ha kiejtem a CDI szót, mindenhol szikrázó szempárokat látok. Miért? Soha nem kaptam erre se normális választ. Drágák a motoralkatrészek? 10 évesen már bőven 300 000 km felett kell járjanak, akkor meg gondolom, már rég meghibásodtak a rizikós alkatrészek és ezért ki vannak cserélve. Vagy ez naiv gondolat? Na jó, leegyszerűsítem a kérdést. Tudom, hogy mindig az olvasóra bízod a döntést, DE ha a helyemben lennél és az egyetlen létező kikötésed a kézi váltó lenne, te melyik motort választanád? 220 D, 250 D, 250 TD, 290 TD, 300 D (csak ha létezik manuális váltóval), vagy esetleg 200/220 CDI? Valamiért a 2,9-cel szimpatizálok, bár nem tudom megindonkolni az okát. Még valahol halványan kullog a gondolataim mezőnyében a 202-es 250 TD, valamint a dízel bálna. Leköteleznél, ha kicsit segítenél előrébb vinni a megoldásomhoz.

Köszönöm előre is:
Ádám

Kedves Ádám,

hogy őszinte legyek, számomra ez a legkevésbé kívánatos Merci (na jó, még a Vaneo és a B 170 CDI), amit valaha gyártottak. Sosem értettem, pedig a 200-astól a 420-asig vezettem, de ez téged ne zavarjon. Nem vagyunk egyformák.

Konzultáltunk Zsolttal, neki az volt az első mondata, hogy első szériásat ne vegyél. Persze, ha csak erre van pénz, akkor erre van, nincs apelláta. Ilyen helyzetben azt kell csinálni, hogy nem kell az összeset elkölteni az autóra, hagyni kell a javításokra. Ha megnézed a Népítéletet, kevés a rossz értékelés, de mindenki ír hibákról (ablakemelő elromlása, napfénytető, bevakuló fényszórók, egyéb elektromos problémák) – ezek pár tízezres javítások, amiket vagy megcsinál, vagy nem. Ha nem, egy idő után egy reménytelen csődtömeg lesz az autó, annak ellenére, hogy kényelmes.

A Mercedest szerelők már kevésbé finoman fogalmaznak, volt olyan, aki azt mondta, hogy ez a Mercedesek legalja, egy igazi szarfazék. Súlyos probléma a korrózió, egészen extrém helyeken bír rohadni, ami a vízbázisú festékek vívmányának köszönhető. Az ajtóknál, a gumitömítések alatt, az első sárvédő a lökhárító fölött, az oldalablakok kerete, a tető élénél, a csomagtérajtón, és még sorolhatnánk a végtelenségig. Még a hossztartó oldala is képes átlyukadni. A legdurvább az, hogy az első rugóállványok is rohadhatnak, így a rugódómok különösebb előjelek nélkül kitörnek a helyükről. Azaz, alulról is alaposan meg kell vizsgálni a gépet. Apropó, 30 éves átrozsdásodási garancia? Persze, hogy él, ha minden egyes karbantartást márkaszervizben végeztek el, és bepecsételtek. Lehetőleg ilyet válassz, ha találsz. Szerinted ennek mekkora az esélye?

A futómű kopoghat, ez ugyan javítható, de erre is nyugodtan képezz céltartalékot, ha magyarországi az autó. A légrugósak kerülendők.

A másik komolyabb anyagi kockázatot a az elektronika tartogatja. A CAN-buszos rendszer átka, hogy a legextrémebb, kideríthetetlen hibákat tudja produkálni. A motortér kábelkötege ugyanis elöregszik (a szigetelés vacak anyaga hajlamos erre, pusztán a hőtől), szétrepedezik, és olyan komplex zárlatokat tud csinálni, amit az életben meg nem gyógyít villanyász. A törött autóknál az elcsípett, elszakad vezetékek hasonló tüneteket okozhatnak. Maximum a kábelköteg cseréjével javítható, párszáz rugóért. A másik hazai hibajelenség az, hogy nem egy, hanem az egymás utáni tulajok több riasztót építenek be az évek során a Mercibe – és ez nem vicc. Utána meg csodálkoznak, ha nem indul. A szürke hályogos, bevakult burájú fényszórók is jelzik az igényes anyagválasztást.

Ha ez sem venné el a kedved, akkor még egy fontos dolog. A klíma. MINDENNEK működnie kell. Hűtsön, fűtsön, és minden irányba fújja jól a levegőt és a ventilátor összes fokozata működjön. Ha nem, akkor inkább keress másikat, mert ez is szinte gyógyíthatatlan.

Ami a mechanikát illeti, az első, nem CDI dízelek, mondjuk egy 220d vagy egy 290d tényleg lehet jó, de ha Magyarországról választasz, biztos lehetsz, hogy a valós km-futás közelebb van a millióhoz, mint a nullához. Mindenki visszatekeri. A kézi váltó valóban ritka, alig készült ilyennel a nagy motor. A CDI miért mumus? Azért, mert amikor tönkremegy a nagynyomású szivattyúja, az úgy 400 ezer Ft kiadás, és az itthoniaknak a rettentő nagy futásteljesítmény és a vacak üzemeltetés miatt erre nagy az esélye. A kézi váltóknál a kéttömegű lendkerék lehet a baj, mert a kuplunggal együtt ez is cserélendő, csak a lendkerék 300 ezer ft, plusz kuplungszerkezet és munkadíj. (Bővebben a témáról itt olvashatsz.) Számold ki. Igaz, ez még mindig kevesebb, mint az automata 600 ezres felújítása.

Meg nem tilthatom, hogy ilyesmire költsd el a pénzed, de azt mindenképp javasolnám, hogy ésszel tedd. A kockázat nagy, és itt elég szánalmas hibákra is fel kell készülni, például egy műanyag biszbasz miatt lent maradó oldalablak ablak, kormányon elforgó gumi, a kilukadó könyöklő, a rossz kipufogó satöbbi. Az apró javítások simán jelenthetnek pár tízezres nagyságrendű kiadást, azaz ha egy eladó példányon ilyen ártatlannak tűnő problémákból több is akad, egyszerűbb, ha hagyod a fenébe.

Ha tényleg ragaszkodsz a W210-hez, akkor nem itthon kell szétnézni, hanem kimenni Németországba, és keresni egy valódi nagypapa autót, szervizkönyvvel, olyat, amin látszik, hogy naftalinban tartották. Mert vannak ilyenek, ez tény, és akár jók is lehetnek, bár ez pont az a típus, amit hiába kíméltek, nem feltétlenül marad jó. És hadd ismételjem meg még egyszer: tegyél félre a pénzedből a javításokra. Ha nem tudsz, inkább felejtsd el az egészet, vagy inkább vegyél mégis egy W124-es 300d-t, annak is vannak hibái, de azok javíthatók.

Remélem, segítettem:
Papp Tibor

Nem tudjuk, mi van a luxusadóval

2010. június 29., 12:10 Módosítva: 2013.10.16 07:25
0
47 hozzászólás

From: Marci

To: Winkler Róbert

Subject: Nullkilométeres Audi ropiért?


Tárgy: luxusado
Szia Robi!
Luxusado ugyben nem tudod mi a helyzet? Mert azt ertem en, hogy eltorlik - mar iden - de ez mikor lesz hivatalos? Vagy honnan lehet ezt majd idejeben megtudni?
Te azert megiscsak nagysagrendekkel tejekozottabb vagy ezugyben mint en lehetek.
Előre is koszi a valaszt!
Marci

Kedves Marci,

Ezt egyelőre senki sem tudja. Illetve mi biztosan nem tudjuk. Terjedtek olyan hírek, hogy a luxusadó az Orbán Viktor által eltörölni kívánt tíz „kisadó” között van, de hivatalos tájékoztatás nincs. A Gépjárműimportőrök Egyesülete is inkább csak úgy megelőlegezett bizalomként, vagy ördög tudja, milyen alapon üdvözölte a luxusadó eltörlését (Az MGE üdvözli... - Totalcar 2010.06.11.). Hát így állunk.

Üdvözlettel:

Winkler Róbert

Szólj Szergejnek, hátha megáll!

2010. június 28., 17:55 Módosítva: 2010.06.28 17:55
0
44 hozzászólás

Szoktak rémálmaid lenni? Olyanok, hogy állsz a síneken, az autó nem indul, és közeleg a vonat? Ha igen, íme a megoldás, Csabától. Persze, annak kicsi a valószínűsége, hogy tutira megáll a vonat, de sokat javít az esélyeken, ha a mozdonyvezető fékez.

