Feladó: JBG
Küldve: 2008. október 31. 9:07
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: dsg
Kedves Tibor!
Nagy érdeklődéssel olvastam a dupla kuplungos cikked, ugyanis én is automatát hajtok és nagyon érdekelnek az újdonságok ebben a témakörben. Két kérdés azonban felmerült bennem a cikk olvasása után.
1) Tényleg elég a motornak a fordulatszám megváltoztatására az a pár századmásodperc, ami alatt nyit az egyik kuplung és zár a másik? Vagy a kuplung csúszása miatt nem ennyi idő alatt változik a fordulatszám? Ekkor viszont nem számít, hogy pár századmásodperc vagy tizedmásodperc a váltás, nemde?
2) Nem jelent nagy hátrányt a dupla kuplungos váltóknál, hogy például 6. fokozatban szinte alapjáraton történő gurulásnál egy padlógázt nyomva meg szeretnék előzni egy teherautót az országúton, neki meg egyesével kell visszakapcsolgatni 3-4 fokozatot?
Elnézést a kérdésekért, hiszen ha vezettem volna ilyen váltóval szerelt autót, akkor biztos nem kérdeztem volna ezeket, de sajnos még nem adódott rá alkalmam.
Üdvözlettel, JBG
Kedves JBG!
Elnézést, sok emailt kapok, ezek kissé maga alá temették a kérdésedet.
Már többször kerestem, mert mindenképp akartam válaszolni, de csak most találtam meg.
1) Igen. egyrészt a DSG-kben több sűrű osztású fokozat van, tehát egy váltás nem ejt sokat a fordulatszámon. Másrészt a motorvezérlés "tudja", hogy mi következik, ezért jól kezeli a gázt - sok emberrel ellentétben.
Harmadrészt: amikor a következő fokozat váltásakor a váltó ráengedi a másik kuplungot, a motor erőteljesen fékeződik. A rángatást a nagyobb forgó tömegekkel bíró dízeleknél elnyeli a két tömegű lendkerék. A gyakorlatban csak annyit érezni a váltásból, hogy leesik a fordulat és halkul a motor.
2, Igen is, meg nem is. Vannak szituációk, hogy van kis hatásszünet a gázadásnál, de szerintem még mindig gyorsabb az embernél. Ha valaki elég határozottan nyomja a gázt, és a váltónak párosból páratlan (vagy fordítva) fokozatot kell kapcsolnia (vagyis olyat, amit a másik kuplung kezel) akkor gyorsabb a visszagangolás. Amúgy pedig remek kis gázfröccsöt ad a motorelektronika, ami szintén gyorsítja a folyamatot.
Egyébként a hagyományos automatának is végig kell kapcsolnia a fokozatokat, kivéve a mai, legmodernebb Ravigneau-típusú bolygóműveseket, mert azok tudnak kettesével visszagangolni. (pl az új hat, hét és nyolcfokozatú Merci és Lexus váltók, stb.)
Remélem, érthető voltam, ha nem, kérdezz bátran. Csak idő kérdése, és válaszolok...
Üdv: Pt
Egy sorompószakértő olvasónktól kaptuk az alábbi levelet:
Feladó: Dániel
Küldve: 2008. november 20. 0:03
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: vasutasok
A Drága bakter... c. cikkhez kommentálnék.
A sorompóknak több típusa van. Amelyiknél a legtöbbet kell várni:
- a bakter által kezelt nyílt vonali sorompó, amit a vonat előző állomásról történő elmenesztésekor, esetenként a pályaszakaszra érvényes maximális sebesség fölötti sebeség mellett számított menetidő alapján néhány perccel később kell lezárni és csak a vonat elhaladta után lehet felnyitni - amennyiben nem jön másik vonat. Ilyen sorompónál igazából csak a vonat várható menetidejéből lehet megjósolni, mikor ér az átjáróba és mivel a mozdonyvezető is képes a gyorshajtásra, jobb előbb lezárni, mint ami kívülről nézve feltétlenül indokoltnak tűnik. (Ilyen helyeken a vonat pontos helyzete nem ismert, csak az, hogy elindult-e már az előző állomásról/elhaladt-e az előző őrház mellett, vagy sem.)
- az automatikus állomási sorompó, ami függésben van a vonatok biztonságos haladását lehetővé tevő biztosítóberendezéssel: ha a vonat vágányútját beállították, azaz szabad jelzést kap, a sorompó lezárul. Márpedig a szolgálattevőnek a vonat beérkezése után már nincsen ideje vágányutat állítani, mert ki kell mennie fogadni, de legalábbis meneszteni a vonatot. Ezért van az, hogy a vonat még csak épphogy megérkezik az állomásra, ahol meg is áll, de a sorompó az állomás túlsó végén már le van zárva.
- nyílt vonali vagy megállóhelynél (megállóhely az olyan "állomás" ahol nincsen szolgálat) elhelyezett automatikus sorompó: az ilyen sorompó nem tud mérlegelni, tök buta, nem tudja, hogy az érkező vonat meg fog-e állni az adott megállóhelyen, így inkább - biztos, ami biztos - lezárja az átjárót;
- olyan is van, hogy a vonat áthalad az átjárón (automata sorompónál), de a következő jelzőnél megáll és ugyan már fizikailag elhagyta az átjárót, logikailag még nem: a sorompót felnyitó tengelykiszámoló berendezés (ami sokszor vagy 50 méterrel az átjáró után van) még vonatot érzékel az átjáróban
Egyébként engem is idegesítenek a hosszú ideig zárva tartott sorompók (Budapesten pl. a szemeretelepi, "10 percen túl is zárva tartható, max. 20 percig" feliratú nagy kedvencem, főleg amikor letelik a 20 perc és 3-4 autót átenged a bakter, majd visszazár...), tehát egyetértek a helyzet tarthatatlanságával.
Csakhogy szerintem nem is annyira az emberekkel, a vasutasokkal van gond, hanem azzal, hogy a magyar társadalom a vasutat mostohagyerekként kezeli, szüksége van ugyan rá, de legszívesebben egy fillért sem áldozna rá. Anélkül pedig aligha lesz olyan biztosítóberendezés minden átjáróban, ami 1. automatikus és kellően üzembiztos, 2. gyorsan kezelhető, vagy inkább teljesen automatikus (mert akkor a szolgálattevőnek nem kell belenyúlnia, így pl. a megálló vonat előtti átjáró még nyitva maradhat a vonat indulásáig), 3. intelligens (pl. meg tudja különböztetni az áthaladó vonatot a megálló vonattól és ezeket az adatokat nem a be nem tartott menetrendből veszi, hanem a vonat mozgásából...) stb.
Dániel
Dátum: Wed, 19 Nov 2008 15:02:12
Feladó: Bence
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: vasutasok
Tisztelt Papp úr!
A sorompók korai lecsukásának és kései felnyitásának bűvös témájáról született egy BKVfigyelős cikk, ahol a kommentek között meg lehet találni a választ arra, hogy miért lehetetlen korábban fölnyitni az állomási sorompókat:
http://bkvfigyelo.blog.hu/2008/09/11/miert_zarjak_le_a_sorompot_10_perccel_elobb
A válasz nem a korszerűtlen berendezésekben, hanem a biztonságban rejlik (hiszen a HÉV-nél jelenleg az ország legkorszerűbb berendezése üzemel). Hiába áll ugyanis meg a vonat a peronnál utast cserélni, ezt a berendezés egyszerűen nem feltételezheti, úgy kell tekintenie minden vonatra, mintha az a maximális sebességgel áthaladna az útátjárón, és aszerint lecsuknia a sorompókat.
Bence
Kedves Bence!
Hát igen, ez a lehetetlen szó kicsit elkeserítő. Noha a HÉV megállók többségénél azért feltételezhető, hogy megáll a vonat. Miért nem lehet egy olyan megoldás, hogy:
a megálló után van egy jelző, amely piros. Bejön a HÉV, megáll, mindenképpen. Majd leengedik a sorompót, jelző zöldet ad, szerelvény elindul. Áthalad, sorompó felnyílik. Ezt azért nem lehet megoldani, mert hetente jön három munkagép, "teherhév" vagy ilyesmi. Ők belepusztulnának, ha megállnának a megállóban? Netalán ők eleve zöldet kapnának, a sorompó pedig ilyenkor tényleg előbb lecsukódna, mint ahogy áthalad az állomáson. Persze, lehet, hogy ez a vasúti szabályzatok szerint sci-fi kategória.
Pont a HÉV lenne egyébként az a műfaj, ahol (pl a szentendrein) felújításkor át lehetett volna rakni a peronokat a másik irányba, és akkor nincs ez a probléma, hogy a megállóban töltött idő alatt is zárva a sorompó. Egyébként én is hasonló szituációt említettem a Ráckevei vonalon, igaz, ott ritkábban jönnek a szerelvények.
Üdvözelttel:
Papp Tibor
From:György
Sent: Tuesday, November 18, 2008 9:05 AM
To: Rácz Tamás
Subject: tanácsTisztelt Rácz Úr!
A tanácsát szeretném kérni, egyrészt mint újságírótól, másrészt mint kisgyermekes szülőtől.
Autóvásárlás előtt állunk, mert a család (mi a feleségemmel, 2 gyerek és anyósom) kinőttük az Astra Classic II-t.
