Nyúzható mindenes kell

2014. november 19., 07:53 Módosítva: 2014.11.20 06:38
8
 

Kedves Nepperuzo!

> Jelenleg egy 97-es kombi E36-os 1.6-ot vezetek párommal együtt. Leginkább városban munkábajáráshoz vagy hétvégi vidéki családlátogatáshoz évente egyszer átszelve Europát kempingezesre. Idáig erre a BMW teljesen jó volt, sosem állt meg, alkatresz olcsó és nem is annyira kányelmetlen.

>Nem rég akadt egy új projekt, ami miatt heti háromszor földútra kényszerülünk. Itt az idáig még nagyrészben eredeti futomű, ami hibátlanul birta a nyúzast kezdi nemtetszését kifejezni.

>A kérdésem az lenne, hogy ésszerű alternatíva-e a BMW megtartása és gyakrabban szervizelése? Ez a kocsi 500 ezer volt, ennél többet nagyon egy másikra se költenék. Nivákat, Jeepeket láttam ennyiert, de Nivával nem szívesen mennék autopályán kétszáz kilométereket vidékre, a Jeepben is mehet tönkre ez az, akkor még sokkal drágább, mint a BMW.


Koszonom :)

Kedves Kérdező!

A Niva egy szar. Mint terepjáró zseniális, átmegy tökön, paszulyon, olcsó, ha állandóan a dágványban kell menni, akkor nagyon jó, de mint autó értékelhetetlen. Autópálya üzemben több jó tulajdonsága van, a gumik miatt nagyon hangos és szörnyű az úttartása,  kényelmetlen, de legalább "keveset" is eszik, megelégszik csupán 10-12 liter benzinnel. Ahhoz, hogy ezt az "alacsony" fogyasztást tartani tudjuk, természetesen nem lehet nyelezni az autót, ennyit normál üzemben eszik, de legalább extrém módon rozsdásodik. Ha dagonyázni kell, akkor tökéletes, szeretik is a vadászok, halőrök, méhészek, de normál használatban elképesztő kompromisszum az E36-hoz képest.

Ha terepjáróban gondolkozik, ezért az összegért vannak relatív kis motoros japánok változó mennyiségű rozsdával vagy nagy köbcentis benzinesek magas fogyasztással. A Suzuki Vitarát mondanám mint lehetőséget, de a rozsdára nagyon oda kell figyelni annál a néhány példánynál, amit ennyiért kapni lehet. Opel Fronterából van még valamilyen választék, itt a régi két literes benzines nagyon megbízható, de sokat fog enni ezzel a kasznival. A Nissan Terrano is jó lehet, de karcokra, horpadásokra számítson. Ssangyong Mussót használ egy ismerősöm nagy megelégedéssel már évek óta, azokban egy szög egyszerű régi merci dízel van.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Puncimágnes nyolcezer euróig

2014. november 16., 07:56 Módosítva: 2014.11.18 06:35
481
 

Kedves Becsületes Nepper,

Nagyon egyszerű kérdésem van: a lehető legütősebb "puncimágnes" kategóriájú autót szeretném megvenni, maximum 8000 EUR-ig. Németországban nézelődöm elsősorban, mivel gyakran járok erre, itt szeretném megvásárolni. A megjelölt összeg a regadó és egyéb illetékek nélküli vételárat jelenti. Audi TT-ket nézegettem, ennyiből simán lehet kapni, viszont mindenképp érdekelne a szakember véleménye vásárlás előtt. Kor, km óra állás nem téma, "állapotot veszünk, nem számlálót", ugye. :)


Előre is köszi,
Gábor

Kedves Gábor!

A TT jó lehet a címben megfogalmazott célra. A nők jellemzően nem ismerik az autókat, hacsak nem autóbuzik, de a négy karikát, a csillagot, és a két vesét mindenki tudja, ezekkel nagyon mellé nyúlni nem lehet. Nőként nem tudok nyilatkozni, hogy milyen hatással lenne rám egy TT, de ismerek olyan nőt, akinek lecsúszik a bugyija tőle. Vegye meg a TT-t, én pedig megmutatom a csajt. :-)

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Dízelt napi 300 kilométerhez

2014. november 14., 08:08 Módosítva: 2014.11.15 09:48
13
 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Ausztriába járok dolgozni minden nap, ami körülbelül napi 300 kilométeres ingázást jelent oda-vissza. Szükségem van egy olyan autóra, amiben öten kényelmesen elférünk (nem vagyunk vékony emberek) és ne hagyjon ott minket az autópálya szélén. Tehát egy megbízható autóra lenne szükségem, lehetőleg alacsony fenntartási költséggel.

