RSVPTC

Komoly pénzek a háttérben?

2009. március 6., 16:29 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Tárgy: lagunagt
Feladó: DrTax
Dátum: Thu, 05 Mar 2009 11:48
Címzett: Gyulavitéz

Kezdem nem érteni a Totalcart. Régen amolyan független szaklap volt. Manapság meg? Az új Avensist a porig lehúzzák az amúgy is gagyira sikerült cikkükben, egy ilyen fostalicskát, mint a Laguna -amitől még a márkakereskedők szervizesei is óvnak-, ezt meg felmagasztalják??? Normálisak???
Sajnos csak azt tudom levonni ebből tanulságként, hogy itt komoly pénzek mozdulnak meg a háttérben, mert ezek a cikkek a valóságnak nem megfelelőek és erősen gagyik.
DrTax

 

Kedves DrTax,

pokoli pénzek mozdulnak meg a háttérben! Mi azonban ettől függetlenül tartjuk magunkat ahhoz, hogy megírjuk a véleményünket egy-egy autóról. Ezt a kombi GT-t történetesen nem vezettem, de az alap Lagunát igen, és meglepően jó volt vezetni. A Cliót és a Mégane-t nagyon nem szeretem, az új Laguna viszont bejön. És el tudom képzelni, hogy a GT még egy Gyulavitéz-szinten sportos vezetőnek is tetszik. Kész, ennyi.

Az új Avensist is vezettem, és nekem elég kiábrándító volt, ezzel együtt Toyotám van. Ráadásul Papp Tibinek is, aki ugye lehúzta az új Avensist. A végtelenségig sorolhatnám az efféle információadalékokat, és barátilag ajánlhatnám neked, spórolj időt és energiát azzal, ha összeesküvés-elméletek helyett elhiszed, hogy a véleményünket írjuk le az autókról, és ennyi. És hogy ne vedd személyes sértésnek, ha egy hozzád közel álló autó nekünk nem tetszett. Hiszen ez csak egy vélemény.

Üdvözlettel:
Winkler Róbert

 

W140 vs. W126

2009. március 6., 10:38 Módosítva: 2009.07.25 20:01
3

From: Dani
Date: February 28, 2009 6:27
To: Tóth Zoltán
Subject: W140 vs. W126...


A közeljövőben szeretnék vásárolni egy W140-es S500-as Mercit.Sajnos gyerekkoromban én is ''beüttem a fejem''. Nekem az a szép autó...De a ti cikkjeitek alapján "jobb a W126-os"! Az úgy néz ki, hogy a W220-as sem előrelépés a W140-hez képest és a W221-es sem előrelépés a W220-hoz képest...vagy mégsem?! Egy jó állapotú W140 S500 kb.10 000 euró! Egy jó állapotú W126 S420-S500-S560sel 20-30 000 euró! Ilyen módon még várhatok több évet a W126-ra. Megéri???!!!

Megj.: az nem igaz,hogy nincs eladó jó állapotban lévő W126-os! Drága?!

Üdv. a palóc Szlovákiából,várom a választ.

Köszi.


Kedves Dani!

Csikós Zsolt kolléga, szerkesztőségünk felkent Mercedes-guruja, akinek nappaliját álló-, hálóját fekvőlámpások világítják be, tarkóján UV-fényben diszkréten világító háromágú csillag virít, és aki kétlábon járó katalógusként fejből vágja a nagy múltú gyártó összes modelljének aktuális piaci értékét, korábban már válaszolt erre a kérdésre. Sokat ezekhez a részletes használtautó tesztekhez (W140, W126) nem tudunk mit hozzátenni, a két S-osztályt illetően minden kérdésre fény derül bennük.


W140


W126

Talán csak a személyes vonatkozásához fűznék annyit hozzá, hogyha egy típus a gyermekkori álma, ami végre megvalósulhat, akkor annak sokat meg tud bocsátani az ember. Viszont ha sok vele a nyűg, akkor a plátói kamasz szerelemből könnyen lesz nagyon is valóságos felnőttkori gyűlölet. De azért ha talál egy igazolt előéletű, keveset futott W140-est, akkor ne fogja vissza magát. Viszont az szinte biztos, hogy a jó állapotú W126-osok ára ennél jelentősen olcsóbb már nem lesz, úgyhogy erre ne várjon. És az is biztos, hogy nem véletlenül kerülnek kétszer annyiba, mint a W140-esek.

Üdvözlettel,
Tóth Zoltán

Válság ellen gurgulázós dögöt?

2009. március 3., 11:43 Módosítva: 2009.07.25 20:01
Hello!
Rohadt szemetek vagytok ám, hogy ilyen kocsikat mutogattok itt a válságban.... Egész októberig ezeket nézegettem a neten, hogy vegyek egyet aztán beütött a gebasz, és most nem merem megvenni az álmomat, mert hátha majd kenyérre kell ki tudja mi lesz még..... Na mindegy azért jó a cikk..., aztán reménykedek, hogy majd egyszer meglesz az a fastback...egyszer meglesz... De az is lehet, hogy beleszarok, megveszem a gecibe azt a rohadt gurgulázós dögöt..., aztán 1-2év amíg felújítom, vége lesz a válságnak is talán...
üdv: Adrián

Kedves Adrián,

igazad van, egyszer élünk! Ahogy mondani szokták, a koporsón nincs csomagtartó, és ha ne adj' isten váratlanul feldobnánk a pacskert, biztos, hogy nem az ilyen álommegvalósítást bánjuk meg, hanem a párnacihában rejtegetett milliókat. Arról nem beszélve, hogy ha bedől a forint és összeomlik a bankrendszer, milyen jó érzés lehet, hogy előrelátóan, idejében kimentettük a pénzünket egy V8-as rozsdaboglyába.

Üdvözlettel:
Winkler Róbert

 

Mindegy, csak végre valaki feküdjön már össze a Fiattal

2009. március 2., 17:57 Módosítva: 2009.07.25 20:01


Marci Olaszországban múlatja az időt, ott fogott el egy érdekes rádióinterjút Sergio Marchionneval, a FIAT főnökével. Le is fordította izibe', megosztjuk.
 

Tárgy: Fiat

Dátum: Sat, 14 Feb 2009 10:30:15 +0100

Feladó: Fazekas Márton

Címzett: Vályi István

Pénzért házasodni a százesztendős álmoskönyv szerint se jelent jót, de úgy fest, a Fiat mégis erre fog kényszerülni, méghozzá hamarosan. Az utóbbi negyedszázadban két top manager is  próbálkozott hasonlóval: Vittorio Ghidella 1984-ben a Forddal, Paolo Fresco 15 évvel később, ’99-ben a General Motors-szal. A végkifejletre még emlékezhetünk; a Fiat mindkétszer az utolsó pillanatban szégyenlős menyecskeként kibújt drabális méretű kérője ölelő karjaiból, és független maradt, annak ellenére, hogy sokan megjósolták: csak 5-6 óriáscég élhet túl a totálisan globalizált autó-világpiacon. A legendás „Avvocato”, vagyis az „Ügyvéd Úr” Gianni Agnelli is ezen a véleményen volt élete utolsó éveiben, ennek ellenére sosem volt képes eladni a Fiatot - nagyapai örökségét – még a Mercedes által ezüsttálcán kínált kisebb hegynyi német márkáért sem.

Ezért is meglepő a jelenlegi Lingotto-i nagyfőnök, Sergio Marchionne legutóbbi nyilatkozata, amelyben kerek perec kijelentette: „szükségünk van egy társra, így vagy úgy…” És hogy mikor? „Az ügyletnek le kell zajlania a következő 24 hónap során.” A torinói csúcsvezető a tőle megszokott brutális egyenességgel beszélt az okokról is. Ezek kivétel nélkül a válságra vezethetők vissza, amelynek súlyát és mélységét Marchionne szerint még korántsem tapasztalta meg a világ. A veszély abban áll, hogy a Fiat marginalizálódik, ha nem éri el az évi 5-6 milliós darabszámot, márpedig jelenleg kétmilliónál tart. A másik probléma nem piaci, hanem inkább politikai jellegű: a sikeres típusok mind külföldön készülnek. Az 500, a Panda, a Palio, és a Doblo egyenlőre ellenállnak a krízisnek, miközben iszonyatosat estek a hazai üzemekben, Mirafioritól Termini Imerese-ig készülő autók eladásai. Vagyis a brazil, lengyel és török Fiat üzemek rendben termelnek, míg otthon a dolgozók kényszerszabadságon ücsörögnek. Ráadásul közvetlenül a válság kitörése előtt írtak alá megállapodást egy Szerbiában létesítendő új üzemről, amelyhez a szerb fél már folyósította is a 300 millió eurós hozzájárulást, és az olasz kormány is elkötelezte magát. Ebből már nem lehet csak úgy kibújni, és ehhez a projekthez is temérdek pénz kell! S hogy ki lehet a következő kérő, aki végre beköti a sokszor eljegyzett menyasszony fejét? Az egész autóiparban komoly totózás folyik, mióta Marchionne nyilatkozata megjelent az Automotive News-ban. A legtöbb esélyt a Peugeot-nak adják, mivel hagyományosan jók és szorosak a két cég kapcsolatai, és együtt könnyen elérnék azt a bizonyos „kritikus tömeget” egymás pozícióinak erősítésével öt olyan alapvető piacon, mint Franciaország, Olaszország, Brazília, az afrikai kontinens és Kína. 

Sokan azonban úgy gondolják, semmi sincs eldöntve: ezzel a nyilatkozattal a torinói boss egyfajta pókerpartit nyitott meg: kipakolta az asztalra a kártyát, a piát meg a nasit, és várja, hogy Korda Gyurin kívül ki jelentkezik a játszmára…

Marci

Na vajon ki lesz a nyerő? És ha nem, akkor kit ránt magával a bugyborékoló dagványba az olasz óriás? Kutya dolog ez a válság, kutya dolog.

Itthon tuti az 5 csillag az Avensisnek

2009. február 26., 14:10 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Tárgy:avensis_2009
Feladó: Bukovszki Sándor
Dátum:Thu, 26 Feb 2009 13:27
Címzett:Tóth Zoltán


Kedves Zoltán!

A 2009-es Avensis törészteszt cikkhez lenne egy észrevételem.
MAGYARORSZÁGON az ÖSSZES ÚJ AVENSIS tartalmazza a VSC+ rendszert ami az elektromos szervóval összehangolva működik SZÉRIÁBAN az 1.6 VALVEMATIC alap felszereltségtől kapható. NEM KELL KÜLÖN FIZETNI ÉRTE! MERT CSAK VSC+-os AUTÓ JÖN. Ezenkívül széria a TRC is, ami kikapcsolható.

Persze a cikkben úgy szerepel, hogy néhány európai országban feláras. Tudna nekem 2db olyan európai országot, ahol külön kell érte fizetni?

Ugyanis a cikk megtévesztő lehet.

Kérem ezen információk tudatában helyesbíteni, mert sok ember vásárlását befolyásolhatja a TotalCar-on megjelenő cikk.

Köszönettel,

Bukovszki Sándor

 

Kedves Bukovszki Sándor!

Nem hiszem, hogy emiatt a cikk miatt ne vennének az emberek ESP-s Toyota Avensist Magyarországon, kritikai megjegyzésem nem is annyira az autóra vonatkozik, mint inkább a töréstesztet végző szervezetre és a saját következetlenségére. Az eredeti, az Euro NCAP oldalán megtalálható linket ajánlom figyelmébe.

Különös tekintettel erre:
"ELECTRONIC STABILITY CONTROL (ESC)    3 pts - standard or optional"

és erre:
 "Safety assist Electronic Stability Control is at least an option on all variants throughout Europe and is expected to be standard equipment in the great majority of car sales."

Sajnálom, de nem gondolom, hogy bármit is helyre kéne igazítanunk.

Üdvözlettel, Tóth Zoltán
Totalcar.hu

A térkép nem DVD-n jön a BMW-hez, de rossz a lábtartó

2009. február 26., 14:05 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Tárgy: bmw320xd
Feladó: Tamás
Dátum: Mon, 16 Feb 2009 13:25
Címzett: Papp Tibor


Kedves Tibor!