A következő modellek jöhetnek számításba: Scenic, Xsara Picasso, Ford C-Max. A legfontosabb, hogy hátul a két szélen elhelyezett gyerekülések között valamennyire elférjen egy felnőtt is. Elég jó akciók vannak, 3,5 millióért dízel Picassot is lehet venni, ugyanennyi az 1,4-es benzines Scenic, a Ford kicsit drágább. Ön mit venne? Természetesen fontos a megbízhatóság és az olcsó fenntarthatóság, mert nem szeretnénk túl sokat költeni, főleg úgy, hogy az Astrával soha semmi probléma nem volt és a casco is olcsó rá.
Tisztelettel:
György
Én a három közül biztosan Xsara Picassót vennék, Kari kolléga pedig azt is vett, mert komfortosabb. És a facelift utániak már kifejezetten megbízhatók a tulajok szerint. Papp Tibi, Winkler és Csikós kollégák C-Maxot, mert megbízhatóbbnak érzik. Scénicet egyikünk sem venne, bár Papp Tibi talán elgondolkodna rajta - nemrég egy összehasonlító teszt kapcsán szerelők úgy nyilatkoztak, hogy az újak már egész megbízhatók.
És ott van még pár titkos tipp: az aktuális Kia Carens, a Corolla Verso, meg a félhaszonjárművek, a hatalmas új Berlingo/Partner páros.
De a döntés felelőssége mindezektől függetlenül az Öné marad.
Üdv:
RT
TC
Feladó: Peresz
Küldve: 2008. november 9. 19:46
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: hyunh108
Szia!
A Renault egy f, Trafic, a Nissant Primastarnak hívják.
Kérdés: Mennyire hiányzik a hátsó ablaktörlő? Mármint mennyit káromkodtál a hiánya miatt? Vagy ez végül is furgon, elég a két külső?!
Azért kérdem, mert ez újabban a Hyundai-nál valami hülye kór, az i10-en sincs (csak a csúcsverzión). És nem is lehet venni arra sem.
Mennyit spóroltak vajon ezzel? És megérte?
Üdv
Hi,
Köszi, javítottam az f-et.
Igazából esőben zavart, mert vizet is alig tudtam lefűteni a hátsó ablakról, kicsit harmatosak a fűtőszálak. Aki körbelemezelt furgonokhoz szokott, annak ez nem gond, de ha már ott van az a rohadt üveg. Főleg autópályán lenne jó hátralátni távolabbra, tolatgatáskor úgy sem lehet túlzottan hátralátni, a fejtámlák miatt. Igazából latyakos időben zavaró, de együtt lehet vele élni. Némi kárpótlás a kétoldali, megvilágított piperetükör egy ilyen cuki nőies autóban, mint ez a H1...
Nem értem, miért csinálják, teljesen felesleges dolgok meg beleférnek.
De talán a H1-nek még ez is megbocsátható, mert összességében tényleg jó.
Üdv
Pt
From: H.Z.
Sent: Monday, November 10, 2008 8:39 AM
To: Csikós Zsolt
Subject: drtrabi
Tisztelt Szerző,
Engedjen meg néhány észrevételt:
1. a riportalany tisztsége helyesen: misszióvezető-helyettes (Deputy Head of Mission) 2. Udvarhelyi Szabolcs diplomataként a 90-es évek első felében egy borzalmasan rózsaszín Trabant 1,1 kombival járt dolgozni a prágai Magyar Kulturális Intézetbe, ami azt jelentette, hogy az Óváros kellős közepén parkolt diplomata-rendszámú gépjárművével. Akkor ez még jófejségnek tűnt. Ma már szerintem nem az.
3. Egy minisztertől pláne nem lenne jófejség. Szerintem nem azért kap fizetést közpénzből, hogy jófejkedjen, hanem hogy ellássa a feladatát.
Üdvözlettel,
H. Z.
Tisztelt Horváth úr!
1: maga a brit nagykövet sajtósa nevezte meg Steven Fisher urat nagykövet-helyettesként, igaz, ő maga valóban a Deputy Head of Missiont használta angolul élőben. Szerintem pedig Udvarhelyi Szabolcstól jó fej dolog volt a Trabant használata, ma, egy brit diplomatától még inkább az. Bizonyos fokig empatikus cselekedet is.
2: a nagykövet-helyettes úr a saját pénzéből tartja fenn a gépkocsiját, saját pénzén vásárolta, ez talán elkerülte a figyelmét a cikk olvasása során.
Üdvözlettel
Csikós Zsolt
Feladó: István
Küldve: 2008. november 5. 16:00
Tárgy: Tematikai észrevétel
Tisztelt Totalcar Szerkesztősége!
Sokszor tévedek az oldalukra, és olvasom a cikkeiket, amelyekről néha az a véleményem, hogy nem az olvasóknak készülnek.
Most nem akarnék olyan dolgokba belekötni, amelyeknél a szubjektum játszik főszerepet, de azért megjegyezném, hogy di gustibus non est disputandum - azaz nem szó szerint fordításban izlések és pofonok különbözöek!
Szerintem nagyon nagy tábora az olvsóknak nem osztja az Önök minősítéseit, amikor egy egy autókarosszériát leunalmasoznak, és pláne nem, amikor egy egy karosszérát, kocsikinézetet felmagasztalnak.
Az már külön uncsi nekünk olvasóknak, hogy Önök nagyon sokszor írnak olyan autókról, amelyből Magyarországon jó ha 5-10 db fut, vagy annyi sem.
Az olvasók nyála - ellentétben a szerkesztőségben dolgozó tesztelőkkel - nem csorog oly bőségesen olyan autók után amelyet 100 év takarékoskodás után sem tudnának megvenni, illetve az autó alapárából 3 olyan lakást is tudnának kp-ben kifizetni amelyben jelenleg laknak, és arra is 30 éves kölcsönt vettek föl.
Viszont szívesen olvasnánk olyan összehasonlító elemzéseket amelyek bemutatnák pl. a különböző autók fenntartási, üzemeltetési, szervizelési és javítási költségeit.
Most pl. egy biztosítékot cseréltettem az autómban amely rövid idő alatt 3 szakműhelyben is járt. Bármelyik műhely eldurranthatta kiszerelés közben azt a 40A-es biztosítékot. Egy ami biztos, hogy én ebben hibás nem voltam.
(Az autó egyébként 2 hónapos és 7 év garanciával rendelkezik!)
Az már már természetes, hogy mind a három szervíz a másik kettőre fogta a hibát. Én praktikus oknál fogva a hozzám legközelebb esőnél cseréltettem ki a bíztosítékot, miután a hibát egy negyedik műhely észrevette.
Na most azt nem minősítem, hogy ott ki akarták fizettetni velem a garanciális kocsi javítására eső alkatrész árát, de azon hanyattvágódtam, amikor megtudtam, hogy a biztosíték 5000.-Ft-ba kerül.
Utánanéztem néhány dolognak és elképedtem a gyári alaktrész árakon.
Az a kocsi amit 5 MFt-ért vettem kb. 20MFt-ba kerülne, ha alkatrészekből kivánnám összerakni.
Úgy jártam mint a viccbeli János bácsi akit fölvittek műrepülőzni:
"Ezt nem gondútam vóna!"
Nem is tudom akkor, hogy milyen kocsit szabadna nekem vásárolni.
Ebben pedig Önök nagyszerűen tudnának segíteni, mert minden adat a rendelkezésükre áll.
Föll lehetne venni egy preferencialistát ami állna 20-30 preferenciatényezőből.
Adhatnának egy preferenciasorrendet, illetve értéket Önök a saját megitélésük szerint. Ezen sorrend és értkrend alapján lehetne minősíteni szubjektív-objektíven a kocsikat, és kialakulna egy értékelési pontszám.
Azért használom a szubjektív-objektív kifejezést, mert ez a preferenciareláció az Önök értékeit képviselik, de meg kellene hagyni a lehetőséget az olvasóknak, hogy ők a saját értékrendjük alapján sorolják be ezeket a tényezőket.
Egy nőnek pl. sokkal többet fog számítani a karosszéria alakja, a kocsi színe, mint a kocsi gyorsulása, vagy végsebessége.
A férfiaknak meg pont ellenkezőleg.
Családosok sokkal jobban értékelik a kombi autót, mint egy kabriolét és ehhez hasonló eltérés millószámra van.
Ha volna egy ilyen - az olvasók által kitölthető - táblázat nagy könnyítést adnának az autóvásárlóknak.
Üdvözlettel
István
Kedves István,
Nehéz feladat elé állított, hiszen az agyam automatikusan ledobja az ékszíjat minden olyan olvasói levél átfutása közben, amelyben felbukkan a de gustibus non est disputandum fordulat. Komolyan: az ilyen olvasókat egy egzotikus szigeti túlélőshow-ba száműzném. Játsszák le egymás között, ki tudja a legtöbb felesleges latin idézetet, és a győztest vessék a cápák közé, miután ráadtak egy de gustibus no est disputandum feliratú kényszerzubbonyt.
Azon sajnos nem segíthetünk, ha Önnek unalmas olyan autókról olvasni, amik Magyarországon ritkák. Próbálunk róluk érdekesen írni, de megvannak a korlátaink. Ugyanakkor ez a feltételezése egyszerűen téves: a Rolls-Royce Phantomról írott tesztünk a megjelenés napján a teljes Index-konglomerátum messze legolvasottabb cikke volt.
Az Ön által vázolt táblázatot megpróbáltam elképzelni, de mielőtt összeállt volna a fejemben a kép, sajnos éber kómába estem.
Üdvözlettel:
Winkler Róbert
Főszerkesztő
Totalcar.hu
From: gromek
Sent: Friday, October 17, 2008 10:26 PM
Subject: sisak1
Tanácsot kérnék!