A keret kb. 2000 Euró lenne, külföldi (német vagy osztrák) autó is eszembe jutott.

Eddig Peugeot 406-ot néztem 2.0 literes HDI motorral vagy Mercedes 200-220-ban gondolkoztam. Bármilyen autótípusra nyitott vagyok, de egyedül egyelőre nem találtam megfelelőt.


Üdvözlettel: Tibor

Kedves Tibor!

Öt nagy darab felnőttnek egy átlag autó nem kényelmes, mert akik hátul ülnek, sehogy sem férnek el rendesen. Én üléspróbát vennék egy 97-től gyártott Passaton. Ha az nem elég, akkor olyan autó kellene, aminek hátul különálló ülései vannak. Ilyenek az egyterűek, mint például a Galaxy/Alhambra/Sharan, azokban egy megbízható régi tdi van, csak sajnos sok belőlük a lelakott hulla, nem egyszerű jót találni. Megpróbálnám még a Fiat Multiplát is, az abban lévő 1.9 jtd is elég megbízható, és abban elől-hátul három ülés van.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Lehajtott Passat vagy fiatalabb Laguna?

2014. november 13., 10:29 Módosítva: 2014.11.14 08:10
8
 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Autóvásárlás előtt állok, havi 5000 km-t szeretnék megtenni jellemzően autópályán. Mivel félek a használt piacon tapasztalt problémáktól, így igyekszem ismert előéletű autót vásárolni.

Meg is van a két jelölt:

- Az egyik egy 2006-os évjáratú 1.9-es dízel Passat, mely 300e Km-t futott, egyébként szép állapotú, de a km-ek nem múltak el nyomtalanul sem a belsején, sem a külsején.
- A másik egy 2008-as évjáratú Renault Laguna 2.0dci, mely 100e Km-t futott, egyértelműen látszik is rajta, hogy még teljeset újszerű.

Mindkettő leinformált törésmentes, egy barátom cégének a középvezetői használják újkoruk óta normális körülmények között. A felszereltség kb. ugyanaz, nem döntő tényező. Kizárólag e két autó között szeretnék dönteni, mert mint mondtam előéletüket ismerem, illetve elég baráti áron kapom mindkettőt.

Számomra az autó használati cikk, nem érdekel milyen embléma van rajta, a lényeg, hogy egy felsőközepes nyújtotta kényelemben és biztonságban tudjak közlekedni, ám azt a lehető legkisebb költségekkel.

A kérdésem az tehát, hogy válasszam a rossz hírű mindenki által szidott, ámde harmada km-t futott, fiatalabb, szebb állapotú franciát, vagy döntsek mindenki kedvence: a VW mellett a nagy futásteljesítmény, és jóval kopottabb állapot ellenére.


Köszönöm válaszát!

Kedves Kérdező!

Nehéz kérdés! Gondolom az árak összhangban vannak a futásteljesítményekkel és az évjáratokkal. Az a baj, hogy látnom kellene mindkét autót, hogy el tudjam dönteni, melyik legyen a befutó. A kissé használtabb Passatból is még csodákat lehet csinálni egy kis ügyességgel és pénzzel. A 300 ezret futott 1.9-es Passat még sokáig jó lehet, de egy csak százezret futott Laguna elgondolkodtatja az embert. Ebben az esetben nem tudok racionális választ adni, ezért az érzelmeimre hallgatok. Így látatlanban a Passatot venném, mert alapvetően nem vagyok rönós. A Passat egy jól összerakott autó, és az 1.9 TDI-ben nagyon bízom. Ha a Passatban a kétliteres PDTDI lenne, akkor a Lagunát mondanám.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

5,5 millióig kéne autó, de nem tudjuk, mi legyen

2014. november 11., 17:10 Módosítva: 2014.11.12 16:19
3
 

Tisztelt Nepperűző!

A családban két kocsi van. Egy 5.5 éves Alfa Mito - vadiújonnan véve - és egy lassan 20 éves Vectra. A Vectrát mindenképpen lecserélnénk, az Alfa maradna még. Kb. 5.000.000 Ft-ig gondolkozunk kocsiban, és a legnagyobb baj, hogy mi se tudjuk mit akarunk. :-D

A feleségem szeretne BMW-t, méghozzá cabriot. A BMW költségeivel tisztába vagyunk, tudjuk, hogy költséges tud lenni, az nem is lenne akadály. Gyerek még nincs, de tervezzük. Tekintettel arra, hogy az Alfa is 3 ajtós, és a BMW is kettő ajtós lenne, nem éppen célszerű kocsi egyik sem, de úgy gondoljuk, 1 gyereknél elmegy, nem okozna nagy problémát. Azonban én egy 2-3 éves fullos Passat is el tudnék képzelni, illetve szemezek a KIA Pro Ceed-el, igaz az is 3 ajtós. Ezek a kocsik finoman szólva sem egy kategóriák, a BMW egy presztízs gép, olyan vagány, menő kocsi, de mindketten BMW-mániásak vagyunk.

