RSVPTC

Baleset van, zebra nincs: a Magyar Közút szerint ez van

2008. augusztus 22., 11:18 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
24 hozzászólás

From: Imhof Iván

Sent: Thursday, August 21, 2008 12:24 PM

To: Rácz Tamás

Subject: Kérés, közérdekű

Szia Tamás!

Nem szoktam ilyet tenni, de hátha tudsz segíteni az ügyben.

Megírtam egy "cikket", a saját blogomat viszont nem nagyon olvassák, pedig ez tényleg közérdekű dolog, és ismét rámutat a közlekedési hatóság cinikus és felelőtlen viselkedésére.

Esetleg tudsz valamit tenni az ügyben, lehetne publikálni?

Köszönöm,
Iván

Hogyne publikálnánk, az ilyesmire van ez a blog. Íme:

Magyar Közút, a cinikus kiskirály

A budapesti agglomerációs települések fejlődése általában ellentmondásos, a nagyszámú, jól szituált kiköltöző egy évtized alatt akár a háromszorosára is duzzasztotta a lakosságot, többnyire családonként két autóval. Könnyen érthető, hogy sokszorosára növekedett a forgalom azokon az utakon, melyek az említett településeken áthaladnak. A másik oldalon viszont az ehhez szükséges infrastrukúra fejlesztése elmaradt, szinte még mindig azon a szinten van, mint a kiköltözési hullám előtt.

Ilyen hely Telki is a budai agglomeráció egyik legfelkapottabb települése. A szomszédos, szinte vele egybenőtt Budajenő, és az utána következő Perbál forgalma is áthalad rajta, és az autósok - híven az elterjedt pocsék közlekedési morálhoz - a lakott területnek, sebességkorlátozásnak fittyet hányva száguldoznak át rajta, nem ritkán 100 km/h körüli sebességgel.

Az ingatlanfejlesztés kezdeti sikerei után azért kiderültek a hátulütői is: jelenleg a falu ingatlanjainak és intézményeinek egy jó része a közigazgatásilag külterületnek minősített részen van, többek között az általános iskola is. Ez sajnos olyan adottság, ami kész helyzet, lehet azon vitázni, ki hibázott a fejlesztésnél, de ennek már sok értelme nincs.

A lakosság és a falu vezetői évek óta küzdenek azért a Magyar Közút Kht.-val (régebben a Pest Megyei Állami Közútkezelővel, de úgy tűnik, ez már nem létezik ilyen néven), aki a Telkin áthaladó főút kezelője, hogy  a valóságos helyzetnek megfelelő korlátozásokat lehessen bevezetni, ugyanis jelenleg  éppen az iskola előtti szakasz lakott területen kívüli útnak minősül, azaz jogszerűen 90 km/h tempóval lehet rajta haladni (ami a magyar autósok értelmezésében inkább 100-110 szokott lenni). A buszmegálló az út túloldalán, zebra pedig nincs.

Mivel az út a közútkezelőhöz tartozik, a helyi önkormányzatnak nem áll jogában akár zebrát, akár forgalomkorlátozást létesíteni, egyáltalán, semmit nem tehet a településen áthaladó úttal kapcsolatban.

A Magyar Közút egy számomra nem igazán értelmezhető jogállású intézmény, weblapjukról nem derül ki, ki az alapítója, ki a felettes hatósága. Viselkedése az ügyben nagyjából a pártállami időket idézi, mikor a magasságos hivatal kénye-kedve szerint packázott a hozzá fordulókkal, húzta-halasztotta a válaszadást, valódi indoklás nélkül, a körülmények ismeretének hiányában döntött fontos dolgokban. Úgy tűnik, állam az államban, egy gőgös kiskirály, akit nem köt semmiféle válaszadási kötelezettség, nem kell figyelembe vennie az élet realitásait, hanem a saját merev dogmái szerint működik. Ennek számtalan jelét tapasztalni az utakon, az értelmetlen korlátozásokban, illetve a kétségbeejtően szükséges, de elmaradt korlátozások hiányában.

Nemrég Telkiben egy új üzletház nyílt az iskolával szemben, az út túloldalán, benne cukrászdával.

Hamarosan bekövetkezett az első súlyos baleset augusztus 5-én, amikor a szabályosan közlekedő, az üzletház parkolójába bekanyarodni szándékozó gépkocsiba egy nagy sebességgel érkező, hátulról előző autó belerohant.

Az üzletház engedélyezési folyamatáról tudni kell, hogy az építtető beszerezte a Közlekedési Hatóság engedélyét a használatba vételhez, így a helyi építéshatóságnak nincs mérlegelési joga a jóváhagyást illetően. Ezzel a falu nem csak egy üzletházat kapott, hanem egy olyan balesetveszélyes helyet is, aminek a megoldására egyelőre nincs megfelelő eszköze. Gyalogátkelőt nem engedélyez a Magyar Közút Kht, és az önkormányzat által kért sebességkorlátozást sem hagyja jóvá.

Indoklásuk szerint a külterületi országos közutakon biztosítani kell a maximális gyorsaságú közlekedést, tehát kerülni kell az indokolatlan sebességkorlátozásokat. Ez az érvelés csak látszatra helyénvaló, valójában azonban cinikus és ebben az esetben teljesen logikátlan is. Nagyon jól tudjuk, mennyi teljesen értelmetlen és bosszantó sebességkorlátozást létesített sokfelé az országban teljesen elhagyatott területen is a Magyar Közút. De ha pusztán a fizikai részét nézzük: a kérdéses útszakasz kb. 400 méter hosszú (a képen sárgával jelölt szakasz), előtte és utána is már 60-as korlátozás van (amit persze szintén általában 70-80-nal haladva értelmeznek át az arra közlekedők).

Magyarul jelenleg a jogkövető magatartás úgy néz ki, hogy ezen a 400 méteren belül fel lehet gyorsítani 90-re, majd gyakorlatilag szinte azonnal vissza kell fékezni 60-ra. És ezt a szakaszt szeretnénk Telkiben 50 km/h korlátozni. Gondoljunk bele logikusan, mennyiben akadályozza ez a közlekedést? Mennyit nyer valaki azzal, hogy belegyorsít, aztán visszafékez? Kb. 2 másodpercet? Ezért kell gyerekek életét veszélyezetni, balesetveszélyes helyzetet fenntartani?

A száraz tények a dologgal kapcsolatban:

A jelenlegi polgármester 2008. január 7-én küldött levelet először a konkrét korlátozási kéréssel erre az útszakaszra a Magyar Közútnak.

1. A Magyar Közút Kht. részéről XX és XX urak 2008. március 12-én helyszíni bejárást tartottak, amely jegyzőkönyvében jelezték: a problémák rendezésére vonatkozó végleges álláspontját a Magyar Közút Kht. Pest Megyei igazgatósága 8 napon belül írásban adja meg.

2. A fenti jegyzőkönyv ellenére a mai napig semmiféle választ nem kapott az Önkormányzat a hivatal részéről.

3. A falu jegyzője két alkalommal levélben fordult a Magyar Közúthoz a válaszuk iránt érdeklődve, legutóbb 2008. július 14-én. Jegyző  a mai napig nem kapott választ erre.

A Magyar Közút szerint ott, ahol egy általános iskola működik 350 gyerekkel, helyén való, hogy nincs gyalogátkelő és 90 km/h sebességgel haladjanak a gépjárművek, arra hivatkozva, hogy egy 400 méteres útszakaszon az autóközlekedésnek feltétlenül szükséges 90 km/h sebességgel haladnia. Eddig is életveszélyes szituációkat okozott, amikor a Budajenei út túlsó oldalán lakó gyerekek próbálnak eljutni az iskolába. Most ez a gyerekforgalom megsokszorozódik, mert az új üzletházban egy cukrászda is megkezdte a működését.

Ugye könnyű elképzelni, hogy az iskolások tanítás után hazafelé menet beugranak a cukrászdába egy fagyiért? De abba még belegondolni is rossz, hogy mindezt gyalogátkelő nélkül, 100 km/h sebességgel repesztő autók közt kell megtenniük, egy cinikus, kiskirályként uralkodó állami hatóság miatt, aki (amely?) minden következmény nélkül hónapokkal túllépi a saját maga által megadott válaszolási határidőt és többszöri megkeresés után is pökhendien hallgat. Megteheti, hisz ki vonná felelősségre, ki kérné számon rajta? Szankcióktól nem kell tartania. Fél éve alatt annyit tudtak csinálni, hogy kijött két ember felvenni egy jegyzőkönyvet, de ahhoz is három hónap kellett, hogy odaérjenek.

Meg akarják várni, vajon mikor ütnek majd el ott egy gyereket?

Utószóként csak egy dolgot tennék hozzá Iván leveléhez: régi bosszúságom, hogy bezzeg... Az Egyes főúton, Biatorbágy előtt az utóbbi években három körforgalommal és egy lámpával védett gyalogátkelőhellyel sikerült lassítani az egyszámjegyű főút forgalmát, az odatelepült vállalkozások miatt. Normális országokban ilyenkor nem szivatja a népet a multinacionális cégeknek bármikor lelkesen lefekvő Állam, hanem kötelezi a KÖZutat terhelő beruházót, hogy építsen felül/aluljárót, emelt körforgalmat, ilyesmit az új telephely kiszolgálására. A privát kecske is jóllakhatna, a közös káposzta is megmaradhatna, ha az útkezelő egy kicsit törődne a dolgával, meg velünk, akik az utakat használjuk.

A törésteszt nem parizer

2008. augusztus 18., 15:49 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
8 hozzászólás

Feladó: László
Küldve: 2008. 08. 13., Sze 3:40
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: laguna_2007
 

Tisztelt Szerkesztőség!

 

Gyakran olvasom híreiket.
A közelmúltban olvasott 2 cikk (ez és egy múlt heti töréstesztről szóló- talán a Quaskhai volt az) miatt írok Önöknek. Ezek a töréstesztek már hetekkel (hónapokkal?) korábban el tettek végezve és publikálva is lettek. Miért most írnak róluk (azt a hatást keltve, mintha friss teszteredményekről lenne szó)? Ez persze nem gond, csak nem értem a szándékot.

Köszönettel és üdvözlettel:
László

Kedves László,

esetünkben gyakorlatilag 2007-es, tehát egyéves tesztekről van szó. Tekintve, hogy a típust még mindig gyártják, nem tekinthető aktualitását vesztettnek.