Örömmel olvastam cikkét a 320xd-ről, azonban csúszott bele egy komoly hiba. Ezt írja az első oldal alján, a keretes részben:

"A tesztautó Professional navigációs rendszere (a térkép-DVD nélkül) 676 ezer forintba kerül"

Az új generációs iDrive-hoz azonban nem DVD-n adják ki a térkép-frissítéseket, hanem a kalózkodást elkerülendő online, azaz internetről töltik rá a BMW szervízek az autóra a frissítéseket (CIC). A 676 ezer forintos árban benne foglaltatik a térkép, ugyanis az az autó átvételekor már az autó winchesterén előre telepítve megtalálható a teljes Európa térkép.

Továbbá zavaró, hogy a cikk 2. oldalán, a legalsó kép a ráncfelvarrás előtti, azaz a régi E90-et ábrázolja, ráadásul ha nem tévedek, az USA-kivitelt. Valamint, a sajtófotók nem a cikk főszereplőjét ábrázolják, hane a régi E90-et ill. a 3-as coupet.

Üdvözlettel,
M. Tamás

egy E90 LCI tulajdonos

 

Kedves Tamás,

javítom, bár nekem csak az árlista van, és ott ezt írják. Amúgy van
kiegészítő dvd-olvasós verzió, ha jól tudom.
 

A sajtógalária az archívumból van, ezért
szerepelnek benne a facelift előtti verziók.
Köszi a segítséget:
Pt

Tamás írta:
Kedves Tibor!


Én magam is E90 LCI-t vásároltam 2008 októberében, újonnan,
prof.navigációval, és az autó winchesterén az átvételkor már rajta volt a
teljes Európa térkép. Frissítésre azóta nem vittem, de gondolom 2009 tavasza
előtt úgysem jelenik meg hozzá új térkép verzió. A szervizben (és az Index
idevonatkozó forumán) is azt az információt kaptam, hogy csak a szervizben,
online lehetséges az új iDrive CIC-es szoftveréhez a frissítés, tehát DVD-s
frissítést csak a régi iDrive-os modellekhez adnak ki.

Személyes megjegyzés: meglepő, hogy egyetlen E90 vagy E90 LCI teszt sem tér ki arra, hogy milyen fura helyen van a lábtartó ezekben az autókban. Lehet, hogy csak bennem van a hiba, de nekem túlságosan balra van elhelyezve, jóval feljebb (közelebb hozzám) mint más autókban, és a lábtartó meredeksége is túlzott szerintem. Ez, és az ülés (hagyományos, nem sport-üles) tömésének keménysége vezet oda, hogy a bal lábam már fél órás utak után is fáj, zsibong, zsibbad.

Az autó átvétele, azaz hónapok óta küzdök ezzel a problémával, de egyetlen
olyan üléspozíciót sem sikerült találnom, amivel kiküszöbölhető lenne ez a
gubanc. Eddig egyetlen autómmal sem volt ilyen bajom, és most hogy az
autócsere gondolatát fontolgatom, a szóba jöhető alternativ lehetőségek
között sem tapasztaltam egyetlen autóban sem ilyen jellegű problémát. Persze
lehet, hogy valójában én vagyok ortopéd, és nem a lábtartó :))


Üdv,
Tamás

Kedves Tamás!

Érdekes hibámra hívtad fel a figyelmet. Sajnos, be kell ismernem, hogy a lábtartókkal kapcsolatosan alkalmatlan vagyok bármiféle tesztelésre. Egyszerűen azért, mert nem szoktam használni. Így az előző Fiestánál is elkerülte a figyelmemet, hogy a kocsiból kihagyták a lábpihentetőt.

Ma reggel viszont úgy jöttem be az irodába, hogy néztem, mi a fenét csinál a bal lábam, amikor nem kuplungolok. (Viccesen hangzik, de ezek nagyon tudat alatti dolgok)  Nos, azt láttam, hogy a bal lábamat nem fektetem föl a lábpihentetőre, hanem sokkal rosszabbat csinálok. A sarkam a padlón, és a lábfejem kifordítva, lényegében a talpam külső élén fekszik, és csupán a talpam elülso" része ér hozzá a lábpihentetőhöz - ha van. Azt hiszem, egy ortopéd szakorvos rosszul lenne, ha látná. Egyedül az egyterűek, furgonok, terepjárók a kivételek, ahol a lábam teljes talppal a padlón van, ezt viszont tudom.

Pedig tény, hogy sok autóban rossz a lábtartó szöge, egyszerűen azért, mert az a felület, ahová a talpunkat kellene tenni, az nem a vezető felé néz, hanem nagyjából párhuzamos a kocsi hossztengelyével. Magyarán, csak kifordított bokával lehetne használni. Köszönjük, hogy szóltál, mert én soha nem vettem volna észre.
Üdv
Pt

Öreg autó

2009. február 25., 14:37 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Tárgy:Öreg autók
Feladó:Friedel József
Dátum:Wed, 18 Feb 2009 07:48
Címzett:Csikós Zsolt

Tisztelt Csikós úr!

Mivel gondolom, hogy levelek százait kapja az olvasóktól nap mint nap, ezért nem szeretném sokáig rabolni az idejét.
Az Alfa Romeo 146-ról szóló cikket olvasva jutott eszembe, hogy veszem a bátorságot, és kikérem a véleményét.
Sajnos a jelen gazdasági helyzetet figyelembe véve kénytelen vagyok alkalmazkodni a túlélés érdekében, és hőn szeretett C2 1.4 Hdi autómtól megválni.
Azért is szomorú a helyzet, mert mint a hozzám hasonló honfitársaim ezreinek esetében, az autót hitelre vásároltam.

Nem megyek bele bővebben, lényeg a hatalmas bukás, de lépni kell mert mese nincs.
Ellenben a munkám miatt kénytelen vagyok autóval dolgozni járni (napi 80 km, Borsodból Hevesbe), és keresnem kell egy elfogadható állapotú dízel autót, ami az elkövetkező években nagyjából megbízhatóan szolgál.
Sok-sok használtautós oldal és a Totalcar népítéletének böngészése után két jelöltem maradt.
Az egyik egy VW Polo Classic 1.9SDI (korábban már volt ilyen autóm benzinesben, így nem teljesen ismeretlen) a másik pedig éppen az az autó, amiről ön cikket írt nemrég, csak 2.0TD változatban.
A kérdésem annyi lenne, hogy a fentiek ismeretében, vagyis napi 80-100 megtett kilométerrel számolva, dízel autót keresve max 800.000 forintos áron, a két lehetőség közül ön melyiket javasolná jobban, szíve szerint melyiket választaná. Szem előtt kell tartanom a gazdaságos üzemeltetést, javíttatást.
Én a magam részéről a Polo bár puritánabbnak érzem, de mégis megbízhatóbbnak tűnik, és talán olcsóbbak az alkatrészek is hozzá. Az Alfa ezzel szemben izgalmasabb, nem unalmas sem kívülről, sem belülről, erősebb motorja és feszesebb futóműve miatt nyílván az autózás is teljesen más jellegű vele. Csak kicsit tartok tőle, bár nem tudom megmondani miért. És persze, a használtautó zsákbamacska, nincs vita.

Ha tudna nekem tanácsot adni a saját tapasztalatai alapján, azt nagyra értékelném, és hálás lennék érte.

Elég sűrűn olvasgatom a Totalcart, és minden hízelgés nélkül állathatom, hogy tetszenek az írásai. Sokat lehet belőlük tanulni, és vallom azt, hogy öreg autó is lehet jó autó. (a jelenlegi C2 előtti Polo Classicot használtan vettem) Nem mellesleg érzésem szerint sokkal közelebb kerül a géphez az ember, ha saját maga tartja karban, törődik vele.
Éppen ezért remélem, hogy a jövőben sem hagy fel a jó szokásával, és lesznek még használt, öreg autós posztjai. Nekem szimpatikusak, sokkal közelebbiek, mint a sok milliós csodaverdák, amikbe beleülni sem fogok soha, nem hogy birtokolni.
Munkájához jó egészséget, erőt és kitartást kívánok, éppen úgy, mint az Erához, a 190-eshez, a kis Pandához és a Puch-hoz. J

Segítségét megköszönve, tisztelettel és üdvözlettel:

Friedel József

Kedves Friedel úr!

Nehéz ügy, mert ennyi idős korban már sokszor többet számít az állapot, mint hogy milyen típust választ. A kórkép, amit felvázolt, nagyjából stimmel, a Polo SDI végtelenül takarékos, nagyon megbízható autó, minden perc öröm lesz, amikor a pénztárcája tartalmát vizsgálja. És minden perc öröm lesz, amikor végre leállíthatja a motort, és nem kell már tovább hallgatnia. Szubjektíve borzalmas, objektíve csodás autó.

Alfa Romeót viszont nem vennék dízellel, mert talán a motor egy ilyenben a legproblémásabb alkatrész, és egyetlen vaskos szervizszámla elég lesz, hogy romba döntse a dízelvásárlás döntésének helyességét. Mellesleg a motor egy Alfában az élmény fele része, 50 százalékosra visszavett ízvilággal pedig már nem indokolt, miért kellene ilyet vennie.

Csak egészen halkan jegyzem meg: számolt esetleg Peugeot 306 1.9 D-vel? Klasszikus, egyszerű-mint-a-bot örvénykamrás szívódízelről beszélünk - szervizelni olcsó, elpusztítatni közel lehetetlen. A járása finom, legalábbis a Polóéhoz képest nagyon, a futóműve ügyes, a kocsi kényelmes, keveset eszik, megbízható. Egyvalamire kell odafigyelnie, a hátsó futóműre, ha véletlenül felveszi a listájára, és megnéz egy-két példányt, ezt mindenképpen ellenőriztesse rajtuk szakszervizben. Ez a fajta felfüggesztés csapágyazott hosszlengőkarokkal működik, amelyek csapágyai nem szeretik a port, igénylik a rendszeres (mondjuk olajcserénkénti) ellenőrzést, és elhanyagolva hajlamosak drágává válni. De ha itt minden rendben, nincs kotyogás, porvédő-hiány, maga az autó jó választás. És rendkívül olcsó is.

Üdvözlettel

Csikós Zsolt
totalcar.hu

 

Fiatal néni a Lánchídon, de milyen autó előtt?

2009. február 24., 22:03 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Tárgy: Régi kép, régi autó

Dátum: Sat, 21 Feb 2009 12:30:15 +0100

Feladó: Fejér Zsolt

Címzett: Winkler Róbert

Szia Robi!

Egy kis segítségeteket szeretném kérni. A napokban kezembe akadt ez a régi kép a nagymamámról. Valamikor a múlt század huszas éveiben készülhetett. Szeretném pontosítani az időpontot, és úgy gondoltam az autó beazonosítása segíthet a kormeghatározásban. Meg tudnátok mondani, hogy milyen típus ez? Ha Ti nem, ismertek olyat, aki tud segíteni?

Előre is köszi:
Zsolt

Körbeküldtem a szerkesztőségben, de még a Csikós is csak a fejét ingatta, mondván, ezt szerinte még az Ocskay se tudja (Ocskay Zoltán a Veterán magazin főszerkesztője. Valaki még hozzátette, hogy a Muczán (Gábor, a Trabant-Wartburg Klub elnöke) legalább örülne, hogy az autók még a megfelelő oldalon közlekednek. Sejtettem, hogy ez lesz. Egy-két kivételtől eltekintve a 40-es évekig nem tudom megkülönböztetni az autókat. Viszont az internetes közösség egyesített agya nagy úr, úgyhogy kérem, ha valakinek van ötlete, vagy esetleg aznap véletlenül pont találkozott Zsolt nagymamájával a Lánchídon, és még emlékszik a dátumra, kérjük, segítsen!

Átverik a Suzukisokat?

2009. február 23., 17:11 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Dátum: 2009. február 15. 11:42

Feladó: Gábor

Címzett: Totalbike

Tárgy: Motoros kötelező

Kedves Árpád,

Hátha ébreszt valamilyen gondolatot a levelem. Suzuki DL650, 2007 júniusi és 2008 márciustól az enyém. A 2008-as negyedéves biztosításom egészen pontosan 6.660,- ft volt. A 2009-es negyedéves 11.790,- ft. Ugyanannál a társaságnál, baleset nélkül természetesen.

