RSVPTC

A Hyundai-ok megítélése

2008. május 21., 09:45 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
49 hozzászólás

 A Hyundai Klub Magyarország elnöke sajnos vagy nem sajnos, nem volt teljesen elégedett az i10-ről megjelent cikkünkel. De Papp Tibor azt hiszem, mindent érthetően megmagyaráz:

Feladó: F.Kornél
Küldve: 2008. május 16. 21:03
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: i10bem

 Tisztelt Papp Tibor Úr!

Elolvastam az i10-ről szóló cikket, melyet Őn írt. A hangvételben nem "csalódtam" ,mert évek óta hasonló a Hyundai márkával kapcsolatos megítélés a Totalcar-on. Viszont az mégis megütötte a "szememet", hogy egy miniautó nem bírja el a dél-koreai munkaerő költségeit és ezért kezdték el Indiában gyártani. A pontos információ a következő, Indiában régóta képviselteti magát a Hyundai Motor Co. a gyártás és eladás terén, sőt a Hyundai Atos Prime-ot is ott gyártják, és fogják is még egész sokáig az ottani piacra, mert ebben a kategóriában a legkeresettebb az Atos és a Maruti. Tehát nem új dolog ez az anyacégtől, sőt, gyártanak Hyundai-t az USA-ban és Európában is. Jelenleg a világ 5. legnagyobb autógyára. 
A hazai viszonyok sajnos az indiai (akiknek jobb a valutájuk mint a Forint...) felé tolódik, egyre inkább a minikategória kerül előtérbe.
Jómagam 4 éve hajtok egy Atos Prime-ot. Az autó (mint a Hyundai-ok általában)kifogástalan. A nagyobb autóklubok által végzett felmérésekben sokszor végez a Toyota mögött a márka...
A megemelt futóműnek köszönhető a bedőlés, ami még nagysebességnél (körforgmalomban) sem vészes, pláne nem ijesztő, s őszintén megmondom, hogy a téli "csapatások" kivételével még nem sikerült kihoznom belőle a kisördögöt. Munkámból adódóan sokat használom rossz terepviszonyok között. Szántóföldet is járt meg párszor, valamint a Szigetközt is keresztül-kasul bejártam már milliószor, s még a tengelyig érő sár sem jelentett gondot. Sőt a Dunán átívelő épített zubogókon is sikerrel áthalad az autó (lökhárító tetjéig érő víz).
Azzal, hogy írtam Önnek csak annyi célom volt, hogy egy kicsit más színben tüntessem fel mind a márkát (melyet lenézően kezelnek sok helyen), mind pedig az Atos-t és az i10 típust is.
Ajánlom figyelmébe a www.gportal.hu/hyundai, valamint a www.hyundai-motor.com-ot. Az előbbin tulajdonosi vélemények, az utóbbin pedig számos érdekesség található. Érdemes az indiai Hyundai oldalt is megtekinteni.

További jó munkát kívánok!

Tisztelettel:

Füredi Kornél
elnök
Hyundai Klub Magyarország

Tisztelt Füredi Kornél Úr!

Nem tudom, milyen hangvételt vár a Hyundai-okkal kapcsolatban. Mi ugyanis soha sem egy márkáról írunk, hanem az adott típusról. Ha mondjuk az említett típust a BMW vagy a Skoda gyártotta volna, pontosan ugyanilyen cikk született volna róla. Azt már Önnek kell eldöntenie, hogy ez pozitívum, vagy negatívum.

Egyébként - bár nem régóta dolgozom itt - én úgy érzem, hogy írásainkban nem éri semmilyen hátrányos megkülönböztetés a Hyundai típusait, hadd emlékeztessem Önt például az i30 négycsillagos értékelésére a tesztünkben. Akkor mit mondjon a Renault a 2,5 csillagos vadonatúj Kangoora, vagy a Subaru a háromcsillagos Imprezára? A Hyundai típusai szemmel láthatóan feljövőben vannak, de a márka kínálata még nem teljesen homogén. Az i30 például egészen kiváló a maga nemében, szerintem ugyanez igaz a kisautók között az Accentre, de a pont most bemutatott, felújított Sonata is hatalmas minőségi fejlődésen ment át.

Nyilvánvalóan az i10 egy másik világ autója: úgy kell sikeresnek lennie, hogy Indiában is eladható (=olcsó) legyen, de azért az európaiak is elfogadják. Ezt a célt azonban biztosan kompromisszumok árán lehet elérni: egyszerűbb anyagok, kevés extra ötlet, célszerűség. Szerintem ilyen remek ár mellett nincs is szükség többre. Egyébként Az indiai gyártás valóban bevett dolog, nemrég olvashatta nálunk, hogy az eddig Angliában Nissan Micrát is ide telepítik, de onnan érkezett hozzánk a Suzuki Alto is, sőt, a Suzukik 1,3 literes kis dízelmotorját is ott készítik majd, nem tudom pontosan, hogy beindult-e már a gyártás.

Azt hiszem, az i10 akár az ön Atos Prime-jának méltó utódja, mert bár a gázlón való átkelést nem próbáltuk (talán ezt nem bánja az importőr), azért rossz úton meglepően jó. Ráadásul valóban kényelmes a rugózása.
Azonban ennek a fokozott oldaldőlés egyenesági következménye - tegyük hozzá, az "ijesztő" szót nem alkalmaztam rá. Viszont érdemes megemlíteni azok számára, akiket ez zavarhat.

Oldalukat megnéztem, s tegyük hozzá, meglepődtem, hogy a márkának milyen baráti köre van. Amennyiben programokat szerveznek, ezeket jelezzék ezen  az email címen, és mi a hétvégi programajánlónkban közzétesszük.

Üdvözlettel:
Papp Tibor

Minik: praktikum vagy divat?

2008. május 20., 10:17 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
7 hozzászólás

 A múlt heti Hyundai i10 bemutatóval kapcsolatban írt nekünk Peresz olvasónk. A szerző, Papp Tibor válaszolt:

Feladó: peresz
Küldve: 2008. május 15. 14:50
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: i10bem

Szia!

A hivatalos árlista szerint az alapmodellben is van szervokormány.
http://www.hyundai.hu/html/autok/i10_spec.pdf

Még két dolgot kiemelnék.
1. NÉGY tárcsafék. (Ez tényleg nem rossz ebben a kategóriában.)

2. Vízhőmérő a műszerfalon. (Ezt meg mindenki kihagyja, még feljebb is, szóval ez sem semmi, egy városi autóban jól jön.

Nem is olyan rossz vétel. Városi dodzsemnek határozottan jó., mint írtad. :-)

Ez a praktikumra koncentráló mini, szigorúan racionális alapokon. A divatmini (Fiat 500, Ford Ka, Citroen C1, Lancia Ypsilon) már régen elvált a "praktikusok"-tól (Fiat Panda, Chevy Spark).

Szóval attól függ, ki melyik felé hajlik. Én speciel a praktikum felé. A kettőt legjobban kombináló mini eddig egyetlenegy volt: az előző Twingo. Bár a háromajtósság mínusz pont.

Üdv

 Szia!

Szerintem a Twingo jobb abból a szempontból, hogy létezik hozzá tologatható hátsó ülés, ha már alapból ilyen rövid a csomagtartója - egy ilyen jópofa lenne a Hyundaiba is. A kocsi a célnak megfelel, szerintem ez tényleg a "használati tárgy"-kategória, ahol nem az élmény dönt.

Sokszor az ABS-hez féktárcsa is jár, de például a Suzuki dobféket alkalmaz hátul. Azonban én nem az elvet szoktam díjazni: vannak rossz konstrukciójú, gagyi anyagú tárcsák és jól működő dobok. Hátul, ilyen kiskocsinál, amivel nem mennek kétszázzal autópályán, nem vontatnak hatalmas lakókocsikat, szóval, a dobfék tökéletesen megfelelhet.

Ja, és köszönöm, én úgy emlékeztem, hogy alapban nincs szervó - meg a műszaki adatokban is benne volt a szervótlan verzió. Javítottuk.

Üdv
Pt


Most már ezt is tudjuk

2008. május 19., 09:12 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
5 hozzászólás

A múlt heti szárnyas hajós cikkünkre több olvasó is reagált, egészen érdekes infókat megosztva velünk. Például egy T-72-es harckocsi szakértő megírta, hogy mekkora pontosan egy T-72-es tankja helyett a hengerűrtartalma:

From: Csaba
Sent: Friday, May 16, 2008 3:32 PM
To: Winkler Róbert
Subject: szarnyas

 Tisztelt Winkler Róbert!

Ismét érdeklődve olvastam cikkedet, melyben most a dunai hajózást veszed nagyító alá. Különös vonzódást érzek a "nagyvasak" iránt, főleg gépészeti szempontból, ezért alig vártam, hogy a sok érdekes, de számomra másodrendű beszámolód után az erőforrásokat is szemügyre vehessem. Ambivalens érzésekkel vettem tudomásul, hogy bár szép kép készült a motortérről és a leírás is frappáns, de csak a legerősebb hajót említed és ismét hibázol a cikkben: "...hogy ez a T72-es tank 62 liter hengerűrtartalmú motorja..."
Mivel közelebbi ismeretségben vagyok a T-72 harckocsival, biztosan állíthatom, hogy a motor hengerűrtartalma: 38,8 liter körül van (~150x180), ami jócskán elmarad az általad említettől. Amúgy a T-72 szabályzat (Pc/25) V-46 típusjelöléssel illeti a motort, amely egy mechanikus feltöltővel van ellátva, így hozza létre a 780/2000 (Le/ford) teljesítményt és 3100/1200 (Nm/ford) nyomatékot. Egyéb adatokért fordulj hozzám bizalommal, ha tudok/lehet segítek.
Egyébként a kép alapján nehéz megmondani, de lehetséges, hogy ez a motor szolgál a T-72-ben is.
Remélem nem neheztelsz rám a kijavítás miatt, nem kukacoskodásnak szánom.
Maradok továbbra is hűséges olvasótok!