A helyzet a következő. A Totalcar szándéka az, hogy az összes releváns Euro NCAP tesztet magyarul publikáljuk, de itt mindenféle emberhiány miatt pár évre visszamenőleg komolyak a lemaradások. Az idei eredményeket már publikáltuk, és az én dolgom az, hogy a lemaradást ledolgozzam. Egyébként nem keltjük azt a benyomást, hogy friss az eredmény, hiszen a publikálás éve mindig szerepel a címben, például a Laguna (2007) is így jelent meg.

Üdvözlet
Pt

Tévedésben van mindenki

2008. augusztus 6., 16:35 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
90 hozzászólás

Feladó: Levente
Küldve: 2008. augusztus 5. 10:34
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: Első rendszám hiánya (tévedésben van mindenki)

Kedves Tibor és Totalcar!

Én úgy gondolom, hogy erős tévedésben vannak sokan az első rendszámtábla hiányával kapcsolatban. Nem tudom ki találta ki, valami okos rendőr, parkolóőr, vagy a média.
Szerintem azok akik a parkolási bírság és gyorshajtásért járó büntetés megúszásának reményéért nem teszik fel az első rendszámot, azok elég kevesen vannak. Ha ezért tennék, miért nem veszik le a hátsót is? He?
Szó sincs arról, hogy szánt szándékkal az azonosíthatatlanság miatt tesznek így néhányan.
Biztosan állítom hogy az első rendszámtalanság célja egyfajta optikai tuning, az autó szebbé tétele. Most az más kérdés, hogy ez indokolt-e vagy nem (pl. pörgő dísztárcsás rönó tália).

A másik csapat az amerika majmolók akik, akiknek ezt amerikai filmek szugerálják az augyukba, ahol egyes autókon csak hátul van rendszámtábla. Ők kötik direktre az indexvilágítást, és gurulnak az magyarországon forgalombahelyezett pl. ajudival, vagy dévú nexijával.

És lehet hogy van aki tényleg a sebességmérés miatt csinálja, de ezek vannak kevesebben.

A lényeg:
Néhány autótípuson egyszerűen rondán néz ki az első rendszám, mert a formatervező egy szép autót akart tervezni és nem egy rendszámtáblatartót négy kerékkel. Van olyan autó, amin helye sincs. Ilyen a legtöbb Alfa Romeo, és a sportkocsik többsége. Komolyan fáj a szívem amikor pl. egy RX8-ra vagy bármi más gépre valaki ráhajlítgatja a rendszámot.
Tudom miről beszélek, mert sok ilyen embert ismer aki nem tesz rendszámot előre. Én is használtam így az autómat nagyon sokáig. Az hogy időnként kifizet az ember párezer forintot, simán megéri a jó kinézetért.

Talán el kellene gondolkozni azon, hogy ismét legyen kisméretű matrica rendszám. Akkoriban senki sem akart rendszám nélkül menni, hanem mindenkinek olyan kellett. Sokan maguk csináltatták dekorossal. (Tudjuk, hatósági jelzés hamisítása.)De akkor is inkább ebbe az irányba mentek az emberek, mint hogy ne tegyék fel a rendszámot. Amióta ez megszűnt a kis matrica, azóta kényszerültek rá az autójukért kiemelten rajongók, hogy a jelzéstelenségbe burkolódzanak. Persze ez nem mentség, de gondolkozzunk már el egy kicsit! Többmilliós, esetenként több tízmilliós gyakorlatilag műalkotásokról van szó!


Előre megoldható a motor rendszám. Nem egyszerű. Ha a KPM ír róla egy papírt, hogy indokolt, akkor az Okmányiroda kiadja. Ez még mindig otromba pl. egy Corvette elején.

Talán nem abból kellene kiindulnia a tisztelt hatóságoknak, hogy mindenki rossz és mindenki gyanús.
Haladni kell a korral és kicsit autós központúbbá kellene tenni ezt a rendszámtábla kérdést, ha már így felfújták a dolgot. Nem mindent a kényszer erejével kell megoldani! Jó megoldás lenne a kisméretű matrica rendszám visszahozása és az, ha egyszerűen hozzá lehessen jutni. Minek engedélyeztetni? Amire megengedik azon olvasható, amire nem engedik meg azon nem lenne az? Nem is értem az ilyen logikátlan bürokratikus szabályzásokat. Hadd döntse el maga az ember mit akar a saját autójára, ha már fizettetnek érte! Szerintem...


Üdv: Levente

Kedves Levente,


az egész rendszámkérdésről szerintem a hatóságok a következőképp vélekednek: "nehogymá' jól érezzék magukat". Ahogy az egész országban is ez a feeling.

Az, hogy kinek miért nincs rendszáma, arról már kisebb vita folyt itt nemrég. Én is jártam már úgy, hogy felakadt a padkán, megnyomták vonóhoroggal vagy anélkül - szóval én még mindig az a véleményem, hogy könnyű elhagyni. Hogy mást ne mondjak, ott vannak a Peugeot-k alulra rakott tartói, pl, a 407-esen. Ott gyakorlatilag nagy hóban lökhárítóstól is el tudja veszíteni az ember. Persze sokan írták, hogy popszegecselje oda mindenki, de hát amikor kocsit veszel, feltételezed, hogy normálisan felrakták és normális keretet használtak. Így jártam én is ugyebár a Volvo 480-assal, amikor néztem az autótól két méterre repült rendszámot a mosóban - nem is az enyém, meg aztán nincs mindig nálam egy szegecshúzó...

Nyilván az esztétikai kérdések is fontosak, de erre aztán végképp nagy ívben tesznek az illetékesek. Asszem, az a baj, hogy nem jöttek még rá: az ilyen igényekből hasznot kell húzni. Ha körmondatokat akar valaki a rendszámtáblájára, rendben, de fizesse meg! Ez mindössze akarás kérdése, de szerintem a hivatalban két dolgot akarnak: a közalkalmazottak napi munkaszünetet, meg a pénteki kettőkorhazamenést.


Vagy tévednék?
Üdv
Papp Tibor

Villanykaros elmélet

2008. augusztus 6., 12:21 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
9 hozzászólás

Feladó: Villanykaros Gábor
Küldve: 2008. 08. 05., K 13:20
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: qashqai_2007  

Tisztelt Szerkesztő!

Nehéz elképzelni hogy nem kapott a totalcar vagy Ön ezért a cikkért egy szép summát a Nissantól.
NAGYON régóta van már meg a Quashqai eredménye.....miért pont most közölték? Illetve ha frisskorában nem , akkor most miért?

Üdvözlettel, 

Gábor

Kedves Gábor,

nem, sajnos:). Igazából még tesztautót sem kapunk tőlük. Winkler is egy ismerősétől szerzett egy Qashqai-t, a múltkori kugás cikkhez.

Az a helyzet, hogy eddig nem volt rá kapacitás, így most az én dolgom, hogy a Totalcaron utolérjük magunkat az elmaradt törésteszt-eredményekkel. Tehát amennyiben a közeljövőben új törésteszteket látsz a TC-n, az azt jelenti, hogy most kerültek sorra. Ahogy a Tiguan, a Peugeot 308 is már tavalyi teszt volt, de a Mitsubishi Outlander is. És ők sem fizettek szép summát. De az ötlet nem rossz. Van, aki viszont azért fizethetne, hogy ne hozzuk le, mondjuk pont a Nissan Navarrát említeném - pedig azt is lehoztuk.

Üdv a villanykarra:
Papp Tibor

Feladó: Villanykaros Gábor
Küldve: 2008. 08. 05., K 20:09
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: Re: qashqai_2007
 

Tisztelt Tibor!

Köszönöm válaszát:) Persze kicsit rosszindulatú volt eleve a feltételezés, de hát ki tudja.....ugye Önöknek van véleményformáló képessége, aztán előfordulhat, hogy ezt valaki felhasználná. Kicsit meglepett a késői beszámoló. Most más nem jut eszembe, de biztos lesz még "piszkálnivaló" :)

Üdv, Gábor.

123 vagy Senator?

2008. augusztus 5., 17:32 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
29 hozzászólás

From: BB
Sent: Monday, July 21, 2008 11:54 PM
To: Totalcar
Subject: 123 vagy Senator


Tisztelt Szerkesztőség!


Meglévő autóm mellé (ami egy w124 300td Merci) szeretnék egy élményautót venni, ami legyen valami nagy gép, de nem "izomautó", mint pl egy 635 Bimmer. Az én kiszemeltjeim egy 123-as Merci 3 literes szívódiesel automata váltóval, vagy egy Opel Senator az is 3 literes automatával, de az benzines (ja és a B). Mivel zöldséges tesztjük van a honlapon ezért sok hasznos információt megtudtam róla (és mivel nekem is Mercim van szerintem még tapasztalatom is egy kevés), de Opel Senatorrol kevesett tudok. Tudnának valamilyen véleményt mondani erről az autórol?
Válaszokat megköszönöm.
Tisztelettel: BB

Kedves BB!
 
Érdekes alternatívája a Mercinek a Senator, mindenesetre kedves ismerősünk, Gergő a youngtimer.hu-ról annyit mondott, hogy nem a fogyasztásától kell félni. Az autó másfél tonna alatt van, ezért aztán 11-12 literrel el lehet vele járni. A probléma inkább az, hogy nem nagyon akad ilyen autó a hazai piacon. Ha mégis akadna, arra mindenképp figyelni kell, hogy a motor milyen állapotú. Alapvetően elpusztíthatatlan, de szeretik driftelgetésre használni, ha tehát remeg, nem jár egyenletesen a jó kis(?) öntöttvas blokk, jobb kihagyni. További gond lehet a Senatorral, ha rozsdásodik, ugyanis alig találni hozzá karosszériaelemet.
Mivel már olvasott mindent a 123-as Mercedesről, röviden összefoglalva a különbség: az jóval könnyebben üzemeltethető, napi használatra alkalmasabb jármű, míg a Senatorral nem mindig egyszerű az élet. Ha mégis az Opel mellett teszi le a voksot, irány az Opel Klub, ahol tudnak segíteni a többiek.
 
Üdvözlettel:
Pt

 

Le a videókkal!