Minek köszönhető a 77%-os növekedés? Nem találkoztam olyan hírrel, hogy drasztikusan változna a motoros biztosítás számítása.

További jó újságírást!

Gábor

Kedves Gábor,

valóban nem történt olyan esemény, amely megváltoztatta volna az árakat, és nem hinném, hogy más, drágább kategóriába sorolták volna át a kifejezetten békés Suzuki DL650-et. Az ok sokkal prózaibbnak tűnik: a biztosítójának pénzre van szüksége. Van ilyen, és ez díjszabásban mutatkozik meg.


A DL650-re számított biztosítói tarifák - van különbség

Talán érdemes lenne novemberben megfontolni a biztosítóváltást, esetleg egy jobb tarifa kialkudását: sok helyen arra számítanak, hogy mindenki bambán fizet, néha elég, ha az ember asztalra csap, az árak meglepően rugalmasak tudnak lenni. Bármit tesz is, bárkivel köt is szerződést, ne feledje, ha hagyja, valaki mindig könyékig turkálna a zsebében, és nem azért nyúlna a gatyájába, hogy kényeztesse.

Zirig Árpád

Ha nem megy a bolt, az Apeh is megszivat

2009. február 23., 16:47 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Tárgy: Illetékmentesség - csak neppereknek!

Dátum: Wed, 04 Feb 2009 13:24:05 +0100

Feladó: T. Gábor

Címzett: Winkler Róbert

Bocs, hogy ilyen témában Hozzátok fordulok, de talán többeket érint és érdekel az olvasóitok közül. Veszprémi székhelyű Scania szerviz és haszonjármű kereskedés vagyunk, tíz éve a piacon, 22 alkalmazottal. Idén januárban szembesültünk azzal az új rendelkezéssel, miszerint a járműkereskedelemhez szükséges, eddig automatikusan járó illetékmentességet az APEH csak azoknak a cégeknek adja meg 2009-re, amelyek a tavalyi évben árbevételük 50%-át járműkereskedelemből realizálták. Pechünkre nagy műhellyel dolgozunk, 16 tgk. szerelővel, komoly hátteret adva az általunk eladott járművekhez. Az eladásra szánt kamionjaink tavaly jórészt csak az udvarunk árnyékolására voltak jók, keveset adtunk el, 50 helyett így csak 38% lett a járműeladás árbevétele, a többit a műhely hozta. Ezért aztán szépen el is vették tőlünk az illetékmentességet 2009-re, fizethetünk 2-300.000 Ft-ot minden jármű után, amit eladunk. Természetesen a vevők felé lehetetlen továbbterhelni ezt az összeget, a kamionok ára tavaly óta amúgy is megfeleződött, haldoklik a piac. Ezzel az új rendelkezéssel nekünk nyakunkra tették a kést, 22 ember munkahelye került veszélybe. Gondolom a cél az volt, hogy azon fuvarozóktól beszedjék az illetéket, akik egyszerűen felvették tevékenységi körükbe a járműkereskedelmet és így saját fuvareszközeikre nem fizettek illetéket, milliókat takarítva meg. Ezzel az újabb, "átgondolt" intézkedéssel pont eltalálták szarva közt a tőgyét, megnyugtató érzés látni és tapasztalni ennyi profizmust. Nemsokára küldjük az adatokat az index elbocsátás-számlálójához.

Üdv a reformok atyjának!

T. Gábor, Veszprém

Focus kombi

2009. február 19., 16:17 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Tárgy: Focust

Dátum: Wed, 11 Feb 2009 21:11

Feladó:  Nagy Béla

Címzett: Papp Tibor

Kedves Papp Tibor!

Autóvásárlás előtt állok. Hosszú nézelődés után gyakorlatilag teljesen letisztult bennem a kép. 2006-2007.-es évjáratú Ford Focus Kombit szeretnék vásárolni. Eddig csak 1,6-os benzines motorban gondolkodtam (100 lovas és a 115 lovas VTC is szóba jött). A keresgélés közben azonban meglepődve tapasztaltam, hogy annyi más márkától eltérően a Fordoknál alig drágábbak az azonos korú és felszereltségű dízelek a benzines verzióhoz képest. Ez egy kicsit megingatott az eredeti elképzelésemben. Tudom, hogy sokkal rugalmasabbak, a mindennapi életben sokkal kellemesebben használhatóak a korszerű dízelek, nem beszélve a takarékosságról. Ami eddig igazán visszatartott a dízelektől az pont a magas vételár és a magas karbantartási költségek. Itt használtan nem lehet beszélni jelentős árkülönbözetről. Mi lehet vajon ennek az oka? Rosszak a Ford 1,6-os TDCi motorjai? A VW-knél használtan is horror drágák a TDI motoros verziók. Itt az újkori 1,5 milliós felárból még évek múltán is jelentős különbség marad. Egyébként a VW-knél tapasztalatból tudom, hogy kb. 50 %-al magasabb a TDI-k karbantartása a sima, egyszerű benzinesekhez képest. Ez más márkáknál is így van? A lényegre térve szabad-e Focus 1,6 TDCI-t venni? Megbízhatóak ezek az autók? Vannak ennek a motornak típushibái? Gondolom a 90 és a 109 lovas verzió között csak motorvezérlésben van különbség. Szerviztapasztalatok szerint is egyformák?

Ide kapcsolódik még egy kérdés ami a használati szokásaimhoz kapcsolódik. Körülbelül évi 15-20 ezer kilométert megyek autóval. Ennek kb. a fele város, másik fele pedig autópálya. A városi rész, főleg télen, napi 3-4, alkalmanként 2-3 km hosszú utakból jön össze. Azaz télen csak hétvégén megyek annyit, hogy bemelegedjen a motor. Bírja egy dízel, hogy napokon át teljesen hideg motorral járjon az ember?  

Tudom, hogy kicsit sokat és összetetten kérdeztem, de nagy segítség lenne ha a egy szakember tudna segíteni a választásban.

Előre is nagyon köszönöm a véleményt:

Nagy Béla

Kedves Béla,

szerintem igásló-járműnek való a Focus, csodát nem nyújt, a kocsik többsége nem olyan felszerelt, mint például a franciák. Az utastere nem különösebben fantasztikus kidolgozású, panaszkodnak zörgésekre, leeső dolgokra. És egy, a típust érintő probléma: akár az alap, akár a feláras "globálzárral" pillanatok alatt nyitható a kocsi, szeretik a feltörni: mivel rengeteg belőle a céges, könnyen akadhat benne notebook, szerszám, satöbbi. Szóval, ha Focust vesz, értéket ne hagyjon benne.

Az 1,6-os benzines motorral nem rakéta, ha gyakran pakolja meg az autót, sokszor ülnek be ketten-hárman ön mellé, illetve nem sík vidéken autózgat, hanem hegyekben, garantáltan gyűlölni fogja. Egyszerűen rugalmatlan ehhez. Valószínűleg a VTC jobb nála, a változó vezérlés miatt, sajnos ezzel nincsenek tapasztalataim. Ráadásul nem tudom, Ön milyen robbanékonyságot vár el az autójától, tehát javaslom, próbálja ki.

Ami a dízeleket illeti, lényegesen kellemesebben vezethetők, persze a 90 lóerős hamarabb kifullad, mint a másik. Bár gyengébb, érdekes módon a gyakorlatban nem fogyaszt jobban, mint a 110 lóerős változat, sőt. Szóval, ha nekem választanom kellene, én mindenképpen az erősebbet venném a dízelből, mert a változó geometriájú turbó csodákra képes. Még egy apróság: bár támogatnom kellene elvileg a részecskeszűrőt, mint környezetvédelmi szerelvényt, ha ilyenre bukkan, gondolja meg. Időnként után kell tölteni azt az adalékot, ami a korom kitisztításához, a szűrő regenerálásához szükséges. És ez nem olcsó, ezt inkább kihagynám. A dízelnél meg kell barátkoznia azzal is, hogy kellemetlenebb az orgánuma, bár nekem néha úgy tűnik, hogy a különböző felszereltségi szintű Focusoknak a hangszigetelése más és más. Fapadosból mindenesetre még a benzines sem csendes autópálya-tempónál, ezért figyeljen erre is a próbakörön.

Még egy dolog, ami fontosabb mindennél. Amennyiben beruház egy Focusba, mindenképp ragaszkodjon egy szervizben történő állapotfelméréshez. Mert nem a kilométer számít (arról nem is beszélve, hogy nálunk minél öregebb egy kocsi, annál kevesebbet futott...), hanem az állapota. És a dízelek nagynyomású befecskendezése egyetlen rossz tankolástól le tud térdelni (ami szintén nem kilométerfüggő), mindenképp el kell vinni egy hozzáértő szervizbe, diagnosztikára. Mivel a piacon rengeteg a levetett céges jármű, a túlkínálat indokolhatja a dízelek alacsonyabb árát, illetve az autók nagyobb futásteljesítménye. Amúgy a benzinest és a dízelt is 20 ezrenként kell olajcserére vinni, az olaj minősége, de még az olajtöltet sem különbözik lényegesen, tehát a dízel fenntartása csak akkor lesz drágább, ha extra kiadások adódnak. Ami azért nagyjából előre kiszűrhető az állapotfelméréssel. Az is tény, hogy mindkettő szíjas motor, ezek cseréjére majd pénzt kell szánnia majd. Ezért is fontos lenne, hogy a futott kilométerek száma a valóságot tükrözze - például ismert előéletű autót venni. És ezzel talán többet lehet nyerni, mint egy ismeretlen dízelen. Problémás lehet még a lendkerék, a dízeleknél állítólag hamar fogy.

Ami a hideg motorral való járást illeti: a dízelek nem szeretik amúgy sem a rövidke utakat, én, ha a sajátom lenne, nem szívesen használnám 3-4 kilométernél rövidebb utakra. Igaz, erre is van megoldás, a motor-előmelegítő, vagy ahogy a folklórban hívják: állófűtés. A kályhás megoldások drágábbak, de hatékonyak, az elektromos rendszerűek olcsók, de konnektorközeli parkolóhelyre van szükség hozzá. Mindkettőről nemrégiben volt cikkünk(ez: http://totalcar.hu/magazin/technika/allofutes/ és ez: http://totalcar.hu/magazin/technika/eallofutes/ ). Az sem kizárt, ha Németországból, Ausztriából behozott dízelre bukkan, abban gyárilag benne lehet a Webasto-kályha, az itthon vásároltakban nem. Rendszeres rövid utakra azonban én inkább a benzinest választanám, az hamarabb melegszik. Azonban az sem mindegy, hogy fűtött garázsból indul, vagy a mínusz 10 fokos utcáról: a kettő közötti 25-30 fokos eltérés rettentő sokat számít!

Remélem segítettem.
üdvözlettel:
Papp Tibor

Most érdemes autót venni?

2009. február 17., 16:31 Módosítva: 2009.07.25 20:01


Dátum: Wed, 11 Feb 2009 15:26
Feladó: Hefi
Címzett: Nepperűző
Tárgy: árak


Tisztelt Nepperűző!

Tervbe van véve, hogy új autót veszek (mazda). Eredetileg nyárra terveztem, de egyre több helyről hallom, hogy most érdemes venni, mert fel fogják vinni az árakat...

Olyan kérdésem lenne, hogy lehet-e tudni, hogy körülbelül ez az áremelkedés mikorra várható (ha ezt a márkát egyáltalán érinti ez a dolog, mert mindenhol csak a Suzukit és társait látom a cikkekben)? Lehet-e sejteni, hogy például első áremelésnél fognak nagy összeget emelni, vagy ezek a következtetések az árakról inkább hosszútávúak?


Válaszát előre is köszönöm.

 

Kedves Hefi!

Elég nehéz a kérdés, mert több tényező befolyásolja az újautó-árak
alakulását, amelyek néha egymástól nem függetlenül, néha egymással
ellentétesen hatnak.