Robogózáshoz szeretnék nyitott sisakot vásárolni. Több márkát megnéztem, de meglepetésemre pont a legolcsóbb kategóriájú Zeusok tetszettek a legjobban. Mind kényelemre és kinézetre megfelelnének. Csak az ár bizonytalanít el. Lehet jó (biztonságos), ami olcsó?
üdv: gromek
Kedves Gromek,
az általad kiválasztott Zeus sisak egy tajvani gyártó terméke. Teljesíti az ECE 22.05 szabványt, vagyis a közlekedésben hivatalosan használható, másrészt azoknak a biztonsági követelményeknek is megfelel, amelyekre a fejednek szüksége lehet egy esetleges bukáskor.
Tajvan a világ egyik legnagyobb robogó- és motoros-kiegészítő gyártója, olyan méretű piaca van, amit innen Európából képtelenség áttekinteni. A Zeus egyike ezeknek: már húsz éve az ottani piac egyik vezetője. Ha tetszik és kényelmes, akkor használd – kívánom, hogy ne balesetben kelljen meggyőződnöd arról, hogy mit és mennyire véd a sisak.
Jó motorozást!
Zirig Árpád
Totalbike szerkesztő
Tisztelt uram!From: János
Sent: Thu 10/23/2008 5:53 PM
To: Winkler Róbert
Subject: sx4164wd
Rendkívül fölháborított a cikke amit az Sx4 4x4-rol írt! Amit elmondott abból egy kivétellel semmi a világon nem felel meg a valóságnak amit a használata során megtapasztalhattam!!! Fogalmam sincs,hogy önnek milyen autója van de az biztos ön uram teljesen téves cikket közölt a suzukiról! Egy dolog igaz a cikkéből ami az ajtók műanyagjaira vonatkozik:tényleg recseg egy kicsit de némi találékonysággal szigetelhető és nem lessz hangja többé kb 25 perc munka árán! A motorját igaz fel kell pörgetni 3000-ig hogy jót huzzon de mondjon egy olyan turbó nélküli 1,6 autót amire ez nem igaz?!!! Öszkerékhajtása is tökéletes és még jobban is húz ha be van kapcsolva! Nem sziklákra találták ki a padlólemezét sem!Inkább telekjáró mint terepjáró, vagyis földút,sár és hó ellen tökéletes ellenfél! Voltam vele sáros turán,hogy teszteljem mert bizonyíték nélkül nem nyilakoznék rólla!Minden uton tökéletes ha megfelelő gumit választunk hozzá! És kategóriájában nincs nálla kevesebb vagy sokkal kevesebb fogyasztásu (7.1 télen nyáron,klímával) autó,mert ugye pl az V.Golfot vért izzadva se lehet 8 alá vinni és az sem gyorsul jobban!!! És az sincs 4.6millió alatt!Az ára tényleg sok ezzel egyetértek!Külseje akinek tetszik és elég sokan vannak az megveszi akinek nem az nem! Motorja igenis húz még klímával is, és 190 a vége:ehhez nem kellet Dabastól-Kecskemétig gyorsulnom!Hangos ha megpörgetik minden középkategóriás auto aminek köszörülik a torkát,ezt is lehet szigetelni! És akárhol megjelentem vele a munkám és otthonom barátaim vagy idegenek körül kivétel nélkül mindenki megcsodálta aki beleült és elfértek benne és tetszett nekik pedig sokuknak volt drágább és márkásabb autója mint pl egy BMW335 twinturbójú tulaj aki nem hitte el hogy a 20milliós autója kulcsal indul az enyém meg nem igényli! Tehát az autó JÓ! Önnek 2 napja volt kiismerni,ez úgylátszik nem volt elég! Tisztelem önt sokáig néztem a müsorát amíg futott a tv-ben, tehát ezt nem gyülöletbol írom csupán nagyon nem értek vele egyett! Köszönöm ha elolvasta és elnézést ha megsértettem volna!Köszönettel: János
Kedves János,
Nem sértett meg, sőt, igen kellemes perceket szerzett levelével.
Üdvözlettel:
Winkler Róbert
Olvasónk küldte az alábbi levelet és képeket a tegnapi dél-afrikai posztra reagálva, miszerint nem csak Afrikában vannak lépcsőshátú pólók, hanem az anyaországban is:
From: Márton
Sent: Tuesday, October 21, 2008 9:17 PM
To: Rácz Tamás
Subject: VW Polo sedan NémetországbanKedves Tamás!
A dél-afrikai képeket nézve jutott eszembe, hogy 2005-ben Németországban fotóztam VW Polo sedant, de idén is láttam már Németországban (egyet).
Csatoltam a képeket, hátha érdekesek.
Üdvözlettel,
Márton
Feladó: B. Renato
Küldve: 2008. október 22. 7:51
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: luxus081022Szia Robi!
Nekünk is volt bőrös, de klímás cabrionk (Astra F). Klíma és ülés fűtés nélkül én soha ven vennék ilyen autót.
Miért kell a bőr?Mert, ha leszarja egy madár könnyen tisztítható, autómosásnál nem kell vele pepecselni. Nekem ezek az érveim.
Na és persze jól néz ki. Egy plüss kárpitos cabrio az én szememben nagyon "gagyi" kinézettel bír.
Kánikulában viszont valóban nem kellemes a forró bőr, de az autó ahogy elindul egyből lehütti a menetszél. (pedig az Astra fekete volt) Természetesen gyorsabban amortizálódik, de valamit valamiért :)
Tisztelettel:B. Renato
Feladó: TÁ
Küldve: 2008. október 22. 10:28
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: luxus081022Hali!
Főnököm 2 éve vett 530d-t. A fél millás navigációt csak azért vette meg, mert ha egyszer el akarja adni, anélkül nehéz lesz... ugyebár HU térkép az nincs, minden útvonal úgy kezdődik, hogy mejn el "Bratislava"-ba (bocs a szóért, leírni is szégyellem, dehát ezt írja)...
Natehát, mikor ezt az autót vette, nézett Lexust is. Azért nem vett, mert még pénzért sem voltak hajlandóak dönthető hátsó üléseket adni... Szegény teljesen padlón volt, "sznóbordozom, csóró vagyok" komplexusban szenvedett 2 hónapig... De most komolyan! Ciki ha az ember síel? Csak azért, mert a dönthető ülés az "ciki", amolyan vándorcigányos, ezért járjon a gazdag ember síboxal? És ha vezetni is szeret? Kész elmebaj...
Én pecázom, viszonylag komoly szinten (a pecabot hosszú tárgy ugye). Ha egyszer kőgazdag leszek, válasszak a hobbim és az autóm között?? NEMÁR!
üdv,
TÁ
Feladó: Zoltán
Küldve: 2008. október 22. 9:06
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: Mercedes extrahoz kapcsolodo viccTisztelt Totalcar!
A mercedeses extrakhoz kapcsolódó vicc, ha még nem ismernék.
Üdvözlettel:
H. ZoltánJózsi bácsi úgy kigazdálkodta magát, hogy év végén megengedte magának, hogy a traktor mellé, és a gázpalackos Wartburg helyébe egy szép nagy Mercedest vásároljon. Elment az első útjába eső szalonba, és kiválasztotta a neki legjobban tetsző Mercit.
Mivel sokat hallott az új kocsikról, megkérdezte, hogy ha már ilyen szép árat fizet érte, mondaná el a szalonos, mi van benne. Semmi extra, mondta a szalonos, és sorolta, miféle extra nincs benne. Hát az hogy lehet, csodálkozott Józsi bácsi! Úgy, hogy minden extráért külön kell fizetni, ha bele akarja rakatni.
Nagyot csavarintott Józsi bácsi a bajszán, merthogy bajszos volt, meg így szokott bosszankodni. Nem volt mit tenni, külön kifizette az összes extrát.
Teltek a hónapok, de Józsi bácsi bosszúsága tovább bimbódzott . Nem nyughatott a lelke a különös eljárás miatt, revánson tanakodott.
Már egy év is eltelt, amikor a sok tehene közül az egyikre furcsa jelentkező akadt. Az illető nem volt kíváncsi a tehénre, nem akarta megnézni, nem akarta megvizsgálni, hanem csak embert szalajtott érte, hogy rakja föl a teherautóra, aztán szállítsa a hétvégi házához, hangulatnak. De ízibe a számlát küldje el postán, majd megy az utalás.
Az elszalajtott ember még az árát sem kérdezte, úgy csukta föl a teherautóra. De mielőtt beröffentette volna a motort, Józsi bácsi
megkérdezte:- Árulja már el, hogy ki fia-borja ez a vevő?
- A Mercedes-nél dolgozik - mondta az ember, és átadott egy névjegykártyát a számlához. -Valami fejes.
- Aha - válaszolta Józsibácsi, és elbúcsúztak. Józsi bácsi beballagott a konyhába, elővette a legnagyobb számlatömbjét, és nekilátott.Alapmodell: 1 db tehén: 1000 euró
Felár:
– színválaszték, tarka 50,- euró
– marhabőr huzat 100,- euró
– termo üzemű tejtartó 50,- euró
– 4 db lefejtőszelep 12,5 euró/db
– 2 db polírozott szaru lökhárító 17,5 euró/db
– trágyázó berendezés (bio) 60 euró
– téli, nyári paták 28 euró
– patánként üzemeltethető első és hátsó fék 70 euró
– kipörgésbiztos lábak 20 euró
– félautomata légycsapó 20 euró
– polifonikus dallamkürt "bú" hangzással 70 euró
– külön-külön lecsukható szemek 60 euró
– kérődzős típusú hajtóanyag hasznosítás 150 euró
– színre fújt behajtható fülek 20 euró
– a hátulján fűtött kesztyűtartó 30 euró
– 100 liter vagy két hét teljes körű garancia 80 euróÖsszes felár: 893 euró
A tehén teljes ára: 1.893,-euró
Feladó: Károly
Küldve: 2008. október 22. 8:20
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: luxus081022Hello!