Üdvözlettel: Csaba

 A csúnya éttermi hajóról is kiderült, hogy micsoda:

From: Anonymus
Sent: Thursday, May 15, 2008 6:46 PM
To: Winkler Róbert
Subject: szarnyas

 

Az Újpesti öbölben található csúnya "éttermi" álló hajó valójában casino-szálloda hajó és Albán rendelésre Kismaroson készült a Santeam kft.  álltal. Sosem fizeték ki.

 A holland felirat megfejtését pedig Sanyától kaptuk:

From: Sanya
Sent: Thursday, May 15, 2008 6:34 PM
To: Winkler Róbert
Subject: szarnyas

 Szia Robi!

Tetszett az íras, míg olvastam én is ott voltam veletek a Dunan. :) Látom a holland nyelvű tábla tetszett, íme egy hevenyészett fordítás: Gépterem, Nem bejárat. A személyzet csak csökkentett fordulatszámnál mehet be. Max 800 RPM.

Üdv, és további jókat!
Sanya
Belgium

Most már mindent tudunk. Köszönjük!

Winkler felnijei

2008. május 16., 11:44 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
8 hozzászólás

Megőrülök! Nincs annál megalázóbb, mint amikor az ember egy teremgarázsban tárolja a szép, karcmentes, lelkesen rendbentartott autóját egy azonos típusú és színű, rettenetes pusztulattal. A pusztulatot speciel mostanában megjelent papír alapú újságunkba is beraktuk, a cikk arról szól, miért ne vegyünk meg egy ilyen autót még olcsón se. Erre ilyen leveleket kap az ember:

From: Szasza
Sent: Thursday, May 15, 2008 10:29 PM
To: Winkler Róbert
Subject: Miata felni


Szia Robi!

Megvettem a Totalcar magazint, és ismerős volt a Mazdád alufelnije! Nekünk van egy ugyanilyen garnitúra, csak a küllők feketék, a perem pedig polírozott! Egy import Escorton volt, a kocsi ment a felni maradt. Ha kíváncsi vagy rá szívesen küldök képet ha adsz nekem egy mail címet! A Fiestánkra próbáltuk fel, jól néz ki! Amúgy nagyon ritka ez a típus, a neten semmit nem találok róla! Ha esetleg többet tudsz a Mas márkáról kiokosíthatnál! Régi felni de szerintem nagyon ott van! 

Ciao! Szasza.


Ááááááááááá!
Kedves Szasza, örülök, hogy írtál, de az nem az én Mazdám, az enyémen gyáriak a felnik és kisebbek is, 14-esek. A Mas márkáról még sose hallottam.


  Az én MX5-öm


Az újságban látható MX5

Üdvözlettel:

Winkler Róbert

"Az ember, aki legtávolabb olvassa lapunkat" verseny

2008. május 14., 11:13 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
17 hozzászólás

A megjelenés utáni napokban a legújabb Totalcar magazin már a tengerentúlra is eljutott. Miklós le is fotózta nekünk. Ezennel meghírdetjük "Az ember, aki legtávolabb olvassa lapunkat" versenyt. Eddig Miklós vezet Észak-Karolinából.

Update: május 15. 13:30

Újabb nevező a versenyen. Ezzel a képpel Ádám átvette a vezetést :)
 

Feladó: Ádám
Küldve: 2008. május 15. 12:15
Címzett: Asztalos Angéla
Tárgy: "Az ember, aki legtávolabb olvassa lapunkat" verseny

Sziasztok!

A csatolt képpel szeretnék indulni a versenyen.

 

Feladó:Miklós
Küldve: 2008. 05. 10., Szo 2:02
Címzett: Totalcar
Tárgy: TC újság

 

Kedves TC!

Bizonyítván, hogy a napokban megjelent TC újság megérte a fáradságot mellékelek egy képet, és egyben szeretnék benevezni, habár még meg sem lett hírdetve, " Az Ember, aki legtávolabb olvassa lapunkat" versenyre.
Felesleges említenem, nekem Réka után a "Veszélyeztetett német bálnák" cikk tetszett a legjobban.
Még sok hasonló újságot kívánok minden TC-t szerető társamnak!

 

UI: Küldök még egy képet ráadás gyanánt. Ma készítettem, élőben sokkal viccesebb volt az a "valami" ami a vonóhorog alján fityegett jobbra-balra. Bár a "valami" által a külvilág felé küldött üzenete kétes, értelmezés kérdése :)

Üdvözlettel,

Miklós

 

 

Logikus

2008. május 13., 09:21 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
6 hozzászólás

 Peti autórádió vásárlási dilemmájával Papp Tibitől kérdezett:

Dátum:  Fri, 02 May 2008 16:03:53
Feladó:  Peti
Címzett:  Papp Tibor 
Tárgy: Autórádió   

 

Segítségüket szeretném kérni autórádió ügyben.
Nemrégiben találtam rá egy áruházban a következö autórádióra: Logik 5005CA.
Segítségüket szeretném kérni hogy ez a márka mennyire minőségi, vagy egyáltalán minőségi termék-e? Most 9900 Ft-ért árulják, mp3-as mono kijelzös.
Vagy inkább javítassam meg a gyári 16 éves végfok hibás Blaupunkt-ot?

Előre is köszönöm.
Tisztelettel: Peti

Tisztelt Totalcar!

 Szia Peti,

Biztos örülnél, ha azt írnám, hogy ez tulajdonképpen olyan cucc, mint egy Pioneer, csak nálunk nem annyira ismert, ezért kell ilyen olcsón adniuk. De nem írok ilyet.
Azonban tudd: az ilyen cuccok is működnek egy darabig. Ha nem guruló stúdiót szeretnél a kocsidból csinálni, arra megfelel, hogy menet közben hallgasd. Csak hangszóróra se költsél túl sokat, mert az már kidobott pénz lenne.
Ezek az alap cd-s rádiók elműködnek egy pár évig, aztán a lézer úgyis elöregszik - de ugyanez igaz az igazi márkák legolcsóbb modelljeire is.
Viszont ott van rajta az USB, ha tehát már ugrik a zöttyenőknél, egyszerűen fogod, felveszed MP3-ra a zenéket, rádugod pendrive-on, és kész.
Egy dologgal lehet még bajod: az ilyen legolcsóbb készülékek rádiói nem mindig a legjobb vételi érzékenységűek, így ha az autód antennája sem a legjobb, az agyonvághatja a rádiózást, pláne, ha a kedvenc rádióidat kisebb teljesítménnyel sugározzák.

Netán a Blau? Szerintem jobb, ha szétnézel a Vaterán.

Ezt mérlegelve döntsél - ne feledd, minden annyit ér, amennyibe kerül.

Üdv:
Papptibi

Szeretnél autószerelő lenni?

2008. május 9., 10:12 Módosítva: 2009.07.25 20:01
1
25 hozzászólás
Péter érdekes kérdéssel keresett meg. Autószerelő szeretne lenni. Ez manapság hiányszakma, ennek ellenére alig találni nem középiskolai nappali képzést.

 

Feladó: Péter
Küldve: 2008. április 24. 16:49
Címzett: Asztalos Angéla
Tárgy: auószerelo képzés

 Szia!

Nem tudtam, hova forduljak a Totalcaron belül, de mivel te kezeled a levelezés rovatot, gondoltam, esetleg neked is írhatok. A lényeg az, hogy szeretnék autószerelői végzettséget szerezni. Ez idáig nem lenne gond, de jelenleg van egy munkahelyem, ahonnan nem szívesne lépnék ki. Ezért szeretném estin elvégezni a szakmát. Erre van lehetőség valahol Budapesten vagy környékén? Hétvégén is bejárok, ha kell, az se gond, ha fizetős.
Mivel van már egy szakmám, mindenképp fizetnem kell érte, ezért az anyagi vonzata másodlagos kérdés.
Van esetleg valami ötletetek, hol végezhetném el?
Ha autószerelő képzés nincs, akár az autóvillamossági műszerész is szóbajöhet.

Válaszotokat előre is köszönöm:

Péter

Kedves Péter!

  A kérdésed egyszerűnek tűnt, de aztán kiderült, hogy mégsem az. A legtöbb műszaki szakiskolában csak nappali tagozaton oktatnak autószerelést, a munkaügyi központ felnőttképzései között pedig egyáltalán nem szerepelt az egyébként hiányszakmának tekinthető autószerelés. Viszont érzelmi intelligencia-, és menedzser képzéseket vannak dögivel...

Végül hosszas telefonálgatás és internetes keresgélés után mégis találtam egy olyan intézményt, ahol van esti autószerelő képzés. Ez budapesti Csonka János Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola.

Idén szeptemberben is terveznek esti csoportot indítani, ha összejön a minimális 28 fő jelentkező. A jelentkezés feltétele az érettségi. A képzés egyébként 2 éves, OKJ-s oklevelet adó szakmai képzés. Az esti tagozat pedig inkább késődélutánt jelent: heti 3 alkalom (hétfő, szerda, péntek) 15-19 óráig. Reméljük ez még belefér a munkád mellett. A tandíj 100 ezer Ft /tanév, plusz kb. 20 ezer Ft tankönyv költség. Nagyjából ezek a lényegi infók.

Ha van még kérdésed nézd meg az iskola honlapját (innen tudod letölteni a jelentkezési lapot is), de a legjobb, ha felhívod őket, mert a honlapon én is kevés infót találtam.

Sok sikert és jó autószerelést kívánok!

Üdv: Angéla

Szlovák rendszám, de mit szól hozzá az APEH?

2008. május 8., 16:36 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
37 hozzászólás

  A szlovákiai rendszámos cikkünk sokaknak felkeltette az érdeklődését. Többen kérdezték, hogy, hogy is működik ez a kiskapu. A levelekre a szerző válaszolt, én pedig könyvelőnket kérdeztem meg a témáról: 

Feladó: Gábor
Küldve: 2008. április 28. 23:49
Címzett: Vályi István
Tárgy: segítség!

 Tisztelt Vályi István!