From: Csaba

To: Papp Tibor

Subject: Szergej áttolja. Ha ott vagy, ha nem

Szia Tibor!
A cikkhez kapcsolódóan volna egy gondolat! Talán hasznára válik a közlekedőknek,én legalább is nem tudtam róla mit kell csinálni.
Mi van ha lerobbansz az átjáróban és jön a vonat? Hogyan állítod meg?
Ismerőssel történt a sztori:
Fénysorompós vasútátjáró kanyarban.Az autó vezetője lehajtott az útról az átjáróban a sínekre,a köszöb felakadt. Ismerős ezután ért oda,piros jön a vonat,próbálták többen is letolni de nem ment. Kocsival villogtak szemben, integetés a vonat nem lassít.
Fék 400m fékút közben elkaszálta a kocsit. Kérdezik a masinisztát villogtak mért nem állt meg. Az pedig közölte: miért nem köröztek?

A helyes megoldás tehát: lámpás körzés, mint ahogy a rendőrök csinálják.

Talán másoknak is segít!

Üdv:
Csaba

Miért olyan unalmas a Közlekedési Múzeum?

2010. június 21., 18:17 Módosítva: 2010.06.21 18:17
12
78 hozzászólás

From: Levente

Targy: közlekedési múzeum

To: Totalcar

Sziasztok!

A Múzeumok Éjszakáján én is, sok más kiváncsiskodóval együtt, meglátogattam a Közlekedési Múzeumot. Eszembe jutott, hogy pár éve olvastam nálatok egy cikket róla, hát megnéztem mit is írtatok akkor. Javítsatok ki ha tévednék, de most, két évvel a cikk után is szinte ugyan olyan állapotokat láttam odabent. A kérdésem egyszerű. Tudtok valamit a Múzeum fejlesztéséről? Vajon változnak a dolgok, csak még nem láthatóak? Miért untam magam ugyanannyira mint öt éves koromban tizenöt évvel ezelőtt? Pedig most jobban izgatott mit fogok látni!

Levente

Kedves Levente,

Nyilván cikkünk megjelenése óta sem változott semmi. Én tavaly voltam a Közlekedési Múzeumban, és Csikós cikke alapján nem vártam sokat, de az állapotok még engem is megdöbbentettek. Nem az elhanyagoltságra gondolok, mert az nem vészes, hanem a szellemi nihilre: mintha a komplett csapatból még soha senki nem látott volna rendes, korszerű múzeumot. Néha tényleg már ar arcomat karmolásztam, hogy lehet ennyire XIX. századi stílusban kiállítani amúgy érdekes dolgokat. Kiállítási tárgy, és mellette a papír. De még a papíron is alig van valami érdekes. Tényleg borzalmas, mutogatni lehetne muzeológusoknak, hogyan nem szabad ilyet csinálni. Egyszer talán majd egy kormányzatnak fontos lesz a Közlekedési Múzeum, és akkor lecserélik a csapatot valami életképes, ambíciózus társaságra.

Üdvözlettel:

Winkler Róbert

A betonfal legendája vs. Saab

2010. június 18., 17:00 Módosítva: 2010.06.18 17:02
11
133 hozzászólás

From: bpe

To: Papp Tibor

Subject: Innen szép győzni

Heló,

van a 9-5 cikkben ez a passzus: "elvégre ma már sokkal hétköznapibb autók tudják ugyanezt."

tudják? kíváncsi lennék, melyik tudja még.. :) 120-szal ki küld falnak (60-nal ki küld egymásnak..) autókat a Saabon túl?

bpe

saab95crash 1997b

Helló,

a falnak küldés pontosan ugyanezt eredményezi, azaz: a 60-nal egymásnak küldött két autó nagyjából egyenértékű a 60-nal (deformálódó betétes) falnak küldéssel. Azaz a látványos videón kisebb az igénybevétel, mint az Euro-NCAP 64 km/órás törésteszté.
Tehát elég sok gyártó csinálja.

Üdv
pt

Bár nem fejtettem ki részletesen, rögtön beesett egy másik levél is, ínyenceknek, ha bővebben érdekelne valakit. A poént lelőném előre: százhússzal a falnak menni (elvileg) négyszeres mozgási energia felemésztését teszi szükségessé, mint amikor két egyforma tömegű autó hatvannal egymásnak megy.

From: N.A.

To: Papp Tibor

Subject: Innen szép győzni

Kedves Tibor!

A SAAB jelenlegi gyártásáról írt cikkben az ütközésteszt leírásánál a 120km/h-ás sebességkülönbség, megtévesztő következtetést szülhet sok olvasóban. Egy autó sebességváltozása (60km/h)/ütközés. A felszabadult mozgási energia egy autóra (m/2)*v2 (m=tömeg v=sebesség). Az ütközésnél a deformációkat a felszabadult mozgási energia okozza. Két szembe jövő autó energiája: 2*(m/2)*v2, de ez az energia két gépjárműben okoz deformációt, tehát egy autóra ennek a fele jut. Vagyis két azonos autó frontális ütközése az autó szempontjából egyenértékű egy 'tökéletes' betonfalnak ütközéssel (egyszer 60km/h-val!) (érdemes végiggondolni, hogy a két autó ütköző pontjai nem mozdulnak el, egy síkban maradnak a két autó között, mintha egy merev falba ütköztek volna). Ezzel szemben, ha valaki 120km/h-val kenődik egy ugyanilyen autóval a falba, akkor (m/2)*(2*v)2 = (m/2)*4*v2 -mozgási energia szabadul fel. A fékúthosszak növekedése a sebességgel szintén négyzetes (a légellenállást leszámítva): 2xnagyobb sebesség = 4xnagyobb fékút (a fékút hossza arányos a lefékezett mozgási energiával E=F*s, ahol F=fékerő, s=fékút hossza).
Az autógyárak szeretik kihasználni a szembe 60+60 =120 képletet, ami sajnos ütközések sebességénél nem tükrözi az ütközés 'nagyságát' , csak a szemlélőben kelt téves érzést. 120km/h + betonfal még a mai autókban is ~halálos, (a tökéletes betonfal szerencsére elég ritka) azonban fentiek alapján 120km/h +beton = 120+120 = frontális ütközése két autónak 120km/h + 120km/h-val.

Jó lenne ha a Totalkar felhívná erre a figyelmét az olvasóknak a hasonló PR-töréstesztek esetén!

(remélem érthető volt)

Tisztelettel: N.A.

Kedves Attila!

Már elég sokszor felhívtam a figyelmet erre, amióta újságíró vagyok, de a kedvéért megteszem még egyszer. Bár a számításai nem veszik figyelembe, hogy a két autó ütközése részlegesen rugalmas ütközés, ezért reálisabb a deformálódó betéttel kiegészített betonfal, ahogy azt ma már elterjedten csinálják. Igaz, ez sem tökéletes.
Hogy miért? Például azért, mert az autók többnyire maximális fékezéssel érkeznek meg egy karambolba, és ha van rajtuk vészfék-rásegítő és száraz az aszfalt, akkor borítékolható, hogy 1 g körüli a lassulás. Azaz a jármű nagyot bólint, ezért a fellépő igénybevétel jelentősen más szögben éri a gyűrődő elemeket, mint a laboratóriumi teszteken, mindegy, hogy van-e deformálódó elem a beton előtt, vagy nincs. (Ugyanez igaz a Saab egymásnakmenős tesztjére is.)
A jelenség a ráfutásos baleseteknél még durvább lehet, hisz az elöl lévő autó megemeli a fenekét, a hátulról érkező meg lenyomja az orrát. Ilyenkor megesik, hogy az NCAP-tesztek erejének elnyelésére méretezett orrnyúlvány simán a másik jármű hátsó gyűrődő zónája alá csúszik, így a fő energiaelnyelő zónák elkerülik egymást, vagy csak részlegesen működnek.
Ha már valamire fel kell hívni a figyelmet.
Nyilván ezt a biztonsági mérnökök ezt nálam sokkal jobban tudják, és lényegesen több mindent tesztelnek, mint ami a nyilvánossághoz eljut. Ettől függetlenül nem nevezném PR-tesztnek a Saabét, ha másért nem, azért, mert végre reálisan mutat meg egy ütközést, hogy a hétköznapi embernek is legyen elképzelése arról, mennyi ideje és esélye van kitámasztani magát, mekkora pofont kap a légzsáktól és hasonlók. És ezért esetleg becsatolja az övet.
Ettől függetlenül, 120 km/óra a sebességkülönség, de a kedvéért akkor hozzáteszem, hogy az Euro NCAP PR-teszteké pedig 128, vagyis az komolyabb igénybevétel.