A Passat mellett a praktikum szól, a Kia mellett az, hogy új lenne, mert azt vadiújba vennénk. A BMW-vel nagyjából tisztába vagyunk, de mi a véleménye a Passatról és a KIA-ról? Bár ezeket a kocsikat nem igazán lehet összehasonlítani. A BMW cabriója - nem vászontetős - mennyire téli-nyári kocsi? Ön venne cabriot? Mi a véleménye a KIA Pro Ceed-ről? És a Passatról? Ja, dízelrőlkocsik beszélünk.


Üdv. Peti

Kedves Peti!

A cabrio nagyon jó dolog, és akkor kell venni, amikor még lehet. Általában akkor adják el, mikor megjön a gyerek, és akkor vesznek megint, amikor már felnőtt, kivéve, ha elfér a garázsban csak úgy. Egy cabriónál a gyerek hátra bepakolása lehet körülményes, ezt kipróbálnám, hogy hosszú távon vállalható-e. Ezek a kemény tetős cabriók teljesen vállalhatóak télen is, semmi kényelmetlenséget nem okoznak a tető miatt, és nem kell annyira vigyázni sem rájuk, mint a vászontetősökre.
A Passatból a CRTDI-t venném, PDTDI-t nem, bár ezért az összegért már csak azok vannak. Minden KIA jó, nem szokott baj lenni velük. Én nem vennék cabriót a gyerek mellé, mert szerintem kényelmetlen lesz betenni, kivenni a gyereket hátra. Egyszer, kétszer megcsinálja az ember, de életvitelszerűen szerintem nyűg lesz.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Automataváltós kisautót

2014. november 9., 13:02 Módosítva: 2014.11.10 14:03
38
 

Kedves Becsületes Nepper,

Feleségemnek szeretnék automata váltós kisautót (de 4 személyest) venni. Az egyetlen "extra" igény a légkondi. Ideálisan 2 millió körüli használt megfelelne, de nem bízunk a km óra visszatekerések és egyebek miatt a jelenlegi autópiacban. Új autó esetén max 3,5 milió Ft lenne a keret. Ami felmerült: Toyota IQ (de már nem látom a Toyota honlapján), Aygo, Volkswagen Up, Fiat 500, Kia Picanto, Renault, Citroen... + amit tanácsolsz. Hagyományos, egyszerű automata váltó kellene. Melyiket érdemes választani megbízhatóság szempontjából? Hosszú távra tervezünk.


Köszönettel,
József

Kedves József!

Toyota IQ-ban most ültem, így arról be tudok számolni. Nagyon minőségi kis autó, igényesen meg van csinálva, nagyon pici a fordulóköre, a váltója nem olyan rángatós, mint a Smartoké, hanem normálisan vált. A négy személyes kritériumnak csak akkor felel meg, ha önök nem akkorák, mint én, mert mögém nem ül senki, az biztos, és a csomagtartója is jelképes méretű. A Fiat 500-as jó kis kocsi, de nem ültem még automatában soha, a VW Up-hoz szintén nem volt még szerencsém, mert túl újak. A Honda Jazz jelenlegi modelljét tudnám jó szívvel ajánlani, az tényleg négy személyes és nem romlik el. A váltójában kell 40 ezrenként olajat cserélni, és csak a gyárit szabad beletenni, semmi mást, egyébként semmi különösebb odafigyelést nem igényel, csak a kötelezőket.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

A gyerekek kirepültek, jöhet a bakancslista

2014. november 8., 10:47 Módosítva: 2014.11.09 13:45
1
 

Tisztelt Nepperűző!

A gyerekek kirepültek, ketten maradtunk, ezért úgy gondolom, itt az idő egy kabrió vételére. A keménytetősöket preferálnám, de nem mindenáron. Néha-néha a reptérről haza kell hozni egy vagy két személyt, (200 km) ezért "négyszemélyesben" gondolkodom. A Ford Focus és Volvo C70 talán rokonok, de nem árban. A Renault Megane és az Opel Astra került még képbe. Más autót nem tartanék mellette, éves szinten 15-20 ezer kilométert megyünk. Összegben 4 millióig szánok rá. Ön szerint mi lehet a jó választás? Az automatákat is szeretem.


Köszönöm tanácsát!
Üdv:
Zsolt

Kedves Zsolt!