Elolvastam ezt a cikket és az lenne a kérdésem, hogy ha én mint Mo.-i lakos kimegyek Szlovákiába autót venni, szlovákiai lakcím nélkül akkor azt hogy kellene intézni? Ugyanúgy mintha rendelkeznék szlovákiai címmel (ahogy leírta a cikkben)?
Ebbe bele lehetnek kötni valakinek hogy szlovák rendszámú autóm van de nincs szlovák állandó lakcímem? Vagy erre jogosult pl. a rendőr hogy számonkérje tőlem hogy töltök-e 183 napnál többet szlovákiában?

Elnézést a sok kérdésért de valóban érdekelne a téma.

Köszönöm előre is a válaszát.

Gábor

 

Kedves Gábor!

 Szlovákiában minden további nélkül vásárolhatsz autót, nem kell hozzá  lakcím. Viszont lakcím hiányában nem jelentheted be, szóval vissza autóstól Magyarországra és onnantól kezdődik a játék.

 Nem a rendőr fogja számonkérni az út mellett, hanem feljelent, és az  adóhatóság előtt tisztázhatod magad. Bekérhetik mindenfele  életvitelhez szükséges papírodat, hogy kintre köt a munkád és a  családi kötelékek, hogy kint járnak oviba a gyerekek, hogy kint  vásárolsz minden második napon a boltban, hogy a kinti lakcimen a  nevedre jön a gáz, víz és villanyszámla, meg a vezetékes telefon, a  tévé és az internet.

 Dióhéjban összefoglalva: Magánszemélyként meg lehet próbálni, de van  esély a lebukásra, mégha teljességgel nonszensz is a helyzet.
 Cégalkalmazottként, vállalkozóként azonban minden törvényes és jogilag tiszta.

 Üdvözlettel:

Vályi István

 

Feladó: Viktor
Küldve: 2008. április 29. 10:07
Címzett: Vályi István
Tárgy: szovrendsz

 Hello!


Érdekes cikk, egy dolog azért megütötte a szememet: magánszemélyként úgy vehetsz szlovák rendszámú autót, ha nyilatkozol, hogy életvitelszerűen szlovákiában élsz, és min 183 napot ott töltesz. Jól értettem? (bocs, ha nem, kicsit gyorsan olvastam). Ezzel csak az a bajom, hogy ha ilyen nyilatkozatot teszek írásban, akkor a hatályos nemzetközi adó törvények/egyezmények szerint ha munkavállaló vagy, akkor személyi jövedelem adót is ott kell fizessél ahol életvitelszerűen élsz, "rezidens" vagy. Értem, hogy vállakozóknak ez nem gáz, és van kettős adóztatási egyezmény amivel ezt le lehet papírozni, de szerintem a többség ezzel nem törődik. Ha meg lepapírozod, hogy mégis Mo-n fizetsz,akkor meg nem vagy jogosult kint autót venni és szerintem a kör bezárult, bár nem vagyok jogász...
Nyilván az EU adóhatóságai (jé a szlovák APEH és a magyar APEH egy kalapba tartozik...) között az info áramlás -szerintem- még gyerekcipőben jár, és nem sok esély van a lebukásra. Csak azt akarom mondani, hogy veszélyesnek érzem ezt a szitut. Nem hiszem, hogy a szlovák cég erre kellően felhívja a figyelmet. Gondolom a szerződés kisbetűs részében van egy nyilatkozat, hogy "a helyi adó és jogszabályokat betartom..." és máris itt a szívás. A legrosszabb helyzet leegyszerűsítve: megveszem az autót, nem értek az adókhoz, aláírok minden papírt, örülök a spórolásnak, majd pár év múlva a magyar APEH felkeres, hogy szlovákiában nem fizettem SZJA-t, pedig nyilatkoztam arról, hogy ott élek. Mondom: de Magyarországon fizettem! (tegyük fel, hogy még ez is igazolható). Ő reakciójuk: ez nem érdekel senkit, ők most nem magyar APEH, hanem EU APEH, szlovák APEH megbízásra, lehet kezdeni magyarázni a bizonyítványt.
Nem tudom érthető voltam-e. És az is lehet, hogy erre van jogi/adótanácsadói szakvélemény, akár garanciavállalással is...szerintem nincs ismétlem, cégeknek biztos tuti... és a cikk témájával alapvetően egyetértek, pofátlanok a magyar szabályok melyek fittyet hánynak az EU szabad kereskedelmi elveinek, csak a bevételszerzés motiválja.

Üdv
Viktor

Ui.: Ja még annyi, cimborám német rendszámmal csinál hasonlót. őt amivel "jóakarók" paráztatják: APEH úgyis megtalál és megkérdezik miért magyar mobiltelefonod van ha kint élsz? Válasz: céges, itteni cég stb. Ok, ha kint élsz, akkor miért Mo-i hívásaid vannak... mondjuk ez nálam urban legend inkább...

 

Szervusz Viktor!

 Nem elég nyilatkozni ahhoz, hogy szlovák papírokon fusson az autód.
 Igazolnod kell egy állandó lakcímmel, mivel ennek alapján jelented be  a helyi Kerületi Hivatalban (hogy megkapd a forgalmit). A szlovák APEH  nem valószínű, hogy a továbbiakban belefolyna a dologba, hiszen te már  adózol azzal, hogy itt veszed a gépjárművet, esetleg itt tankolsz,  fizeted az illetékeket, biztosítást.
 Bizonyítanod a Magyarországi APEH felé kell majd, és csak tőlük függ  milyen mértékben és mennyire mélyen merülnek el a bizonyítós játékban.

 Ugyanazt tudom válaszolni, mint egy előző levélre:

 Nem a rendőr fogja számonkérni az út mellett, hanem feljelent, és az  adóhatóság előtt tisztázhatod magad. Bekérhetik mindenfele  életvitelhez szükséges papírodat, hogy kintre köt a munkád és a  családi kötelékek, hogy kint járnak oviba a gyerekek, hogy kint  vásárolsz minden második napon a boltban, hogy a kinti lakcimen a  nevedre jön a gáz, víz és villanyszámla, meg a vezetékes telefon, a  tévé és az internet.

 Dióhéjban összefoglalva: Magánszemélyként meg lehet próbálni, de van  esély a lebukásra, mégha teljességgel nonszensz is a helyzet.
 Cégalkalmazottként, vállalkozóként azonban minden törvényes és jogilag tiszta.

 Üdv és fel a fejjel!

Vályi István

 

Én pedig a könyvelőnktől azt tudtam meg, hogy a magyar jövedelem után Magyarországon, a szlovák jövedelem után Szlovákiában kell adózni. Tehát attól, hogy valaki életvitelszerűen Szlovákiában tartózkodik, vagyis évi 183 napnál többet, nem kell Szlovákiában adóznia, ha ott egyébként nem dolgozik és szlovák jövedelme nincs. Viszont az életvitelszerű ottartózkodást bizonyítani kell a magyar APEH felé minimum egy lakcímmel, vagy albérleti szerződéssel, nem árt egy szlovák élettárs vagy férj/feleség sem. Ám még ez sem garancia. Az APEH sem buta, tudja mire megy ki a játék, ezért várhatóan ezeket az eseteket alaposan fogják vizsgálni. Például szerintem elég nehezen lehet azt bizonyítani, hogy valaki 8 órában dolgozik Magyarországon (mondjuk nem határközeli városban, hanem Budapesten), de az év több, mint felét mégis Szlovákiában tölti...

Autóvásárlási tanács: új, családi és dízel

2008. május 7., 12:50 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
47 hozzászólás

András nevű kedves olvasónk autóvásárlási kérdéssel fordult hozzánk: új, családi és dízel autót szeretne venni. A tanácsot Winkler Róbert adta: 

From: András
Sent: Tuesday, May 06, 2008 8:21 PM
To: Winkler Róbert
Subject: Segíts nekem légyszíves


Szia Robi!

Bizonyosan sokan kérnek tőled (tőletek) segítséget autóvásárlással kapcsolatban, én is ezt szeretném kérni. Tudom, tudom most jelent meg a TC Expressz melléklete, de én új autóban gondolkodom. Hülyeség? Nem az?
Hasonlóan a magyar átlaghoz, én is az ár megjelölésével kezdem: maximum 5 mFt. Leginkább magam használnám az autót munkábajárásra, de emellett mennék vele vidékre a telekre, télen síelni, mert az jó, meg úgy általában szeretek autózni egyedül is, a barátnőmmel is, családdal is, tehát sokat ülnénk benne. Évi kb. 25-30 ezer kilométert vezetek, az elmúlt négy-öt évben legalábbis. Szeretnék dízel autót, nem csak a megtérülés miatt, inkább a nagy nyomaték, kellemes vezethetőség az ami e mellett szól. Őszintén bevallom, némi előítélet van bennem az olasz és francia autókkal szemben, így ezekben nem is gondolkodtam.

A kezdetektől olvasom (és néztem) a Totalcart, de a "rajongás" már a Kutyaszorítóban c. könyved megjelenése óta tart. Bízom az értékítéletedben és tapasztalatodban, nagyon megtisztelnél néhány gondolattal a fentiekkel kapcsolatban.


Üdvözlettel,
András

 Kedves András,

Nem hülyeség, illetve felfogás kérdése. Én nem vennék új autót az értékvesztés miatt: én egyszerűen a tízéves Toyotákat tartom jó vételnek. Van kevés kivétel az újautó-vásárlásra, például Honda Jazzt érdemes újonnan venni, mert jól tartja az árát, tehát nincs akkora különbség az új és az egy-két éves Jazz ára között. Ugyanakkor a használtpiac tele van gyanús, törött, szar Jazzekkel, párszor már körülnéztünk és eléggé elcsodálkoztunk. Szerintem egyébként a Jazz a te céljaidra tökéletesen megfelelne, leszámítva, hogy a legjobban felszerelt is csak négymillió forint.

Vagy, ha nagyon síelésben és dízelben gondolkodsz, esetleg nézd meg a Nissan Qasquai-t,
Az 1,5-ös, 107 lovas dízellel ugyan nem fogsz elájulni a híres dízelnyomatéktól, de már el lehet vele járni. Igaz, ez csak elsőkerekes, de visítva belefér még az ötmillióba (5,2). Összkerékhajtásra meg valójában elég kevés embernek van tényleg szüksége. Téli gumival és hólánccal bármelyik sípályára eljutsz elsőkerék-hajtással is. Szerintem próbáld ki mindkettőt, aztán ha egyik se tetszik, jelentkezz, és kitalálunk valami mást.