2008. július 31., 14:51 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
63 hozzászólás

From: Puiz András

To: Gyulavitéz

Sent: Thursday, July 31, 2008 11:36 AM

Subject: accord20ex08

T. Szerkesztőség!

Olvastam, olvastam a cikket, és vártam a lap alján a következő oldalra mutató linket, hogy végre elolvashassam a BMW-sek ígért kommentárját. Óriási megdöbbenésemre ilyet nem találtam, csak valami videót. Pontosabban a helyét, mert a munkahelyemen nincs Flash-plugin. De még ha lenne, akkor sem nézném meg a klipet.

Ez ugyanis a web. Itt az ember olvas és képeket nézeget. Átfutja a lényeget, kikeresi azt, ami érdekli, és elolvassa.

Ez nem tévé. Ott ül az ember, passzívan, és engedelmesen, és szépen sorban mindent megnéz, amit mutatnak neki. Ég és föld a két médium, és rettenetesen rossz dolog így összekeverni őket.

Nagyszerű dolog a technika, és csodálatos, hogy ma már a webből is lehetne tévét csinálni. De könyörgök, ne csináljunk! Az ember nem fog olvasás közben egyszer csak váltani, és átadni teljes figyelmét egy tévéadás élvezetének. Ilyet ne várjunk el az olvasóktól.

Legyenek fél perces videók töréstesztekről, oké. Legyen külön videóoldal, ha valaki unatkozik, van ideje, szívesen bambulna, nézze csak meg az egész adást, ahelyett, hogy elolvasná. Oké. De az írott cikket nem pótolja holmi videó. Főleg, ha azon csak emberek beszélnek. Hol a hozzáadott érték? Mennyivel nagyobb élmény a BMW-sek reakcióját élőben látni, mint olvasni? Engem nem a mimikájuk érdekel, sem pedig a hanghordozásuk. Hanem amit mondanak.

A hozzáadott érték bizony az Önök számára van jelen. Eljutottunk oda, hogy a mozgókép, ami száz éve még maga volt a csoda, könnyebben elkészíthető, mint egy cikk. Piros gomb, kamera indul, leáll, memóriakártya ki, fel a netre: ugyanezt legépelni, megszerkeszteni sokkal nagyobb munka volna.

Ezt megértem én, de mégsem fogadom el, hogy a lustaság és a multimédia eltévelyedett kultusza miatt le kell mondanom kedvenc autós sajtótermékem (és nem tévéműsorom) élvezetéről.

Na, Uraim! Nem olyan nagy dolog legépelni azt a fránya cikket! Megéri.

Köszönöm, hogy meghallgattak. Legközelebb webkamerával veszem fel, és elküldöm a YouTube-linket...

Üdvözlettel:

Puiz András

Kedves András!

Ha jól értem, magát a cikkvégi videót nem volt módja megtekinteni, mielőtt levelet írt volna róla. Ez különösen fáj nekünk, mert éjszakákon át dolgoztunk vele. A szertárunkban nincs olyan kamera, amelyen a rec gomb megnyomása után a forgatási helyszínt megszervező, a mondanivalót elmondó, a forgatott anyagot megszerkesztő, megrövidítő, összevágó, megeffektező, fényelő, színkorrigáló, hangszintező és publikáló algoritmus sikerrel futna. Ezért az előbbi folyamatsort emberi erővel végeztük el.

A technika mai állása szerint egy ilyen videót létrehozni körülbelül nyolcvanszor munkaigényesebb, mint megírni ugyanazokat a mondatokat. Azért bíbelődünk vele, mert azt hisszük, hogy éppen az ön által hiányolt hozzáadott érték kerül így a cikkbe. A filmnek – amellett, hogy mozgóképen egészen másként mutat egy tárgy – hangulata van. A képeit komponáljuk, hogy jól nézzenek ki, aztán válogatjuk, rakosgatjuk, utómunkázzuk hosszú órákon át. Nem a nettó információtartalom a lényege, nem a legépelhető szavak, hanem pont az, hogy a vizuális körítés mennyit tesz hozzá. Így készülhet ugyanabból a könyvről vacak és klassz filmfeldolgozás.

Mindezek mellett nincs oka aggódni: nem készülünk helyettesíteni az újságot a videóval. A videót arra szánjuk, hogy klassz kiegészítője legyen az ön kedvenc írott sajtótermékének. Remélem, leszünk benne annyira ügyesek, hogy pár hónap múlva rászán pár értékes másodpercet a flash plugin telepítésére. Meztelen nős videókhoz is jól jön!

Üdvözlettel:
Nínó Karotta

U.i.

Hadd fűzzek ide egy másik olvasótól a mai cikkre érkezett levelet. Valódi, nem mi írtuk.

Üdvözlettel,
Csikós Zsolt

From: Dabis Péter

Date: July 31, 2008 12:23:06 PM GMT+02:00

To: Gyulavitéz

Subject: accord20ex08

Hello!

Jó hogy van videó a tesztehez ami a kocsit röviden bemutatja. Plusz móka volt hogy BMWseknek mutattátok meg pro és kontra. Ilyet gyakrabban is csinálhattok nem túl hosszú nem is rövid pont jó és nagyon feldobja az egészet. Remélem máskor is lesz ilyen stílusu videó.

Jó munkát! Üdv!
Dabis Péter

Az oroszlán feláras mancsocskái

2008. július 31., 10:26 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
20 hozzászólás

Feladó: Károly
Küldve: 2008. 07. 29., K 18:24
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: peugeot308 - Az oroszlán mancsocskája puhácska?
 
 

Kedves Tibor!

 

A pontosítás kedvéért egészíteném csak ki a tudását.
A Comfort Pack és a Feline között még két felszereltségi szint van, és ott a Premium Pack (5 ajtós) felszereltségnél a függönylégzsák már szériafelszereltség. Magyarországon a térd- és a hátsó oldalsólégzsák nem rendelhető csak.

És idéznék egy 308-ast bemutató cikkükből:
"...aztán meg vagy kilenc légzsák, amelyek közül a térdet védő az igazi újdonság. Jut eszembe, kéne már lassan valami tüntetést szervezni, hogy legyen vakbelet, vesét, hüvelykujjkörmöt védő lufi is. Aztán lassan eljutnánk a légzsákból készített autókig, onnan meg már csak egy lépés a dodzsem."
http://totalcar.hu/tesztek/p308bem/

Tovább már nem is kommentálnám a totalcar következettségét és objektivitását, amivel azt hiszem Önöket még soha senki sem tudta megvádolni.
 

Károly

Kedves Károly,

köszönöm a pontosítást, bár ez semmit sem változtat a véleményemen arról, hogy a Magyarországon fogalmazott Peugeot 308 családnak csak egy bizonyos részére igaz az öt csillag. Mert ugyebár a Prémium Pack nem nevezhető alapkivitelűnek, sőt, a térdlégzsákért még ennél is felárat kérnek, igaz, mindössze 35 ezer forintot.

Ami az én véleményemet illeti: senki sem épít feleslegesen térdlégzsákokat egy autóba, csak akkor, ha (mondjuk az Euro NCAP tesztjén) fennáll annak a veszélye, hogy a kormányoszlop, vagy a műszerfal alsó része megsérti a lábat. Magyarán: ha a konstrukció teszi szükségessé.
Onnantól kezdve viszont, hogy ezt a térdlégzsákot kihagyják a kocsiból, semmi sem garantálja, hogy egy baleset során nem lesz lényegesen nagyobb a térdsérülés kockázata, mint egy olyan (kormányoszlop-, műszerfal-) kialakítás esetében, amelyet eleve térdlégzsák nélkülire terveztek. Az mindenképp elgondolkodtató, hogy ilyen modelleknél is ugyanakkora, netán néha kisebb a térdsérülés kockázata a vezetőnél, mint egy térdlégzsákos Peugeot 308-asnál.
Mivel nem tudom törésteszttel alátámasztani, ez a vélemény erősen szubjektív. Ahogy elég sok vélemény is az a Totalcaron.

És ezt ön kiválóan észlelte.
Üdvözlettel:
Papp Tibor

Aki szirénás szeretne lenni...

2008. július 29., 17:11 Módosítva: 2009.07.25 20:01
5
85 hozzászólás

Feladó: Edem

Küldve: 2008. július 15. 10:17

Címzett: Szőke Viktor

Tárgy: Hogyan legyek kormányőr????? :)

Tisztelt szerkesztőség!

Nemrég olvastam az RSVPTC-n a versenyzői ambíciós levelet, nos én hasonló ügyben fordulok hozzátok, csak én nem versenyezni szeretnék. Hanem A8-asban üldögélni és minisztereket fuvarozni!!! Szerintem a hasonló személyi sofőrök az élet császárai az autós újságírók után. Csak annyi a kérdésem hogy milyen jogsi és végzettség kell mondjuk a gárdába való jelentkezéshez. Előre is köszönöm a segítséget!

Üdvözlettel: Edem

Kedves Edem!

Hogyan lehetsz kormányzati sofőr?

Először is, fizetni kell Papptibinek 2,5 millió forintot.

Persze ez csak vicc, szerintem a végén már örülnél, ha ilyen egyszerű lenne. (És én is.)

Ehelyett viszont be kell slattyogni Budapesten a Köztársasági Őrezred Pannónia utca és a Bessenyei utca sarkán lévő garázsába, ahol az őrezred Gépjárművezető-kiképző alosztályát kell keresni. Miután kinyilvánítottad a szándékodat, adnak egy időpontot felvételi vizsgára.

Az adott időpontban aztán ki kell tölteni egy tesztlapot, különböző KRESZ és forgalmi kérdésekből. Ezen valószínűleg megbuksz, olyan nehéz.

De ha mégsem, akkor forgalomban fogsz vizsgázni, és ebből fogsz megbukni, hiszen tutira rosszul csinálsz valamit.

Ezután jön a komoly erőpróba: újra és újra nekifutni, és átmenni ezeken a vizsgákon. Ha kellően kitartó vagy, és átmentél sokadszorra – ekkor jön a rosszabb szakasz. Hiszen várólistára kerülsz. Ekkor már feltűnik a kiképzőknek, hogy ez a srác nagyon ide akar kerülni. Ne legyenek olyan illúzióid, hogy nem nyomozzák le, kinek is kémkedsz. Mert megteszik.