Ami szinte biztos, hogy a raktárkészleten lévő, még tavalyi gyártású
és rendelésű kocsik ára nem fog felmenni, sőt, inkább lefelé
tendálnak. A jelenség ahhoz hasonló, mint amikor a tavasz közeledtével
a kifutó őszi-téli szezon modelljeit a butikok is egyre olcsóbban
adják. Csak itt a szezonváltást a modellév-váltás jelzi, az ilyen
árengedményeket hirdetik készlettisztító, készletkisöprő akcióként.
Viszont a ruhabolthoz hasonlóan előbb-utóbb ez a készlet is elfogy: először a
színek fogynak ki, aztán a méretek (autóban mondjuk a motorok,
karosszériák és felszereltségek választéka), végül elfogy az utolsó
darab is, csak újat lehet venni-rendelni.

Itt pedig már bejön néhány változó a képletbe. Egyrészt az
árfolyammozgások. Olyan a gazdasági környezet, amiben a forint tartós
gyengülésre, a japán jen viszont tartós erősödésre van ítélve (persze
lehetnek ellentétes irányú mozgások, ebbe hadd ne mélyedjek bele, de
fogadjuk el, hogy közép távon ez van, és ennek első hullámát láttuk,
amikor az EURHUF 300 fölé masírozott). Ez pedig a japán (gyártású)
autókat jelentősen drágíthatja.

Kormányzati szinten szóba került a regadó eltörlése, de az így kieső
bevételeket pótolni kéne, ráadásul ez azért okozna károkat is
(részletesen lásd ebben a cikkben),
így én nem tartom valószínűleg a bekövetkeztét. Ráadásul
jelentős árcsökkenést az új autók piacán ez sem okozna.

Van még egy hatás, méghozzá a visszaeső kereslet és az egyre durvább
verseny, aminek viszont árcsökkentő hatása kéne, hogy legyen -
legalábbis a klasszikus közgazdasági tanok szerint. A kérdés csak az,
hogy az importőrök, márkakerekedők közül ki tud még engedni az árakon
úgy, hogy az üzleti modellje életképes maradjon (nyeresége legyen).
Tippem szerint nem sokan, főleg nem a jen-forint árfolyammozgások
érintettjei.

Összességében, szerintem a mostani nem rossz pillanat új Mazda
vásárlására, feltéve, hogy kényelmesen megvan rá a pénze, vagy
olyan a finanszírozása, amit rosszabb időkben is tud fizetni (eurós
vagy svájcifrankos hitelnél biztonsági tartalékként minimum 30-40%-ot
számoljon a rá a törlesztő részletekre, a jenhiteltől - ha még van
ilyen egyáltalán - pedig óvakodjon). Viszont a pár éves használt autók
piacán lesznek még a jelenlegi, már eléggé nyomott áraknál is jobb
vételi lehetőségek - szerintünk. Ennek részleteit ebben a cikkben
fejti ki zseniálisan Csikós kolléga.

Remélem sikerült valamelyest segíteni, a fentiek az én véleményemet
tükrözik, a piaci mozgások ettől eltérhetnek. Ráadásul lehetnek olyan
egyéb, ma még nem látható befolyásoló tényezők is, amiknek
következtében másképp változnak az árak. Azt pedig képtelenség előre
pontosan megjósolni ki, mikor mennyit emel vagy enged majd - ha
egyáltalán.

Üdvözlettel, Tóth Zoltán

Ui.: időközben azt tudtuk meg Mazda-közeli forrásunktól, hogy két modellnél épp most emelnek minimális mértékben árakat (1-2 százalék), de a közeljövőben hasonlót nem terveznek. Viszont azt elismerték, hogy a jen-forint árfolyammozgások nagyon rosszul érintik őket, és a mostani gazdasági helyzetben bármikor, bármilyen lépés elképzelhető.

Követelem a szavazatok újraszámlálását!

2009. február 10., 23:21 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Feladó: Gabbi
Küldve: 2009. február 2. 16:10
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: rmegane19dci


Sziasztok!

 

A szavazásnál ha a megane-ra szavazok akkor,miért ad neki 6 pontot a sciroccora meg nyolcat, amire nem is szavaztam?

Különben meg nem ezt a mezei coupet hasonlitgatnám a sciroccohoz, hanem a tavaszal érkező RS-t.

Köszi.Hali.

Kedves Gabbi,

az a helyzet, hogy amikor szavazol, azt az állapotot látod, amikor az oldalt letöltötted.
Viszont, amikor szavazol, frissül az adat, vagyis az időközben beérkezett szavazatok is hozzáadódnak, hisz mások is szavaznak, nem csak te.
Tehát nyugodj meg, nem ér hatot egy szavazatod és ne gyanakodj választási csalásra!

Üdv:
Papptibi

Japán-japán helyett talán magyar-japán?

2009. február 9., 13:25 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Tárgy: Colt vagy Corolla? - használtautó vásárlás

Dátum: Tue, 20 Jan 2009 10:28

Feladó: Adrián

Címzett: Papp Tibor

Tisztelt Papp Tibor!

Használtautó vásárlás előtt állok és szeretném a segítségét kérni. 1.3-1.4 benzines és 3 ajtós autót szeretnék maximum 350 000 forintig. Ami nagyon megtetszett az a Mitsubishi Colt 1988-1992 (sajnos nem tudom melyik generáció) és a Toyota Corolla 1989-1991 3 ajtós változata. Végigolvastam a Népítéleteket, megkérdeztem az ismerősöket de nem sokra jutottam. Az lenne a kérdésem melyik a gyakoribb típus, milyen jó az alkatrész-ellátása ezeknek a típusoknak? Átlagban a (hirdetések szerint) 200 000 km körül futottak ezek az autók ez "veszélyes" számnak számít ebben a korosztályban?

Azt szeretném még kérdezni még ha hülye kérdésnek tűnik is , hogy van értelme ilyen "idős" kocsit venni? Én csak az utcán tudnám tárolni és nem szeretném tálcán kínálni a rozsdának. Valamint nagyon drága egy kilakatolás és/vagy festés?

Elnézést kérek a sok kérdésért de valaki tapasztalt embert akartam megkérdezni ebben a témában. Ha esetleg van valami más autótípus amit ajánlana ebben a kategóriában arra is kíváncsi lennék.

Előre is köszönöm!

Üdvözlettel
Adrián

Kedves Adrián,

ha a költségektől retteg, inkább vegyen egy Swiftet ennyiért. Alkatrész gombokért van hozzá, és egyszerű javítani. Ez pedig egy racionális érv. De megértem, ha ezek ellenére sem akar swiftessé válni.

Bár alapvetően támogatom, hogy ne szürküljünk be a tömegbe, pont a Corolla népítéletei között talál egy értékelést, hogy "Egyszerű dolgok is hihetetlen drágák bele" és egy ilyen régi autóban (pláne magyar üzemeltetés mellett) minden elromolhat már, hiába japán.

És mivel a gyári alkatrész drága, a bontott is az. Tehát ha vesz, igen alaposan mérje fel az állapotát. De olyan szinten, hogy a kapcsolók jók-e. Mert mondjuk amikor kiderül, hogy a világításkapcsoló szétkopott->indexkar csere->de az csak ablaktörlő karral együtt van->újonnan 35 ezer Ft, a bontott meg majdnem ugyanilyen vacak már... (ezek részletek micrás tapasztalataimból, de járhat így bármilyen alkatrésszel) Hát, ez egy 350 ezres büdzsé mellett 10 százalék felár.

Szóval, ezeket gondolja végig. Tehát én most hiába mondom, hogy ezt vagy azt vegye, ez nem működik. Konkrét, megvehető autókat kell megnézni, és a jobb állapotút megvenni. Mindegy, melyiket, bár a Corollából lehet, hogy nagyobb a választék, pláne, ha nem feltétlenül ragaszkodik a három ajtóhoz. A lakatolástól kell a legkevésbé félni, nyilván mestere válogatja.

Üdv
Pt

A Vectra tisztítja a levegőt

2009. február 6., 11:26 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Feladó: BigBandee

Küldve: 2009. január 28. 10:54

Címzett: Winkler Róbert

Tárgy: szallopor

Kedves Róbert!

Reggel hallgattalak a rádióban, és teljesen egyetértek az álláspontotokkal. Viszont még egy apró, de nem elhanyagolható tételt kihagytatok. Biztos írták már, de én is megírom. Én általában felhúzott ablakkal és 2. fokozatra állított levegőkeringtetéssel autózom. Szeretem ha a friss tiszta levegő átjárja az autót, és egy kicsit elfújja a new car-os wunderbaum illatát. Nekem kb. 2,5 hónap kell 10 000km megtételéhez, így az olaj csere is ekkor esedékes, viszont a közel 11 éves Vectrában kb. havonta cserélek pollenszűrőt. Hogy miért? Ha adtok egy e-mail címet megmutatom, de mondanom sem kell, hogy a hófehér pollenszűrő 1 hónap alatt koromfeketévé válik. Úgy gondolom ez a szűrő is felfogja a PM10-es részecskéket (bár ezt nem tudom, csak gondolom). A Vectrában radiál típusú a szellőzőventilátor, ennek előnye (az axiálhoz képest) a nagyobb légszállítás és a jó nyomástartás. Tippem szerint kb. max 200 W-os lehet. Második fokozatban kb. 50-70 W-ot vehet fel, az a ventilátorház nagyságából kb. 150-200 m3/h (!!!!) légszállítást feltételez. És ez nem vicc! A pollenszűrőn tényleg kb. 150 m3 levegő megy át óránként. Tehát az én 1.8-as Vectrám több levegőt tisztít a pollenszűrőjével mint a motorjával azáltal, hogy nálam állandóan kering a levegő. Ez a napi 1,5-2,5 órás autózásom mellett kb. 300-550 m3 tisztított levegőt jelent.

Remélem ezzel nem terheltelek feleslegesen benneteket, és nem ez volt a 89. ilyen levél.

Egyébként kiválló az oldal, és csak így tovább!

Üdv.
BigBandee

„Telefonon tépem le a tökét” – Királynak lenni nehéz...

2009. január 30., 18:03 Módosítva: 2009.07.25 20:01

A fehér furgonok vezetőinek közlekedési stílusáról szóló írásban elkövettem egy nagy hibát. Nem írtam oda minden mondat után, hogy "akinekneminge...", meg "tiszteleta...", és hasonlók, tehát a cikkhez tartozó blogposzton is akad néhány érdekes hozzászólás. Persze levelek is jöttek, ezek egy része beverekedte magát a gyűlöletlevél-csokorba, pedig nem ez volt a cél, ezt elhihetik a fehérfurgonosok is. Bár, csendben tenném hozzá, hogy nem csak nekik vannak gondjaik, határidőik és főnökeik ebben az országban. Olyanok, mint például az első levelünk beküldője.

Tárgy:Királynak lenni nehéz...

Dátum: Wed, 29 Jan 2009 09:46

Feladó: Turi Márton

Címzett: Papp Tibor

Helló Papp Tibor!

a furgonos szösszenetedre szeretnék reagálni.
1-naponta autózom, így átérzem a dühödet
2-néhány kanyart én is letoltam Firenzébe egy sprinyóval, tehát ültem a másik oldalon is
3-szállítmányozó vagyok, pontosan én vagyok az a kidagadt nyaki ütőerekkel sakáltként üvöltő szemétláda, aki hajtja őket.

Távolról sincs vége, olvasson még

Citroënes elfogultság

2009. január 27., 11:45 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Feladó: Gergő
Dátum: 2009. január 26. 9:14
Tárgy: c416vti
Címzett: Tóth Zoltán

Tisztelt Tóth Zoltán Úr!

Magam egy 2004.12 havi c4 1.6 tulajdonosa vagyok. A cikkben leírtakkal
teljesen egyetértek. Azonban szeretném hangsúlyozni, hogy minden dolog
megszokható. A motor kitűnő, a futómű koppan, a kormányzás nekem jó, a
váltót meg kell szokni (a dinamikus motor miatt szerencsére nem kell
visszaváltogatni sűrűn), az ülés hosszútávon valóban nem olyan mint a
malac passatomé volt, kuplunggal nincs bajom, a műszerfalat mindenki
csodálja, ESP-vel nincs gond, ABS reagál, fogyasztása 6-6.5 l/100km.