Üdvözlettel:

Winkler Róbert

Hülyén halunk meg

2008. május 6., 17:15 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
8 hozzászólás

 Egy olyan kérdéssel keresett meg minket Imre, amit hosszas fejtörés után sem tudtunk teljesen megálaszolni. A feladvány nem egyszerű, de ha Önnek van tippje, ossza meg velünk itt!

Feladó: Imre
Küldve: 2008. április 30. 14:57
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: Accord


A segítséged kérném annak a kiderítésére,hogy az 1989-es Accordom (még a 12 szelepes) betü és számjelzései mit is takarnak igazán. A teljes jelzés a következő:
4wALB EX-2.0i . Ebből a 2.0i ami eljutott az agyamig. A többi csak találgatás. Voltak baráti körben égész érdekes feltételezések(összkerékhajtás,összk.kormányzás).
Én arra tippelek, hogy ez valami olajos fékrásegítés talán az ABS elődje. Mivel már javítottunk féket és számomra teljesen ismeretlen fémcsövekkel is találkoztam és van a motorháztérben egy külön nagy tartály is amiből kideríthetetlen helyekre csövek sokasága fut. Már 5. éve van nálam de arra sem jöttem rá, hogy a kormány jobb oldalánál a műszerfal aljánál a

SIDE  VENT
                               PULL   OPEN
                               -----    ------
                                 L         R
mi a fenét nyit vagy zár mert hiába tolom le vagy húzom fel semmi változást nem veszek észre a levegő áramlásában.
Kérlek ebben segíts, hogy ne haljak meg hülyén, mert az öreg vas biztosan sokáig az enyém lesz még mert IMÁDOM.
Egy igazi MUSZASI: kívül kicsit kopott, de belül egy remek harcos 240000 km-rel.
 
Üdv:Imre, Bp.

 

Kedves Imre!


Nem jársz messze a valóságtól: az ALB valójában nem az ABS őse, hanem az ABS maga. Csak akkoriban még nem alakult ki egységes rövidítés-használat, ahogy ma az ESP-t hívják DSTC-től VSC-ig mindennek.
 Az ALB az angol Anti-Lock(ing) Brakes kifejezésből származik. Előtte a 4W arra utal, hogy mind a négy kerékre hat a blokkolásgátló, akkoriban ugyanis még simán gyártottak olyan autókat, amelyeken csak az első kerekeken volt blokkolásgátlás.

Nos, a másik probléma. Hát, zavarban vagyok. Lehet, hogy hülyén fogsz meghalni miattam. Sajnos összeültünk, de nem tudtunk rájönni a SIDE VENT probléma megoldására. Vigasztaljon az, hogy közösséget vállalunk Veled, hiszen mostmár mi is hülyén halunk meg. Talán csak az vigasztal minket, hogy legyen bármi is, úgyse működik. De kérdésedet közzétesszük, biztos tudja valaki!

Király a gép!
Üdv: Papp Tibor

Mire cseréljem a Fordomat?

2008. április 30., 10:26 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
52 hozzászólás
Botond nevű kedves olvasónk keresett meg minket autóvásárlási kérdésével. Mibe üljön át az ember egy Ford Focus-ból? Botondnak Winkler Róbert és Rácz Tamás is válaszolt:

From: Botond
Sent: Monday, April 28, 2008 4:44 PM
To: Rácz Tamás; Winkler Róbert
Subject: kérdés



Elnézést, hogy egy személyes kérdéssel kereslek titeket, de mégis: kis családom autócsere előtt áll és szeretnék tanácsot, segítséget kérni, azzal, hogy szerintetek mi lehetne a legjobb választás.

A paramétereink: hárman vagyunk, ebből egy fő kisgyermek, négyhónapos, meg két kutya is rendszeresen utazik. Viszonylag sokat autózunk, vidéki nagymamák, meg amúgy is.

Ami most van: 8 éves Ford Focus 1,6 benzines, ötajtós

Amit szeretnénk: legalább ekkora csomagterű autó, ebbe szinte minden belefér. A praktikum a lényeg, nem az esztétikum. Azért az fontos lenne, hogy ne egy lomha, gyenge motorú autó legyen, de nem is sportkocsit szeretnénk. Jó lenne, ha fenntartása észszerű összegből kijönne. A fogyasztás jó lenne, ha a mostani 7,5-8,5 körüli lenne, de azt nem tudtuk egyelőre eldönteni, hogy megéri-e dízelautót vennünk. Fontos, hogy olyan autó legyen, amelynek jók a töréstesztjei.

Ennyiért: használtan, 2-4 éveset max. 2,6 millióért

Előre is köszönöm, ha válaszoltok, remélem jól körülírtam, mit szeretnék.
 B.
Kedves Botond!

Szerintem ennyiért érdemesebb akár jobban felszerelt, kicsit régebbi toyotát venni.

Itt van pl ez:
http://www.hasznaltauto.hu/1355014_toyota_corolla_2002

egyébként meg az a Focus nem rossz autó, most minek átülni egy hasonló korú Corollába? De ez a Verso pl praktikumban király, meg vezetni is jó.

Üdvözlettel:

Winkler Róbert


Japánt, tulajtól, szervizkönyveset. Dízelt csak akkor éri meg, ha évente tíz, de inkább húszezer kilométernél többet mentek. A két-hároméves Nissanok még bőven garanciások is, de ilyenből pont nem volt kis kombi, csak a Note van, meg az Almera.

De ott az örök tipp, a Toyota, egy jó Corolla kombi, nesztek:

http://www.hasznaltauto.hu/2006931_toyota_corolla_2004

Ez tán nem kereskedő, és biztos odaadja két és félért.

Dettó:

http://www.hasznaltauto.hu/1968797_toyota_corolla_2005


Üdv:

Rácz Tamás

Nem minden autófényező színvak

2008. április 29., 14:38 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
24 hozzászólás

A fényezési témához érkezett az alábbi értékes hozzászólás Atis nevű olvasónktól. 
Íme az érem másik oldala:

Feladó: Atis
Küldve: 2008. április 28. 23:27
Címzett: Papp Tibor
Tárgy: színvak fényezők...


Helló !

Nos, lenne pár apró észrevételem, mivel én is autófényező volnék.

Kezdjük ott, hogy a téma százszor bonyolultabb, mint sem azt bárki is gondolná. Vannak tények, mint pl az, hogy a színkód az olyan, mint a választási ígéret, tájékoztató jellegű. Maguk az autó gyárak több ponton is tesznek annak érdekében, hogy ne legyen egyszerű a javítás. Kezdjük ott, hogy váltogatják a beszállítókat, és épp milyen gyártmányú festékkel fújnak, olyan színárnyalatú lesz az adott darab. Erre még rájön a hihetetlenül egyenletesen, és kb ugyanennyire vékonyan felvitt réteg, ami alól átüt az aláfújó szín, és ezzel olyan módon változik meg az amúgy sem pontos színárnyalat, hogy sokszor utánozhatatlan.

Az elején úgy indul a dolog, hogy az újonnan kifejlesztett színt felfújják egy mintadarabra, amiket a festék gyárak megvehetnek (nincs más választásuk) méregdrágán, majd ahhoz kifejlesztik a saját rendszerükből a megfelelő receptúrát, ami elméletben jó az adott mintához, de a tényleges autóhoz már kevésbé esélyes az imént említett átütéses okból. Persze erre még rájön az is, hogy egy ipari robotizált technológia által készített, és ehhez speciálisan kifejlesztett anyagokból készült fényezést kell "utánozni" a teljesen más körülmények között felhasznált javításra szánt anyagokkal.

Aztán jön még az, hogy egy adott típust is, nemhogy egy márkát, hány és hány különböző helyen gyártanak, és javarészt másik beszállító által gyártott festékből fújják, vagy ha ugyanaz is, de pl másik bányából származó alapszínekből keverik ki a színt. A lényeg az, hogy ha magába a gyárba vinném vissza a fél éves autómat, ők sem tudnák ugyanolyanra lefesteni.

Az egyik dolog, amivel a kedves kuncsaftok csak akkor szembesülnek, mikor javításra kerül a sor, hogy már a gyári új autója sem egyszínű, mivel pl a lökhárítókat általában ott festik ahol gyártják , és nem ott, ahol az autójukat készítik. Persze nem csak attól más a színe, hanem attól is, hogy más szögben áll, de sokszor köze sincs a kaszni színéhez. Sem pl lilaságban, sem szemcseméretben, stb.

A másik dolog amivel szembesülnek, hogy bárki bármit mond, olyan festékrendszer nincsen, amelyikből minden szín jó !!!!!!! Van amelynek a németekhez van több kidolgozott variánsuk, másnak az olaszhoz, de ez nem sokat számít.

A magyar piac amúgy is egy érdekes állat. Amíg az un. jóléti államokban marha sokat keres mindenki, és ezáltal baromi drága a javítás is, amit nem fizetnek meg, mert nem éri meg rákölteni annyit az autójukra. Szinte mindegy a minőség (egy jó közepes mindenre jó), mivel 3 évesen úgy is eladja az autóját, aztán vesz hitelre újat. Ezalatt nálunk meg 120 hónapra vesznek autót, ami a szemük fénye, és miközben próbálják óvni, nincsen pénzük megfizetni az elvárt minőséget. Ez csak az egyik baj. A másik az, hogy bár kevesen értenek hozzá, mindenki rétegvastagság mérővel jár-kel, csak épp azt nem lehet elmagyarázni nekik, hogy ha 180 mikront mér, az nem azt jelenti, hogy rommá volt törve az adott elem, csak átlakkozták. Na ezért jönnek sokan az "élbe jó legyen" c. műsorral.