Ilyen szarrágás azért van a "népautóknál" is, amik rettentő idegesítőek tudnak lenni. Pár példa: van egy Mondeo meg egy Fiesta a családban, mindkettő kb. 5 éves, és az alapnál eggyel jobb felszereltségű. A Mondeóban van pl. 6 légzsák, klíma, meg egy rakat elektromos kütyü, ami alig várja hogy elromolhasson, de valaki hatalmas ésszel kispórolta a műszerfalvilágítás fényerőszabályozóját. Ez egy filléres dolog, viszont így már fordult elő néha, hogy a relés fényváltó miatt (ezért is ölni tudnék) 200 km-t tettem meg autópályán reflektorral, és csodálkoztam, hogy egy szürke Mondeo is milyen jó hatékonysággal takarítja le maga előtt az utat.
A másik ilyen idiótaság a Fiestában az, hogy nincsenek kapaszkodók. Ez még egy függönylégzsákos kisautóban elmegy, de itt van össze-vissza egy vezetőoldali meg egy utasoldali légzsák és slussz. És mivel a kocsi keskeny de magas, élmény bármilyen nyomvályús útszakasz (az utasnak mindenképp, mert kapaszkodni azt nem tud).
De hogy ne csak a Ford kapjon, az Opelnek is érdekes elképzelései vannak. Például vegyük a Vectrákat. Vectra B: Ablakemelő kapcsolók száma összesen: 2/6 (elöl/elöl-hátul elektromos ablakemelő), ugyanis nagyon kreatívan a kapcsolókat a váltó mellé telepítették, így ha a vezető a jobboldali ablakokat akarta birizgálni, akkor kerülgethette a váltóbotot. De a Vectra C sem jobb, ott meg ugye egy váltókapcsolóval tud váltani az első és a hátsó ablakok vezérlése közt.
Legyen a végére egy kis Skoda: az Octavia extrái közt volt (vagy van?) a hátsó ablaktörlő. Na ne.
Vagy jónéhány márkánál a feláras hátsó középső fejtámasz.
És még sorolhatnám. Az rendben van, hogy a gyárak takarékoskodni akarnak, de jó lenne, ha nem ilyen idegesítő módon tennék.Károly
Olvasónk Dél-Afrikában járt, sokat fotózott, a képeket elküldte nekünk, és írt egy kicsit hozzá. Ezt:
Kedves Totalcar Szerkesztőség!
Pár hete Dél-Afrikában jártam családommal, és az ország sok érdekessége közül szemezgettem néhányat, ami az oldalatokat érdekelhet. Az ország közlekedési kultúrája egyedi, de roppant fejlett.
Az autósok segítik egymást, a gyorsabb autó elől mindenki lehúzódik balra a padkára (ez lehet így, mert balra tarts van, és a padka nagyon széles, és jó a minősége, meg az alapvető pozitív mentalitás a sofőröknél...). A gyorshajtás elterjedt, mert az úthálózat nagyon jó állapotban van, és a kocsik nagyon erősek. (pl. van polo 2.0) Az autóutakat a dombvidéken is vonalzóval húzták, el is kél az erős motor. Néha hullámvasúton érzi magát az ember. Egyszerű figyelmeztető táblák vannak a gyorshajtás visszaszorítására.
A leggyakoribb autó a helyben gyártott Golf I., ami sokáig a legolcsóbb autó volt. Természetesen lehet modern kocsikat is venni, dehát az itthon is van... Ami nagyon érdekes volt, hogy a kisautókból általában van normális szedán kivitel is, ezekről fényképeztem egy nagy rakással. Szerintem a szedáns yaris a legszebb, bár a hasonló kivitelű polo is jól néz ki. A kínai és indiai autógyártás is jelen van.
Ha az ember új autót vesz (természetesen az itthoni árhoz képest bagóért) akkor a gyár jó sok, akár 100.000 kilométerre a kötelező szervizt is adja, ingyen. Amikor kint voltunk (Október vége), a benzin kicsivel 200ft alatt volt...
Üdvözlettel: Péter
Feladó: László
Küldve: 2008. október 16. 9:21
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: dsgKedves Tibor!
Írod, hogy a DSG egy sebességfokozatban haladva előkészíti a következő fokozatot, pl. megyek egyesben, közben már bekapcsolva a kettes, majd váltok föl, bekészítve a hármas stb., visszafelé ugyanez. De hogy kezeli a rendszer azt, amokor éppen gyorsítok, mondjuk négyesben vagyok, készíti elő az ötöst, de közben lassítanom kell, és hármasra van szükségem? Figyeli a gázreakciót és ötösből gyorsan hármast csinál?
Üdv:
Laci
Kedves Laci,
pontosan úgy történik, ahogy írod. Viszont itt sincsenek csodák, azaz, ha nem konzekvens a vezetési stílus (ez adódhat a forgalom ritmusának változásából is), a DSG/Powershift/DCT is zavarba hozható. Persze fékezéskor, sőt, már hirtelen gázelvételkor rögtön tudja, hogy vissza kell gangolni, tehát amint fizikailag lehetséges, meg is teszi azt.
Persze már a helyzet, ha ötösből négyesbe kell visszakapcsolni, az ugyanis gyorsan megy, mert a másik tengelyen van. Ötösből hármasba viszont 5-4-3 úton kapcsol a váltó, ami érzékelhetően több időt igényel, gázfröccsökkel. Erre mondta Rácz Tomi, hogy tulajdonképpen három kuplung kellene, így mindig mehetne egy plusszos és egy minuszos fokozat, de ez azért már túlzás lenne.
Üdv
Pt
Feladó: Gábor
Küldve: 2008. október 16. 10:46
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: dsgT. szerző!
Az ilyen típusú váltóknál most akkor van rendes motorfék, vagy nincs?
Köszönöm válaszát
Gábor
Kedves Gábor!
Van, bár ez a programozás és vezetési stílus függvénye. Az olyan vezetőnél, aki mélyebbre nyomja a gázt, az elektronika megtanulja, hogy nem kell gázelvételkor azonnal felkapcsolni. Aki viszont csak andalog, annak hamar gazdaságos kapcsolási programot választ a vezérlés - és akkor bizony kisebb. Ez nyilván típusfüggő. Van olyan rendszer, ahol külön kapcsolóval választható Sportos program, ott például nincs ilyen probléma.
Azonban az ilyen váltók előnye, hogy kézi kapcsolással bármikor rendes motorfék váltható ki. A vezető előnyösebb helyzetben van, hiszen ő látja, mi lesz 2-300 méter múlva. Így pl az olyan változatoknál, ahol van a kormányon is kapcsolófül, simán visszakapcsolhat, anélkül, hogy ki kellene lépnie az automata üzemmódból. Majd miután már nem piszkálja a kapcsolófüleket, 10-15 másodperc múlva visszatér teljesen automata üzemmódba. (Tegyük hozzá, ugyanezt tudják ma már a normál automaták is)
Üdvözlettel:
Papp Tibor
Feladó: József
Küldve: 2008. október 16. 15:24
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: dsgSziasztok!
Olvastam a kétkuplungos váltó írását.
Egy kérdés felmerül bennem. Ha mind két kuplung olajban futó tárcsás, mint a motoroknál, és mindkét váltó fokozatban van, de csak az egyik zár, akkor a másik kuplung nem terhelődik túl? Értem itt a kinyomó csapágyat. Annak nem rossz, hogy mindig terhelve van?
Választ előre is köszönöm.
Kedves József,
nem. Ez a kuplung alapvetően nyitva van, és akkor zár, ha a hidraulikus munkahenger összenyomja - ennek megfelelően nincs is klasszikus értelemben vett kinyomócsapágya sem. A dolog hátránya egyébként prózai:
ilyen váltóval nem lehet betolni a kocsit.
Üdv
Pt
Üdv. Tibor!
Magam is vezettem már DSG-s autót (SEAT) és valóban nem tapasztalható rántás felváltáskor. Nos a kérdésem az, hogy ezt hogyan küszöböli ki a DSG? Mert ugye a motor fordulatszáma hirtelen kell hogy leessen, ha a kuplung azonnal zár a magasabb fokozatban, és a motor forgattyús mechanizmusának a tehetetlensége nem egyenlő nullával.
Várom kimerítő válaszod.
Laci
Kedves László,
a rántások ellen a harc több frontos:
- egyrészt a kuplungok ügyes szabályzásával,
- a motor nyomatékába beavatkozva érik el, hogy kisebbek legyenek
de a váltóba is nagyon komoly rugó-lengéscsillapító egységet építenek. Emellett a nagyobb motoroknál kéttömegű lendkereket is alkalmaznak. Ha megnézi a galériában az ábrát (csatoltam is), a két kuplung mellett van egy rugó-lengéscsillapító elem is beépítve, ezért ha mégis lenne egy kis rántás a váltáskor, ez elnyeli. Némileg a motorok kiegyensúlyozó tengelyei is csökkentik ezt a jelenséget.
Remélem, elég kimerítő voltam.
Üdvözlettel:
Papp Tibor
Feladó: Béla
Küldve: 2008. október 16. 9:33
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: dsgSzia Tibor!
Nem akarlak dicsérni, iszonyat szar a lead-ed!