Az autót itt vidéken (Szabolcs megye) még a mai napig megcsodálják,
műszerfala, kormánya folyamatos érdeklődés célpontja. Praktikussága
nekem teljesen megfelelő, a hátsó ülésen ritkán ülnek.

16" kereket nehéz hozzá keríteni, mert elég ritka, ablaktörlő drága
volt, de már van hozzá nagyon olcsó, a jobb első ajtó nyikorog (de
csak rossz úton).

Összességében mindennapi használatban van és eddig soha nem állt le,
mindig indult (súlyos minuszokban is!).

Én aránylag felkészületlenül, ismeret nélkül vásároltam, és ésszel használom.

Köszönöm a lehetőséget!

 Gergő

 

Feladó: Bak Sándor
Küldve: 2009. január 26. 19:30
Címzett: Tóth Zoltán
Tárgy: c416vti
 

Tisztelt Tóth Zoltán!

A cikkel kapcsolatban szeretnék néhány észrevételt tenni.
Ön mit tesztelt? A cím szerint legalább is egy C4 1.6 VTi-t, amely ugye 5 sebességes, az adatlap pedig 6-ot említ. Lehet, hogy ezért "húzta" le annyira a váltót mert kereste a 6. fokozatot?
De a cikkel kapcsolatos probléma ennél sajnos sokkal nagyobb. Már ne haragudjon, de süt róla az ellenszenv a márka iránt.
"Vajpuha" karosszéria: Ön szerint akkor hogyan ért el kíváló eredményt a típus a törésteszteken (a teszt egyébként itt is olvasható a totalcar.hu-n, érdemes lenne ezt elolvasnia még egyszer). A kormány semmi visszajelzést nem ad: én még nem találkoztam közönséges földi halandóval aki panaszkodott volna, hogy nem ad elég visszajelzést és úristen, nem vettem észre a kormányon hogy áthajtottam egy kavicson.
De az íre a pontot nálam ez tette fel: "...ami simán kitörheti a kormánykereket lazán markoló kéz ujjait." Ezt felesleges kommentálni, de én Önt a Citroën helyében simán beperelném. A Népitéletben pedig nem csak a legrosszabbakat kellene fellapozni, ilyet másik márkáknál is lehet találni.
Gondolom ez a teszt jópofa netán egyedi hangvétel? akart volna lenni, ellenben nevetséges lett amit ebben a formában nem lett volna szabad közölni.

Tóth Zoltán Úr, azt gondolom, hogy Önnek nem lenne szabad autóteszteléssel foglalkoznia, ahhoz ugyan is elfogulatlannak és előítélet mentesnek kellene lennie, de ezek Önből hiányoznak. Bízok benne, hogy levelem a totalcar.hu-n olvasható lesz az reagálásával együtt.

Üdvözlettel: Bak Sándor

Tisztelt Bak Sándor!

Az adatlap jogos, az elnézte az adatgondozó kolléga, elnézését érte, javítjuk.
De. Nem ezért "húztam le" a C4-es váltóját, hanem azért, mert a teszt
során rendszeren megakadt két fokozat között a váltókar. Semmi
durvulás, szimplán csak vissza szerettem volna váltani negyedikből
harmadikba, vagy harmadikból másodikba és az üresből a fokozatba
vezető úton egyszerűen megakadt a váltókar. Úgy összekuszálódott a
váltórudazat, hogy képteleség volt beerőltetni a fokozatba. Nem
egyszer, nem kétszer, és nem rossz kuplungkezelés miatt. Én ráadásul
mindig segítek apró gázfröccsel a visszaváltáskor, még akkor is, ha
csak kényelmesen gurulok egy autóval.

A törésteszt eredménye és az autó karosszériájának csavarodási
merevsége nem ugyanaz. Nem kell padkára állni ahhoz, hogy a C4-es
tesztautó karosszériája nyekeregni kezdjen. Lejtős utcánkban az
emelkedős kocsifelhajtóra balra kanyarodáskor is jól hallhatóan
nyekkent az autó.

Sajnos a kormány visszajelzéssel és a nagyobb úthibákból eredő
ütésekkel kapcsolatban is csak megismételni és megerősíteni tudom a
tesztben leírtakat. Kanyarban tényleg semmi visszajelzés nincs arról,
hogy az első abroncsok mikor érnek a csúszáshatárra (lehet, hogy ez
tényleg keveseket érdekel, de ez nem mentség). Ráadásul pont a teszt
egy hete alatt volt folyamatosan olyan nedves, nyálkás az út, hogy
teljesen polgári sebességekkel is állandóan csúszkált az autó. Egy-egy
nagyobb kátyú hatására viszont akkorát üt a kormánykerék, hogy az egy
alkalommal szabályos fizikai fájdalmat okozott.

Hogy elfogult volnék? Lehet. Imádom a Citroën Saxo és C2 VTS-eket,
szeretem a márka raliautóit és csodálom a rali sikereit, lenyűgöznek
régi autói, mint a DS, az SM vagy a Traction Avant. A mai kínáltból a
C5-ös szerintem egy igen-igen jól sikerült autó, a C6-os pedig
fájdalmasan kéne, még akkor is, ha tudom, hogy szívnék vele. Mert egy
csodálatos műalkotás, egy gyönyörű tárgy, amire akkor is vágynék, ha
autózni egyáltalán nem lehetne vele.

Ettől függetlenül, vagy talán épp ezért, az ötajtós C4 1.6 VTi 2009
elején csalódás volt.

Üdvözlettel, Tóth Zoltán
Totalcar.hu

BMW-t vagy Toyotát vegyek?

2009. január 26., 18:06 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Tárgy: Autóbehozatal Németországból
Dátum: Thu, 01 Jan 2009 13:15
Feladó: Csaba
Címzett: Papp Tibor



Kedves Papp Tibi!

Nem tudom, hogy pontosan kitől kérhetnék tanácsot a Totalcar
szerkesztőségből, ezért hozzád fordulnék, biztos többet tudsz a
témáról mint én. (Nézelődtem a Totálvám résznél is, de konkrétan ezek
így nem voltak leírva.)

A konkrét problémám az lenne, hogy szeretnék magamnak egy használt
autót venni (évjárat valahol 1992-1998 között), eddig két típus jött
szóba: BMW325i és Toyota Celica (1.8-as, vagy 2-es). Na már most ez
pont az a két autó típus, ami itthon ritka, így a németországi
felhozatalból vásárolnék, kb 3-4000Euro értékben. A kérdésem az lenne,
hogy mik a vásárlás pontos lépései?

Tehát addig ok, hogy kimegyek és megveszem, kitöltjük az adásvételit.
A következő lépésben nem tudom mi történik. Utána jelentkezek az
NKH-nál (az országban lehet több helyen is?), utána gondolom
megmondják, hogy hová kell elvinni műszaki vizsgára, majd ha az
megvan, akkor gondolom be kell fizetnem a regisztrációs adót, illetve
utána az okmányirodába befáradni, hogy a hiányzó papírokat kiállítsák
nekem, és utána várni a rendszámra?

Mennyi lehet az egész művelet időben? Illetve ha egyedi regadó
megállapításon gondolkozok, akkor ön szerint van-e értelme ezen
típusok esetében, illetve időben mennyit kell még erre külön várni? És
tényleg csak Békéscsabán lehet ezt megoldani?

És még egy gyakorlatiasabb kérdés: az 1.8-as vagy inkább a 2.0-ás
Celicát választaná? Mert próbáltam utánajárni pro-contra de annyit
találtam, hogy az 1.8-as motorja a corollákban is volt, és ezért
nyilván jobb az alkatrész-ellátottsága, viszont a 2.0-ás meg erősebb
motorral jár, meg kicsivel nagyobb fogyasztással.

Köszönöm segítségét

Csaba

 

Kedves Csaba!

Véletlenül úgy alakult, hogy én a dolog németországi szakaszát ismerem, de ez lesz az egész ügyintézésben a sétagalopp rész. Ha megvan a kocsi és kereskedő árulja, duplán szerencséje lehet: kimegy, megalkudnak, megírják az adásvételit és megkéri a kereskedőt, hogy segítsen az egyébként is egyszerű ügyintézésben. Kell egy ideiglenes rendszám (Kurzzeitkennzeihen), amit lehet egy vagy két hetesre, esetleg egy hónaposra kérni, és mellé biztosítást kell kötni a kocsira. Ezt a legtöbb esetben megoldja a német (török, ukrán) nepper, pikk-pakk. Ha ezek megvannak, már jöhetnek is haza.

Ha mégsem segít a kereskedő, vagy magánembertől vette az autót, akkor a papírokkal (adásvételi szerződéssel, forgalmi engedéllyel (Fahrzeugschein), és a törzskönyvnek megfelelő kísérőlappal (Fahrzeugbrief)) be kell fáradni a helyi autós okmányirodába (Zulassungstelle) és ki kell váltani az ideiglenes rendszámot (illetve le kell adni a régit). Ez nagy zsúfoltság esetén fél napos időtöltés, de többnyire inkább két óra. Régi leadással, biztosítással, új rendszámmal, mindennel. (És náluk az átírás is ennyiből áll, és 40 euróba kerül - a szerk.)

Elképzelhető az is, hogy a konkrét autó Németországban épp ki van vonva a forgalomból, ez ott mindennapos dolog, mert addig nem kell rá adót és biztosítást fizetni. Ez nem gond, csak ilyen esetben előbb kell rendszámért és biztosításért menni és utána a kocsiért, mert ezek nélkül nem tanácsos a németnél autókázni (máshol se, persze). Ha minden megvan és szerencsésen hazaértek, akkor hosszas kálvária kezdődik, amit ugyan néhány erre szakosodott cég 50-80 ezer forint közötti összegért elvégez Ön helyett, de ha sok szabadideje és végtelen türelme van, akkor maga is kézbe veheti az ügyeket és megoldhatja a dolgot.

Az alábbiakat egy kedves kolléga mesélte, aki mostanában két autónál is végigjárta a honosítást. Nem biztos, hogy tökéletesen szakszerű a leírás, de a valóságban ez volt az ügymenet, ahol nagyon fontos a sorrendiség is. Remélem lesz az olvasók között néhány gyakorló kereskedő, aki kiigazít, ha esetleg valamelyik lépés nem tökéletesen pontos.

Először az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Irodába kell becsörtetni, és ott meg kell rendelni a német adásvételi szerződés hiteles fordítását. Az ideiglenes forgalmit és a többi hivatalos papírt nem kell lefordíttatni. Ha sürgős az ügy, akkor jelentős felárért lehet expressz magyarítást is kérni, ezt azonban már Önnek kell eldöntenie.

Ha megvan a hiteles fordítás, azzal és a többi papírral be kell rongyolni a lakhelye szerint illetékes, de autós ügyekkel is foglalkozó okmányirodába. Nem mindegyik ilyen, érdemes a neten tájékozódni. Az okmányirodába előre be kell jelentkezni, és az ügyintézés még így sem lesz túlzottan szemkápráztatóan gyors. Pedig most még csak egy származás-ellenőrzési eljárást indít meg. Ennek eredménye úgy másfél-két hét múlva jön meg, érdemes néha rákérdezni, hol tart épp az ügy.

Ha megjött és megkaptuk (újabb minimum fél nap az okmányirodán), akkor kérjük eredetiség vizsgálatot egy erre szakosodott cégtől. Ezt ugyan megcsináltathatjuk így külön, vagy a műszaki vizsga állomáson is, csak ott 7000 forinttal többe kerül majd.
Ha kész az eredetvizsga, jöhet a műszaki. Itt a Nemzeti Közlekedési Hatósággal kell kapcsolatba lépni, és keresni kell egy megfelelő vizsgáztató állomást. Az óbudai Mozaik utcában biztosan végeznek első műszaki vizsgákat, de valószínűleg ilyet azért más állomások is csinálhatnak, bár mielőtt nekiindulna, erről is érdemes tájékozódni. Ide is be kell előre jelentkezni és ez is legalább fél, inkább teljes napos móka.