Ha mégis tiszta vagy, akkor vársz és vársz. Akkor vagy előnyben, ha korábban már szolgáltál valamilyen fegyveres testületben. Sajnos, addig, amíg a listán van akár egy ilyen ex-egyenruhás, addig semmi esélyed, az ugyanis előbb fog bekerülni, ha felvétel van.

Összegezve: sokkal kitartóbbnak kell lenned, mint amit el tudsz képzelni. Aztán ha mégis összejön, légyszi jelentkezz, hogy összehasonlíthassuk, mekkora királyság is, amit csinálsz!

Sok kitartást:

Papptibi

Tiborék lakossági ellenállást szerveznek

2008. július 29., 10:18 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
21 hozzászólás

 Budapesten nem egyszerű történet a parkolás. Sokszor percekig kering az ember, mire helyet talál, azt is hat utcával odébb. Van, aki minden nap eljátsza ezt, amikor hazamegy... Egyik olvasónk úgy döntött, nem nézi tétlenül a dolgot, hanem megpróbál a tettek mezejére lépni:

Feladó: Tibor
Küldve: 2008. július 17. 12:58
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: parkolási problémák- hátha érdekes

Sziasztok!

Én most nem az autózásról, hanem a parkolásról illetve annak (tudatos?) ellehetetlenítésérôl írnék. Azért gondoltam rátok, mert most épp valamiféle lakossági ellenállást szervezünk Erzsi szomszédommal, (aláírásgyüjtés, ilyesmi), gondoltam, hátha érdekel titeket is, konkrétan meg úgy általában: hogy nehezítik az önkormányzatok az autósok életét.

Most ott tart az ügy, hogy próbálom megtudni az illetékes elvtárs nevét, és próbálom megszerezni (meg lennék lepôdve, ha sikerülne...) a lakossági fórumok jegyzôkönyvét, az elôzetes tanulmányokat, kutatásokat, amik azt igazolták, hogy elég lesz negyedannyi parkoló is az utcában (meg a környéken), részletek alant.

Történetünk a Ferencvárosban játszódik, napjainkban. Szépen újul meg a környék, új házak, felújított régi épületek,  rendbetett terek, némi zöldfelület itt-ott, tényleg minden klassz. Hogy még szebb legyen, pár éve elkezdték az utcákat "díszburkolattal" kicsicsázni, ami még rendben is lenne, de valami sérült agyú önkormányzati emberke kitalálta, hogy nem jó az, ha az úttest két oldalán autók parkolnak, elég lesz oda kevesebb parkoló is. Nosza, csináltak jó széles járdákat,  elhelyezték a demszkykarókat és hipp-hopp máris fele annyi parkolóhely van az adott utcában.

Most épp a Liliom utca van soron. Eddig kiválóan elfért az út két oldalán kb 50-60 autó, közöttük vígan járt a kukáskocsi, meg az utcában található szálloda elé parkoló buszok is elfértek, és a járdákon is lehetett gyalog közlekedni, nem állt fel még véletlenül se oda senki, de majd most! Szép, még szélesebb járda lesz az eddigi széles járda helyett, és max. húsz autónak elegendô parkolóhely. Hogy a többiek hova állnak, az legyen az ő gondjuk, vegyenek/bérljenek maguknak garázst havi harmicezerér' vagy vigyék föl az emeletre a kocsit ha már megvették a rohadtak... Egy apró bibi van csak: minek sétálóutcává alakítani egy olyan környéken az utcákat, ahol az égvilágon semmi nincs (már a lakásokon kívül)? Nincs egy üzlet, kocsma, semmi az adott utcában, ki a franc fog ott sétálgatni a három méter széles járdákon? Hogy jön az önkormányzat ahhoz, hogy a lakók megkérdezése nélkül jelentős többletköltségbe verje az ott lakókat, én pl. ha akarnék se tudnék a saját mélygarázsunkba állni, merthogy nem építettek ilyet... Csak arra tudok gondolni, hogy valamelyi nagyeszűnek "érdekeltsége" van a környéken levő parkolóházakban, ahol már most is kb 30 rugó egyhavi parkolás amit én pl nem valószínű, hogy meg tudok fizetni.

Szóval nagyon szép lesz az utcánk, csak épp az autósok élete lesz még nehezebb.

Örülnék, ha érdekesnek találnátok a problémát, ami most épp csak a miénk (pár tucat autótulajdonos családról van "csak" szó) de ez szerintem ennél általánosabb: a helyiek megkérdezése, beleegyezése nélkül rengeteg helyen csinálják ugyanezt, teszik lehetetlenné az utcai parkolást. Tudom, hogy ez nem alapvető állampolgári jog, de mit csináljon az a pár(tíz/száz)ezer ember, aki ilyen-olyan okból nem rendelkezik saját garázzsal?

Üdvözlettel:
Tibor

Ez van, ez Magyarország...

2008. július 28., 16:42 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
9 hozzászólás

Feladó: Péter
Küldve: 2008. július 24. 7:47
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: ertelmeskres

Tisztelt Papp Tibor!

Problémám, hogy a vasúti átjárót már régóta a környezetéhez képest csökkentett sebességgel kell megközelíteni (90/40, 50/30 ha jól tudom). Sajnos a csökkentett sebesség kezdetét megadó figyelmeztető táblákat nem mindenhol helyezték el megfelelően. A régi rendszer szerint maradtak kint. Így előfordul, hogy a szabályokat betartva akár 100 métert is 30-al kell megtenni. Ez nem életszerű. Ezt gyakran ki is használják a sebeség ellenőrzésekor, sok autóst "elkapnak". Ön szerint lehetséges-e, hogy vagy a KRESZ módosításával, vagy a táblák megfelelő helyre (életszerűen) rakásával ez a helyzet megváltozzon?

Köszönettel: Péter

Kedves Péter!
Hasonló kérdésemre azt mondták az illetékesek, hogy valóban, de egy országot áttáblázni pénz, pénz, pénz....
Magánemberként amúgy sem értek egyet ezzel az előírással - ahogy Ön is írja, ez gyakorlatilag az egyszerű traffipaxos kaszálást hozta magával.
Ahogy például a zebrák előtti 30-as korlátozás ötlete is ezt eredményezné.
Az ilyen esetekben általában a rendőrség közlekedéstechnikai osztályát kell bombázni, lehetőleg heti egy levéllel, és akkor majd mérlegelik a konkrét esetet. Mivel ezt nagyon kevesen teszik meg, minden marad a régiben. Kampányszerűen biztos nem fogják átnézni a vasúti átjárókat. Se.
Ismerek például egy helyet, ahol két nagyon éles kanyar követi egymást, 70-es táblát tettek ki. De a kanyar olyan, hogy sportkocsival egy bátor sofőr 40-nel meri bevenni. A helybéliek már odagraffitiztek egy kérdőjelet a táblára. Ez minimum öt-hat évig pl senkit sem zavart, pedig ugye biztos jár arra útellenőr...amit egyszer kiraktak, az változni nemigen fog.
Ez van, Magyarország.
Azért próbáljuk meg jól érezni magunkat benne.
Üdv
Pt

Szép döntés! Xjr 1300 Yamaha

2008. július 15., 13:40 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
7 hozzászólás

From: Árpád
To: Winkler Róbert
Sent: Friday, July 11, 2008 9:14 AM
Subject: Xjr 1300 Yamaha teszt


Tisztelt Winkler Róbert !
 
Nagyon megörültem mikor megláttam a Totalbike oldalán, hogy tesztelik az új Xjr 1300 -as Yamahát. Sajnos az ilyen típusú motorokról ritkán írnak, bár egyre népszerűbbek a naked bikeok. 

Én is egy ilyen motort hajtok, bár az enyém 2004 -es évjárat. Abban az évben vettem 0 kilométeressen, elötte pedig egy 1999 -es évjáratút használtam még az SP kivitelt ami csak 3 dologban különbözött az alaptól ( Öhlins rugóstag, kétszínü fényezés, extrább ülés ).  Egy 1994 -es FZR 1000 után ültem át az Xjr -re és nagyon megfogott a szinte teljessen alapjárattól használható bőséges nyomaték. Teljessen beleszerettem az Xjr-be az új változat a 2004- es pedig végképp meggyőzött, bár ezen kicseréltem átalakítottam egy két dolgot.

Tettem fel széles lapos kormányt, ez rengeteget javított a vezethetőségen, motorikussan is tuningoltam kicsit, hengerenként direktszűrőt kapott, sport kipufogót, ezt összehangoltattam, majd 2 foggal kisebb első lánckereket is kapott, ettől jobban kiforog 5 -ik fokozatban és jobban is gyorsul. Ezek az átalakítások után óra szerint 260-at mentem vele. Kivitte az órát persze itt biztos csal de 250 körül lehet valahol a vége, egy R1 -el mértük. Az biztos, hogy gyári állapotához képest jelentőssen jobb erősebb, brutálisabb lett. Ez ugye még karburátoros. Tettem fel 1 kis plexit is a szélvédelem miatt, ami 140-150 ig nagyon hatékony, ha hosszabb túrára megyek felteszek egy nagyobb Givi plexit.

A fékek tényleg nagyon jók. Én többször voltam már vele a Hungaroringen, tudom nem oda való de sok sportmotorost megtudok vele szorongatni akik a közúton csak a nyélgázt ismerik a pályán ahol meg lehetne kanyarba is menni ott meg csak bénáznak. Ahhoz, hogy szinte mindent ki lehessen hozni belőle pályán kellett csinálnom konzolt a lábtartóhoz, hogy feljebb legyen mert hamar leért és nagyon kopott. A kipufogót is elég magasra kellett emiatt tenni.

A legjobb köröm 2:27:06 volt, még 1-2 másodpercet ki tudnék hozni belőle de ez a max szerintem. Ez a típus tényleg nem kezdőknek való, ha tempós lendületes motorozásra akarjuk használni akkor nem lehet félválról venni. Az is biztos, hogy nem gyakori látvány az utakon, én is bárhol járok vele megcsodálják, szerintem a legszebb a kategóriájában. Csatoltam képet, videót is szerettem volna küldeni de túl nagy fájl, nem küldi el.
 
 
Üdvözlettel:
Árpád

Kedves Árpád,

Szép döntés!