1. Nem az automata váltóknak kell reszketniük az eltűnés miatt, hanem a kuplungos kéziváltóknak.
2. Nincs több olajkavarás. Már hogyne lenne, olvasd el a cikkedet.
3. Mélázó visszakapcsolás. Vezettél már automata váltós járművet?
4. Gigafogyasztás. Ha olvasod a totalcar cikkeit rájöhetsz te is, hogy az új automaták kevesebbet fogyasztanak, mint a kéziváltósok, illetve a régebbi váltók 5-10 %-os többletfogyasztásához sem megfelelő szó a gigászi.
Üdv:
Béla
Kedves Béla,
szép dolog az őszinteség.
Pontról pontra:
1. Ebben igazad van tulajdonképpen. Sőt, még az egykuplungos automatizált váltó is retteghet.
2. Nos, itt én arra gondoltam, hogy egy hagyományos automata esetében a teljes nyomatékot olaj viszi át a hidrodinamikus nyomatékváltóban, amelynek a hatásfoka gyorsítások közben erősen nulla közeli. (Nem tudom, hogy mennyire vagy tisztában a működésével, de a cikkben nem akartam erre külön kitérni, mert így is erősen hosszú lett. Ha igen, akkor
bocsánat) Itt ugye a szivattyúkerék lapátjai jól megkavarják az olajat, majd egy vezetőkeréken felgyorsul az olaj és nekizuhan a turbinakerék lapátjainak. Nos, itt ez olyan méretű veszteséget termel, különösen városi forgalomban, hogy ahhoz nem mérhető az olajos kuplung működtetése és hűtése (ezért is szokták áthidalni a magasabb fokozatokban) Arról nem is beszélve, hogy ilyen olajos kuplungokból (illetve fékekből) már önmagában is lényegesen több van egy automata váltó mechanikus fokozatainál, nem kettő darab.
És még egy kérdés, a forgó tömegek: egy automata mechanikus része lényegesen nagyobb tehetetlenségű (pontosabban tehetetlenségi nyomatékú), ami minden egyes gyorsításkor többlet terhet jelent.
3. Vezettem automatát és szeretem, de csak a jókat. Mert vannak iszonyatosan vackok is, amivel egy Chevy Aveo 13-14 litert fogyaszt városban. tegyük hozzá, pl az Audi Multitronicját is szeretem, pedig az CVT.
Sosem az elvet kell értékelni, hanem a végeredményt - szoktam mondani. A dupla kuplungos rendszereknél szerintem az átlag lényegesen jobb. De azért egy nyolcgangos Lexus-váltó, főleg az IS-F-ben....hűha, csakhogy irigykedj.
4. Na de azért az IS-F sem, fogyaszt keveset. Az automata képes ugyan kevesebbet fogyasztani, de csak egy hülye/sportos/feledékeny vezető kézi kapcsolásával szemben. Illetve laborban, például a Bálna Merci. De ez inkább annak szól, hogy az automata szoftvere belőhető európai mérőciklusra. Szerintem.
Üdv
Pt
Sziasztok!Feladó: Mihály
Küldve: 2008. szeptember 27. 16:28
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: tanácskérés
Ti annyi autót teszteltetek és sok teszteteket olvastam/láttam is. Az érdekelne, hogy szerintetek (te azt mondtad egyszer, hogy Subaru Forester, de az már régen volt) melyik az az autó, amelyik nem idegen az aszfalton, de nem jön zavarba akkor se, ha sáros, jeges, csúszós stb... úton se jön zavarba és az se jelent neki gondot, ha árkon kell átmenni vagy hegyi utakon kell közlekedni.
Nem az érdekel, hogy a Magyarországon kaphatóak közül melyik a legalkalmasabb, hanem az, hogy szerintetek melyik.
Ha megoldható akkor írátok kategóriák (pl. 5m alatt, 5-10 m-ig, stb...) szerint.
A válaszotokat előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
P. Mihály
Kedves Mihály
ha következetes akarok lenni, akkor továbbra is a Forester, de a Mitsu Outlander is ez a kategória. Ami az árakat illeti, nézd meg a neten, én sem tennék mást. Az ennél magasabb SUV-okat én már nem kedvelem, inkább a személyautós vonal tetszik.
Egyébként a kedvenceim között szerepel a Subaru Legacy Outback és az Impreza is, a márkának tényleg iszonyat jó a 4x4-es hajtása. De a Skoda Octavia 4x4 vagy Scout is kiváló, ez a Haldex rendszer teljesen bolondbiztos. Igaz, kevesebb élményt nyújt, mint a Subaruk, viszont rettenetesen jól teszi le az útra az erőt.
Remélem, segítettem.
Üdv
Papp Tibor
Vectra vs. Epica? Főszerkesztőnk kapta Balázstól az alábbi levelet:
Feladó: Balázs
Küldve: 2008. szeptember 25. 21:17
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: A kultúra utolsó bástyájaTisztelt Winkler Róbert Úr!
Azt kell mondjam, hogy autók terén egy rugóra jár az agyunk! Miért is mondom ezt? (kit érdekel? mondhatná Ön és kitörli a levelet :))) )
1. Jelenleg Ön is egy megbízható Toyotával jár. Én is:1999-es Toyota Avensis, 5 ajtós verzió 2.0 benzines, Limitált széria, sorszámozott darab, azzal a "gyönyörű" simulated wood belsővel :) Lassan eladósorba kerül az autó, nehéz szívvel és 135 eKm-el.
2.Önnek is tetszik az Epica.
Már hónapok óta szemezek az Epicákkal de nekem is a soros 6 hengeres benzines tetszik. Hozzáértő ismerőseim persze rendre hülyének is néznek emiatt. Aztán olvastam a Totalcar oldalon egy Vectrás cikket (talán Csikós Úr "tollából") amiben ő is inkább azt javallotta volt, hogy várjunk még az Epica vásárlással és maradjunk a Vectránál.
Erre most Ön rácáfolt. Én adok az Ön szavára.Üdvözlettel: Balázs
Tárgy: hidegteszt
Dátum: Sat, 27 Sep 2008 20:37
Feladó: Roland
Címzett: Papp Tibor
Én 2000-2003 közt dolgoztam Szentgotthárdon az Opelnél, és ez a technológia már akkor kiforrottnak számított ott. Hottesztre pedig műszakonként 1-2 motort küldtek csak el. Pedig ott nem "prémium" kategóriás motorok mentek a soron. Igaz, nem is fényezte a helyi PR a céget. :-)
Sőt, a boldogtalan emlékezetű CVT üzemben - ahol sebváltók készültek - szintén volt egy EFT ( End Function Test ) pad a sor végén, ahol 100 %-ban tesztelődtek a sebváltók, hasonlóan, mint a szomszéd csarnokban a motorok.
Roland
Kedves Roland!
Hát igen, én először úgy nyolc éve láttam ilyesmit, a Volvónál, Skövdében. Csakhogy ott épphogy átrohantunk a gyáron, nem lehetett alaposabban megnézni. Most meg igen. Nyilván ez egy elterjedt módszer, megveszik valakitől (ahogy utánanéztem, több cég is készít ilyen padokat) aztán mindenki úgy alkalmazza, ahogy jónak látja.
Sajna az a helyzet, hogy mi nem tudjuk, hogy milyük van a nálunk termelő cégeknek, ami érdekes lehet az olvasóknak. Ha szólnak, bármikor lemegyünk, megnézzük, hiszen ezek szerintem izgalmas dolgok. Persze a remek munkavédelmi eredmények is fontosak, amiről a sajtóközleményeket küldözgetik:)
Üdv
Pt
From: Tamás
Date: September 24, 2008 10:27:19 PM
To: Nepperűző
Subject: Dilemma
Kedves Nepperűző!
Tanácsát szeretném kérni, autóvásárlás kapujában állok, és némi segítséget kérnék a döntésben.
Jön a második babánk, és öregedő szedánunk egyre kisebbnek bizonyul. 2000 környéki, lehetőleg 5 ajtós vagy kombi, japán vagy német gyártmányú benzines középkategóriás jószágot szeretnénk, úgy, hogy a vételár ne legyen magasabb 1-1,2 mFt-nál. Első körben bennem a 626-os Mazda és a "C" Opel Vectra merült fel alternatívaként. Kérdéseim:
- Van-e más típusra ötlete, ami ár/értékben szóba jöhet, és érdemes megpróbálni?
- Van-e érve/ellenérve bármelyik típus irányában? (típushibák, jellegzetes konstrukciós problémák)
Válaszát előre is köszönettel:
Sz. Tamás
Kedves Tamás,
ami így hirtelen beugrik:
- Toyota Avensis, Mitsubishi Carisma, Nissan Primera, Skoda Octavia kombi, én legalábbis ezekben gondolkodtam, amikor hasonló céllal autót vettem.
- Alapos átvizsgálás nélkül tilos autót venni, a km-számláló nem mutat semmit.
- Az Opelnél figyeljen a motorra, az a korosztály hajlamos volt 60-100 ezer km után enni az olajat. A Mazda 626-osokból elég kevés van és azok elég gyanúsak. Esetleg vegye fel a kapcsolatot a Mazda Klubbal, hátha abban a körben előbb talál normális példányt.
Üdvözlöm:
Papp Tibor
Tárgy: Nagycsaládosnak
Dátum: Fri, 03 Oct 2008 15:36:20 +0200
Feladó: Kissné Vad Réka
Címzett: Papp Tibor
Kedves Papp Tibor!
Kérem segítsen:-)).
Egy autóhoz értő ember sincs a közelemben.:-((.