Sikeres műszaki vizsga után kötelező felelősségbiztosítást kell kötni, erre ajánljuk valamelyik internetes közvetítő vagy bróker segítségének igénybe vételét, sokat spórolhat velük. Mivel magyar rendszáma még nincs az autójának, ezért az ideiglenes forgalmira, a névre, és az alvázszámra kötik a biztosítást, de ez mindennapos dolog, úgyhogy nem lesz vele gond.

A legmagasztosabb pillanatok következnek: a regisztráció adó kifizetése.
Ez a Vám- és Pénzügyőrség hatásköre, és talán nem meglepő, hogy ez is legalább egy napos játszóház. Először be kell menni egy illetékes irodába, ott némi sorban ülés után kiszámolják a regadót, és már szaladhat is egy bankfiókba (lehetőleg olyanba, amivel közvetlen kapcsolatban áll a VPOP, és azonnal látják a pénz befizetését), átutalni az adót. Utána vissza a fináncokhoz, és röpke várakozás után meg is lesz az igazolás. A mostanra jelentős méretűvé duzzadt dossziéval újra irány az okmányiroda (bejelentkezés, sorban állás), itt ki kell fizetni a rendszámot, a forgalomba helyezés különböző hajmeresztő költségeit, és ezért cserébe kap két szép fehér táblát, meg egy ropogós forgalmi engedélyt. Aztán törzskönyvet is, utólag, postán.

Minden tiszteltünk az Öné, ha ezt végigcsinálja gutaütés nélkül. Egyébként az egész művelet kivételesen szerencsés esetben és munkaidőben is korlátlan szabadidővel lepöröghet két hét alatt, de az egy, másfél hónap sokkal reálisabb becslésnek tűnik.

Választhatja az egyedi forgalombahelyezési eljárást is Békéscsaba érintésével, de előtte könyörögve kérem, olvassa el ezt a kitűnő Papp Tibi cikket.

Legalább kétszer. Ha mégis ezt az utat választja, mesélje el milyen volt.

Ami az autóválasztást illeti, egyrészt nagy kérdés a regadó (másik kalkulátor itt), ami szerintem a 2,5 literes BMW-nél több lesz, mint a kisebb lökettérfogatú Toyotáknál. Ebből a két típusból én a BMW-t választanám, mert a szívem ugyan a hátsókerékhajtás és a Toyoták felé egyaránt húz, de azért a hátsókerékhajtás felé jobban.
Ez a bukólámpás gömbölyű Celica egy nagyon szerethető autó, de ha rá gondolok, Carlos Sainz sikereitől és a ST185 képétől nem tudok szabadulni. Ezért számomra a kismotoros, elsőkerekes verziók csak butikoscsaj-kupék, még ha abból a jobbfélék közé tartoznak is.


A BMW mellett szól, hogy Németországban sokkal nagyobb belőle a választék. Viszont ellene, hogy minden nagy motoros 3-as előbb-utóbb a helyi boyracereknél köt ki (különösen a kupék), az pedig egy autó életében nagyon súlyos csapás.
Még ha elsőre nem is annyira vonzók, jó ötlet lehet fém felnis-dísztárcsás, alig extrázott limuzinokat keresni, ezek között ugyanis gyakran akad megkímélt papperautó, ami nem ritkán szervizkönyves, és tip-top állapotban van. Egy ilyen lehet az igazán zsíros fogás.

Általánosságban az van, hogy kint sokkal jobb a használtautó piaci helyzet, de ne legyenek illúziói: töröttből újraépített, visszatekert órájú vagy elhanyagolt kocsi ott is akad, gazdagon. Csak statisztikailag kisebb az esélye. Ezért vakon, vagy hozzáértő segítsége nélkül Németországban is öngyilkosság használt autót vásárolni.

Sok szerencsét hozzá és kitartást a honosításhoz.

Üdvözlettel, Tóth Zoltán

Egy Mégane utóélete - Nagy kufferbe jó pakolni!

2009. január 23., 11:03 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Tárgy: Dízel kombik tesztje

Dátum: Sat, 10 Jan 2009 08:53

Feladó: Dr. Horváth László

Címzett: Papp Tibor

Pár nappal ezelőtt megjelent egy összehasonlító teszt, amiben 3 használtan kínált diesel kombiról írtak. Nos, az egyik tesztautót, a Renault Mégane-t még 2008. szeptemberében mi vásároltuk meg a fiam részére (a rendszám alapján ismertünk rá) az Autcity-től. Az autó azóta is kifogástalanul működik, a tesztben leírt, vele kapcsolatos kételyeknek eddig semmi jele. Ha érdekli Önöket, hogy most, illetve majd a későbbiekben milyenek a tapasztalataink vele, szívesen közzétesszük tapasztalatainkat. Az autóval a fiam jelenleg Németország-Magyaraország között ingázik rendszeresen, és leginkább autópályán haszálja. Az elmúlt 3 és fél hónapban kb. 10 ezer km-t ment vele. Nagyon meg van vele elégedve, különösen a fogyasztással, ami a vártál is kedvezőbb. A vásárlás után egy autószerelő átnézte a kocsit, a motort, nem talált semmi hibát. Egy komplett szervizelés történt rajta. Azóta hibamentesen üzemel.
Üdvözlettel:
Dr. Horváth László, Budapest
 

Ezután pergő levélváltás, következet, hogy utolérjük Ákost, aki a Mégane-t használja. Hátha mégis rettenetes elromlások nehezítik az életét?Azonban Ákos azóta még nem ért haza Magyarországra, de szívesen összefoglalta az eddig tapasztalatait arról az autóról, amely a tesztben szerepelt:

Tárgy: Dízel kombik tesztje

Dátum: Wed, 14 Jan 2009 09:24

Feladó: Horváth Ákos

Címzett: Papp Tibor

 

Tisztelt Papp Tibor!

Ahogy azt édesapám írta Önnek, jelenleg is Németországban vagyok az autóval. Mivel még nem tudom pontosan, hogy mikor megyek haza legközelebb. (...)

Azonban leírom most a tapasztalataimat, észrevételeimet, elnézést, ha egy kicsit hosszúra fog sikeredni.:
Tehát olyan autót kerestünk szeptemberben, ami alkalmas hosszú távú utazásra, és keveset fogyaszt. Így a paraméterek a következők voltak: dízel, lehetőleg nem kis autó, és 2 millió körül. Ja meg persze nem öreg, keveset futott, ...de mint tudjuk ilyen nem létezik, sajnos. másfél heti keresgélés, és Budapest majdnem összes használtautó kereskedése után találtunk rá erre a Mégane-ra. Belül szép, kívül szép. Nem zsákbamacska, ki volt rá írva, hogy cégautó volt. (Bár erre azárt magamtól is rájöttem volna, ennyi (ami Önök szerint nem is annyi, de én azért szeretem azt hinni, hogy mégis annyi:) kilométerrel). Sajnos láttam én olyan, hasonló Megane-okat, amik 5-6 évesek, cirka "80 ezer km-rel", de úgy le vannak pusztulva, hogy csak na.
Vezetett szervizkönyv, bár azért én is tudom, hogy ezt sem nehéz ma már elintézni. Sajnos! :(De azért jobb, mint ha nem is lenne. Egy ismerős szerelőnk átnézte az autót, azt mondta minden rendben vele. Vezérműszíjra is ránéztünk, úgy néz ki, tényleg cserélve volt. Olajcsere, pollenszűrő-csere egyből megvolt. Azóta több mint 10000 km-t mentem az autóval, ebből kb 8500-at autópályán. A fogyasztás remek, 4,7 - 5 l/100 km. Általában 130-al járok, németeknél azért néhol gyorsabban, de nem tartósan. Ausztriában meg sajnos vadásznak a gyorshajtókra, így ott szigorú 130. (Ami azért kiderült, bár előtte is tudtam, hogy az óra szerinti 130 az valójában kevesebb, úgy 124-125 körül lehet, GPS szerint.)
Ja és egy külön cikket megérne az autópályák útburkolatának felülete. Magyarországon valahogy mindig nő a fogyasztás, ha hazafelé jövök. Németország felé meg a magyar szakasz után Ausztriában mindig csökken. Pedig ott azért több a domb meg hegy. Mindenesetre érdekes. Amit Önök is írtak, hogy a motor, vagy a turbó kopott, azt én is tapasztaltam. De igazából csak azért, mert van összehasonlítási alapom a család másik Megane-jával, ami már a ráncfelvarrott változat, de ugyanez a motor. Az enyém 2750 - 2800 rpm felett ellaposodik, elnyúlik, míg a másik ott még húz. De nem is nagyon forgatom én el odáig. A kormánymű franciás, de ezen én nem is csodálkozom, autópályán meg nem is nagyon érdekel. Ez van, ezt kell szeretni. Most hogy -15 fokok is vannak otthon, és itt kinnt Nürnbergnél is, reggel pöccre indul. Kicsit lassan melegszik, de hát a ez a modern dízelek átka. Tehát összességében meg vagyok vele nagyon elégedve, gyorsan le is kopogom.

Bármi kérdése van, nyugodtan írjon, és megpróbálok válaszolni.
Jó munkát!

Üdvözlettel,
Horváth Ákos

Röviden, ennyi. Hátha segítség mindazoknak, akik dízel Mégane vásárlását tervezik. A továbbiakban kapcsolatban maradunk Ákossal, és megnézzük, vajon jobb-e Mégane, mint a híre.

Miért kellett ócskavasat vennie, Csikós úr?

2009. január 21., 13:58 Módosítva: 2009.07.25 20:01

From: Csizmadia Ferenc

Date: January 21, 2009 12:58:20 PM GMT+01:00

To: Csíkós Zsolt

Subject: Üdvözlöm! (Mégis zőccséges lettem)

Tisztelt Csikós Úr!

Én nagyon szeretem az írásait a humoros és viszonylag objektív hangvételük miatt, de amit ezekkel a vén roncsokkal szerencsétlenkedik, az már nagyon tré ( ugye nem kell a "tré" szó mellé kommentet írnom :-) ). Nem értem miért jó ilyen vén ócskavasakkal szenvednie, ha nem a teljes restaurálás a cél, hanem a mindennapi használat. A restauráláson kívül ezeknek az autóknak kizárólag a kohóban lenne a helyük, mivel már rég kiszolgálták az idejüket.

Én is autóbuzi vagyok ha így lehet kifejeznem magam, de ha egy autónak lejárt az ideje, akkor lejárt. Vagy múzeum vagy kohó. Inkább legyen mindig fiatal autója, még ha élete végéig is fizetnie kell a részleteket minduntalan, de legalább nem kell görcsölni mindig, ha el kell indulnia Önnek és a családjának otthonról.

Tisztelettel
Csizmadia Ferenc
Polgárdi

Tisztelt Csizmadia úr!

Ahogy a mostani hitelválságot elnézem, örülök, hogy nem kell hitelt fizetnem még autóra is a ház mellé. Szerfelett örülök. Pláne a tipikus autóhitelt, amit eddig svájci frankban mértek.

Egyébként pedig senki nem ír soha arról, hogy egy új autó legyártása tényszerűen öt-hét évnyi használati emissziónak megfelelő szennyezőanyagot eredményez. Felfújt őrület, hogy ilyen gyakran cserélgetnek autót az emberek. Pörögnie kell a gazdaságnak - amíg be nem rágódik a csapágy, mint most. Ha úgy vesszük, a nagyobb emisszióért cserébe én legalább nem gyártatok le magamnak új autót.

A másik, hogy nyolc évet jártam egy állólámpás Mercivel, 90 ezer kilométert, összesen egy féknyereg és egy termosztát volt a komoly hibája, meg hogy kétévente lakatolnunk kellett rajta egy keveset Karesz barátommal. A legjobb hangulatban, a mai napig örömmel emlékszem vissza minden percére azoknak a szereléseknek.