Vegyük azt az esetet, hogy egy gyöngyházas, napon minden színben játszó festést nem csak idő kérdése kikeverni, hanem az összes festékfélét megnézve, állítgatva is lehetetlen. Persze mire idáig eljutnánk, már az sem 2 óra meló, plusz a rengeteg feleslegesen lekevert anyag ugye.... Szóval a lényeg az, hogy ilyenkor a GYÁRI technológia az árnyalás, ami annyit tesz, hogy a találkozási pontnál a mellette lévő elembe átfújunk színnel, elemen belül elfuttatva azt, majd telibe lakkozzuk, ezzel úgymond becsapjuk a szemet. Persze akármilyen rossz színt nem lehet elárnyalni, néha az ehhez szükséges szint eléréséig is rengeteget kell küzdeni. És itt jöhetne még 20 millió karakter a száz másik probléma ecsetelésére, hogy melyik színnel mit lehet, és mit nem...

Összegzésként csak annyit, hogy ha rossz a szín, az nem mindig a "mester" butasága, kell hozzá a kuncsaft is, ugyanis a spórolásnak ára van, és mivel a mi munkák van felül, azt már nem tudja helyrehozni a lakatos...  Sokszor, főleg kereskedőknél van, hogy van rá x ft, old meg annyiból... Na ilyenkor lehet csudákat látni. Azokat a dolgokat meg nem is említem, mikor pl az új sárvédőt csak kívül fúják le, néha még azt is alapozás nélkül, de mindegy is, mivel a belsején úgy is rohadni fog, csak azt nem látni egyből, majd az első tél után. A sógor-koma megcsinálja majd ócsón, aztán több kárt csinál, mint amit valaha is el tudna képzelni c. sztorit meg asszem ismerjük már. Na ez itt hatványozottan igaz.

Végül, nem védenék senkit, fényezőnek sem a géniuszok mentek a 8. után. Ebben a szakmában is rengeteg a kókler. Csak annyit mondanék még, nézze meg mindenki a házát/lakását, hogy az hogyan van megcsinálva, és mennyit ér...

Köszönöm, hogy "meghallgattatok" !

Üdv:

Atis


Kedves Atis!

Minden szavadat osztom.
Hidd el, hogy nem ezekre a finomságokra gondoltam, amikor ezt megírtam.
Minden szakmának vannak fortélyai, amit az adott illető valamilyen fokon ismer, vagy sem. Talán itthon nem is ez a fő baj, hanem az, hogy amikor azt mondják, oldd meg ennyiből, akkor a TÚLNYOMÓ többségnek azt kellene
mondania: ilyen munkát én nem adok ki a kezemből. Viszont ezek az arányok ma nem ilyenek Magyarországon, bár tudok én is ilyen műhelyt.
Én is ismertem olyan (márkaszerviz) fényező főnököt, aki az egyik szemével alig látott, a másik pedig üvegből volt (tudod, a tulaj haverja). Csak az önbizalma volt tökéletes: ránézett egy autóra, és kijelentette, hogy ebből a színkódból csak egy árnyalat van, kikeverte, lefújták, majd levették a ragasztást és törték a fejüket, hogy mi legyen. Csak az a baj, hogy a márkaszerviz nem az "oldd meg kevésből"
kategória. És ez sem egyedi eset.
A másik pedig az, hogy a "gazdaságosan nem javítható" autókat gányoló műhelyekben a lakatosmunka is tré - ezért nem akar senki törött autót venni. Pedig tulajdonképpen bizonyos fokig szabad lenne töröttet venni - amit viszont például a németek kidobnak, nem véletlenül dobják ki.
Nálunk meg megjavítják.

Hát ez van. Magyarországon tényleg nagyberuházás az autóvásárlás az átlagnak, nem csoda, hogy mindenki fél. Már csak azért is, mert feltűnően sok a kamu autó a kereskedőknél.

Mindenesetre nem akartam az összes fényező lelkébe belegázolni. Elvégre az én autóm is úgy volt újrafújva, hogy nem lehet észrevenni. Legalábbis az én szememmel.

Üdv:
Papp Tibi

Egy hetedik színkártya kéne vagy csak béna a fényező?

2008. április 28., 13:47 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
5 hozzászólás

Az előző posztban kivesézett törések és karcolások után most jöjjön a fényezés.  Azt nem tudom, hogy a fényezők között milyen arányban vannak színtévesztők, de biztos vannak, ahogy ez Iván leveléből is kiderült:

 

Feladó: Iván

Küldve: 2008. április 21. 12:23

Címzett: Papp Tibor

Tárgy: szinvakok

Helló,

Jó a cikk. :)

Velem nemrég előfordult, hogy belémjöttek és a bal hátsó ajtót cserélni/fényezni kellett.

Megcsinálták, ismerős szakszerviz (nem márkaszerviz).

Elhoztam a kocsit, ott a műhelyben jónak is tűnt.

Másnap napfénynél kiütötte a szememet, hogy az eredeti szín egyfajta sötétkék, enyhe padlizsánlila beütéssel (hivatalosan Midnight Blue a neve), míg az új fényezés egyrészt sötétebb, másrészt a lilás árnyalat teljesen hiányzik.

Visszavittem és megkérdeztem, és ezt így hogy?

Erre a fényező azzal állt elő (amiről nem tudom, vajon igaz-e, vagy csak hanta), hogy ehhez a színkódhoz legalább 6 féle színkártya van, ami a keverési arányokat írja elő, ugyanis az autó gyártási ciklusa alatt a gyár a fokozódó környezetvédelmi korlátozások miatt sorra kiszedett komponenseket a festékből, így a sorozattól is függ, mikor melyik autó milyen színre lett fújva a gyárban ezen az egy árnyalaton belül. És úgy tűnik, az enyémnek egy hetedik színkártya kéne...

Hát nem tudom. Én mondjuk elég kényes vagyok a színekre, mert nyomdával és grafikával foglalkozom, de azért ezt egy fényezőnek is észre kellett volna venni, mikor megcsinálja.

Végül nemsokára eladtam az autót, így nem foglalkoztam a dologgal többet (a vevőnek magam mutattam meg dolgot, elmondva a fényező magyarázatát hozzá, őt se zavarta a dolog szerencsére.)

Üdv: Iván


Kedves Iván!

Asszem, akkor mindketten értjük, miről van szó.

Egyébként: az nem gond, ha egy színkódból több árnyalat is van. Egy (színlátással rendelkező) ember odatartja a színkártyát az autó mellé, és felismeri, hogy melyiket kellene kikevernie. Te nem ilyennel találkoztál. Az autót nem kellett volna elhozni.

Üdv:
Papp Tibor


183 ezer km rükvercben

2008. április 24., 11:13 Módosítva: 2009.07.25 20:01
1
181 hozzászólás

Feladó: deak ricsi

Küldve: Wednesday, April 23, 2008 3:21 PM

Címzett: Rácz Tamás

Tárgy: belsőségre

Olvasónk, Ricsi küldte az alábbi levelet:

Bocs a zaklatásért, egy pofátlan átverést jeleznék, úgysejtem megérne egy kis posztot. Nemtom jó helyen kopogtatok-e, nem találtam központi linkajánlós érdekesbeküldős címet, úgyhogy választottam egy cikket és annak íróját :)

A lényeg: ez az egyik barátom kocsija volt, 333ezer km-el adta el kb 1.5 hete ennek a kereskedőnek. a kocsi szarrá van hajtva, volt benne motorgenerál, a xenon házibarkács, és már az is cserés volt. Az autó nem volt takarítva se kívül sem belül legalább 5 éve :) mindezek ellenére volt az embernek pofája feltenni 150ezerrel kitűnő állapotúnak. ha esetleg publikálásra érdemesnek tartod, örülnék, szeretnék egy leendő vásárlót megkímélni a csalódástól.

Tényleg nem kamu, nem lejáratásból mondom. Írtam róla egy postot a saját blogomra is. Remélem hihető :)

üdv
Ricsi

Abszolút hihető, főleg anyukám néhai céges Passatjának sorsának ismeretében. A zöld cégautó 440 ezer kilométert futott állami szolgálatban, aztán eladták. A sofőr, aki gyakran fuvarozta anyukámat az autóval, pár héttel később Nyíregyházán, egy kereskedésben meglátta a kocsit. Kíváncsiságból bement, megnézte: 140 ezer kilométer volt az digitális órában. Tartós kocsi, az igaz, de hogy az 1,6-os benzinmotor meddig szolgált még hiba nélkül az új tulajnál vajon...

Emberek, ne higgyetek a számlálónak! Sok márkánál van lehetőség lekérdezni az alvázszámhoz tartozó szerviztörténetet a márkaszervizektől, legalább ennyit érdemes megtenni tíz évnél fiatalabb autó megvásárlása előtt. Ha kiderül, hogy a 170 ezerrel árult kocsi öt éve volt Hamburgban 180 ezres szervizen, az adhat okot némi kételkedésre még a szépen felgereblyézett murvával borított kereskedések jólfésült munkatársainak állításaival kapcsolatban is.

Pesti balek sofőrök

2008. április 23., 09:35 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
61 hozzászólás

Gábor nevű kedves olvasónk osztotta meg velünk peches történetét.

Ezek után senkinek ne legyen előítélete a pesti autósokkal szemben!

Feladó: Gábor

Küldve: 2008. április 21. 9:46

Címzett: Papp Tibor

Tárgy: szinvakok

Keserédes hangulatban olvastam a fenti cikketeket. Nagyon sokáig azt hittem hogy az ilyen problémák mindig csak a felelőtlen, rallyzó embereket érintik, és nekem, aki még soha nem húzott, tört meg egy autót soha sem nem lesz gondom fényezőműhelyre, karosszériára. A sok pesti sérült autót látva meg is alkottam magamban a az etalon balek sofőr karakterét, akiből százával van a városban.

A sztoryhoz hozzá tartozik hogy takaros trabantos családba születtem, ahol az autó épsége és karbantartottsága szent ügyet képviselt apai ágon. A sors és az anyagiak úgy hozta, hogy bár régóta van jogosítványom és a családi verdákkal bejártam a fél országot viszonylag későn tavaly nyáron tettem szert életem első autójára pont 27. életévem betöltésekor. Rengeteg hirdetést megnéztem, majd egy évig túrtam a netet míg végül egy enyhén sérült 1,5 éves 100 lóerős Fabiára tettem szert, mely két horzsolást hordozott ugyan a bal oldalán, de az árba bevállalta a kereskedő a fényezést. Ez volt az első hiba. Én mint tuti és naív vevő belementem, pénzt elutaltam és vártam a nagy napot, hogy átvehessem... Átvételnél jött a meglepődés és lám minimum 2 árnyalat eltérés a többi elemhez képest, sebaj gondoltam, jó volt az ár, legfeljebb megcsináltatom később rendesen. Később mosás közben már egyre több karcolás meghúzás nyomaira bukkantam. 