Abban pedig tökéletesen egyetértünk, hogy a tökéletes betonfal ritka, mindketten ismerjük a magyar építőipart.


Bár a végén a kis megjegyzése nem esett jól, lehozzuk a levelét.

Üdvözlettel:
Papp Tibor

Aki pedig szeretne a tökéletesen rugalmas és rugalmatlan ütközések világába belépni, kattintson ide, és kísérletezzen. Segítségül annyit, hogy a frontális ütköztetéshez a második autónak negatív sebességet kell megadni.

A gépjárműimportőrök üdvözlik a luxusadó eltörlését

2010. június 11., 12:04 Módosítva: 2010.06.11 12:04
2
44 hozzászólás

MGE Sajtóközlemény

2010. június 11.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete az első pillanattól, minden lehetséges hivatalos és média eszközön keresztül jelezte, hogy a nagyteljesítményű személygépjárművekre az előző kormányzat idején kiszabott adó megállapításának alapja igazságtalan, szakmailag megkérdőjelezhető, hatálya visszamenőleges.

Mivel az adót a készleten lévő autókra is kivitették, lehetetlen helyzetbe hozták a forgalmazókat. A vagyonadó bevezetése újabb motivációt adott a nagy értékű autók külföldön történő forgalomba helyezésére. Mindemellett az adóból várható állami bevétel sem állt arányban a beszedés költségeivel.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete örömmel látja, hogy a kormány egy új, szakmailag megalapozott együttműködés alapjait rakta le döntésével. A jövőben is, minden szakmai kérdésben, készséggel működünk együtt a döntéshozókkal.

Üdvözöljük a vagyonadó eltörlését.

Erdélyi Péter ügyvezető elnök

Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete

A hajlított gránitbetét titka

2010. június 6., 10:10 Módosítva: 2010.06.06 13:52
0
57 hozzászólás

Azt már tudjuk, szintén olvasónktól, hogy miből van a Mercedesekben lévő kőből készült díszbetét. Azt is tudjuk, hogy milyen vékony. Csak ezt nem tudtuk, hogyan csinálnak belőle kacifántosan domborodó formákat.

Szerencsére az olvasókra mindig számíthatunk, íme Tamás levele. Köszönjük!

Feladó: K. Tamás

Dátum: 2010. június 1. 19:42

Tárgy: Idős szívsebészek kíméljenek

Címzett: Papp Tibor

A betétet úgy készítik, hogy gyémánt fűrésszel 0.6-0.7 mm "vastag" lapokat fűrészelnek, majd, az előkészített, ragasztóval bekent műanyag hordozóra (ez a betét lesz az autóban) vákumozzák rá. A görbe felületeken természetesen kicsit megtörik a kő, de mivel ragasztóba kerül, nem hullik le. Megmunkálják a széleket, kerekítik az éleket, majd speciális műgyantával tömítik a pórusokat, repedéseket, és lakkoznak.
Ennyi.
Tamás

G, mint geológus

2010. június 1., 15:31 Módosítva: 2010.06.01 15:31
4
74 hozzászólás

Feladó: Zsolt

Dátum: 2010. május 29. 11:49

Tárgy: Idős szívsebészek kíméljenek

Címzett: Papp Tibor


Tisztelt Papp Úr!

Csak egy rövid megjegyzés, hátha érdekesnek találja. Azt a kőzetet, amivel a G 500 Mercedesben találkozott, larvikitnek hívják (a norvégiai Larvik városáról, ahol bányásszák: http://en.wikipedia.org/wiki/Larvikite)
és magyar nyelven, röviden összefoglalva, kép nélkül (a dokumentum végétől vissza a 3. oldalon van egy eléggé szakmai leírás):
http://petrology.geology.elte.hu/BSc_geologusMAGM.pdf

Üdvözlettel:
Bendő Zsolt

Kedves Zsolt,

hadd köszönjem meg a pontosítást. Döbbenetesen szerteágazóan kellene tájékozottnak lennem, de nem vagyok. Nem tudom, hogy ön tanítja-e, vagy tanulja a geológiát, de azt hiszem, nem túl jó minőségű fényképről, netán videóról ásványokat felismerni káprázatos teljesítmény.

starexperience 49

Aki nem akar kattintgatni, azért hadd tudjon meg keveset a larvikitről:

"Larvikit: Alkáliszienit változat. Lényeges elegyrészei: Na-tartalmú ortoklász és/vagy mikroklin, lehet benne kevés plagioklász,  nagyon kevés nefelin vagy kvarc. Csak kevés színes elegyrészt (Ti-augit, lepidomelán [Fe-dús biotit], barkevikit, esetleg vasgazdag olivin) tartalmaz. A földpátok részaránya eléri a 80-90%-ot." (Forrás: Segédanyag BSc szakosok geológus szakirány, magmás kőzettan gyakorlat anyagához,  Szakmány György - Józsa Sándor 2008.)

dranit

Annyit már én is tudtam a témáról, hogy a Mercedes egy ideje gyárt ilyen kőből készült díszítő elemeket, elsőként a CL kupé előző kiadásában jelentek meg, 2000 táján. A Mercedesnél norvég gránitként (rosszul emlékeztem tehát, nem márvány) említett larvikit ma már az SL, S, CL és G osztályban is feltűnhet, akárcsak a Maybachokban.

cl99

A saját szememmel azonban most láttam ilyet előszőr. Mit mondjak, autóban elég meglepő, függetlenül attól, hogy az ember tisztában van-e a magmás kőzetekkel, vagy sem. Ennek köszönhető, hogy összekevertem holmi üledékes kőzet, a tömött mészkő hő és nyomás hatására átalakult változatával.

Hadd tegyek hozzá annyit, hogy utánaolvastam: a műszerfal díszítéséhez nem vastag kőlapokat használnak, a paneleken mindössze 0,6-0,7 mm vékonyságú a larvikit. (Egyébként a fabetéteknél sem vastagabb ennél a faréteg.) El sem tudom képzelni, hogyan csinálják, ugyanis sehol sem teljesen sík a kő felülete - és akkor még említsük meg, hogy van olyan típus, amelynél a kormány karimájára is kérhető kőborítás.

Üdvözlettel:

Papp Tibor

A G 500 videóhoz kapcsolódva érkezett még egy apró megjegyzés.

Feladó: K.G.

Dátum: 2010. május 29. 16:29

Tárgy: Idős szívsebészek kíméljenek

Címzett: Papp Tibor

Kedves Papp Tibor!

Legyen szíves tanulja meg az ikes igek ragozasat. Csak egy példa: elbúcsúzom, és nem elbúcsúzok.
Tisztelettel:
K.G.

Kedves K.G.!

Hadd idézzem Hőnyi Endre: Az ikes ragozás pusztulása című írását, a Kodolányi János Főiskola honlapjáról:

"Az ikes igék iktelen ragozását - kisebb mértékben ugyan - egyes nyelvjárások is terjesztik. Például Vas megyében, Borsodban, a Tiszántúlon, de másutt is, az  eszek, iszok, alszok forma igen gyakori.
Egyes íróink tudatos nyelvhasználata is oka az ikes ragozás pusztulásának. Alighanem nyelvjárási alapon, Németh László az ikes igéket attól függően ragozza ikesen vagy iktelenül, hogy határozott vagy határozatlan tárgy áll-e mellettük. Eszem a kenyeret, illetve eszek egy falatot - írja. Ez a nyelvtani következetesség érdekes ugyan, de a tájékozatlan olvasó ebből csak azt érzékeli, hogy még Németh László igeragozása is bizonytalan. (...)
Az ikes igeragozás menthetetlenül pusztul. Érdekében valamit tennünk aligha lehet, mert tudjuk, hogy ennek a ragozási formának nyelvi szerepe nincs, ezért védelmére csak stilisztikai, esztétikai érveket sorakoztathatunk."

Mondhatnám, hogy én, mint tiszántúli gyerek, hadd beszéljek már úgy, ahogy arrafelé beszélnek, netán hivatkozhatnék Németh Lászlóra, satöbbi.

Ám egyszerűen arról van szó, hogy ez a beszélt nyelv, ami változik, és ma már elég magas szinten is elismerik a nyelvtudósok, hogy az ikes igéknek vége. Egyszerűen azért, mert az emberek nem így beszélnek. Igazából a nyelvtan csupán egy leíró tudomány, amely utólag fogalmazza meg a szabályokat. Még ha néha a nyelvtudósok azt is hiszik, hogy a farok csóválja a kutyát.