Üdvözlettel:

Winkler Róbert

Bűzlő használtautók

2008. július 11., 15:04 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
40 hozzászólás

 Szerdai visszatekerős cikkünkre érkeztek az alábbi olvasói levelek, amikre a szerző válaszolt:

Feladó: Sándor
Küldve: 2008. 07. 09., Sze 7:59
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: tekernijo
 
 

Kedves Tibor,

Nagy élvezettel olvastam írását, ugyanakkor azzal nem értek számos ponton
egyet. Én magam is vettem Németországban autót, méghozzá a gyárnál
használtat. Közel sem volt benne annyi kilométer, mint, amit maga ír.
Megnéztem több kocsit is a keresés során, természetesen mind használt gyári
autó volt, de ott a jellemző futásteljesítmény 3-4 év alatt inkább az 50e km
közelében volt.
Mi magunk is már több kocsit használtunk, amikbe éves szinten 15e km-t
tettünk. Természetesen 10 éves korig kevés húzta ki, de a futásuk addigra a
100e km érhette el.
Azon állítását, hogy a magyar használtautó kereskedelm "bűzlik", viszont
egyetértek. Sajnos az egész ország így működik, ezért az lenne a csoda,
amennyiben pont ez a szektor lenne kivétel...

Üdvözlettel,
Sándor


Kedves Sándor!

Bűzlik, bűzlik, na de ennyire??! :)

Állítólag a németek is tekernek, csak nem annyit. Bár a gyári autóknál
jellemzően más a helyzet.
Nyilván ide nem ezeket hozzák, hiszen a cél: a lehető legolcsóbb, legtöbbet
futott vagy törött autót megvenni. Hiszen itthon a legmagasabbak a behozatal
terhei. Ha Ön ugyanannyiból, vagy kicsit kevesebből behoz magának egy autót,
mint amennyiért az itthoni kereskedésben látja, akkor hol a profit? Nekik is
élniük kell valamiből.


Üdvözlettel:
Papp Tibor

Dátum:  Wed, 9 Jul 2008 10:03:35 
Feladó:  Sándor
Címzett: Papp Tibor

 

Egyetértek Önnel, csak a helyzetet próbáltam kicsit árnyalni, hogy azért
futnak az itthoni utakon is "korrekt" autók egy darabig...
Egyébként én az itthoni árnál magasabb áron hoztam be kocsit. Jó minőségű
autót kint sem lehet olcsón venni. Ezért valójában kereskedőtől nem szabad
semmit venni, mert abban valami buktató biztos van.


 

Feladó: KI
Küldve: 2008. 07. 09., Sze 22:36
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: tekernijo
 
 

Tisztelt Papp Tibor!
Nekem van egy 2,5 éves dízelem, ami összesen 30e-t futott.
Valszeg nem vagyok sikeres ember.((
A cikk általánosít, ráadásul a tisztességes autósokat is csalónak mutatja be.
Nem hiszem, hogy a Tc az ilyen rossz cikkeknek köszönheti hírnevét.

 

Üdvözlettel:
KI

 

Kedves KI!

Már bocsásson meg, de ez az autókereskedőkről szól, nem a magántulajdonosokról.
Azt, hogy Ön mennyire sikeres, azt döntse el Ön. Lehet, hogy egyszerűen szereti a dízelmotort, mert jól megy és keveset fogyaszt.

Csupán arról van szó, kissé sarkítva, hogy nehogy elhiggye valaki, hogy az Ön példája tipikus. Ugyan vannak többen (ön a harmadik, aki ír), de ezek az autók nem fognak ott állni egy kereskedésben. Ön gondolom nem adja majd el egy neppernek, hanem az ismeretségi körében lecsap rá valaki - vagy a következő autójába beszámítják, és ott a kereskedő közeli ismerőse csap le rá.

Ha mégsem így lesz, akkor tévedtem.

Üdvözlettel
Papp Tibor


 

Aki versenyzői ambíciót érez magában

2008. július 10., 14:36 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
15 hozzászólás

Zsolt szeretne versenyző lenni, Gyulavitéz válaszolt kérdésére:

From: K.Zsolt
To: Gyulavitéz
Sent: Tuesday, July 01, 2008 10:40 PM
Subject: Érdeklődés

 

Tisztelt Szerkesztőség!

 
K. Zsolt 33 éves veszprémi lakos vagyok.
Biztos nevetségesnek tartják a kérésemet, mégis szeretném a segítségüket 
kérni, amennyiben lehet.
Engem mindig érdekeltek a pálya versenyek. Ezért amennyiben megfelelek és
lehetőségem adódna rá, szívesen versenyeznék a Suzuki vagy a Renault
kupában. Ezért kérem, amennyiben lehetséges, segítsenek abban, hogy teszt
vezetés keretében esetleg 1 vagy több istálónál kipróbálhassam magam.
Hátha tényleg nem csak én érzem úgy, hogy erre születtem. Sajnos anyagi
ehetőségem nem tette lehetővé azt, hogy én ezt önállóan megoldjam.
Várom válaszukat!

Üdvözlettel:

Zsolt


Kedves Zsolt!

 Mi nem segíthetünk neked, ez ügyben fordulj azokhoz az istállókhoz, akik 
indítanak kupás versenyautókat.

Zengő Motorsport: http://www.markakupa.hu/13/2/Kapcsolat.html

Proex AMSE: http://proexmotorsport.liveforspeed.hu/

GFS Racing Team: 
http://www.gfs.hu/ver2.0.3/indexx.php?fuseaction=cikk.cikk&cikk_id=202

Fonix Motorsport: http://www.foenixmse.hu/

Üdvözlettel,
 Gyulavitéz
 

Egy kamionos sirámai

2008. július 8., 13:12 Módosítva: 2009.07.25 20:01
12
104 hozzászólás

 Tamás nevű kedves olvasónktól kaptuk ezt a levelet, aki egyébként kamionsofőr. Az éremnek van egy ilyen oldala is:

Feladó: Tomi
Küldve: 2008. június 19. 13:58
Címzett: TotalCar
Tárgy: megjegyzés

Üdvözlöm!

A kamionosok nevében lenne egy megjegyzésem.
Az itt leírtak szerint csak arra valók, hogy az örömlányokat gazdagítsák.
Hozzá nem értő emberek bírálják őket. Negatív szemmel nézik az előzéseket, amik 90 km/h val történnek. Az utak állapotát nem a teherfuvarozás számlájára kellene írni. Aki már járt külfüldön, az tudja, mi a hiba. Ha igy haladunk,az autópályákon a kerékpár is elsüllyed.

Miért megy a kamion 90km/h val ?? Mert sebességkorlátozó van benne.

Ha a személyautókban is lenne, és a 280km/h végsebességű autók is max 120al mennének, az lenne az igazi. Senki nem önszántábol araszol Pesten 3 órát.

Szégyen hogy nem a valóságot írják. Mit szólnának hozzá a megfelelő emberek, ha a határtól fél órára érné a KAMIONSTOP őket, mert 1 személyautó feltartotta ??
És 1 vizeletszagú parkolóban kellene állnia 2 napig a tűző napon ??
Persze sem wc, sem zuhanyzó, és esetleg ennivaló nélkül ??
Vasárnap este amikor egész nap nem aludt, mert 60 fokos kabinban nehéz, induljon el.
A család meg persze várná, mert a gyerekeknek be van igérve a 7végi program.
Szomorú valóság.

Lenne mit tanulni Spanyolországtól, és néhány országból. De nem, itt csak az megy, ami valakinek negatív, és az biztos nem a kitaláló.

Ki lehet próbálni bárkinek hogy 2 napig ül az autójában a tűző napon, azután kétszer is meggondolja, hogy miről is beszél. A teherfuvarozás nélkül éheznének az emberek, és nem lenne semmi a boltokban. Könnyű így, bemegyek az áruházba, és lám, van minden.
Miért is ??
Mert a sokat fikázott kamionos, aki örül hogy pihen, és nem k.rvázik, odavitte az árut hajnal 4-kor.

Külön öröm, hogy a kötelező vezetési időket van mikor lehetetlen betartani, mert araszolni kell, vagy a tervezett parkoló zárva. Ezért persze több ezer euró a büntetés.

Gondoljon bele a személyautós: Mondjuk 600 km a tervezett út hazáig. 580 km megvan, és egyszer csak lejár a vezetési idő. Na nem baj, negyed óra maradt hazáig, de most szombat reggel 8 van. Hmm, vasárnap este hazaér a család, STOP van.

És még 1000 igaz dolog, amit ha tudnának, akkor más lenne a nézet.

Boldog leszek ha a nagyvárosokban megtiltják a kamion áthaladást.
Viszont akkor lenne az igazi, ha személyautón kívül más nem is mehetne be.
Igy azok hordhatnák be az élelmiszert, építőelemet, műszaki árut, stb a boltokba. :-)

Már várom, és a többi kamionos is.

Üdv.: Tomi

Bunkó a MÁV Szegeden

2008. július 2., 14:15 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
21 hozzászólás

Szellemvasutas cikkünkre érkezett Róbert levele:

From: Róbert
Sent: Wednesday, July 02, 2008 10:39 AM
To: Rácz Tamás
Subject: szellemvasut

Kedves Tamás,


bár én nem Budapest környékén lakom, így nem is érint különösebben a szellemvasút problémája, azért nagyon örülök annak, hogy efféle dologgal is foglalkoztok. Ehhez némileg hasonló problémára nálunk Szegeden is van egy példa, ami remekül tükrözi, hogy a MÁV mekkora figyelmet fordít azokra a dolgokra, amelyek csak valaki másnak okoznak kellemetlenséget.
Szegeden a Dorozsmai úton van egy vasúti átjáró. Az útról annyit kell tudni, hogy négysávos, ennek megfelelő forgalommal. Bár az út nincs tömve, de elég nagy a forgalma. Van külön kerékpárút is, bringával is sokan járnak itt. A vasútvonal szintén viszonylag forgalmas, mivel itt mennek a vonatok Szeged és Budapest között. A gyorsvonatok óránként járnak mindkét irányba, plusz a személyvonatok, vagyis elég sűrűn lecsukódik a sorompó. Egy-egy ilyen alkalommal legalább 100 méteres autósor gyűlik össze, de inkább hosszabb. Emiatt még nem is problémáznék, végülis a vonatoknak is járni kell.
 