Időközbe tél lett, és újabb jelentős összegek kerültek az autóba felnire szerelt téligumi, gumiszőnyeg, csomagtartótálca.. Erre jött még a tavasz amit egy laza hatvanezres szervízzel kezdtünk... Sajnos a tél ill. a panelparkoló sem volt igazán kegyes hozzám, újabb karcolásokkal gyarapodott szemem fénye. Nem csoda hát hogy egy hónapja lelkesen olvastam előző cikketeket egy megbízható fényező műhelyről. Közben meglátogattuk a futóművest és kicserélődött ott is néhány alkatrész, párom pedig tovább gyarapított a flottát egy céges Fábiával, szóval ideje volt rendbe tenni a fényezést végre és garázs után nézni.

Múlt héten jutottam el a carvellness-es srácokhoz. Rendesek voltak, a két elem újrafényezéséről rögtön lebeszéltek, közben kiderült hogy még régebben az első lökhárító is fényezve volt így ha jól megszámoljuk három színű az autó és a három elem teljes fényezése 140 000 küröl lett volna. Végül egy polírozásban maradtunk és csütörtökre egész takaros állapotba hozták a fabigyót. Most hétvégén kapta volna meg hőn áhított garázsát is.

Tegnap este egy kisseb kirucanásból tértünk vissza ismerősömhöz Budára. A kocsit nála hagytam és beültünk hozzá, hogy kicst lefaragjunk a költségeken. Sokadik hiba. Valaki úgy gondolta jó buli lenne végigkarcolni a parkoló kocsikat és úgy 3 autót köztük az enyémet is végig húztott egy kulcsnak látszó tárgyal természetesen az ép érintetlen oldalon.

Mostanra ott tartok ahol a part szakad, hisz egyrészt szívem szerint javítatnám a dolgot (saját zsebre mert hát a casco-n 50 000 huf az önrész), de ha összesítem az egy év alatt a közreműködésem nélkül szerzett sérüléseket egyre inkább hajlok arra, hogy beállok a pesti balek sofőrök közé akiket egy éve még olyan lesajnálóan nézegettem a zebráról.

Tudom ezen sokat segíteni ti sem tudtok, de jól esett leírni az egészet.

Üdv:
Gábor

Orsolya lehetetlent kér

2008. április 22., 09:55 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
81 hozzászólás

Egy háromgyermekes anyuka olvasónk autóvásárlási tanácsért fordult hozzánk. Kérése nem egyszerű, sőt első hallásra Orsolya lehetetlent kér:

Feladó: Orsolya

Küldve: 2008. április 20. 18:42

Címzett: Winkler Róbert

Tárgy: bonyolult autó :)

Kedves Urak!

Mivel Önök olyan sok autót látnak, egy problémát vázolok gyorsan, ha idejük engedi, kérem, osszák meg tapasztalatukat.

Keresek egy autót... de még nem tudom, hogy egyáltalán létezik-e ilyen. Én még nem találkoztam vele, de hátha csak rossz helyen keresgéltem.

Az alábbi kritériumaim lennének:

  • 4 kerék meghajtás (december óta egy Subaru Forester boldog tulajdonosa vagyok, imádjuk is egymást én meg a kis varacskos disznóm, de sajnos nem tökéletes, amint a 2 nagyobb gyerkőc normál ülését magasítós háttámlásra cseréljük, jelenleg elméleti problémám gyakorlativá válik)
  • hátsó üléssorban 3 KÜLÖNÁLLÓ ülés (ez szinte a legfontosabb kritérium, mivel 3 pici gyerek mamájaként fontos, hogy hátra 3 ülés beférjen - mivel az új KRESZ elöl már nem enged meg menetirány szerint fordított üléselhelyezést :( -). Ha az ülések nem különállóak, akkor a 2 nagyobb gyerek bekötésénél kézsérülés veszélye áll fenn :(
  • nem buszszerű kivitel (tudom, a Grand Voyager 3.0 megfelelne a kitételeknek, de az akárhogy is próbáljuk szépíteni, az az Ikarus unokaöccse)
  • normál méretű csomagtartó (a Foresteré ebből a szempontból tökéletes)
  • jó esetben 7 személyes kivitel (ez nem kritérium, egyelőre 3 gyereknél nem tervezünk többet)

Az ár problémája lassan kezd irrelevánssá válni. A 4 kerék meghajtás elengedhetetlen, mert olyan helyen lakunk, ami télen csak így közelíthető meg (férjem egy Legacy boldog tulajdonosa).

Köszönöm, hogy végigolvastak, ha válaszolnak is, akkor még boldogabb leszek, ha konkrét autótípust is tudnak javasolni, akkor kifejezetten ujjongani fogok.

Üdvözlettel:

Orsolya
lelkes olvasó és Subaru fan ;)

Kedves Orsolya,

Meghánytuk vetettük, és a rossz hír: nincs ilyen autó. Összkerékhajtás, három különálló hátsó ülés és nem busz, ilyen nincs. A Ssangyong Rodius nagy, összkerekes, különálló üléses, de ugye busz formátum. Különálló három hátsó üléssel létezik a Fiat Multipla és a Honda FRV, egyikből sincs összkerekes.




Úgyhogy a Skoda Octavia kombi 4x4-et ajánljuk. Egyrészt jó autó. Másrészt hátul elég sok benne a hely, szerintünk bele kell hogy férjen három gyermekülés.


És legfeljebb vigyáznak a gyerekek becsatolásánál, hogy ne legyen kézsérülés. Vagy ott van még a Mercedes-Benz R osztály, ami nem hét üléses, csak hat, viszont a hátsók különállóak. És ízlés kérdése, busznak nézzük, vagy valami borzalmas víziállatnak.


Üdvözlettel:
Winkler Róbert

Elektromos autót venne?

2008. április 17., 13:50 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
26 hozzászólás
Ha az ember fia környezettudatos autózásra szeretné adni a fejét ma Magyarországon, akkor nem lenne egyszerű dolga. Biodízel, bioetanol, netalán elektromos autó? Egyelőre még mindegyik gyerekcipőben jár nálunk.
Zoltán kérdésére Rácz Tamás válaszolt.


Feladó: Zoltán

Küldve: 2008. április 14. 13:35

Címzett: Asztalos Angéla

Tárgy: Érdeklődés elektromos autóról

Tisztelt Totalcar!

Szeretnék elektromos autót vásárolni, és a következ? kérdések merültek fel:

  • Melyik a legjobb elektromos autó modell? Nem hibrid, kizárólag elektromos. Ami fontos: a mai igényeknek megfelel? utastérbels? és küls? megjelenés, törésbiztonság, üzembiztonság, hatótáv, ára, fenntartási és üzemelési költségek. Több modell is érdekel, ha az ár/érték aránya meggy?z?.
  • Kapható-e Magyarországon?
  • Kapható-e az Unióban?
  • Hol kapható, honnan a legkönnyebb, és honnan éri meg behozni? (Szállítási költség és id?, vámolás, regisztrációs adó, stb)
  • Átíratása, levizsgáztatása, forgalomba helyezése hogyan megy? Nincs henger?rtartalom, kell e speciális engedély, stb..
  • Melyik biztosító vállalná / vállalja a legkedvez?bb feltételek mellett a kötelez?t?
  • Melyik hitelintézet vállalná / vállalja a legkedvez?bb feltételek mellett a hitelt? Mekkora a THM, törleszt?részlet, futamid?, én leszek a tulajdonos vagy a bank, stb..?
  • A feltöltéséhez milyen áram (220/380/egyéb feszültség, minimum mekkora áramer?sség) illetve milyen egyéb berendezés (adapter, akkutölt?) szükséges?
  • Milyen alkatrész utánpótlási és szerviz lehet?ségek vannak?
  • Milyen garanciális feltételek adottak?

Minden egyéb dolog is érdekel a témával kapcsolatban.

Nagy segítség, ha bármelyik kérdésre választ tudnak adni.

Köszönettel:
Zoltán

Ui:Havonta meg szoktam nézni ezt a riportjukat, nagyon vicces, de nem ilyen, hanem használható autóra gondoltam.

Kedves Zoltán!

Sajnos nem sok jóval kecsegtethetjük. A golfautó-szerű kis elektromos játékokon kívül gyakorlatilag nincs semmi, sehol. A Venturi Fetisht gyártják szériában, kapható is - 900 000 euró körüli áron. A pedálos rásegítéssel üzemelő svájci Twike 37 ezer svájci frankért vehető meg, 80 km/h körüli végsebességgel, de értékelhető passzív biztonság nélkül.

A PSA időnként gyárt közművek számára elektromos Saxókat, 106-osokat, de ezeknek hivatalos megvásárlása magánember számára szinte lehetetlen.

Amerikában van még egy trükk: a Priusokat szokták egy pluszakku beépítése után csak elektroos üzemben használni pármérföldes távra.

Szóval igazából még várni kell, amíg el nem fogy az olaj, vagy el nem önti a tenger Manhattant 8-(

Üdv:
Rácz Tamás

Van, aki szerint jó az új KRESZ!

2008. április 16., 12:23 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
59 hozzászólás

Mai, a KRESZ 2.0 tervezetéből kiszivárogtatott részleteket cincáló cikkünkre számos levél érkezett. Olyan, amiben nem adtak igazat szerzőnknek, három darab (reggel 11:00-ig). Köztük ez:

Feladó: Zoltán

Küldve: 2008. április 16. 8:42

Címzett: Rácz Tamás

Tárgy: kreszanyad

Tisztelt Tamás!

Cikkével egy cseppet sem értek egyet. Hogy miért?