Az ilyen négyüléses cabriókból elég kicsi a választék. Ezeken kívül a BMW-nek van még négyüléses cabriója, ami jó is, de mivel ilyen autókat sorolt fel, gondolom, hogy ön nem BMW-s.  A Megane és az Astra közül inkább az Astrát választanám. Ha lehetőségünk van ennyit elkölteni, akkor pedig leginkább a C70-es Volvót.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

G Astra helyett Honda Stream?

2014. november 7., 07:01 Módosítva: 2014.11.08 07:49
1
 

Kedves István!

Azzal a kérdéssel fordulok Hozzád, hogy családunk 2004-es G Astráját (1.4 benzin, 80e km, törésmentes), fenntartási költségeket tekintve megéri e lecserélni egy Honda Streem-re. A G Astrát már unom, igaz mindenhová elvisz, és olcsó a fenntartása. Lakótelepen élek, a rányitások, apró koccanások mindennaposak. Benzines, 1,7-es hondákat néztem. Az itthoni választék 8 db. Megérheti-e behozni? A keret, 1.2 millió forint + némi tartalék.


Köszönöm a választ,
Endre

Kedves Endre!

A Honda Stream egy nagyon jó kis autó, a népitéletekben 8.19-et kapott, nekem is volt kettő családi használatban, soha nem volt semmi baj velük. Az 1.7-es motor nem rakéta, de a normális közlekedésre teljesen alkalmas, 140-es utazót tudja (egyszer mentem vele 190-et kíváncsiságból), és elmegy 8-8.5 literrel százon. Csak a kopó dolgokat kellett cserélni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Félmillióig automata kisautót

2014. november 6., 08:10 Módosítva: 2014.11.07 07:18
1
 

Kedves Nepperűző!

Feleségem szeretne magának egy kisautót vásárolni, elsődleges célja a gyerek bölcsibe - később oviba - hordása lenne. Max. fél milliót szánna rá, és ragaszkodik az automata váltóhoz.
Neki a Smart tetszik nagyon, egy ismerős a Nissan Micrát ajánlotta.

Egyéb kérdéseim:
- Benzinest vagy dízelt válasszunk?
- Fontos a téli gumi garnitúra rá, vagy meg lehet úszni egy 4évszakos verzióval is?


Köszönettel:
Szalai Attila

Kedves Attila!

Smartot nem vennék, fél millióért meg pláne. Ennyiért csak nagyon lelakott Smartokat láttam csak. Itt van egy régebbi írás a Smartokról, ami Smartguru Laci barátunknál készült. Az ismerősüknek igaza van, a Nissan Micra egy nagyon jó kis kocsi, magamtól én is azt mondtam volna.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Primera vagy Altea XL?

2014. november 4., 14:40 Módosítva: 2014.11.05 16:13
1
 

Kedves Becsületes Nepper!

Egy sajnálatos autótörés után újra autóvásárlás előtt állok, hiszen Istennek hála mindannyian épen és egészségesen szálltunk ki az autókból és a biztosító is fizetett. Az én összetört darabom egy Nissan Almera (sedan) volt, alap 1.5 benzines motorral, törésnél utolsó kilométerig visszaellenőrizhető 119e kilométerrel - mint második tulajdonos bevallom, megszerettem. Az általam elérhető források közül a legmegbízhatóbból származik: gyerekkori barátom új autókat értékesít és néha van egy-egy beszámolt kocsijuk, ilyen volt ez a Nissan is.

Értelemszerűen az új autó választásánál ugyan ehhez a forráshoz nyúltam: a jövő héten érkezik hozzá egy 112e kilométeres futású Seat Altea XL, 1.4 TSI, max felszereltség, egygazdás, 2008-as gyártás - mindez 1.8 millió magyar forint. Az én pénztárcámhoz mérve ez nem kevés pénz.

Azért szétnéztem az interneten is. Mivel megszerettem a Nissan-t, így a rostán egy autó akadt fent: 2005-ös gyártású, 112e kilométeres Primera, 1.6 (benzin) Acenta My 04 (4 ajtós sedan) a  Gaxxxni használtautó kereskedéséből. Nem ismerem őket, de van bizalmam azzal kapcsolatban, hogy ők nem állítgatnak vissza órát és mivel beszámolt darabról van szó, így nem is vesznek át bizonytalan futásteljesítményű / törött autót - feltételezem én, egyszerű ember, hogy nagyon megütnék a bokájukat, ha ilyesmi derülne ki. Ár tekintetében jóval barátságosabb, 1.2 millió forintról van szó.