Nagycsaládosként jövőre autót kell cserélnünk. Kb. 2-2,5 (max. 3) milliót tudnék rákölteni és 6-7 személyes autóra van szükségünk. Illetve gondolkoztam új kocsiban is, de ahhoz 10 éves részletet kellen bevállalnom, amit nem szívesen tennék és ahogy látom az első pár évben nagyon sokat esik az áruk az új kocsiknak. De nem zárkózom el ettől a lehetőségtől sem. Általában a városban járunk és aránylag ritkán megyünk mind a hatan. Két gyerekünk még kicsi, így nekik nem kell olyan nagy hely. Nagyon fontosak a fennartási költségei is.
Kérem írja meg milyet ajánl.
Segítségét előre is köszönöm.
Vad Réka
Kedves Réka,
pont most készítettünk egy összehasonlítást a 2-2,5 milliós 5-6-7 üléses járgányokról, (hamarosan meg is jelenik a nyomtatott magazinunkban), tehát megnyugtathatom, van választék ennyiért.
Fiat Multipla
Kezdjük a hatülésesekkel. Ennek ugye legdrágább verziója a Honda FR-V, de ez nincs 3,5 millió alatt. Ha mégis vennének ilyet, nézzék meg, beférnek-e az első ülésre, mert a magasabbaknál ez gond lehet. A Honda alapötletét egyébként a vitaható szépségú Fiat Mulipla adta, amelyben soronként három ülés van, továbbá egész használható méretű a csomagtartója. Ezek már 1,2 milliótól árulják. Nyilván ez esetben a formával kell megbarátkozni, és ahogy tapasztaltuk, eléggé lelakott a belsejük. A régebbiek közül még a Toyota Picnic jöhet szóba, ezt leginkább 3 sorban két-két üléssel lehet megvenni, de alig van az országban. Ennek utódja, az Avensis Verso már gyakoribb, egészen döbbenetesen tartós a mechanikája és az utastere, ebből létezik 5 és 7 üléses kivitel is. Az említett árba még belefér.
Volkswagen Sharan
A hétülésesek többen vannak. Az Önök árkategóriájába belefér az előző generációs Zafira, az új már nem. Érdemes elgondolkodni rajta, akárcsak a Ford Galaxy/Volkswagen Sharan/Seat Alhambra nem túl régi példányain. Ezeken kívül ott a Grand Scénic, ami hírével ellentétesen nem túl megbízhatatlan, különösen az újabb példányok, inkább ezt javaslom, mint a hasonló pénzért megvehető Espace. Rettenetesen tágas a Mazda MPV, és nagyon megbízható, ezt is nyugodtan ajánlom.
Peugeot 307 SW
Nem csak busz-jellegű járművek vannak, például a 307 SW szintén megkapható használtan hét üléssel. Ha viszont szóba jöhet új autó, ne felejtse ki a választásból a hétüléses Dacia MCV, amely az alacsony fenntartási költségek szempontjának is megfelel.
Dacia Logan MCV
A japánoknál számítson a drágább alkatrészekre, igaz, ezekre leginkább törés esetén lesz szükség. Az európaiakhoz viszonylag jó az ellátás utánygyártott alkatrészekből, tehát olcsóbban javíthatók. Ami a motor kérdését illeti: mivel leginkább városban járnak, inkább benzinest vegyenek. Dízelt csakis alapos műszaki átvizsgálás után, mert 100-160 ezer kilométer táján (márkától függetlenül) komoly gondok lehetnek a modern dízelekkel, plána, ha gyengébb minőségű gázolajat tankoltak.
Mindez persze az, ami hirtelen eszembe jutott, hogy ilyeneket vennék. Alapvetően a használtautós oldalak kereső funkciója rengeteg mást is kidobhat, érdemes megnézni ezeket. (hasznaltauto.hu, expressz.hu). Ha további kérdése van, csak írjon!
Üdvözlettel:
Papp Tibor
From: Ali
Date: September 4, 2008 11:56:54 AM GMT+02:00
To: Nepperűző
Subject: BMW,Merci vagy esetleg Omega ???
Tisztelt Nepperűző és OptiCar!
Ez már a második levelem,az elsőre nem kaptam választ sajnos. Az volt a kérdésem hogy jó választás-e volna egy Opel Omega Mv6-os típus, automata váltóval, 2001-es évjáratú?
De azóta jobban körülnéztem az autópiacon és rátaláltam egy pár BMW E39-esre, és Mercedes W210-esre is. Körülbelül ugyan az az árkategória mint az Omegáé. De persze a Merci és a BMW 1997-98-as évjáratú, és jóval gyengébb a felszereltség mint az Omegáé.
Persze a BMW is és a Merci is csak 6 hengeres benzin motorral jöhet szóba, és automata váltóval. Szóval nem tudom mitévő legyek? Inkább vegyek egy újabb Omegát szinte maximális felszereltséggel, vagy inkább a másik két autó volna jobb döntés?
Önök szerint melyik ?
A választ előre is Köszönöm
Ali
Szia,
bocs a késői választért, de rengeteg levelet kapunk, és ha nincs idő rögtön válaszolni rá, betemeti az emailt a többi új. Sajnos most is ez történt.
Az Opel automata váltói nem a legjobbak, bár a késői évjárat megnyugtató. Nem lesz hibátlan, de a dízelekkel sokkal több a baj. Az Opel, ha el is romlik, olcsóbban javítható. Én - de ez személyes vélemény - leginkább a BMW-t választanám, de ez abszolút szubjektív. A kétliteres hathengerest inkább kerülném, de a pl. a facelift utáni 520i, már a 2,2 literes motorral szenzációs. Bár ez is létezik automatával, jobb, ha 2,5 liter fölött nézelődsz. A népitélet.hu-n is jó a típus értékelése.Mire ideáig jutottam, már biztos vagyok benne, hogy a toplistám így néz ki:
1. BMW. 2. Opel. 3. a harmadik helyet inkább nem osztanám ki. De én sosem szerettem a W210-est.
Az is tény, hogy az olvasóink máshogy látják a dolgot, 1. Mercedes (7,8-as átlag) 2. BMW (7,7) 3. Opel (7,1)
Remélem, még nem késő....:)
Üdv
Papptibi
Dátum: Tue, 2 Sep 2008 08:02:12
Feladó: Attila
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: Autóvásárlás dilemma
Tisztelt Papp Tibor!
Az Ön illetve a Totalcar szerkesztőségének a segítségét szeretném kérni, ugyanis autót kellene hogy vegyek, és nem tudok dönteni.
A keret az 1100000 Ft, a követelmények pedig a következők : hátsó- vagy összkerékmeghajtás, hosszabb utazásokra venném igénybe, főleg autópályákon, minimum 140 le telyesítményű motorral rendelkezzen, és lehetőleg legyen benne bőrbelső (könnyebben tisztítható), meg klíma.
Önök szerint előnyösebb ebben a kategóriában a diesel, vagy pedig a benzin motor?
Külföldi állampolgár vagyok, ez lenne az első autóm Magyarországon.Nagyon szépen köszönöm segítségüket.
Tisztelettel
Attila
Kedves Attila,
igazán zavarba ejtő a kérdés. Annyira, hogy többször megszámoltam, hány darab nulla van a két darab 1-es után. Hátha elírás, és valójában 11 millióért keres kocsit. De akkor meg miért kérdezgetne? Ennyiért van Audi-Merci-BMW bőven.
Ha viszont nem - ilyenkor jön a részletes kereső.
Összkerekesből tizenegynéhány éves Audi quattrókból és Jeep Grand Cherokee-kból áll a kínálat, nagy benzinmotorokkal. Akkoriban nem volt divat a dízel ebben a kategóriában. Vagy nem voltak 140 lóerősök. A terepjárók úgy 100 LE körül vergődtek, ami autópályázáshoz kevésnek tűnik. Az Audik motorjai nagyok, többnyire benzines V8-asok, vagy ha nem, turbósak. Szóval nem túl gazdaságosak.
Ami a hátsókerekes szekciót illeti, itt egyértelmű, hogy a Mercedesek és a BMW-k alkotják a kínálatot. Persze lehet, hogy talál egy-két régi Lexust vagy Jaguart, de ezek nagyon esetleges dolgok. A Jag pedig inkább hobbiautó, mint napi igahúzásra alkalmas jármű.
Szóval, én ezt mondom - ez ugye csupán magánvélemény -, hogy tegyen le a hátsókerék-hajtásról, és vegyen egy Nissan Maxima QX-et, Honda Legendet, vagy valami hasonló, fronthajtásos japán gépet, ami még működhet is. Sajnos az ilyen korú prémiumjárgányok (BMW-Audi-Merci-Saab-Volvo) a rettenetesen drága karbantartás miatt olyan elhanyagoltak, hogy azokat Magyarországon nem érdemes megvenni. Legalábbis rizikós. A futásteljesítményük pedig többszöröse annak, mint amit a számláló mutat.
Ez a szomorú helyzet. Remélem, hogy inkább 11 millióból gazdálkodhat, ez esetben hozzon egy jobb német limuzint, dízelmotorral külföldről.
Üdvözlettel:
Papp Tibor
Dátum: Fri, 19 Sep 2008 22:27
Feladó: L. József
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: autóvásárlás
Kedves Tibor !
Tanácsát szertném kérni autóvásárlás ügyben:Kérdésem: Kell nekem egy jó SUV ?
Szóval úgy tűnik engem is elér a SUV láz. Ezen morfondírozom.
Volt (van) már sok-sok autóm, de még keresem az "igazit".
Na de a lényeg: Megfelelő "mindenrejó" autó kéne.
Nagyutazás-sielés-gyerekhurcolás-városi rohangálás- hegyek-havak strapabíró meg mindenre való. Van ilyen?