1, buszsávban menni a kerékpárosnak biztonságot jelent, egy nagyvárosban pedig érdemes a kerékpáros közlekedést támogtani, ellenkező esetben a kerékpáros megunva az életveszélyt, beül az autóba és pont a mi orrunk elé áll be az úton. A dugóban. Lehet ki kéne próbálni a kerékpáros közlekedést. Csak úgy próbaképpen.

2, soha, senki nem úgy indul el otthonról, hogy én balfasz vagyok, ezért gyorsan megyek, és karambolozok. Én sosem értettem, hogy lehet 90-el menni olyan vidéki utakon, ahol 2 autó nem fér el normálisan. és 90-el egymással szemben. Igenis esőben is kell lassítani, zuhogó esőben nem is látni, hogy előttünk előz-e egy kamion egy még lassabat, avagy (a jobbra tartás miatt ugyebár) egyáltalán megy-e előttunk egy lassú jármű.

3, Ugye Ön sem úgy gondolja, hogy Magyarországon nem az a probléma, hogy az autósok 80%-a balfasz módjára száguldozik és szarik megállni a zebránál? 70-nél nehéz is, azt elhiszem.

Kell itthon egy proba. Kis családdal zebrára kiállni, szemet becsukni, 10 másodpercet várni, hogy legyen idő az autósoknak megállni, majd szépen, szabáloysan átsétálni. Bemeri vállalni kedves Rácz úr ezt élőben, napközben, Budapesten, mondjuk az üllői úton, ahol nincs lámpa? Igen? Vagy csak a szája jár?

4, aki gyorsan megy és elkapják vállalja, ha nem akkor bünteti a tulajdonost, ha pedig a tulajdonos falaz, akkor akár fizethet is. Nem? mi ezzel a baj? volt egy kiskapu amit lezártak. Nem kötelező megmondani ki volt (az esetek 100%-ban családtag ugye), de akkor vállajuk fel, hogy a bünti kifizetésével is ennyire védjük mi azt a szabálysértő családtagot, mert azéárt csak gyorsan hajtott a mi autónk. Komolyan nem értem mi ezzel a probléma. Jah, hogy így már cikisebb ha bemérnek?! Ez itt a baj, értem én.

5, szerintem a Totalcarnak kicsit több társadalmi felelősséget kéne vállalnia, és nem ostobasogákot leírni.

És ha kétsége lenne afelöl, hogy keveset közlekedek, hát elmondom, hogy voltam autós és motoros futár, sokat kerékpározom, munkám miatt évi sok tízezer km-t vezetek le mind Bp-en, mind vidéken.

Üdvözlettel:
Zoltán

És ezt válaszoltuk:

Kedves Zoltán!

1, Szoktam kerékpárral közlekedni. Ahol buszsáv van, és sok busz is, ott a járdán. Én le nem megyek a húsztonnás kék szörny mellé, kívülre.

2, Mennyit vezet egy évben? És hol? És mivel? Számos felfestetlen országúton mentem már átlagos autóval, kilencven-száz körül gurul az ember, és ha látja, hogy jönnek szembe, lassít, lehúzódik, tán még át is int. Beláthatatlan kanyarban meg nyilván nem kilencvennel kell beesni. Esőben megint van idő és hely, ahol a 70 is sok, van, ahol a 90 is kevés. De ezt ne adminisztratíve döntsük már el, elvileg vizsgát kell tenni a jogsiért, tanítsák meg előtte, mi hol mennyire alkalmas.

3, Nem, szerintem az autósok <1%-a sz>

4, Az a baj, hogy nem a pénzbeszedés kellene, hogy legyen a lényeg, hanem a büntetés, jogsibevonás. A szemlélettel van bajom.

5, Ezek szerint másképp ítéljük meg az ostobaság mibenlétét.

Üdv:
RT
TC

Autó-hifi, de melyiket válasszam?

2008. április 15., 18:05 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
17 hozzászólás

Hangtuning, autó-hifi, erősítő, mélynyomó... Bár nekem, személy szerint nem lopta be a szívembe magát a hangtuning, még élénken élnek bennem a háromnapos tuningshow emlékei, azért szívesen segítünk ilyen témában is.

Árpád kérdésére Papp Tibor kollégánk válaszolt:

Feladó: Árpád

Küldve: 2008. április 1. 20:40

Címzett: Busánszky Lajos; Bazsó Gábor

Tárgy: udimension

Tisztelt Busánszky Lajos Úr!

A nevem Árpád. Még meg nem lévő autómba szeretnék majd egy hang rendszert építeni. Természetesen nem kérhetem hogy ennek kivitelezésében segítségemre legyen, csupán arra szeretném kérni, mivel Ön már talán találkozott ezekkel a termékekkel alkosson véleményt a vételi árról:

1. A hangszóró
2. Az erősítő
3. A mélysugárzó/p>

Ezért a szettért most igen kedvező áron juthatnék hozzá, de kizárólag akkor szeretnék verle foglalkozni, ha Ön azt válaszolja, hogy a somogyi féle hangszóróknál leírhatatlanul jobb-szebb a hangja. Az érték 70e ft.

Válaszát előre is megköszönöm.

Tisztelettel:
Árpád

Kedves Lajos!

Sajnos Busánszky Úr már nem dolgozik itt, de dolgozik itt más.

Szóval, mindenképpen érdemes elmenni, hátha van a cégnél demófal, ahol meg tudja hallgatni - még mielőtt a netről megrendeli. Abban biztos lehet, hogy az autóba építve más lesz a rendszer hangzása, de legalább azt kiszűrheti, ha vészesen nem tetszik a hangja. Természetesen ennyiért ne számítson arra, hogy valami über-audiofil cucc, bizonyos fajta zenék nem fognak jól megszólalni, de a tipikusan a kocsiban hallgatot zenékre valószínűleg jó.

Tehát meg szabad venni, de arra ügyeljen, hogy valódi garanciát adjanak rá!

Üdv:
Papp Tibor

Ha Ön is jártas hangtunigban, írja meg tanácsát ide!

Az autóbuzéria nem ismer kor- és államhatárokat!

2008. április 14., 19:24 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
37 hozzászólás

És mégsem csupán a Pepsi Generation Coca-Cola mámorban fetrengő fiataljaié a jövő, akik elhiszik, hogy nekik csak új autó kell, kedvező THM-re, MOST!  Nem minden felcseperedő örökös lát csupán beszámítható roncsot a nagypapa öreg négykerekű hagyatékában.

Feladó: Laci

Küldve: 2008. április 7. 19:48

Címzett: Rácz Tamás

Tárgy: Skoda 100l deluxe

Jó estét/sziasztok!

Egy eléggé nehéz választ követelő kérdéssorozattal fordulok hozzátok, ami az, hogy mivel a nagypapám már jóval 70-en fölül van, és beszéltem vele arról, hogy mi lenne a két Skoda 100-assal, ha nagyon megbetegedne, esetleg már jogosítványa sem lehetne. És mivel az autókra a családban nem volt jelentkező, ezért elvállaltam a kocsik életben tartását (attól függetlenül, hogy igazából el szerették volna adni őket), csak az a probléma, hogy én még csak 14-éves vagyok, és a családban rajtam kívül nincs "autóbuzi", tehát senki sem restaurált eddig nálunk kocsikat, javítani is csak ritkán javítottak, ezért a középiskolának egy autószerelő szakközépiskolába készülök..., ami nem feltétlenül a rossz tanulmányaim miatt történt, hanem azért, mert gyakorlatilag én magamnak az autószerelésen kívül más munkát nem tudnék elképzelni, meg hát a két Skoda. Csak kéne egy kis segítség:

1, Ezeket a Skoda típusokat érdemes egyáltalán restaurálni? (1972 Skoda 100l Deluxe, 1976 Skoda 100l). Mivel ezek mellett a kocsik mellett nőttem föl, nem szeretném ha csak elrohadnának valahol, de megérné hónapokat, akár éveket küzdeni velük?


2, Tudtok pár netoldalt, ahol Skodák restaurálásával foglalkoznak? Illetve ha nálatok van valami használható információ, akkor azt megosztanátok velem? (Pl. valami korhű prospektus,újság, szerelési útmutató stb.)

3.Szerintetek elég egy ilyen középiskola ahhoz, hogy kellő tapasztalatot gyűjtsek restaurálás-szerelés terén,esetleg már most is nézegessem e kocsik technikai megoldásait?

Még magamról pár sort tehát: 14-éves vagyok, észak-komáromi Szlovákia :(), Modellező voltam 2 évig (nem a lelkesedés, hanem családi problémák miatt abba kellett hagynom), tehát azért már valamilyen szinten tudok bánni a szerszámokkal, amióta élek autóbuzi vagyok :)

A választ előre is köszi, sry ha nem kellet volna tegezni téged/titeket.

Laci

Hogyne kellett volna. Számomra ráadásul különösen megható a történet, lévén, hogy jómagam épp egy piros S100-asban forgattam először kormánykereket (IO-64-41 volt a rendszáma, tízezer forintért adtuk el '86-ban, szanaszét rohadva). Segítettem, amennyi tőlem tellett: megadtam a legpörgősebb nem orrmotoros Skoda-fórum címét, meg leírtam a válaszlevélben, hogy nálunk nem sok értéke van egy S100-asnak, de az egykori gyártó ország utódállamában nyilván más a helyzet.

Hahó, 14 éves restaurátor, ha hallasz: egyrészt azóta találtam egy még jobban rád szabott fórumot.!Másrészt időközben beesett Baowah kolléga, aki szintén szlovák zászló alatt él, és megerősítette: bizony hogy felétek erősen kúszik fel a jó állapotú 100-asok értéke. Meg aszonta, hogy ha teszel két Weber-karbit a motorra, igazi élményautó válik a Skodából - ezt nem kívánom kommentálni.

A költészet jegyében

2008. április 11., 09:29 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
3 hozzászólás

Költészet napja lévén, szeretném megosztani Önökkel Gábor levelét, aki - nagy örömömre - a megszokottól eltérően, egy találó költői képpel jelezte nekünk, hogy valami nincs rendben az egyik linkkel. Köszönjük!

Ha Önök is észrevesznek hasonló hibát, ha nem is rímekben, de írjanak, és azonnal javítjuk!