Magamat ismerve nem tartok attól, hogy gyorshajtáson kapnak és elég gyakran tudom kihozni az autóból a gyári értékeket fogyasztás tekintetében. Éves szinten úgy 15e kilométert vezetek, a következő években pedig nem szeretném cserélni az autót, gyakorlatilag a cél az lenne, hogy ha bírja, kopjon ki alólam, ergo az értékállóság (kvázi eladhatóság) nem tétel. Fontos, hogy a családi igényeket kielégítése, de 3 gyereknél többet az Altea XL-be se tudok betenni, bár a csomagoknak tény és való, hogy több hely lenne benne, mint a Nissan-ban. Ezt azonban egyéb okosságokkal (tetőcsomagtartó?) a japánnál is meg lehet oldani, ha arról van szó. Fontos a megbízhatóság, hogy még ha egy-egy extra (ülésfűtés pl.) el is romlik, eljussak A pontból B-be. Arányait tekintve 70-30 százalék az országút/autópálya és városi közlekedésem mértéke.


Válaszát előre is köszönöm!

Horváth Gábor

Kedves Gábor!

Az 1.4 TSi motor nem a legjobb, én nem erőltetném, különösen úgy, hogy már a megvásárlásához is nyújtózni kell. Mi van, ha valami komolyabb baj lesz a Seat Alteával, azt hogy fogja kifizetni? Az, hogy egy beszámolt autóban 112 ezret mutat az óra, az még önmagában semmit nem jelent. Ha nincs hozzá leellenőrizhető szervizkönyv, akkor mindegy, hogy márkaszervizben, vagy a falu végén, térdig érő gazban árulják. A márkaszervizben is ha beszámolnak egy autót, ők onnantól védve vannak, hogy az adásvételire rá van írva a beszámításkori kilométeróra állás. A négy ajtós Primerának nagyon kicsi a csomagtartó nyílása, ezért elég nehezen pakolható, ami három gyereknél elég fontos szempont. Egy öt ajtós vagy a kombi sokkal jobb ebből a szempontból.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Tágas, kis fogyasztású kéne

2014. november 2., 07:42 Módosítva: 2014.11.03 17:39
138
 

Tisztelt Nepperűző!

A jelenlegi 99-es Ford Fiestánkat szeretnénk lecserélni egy tágas (főleg csomagtér tekintetében), de mégis alacsony fogyasztású és viszonylag olcsó szervizelésű autót. Már néhány hete nézelődök interneten és először kombikat (Ford Focus, Renault Megane, Skoda Fabia, Fiat Silo Multiwagon) néztünk, de nem tudunk dűlőre jutni, majd rátaláltunk a Xsara Picasso-ra. Tetszik is, utastér és csomagtér is tágas, a dízelek alacsony fogyasztásúak, viszont több helyen olvastam, hogy a szerviz költséges lehet, valamint a kiválasztott 4-5 autó km futása 180 és 220 ezer km között van.

Nem tudom eldönteni, hogy ez túl sok-e - bár más járműkategóriáknál is a zöme 150 ezer km felett van -, illetve, hogy megéri-e nekünk Picasso-t venni, ebben kérném a segítségüket?
A vásárlásra fordítható keretünk 900.000 Ft és ha van más javaslatuk, azt is szívesem fogadom.


Üdvözlettel: Csaba

Kedves Csaba!

Önmagában a 180-220 ezres futás még nem sok egy dízelnél, abban még nagyon sok van, ha az a kilométer valóban annyi. A HDI motorok elég megbízhatóak, de a kettőstömegű lendkerék cseréje valamikor majd esedékes lehet, és az pénzbe fog kerülni. Ugyanúgy pénzbe fog kerülni, ha a befecskendező rendszerrel lesz valami. Úgy kell nekimenni egy dízel vásárlásnak, hogy ezek a problémák előfordulhatnak. Lehet, hogy semmi baja nem lesz, de lehet, hogy mindkettő. Mérlegelni kell, hogy ha megtörténik, akkor van-e "kedvem" kifizetni ezeknek a javítását. Egy tágas autó alacsony fogyasztásához kell a dízel motor, az pedig ezzel járhat. Nem írta mennyit mennek egy évben, de lehet hogy egy benzinessel hosszabb távon jobban járnának. A Focus teljesen jó lenne önöknek, akár egy benzines motorral is.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

MX5 helyett S2000?

2014. október 30., 10:36 Módosítva: 2014.11.01 06:43
6
 

Tisztelt Nepperűző!