Erről egy kis blogbejegyzést találtam, maxwal bircaman ősbutaság-blogján. Az írás címe: Az ikes ragozás és a sznob. Ha gondolja, olvassa el, de készüljön fel rá lélekben, hogy a következő hangnemben magyarázza el, hogy miért nem létezik már az ikes ragozás:

"A sznob kedvence persze az első személy. Itt mosolyog fölényesen, ha valaki - egyébként teljesen helyesen - iktelenül ragozza az ikes igéket. Az "alszok", "lakok" alak már teljesen helyes. Az úgynevezett választékos nyelvben még az ikes alak ("alszom", "lakom") élvez előnyt, de a magyarul beszélők nagy többsége már nem használja az ikes alakot, sőt esetleg hibásnak is érzi  az ikes alakot, azt már hibásan használt tárgyas ragozásnak érezve, s így használja, teljesen logikusan: "Iszok a kocsmában. Most éppen ezt a korsó sört iszom." Azaz az átlag magyar beszélő első személyben NEM használja az ikes ragozást. Ezt hibának, sőt bunkóságnak nevezni ugyanolyan abszurd, mintha bunkónak nevezné valaki azokat, akik "lakol" helyett "laksz"-ot mondanak, azaz a magyarul beszélők 100 %-át..."

Én nem fogalmaznék ilyen durván, mivel látom, egy angliai címről írt, és lehet, hogy akkoriban, amikor magyar nyelvtant tanult, valóban így használták az ikes igéket az emberek. Azonban egy nyelv közel sem ilyen egységes, ha gondolja, nézze meg Vályi Pista egy-egy videóját (Gömör - Szlovákia), de én is tudnék mesélni sztorikat. Például feleségem családtagjairól, akik Romániában élnek, magyarul beszélnek, mégis még mindig megesik, hogy nem értem, mit mondanak. Ez nem aberráció, hanem természetes dolog, pedig a magyar egy pici nép - mi lehet a spanyoloknál, angoloknál, franciáknál, kínaiaknál?

Búcsúzom, ha így jobban tetszik:

Papp Tibor

Roberto agya a Rómain durrant el

2010. május 25., 18:05 Módosítva: 2010.05.25 21:39
125
253 hozzászólás

A Totalcar tévéadásainak örökös vágó-rendezője, Roberto a hétvégén a Rómain járt, gondolom, hekkezni, meg ilyesmi. Hogy mi történt, nem tudom, nem is mertem megkérdezni, nyilván 72-szer majdnem elütötték a foxiját, a csaját meg őt magát az össze-vissza kóválygó biciklisek. Én azt a nézetet vallom, hogy nem megyek a Rómaira, Roberto viszont más véleményen van. Kérem, fogadják szeretettel.

Tisztelt Biciklis Társadalom!

Hosszú idő után rá kellett jönnöm, a közlekedés összes résztvevője közül a legtahóbbak mégis csak önök. Mielőtt bárki nekem esne, ezt gyalogosként, és nem autósként mondom. Az még rendben van, hogy a városban a piroson mennek át, a zebránál se szálnak le, és úgy általában szarnak  mindenre, hisz közben megmentik a világot. De van olyan hely, ahol nem kell megmenteni.

Ilyen például a Római part.

A Római part azért van, hogy az ember igyon egy fröccsöt, egyen egy hekket koviubival, a gyerek játsszon, a kutya szaladjon, a nap süssön, és csak úgy általánosságban is rendben legyen a világ. Semmiképp nem arra, hogy biciklisek tömege lepje el fürtökben az út minden részét, minden útjába kerülő élőlényt, és néha egymást is elütve.

Van pár dolog, amit lehet, célszerű volna megfogadni a békés együttélés érdekében.

Ha nincs felfestve sáv, az nem azt jelenti, hogy a bicikliseké a világ, Van egy úgynevezett jobbra tartás, vagyis lehetőleg az út jobb oldalán kéne közlekedni. Ez a sokgyerekes családokra főleg igaz. Ne azt tanítsuk már a gyereknek, hogy hárman négyfelé mehetnek. Így csaphatják el őket a legkönnyebben. Mi lenne, ha egymás után mennének, szépen sorban?

Ha önök elvárják, hogy a közlekedésben résztvevő nagyobb járművek vigyázzanak önökre, önök ezt miért nem gyakorolják? És ha egy gyalogost előznek, miért nem csengetnek? A KRESZ nem véletlenül írja elő. Ha már basznak a jobb oldalra, és a csengetésre, legalább ne önök legyenek felháborodva, ha valaki önök elé lép.

Kedves Critical Mass szervezők,

mi volna, ha az évente megrendezett erődemonstráción, ahelyett hogy megbénítják a várost, megpróbálnák elmagyarázni a többi bicajosnak, hogy a város, és a közlekedés nem az övék, és inkább arról beszélnének, hogy lehet együtt élni a többiekkel? Ha mindenki szembe jön, lehet, önök mennek a forgalommal szemben, nem? Szóval próbáljanak már beépülni a budapesti közlekedésbe, és ha a helyzet úgy kívánja, leszállni a  rohadt bicikliről.

Üdvözlettel:

Iván Róbert

Mennyi kenőpénz kell a vizsgabiztosnak?

2010. május 18., 17:36 Módosítva: 2010.05.18 17:36
44
448 hozzászólás

Gabikával még valamikor a múlt évezredben jártunk. Akkoriban még valószínűleg hosszú barna hajam volt, de az biztos, hogy a Renault 5-ösömről próbáltam bemesélni neki, hogy kabrió, mert lecsavaroztam róla a napfénytetőt. Néha összefutottunk itt-ott, például tavaly, vagy tavaly előtt a Szigeten, legutóbb pár hete írt emailt, hogy milyen autót vegyen 200 ezer körül. Nehéz ügy, mert a régi Swiftekből 300 körül kezdődnek a jók, de aztán a múlt héten küldött egy linket egy eladó Micráról. A régi Swiftről neki is nyilván az jut eszébe, hogy feladja álmait, stb, stb, ismerem a jelenséget, és tulajdonképpen nem is tudok valakinek szemrehányást tenni azért, hogy nem látja meg egy régi Swift szépségét. Szóval Gabika lelkes volt, hogy Micra, juhé, én izzítottam Papp Tibit, az északi félteke legsúlyosabb bakancs-Micra prédikátorát, aztán meg kellett írnom Gabikának, hogy a Tibinek legkorábban a csütörtök jó. Megnézhetem persze én is a Micrát, de az én autóvásárlási elmeállapotomról mi sem árulkodik ékesebben, mint hogy eddig valamennyi autómat-motoromat egyből megvettem. Egyikből se néztem meg többet. Na mindegy is, mert mielőtt felkerekedhettem volna, hogy legalább felpróbáljam egyszer azt a bakancsot, kaptam Gabikától ezt a levelet:

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem ott mérik a sebességet, ahol kellene

2010. május 15., 11:47 Módosítva: 2010.05.15 11:47
4
120 hozzászólás

Feladó: László

Dátum: 2010. május 14. 19:18:47

Tárgy: Rendőrt is büntetnek trafipaxolásért

Címzett: Totalcar

Kedves Totalcar!

Érdekes és tanulságos volt a tárgyban szereplő írás, valóban elgondolkodtató, mire jó a statisztika (ha szépen mondjuk, bronzérmesek lettünk, ha csúnyán, akkor utolsó előttiek). Részemről a traffipaxos részre utalnék, mert valóban vérlázító néha, hogy hol és milyen módon mérnek. Csak pár példa a teljesség igénye nélkül azokról a helyekről, amerre én járok:

- Csömör, 30as tábla az iskola előtt SZOMBATON!!!!! Miközben a Hunyadi utcában (ahol sportpálya van gyerekekkel) a buszokat is beleértve nem nagyon közlekedik senki 70 alatt. Hét közben, amikor kéne, még nem láttam őket az iskola előtt mérni...

- 3as és 25ös út, Kerecsend, lakott terület/lakott terület vége tábla. Soha nem a völgyben, ahol a zebra van...

- Eger, útfelbontás, ideiglenes 30as tábla, éjszaka...

- Amíg vége volt az M6-nak Dunaújvárosnál, rendszeresen mértek a 60/80/100as táblákhoz. Itt sincs semmi veszély... Bezzeg a 6os úton nem nagyon láttam őket.