Feladó: Gabor

Küldve: 2008. február 22. 5:22

Címzett: totalcar

Tárgy: kettétört

Hali,

Egy hűséges olvasótok a tilos jelzés ellenére a http://totalcar.hu/magazin/kozelet/chromjuwelen!2 kereszteződésbe hajtott, ahol a lap aljáról érkező "Belsőséget" link összetörte a böngészőjét.

A helyszínelés jelenleg is tart. A törött link elszállításáról a károsult olvasó kérésére a károkozó gondoskodik. (Ugye??)

Üdv,
Gábor

Rozsdásodik az új Swiftem

2008. április 10., 17:12 Módosítva: 2009.07.25 20:01
13
235 hozzászólás

Csaba nevű kedves olvasónk keresett meg minket az alábbi problémával:

Feladó: Csaba

Küldve: 2008. április 7. 10:13

Címzett: Totalcar Hirszerk

Tárgy: Swift 2

Tisztelt szerkesztőség!

Sajnálattal vettem észre,hogy másfél éves Suzuki Swift 2 autóm csomagtere az oldalsó kárpitoknál melyekbe a kárpittaró patentok illeszkednek, rozsdásodik. Azt vettem észre, nem egyedi esetről van szó, az "új Suzuki Swift index fórumon" napi téma lett, mert többünket érint. Szeretném egy videóval prezentálni a problémát, ez nem az én autóm de az enyém is ugyanilyen rozsdás.

Sokunknak segítene, ha esetleg tudnánk ilyenkor mi a teendő, nyilván az, hogy garanciába megcsinálják. Viszont nem lehet tudni, ha már most ilyen korán rozsdásodik valami, nincs-e esetleg máshol, a szőnyeg alatt ilyen probléma. Tartok attól is, hogy belülről szépen lecsiszolják,lekezelik, de a lemez másik felét az alját már nem, mivel az macerás munka. Csak ezt szerettem volna Önöknek elküldeni! Talán ha nyilvánosságra kerül a probléma a gyár tesz lépéseket hogy, ilyen a jövőben ne fordulhasson elő, és akiknél már jelenkezett a probléma, azoknak korrekt hozzáállást, és javítást fognak tanusítani.

Köszönettel:
Csaba

Utánajártunk a dolognak, megkérdeztük a Suzuki Magyarország Zrt-t, a szervizosztályt, és autójogászunkat is, hogy mit lehet ilyenkor tenni.

Nos, a Suzukinál azt mondták, nem tudnak erről a problémáról, nem tapasztalták szervizekben sem, hogy sokan panaszkodnának rozsdásodásra, ilyen belső rozsdásodásról pedig még nem is hallottak. Egyébként 12 éves rozsdásodási garanciát ad a Suzuki az új Swiftekre, ami nem kevés, igaz ugyan, hogy ez csak átrozsdásodásra, vagyis a belülről kifelé irányuló rozsdára érvényes. Tehát a használatból, kőfelverődésből, törésből származó felületi rozsdásodásra nem. És csak akkor, ha a tulajdonos rendesen hordta az autót márkaszervizbe.

A Csaba által említett rozsdásodás nekem nagyon olyannak tűnik, ami a garanciális csoportba tartozik, de ha mégsem (ugye ezt a szakszerviz fogja eldönteni), akkor sem normális, hogy egy másfél éves autó belülről rozsdásodik.

Papp Tibor kollégánk szerint, aki egyébként furcsálja, hogy miért nézegeti valaki új autójának kárpittartó patentjait, két ok lehetséges:

1: eleve rossz minőségű volt a korrózióvédelem vagy a festés, vagy mindkettő

2: az autó törés vagy szállítási sérülés (ami nem is olyan ritka) után javítva volt, de nem megfelelő módon
Azonban mindegy, melyik, ezt garanciában javítania kellene az autót értékesítőnek.

Autójogászunk azt tanácsolja, hogy vigye el autóját abba a kereskedésbe, ahol azt vette, ott jelentse a problémát, és ki kell, hogy vizsgálják a rozsdásodást. Ha ezt valóban gyártásból származó hiba okozta, akkor garanciában meg fogják csinálni. Ha nem, akkor is legalább le kell, hogy kezeljék valamivel, amitől a rozsdásodási folyamat megáll.

Hogy lehet-e ezen kívül más rejtett probléma? Jó kérdés! Egyelőre ennyit tudtunk kideríteni. Ha Önöknek is volt már hasonló problémájuk, akkor írják meg ide!

Tuningolt Trabantok

2008. április 8., 11:03 Módosítva: 2009.07.25 20:01
1
6 hozzászólás

Gyulavitéz tegnapi narancssárga tuning-Trabantjajára több olvasónk is küldött levelet, megmutatva nekünk a saját környezetükben lévő, Mazsolához hasonló szép tuning-Trabikat. Én örülök, hogy Mazsola és gazdája nincsenek egyedül, és sok ilyen szépen és igényesen feltámasztott Trabi szaladgál útjainkon.

Feladó: Zoli

Küldve: 2008. 04. 07., H 2:05

Címzett: Gyulavitéz

Tárgy: trabi14

Üdvözletem!

Én a trabantos cikkből kifolyólag írok, mivel tudok még egy hasonlóan sok idővel és pénzből megépített igényes trabantot. Egy településen lakom a sráccal, sőt a szomszéd utcában lakik :). Neki már jó pár (kb. 5 éve) már megvan a trabi, igazából az utóbbi években csak kisebb módosítások voltak rajta, mikor készen lett már kb. a mai állapotára hasonlított.  Gyorsulásra is építette, nem utolsó sorban utcára, megjelenésre. Állítólag vannak olyan hírek, hogy 2 millát is kóstál az ára, de igazán a gyerek nem szokta lobogtatni, motorteret is ritkán nyit. Pár link a kocsijáról:

Akit érdekel, itt megnézheti a kék trabi adataitegy videót, ahol egy BMW-vel gyorsul, és egy másikat, ahol egy Lexussal.

Esetleg érdemes lenne vele is felvenni a kapcsolatot, újabb érdekes cikket lehetne vele készíteni. Ha a srác vállalná hogy bemutassák a trabiját akkor sztem könyen meg is lehetne valósítani mert Pesttől mindössze 40 kilóméterre volna délre, Kiskunlacházán. Ha esetleg érdekelné akkor jelezze és megpróbálok szerezni nevet, címet, telefonszámot.

Üdvözlettel: Zoli.

 

Feladó: Péter

Küldve: 2008. 04. 07., H 9:51

Címzett: Gyulavitéz

Tárgy: trabi14

Egy régi ismerős tuningolt trabija, esetleg érdekelhet titeket!

üdv.:
Péter

Feladó: Csücsi

Küldve: 2008. 04. 07., H 8:57

Címzett: Gyulavitéz

Tárgy: trabi14

Kedves Gyulavitéz!

Rally trabiból sincsen már sok, de azért egy van, amit feltétlenül kiemelnék.

Merencsics Árpi barátom (és Győrött hallgatótársam) versenyautója! Érdemes megtekinteni...többszörös bajnok csapat!

További szép napot!
üdv.: Csücsi

Megéri-e Opelt venni?

2008. április 7., 08:11 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
37 hozzászólás

Olvasóink gyakran szoktak tanácsot kérni tőlünk autóvásárlással kapcsolatban. Most Judit kérdésére Csikós Zsolt válaszolt. És Önök mit tanácsolnának Juditnak?

Feladó: Judit
Küldve: 2008. április 3. 13:21
Tárgy: corsacdti

Sziasztok!
Most tervezek vásárolni új autót, ami eddig nagyon úgy nézett ki, hogy Opel Corsa 1.3 CDTI lesz. Elolvasván a cikketeket róla, kicsit elbizonytalanodtam. Napi használatra, budapesti utakra, néha egy-egy hosszabb túrára venném. Spanyolországból hozták be, 2 éves sincs, 36e km van benne. Sérülésmentes, csak kicsit húzós: 2.380.000 Ft-os ára van. Szerintetek megéri megvenni? Ennyi pénzért milyen hasonló autót lehetne venni?
Van benne csomó minden, ez a gyári mp3-as, fehér műszerfalas típus.

Előre is köszi válaszotokat! Nagyon megkönnyítenétek a döntést!
üdv,
Judit
ja, Fehérváron a Quattro Autóház árulja.

 

Kedves Judit!

Nem nyúlsz nagyon mellé, a Corsára mostanában nincs sok panasz, tágas, ügyes, jól is néz ki, a Fiat-féle dízelmotor pedig igen jó benne, csendes, takarékos, bár kicsit pörgetni kell, hogy menjen. De választék szerintem van belőle, ülj bele legalább négy-öt ilyen autóba, az utolsónál már pontosan látni fogod, hogy az első jó-e, vagy sem.

Üdv:

Csikós Zsolt

Corvette-tel San Franciscóban

2008. április 6., 10:24 Módosítva: 2009.07.25 20:01
0
4 hozzászólás

Karotta egy régebbi Corvette cikkére érkezett Attila levele, aki épp San Fransiscoban próbált ki egy Corvette Convertible-t. Kár, hogy nem küldött képeket, de nagyon aranyos. 

From: Attila

Date: March 30, 2008 12:37

To: Karotta

Subject: corvette06ca

Sziasztok!

Épp San Francisco-ban vagyok, és a hétvégére béreltem a Hertz-től egy Corvette Convertible-t. 2008-as modell, sárga, polírozott felnik, alig több, mint 300 mérfölddel vettem át.

Amiért ezt leírom: Karottának hála nem volt semmi gondom a tető kinyitásával :) Nagyon köszi!
Ja, igen, vezettem már C6-os Corvette Coupé-t 2006-ban, az kézi váltós volt, ez pedig természtesen automata. Anno szinte kezdőnek éreztem magam, annyira féltem a 400 pacitól, pedig az általam használt Focus ST 225 lóereje sem volt kevés. Itt most nagyon megkönnyíti a dolgom az automata. Fantasztikus érzés vezetni ezt a kocsit, még akkor is ha csak szinte lépésben csorog az ember, és persze mindenki megbámulja a nyitott tető miatt :)

Ciao,
Attila