A problémát az okozza, hogy közvetlenül az átjáró mellett van a dorozsmai vasútállomás. Innen indulnak Ausztria felé a kamionokkal megrakott Ro-La (Rollende Landstrasse) szerelvények, és persze ide is érkeznek meg onnan. Amikor a Ro-La végpontot ide helyezték (már sok éve), még nem volt kiépülve a szükséges infrastruktúra, a vonatra váró kamionok a Dorozsmai úton várakoztak, többnyire a Budapesti úti elágazásig ért a sor, és csak azért nem tovább, mert ott már nem volt hova állni. Aztán egyszer építettek egy parkolót az állomáson a kamionoknak, úgyhogy megszűnt végre a kamionsor. A helyi sajtóban lelkendezve fogadták a dolgot, a MÁV részéről el is hangzott, hogy milyen jó bevételt hoz a kamionszállítás, ennek ékes bizonyítéka, hogy még ezt a parkolót is el tudták készíteni belőle. Már ennek is jónéhány éve, és ez valóban remek dolog.
Már csak egy dolog hiányzik a boldogsághoz. Az állomás olyan közel van az átjáróhoz, hogy ha az utolsó váltón csak egy szóló mozdony vágányt vált, már le is csukják miatta a sorompót. A kamionszállító kocsikat pedig rendezgetni kell, és ehhez rendszeresen a vasúti átjárót veszik igénybe.

Én régebben Dorozsmán laktam pár évig, onnan jártam be Szegedre dolgozni, és gondolhatod, nagy öröm, ha az ember a menetrend miatt egyébként is sűrűn lezárt átjáróban azért kap sorompót hetente háromszor, hogy tizenöt kamionszállító kocsi elguruljon az orra előtt 3 km/h sebességgel, majd megálljon, váltó átállít, és visszaguruljon az egész ugyanekkora tempóban.
Én a helyi napilapnak korábban többször is írtam levelet, hogy esetleg mi lenne, ha a MÁV-nak abból a szédületes bevételből még arra is telne, hogy az állomás másik végén lefektessen mondjuk maximum egy kilométernyi sínt, hogy ott lehessen rendezgetni a kocsikat, de ezek egyszer sem jelentek meg. Persze a bakterek helyzete érthető, nekik semmiféle problémát nem jelent ez, hiszen nekik mindig szabad az út.
Csak megnyomják a gombot, a sorompó lecsukódik, az autók megállnak, ők akkor foglalják el az átjárót, amikor csak akarják.
Egyébként arról sem vagyok teljesen meggyőződve, hogy síneket kellene még fektetni, nem tartom kizártnak, hogy az állomás sínrendszere most is lehetővé tenné a kocsirendezést az átjáró igénybe vétele nélkül, csak esetleg kellene egy gondolkodásra képes ember, aki rájön a módjára. Igazából csak remélni tudom, hogy ez hamarabb megvalósul, mint hogy a sorompót egy Dorozsmára tartó mentő vagy tűzoltó előtt csukják le a kocsirendezés miatt.

Róbert

Maserati Spyder és Eva

2008. július 2., 13:59 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
5 hozzászólás

Feladó: Tamás
Küldve: 2008. július 1. 10:25
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: fiat50012dl

Kedves Winkler Róbert,

 

Olvastam a mai Fiat 500-ról szóló cikkedet, és ennek kapcsán szeretném megjegyezni, hogy Eva Longoria egy Maserati Spydert is hajtott a "Szülfelben". Ha már egyszer olasz autóról szól a cikked :-)

 

 

További infó itt: http://www.seenon.com/television/abc/desperate-housewives/character/gabrielle-solis/filter/product_subcat/Cars/#products

További jó munkát!

Üdvözlettel:
Tamás

Az ördögbe! Köszönöm az értékes információt így, uborkaszezonban.


Üdvözlettel:
 
Winkler Róbert

 

Miért is nem csinálunk prémium benzin tesztet?

2008. június 25., 09:48 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
37 hozzászólás

 

From: Tamás
Sent: Monday, June 23, 2008 12:05
To: TotalCar
Subject: Prémium benzin Mercedesbe ill. BMW-be


Tisztelt Szerkesztőség!

Mostanában tervezem új autó vásárlását, és egyelőre a Mercedes C-osztály és a BMW 3-as sorozat tűnik befutónak. Viszont, a nagy többséggel ellentétben én dízel-ellenes vagyok, így a Mercedes C180 Kompressor és a BMW 320i (170 LE-s, 4 hengeres) automata váltós verziói környékén nézelődök leginkább. Azonban, ezekről a motorokról egymásnak ellentmondó információkat lehet olvasni a neten: leginkább arra lennék kíváncsi, 95-ös benzinnel elmennek-e ezek a motorok, vagy a kompresszor (Mercedes) ill. a direkt befecskendezés (BMW) miatt minden tankolásnál vagy minden 2.-3. tankolásnál szükség van-e prémium (98-99-es) benzinre?

Várható egyébként a Totalcar hasábjain benzines prémium autókról szóló cikk? Nagyon kíváncsi lennék pl. egy A4 1.8T vs BMW 320i vs Mercedes C180Kompressor roundup-ra, bár nyilánvalóan a tesztautók szinte kizárólagos dízel volta miatt ezt nagyon nehéz lenne megszervezni kis hazánkban :(

Esetleg érdemes lenne a "szegény ember BMW-jével" (116i) is foglalkozni, pláne mivel ezt mostanában nagyon előnyös konstrukcióban kínálja a BMW nálunk...

Köszönettel,
Tamás

Ajánljuk Tamás figyelmébe egy régebbi prémium benzinekről szóló cikkünket.

Hát igen, ezért nem csinálunk ilyen tesztet!

 

Így is lehet büntetni

2008. június 24., 15:30 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
27 hozzászólás

Mentődobozos cikkünk apropóján egyik olvasónk elmesélte, nem kell ahhoz lejárt mentődoboz, hogy megbüntessen a rendőr. Így is lehet:

Feladó: Lóránt
Küldve: 2008. június 21. 3:13
Címzett: Rácz Tamás
Tárgy: mentodoboz

Tisztelt Rácz kolléga,

kár, hogy ez a cikk nem kommentezhető... nekem is mondta egy jóbarátom néhány hónappal ezelőtt, hogy emiatt nem büntethet meg a rendőr... de 2005-ben volt egy érdekes esetem: szabályosan haladtam, be voltunk kötve, égett a tompított, betartottam a sebességkorlátozást... kb 1 km-ről láttam, hogy ott igazoltatnak, nyugodt szívvel haladtam feléjük, tudván, hogy ha akarnak sem tudnak megbüntetni... nem az elsősegély dobozzal kapcsolatos ügy volt, elkérte a papírjaimat... mondott vmit, erre mondtam neki, hogy ez a kreszben nem így szerepel, erre azt a választ kaptam, hogy akkor nem adja vissza a forgalmit... ilyen esetben mit tehet az ember? Diktafon és egyéb technikai berendezés hiányában.:(

Üdvözlettel,
Lóránt

 (Egyébként a publiajink a Belsőségen kommentezhetőek.)

Fogyasztáscsökkentés kicsit máshogy

2008. június 24., 12:13 Módosítva: 2009.07.25 20:01
2
45 hozzászólás

Péter kedves olvasónktól kaptuk ezeket a zseniális ötleteket fogyasztáscsökkentés céljára. Ezeknek talán tényleg van valami értelmük:

Feladó: Péter
Küldve: 2008. június 18. 15:59
Címzett: Gulyás Gusztáv
Tárgy: magyarcsoda

Tisztelt Gulyás Gusztáv!

Örömmel olvastam "felvilágosító" cikkét a fogyasztáscsökkentő és teljesítménynövelő csodaszerekről, jó dolog, hogy egy ilyen nagy látogatottságú portálon felhívják az emberek figyelmét az átverésekre.Én magam soha nem próbáltam még semmi hasonlót, nem is fogok, tiltja a vallásom. :)

Azonban a Magyar Csoda valóban létezik. Úgy hívják, súlycsökkentés. Sokan bele sem gondolnak, mennyi fölösleges cuccot hurcolásznak magukkal a kocsiban. Nekem 875 kg-os autóm van (nem, nem japán :)), ilyen kis tömegnél már 50-60 kg súlykülönbség is érződik. Ugyebár kisebb tömeget ugyanakkora erő nagyobb intenzitással tud mozgatni, kevesebb energiafelhasználással, és ezzel együtt kisebb károsanyag kibocsátással. Nem mellékesen egy könnyű autó sokkal kezesebben viselkedik kanyarban is, úgyhogy csupa-csupa előny. Nyilván egy 1500 kilós autónál már nem tűnik fel ennyire a különbség, de ott is számít valamennyit biztosan.

Leírnék pár tippet a súlycsökkentésre, ha gondolja, ossza meg a többi autós kollégával is, hátha még nem gondolkodtak el ezen a dolgon:
- Csomagtartóban felejtett cuccok: nagy családi túra után még nem volt idő kipakolni a sátrat, hűtőtáskát, kempingszéket, gumizás után a régi gumikat, stb, úgyis elfér ott, munkába járáshoz meg nem kell a csomagtartó, addig hétvégén elvannak ott a dolgok. 3 perc őket kipakolni, ezzel 10-50 kilót nyerhetünk.
 

- Mélyláda: ha nem csajozásra/városban jaszkarizásra/rajoskodásra készülünk, hosszabb út előtt nyugodtan ki lehet pakolni a mélyládát, főleg ha mondjuk még gyerekek is vannak az autóban. Nyugodtan lehet hallgatni a zenét mélyláda nélkül is, feltéve ha valakinek nem fétise a dübörgő basszus minden kilométeren. Nyertünk 5-25 kilót.
 

- Szerszámok, pótalkatrészek: régebbi autókban szokás inkább ilyeneket hurcolni, de csak az ésszerűség határain belül. Egy ékszíj bőven elfér, egy gyújtásrotor, pár méter kábel, gyorskötöző, maximum 2-3 kulcs, és egy csavarhúzó. Ha ennél többre lenne szükség út közben, akkor már nagyobb a baj, nem fogunk nekiállni motort cserélni az út szélén. Szerszámosláda, több kiló pótalkatrész tök fölösleges. Ezzel is nyerhetünk 5-10 kilót.
 

- Gyermekülés: Sok autót látok akár több gyermeküléssel rohangálni, miközben csak a sofőr ül benne. Nem hiszem, hogy mindenki épp az óvodába rohan a kölkökért. Nyerhető súly: 5-15 kg.
 