- a felújított 25-ös út, amit egy éve adtak át, de most mégis úgy néz ki, mint a hányás. Kitettek egy 60as táblát, mint legolcsóbb felújítást, és ha már kinn van, miért ne mérjenek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Keressük a létező legnagyobb tanulóautót

2010. május 7., 14:11 Módosítva: 2010.05.07 18:26
4
151 hozzászólás

Sajnos nem tudjuk a választ, ezért a Föld legnagyobb tudású élőlényéhez, a netes közösséghez fordulunk: tudnak ilyenről? A kérdést az is bonyolítja, hogy vezetni tanulni csak olyan autóval lehet, amibe be vannak szerelve a pedálok az oktató oldalára is. Az tehát nem megoldás, ha Balázs vesz magának egy bálnamercit. Autós iskolákban viszont kis vagy kompakt autókkal oktatnak, hiszen azokkal egyszerűbb közlekedni, parkolni, azokat olcsóbb fenntartani. Persze mindig vannak különleges esetek, láttunk már 7-es BMW-t taxi üzemmódban, hátha van ilyen oktatókocsi is, csak nem tudunk róla. Olvasóink láttak már ilyet?

From: Balázs

Date: 2010/5/7

Subject: problémám

Totalcar

Üdv!

Lenne egy elég egyedi problémám és már nem tudom kihez forduljak!

204cm magas vagyok és 180Kg! Épp a jogosítványt próbálom letenni, de nem találok tanuló autót. Kérem, mondjanak pár tippet kocsikról amikben elférek! Előre köszönöm megtisztelő válaszukat!

Üdv:
Balázs

Rali-Swift: 4WD+GTI. Vegyem? Ne vegyem?

2010. május 6., 18:46 Módosítva: 2010.05.06 20:30
13
85 hozzászólás

From: Laszlo

Date: May 4, 2010 4:22:46 PM GMT+02:00

To: Totalcar

Subject: Suzuki Swift 4WD

Tisztelt Szerkesztőség!

Az alábbi hirdetést találtam a használtautó.hu-n.

swiftgti

A kérdésem az, hogy az összkerekes Swifteket GTI változatban is gyártották, vagy ez egy afféle épített GTI lehet, mint amilyet évekkel ezelőtt már a Totalcar is bemutatott?

További kérdésem, hogy létezik, hogy kapcsolható összkerék-hajtás lenne benne? Tudtommal a Suzuki a Swiftben a Subaru állandó összkerekes rendszerét használja, és tudtommal személyautókra amúgy sem jellemző ez a megoldás, leszámítva mondjuk a 4Motion-szerű, számítógép-vezérelt megoldásokat, de ebben nehéz ilyet elképzelni.

Tisztelettel:
László

Kedves László!

Tudtommal nem létezett GTI 4WD (UPDATE: kivéve japán belpiacon, Cultus néven), ez egy épített autó. Előrebocsátom, nem ismerem, nem láttam élőben, csak a képekről és a carstyling-os adatlapról tájékozódom, de ebből is sok minden kiderül. Nem csupán a fektetett ablaktörlőkar és a helyzetjelzőként működő alsó index, de komolyabb részletek is.

Eredetileg egy 1997-es, eredetileg szimpla egyveztengelyes, nyolcszelepes 1.3 motoros autó, lehetett, valószínűleg magyar gyártású. Ami kevésbé hétköznapi, az az összkerék-hajtása. A 4WD Swiftek a Subaruval kötött együttműködésből születtek, a Justyk ugyanis sok éven át a Suzuki valamely kisebb modelljének összkerekesített verziói voltak. Valamikor Altok alapjain készültek, később pedig az Ignisek bőrébe bújtak - a kettő között pedig, többek között Esztergomban is, a Swiftek kapták a Justy címkét. Ezzel párhuzamosan persze a Suzuki saját neve alatt is forgalmazta ezeket az autókat, egyszerűen Swift 4WD néven.

A külső tehát egy átlagos Swifté volt eredetileg, de ahogy a képekből látszik, a gazdája sok helyen módosított rajta. A fényszóró melletti indexek a 2002 utáni modellből, az első lökhárító alsó része a GTI-ről származnak. A hátsó lámpák szintén a GTI-ről vannak (bár a nyugati piacokon más kivitelekre is kerültek), a lökhárító felső része ehhez passzol, az alsó viszont a 97 utáni autóké. Így tehát a GTI-optika kifejezés kissé túlzás, bár a komolyabb lemezszabászat nélküli sminkelés elég jól sikerült.

Amennyire kiderült, az autó látott már egyveztengelyes, 16V motort is, most azonban igazi és hamisítatlan GTI-blokk húzza maga után a bódét. Az átépítés a képek alapján elég korrektnek tűnik, az egyetlen furcsaság az akku és az osztófej között fekvő 2. számú kiegyenlítőtartály. Első látásra megijedtem, hogy valamiféle üzemanyag-puffer lehet, kevéssé biztonságos kivitelben. Alaposan megvizsgálva azonban inkább Winkler bödönéhez hasonló kartergáz-lecsapatós cucc lehet - ami mellesleg a hazai hardcore Swift-közösségben elég népszerű megoldás.

A kapcsolható összkerék-hajtás megfogott. Az eredeti hajtásláncban a (2WD-hez egyébként nagyon hasonló) váltóhoz "ragasztott" osztómű, kardán, viszkókuplung, hátsó diffi és némi féltengely van. A két- és négykerék-hajtás között a zárást a viszkódob végzi, attól függően, mennyire tér el egymástól a két hajtott tengely közép-fordulatszáma. Kézi beavatkozásra nincs mód. Nem túl elegáns megoldás, komolyabb sztyeppei mocsarak meghágására alkalmatlan, de azért mégis 4WD.

A képekből az is kiderül, hogy a viszkódobot fixre hegesztették. Attól most tekintsünk el, mennyire sikerülhetett kiegyensúlyozni, a fotón ez nem látszik. Ezzel azonban egy fix összkerék-hajtást sikerült létrehozni, ami sem nem előnyös, sem nem gazdaságos megoldás. Kell lennie tehát valahol egy oldható kapcsolatnak, amitől normál esetben fronthajtásos lesz az autó.

Szerencsére erről azért a Suzuki (pontosabban a Subaru) is gondoskodott a tervezéskor. Mivel a javításhoz, fékpadi méréshez szükség lehet a hátsó hajtás ideiglenes lekapcsolására, az osztóművön van egy kevéssé felhasználóbarát megoldás erre. A fenti ábrán látható az a retesz, amellyel a kardán hajtása oldható. Normál, gyári állapotában azonban ez igen távol áll attól, hogy kapcsolható összkerék-hajtásnak nevezzük.

Jelen esetben két dolgot tudok elképzelni. Vagy ezt a megoldást nevezi némi költői túlzással kapcsolhatónak a tulajdonos, vagy kis faragással ezt alakították át olyan módon, hogy belülről, vagy legalábbis valamivel barátságosabb módon lehessen kapcsolni. Nyilván látni kell ahhoz, hogy a megoldás komolyságáról beszéljünk.

Ha tehát az autó megvásárlásán gondolkodik, tudnia kell, hogy az autó rendelkezik az épített autók minden hátrányával, valamint az élményautók minden előnyével. A nem gyári megoldások magukban hordozzák annak lehetőségét, hogy gyakran kell javítgatni ezt-azt a hétköznapokban. Amikor viszont az autó épp hibátlanul teljesít, akkor az erős motor, a stabil futómű és a kis súly komoly adrenalin-löketekkel szolgálhat, garantálva a rendes autóbuzi napi erekció-adagját. Feltétlen meg kell nézni élőben, és alaposan megvizsgálni az átalakítások szakszerűségét.

Igen komoly szempont lehet az is, hogy az autó ilyen formájában semmiképpen sem street-legal, tehát egy felkészültebb és a szabályokat szigorúan értelmező vizsgabiztos úgy vágja ki a sorról, mint Gámán Zsuzsa Kiszel Tündét a Glamour Partyról.

Szokás szerint tehát azt javaslom, ilyen autóban csak az gondolkodjon, aki maga sem riad vissza a saját kezű szerelgetésektől, kisebb alakításoktól. Aki pedig patika-sterilitású, eseménymentes autóra vágyik, az keressen inkább egy 2002-től gyártott 1.3 16V-t nagyjából gyári konfigban, az sem egy utolsó játék. Igaz, sokkal hétköznapibb

.

Hét óra alatt meglett a lopott BMW

2010. május 2., 09:44 Módosítva: 2010.05.02 09:49
23
240 hozzászólás

Feladó: Attila

Dátum: 2010. május 1.

Tárgy: Ellopták, hét óra múlva meglett a BMW

Címzett: Bende Tibor

Szia!