Görcsölésről szó sincs most se, a feleségem Mercedese egy önindítóhibával tudta le az elmúlt harmincezer kilométert, sok-sok örömteli utazással a háta mögött. Az Alfa 75-ösömnek egy izzója nem égett ki, az alatt az év alatt, amíg nálam volt, soha egy csavart nem húztam meg rajta, mindene működött, indult, fűtött, ment, tekerte a motoros ablakot, szervózta a kormányt. A világ megbízhatatlanjának tartott, minimum háromszázezret futott, 22 éves olasz rém ezt tudta.

Nem olyan görcsölés öreg autóval járni, és ha kicsit madártávlatból nézzük a dolgot, a gyártást is belevéve nem annyira egyértelmű, hogy környezetszennyezőbb az új autó használatánál.

Nagyon sokat járunk külföldre ezekkel, állólámpással voltam skandináv-balti túrán (7000 km), Hollandiában, vagy negyvenszer Ausztriában, tízszer Szlovákiában, háromszor Horvátországban, Olaszországban, a 190D is sokat megy külföldre - soha, egyszer nem rohadtam le velük, nem ment el a fék, a lámpa, egy töltési hibáról tudok csak beszámolni egy magyar(!) kisipari kábel miatt Litvániában a réges-régi első, 1,5 milliót futott taxis állólámpásomon. Ott kicsit vert a víz, de ilyen öreg autóval még soha nem álltam leállósávban felforrt vízzel, sárga angyalra várva. Illetve igen, 1995-ben a Salgó Raliról hazafelé tartva defektet kaptam, akkor nem volt mit tenni, fel kellett tenni a pótkereket.

Meg akkor szokott velük még baj lenni, amikor épp megveszem őket, de két-három délutánnyi matatással szinte mindig megbízhatóvá tehetők.

Ha fentiek nem jönnek át azokból a posztjaimból, amiket a Belsőségre írok, az nagyon rossz bizonyítványt állít ki az újságírói munkásságomról. De azért tölcsérrel ordítva nem szeretném hangoztatni fenti nézeteket, mert vélem, hogy mindenki úgy ront/javít az életén, ahogy neki tetszik, és amíg nem árt a társadalomnak, tegye. Jobbat tesz a populációnak, a tébének és a halálozási ráta javulásának néhány boldog, az életben örömöt lelő öregautós, mint ha ezeket az embereket akaratuk ellenére számukra sterilnek tartott, a hitelek és a méregdrága szakszervizek miatt ijesztőnek tűnő új autókba kényszeríti. Higgye el, kevesebb stresszel, több boldogságpirulával az egyed tovább és egészségesebben él. Egy súlyos bagós barátom szokta erre mondani: nem a cigi öl meg, hanem az ideg.

Ha gondolja, vegye mindezt mentegetőzésnek az öregautó-szeretők nevében az újautó-kedvelők felé.

Üdvözlettel
Csikós Zsolt

From: Csizmadia Ferenc

Date: January 21, 2009 2:09:31 PM GMT+01:00

To: Csíkós Zsolt

Subject: Köszönöm megtisztelő válaszát

Tisztelt Csikós Úr!


Köszönöm a válaszát és hogy, megvilágította személyre szólóan is a hátterét az autóvásárlási elveinek. Előző írásaiban is kiolvasható volt mi a véleménye ebben a témában, melyeknek mindig lelkes olvasója voltam. Kétségtelen, hogy egy jól karbantartott és szervízelt autóval sokáig boldogan lehet közlekedni, de el kell ismernie, hogy valamivel magasabb a meghibásodási rizikófaktor, mint egy fiatal autónál ( kivétel a francia autók :-) ).

Magam is, mint fanatikus autóbuzi, bejártam európát pár éves autóimmal ( Skoda Fabia, majd Hyundai Getz ) és bizony csak élveznem kellett az utazást és gondolnom sem kellett, hogy bármi miatt megállásra kényszerülök. Nekem az autó törlesztőrészlete egyenlő a gondtalan utazással ( persze meg kell fizetni az árát ). Nem vonom kétségbe, hogy páratlan élményekkel gazdagították Önt és családját, ezek az autómatuzsálemek, de minden embernek más a fontos az életben. Nekem a jól kiszámítható és tervezhető utazás.

Mint látja, az autóim nem benzinfaló szörnyek, hanem kis fogyasztású és emissziójú kisautók (tudatosan). Én így próbálom megőrizni gyermekeimnek ezt a bolygót. És ha végre valaki kifejleszt egy tisztán elektromos hajtású, használható és megfizethető árú közlekedési ezközt, boldogan váltanék rá (talán majd Obama alatt).

Továbbra is lelkes olvasója: 
Csizmadia Ferenc
Polgárdi

Ha nem tud dönteni, matekoljon!

2009. január 20., 17:20 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Tárgy: tanács kérés
Dátum: Mon, 19 Jan 2009 21:49
Feladó: István
Címzett: Papp Tibor


Tisztelt Papp Tibor!
 
Segítségét szeretném kérni "sajnos" autóvásárlás előtt állok, mivel egy 19 éves Renault 1,9 D Chamade rendelkezem ami nem lenne baj de egy pár éve átment pénznyelőbe, most megint szerelőnél van adagolóprobléma miatt... már betelt a pohár. Nem vagyok vmi jó döntéshozó, már régóta szemezgetek az Daci logan mcv-vel, nem tudom miért , de újabb LOGAN 1,5 DCi 85 LE MCV 7 szem, tetszett a nagy helykínálata, mivel faun élek gyakrabban előfordul, gyakran kell földutakon használnom az autót. Ezért gondoltam, hogy ez a praktikusabb számomra, de jöttek lebeszélő "jó barátok", francia 1,5 dci gyakrabban elromlanak porlasztócsúcsok erről olvastam a népítéletben "Dacia Thalia Renault" javításuk nem lehetséges csak cseréjük ami igen húzós. Átrozsdásodási garancia csak hat év??? nem tudom. Nézegettem az új Thaliat, tettszik szép is de kevesebb a garancia mint a Daciara időben és km-ben is. Jelenleg a Kia CEE'D SW 1.4 5DR L COOL 3 199 000 ft ami elérhető számomra igaz ez 1,4 benzines ...
Most jelenleg ott tartok, hogy inkább nem is vennék autót,de kénytelen leszek....
Tanácsát előre is megköszönve: egy tanácstalan ember.

 

Kedves István!

Nehéz kérdést tett fel. Ilyenkor nekünk meg kell tippelnünk, vajon mire fogja használni a kérdező a kocsit. Gondolom, a felsorolt típusok alapján, nem csajozni szeretne az autóval (vagy a "faun élek" egy freudi elírás lenne?), hanem egy szimpla négykerekű, gurulásra képes, praktikus helyváltoztató készüléket keres. Erre a feladatra mindhárom alkalmas.

- egyrészt a Renault egyik legmegbízhatóbb motorja az 1.5 dCi, emellett nagyon takarékos, bár hozzáteszem, ha nem fut sokat, lehet, hogy felesleges dízelbe beruházni. De ezt Ön tudja. Amennyiben azonban nem tud olyan kutat, ahol 100 százalék bizonyossággal jó minőségű a gázolaj, akkor szintén mellőzze a dízelmotort, mert elég egy rossz tankolás, és jön a porlasztócsúcs-mizéria, százezrekért. Ez azonban a Népítéleten 1 darabot jelent a dízel Loganok közül, vagyis elenyésző. Ennyit bármelyik márkánál talál, de ez nem az autó műszaki problémája. Egyébként az úgynevezett prémium ("osztrák hegyvidéki", "magyar törzsfejlődési", "holland győzelembetűs erő", és társaik) gázolajok tankolása, főleg télen, orvosság erre a kérdésre, de ezekkel még kevésbé éri meg a dízelmotor. Továbbá, amennyiben tudomásul veszi, hogy a Logan olyan , mint egy kishaszongépjármű, amibe több ülést szereltek, viszont hasonlóan igénytelen, strapabíró, gyenge szellőzőrendszerű, kicsit lomha, nem élmény a vezetése és itt-ott széndékosan olcsó megoldásokat alkalmaztak benne, akkor nem fog csalódni benne. Átrozsdásodni nem fog, hacsak nem tárolja tengervízben - de a fényezése nem olyan, mint egy Audié. Talán, ha megvárja frissített változatot, annak már egy fokkal gusztusosabb a belseje, legalábbis, ha a Sanderóból (teszt: http://totalcar.hu/tesztek/sandero14/ ) indulunk ki. És nem is volt olyan rossz szaga. Rácz Tamás 17 cikkes sorozatának utolsó darabját pedig ezen a linken találja: http://belsoseg.blog.hu/2008/01/27/loganmcv_17 , és ott megvannak a korábbi cikkek linkjei is.

- a Thaliát nem ismerem személyesen, de autószerűbb, gusztusosabb, mint egy Logan, bár ez sem a presztízsautók mintapéldája. A Thaliák, amelyeket egyébként Törökországban készülnek, egészen megbízhatóak voltak az előző generációból. Erről sem beszélném le, a dci motoral kapcsolatban pedig, mint fent. Szerintem egy Chamade méltó folytatása egy Thalia: lényegében ugyanazt nyújtja, ugyanakkora, viszont kulturáltabb és lényegesen biztonságosabb. Elvégre közel 20 év van a két típus között. Cikk itt: http://totalcar.hu/tesztek/thalsand/

- a C'EED bizony az 1,4-es benzinmotorral koránt sem olyan takarékos, mint a két dízel. De egy egészen jó autó, a háromból messze a legjobb. Én ezt venném, de lehet, hogy túlzottan elvárosiasodtam, viszont arra, amire önnek kell, a Logan vagy a Thalia lehet a jobb választás, például jár horgászni/telekre, satöbbi, rossz földutakon. A C'EED-et akkor venném, ha rendszeresen hosszú utakra mennék, mert ennek a legnívósabb az utastere, legjobbak az ülései. Vegye számításba azt is, hogy a hétéves garancia hét év márkaszerviz-látogatást jelent, minden egyes olajcserénél, vagyis amikor a loganos már pár éve a sarki maszekhoz viszi a kocsiját, Ön még drága olajat, olajszűrőt és munkadíjat fizet meg, magunk közt szólva, teljesen feleslegesen. Teszt: http://totalcar.hu/tesztek/ceedsw16crd/ és http://totalcar.hu/tesztek/ceed16crdi/ - nem tudom, miért, de nálunk csak dízelek jártak.

Ha viszont most azt várja itt a végén, hogy vidáman ideírom "tudja mit? vegyen Thaliát!" - nos, akkor csalódást kell okoznom. Döntenie Önnek kell. Vagyis ott vagyunk, ahol kiindultunk, mivel nem én fogom jövedelmem jelentős részét beleönteni egy autóba.

Van azonban még egy csapda, ahol viszont eldőlhet a kérdés. Menjen el a kereskedésekbe, üljön be az autókba, kérjen pontos(!!!) finanszírozási ajánlatot, adja hozzá a Casco és a kötelező biztosítás díját. Így látni fogja, mibe kerül ez havonta. Saccolja meg azt is, hogy mennyit költ majd havonta üzemanyagra, mondjuk a dízeleknél 5,5, a benzinesnél 7 literrel kalkulálva.
Aztán nézze meg, mennyi a különbség havi szinten a költségekben. Ha ezer forint.. az évi 12 ezer. Havi kétezer ..az évi 24 ezer. Ha háromezer, akkor évi 36 ezer. És mondjuk ha öt éves futamidővel kalkulálva, évi 36 ezer forintjával, az már a végén 180 ezer forint! Szóval a havi szinten elaprózódó különbségek a végére hatalmasak lehetnek. Figyeljen arra is, hogy milyen méretű kerekek vannak a kocsin, és nézze meg, mennyibe kerül egy új gumi. Továbbá, derítse ki, hogy milyen gyakran kell a kötelező szervizekre hordani az autót, és azok mennyibe kerülnek. Aztán húzzon egy vonalat, és adja össze az egészet! És vegye meg azt a kocsit, amelyik alatt a legkisebb szám szerepel. És a válságos időkre gondolva kalkuláljon úgy, hogy a jövedelme akár 20-30 százalékos törlesztőrészlet-emelkedés esetén is elég legyen, ha véletlenül(?) leértékelődne a forint.