- Felnik: Ez talán a legfontosabb. Alufelni vásárlásakor ne csak a dizájnra törekedjünk, hanem emelgessük is meg a kiválasztott kerekeket. A kis tömeg nem feltétlenül egyenlő a rossz minőséggel (ld. versenyfelnik). Persze nem kell rögtön magnézium kerekekért rohanni a boltba, de amellett, hogy csökken az autó saját tömege, a forgatott tömeget is csökkentjük, és még a futóművünket is kíméljük vele. Nem mellékesen minél kisebb a rugózatlan tömeg, annál jobb az autó úttartása. Egyszóval megéri jobban szétnézni felnivásárlás előtt. Nyerhető súly: 10-20 kg
 

- Ülések, kárpitok, és úgy általában a belső tér: Ki-ki eldöntheti, mire van szüksége az autójában. Persze ez ízlés dolga is, de mint tudjuk, a szépség nem feltétlenül áll rokonságban a praktikussággal. Aki évente 360 napot egyedül él le az autójában, annak totál fölösleges hátsó üléseket cipelnie. Ugyanez igaz az egyterűek harmadik üléssorára is (már ha van). Egy ülés a sofőrnek, egy az utasnak, ha valakit SOS-ben el kéne dobni valahová, és ennyi. És ha már nem utazik hátul senki, akkor le lehet venni az ajtókárpitokat is (régiautósok előnyben), a kapaszkodókat, egyéb fölösleges macerákat. Nyilván nagyobb lesz a zaj az autóban, nyilván nem esztétikus látvány az ülés nélküliség hátul, de valamit valamiért. Elvetemültebbek kidobálhatják az összes kárpitot is, én nem tettem, de ez megint csak ízlés kérdése, kompromisszumok mindig kellenek. Akár 50-100 kilót is nyerhetünk ezzel az akcióval.
 

Még lehetne folytatni a sort apróságokkal, ajtózsebben hagyott, soha nem használt többszáz oldalas térképekkel, rengeteg dologgal, de ezeket már mindenkinek a saját fantáziájára bízom. Remélem adtam pár jó tippet az olvasóknak, és Önnek is.


Tisztelettel: Péter

Nem érti...

2008. június 12., 16:14 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
54 hozzászólás

Egyik olvasónk - nevezzük Péternek - fantáziáját megmozgatta a fogasztáscsökkentőkkel folglalkozó cikkünk: 

Feladó: Péter
Küldve: 2008. június 12. 13:46
Címzett: Gulyás Gusztáv
Tárgy: magyarcsoda

 Tisztelt szerkesztőség!


Felkeltette figyelmemet az Önök által reklámozott termék. Az lenne a kérdésem, hogy menyi lenne az ára, milyen métékű a fogyasztás csökkentése, és milyen garancia van arra, hogy működik? Hogy pontosítsak, egy 1997-es Opel Astra Caaraván 1,6 16v motorral felszerelt járműről lenne szó, aminek a jelenlegi fogyasztása.6,5l/100 km országúti, 8,5-9/100 km városi, 7,5-8/100 km vegyesben.

Köszönettel: Péter

Kedves Péter!

Szomorú hírem van: a sörösdoboz, a kínai strandpapucs és a fogpiszkálók semmilyen, általam ismert elrendezésben nem alkalmasak az Astra fogyasztásának csökkentésére, ezért szerkesztőségünk nem is forgalmazza a „magyar csoda” néven emlegetett eszközt.

A cikkben pont arra próbáltam rávilágítani, hogy érdemes némi egészséges bizalmatlansággal szemlélni és józan paraszti ésszel még egyszer átgondolni a fogyasztáscsökkentő csodacuccokkal (továbbá a péniszhosszabbítókkal, fogyasztótablettákkal, valamint a rézből készült varázsingákkal) kapcsolatos dolgokat. Nem kizárt ugyanis, hogy az Ön vágyait kihasználva egyszerűen be akarják csapni. Kérem, ne hagyja magát!

Üdvözlettel:

GG

Min buknak a suzukisok?

2008. június 11., 16:28 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
852 hozzászólás

From: N. J-né

Date: June 10, 2008 7:27:32 PM

To: Totalcar

Subject: érdeklődés

A következő problémával keresem meg Önöket várva segitő tanácsukat: 3 éves Suzuki Swiftem van amelyre bankhitelem van, jelen pillanatban a fennálló tartozás az autóra 1.89o.ooo ft. /a vételára 2.89o.ooo ft  volt./ Szeretném az autót lecserélni Opel Astra gépkocsira. Találtam is a 3A kereskedésben  ugyanennyi a vételára. Sajnos ők azt mondták nekem, hogy az autómat 1.2oo.ooo ft-ért számolnák be, a különbözetet nekem kellene kifizetnem egy összegben a bank felé. Plussz az autóra melyet venni szeretnék be kell fizetnem 2o százalék majdnem 4oo ezer ft önerőt. Nagyon irreálisnak tartom azt, hogy a 3 éves autóra 1.2oo.ooo ft-ot ajánlottak, és ez az egész egy óriási bukás lenne, hiszen az én autómra is ugyanannyi a tartozás, mint amennyit kérnek a kinézett autóért. Kérem adjanak tanácsot, hogyan tudnék ebből a szerencsétlen helyzetből a legszerencsésebben kijönni.

Válaszukat előre is megköszönöm:

N.J-né Baja

Kedves N.J-né,

külön kell választanunk az Ön autójának a piaci értékét és a bankkal szembeni tartozását.

Ön ugye fizette a törlesztőrészleteket. Ha kiszámolja, (a kezdőrészlettel együtt) biztosan jóval többet fizetett már, mint egymillió forint. Ha leegyszerűsítjük, a többi a bank haszna volt. Sajnos Ön egy olyan hitelkonstrukciót választott, amelynél a törlesztés első szakaszában az autó nem nyújt fedezetet a teljes tartozásra, vagyis ha a futamidő során úgy dönt, eladja, akkor rá kell fizetnie. Mert az autó használtpiaci értéke kevesebb, mint a fennálló tartozása. Sajnos, Önnek ezt a békát le kell nyelnie. Ez volt az első bukás.

Most jön a második. Ön úgy döntött, hogy egy autókereskedőnél számíttatja be a kocsit. Tekintve, hogy ebből élnek, ők a piaci ár alatt fogják beszámítani, mert hát el is kell adni utána, van egy csomó költségük (mosatás, munkabér, km-óra visszatekerés, stb...). Itt viszont van egy kis mozgástér. Ön akkor jár jól, ha saját maga eladja a kocsiját, és akkor még 100-200 ezer forint közötti összeget nyerhet, az ilyen évjáratú Swiftek kb így mennek a piacon. A dolog szépséghibája az, hogy előtte rendezni kell a hitelt és nincs garancia a gyors eladásra. Dunát lehet velük rekeszteni, annyi a Swift. Addigra meg lehet, hogy a kiszemelt Astra elkel.

Én mit tennék az Ön helyében? Esetleg szétnéznék abban a Suzuki-kereskedésben, ahol az autót vette, nincs-e ott a beszámított járgányok közt egy Önnek tetsző másik Astra, esetleg más autó. Ki tudja, ha ugyanannak a banknak a hitelkonstrukcióját választja, talán kedvezőbb költségekkel nyergelhet át. A másik alternatíva az, hogy most nem vesz se Astrát, se mást, hanem vár, hogy a hiteltartozás elfogadhatóbb szintre csökkentjen. Ez a megoldás is hordoz némi kockázatot, hiszen a Swift is veszíteni fog értékéből, ahogy telnek a hónapok. Nem ismerem az Ön hitelkonstrukcióját, de meg kell kérdezni a finanszírozót, hogy fog alakulni a tartozás az évek során. Tovább bonyolíthatja a kérdést, ha ez nem forintalapú hitel, hanem pl. svájci frank alapú, hiszen akkor az árfolyamingadozások is bekavarhatnak.

Az ügy szolgál több tanulsággal is:

- sajnos a kis kezdőrészletű, nagyon hosszú futamidejű hitelek ilyenek, ezért kerülendők. - a Suzukinak szokása, hogy amikor kihoz egy új modellt, a régebbit leárazza. Olvasónk pont belesett egy ilyenbe: megjött a Splash, lement a Swift2 ára és ez a használtpiaci árakat is lenyomta. Aki tehát Suzukit vesz három évnél hosszabb futamidőre, az nyugodtan kalkulálja be ezt is veszteségként.  Így jártak a swiftesek az Ignis megjelenésekor, így jártak az ignisesek a Swift2 megérkezésekor, és most olvasónk is. Ez így működik.. - hitellel terhelt Suzuki beszámíttatása egy hitelre veendő használt Opel Astrára - nos, lehet, hogy van rosszabb kombináció, de nem sok. Sajnos az Opel eladásakor majd hasonló nehézségek elé nézhet, ezért nagyon gondolják meg, milyen távra terveznek. Bár riasztó lehet egy magasabb törlesztőrészlet, összességében sokkal jobban járhat vele: mindenképp rövid futamidőt válaszzanak!

Üdvözlettel: Papp Tibor

Szabad-e jobbról előzni?

2008. június 11., 11:02 Módosítva: 2009.07.25 20:01
2
42 hozzászólás

Feladó: Ákos
Küldve:2008. június 11. 7:21
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: hangoskip

 Motoros témához lenne egy kérdésem és pár észrevételem:
A kérdés a jobbról előzgetés lenne. Te is írod. Tilos? Remélem, mert k**ra kiszámíthatatlan dolog... Tehát ha én jobbra kis ívben akarok bekanyarodni, indexelek, satöbbi, akkor kell-e arra számítanom, hogy a semmiből egy motoros rongyol belém és majd én leszek a hibás? Én úgy gondolom, hogy ha MÁR MELLETTEM van, akkor látom, ha meg nincs mellettem és indexelek akkor meg nem előzhet meg, párhuzamos közelekdésről egyazon sávon belül meg nem beszélünk.
A felvetésem:
- Jó e az, hogy egy motoros éjszaka az Árpád hídon 80-nal megy 1 keréken, közben az eget világítja és a tükörből nem látni, hogy jön valami?? Haverom majdnem megölt egy ilyen istenbarma faszkalapot előzéskor...