A mai többszöri beszélgetésünket amúgy keretezte egy érdekes kis sztori. Megpróbálok írni róla, bár ugye ez nem az én profilom.

Reggel - negyed tizenkettőkor - elvittem volna a családot és a rokonságot egy kisebb kirándulásra, mert tegnap ballagott az egyik csemete, emiatt sokan vannak itt nálunk. A terv a Budapest-Szentendre-Budapest útvonal volt, oda HÉV-vel, vissza hajóval. Ugye ez egyik sem a Totalcar hatásköre, de nem is lett így.

Mivel kilencen voltunk, ezért két autóba kellett volna beülni, ami előző este még megvolt a ház előtt, ámbár ezen a késői reggelen ez egyik hiányzott. Nem is akartuk elhinni. Telefon a nagyobb gyerekeknek, ugye nem ti voltatok? Tegnap este elmenetelkor ugye még láttatok az autókat? Azért elhinni még mindig nem akartam amit láttam. Illetve nem láttam.

Döbbenet.

Mit lehetne tenni?

Távolról sincs vége, olvasson még

Kína, saját szemmel

2010. április 20., 16:30 Módosítva: 2010.04.20 16:30
0
33 hozzászólás

Olvasónk most járt Kínában, és ahogy a levélből átjön, még ő maga sem tudta eldönteni, hogy eredeti autókat, vagy azok másolatát látja. Előzetesen annyit: a Lacetti és a Buick Regal (=Insignia) valódi GM termék ott is, szemben a Matiznak látszó Chery QQ-val. A Jeep-en elég sokat törtük a fejünket, de megvan a megfejtés, ez egy BAW Qishi, lánykori nevén Beijing Jeep, amit a szokatlan módon a gyártási jogok megszerzése után gyárt a Beijing Automobile Works. Köszönjük Józsefnek  a kis úti beszámolót.

Tisztelt Totalcar Szerkesztők / Papp Tibi!

A napokban érkeztem vissza Kínából, ahol jónéhány "autómásolatot" láttam. Pontosabban külsőre a nálunk is meglévő gépkocsik, de a márkajelzés teljesen más.Néhányukat le is fotóztam.

Ami az általam legtöbbet látott modelleket illeti, azok különböző VW modellek.Leggyakoribb a VW Santana, kettőt is láthatsz belőle a forgalmat mutató képen; a piros meg a zöld taxik után következik egy Passat, és utána két ilyen Santana is áll. Legtöbb rendőr járőrautó is ilyen, taxisok is előszeretettel használják. Utaztam párszor ilyennel, azt mondom, hogy nem rosszabb egy európai alsóbb kategóriáss autónál, pl. alap Fabia, Polo. Elég sok bennük a kopogós műanyag, de az illesztések pontosak, cd lejátszó szinte az összesben van. Természetesen katalizátor sem, meg hengerenkénti 4 szelep sincs ezekben az autókban, de ár/érték arányban megfelelnek a helyi igényeknek.

Ezeken kívül a legtöbb az valamilyen Daewoo/Chevrolet utánzat mint pl. a Matiz meg a Lacetti. Azért írom utánzat, mert nem hinném, hogy valami ottani leányvállalatosdiról lenne szó, ugyanis ezeket a modelleket megtalálni a nálunk is forgalmazott márkajelzéssel, csak jóval kisebb számban.
A Matiz kívül-belül elég halvány, belül csak kopogós műanyag, kívül pár hónapos autónak kiesik a lökhárítóból az irányjelzője, eléggé zörög, stb.

A Lacetti valamivel jobb, ára kicsivel több mint másfél Matiz. Belsőleg is jobban összerakták, kevésbé is zörög. A jó öreg Seat utánzat szintén ritkábban fordul elő, inkább "kisebb" városokban (Hangzou) van több mintsem Shanghaiban vagy Pekingben. Ilyent már nem is láttam kereskedésekben, csak mint kifutó modellt reklámozva, nagyjából kevéssel a VW Santana alatti áron. Ugyan ez a helyzet a Jeep utánzattal is. Kevés is van belőle és kereskedésekben sem igazán kapni.

Az Opel Insignia "másolat" sokkal inkább a felsőbb rétegek autója, "kevesebbet" látni belőle és azt is inkább a fejlett nagyvárosokban. Első ránézésre a műszerfal világítást és néhány extrát leszámolva ugyanaz a minőség kivül-belül mint a nálunk is kapható modelleknél. Bár felszereltség függő is valószínű, ezekből már létezik a full extrás verzió is. Mindössze én nem ilyenben utaztam.

Ami minden típusra jellemző, hogy a motorválaszték szegényesebb, általában egy benzin, egy gázüzemű motor jár a legtöbb autóhoz. A felsőbb kategóriásoknál ez a paletta is bővül. Természetesen, ezt a kevesebbet is kissé más értelemben kell venni mint nálunk. Tény, hogy a lakosság kisebb százaléka rendelkezik autóval, de a nagyvárosokban már több mint felének van és emiatt autóból is egyre több van a kínai utakon.

Végezetül meg pár érdekesség:a rendőrautóhoz gondolom a mosoly jelen kívül nem kell sokat hozzáfűzni, mint ahogyan a tűzoltó kerékpárhoz sem. Egyébként ilyen kerékpárból meglehetősen sok van, szinte minden parkban, nagyobb üzlet, üzem közelében látni belőlük.

Ami meg a buszt illeti az olimpiai karikákkal, az is kicsit helyi sajátosság. Ők azt mondják, hogy olyan nagy nemzet és  annyi aranyat nyertek az olimpiájukon, hogy nekik külön karika jár a meglévők mellé. Természetesen nem lehet más, mint a párt színe.

További jó munkát, sok érdekes cikket!
Üdv
Molnár József

Szabotázs a Népítélet-gyárban?

2010. április 12., 12:48 Módosítva: 2010.04.12 12:48
0
180 hozzászólás

Küldő: Agoston

Címzett: Winkler Róbert

Dátum: 2010. április 12. 11:31

Tárgy: Nem tettétek fel a népítéletemet!

Kedves és mélyen tisztelt Szerkesztőség!
Kedves Winkler Róbert!

Eljött az idő múlt hét szombaton (2010 április 10), amikor is rászántam egy délelőtti órát arra, hogy autómról egy teljes, véleményem szerint értékes népítéletet írjak.
A népítélet címe:a család védelmezője
2002-es peugeot 406 HDi (90PS)

Sajnálattal írom, hogy a mai napig nem került fel a többi ítélet közé:(
Szeretném tudni, hogy mi ennek az oka, vagy ha ez idő, akkor mennyi idő múlva kerülhet fel. Teljesen kulturált szövegű és sokatmondó az ítéletem véleményem szerint, nagyon szeretném ha megjelenne.
Várom válaszotokat és további sok sikert!

üdv.
Ágoston

Kedves Ágoston,

Mi lenne, ha kibírnál legalább egy átkozott munkanapot? Értem én, hogy remekmű a népítéleted, de mint tudjuk, a népítéleteket élesítés előtt ellenőrizzük, hogy ne kerünjön ki bármilyen hülyeség és ne torzítsa a statisztikát. Nyegleo néha konzíliumot hív össze, hogy nézzük meg, életszerű-e az adott írás. De szombaton és vasárnap legalább hadd pihengéljenek egy kicsit a dolgozók, ha te komoly munkát fektettél is az írásba. Köszönjük a megértést,

Üdvözlettel:

Winkler Róbert

Érdemes-e Trabantot venni?

2010. április 7., 14:08 Módosítva: 2010.04.07 14:35
14
83 hozzászólás

Feladó: Ny.K.

Dátum: 2010. március 27. 18:30:39

Tárgy: Érdemes?

Címzett: Autódoktor

Tisztelt Totalcar!

Olyan kérdéssel fordulok Önökhöz, hogy mennyire volna érdemes elutaznom használt autót venni az ország másik végébe látatlanul? Konkrétan a Tiszántúlon lakom és Keszthelyen van az autó.

A kocsi egy 1990-es évjáratú, "nagyon megkímélt állapotú, garázsban tartott, első tulajdonostól" való Trabant 1.1 Kombi. A vételár 90 000 Ft lenne.

limo elolrol

A kérdéseim a következőek:

- Vajon mennyire érdemes nekem átutaznom az országot ezért az autóért?

- Megéri-e a 90.000 Ft érte?