Egy Mazda MX5 NC tulajdonosa vagyok lassan három éve. Pár (1-2) éven belül talán lecserélném, de elég nehéz innen továbblépni. A szempontok: driver’s car legyen, hátsókerekes, könnyű, erős. 90%-ban városban használnám, ritkán pályanapokon, tehát mindennapi autóként is meg kell feleljen. Évi ~20 ezres futásteljesítménnyel számolok. Garázsban nem tudom tárolni. Talán a legfontosabb: minimum annyi élményt adjon, mint az MX5, de lehetőleg még többet. Az se’ baj, ha lenyitható tetejű. Az extrák nem igazán érdekelnek, elég ha légkondi + ülésfűtés van.

Egy modernebb BMW-t (Z4) próbálva elszomorodtam a nagypapás puhaság miatt, meg főleg amiatt, hogy a vezetőt elszigetelik a technikától; nyugdíjasként talán beruházok egyre. A Porschék fenntartási költségétől kissé félek, no meg a hazai negatív megítélésüktől is. Valahogy minden az S2000 felé mutat. Kérdésem, hogy a Honda megfelel mindennapi autónak? Úgy hallottam, hogy az utastér beázik a tető mentén. És hát 10 évesnél fiatalabbat nem igazán lehet már kapni. Van egyéb szóba jöhető értelmes opció?


Köszönettel,
Béla

Kedves Béla!

Az S2000 már szépen megfogyatkozott, és nem lesz olcsóbb. Ez a típus már kezd egy kicsit gyűjtői autó lenni, ha valakinek van egy, az örül neki, és vigyáz rá. Nem tudom, hogy beázik-e, mert nekem még nem volt, mentem már vele, de nem esőben, akié volt, az meg nem vette elő még felhős időben sem. A Porschéknak szerintem nincs negatív megítélése, de a fenntartásuk elég húzós. Én maradnék az MX 5-ben, mert innen elég nehéz tovább lépni, leginkább nem lehet. Az S2000 jó lenne, de a szívem vérezne kint hagyni esőben, télen az utcán, tényleg nagy kár lenne érte.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Japánból dízelt vagy benzinest?

2014. október 29., 17:24 Módosítva: 2014.10.30 10:38
2
 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Ismét autóvásárlás előtt állok, és a segítségét szeretném kérni! 30-35 ezer km-es évi futásteljesítményhez keresek autót (egyéb szempontok: ár 1,0-2,0 millió Ft, általában egy utas, fontos a megbízhatóság, felszereltségben klíma + ABS, lehetőleg tempomattal és xenonnal). Alapvetően japán típusokban gondolkodom: Mazda 3 vagy 6, Honda Civic vagy Accord, Toyota Auris/Corolla vagy Avensis.

Sok jót olvastam és tapasztaltam ezek megbízhatóságáról. Milyen típust ajánl (kompakt, vagy középkategória)? Milyen meghajtást ajánl (kicsi dízelmotor (1,4-1,6), nagy dízelmotor (2,0-2,2), normál benzin (1,6), vagy nagyobb benzines (1,8-2,0)?

Melyik márka a megbízhatóbb komolyabb felszereltség, több extra esetén?


Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel

Attila

Kedves Attila!

A japánoknál a megbízhatóság és az autóba épített extrák mennyisége között nincs összefüggés. Elsőnek egy 2.2-es dízel Accordot vennék, másodiknak egy 2.0-es Avensist, harmadiknak a Mazda 6-ost.
Az Accordban van szerintem a legjobb motor a három közül, rugalmas, nagyon csöndes, egyáltalán nincs dízel hangja, jól fogyaszt, láncos vezérlése van, ami nagyon sokat bír, a befecskendező rendszere is nagyon megbízható. A Kia Ceed/Hyundai i30 párost ajánlom még, az 1.6-os crdi motorral.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Autót örök életre

2014. október 28., 07:41 Módosítva: 2014.10.29 17:25
2
 

Kedves Becsületesnepper!

A kérdezők többsége a dízel vs. benzin dilemmán rágódik, és örök életű motort keres. A rozsdáról kevés kérdés érkezik... Mi nyolc évnél nem öregebb középkategóriás szedánt (esetleg "félszedán", mint az Octavia) keresünk, 1.4/1.6 benzinmotorral.

Az autó napi használatban lenne, főleg városban, de évi 5-6000 km. lenne csak a futásteljesítmény. Keret: 1.1-1.2 millió. A szokásos feltételek (megbízhatóság, kis fogyasztás) mellett fontos lenne a kiváló korrozióvédelem, hiszen ilyen futásteljesítmény mellett egy mai motor örökéletű, a karosszéria előbb adja fel.

Saját tipp: Astra G, Focus, Corolla. Van a középkategóriának olyan ásza, amelyik kimagaslik a mezőnyből a korrozióvédelem területén? Ha nincs, akkor melyik tipust/évjáratot kerüljük?

Van még olyan autó, amit "egy életre" gyártanak?