- Miért kell a motorosnak előrepofátlankodni a lámpánál ÚGY, hogy ELÉM áll? Ha marad a 2 sáv közt, oké. De mért gondolják a kétkerekűek, hogy abból, hogy a motor jobban gyorsul, az is következik, hogy előbb veszik észre, hogy vált a lámpa... Mert sokszor nem veszi észre, én meg má mennék fél perce...

- És a bónusz, de ez a fentihez csatlakozik: a robogósok mégis mit képzelnek? Mégcsak nem is gyosulnak jobban VAZE!!

üdv,
Ákos

 

Kedves Ákos,


Árpád hídi egykerekezés ügyében egyetértek, főleg, hogy nem is tudok egykerekezni. És a motorosok sajnos átlagban szerintem nagyobb barmok, mint az átlagautós. Tehát az össz motoros/barom motoros arány jóval nagyobb, ez tény.
Jobbról előzni pedig semmivel sem szabad, és hát igen, mindnyájunknál benne van a pakliban, hogy egyszer megölünk egy kamikaze motorost, nekem is van tévés kollégám, akinek a visegrádi szerpentinen a motorházán halt meg egy kanyart elsokalló motoros.

A lámpánál azért kell az autó elé pofátlankodni, hogy az autók közötti résbe ne szoruljon motoros, tehát ne duguljon be a folyosó. Egy átlagos motor, már egy 600-as is kb. 3 másodperc alatt van százon, tehát lényegesen jobban gyorsul, mint egy autó; ezt persze nem azért mondom, hogy mindenki tesztelgesse, csak hogy egy normális elindulásnál a motoros nem tarthatja fel az autóst, leszámítva mondjuk a padlózó Gallardósokat. Ez persze a motorra vonatkozik, és nem az esetleg elmélázó motorosra. Én ezért előrepofátlankodáskor le se veszem a szemem a lámpáról, mert az tényleg súlyos, hogy előrepofátlankodok és még fel is tartom a sort.

A robogósok meg... Hát igen. Viszont minden robogós és motoros elvileg csökkenti a közlekedési terhelést, tehát ha ugyanők autóval mennének, sokkal nagyobb lenne a dugó.


Üdvözlettel:
 
Winkler Róbert

Mégsem éri meg a dízel?

2008. május 30., 14:57 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
414 hozzászólás

Feladó: semmicico
Küldve: 2008. május 30. 12:21
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: v7020d

 Szia!

Szerintem nem jól számítottál. Nincs értelme csak a fogyasztási adatokat összehasonlítani. 

Egy dízel igaz, hogy kevesebbet eszik, ám a szervízköltsége is magasabb. Gondolok itt arra, hogy a kötelező szervíz 15-20 % drágább és arra, hogy (a motor) meghibásodásnál esetén szintén kb. ennyivel magasabb a számla.

Azt mondanám, hogy ez utóbbit egy jó ideig nem kell komolyan számba venni ( fiatal kocsinál ), ám a mai magyar helyzet  persze nem ilyen. Az újabb magas nyomású befecskendezéssel működő diezel autók kifejezetten érzékenyek a gázolaj minőségére - és ezzel itthon komoly gondok vannak ( lásd  pl. mazda6 fórum az indexen ) .

Továbbá a számításoknál azt is figyelembe kellene venned, hogy a diesel autók drágábbak.

Én is számoltam, osztottam /szoroztam és nekem az jött ki, hogy 3 évre, 120 E km -re tervezve, a benzines kb. ugyannyiban van mint egy hasonló diesel .

A számításnál nem vettem figyelembe, hogy a dieselüzemanyag ára meredekebben emelkedik mint a benzin  , sem egy esetleges meghibásodás  költségeit.

üdv

semmi cicó

Kedves Cicó!

Részben van igazad. De pont ezért írtam a következőt az egész kalkuláció elé:
"legalább ilyen jól vezethető benzinmotorral".

Ezzel egy az egyben kizártam az összehasonlításból a sima, kétliteres benzinmotort. Amely egyébként mindössze 60 ezer forinttal olcsóbb, mint a dízel, eleve picivel rosszabbul gyorsul (11,3 másodperc a dízel 11 másodpercével szemben). Ám a gyorsulási adat becsapós: ez azt jelenti, hogy ha szétforgatod a benzinest, akkor megy picivel rosszabbul, mint a dízel. De ha nem forgatod, akkor sokkal lomhább.

Ellenben ugyanúgy húszezrenként kell szervizelni, mint a dízelmotort - szerintem ilyen kondíciók mellett a kétliteres benzines költségekben sem versenyképes a dízelmotorral. Arról nem is beszélve, hogy még az elméleti fogyasztása is több 2,7 literrel (ez a norma szerint nézve közel +50 %!). Szerintem a gyakorlatban ez a motor is csak úgy fogyaszthat (a gyakorlatban) tíz liter alatt, ha nem járnak vele nagyvárosi forgalomban és nem autópályáznak vele túl gyorsan. Na de ilyen körülmények között a dízel simán elmegy 6 literrel. Tehát ez engem is meglep, de erre a verzióra is igaz a számításom.

Viszont a napi közelekedésben a dízelt a nyomatékossága miatt inkább a turbós benzinessel érdemes összevetni, ez a V70 esetében a 2.5T soft turbót jelenti (régebben voltak kisebbek is, de megszűntek). Ez már rugalmasságban is jó, sőt, sokkal jobban gyorsít álló helyzetből százra
(-2,4 mp). Ez már tényleg különbség, valóban remek motor ez az öthengeres. De őszintén szólva, nagyon szerény becslés rá a 11 literes gyakorlati fogyasztás. De ha csak 10,5 l/100 km, már akkor is igazam van.

Miért? Igaz, hogy az öthengeresre 30 ezer km az olajcsere-periódus, ami 120 ezer km-re vetítve két csere megspórolását jelenti, viszont ez a motor 1 460 000 forinttal kerül többe. Ha tehát egyik sem romlik el, és mindenáron V70-est akar az ember, akkor a egyértelműen a kétliteres dízel a legjobb anyagi szempontból. Ezek durva számítások persze, lehet, hogy csak 420-as gázolajig. Viszont ma még úgy tűnik, hogy ilyen árarányok mellett a gyakorlatban még mindig a dízel éri meg jobban.
Pláne azért, mert ha gyorsan mennek vele, alig nő a dízelmotor fogyasztása a benzineshez képest. Nyilván, ha gond van a részecskeszűrővel, vagy beáll egy injektor, kicsit romlik a mérleg, de a 2.5T anyagilag semmiképp sem meggyőzőbb.


Üdvözlettel
Papp Tibor

 

 Kedves Tibor!

  Végre valaki aki reálisan méri össze a diesel és benzines "kérdést".
  A múltkor is felháborodtam egy ilyen összehasonlításon ahol összevettettek egy 1,4 dizel autót, és egy 1,4 (agyrém!!!!!) benzinest. A kulcs szó az általad is használt "vezethetőség".
  It a boltomban is ezzel érveltem, de azt mondták, ezer emberből csak egy gondolkodik így mint én.Te vagy a második.De ha egy rosszul kiszámított előzés leküzdése után tennénk fel ugyan ezt a kérdést???? A benzines autós már nem biztos, hogy válaszolna ( pl. 1,4 literes Octavia).
  Aki ezeket a hülye összehasonlításokat készíti szerintem a következő módon vásárol:
  BOLTBAN:  -Jó napot kívánok, tessék parancsolni!
                       -Jó napot kívánok, mennyibe kerül?
                   - 2500 forint.
                       - Akor kérek 3 darabot, köszönöm.


  Köszönön neked, ez a levezetés korrekt.


  Üdvözlettel
 József

 

De hát tartsuk tiszteletben mások hülyeségét.
Üdv
pt

...pláne, ha azt nézzük, hogy az az 1,4 benzines még benzinesnek sem a legjobb. Számolni kell, ennyi. Nyilván agyonhasználtan, amikor már a dízelben nagynyomású szivattyút kell cserélni, meg hasonlók, már másmilyen lehet a mérleg.

V70 szőrözés

2008. május 29., 17:20 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
5 hozzászólás

Feladó: Dávid
Küldve: 2008. május 29. 14:09
Címzett:Papp Tibor
Tárgy: volvo v70 20d

 Üdvözletem !

Én a szőrözős olvasó vagyok.
Az oké, hogy lefordították a menüt magyar nyelvre de a fénykép tanúsága szerint a Lane departure warning (sávelhagyásra figyelmeztetés?), hogy, hogy nem sikerült magyarra?
Illetve nem igazán láttam utalást a stabilitásra. (vak volnék?) Lévén méretes kombi autó, milyen a stabilitása? Kanyarban? Jávorszrvasnál?
Egyébként a cikk akárcsak annak alanya kiváló.
Volt szerencsém egy V40 20d -t vezetni minap. Hát mesés.

Tiszteletem:

Dávid

 


Köszönet a kedves szavakért. Amit hiányolt: a V70 stabil, nagy a tengelytáv, kicsit feszesek stabilizátorok (valószínűleg ezért ráz egy kicsit a keresztbordákon, mint írtam), az összhatás egy kellemes túraautóé. Ez azt jelenti, hogy egy átlagautós kívánalmainak többszörösét tudja, a többit meg az elektronikus stabilizálás teszi hozzá.

A szőrözéssel kapcsolatban: valóban, a lefotózott képernyőn van egy angol nyelvű menüpont. Szerintem egyszerűen azért, mert a Lane Departure Warning magyarul kb így hangzana: sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, vagy valami hasonló...ennyi betű csak több sorban férne el. A többi viszont tényleg magyarul van, esküszöm:) A magyar nyelv sajna kevésbé tömör, mint az angol.

Üdvözlettel:
Papp Tibor

Kedves Dávid!

Jön az S80?

2008. május 29., 12:19 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
32 hozzászólás

Feladó: Ádám
Küldve: 2008. május 29. 7:44
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: v7020d

 Kedves Tibor!

Csak egy érdekesség, ami valószínűleg nálunk sem várat soká' magára: Belgiumban láttam S80-ból is 2.0D változatot! Az aztán a presztizs arculcsapása, de logikus lépés!

Üdv:

ÁDám

Papptibi

Hála a regadónak, szerintem is jön. Azért jópofa, hogy annyi a regadója, mint egy jobb benzines Honda Civicnek....Már alig várjuk a tesztautót!