Megjegyzem, ilyen Trabit szeretnék már venni jó ideje, csak sajnos eddig "rozsdaboglyákat" találtam 130-150.000 Ft-ért. Ez az autó elég szép állapotúnak tűnik és - szerintem - korrekt az ára is. De mivel nagyon messze van, így elgondolkodtató, hogy megéri-e.

Szívesen fogadom jótanácsukat eme vétellel kapcsolatban, s akár konkrétan a márkára és típusra, mert nem volt még "négyütemű" Trabantom (pl.: típushiba).

Köszönöm megtisztelő válaszukat!

Ny.K.

Távolról sincs vége, olvasson még

Büntetőpontok: veszélyben a megélhetésem!

2010. március 19., 16:26 Módosítva: 2010.03.19 16:26
0
69 hozzászólás

Feladó: Balázs

Címzett: Winkler Róbert

Dátum: 2010. március 19. 14:14

Tárgy: előéleti pontok

Kedves Róbert!

Bocsi, ha kissé nehezen érthetően írok, de eléggé zabos a hangulatom.

2007-es írásodat böngésztem a neten, annak kapcsán írok, tanácsodat kérve, hogy 23 év (melyből csak az utóbbi 15 évben több mint 1millió km-t)vezetés, (okozott balaset nélkül!:-) ellenére a pontokat az elmúlt két évben szépen  gyűjtögetem. Két gyorshajtás(az egyiknél a helyszínen megállapított 3 pont helyett egy értesítőt kaptam, hogy tévedés történt, 5 pontot kellett volna kapnom, ezért felemelték)és egy tiltott helyen előzés. Így elértem a 12 pontot, mellyel már egyre nagyobb veszélyben érzem a "kenyeremet".

Mit lehet tenni, mert a tanfolyam is 80-90ft-ot ér el, ami már elég érzékenyen érintene, de ha más nincs két-három hónap alatt összevakarom rá, vagy van-e erre vonatkozó tapasztalat, hogy kérelmezhető-e valami enyhítés?

VÁrom megtisztelő visszajelzésedet.

Üdvözlettel:
Balázs

Kedves Balázs,

Nagyszerű dolog, hogy eddig nem okoztál balesetet, de azért közel sem biztos, hogy ez kizárólag a te érdemed. A forgalomban van egy nagy adag tolerancia, például amikor te az aktuális gyorshajtásod közben tiltott helyen előzöl, a szembejövők nagyokat fékeznek, nehogy megöld őket és magadat. Tehát értem én, hogy te vagy a Schumacher, de a balesetmentesen levezetett millió dinamikus kilométer nem feltétlenül csak a te tudásodat dicséri.

El tudok képzelni számtalan olyan helyzetet, amikor a főnök, a megrendelő, a partner vagy az akárki belehajszolja a szállítót a veszélyes manőverekbe, tartani kell a határidőket, meg ilyesmik, de adott esetben egy család temetésén se hat túl vigasztalóan, hogy Balázsnak sietni kellett a tonerekkel. Tehát igazából magam is azt a megoldást támogatnám, hogy három évig, azaz a büntetőpontok elévüléséig maradj már egy kicsit a seggeden. Félelmetes dolog, ha a megélhetésünk kerül veszélybe, de másokat megölni még félelmetesebb. Hiszen minden balesetmentes kilométerrel csak nő a veszély, hogy a többi közlekedő egyszerre csak nem tud alkalmazkodni a tempódhoz.

A nullázódással kapcsolatban pedig hadd küldjek neked, és mindenkinek, aki szereti, egy bejegyzést az Autójogásztól.

A maximum 1,2 – literben

2010. március 17., 07:05 Módosítva: 2010.03.17 07:05
1
129 hozzászólás

Feladó: karexxrookie

Dátum: 2010. március 15. 9:07

Tárgy: Auto csere Hyundai-ra

Címzett: Papp Tibor

Üdv Tibi!

Tudom, sok ilyen levelet kapsz, de remélem ezt is elolvasod és figyelembe veszed. Autócsere érdekel, mert a 2006-os Dacia Loganomat le szeretném cserélni valami kisebbre, mert nincs szükségem ekkora autóra. Szóba jött a Fabia meg a C Corsa és most látótávolságba került egy Hyundai Getz. A Getzhez jobban vonzódom, de nem tudom, hogy miért. A csere oka az, hogy a Logan 1,4-ese megeszik közel 7 litert vegyesben és magasabb rá a biztosítás. Erdélyben a köbcenti után fizetünk mindent. Szóval a 2006-os, fullos(lol) Loganomat érdemes elcserélnem egy 2004-es Getzre, Corsára vagy Fabiára. Szigorúan csak 1200 cm3 alatt jöhetnek szóba, mert gyorsan nem hajtok, sokat sem megyek az autóval és ritka, mikor 4 személy ül benne. 23 éves vagyok és önellátó, ami a fizetésem illeti, és hát a benzinszámla kicsit érzékeny pont. Előre is köszönöm a válaszod, kérlek, írj, amint tudsz.

Tisztelettel,
karexxrookie

Szia,

nem tudom, mit vársz az autótól.

Ha az a fő szempont, hogy nagyon keveset fogyasszon, akkor a Corsát javaslom, méghozzá az ezres motorral. De azzal tényleg nem megy, komolyan mondom, de erőlködés nélkül fogyaszt 6 liter alatt.

corsa

Ha azt szeretnéd, hogy azért icipicit haladjon, legalább városban, akkor inkább egy Fabia vagy Getz, bár szerintem, ha nem vagy extrém takarékos vezető, maximum egy litert tudsz spórolni százon, ami kis futásteljesítmény mellett nem jelent nagy megtakarítást.

getz11gl 007

Nem tudom, milyen a szervizellátottság, de én csak akkor vennék Getzet, ha a szomszédban van egy szerviz hozzá. Nehogy kelljen hozzá alkatrész, ami ráadásul nem túl olcsó. Az ésszerűség szempontjából a Corsa és a Fabia a nyerő, mert azokból több van, van hozzá utángyártott alkatrész, sőt, valószínűleg bontott is.

Ha viszont az is szempont, hogy az autó jó is legyen, azaz: ne legyen háromhengeres hangja, hegymenetben ne kelljen hármat visszakapcsolni, csak kettőt, legyen csendes és néha autópályázni is lehessen vele - ez esetben a Corsa 1,2-es változatát javasolnám, pont belefér az 1200 köbcentis határba. És nem vészes az étvágya.

skoda fabia l4

A Skodák közt mifelénk akad pár beteg példány, de alapvetően jók, nagyjából ez a helyzet a Corsával is. Vagyis, oda kell figyelni, hogy egyenesen megy-e, nem ég valamilyen kontroll-lámpa, mennyire volt törve, ha volt; azaz a szokásos dolgokra. A Hyundai Getz népítéletei között gyakorlatilag csak elégedett tulajokat találni, ám a minta is lényegesen kisebb.

Ezek között a kiskocsik között szélsőséges eltérések lehetnek felszereltség terén is, nem tudom, mik az elvárásaid, de a Skodából és a Corsából már-már fájdalmasan mezítlábas példányok is vannak, én azért azt javaslom, hogy szervo legyen benne.

Üdv,
Pt

Hitelsztorik, két oldalról

2010. március 11., 17:26 Módosítva: 2010.03.11 17:26
1
177 hozzászólás

Kevés idővel hozzá se fogjon senki: ez nem lesz rövid. Elvégre pénzről van szó, sok pénzről.

Első levelünket egy finanszírozó írta - érdekes infókkal egészíti ki a finanszírozási történetet. Ezek amúgy sem fértek már bele a cikkbe, de most itt van ínyenceknek. Kiegészítve még egy insider trükkel, amin ledöbbentem: a bank gyakorlatilag olyan árfolyamon számolt, amilyenen akart.

A második levél hosszabb, és nem túl vidám. Az ügyfél, aki elveszítette az autóját, leírja, hogy mi, s hogyan történt. Elgondolkodtató. Már csak azért is, mert valóban az jön ki a történetből: az ügyfél kizárólag a saját felelősségére lehet tudatlan - a bank legalábbis így látja. Olyan még úgy sem volt, hogy a hitelintézet húzta volna a rövidebbet. És ebben a magyar felügyeleti szerveknek komoly felelőssége van: tétlenül nézték, ahogy az őrült versenyben az ügyfeleket behúzzák a csőbe.

Vagy tévedek?

Feladó: Sz.

Dátum: 2010. március 9. 11:20

Tárgy: A frankhitel már rég nem frankó

Címzett: Papp Tibor

Kedves Tibor,

Érdeklődve olvastam írását az autófinanszírozási helyzettel kapcsolatban. Kiváló a cikk, amennyiben megengedi, kiegészíteném információit az árfolyam különbözettel kapcsolatban.