Köszönettel,
Cortez

Kedves Cortez!

A példának említett Octavia nem rossz elképzelés, de nincs olyan, hogy örök élet, és senki nem tudja megmondani, hogy mi lesz egy autóval öt év múlva. Ha jót akar magának, akkor vesz egy most rozsdamentes autót, és csinál rajta egy alapos üreg és alvázvédelmet. Amivel sokat tud tenni az autója korrózióvédelme érdekében, az az, hogy télen, mikor sóznak, rendszeresen kimossa a kocsi kerékjáratait valamint az alját. A kerékjáratokat nyáron is rendszeresen kell mosni, mert a peremen lévő sár szépen megtartja a vizet, és dunsztolja a lemezeket. Az említett Corolla jó választás lehet egy alapos kezeléssel.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Összkerekes kombit a hegyekbe

2014. október 27., 10:21 Módosítva: 2014.10.28 07:42
158
 

Kedves Becsületes Nepper!

Tanácsért fordulnék Önhöz, bízva tudásában, tapasztalatában.

Hegyi lakosként, gyakori snowboard túrázáshoz (50-100km-es hegyi utak), ezen felül rövid távhoz (10km-re van a legközelebbi nagyváros), illetve évi 2-3 nagyobb úthoz (800-1000 km) keresek megfelelő autót. Az észérvekkel (fogyasztás, biztosítás) ellentétben áll egy olyan kívánalom is, hogy most a 30. életév derekán gyerek nélkül még szeretnék egy erősebb járművet. Utána majd lecsillapodom.

A fentieket összegezve az alábbi feltétellista alakult ki bennem:
- benzines (egyszerűen számomra egy autó benzines)
- összkererekes, hogy ha lehet minél kevesebbszer kelljen hólánchoz nyúlni
- kombi a jó pakolhatóség érdekében (3-4 fő sífelszereléssel)
- erős (előző autóm egy 2007-es Mazda 2 literes benzines volt, kicsit feljebb lépnék)
- max 12-14000 EUR ár Ausztrián kívülről, max 16000 EUR Ausztrián belülről

Mivel japán párti vagyok, így a fenti kritériumok alapján én 2007-09-es Subaru Legacy kombikat nézgettem a 2.5i (173 LE), illetve a 3.0R (245 LE) motorokkal. Ezen típusokat egyébként főként Svájcban találtam meg, ott látni jó párat egészen kevésnek tűnő kilométerrel is (tényleg tartanak ott ilyen autókat télire?).

Érdeklődnék, hogy Önnek van-e tapasztalata a fenti típusokkal, illetve, hogy alternatívaként mit tudna ajánlani (ha egyáltalán kell)?


Válaszát előre is köszönöm, üdvözlettel:
László

Kedves László!

A Subaru teljesen jó arra, amire kell, és nagyon megbízható autók. Svájcban nagyon népszerűek a Subaruk, és ez már a nyolcvanas években is így volt, csak akkor még legyőzte őket a vasoxid. Annak idején nagyon sok érthetetlen dolgot láttam Svájcban, rengetegen jártak/járnak nagyon erős autókkal. Sok hetven éven felüli nyugdíjas "veretett" az autópályán Impreza GT-vel, 110 körüli tempóval. Vettünk egyszer egy Impreza GT-t egy kis faluban a helyi autószerelőtől, a felesége hordta vele a gyerekeket oviba. 218 lóerővel, ötvennel. Az kocsi akkor még nem ment 80-100 felett, de utána aztán bepótolta. :-) Alternatívaként csak a Subaru Outback jut eszembe.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Autót négy gyerekhez, maximum 1,3 millióig

2014. október 25., 10:26 Módosítva: 2014.10.26 17:58
243
 

Kedves Nepperűző!

Négy gyermek mellé keresünk megbízható autót. Több típusról gyűjtöttünk infókat, s végül régi szerelmünk, a Previa és a 7 személyes Dacia maradt fönn a rostán. Előbbi azért, mert japán és megbízható, utóbbi pedig az ára és felszereltsége miatt. Maximum 1,3 millió forintunk van rá.

Mit gondol? Inkább egy öregebb, de megbízható, fapadosabb Toyota vagy a frissebb megjelenésű, fényesebb, extrább és pár éves keleti modell legyen a befutó?

Vagy van esetleg tippje, melyik márkát és típust érdemes még szemügyre vennünk?


Köszönettel:
Balázs

Kedves Balázs!