Talán egy SUV ?
Jelöltjeim:
1. Kia Sorento: alapból hátsókerék hajtású 2100 kilós (nehéz) dög hátsó
merevtengelyes (...?)
2. Nissan X-trail: Hát nem egy szépség mitmondjak, rosszhírű Renault
motorral, ... pedig jó lenne.
3. Chevy Captiva: Nem tudom mennyire megbízható konstrukció, túl sok jót
erről sem hallottam.
4. Hyundai Santa-Fe: Hát ez a legdrágább, nem tudom megér-e annyit.
Fenti autókra azért került a választásom, mert kb: 8 M körül kellene
találnom (ennyi van) viszonylag nagy csomagtérrel (minnél nagyobb annál jobb!!! / toyota rav4 kizárva) megbízható, ár-érték arányban a legelfogadhatóbb autót. Használtat nagyon sok rossz tapasztalat miatt nem szívesen vennék, legfeljebb fél éveset. Ja? és ebben a kategóriában csakis diesel !Minden építő jelegű tanácsot köszönettel elfogadok.
Előre is kösz: József
Kedves József,
a válaszom tömör: nem
Üdvözlettel:
Papp Tibor
Ui: sajnos pont azt az embert találta meg a szerkesztőségben, aki nem túlzottan kedveli a SUV-okat.
Az indokaim a következők:
Egy hasonló árú kombi tágasabb és én jobban kedvelem a hagyományos felépítésű járgányokat. Hogy mást ne mondjak, mondjuk egy Golf Variant vagy egy Tiguan közül habozás nélkül a Golf kombit (összkerékkel) választanám, de ide behelyettesíthetünk egy Octavia 4x4 kombit is.
Az pedig már részletkérdés, hogy a legolcsóbb dízel Tiguan 7,5 millió Ft, egy Passat kombi összkerékhajtással és ugyanazzal a motorral 7,3 millió. Csak éppen nem SUV. Viszont a kombi raktere hosszabb, igaz, a palfonig alacsonyabb egy kicsivel. De ezek árnyalatnyi differenciák.
Arra, hogy havas, jeges úton elmenjen az ember, arra bőven elég egy összkerekes személyautó. Ugyanezt elmondhatnám BMW X3-320xd viszonylatban is, satöbbi.
Viszont el kell ismernem, hogy a személyautók, akár 4x4-esek, akár nem, nem adják a SUV-feelinget. Pedig a legtöbben csakis ezért veszik.
Magyarországon csak igazán kevés embernek van szüksége valóban a tudásukra, azon az évi két havas napon.
De ha mindenáron ilyesmin töri a fejét, elmondhatom a véleményemet:
1. Sorrentót nem vennék, pontosan a technika miatt. Inkább egy Sportage, bár az kisebb.
2. Az Xtrail nagyon jó terepen, autópályázni már kevésbé. Az új, kétliteres Renault motor lényegesen jobb, mint a drámai hírnevét megalapozó 1.9 dci. Kérdés, hogy mennyi ideig bírja a nagy kasztni terheit.
3. Captiva: hát, talán. De csakis dízelmotorral és kézi váltóval. De ha ilyesmire adja a fejét, menjen előbb egy kört vele. Mindenesetre tágasabb, mint a műszakilag rokon Opel Antara.
4. Hyundai Santa Fe: őszintén szólva igazi meglepetés számomra. Egészen jó darab.
Amit nem sorolt fel: Mitsubishi Outlander (más néven Citroen C-Crosser/Peugeot 4007) a 2,2 literes Peugeot dízellel egészen meglepően jó darab. A VW-féle TDI-vel viszont egy traktor.
Más típusok: Honda CR-V - valójában személyautó. A Tiguan sem rossz.
Speciel a BMW X3 rugózását nem kedvelem, de épített úton jó, szóval arról sem beszélem le.
Remélem, segítettem.
Feladó: Sz. Gábor
Küldve: 2008. szeptember 17. 17:26
Címzett: Kari
Tárgy: bmw750iaSziasztok!
Karitól szeretném megkérdezni milyen tapasztalatai vannak a Hetessel. Engem mindenki lebeszélt a 12 hengeres motorról, merthogy azzal van a legtöbb gond. A Karotta is beszélt az SL Mercis műsorban a 12 hengeres iszonyatos hőtermeléséről, és az azzal járó szívással. Mennyire igaz ez? Ha a szívemre hallgatnék biztos 12 hengert választanék...
Gondolom a Karinak vannak személyes tapasztalatai.Válaszotokat köszönöm, sokat segítene!
Üdvözlettel:
Sz. Gábor
háát, konkrétan engem kérdez... de én már nem emlékszem a hetesre, alig pár hétig volt olyanom... és addig sem főztem vele, nem tudom milyen volt a hőtermelése.
Az viszont vicces melegedés témában, hogy a 164-es alfám 3.0 V6 motorja állandóan 100 fokon tartja a vizét. Kicsit fölötte ventillátort bekapcsolja, és visszamegy 100-ra. Szóval mindig 100 körül áll (Váradi szerint a 600-as bálnának is 104 fokon nyit a termosztátja, ezek ilyen meleg motorok), és az Alfás szerelőm, a Bandi szerint is rendben van a 164-ben ez.
Viszont a versenyautóban a szintén 3.0 V6 (nem ugyanaz mint a 164-ben, csak
majdnem) meg alig 60 fokos. Ha sokat állok vele, és alapjáraton ketyeg, akkor felmegy 80-ig, de amint kicsit haladok vele, visszamegy 60-ra. Félek, hogy egyszer a dugattyúkat megsértik a belógó jégcsapok.
Kari
Tengermély Tiszteletem!
Az új Honda Jazz cikkben a legújabbat a második generációnak titulálják, pedig ez már a harmadik generáció. Az első a kis "kocka" Jazz volt...
Üdv: Kerekes Gergő
Kedves Gergő,
valóban igaza van, de hát az olyan rég volt. Igazából én azért nem számoltam bele, mert rosszul emlékeztem: azt hittem, hogy azt Japánban hívták Jazznek, és Európában Citynek. Közben meg fordítva volt, ahogy Csikós Zsolt is felhomályosított, mert ő pont ebben az időszakban Japánban élt.
Íme, a kis Honda elölről:
Féloldalról meg így nézett ki:
Ez meg a műszerfal:
Viszont a japáni City sorozat nálunk Logóként folytatta. Aztán nálunk is lett City, ami odaát Fit Aria, szóval nagy az összevisszaság a Honda névadó szekciójában. Végül Japánban a Fit vette át a City sorozat helyét, amit nálunk Jazzként kezdtek forgalmazni. Ha tehát a Fit az alap, akkor a mostani új Jazz a második generáció, de ez csak belemagyarázás. Kompromisszumos megoldásként azt javaslom, hogy fogadjuk el az ős-Jazzt nulladik generációsnak. Ha megfelel.
Üdvözlettel:
Papp Tibor
Az egészhez nincs hozzáfűzni való. Csak annyit tennék mégis hozzá, hogy a minap, a Honda Jazz bemutatóján Frankfurtban jártam. Mivel már birtokon belül vagyunk, nincs útlevélvizsgálat sem. Leszáll a gép, persze busz viszi be az embereket. Egy olyan kapuhoz megy, ahol a következő felirat áll: Schengen Ost(=kelet). Szóval, vannak a schengeni országok, meg a még schengenibbek. A viszonylag hosszú levél vége felé kiderül, miről is jutott az eszembe. Persze ez csupán egy mellékszál, a fő csapás még döbbenetesebb. Aki nem bírja a hosszú szövegeket, el se kezdje.
Üdv
Pt
Dátum: Wed, 17 Sep 2008 07:00
Feladó: Gergely
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: Opel és Franciaország: végzetes kombinációKedves Papp úr!
Nem tudom igazán, kinek kellene elküldenem az alábbi sztorit, ezért találomra Önt választottam. :-) Az imént küldtem el a Homárnak is, de mivel autós téma, ezért gondoltam, Önöknek is elküldöm, aztán majd Önök eldöntik, hogy közlik-e, és ha igen, hol.
További kellemes napot!
Üdvözlettel:
Gergely
Abban a különleges szerencsében volt részem (gondoltam akkor), hogy luxemburgi munkahelyem lehetővé tette számomra, hogy adott keretek között 4 héten keresztül továbbképezzem magam franciából Nizzában. Akkor még nem sejtettem, hogy békaemberekkel fogok találkozni.
Családommal úgy döntöttünk, hogy az elején rádobunk még egy hetet, és az lesz a nyaralás, ha már úgyis ott vagyunk. Én meg azt gondoltam, hogy a franciaórák után meg hétvégén majd körülnézek a környéken.
Azonban hazafelé az első hétvégén tett kirándulásunkról kétéves Opel Astránk hangja hirtelen elkezdett egy helikopterére emlékeztetni, néhány perc leforgása alatt a 120 lóból 80 megdöglött és a 80 km/h-t alig elérve, tajtékzó szájjal éppen hogy hazaértünk szálláshelyünkre. Másnap, június 30-án telefon, hivatalos Opel szerviz. Július 1-jén bevittük. Másnap felhívtak, hogy egy injektor elszállt, 650 euró az alkatrész, megrendelték, kicserélik. Sajnos külföldi telefonszámot nem tudnak hívni, érdeklődjünk minden nap. Mi minden nap felhívtuk őket (mobilról, roaminggal), hogy bonzsúr, kész van-e már az Opel lüxamburzsoá, de nem lett kész.