A helyzet az, hogy ez a remek válság előtt-ahogyan Ön is írta- irtózatos verseny alakult ki a piacon. A volumenkényszer hatására a drága importőrök nyomást gyakoroltak a kereskedésekre, az anyabankok a lízingcégekre, ez a két „társaság” pedig igen rossz házasságot kötött.

A verseny hatására a finanszírozók is "ölték" egymást a piacon, egymást felüllicitálva százmilliós jutalékelőlegeket, milliárdos készletfinanszírozási kereteket adtak kamatmentesen a kereskedéseknek, aminek viszont ára volt.

De min tudták-tudják ezeket a költségeket megtermelni?

Távolról sincs vége, olvasson még

A Passat kézifékje és az öv

2010. március 8., 17:05 Módosítva: 2010.03.08 17:05
0
86 hozzászólás

A mai Passat teszt megjelenése után jött pár levél, amelyek teljes önértékelési zavart okoztak nálam. Soha még ilyen hülyének nem éreztem magam, beleértve a Lancia Delta nem működő klímáját.

A téma ugyebár a Passat elektromos rögzítőféke, amely hol automatikusan oldott, hol nem. Végigpróbáltam, hogy van-e bármiféle összefüggés aközött, hogy a motor leállítása előtt vagy után kapcsolom be, netán ha közben nyomom a féket, vagy sem, de nem jöttem rá a megfejtésre. Össze-vissza működött. Továbbá ott a nem lekapcsolódó világítás.

Erre jött egy levél:

Feladó: Dávid

Dátum: 2010. március 8. 8:51

Tárgy: A magánzó Passatja

Címzett: Papp Tibor

Tisztelt Papp Úr!

Passátosként az 1.4 Tsi Passatos cikkéhez 2 hozzászólásom lenne:
- a rögzítőfék automatikusan old, minden esetben, ha a vezető biztonsági öve be van kötve.
- a világítás lekapcsol, ha a távirányítóval bezárja az autót (Coming- /Living Home funkció).

Üdvözlettel,
Dávid

Oké, értem, én nem merem úgy otthagyni, hogy világít. Gyáva vagyok, és még ma is van pár olyan típus, amely hajlandó így leszívni az akkuit, inkább nem ácsorogtam a hidegben azt várva, hogy mikor kapcsolja le. Megvan tehát a megfejtés, már ami a Passat világítását illeti.

Csakhogy én mindig bekapcsolom az övet, és az esetek 95 százalékában elindulás előtt. Erre jön a következő levél:

Feladó: Miklós

Dátum: 2010. március 8. 13:55 

Tárgy: A magánzó Passatja

Címzett: Papp Tibor

Kedves Tibor!

Két észrevétel a cikk végével kapcsolatban (elektromos rögzítőfék illetve világítás):

Passatom van, 2006 óta, igaz a highline felszereltség + DSG de nálam a következő van:

A rögzítőfék, ha aktiválod magától csak akkor oldódik ki, ha be vagy kötve (biztonsági öv), ellenkező esetben csak kézzel oldható ki. Ha az autóban van auto hold funkció megálláskor automatikusan bekapcsol. Persze automata váltónál nekem ezek kevésbé fontos funkciók.

A világítás nálam ha automata vagy normál módban van akkor leállítás után pár másodperccel kikapcsol, illetve az autó bezárása után azt hiszem 10-15 másodpercig vár (hazataláló mód féle), de elvileg ez állítható vagy kézzel ha van multifunkciós kijelző, vagy a szervizben.

Üdv
Miklós

Meg még egy, lényegében ugyanazzal az infóval:

Feladó: Zoltán

Dátum: 2010. március 8. 11:32

Tárgy: A magánzó Passatja

Címzett: Papp Tibor

Üdv!

Szeretnék pár szót szólni a cikkről (azaz inkább a passatról).
Nekem is comfortline-om van, igaz, még 2006-os és pdtdi-motoros, 140 lovas.
De a kézifék ugyanúgy működik, tehát:
Számít, hogy be van-e kapcsolva az öved. Ha be van, ha nincs, ugyanúgy igaz, hogy bármilyen sebességben van az autó, lenyomott féknél ki tudod engedni a kéziféket. Viszont ha be vagy kapcsolva, be van húzva a kézifék, bármilyen sebességben (üresben is) ki tudod engedni úgy, hogy elkezded felengedni a kuplungot és rálépsz közben a gázra. Ha nem vagy bekötve, ezt nem engedi meg. Vicces, mi? :)

Az én passatom nem multikormányos, nem tudom, számít-e ez, de ha én tompítotton (nem automatán) hagyom, 1 perc után lekapcsolja a világítást, miután kivettem a "kulcsot". A helyzetjelzőre ez nem igaz. A belső fényekhez nem 1 perc, hanem talán 5 is kell,míg elalszanak, ha nem zárod be, akkor 15 is.

Amúgy érdekes a zajszintméréses rész, szerintem érdemes lenne minden autóban elvégezni, szerintem fontos szempont. :)

További jó munkát: Sz.Z.

Kész vagyok. Mondjuk nem értem, hogy egy ártalmatlan arrébb parkoláshoz az udvaron belül miért kellene biztonsági öv, és ha mégis kell, mi köze ennek a rögzítőfékhez. (Amúgy az autók háklijainak utána szoktam olvasni, de a tesztautóban nem volt használati útmutató.) Végül megjött a megmentő levél Árontól.

Feladó: Zoltán

Dátum: 2010. március 8. 14:52

Tárgy: A magánzó Passatja

Címzett: Papp Tibor

Szia Tibi!

A Passat elektromos rögzítőfék működése nem nehéz, csak a kuplungot mindig a padlóig be kell nyomni indulás előtt (mint amikor az autót indítjuk be) és akkor minden gond nélkül kis gázra is simán elindul. Nekem is fél évembe került, mire ezt kitapasztaltam :)

A rögzítőfék automatikus működése létezik, csekely 40 eurós extra, és Auto Hold a neve. Nekem van, és remekül teljesít, minden stopnál megfogja az autót, függetlenül hugy lejtőn vagy emelkedőn vagyok. Ha a motort lekapcsolom, akkor automatikusan aktiválja a kéziféket.

Üdvözlettel,
Áron

Kedves Áron,

köszi, azt hittem, kezdek hülyülni. De végre itt a megfejtés: nem mindig nyomtam ki tövig a kuplungot, megjegyzem, a Passat kuplungja elég magasan fog, mint általában a VW-kuplungok, így nincs igazán értelme, hogy az ember a padlóig tiporja. Szóval, itt a turpisság. És úgy tűnik, valóban az Auto Hold funkciót hiányoltam, gondolom, ez pár sornyi sziftver lehet, de megér ennyit. Elvégre, nélküle az elektromos kézifék értelme vész el: a kényelem.

Focus vagy Corolla?

2010. február 27., 15:38 Módosítva: 2010.02.27 15:38
0
255 hozzászólás

Feladó: Röff

Dátum: 02/19/10 12:11:14

Tárgy: Focus vagy Corolla?

Címzett: Papp Tibor

Sziasztok!

Autóvásárlással kapcsolatban lennék kíváncsi a véleményetekre.

Aránylag fiatal, de olcsóbb autót szeretnék venni.

Elsődleges szempont a "melóbajárás", amihez persze megfelel a jelenlegi 1996-os Swiftem is. Azonban évente 3x-4x szükség lenne egy nagyobb csomagtartójú kocsira. Három gyerek mellett néha kell... :D

301007 29 toy

Max. 10 éves és millió alatti kocsit keresnék. Olasz és francia kocsikat kilőttem (bár a Peugeot 307 tetszik), a Daewoo/Chevrolet-t szintén sztornóztam.

A rostán így két típus akadt fent. 2000-es Corolla és szintén 2000-es Focus.

ford focus lvh1

A csomagtartók mérete nagyjából egyforma (a Corolla picit nagyobb). Árban hasonló, 700-800 ezer körül mozognak. Az esetlegen alkatrészárak talán a Ford mellett szólnának (vagy nem?), a megbízhatóság miatt azonban a Corolla felé húznék.

A belsejét tekintve mindegy, nem a műszerfal anyaga számít, inkább a fogyasztás/megbízhatóság.

A két kocsi közül melyiket tanácsolnátok?

(itt három hirdetés linkje volt - PT)

Segítségeteket előre is köszönöm.
KG

Távolról sincs vége, olvasson még