Hát ennyit tudtam segíteni, remélem, ez elég.
Üdvözlettel:
Papp Tibor

Matricatervezés okából

2009. január 20., 10:33 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Tárgy: Bejegyzés

Dátum: Thu, 08 Jan 2009 15:12:52 +0100

Feladó: Surci (uazkiraly)

Címzett: Winkler Róbert

Hello!
Már régota olvasom a blogot és nagyon szeretem!Ara gondoltom lehtne az egyik cikk arról hogy lehet a Paint nevu probramban egy matricatervezés okából csinált autóból leírnál hogy kell megminden egész jók lesznek!Ha te nem tudod ide fölteni akkor léci küld tovább valamelyik Belsoségesnek!
pl: Ilyen volt:

Ilyen lett:

Ilyen lett2:

Elore is kösz!

Istenemre mondom, segítenénk kedves uazkiraly, de per pillanat ez a feladvány meghaladta a szerkesztőségben található agyak értelmezési képességeit.

Olvasóink, mit akar ez a jóember?

Kis autót, erős használatra, olcsón

2009. január 19., 17:40 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Tárgy: kis autót, erős használatra, olcsón?
Dátum:Tue, 6 Jan 2009 19:57
Feladó: Tibor
Címzett: Papp Tibor

Tisztelt TotalCar Szerkesztőség!

Induló cégemnek szeretnék venni egy olcsón fenntartható kényelmes
kisautót max. 1,5 millió Ft-ért. Már sok autót néztem, de nem jutottam
sok mindenre. Több autótípus is maradt a tarsolyomban. A
legszimpatikusabb a Renault Clio volt a kényelme miatt (saját
vélemény), de tetszik a Peugeot 206 is, illetve a Ford Fiesta és az
Opel Corsa is, bár az utóbbi nem tűnt nekem túl kényelmesnek. Havonta
legalább 3-4 ezer km lenne a cél, ennyit kellene bírnia legalább 1
évig.

Sajnos tapasztalat híján döntésképtelen vagyok. :(

Melyiket érdemes megvenni vagy melyik autótípus áll még közel ezekhez,
ami kényelmes is?

Válaszukat előre köszönöm!

Tibi, aki a lángost süti

 

Kedves Tibor, aki a lángost süti,

meglepett a kérdése, és ránéztem a Népítéletre. Igazából mindig ugyanott lyukadunk ki: átvizsgálás nélkül tilos megvenni, jobb egy magánember (pláne ha ismerős), mint egy kereskedő, satöbbi - ezek a mi kötelező köreink, hogy ne mi legyünk a hibások, ha beleválaszt. Ami a lényeget illeti, meglepett, hogy a Fiestánál és az Opelnél (ha az arányokat nézzük) viszonylag több a gyenge végeredményű népítélet, mint a Cliónál. A Peugeotnál is akad bőven negatív végeredmény, 1-2 csillaggal, de nagyon sok a pozitív is. Hát ezért is írtam a fentieket.

Mivel a kényelmet fontos szempontként említette, a figyelmébe ajánlanám a Skoda Fabia előző generációját, kis motorral. Ezek tényleg kényelmesek. Arra azonban figyeljen, hogy (főleg a Skodánál) akár kormányszervo nélküli fullfapados autókba is beleszaladhat.

Azonban lenne egy apró megjegyzésem. A kiskocsikat alapvetően nem havi 3-4000 km megtételére méretezik. Ez, éves szinten 40-50 ezer km, és nem vagyok meggyőződve arról, hogy valóban bírják ezt a gyűrést. Lényegében ugyanazokkal a motorokkal megvehetők egy kategóriával nagyobb autók, és azoknál a féket, a futóművet, a kerékcsapágyakat, ablaktörlőket, de még az üléseket is nagyobb igénybevételre tervezik. Magyarán, nem csak tartósabbak, hanem kényelmesebbek is. Itt elsősorban magánemberek által levetett, kismotorú autókra gondolok, így például egy 1.4-es Fiestánál kérdés nélkül jobb egy első generáció végi Focus. Ugyanez igaz az Astra G/Classic II Astrákra, ezekkel is Dunát lehet rekeszteni a piacon. Ebben az ártartományban eszembe jut még például a Nissan Almera. De ez csak egy halk magánvélemény, vagy tipp - esetleg nézzen rá ezekre is.

Üdvözlettel:

Tibor, aki nem tud lángost sütni

A fékek halála?

2009. január 16., 10:46 Módosítva: 2009.07.25 20:01

Tárgy: avensis18aut
Dátum: Thu, 15 Jan 2009 07:49
Feladó: T.Á.
Címzett: Papp Tibor


Hali!

azt szeretném csak megkérdezni, hogy ez a villanykézifék ez mi a francnak jó? Úgy látom, lassítás terén elég gyenge műszakilag ez a kocsi... se rendes kézifék, se motorfék... Egyáltalán hogy a gyíkba tud keveset fogyasztani motorfék nélkül? Pillanatnyi fogyasztásmérőn lejtőn 0 liter a fogyasztás legalább? Meg mi a franckank koptassam a fékbetétet? 1. gen mazda 6-al járok, 2.0 benzines. Lelkesen használom a motorféket, a városi fogyasztásom meg minimum 1 literrel a gáyri érték alatt van... A kézifékkel kapcs: próbálátál vele kézifékes fordulót? Egyáltalán megengedi?! ELindulhatsz behúzott kézifékkel?! Nem akadékoskodásból kérdezem... Parkoltam pl lejtőn hasonló jeges időben... Hátratolatni nem lehetett, mert csúszott, előre nem fértem ki. Kézifék, kormány ki, gáz, és helyben fordult a kocsi... Főleg csúszós úton nagyon jól tud jönni... és most a dolog élvezeti értékéról ne is beszéljünk... üres, havas parkoló, stb... :D

üdv,
T.Á.

 

Szia,

szerintem pont emiatt van (mármint a motorfék hiánya miatt), hogy dugóban lényegesen többet fogyaszt. Én is nagy híve vagyok a motorfékezésnek, ezért jó egy tiptronic-jellegű automata, ahol lehet használni. Viszont van itt egy másik dolog is. A mai motorok sem adnak túl sok motorféket, állítólag környezetvédelmi okokból: ha túl sokáig nem kap anyagot a motor, kihűl a katalizátor. Ebből egy szélsőséges példa a Volvo XC90 V8-as volt, amely motorfék üzemben fogyasztott 6-7 litert a számítógép szerint.

Ami a villanyos kéziféket illeti, pont nemrégiben fejtettem ki, hogy nem kedvelem, pláne francia autókban, meg olaszokban, ahol az elektronikák hajlamosabbak a meghibásodásra.

Az Avensisben megmutatták, hogyan is néz ki a dolog: van egy kis villanymotor, egy csigahajtású feltekercselő mechanizmussal, és ez ugyanúgy két huzallal húzza be a féket, mint egy karos/pedálos rögzítőfék. Csakhogy ennek cirka 3 másodpercig tart, amíg behúzza. Ezek után ugye megérted, hogy nem kisérleteztem a kézifékes fordulóval az Avensissel. De valahogy nem is passzolt volna a kocsi karakteréhez:)

Van itt viszont egy dolog, amit egyszer ki fogok próbálni, de csakis lezárt pályán. A rögzítőfék ugyebár arra is van, hogy legyen valami, ha elment a rendes (hivatalos nevén üzemi fék). Ilyenkor az ember fogja, és húzza a racsnist. Az elektromosnál viszont mit tud tenni: benyomja a rögzítőfé gombját. Mondjuk 90-nél? Nem túl megnyugtató.

Ja, és még egy apróság. Ha lemerül az akksi, rendesen ki kell kurblizni a rögzítőféket, ha mozgatni akarja az ember az autót.

Tehát továbbra sem leszek az elektromos rögzítőfék prófétája.

Üdv

Pt

Miért lesznek homályosak a táblák?

2009. január 14., 18:25 Módosítva: 2009.08.27 13:01

From: Bozsó Balázs

To: Winkler Róbert

Sent: 2009.01.13. 11:41

Subject: Re: M1 összes jelzőtábla

Kedves Robert,

Engem az érdekelne, hogy az M1-es autópályán sötétben miért változik párás, ködös időben az összes jelzőtábla gyönyörűen tükröződőből olvashatatlanná.

Hetente 2x járok Bp-Hegyeshalom szakaszon száraz és párás, ködös időben is. Ha leszáll a köd, pára a táblák úgy néznek ki mintha sarasak lennének a feliratok teljesen olvashatatlanok lesznek.

Beszerzésnél rossz fényvisszaverő fóliát választott a beruházó?? Van a táblákra még érvényesíthető garancia vagy az autósoknak kell majd megfizetni az összes csereköltséget? A többi pályánkon is ez a helyzet?

Köszönettel, Balázs

Kedves Balázs,

mintha erről lett is volna szó a cikkben. Mivel ellopkodják az alumínium táblákat, acélból vannak, és ilyen párás hidegben máshogy csapódik rá le a zúzmara.

Üdvözlettel:
Winkler Róbert

Erre Balázs újfent:

From: Bozsó Balázs

To: Winkler Róbert

Sent: 2009.01.13. 13:38

Subject: Re: M1 összes jelzőtábla

A gond az, hogy nyáron is ez a helyzet, tehát nem a zúzmara okozza, de valami hasonló lehet. Gondolom valaki megtervezte ezeket a táblákat (remélhetőleg nem csak száraz időre), és szép summát kapott érte. Az osztrák éves matrica 18e Ft-tal olcsóbb és 14 hónapra jó. Gondolom, ebből a különbségből nem futja normális táblákra, mert nálunk vagy több az autópálya vagy többet keresnek az emberek mint Ausztriában....:)) na ez már messzire vezet, inkább hagyjuk. Azért kíváncsi leszek az ÁAK Zrt. kitérő válaszára.

Üdv,
Balázs

Balázs óhaja számunkra parancs, így most fogadják szeretettel szoft-névrokonom, Winkler-Virág András, az Állami Autópálya-kezelő egyáltalán nem kitérő válaszát:

„Nem a zúzmara okozza, hanem az, hogy ha lehűl a levegő, akkor a nedvességtartalma lecsapódik a tábla felületére, és ezt másképp teszi az acéltáblán, mint az alumíniumon. Ezen már azóta próbálunk segíteni egy speciális fóliával, amit az acéltábla kap, de sajnos még mindig nem olyan, mint az alumíniumon lenne.

Számomra egyébként ebben a sztoriban az a döbbenetes, hogy nekünk magyaroknak kell kikísérletezni ezt, mert úgy tűnik, sehol máshol nem okoz problémát az alumíniumlopás, és ez durva!

Az osztrák éves matrica árához való hasonlítás félig jogos, de szeretnék rávilágítani a másik felére, mert szerintem azzal együtt lesz teljes a kép: az osztrákoknál 3,5 t alatt van olcsó matrica, a felett meg igen drága elektronikus díjszedés (ezt hívják náluk GO-nak). Ez azt eredményezi, hogy a sógorok, annyit beszednek a 3,5 t feletti kategóriákból (persze náluk nem tömeg szerint vannak kategóriák, hanem tengelyszám szerint, kicsit több eszük van), hogy nyugodtan megtehetik, hogy egy tank benzin áráért adnak egy éves matricát.

Azt kell megérteni, hogy nálunk kerül nagyjából annyiba a matrica, hogy az abból származó bevétel fedezze az autópálya-üzemeltetés költségeit. Ahol ennél olcsóbb, ott vagy az van, mint az osztrákoknál, vagy az állami költségvetés terhére viszik le a matrica árát, ami szerintem igazságtalan, mert úgy az is fizet az autópályáért, aki nem is használja, nincs is autója, csak adófizető állampolgár.

A magyar e-matrica egyáltalán nem drága, aki ezzel ellentéteset állít, az hasonlítsa össze az autó egyéb költségeivel (pl. hány órányi parkolás jön ki egy 4 napos e-matrica árából), vagy nézze meg, mennyit fizet egy olyan országban, ahol használattal arányos a díjszedés (pl. Horvátország, Olaszország). Ja, és 2 éve nem emelkedtek az árak, miközben a hálózat meg csak nő, csak nő...

Üdv
WVA”