Csütörtökön már egyértelmű volt, hogy a hétvégi kirándulásnak lőttek. Hétfőn pedig azzal várt a szerviz, hogy bár végre megjött az alkatrész, a kocsi továbbra sem működik. Hmmm. Jó lenne tudni, hogy akkor mi a baja szegénynek, de sajnos nincs olyan felszerelésük, amellyel ennek a végére lehet járni (konkrétan egy nyomásmérő hiányzott). Megrendelték. Hurrá. Ne aggódjak, rajta vannak az ügyön. Én azért egy kicsit mégis aggódtam. Nincs nyomásmérőjük??? Garancia 3 hónapja járt le, kétéves revízión ugyanekkor esett át.
Telnek-múlnak a napok, a hivatalos, akkreditált „Európa minden részén ugyanazt a szolgáltatást nyújtjuk” Opelszervízbe szerkezet nem érkezik meg. Egy hét, két hét. Eddigre már állandósul a gyomrunkban a görcs. Az enyémben Nizzában, családoméban ekkor már otthon.
Magyar Opel (csak tájékozódásképp felhívtuk, hogy ez normális-e) azt mondja, nem létezik, ez Magyarországon nem fordulhatna elő. Ha igen, már világra szóló balhé lenne belőle. Opel Benelux-ügyfélszolgálat (mivel a kocsi ugye luxemburgi) nem tehet semmit, amíg nem tudja, hogy mi a baj, utána talán lehet méltányosságból a garancia lejárta után is kezdeni valamit a költségekkel, csakhogy az nem derül ki addig, amíg a szerszám meg nem érkezik. Francia ügyfélszolgálatnak levelet írok, hogy ez hogy lehet és csináljanak már valamit. Válaszra sem méltatnak, erre felhívom őket, megígérik, hogy visszahívnak, azóta is hívnak.
Lassan eljön az idő, hogy haza kell menni. Széttárt kezek, dezolé, mösziő. Nyár van, ilyenkor áll az élet. De miért nincs egy Opelszerviznek a hiba megállapításához szükséges műszere??? Sosem fogjuk megtudni. A napjaim azzal telnek, hogy megpróbálom vásárlói, ha úgy tetszik, fogyasztói jogaimat érvényesíteni, megpróbálok egy magasabb szintű felelőst találni, aki segít. A GM és az Opel egyedüli kideríthető telefonszáma az ügyfélszolgálat. Felettük mindenki rejtve, ha ők nem segítenek, senki nem segít.
20 nappal a szervizbe szállítás után megtudom, hogy július 25-re, mire haza kell mennem, már biztos nem lesz kész. A kocsit hazaszállíttatni 300 ezer forint lenne minimum. Nincs mese, autót kell bérelni. Majd elmegyek vele haza, aztán felkapom a családot és egy másik francia városban, Luxembourghoz közel leadjuk a kocsit. A kölcsönzőknél kapom a különböző ajánlatokat. Valami megmagyarázhatatlan ösztön megkérdezteti velem a Budget-nél, hogy van-e véletlenül olyan ország, ahová esetleg nem lehet behajtani a kocsival. Ja igen, például Magyarországra nem. Ja, úgy! A listából kiderül, hogy a „volt szocialista” országokból egyikbe sem. Döbbenet. A legtöbben EU-tagállamok! Avis, Hertz, Budget: ugyanaz. Képtelenség. Europcar:
– Hova nem lehet behajtani? – kérdezem.
– Hát Kelet-Európába.
– Az alatt melyik országokat értik?
– Magyarország, Csehország, Szlovákia, Szlovénia, – sorolja tovább. Édentől keletre.
– De hát ezek közül több Közép- vagy Dél-Európa! Az EU tagállamai!
– Ha kérdez valamit, el is kell fogadni a választ! – förmed rám az irodában dolgozó nő.
Kitámolygok az irodából. Egyesült Európa? EU? Na persze. Másodrendű állampolgárok vagyunk egy olyan országból nézve, ahol egy szerviz az alapvető eszközökkel sem rendelkezik az autók megjavításához. Ugyanezek az autókölcsönzőcégek egyébként otthon is tartanak fenn irodát, a kikölcsönzött autóval az EU összes országába be lehet hajtani, plusz Horvátországba is.
Akkor marad a repülő. A cuccok felét a halott kocsiban hagyom, majdcsak valamikor hazakerül. Ahogy 24 nappal a szervizbe szállítás után épp pakolom be a kocsiba a benne hagyandó holmikat, közlik, hogy megvan a hiba (már meg is van!), de rossz hír. „Valamilyen komoly gond van a motorral” (ilyen konkrétan), de nem tudják, hogy mitől, és nem vizsgálják tovább, mert hát ez egy luxemburgi Opel, ez meg itt ugye Homária. Majd az ügyfélszolgálat kitalálja, hogy mi legyen.
Tompa aggyal szállok fel a repülőre, és azon gondolkodom, hogy mibe került ez eddig és mibe fog ezután kerülni. Kétéves, szervizelt, kímélt dízel Opel, 48 000 km-rel áll egy nizzai szervizben, én meg repülök Pest, aztán Luxemburg felé. Senki nem tud semmit. A franciáknak 24 nap alatt ennyit sikerült kideríteniük.
Luxemburgban egy Autopolis nevű cégnél vettük a kocsit, azok még az elejétől megpróbáltak segíteni, de nem tudtak. Mivel látták, hogy ennyi idő alatt semmi sem történt, újra kézbe vették az ügyet. Tartották a kapcsolatot a franciákkal, igyekeztek jobb belátásra bírni őket, tanácsot adni a szereléshez (amit egyébként a magyar Opel is felajánlott, azt mondták, a franciákhoz már nem egyszer küldtek ki szerelőt segíteni).
Végül a szervizbe szállítástól számított 8. héten a franciák kitalálták, hogy motort kell cserélni, és adtak egy 7400 eurós ajánlatot, plusz 1400 euró azért, amit már addig csináltak (!!!) (vagyis semmit). Ez az átlagos 250-es árfolyammal számolva 2,25 millió forint.
Ja, az ajánlatot nem nekem adták, mert külföldi telefonszámot sajnos ugyebár nem tudnak hívni. Az Autopolis csikarta ki belőlük úgy, hogy ők is időről időre felhívogatták őket, hogy mi van. Az Autopolis illetékese elmondta, hogy garantálja, hogy nem kell motort cserélni, és hozassam föl a kocsit, sokkal kevesebb pénzből megszerelik, aminek ráadásul a 75%-át az Opel Benelux kifizeti. Ezt végre maga az Opel Benelux is megerősítette, de hozzátette, hogy csak akkor áll az ajánlat, ha felhozatom a kocsit. Osztottunk, szoroztunk, aztán megbíztunk egy céget, hogy hozza el az autó földi maradványait Nizzából (1700 euró). A nizzai szerviz persze csak úgy adta át, ha készpénzben (!!!) kifizetjük nekik az 1400 eurót. Átutalás nem felelt meg, akkor sem, ha bankban csinálom, és pecsétes papírt küldök, hogy át van utalva.
Így aztán 3 nap és 3100 euró múlva már itt is volt a járgány. Egy hét alatt megjavították, és 244 eurót fizettem. Azt mondták, kb. 1000 euró volt a szerelés összköltsége. A franciák pedig szerintük azért akartak motort cserélni, „mert nem mertek hozzányúlni”. Mindenki mondogatta otthon is meg Luxemburgban is, hogy hát igen, a franciák azok nem értenek hozzá. Hepiend? Az is lehetne, ha nem lenne ott kéthónapnyi idegeskedés meg az a kb. egymillió forint, amit kifizettem fölösleges javításra, szállításra, extra (és persze utolsó pillanatban vett) repülőjegyekre és több órányi roamingolásra. Ha olyan országban rohad le a kétéves kocsid, ami nem az az ország, ahol vetted, különösen, ha Franciaország az, akkor Opeléknál nincs mit tenni.
Utolsó próbálkozásként levelet írtunk a központi és a francia Opel vezérének, választ várva kérdéseinkre, például arra, hogy hogy maradhat egy ilyen szerviz hivatalos Opel-márkaszerviz, meg hogy miért nincs kommunikáció Opel és Opel között, és persze arra is, hogy ki fog minket kompenzálni a sok kiadásért, ami egy gyári hibás kocsi miatt merült fel - tudom, ez utóbbi költői kérdés. Kíváncsi vagyok, válaszra méltatnak-e bennünket. Mindenesetre akármit válaszolnak is, úgy gondolom, hogy az a minimum, hogy megosztjuk történetünket akivel csak lehet, mindenki okulására.
Kedves Gergely,
átrágtam magamat rajta, döbbenettel.
Csak egy kérdés maradt bennem: mi romlott el 224 euróért?
Üdvözlettel:
Papp Tibor
Kedves Tibor!
A 224 eurót 4 órányi munkadíjként számolták fel. Amit cseréltek rajta, az az Autopolis szerint nem került többe 1000 eurónál, de azt kifizette az Opel Benelux (mivel ugye gyári hiba okozta a bajt). Ezek a következők voltak: a vezérműtengely, az olajat a turbóhoz vezető cső, az olajszűrő, maga az olaj, és az olajteknő. Úgy tudom, hogy az egyik szelep tört le, és az okozott kárt a motorban.
És találtak egy szöget a bal hátsó kerékben, azt kivették, és a lukat megragasztották 4,80-ért. :-))
A közlés ellen már csak azért sincs kifogásom, mivel ezért küldtem el. Azt hiszem, hogy az Opel - akármit is válaszolnak a főmuftik (ha válaszolnak) - ennyit megérdemel.
A legjobbakat és köszönöm!
Gergely