Ha a Previa második generációjára gondol, akkor azzal kapcsolatban megjegyezném, hogy nagyon jó autó, de 1,3 millióért nem kapni jó Previát, csak Previának látszó tárgyat. Máris csak a Dacia maradt, ami kicsit egyszerűbb, igénytelenebb kivitelezésű, kárpitozású, mint az átlag autó, de megbízható. Én elgondolkoznék egy Fiat Multiplán is, a formája ugyan megosztó, de egy praktikus autó hat embernek, és rendes csomagtartója is van a hat ülés mellett.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Nehéz lábhoz kisfogyasztású autót

2014. október 24., 14:57 Módosítva: 2014.10.25 10:27
1
 

Szia Becsületesnepper!

Adott egy 2004-es Corsa C (Z12xe), amit le szeretnék cserélni egy nagyobbra. Vezetési tulajdonságaim:

- kicsit tégla-nehéz láb (nem abszolút gyorshajtás, hanem ha gyorsítok, akkor tövig nyomom, és a fék se 15 év alatt kopik el).
- napi 40 km munkahely, havi 1x Gyöngyös-Sopron autópálya. Ez évi 15-20 ezres teljesítmény.

Az elképzelt autó méretre Opel Astra, max Focus méretű, nem baj, ha kombi. A keret minimum 1,5 maxumim 2 millió cakk-pakk. Nincs fenntartásom sem a Dacia, sem a Hyundai márkákkal, de megbízható, alacsony fogyasztású (6l) autót keresek, ez az elsődleges szempont. Aztán a kényelem következik, majd hogy tetszik-e, az úgyis szubjektív. Évjáratra minimum 2005-ös legyen.

Te hogy látod, mik jöhetnek szóba? A fenti paraméterek alapján kérhetek egy listát, ami alapján csemegézhetek?


Köszönöm!
Péter

Kedves Péter!

A nehéz láb és a hat literes fogyasztás sehogy nem áll össze a fejemben. Egy benzines autó ilyen használat mellett soha nem fog ennyit enni, de még egy dízel sem. Vagy hatot akarsz tankolni vagy nyomni a gázt, majd eldöntöd. Én egy Kia Ceedet vennék 1,6-os CRDI motorral vagy egy Hyundai i30-at, a két autó lényegében ugyanaz. Ezek még nehéz láb esetén sem eszik le a fejed, nincs bennük kettőstömegű lendkerék, és a befecskendező rendszerük is jó, és vannak már kétmillió alatt.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mazda 3 vagy hetes Golf?

2014. október 20., 10:50 Módosítva: 2014.10.21 16:40
355
 

Tisztelt Becsületes Nepper!

2004-es 1.6 Toyota Corollám a 11-ik évébe lépett júniusban. Az égvilágon semmi baja, de lassan új autóra váltanék kompakt kategóriában. A Totalcar cikkei alapján két jelöltem van: Mazda3 G120 Sport, vagy Golf7 1.4TSI 140LE. Az új automat is min. 10 évig fogom használni, évente kb 20 ezer km-t vezetek,80% város 20% autópálya. Szeretek (talán kicsit tudok) sportosan vezetni.

Megéri-e a Golf nagyobb teljesítménye, nyomatéka, esetleg nagyobb értéktartása a tetemes ártöbbletet  egy 10 eves időhorizonton? Számomra a mindennapi kellemes vezetés többet ér 1-2 deci benzin megtakarításánál.


Várom a személyes véleményét,
Üdvözlettel, Péter

Kedves Péter!

A Mazda 3 G120-ban egy két literes szívó motor van, a Golf 1.4 TSI-ben egy, a brüsszeli politikusok által kikényszerített kis turbós motor van, amelyről már tudjuk, hogy nem kifejezetten probléma mentes. A Mazda motorja újabb, kevesebb az üzemeltetéssel kapcsolatban rendelkezésre álló információ, de én azt gondolom, hogy hosszú távon a Mazda lesz az olcsóbban üzemeltethető autó. Sajnos a biztos válaszadáshoz kellene a jövőbe látás képessége, de mivel azzal nem szolgálhatok, így marad a megérzés, és én így érzem. De nagyon.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Hibridet a tengeren túlról?

2014. október 19., 07:15 Módosítva: 2014.10.20 10:52
77
 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Mindig is tartottam a dízel autóktól (sok rémtörténet a javítási költségekről), illetve az éves levezetett kilométerek száma (15-20 ezer) sem indokolta, hogy dízel autóm legyen. A kedvezőbb fogyasztási adatok viszont mindig is tetszettek, ezért fordult a figyelmem a hibrid autók felé.

Az első kézenfekvő típus nyilván a Prius, de sem a mérete sem a külseje nem ragadott magával. Ezt követően kezdtem keresgélni valami nagyobb méretű hibrid után, és jutottam el a  Toyota Camryhoz valamint a Nissan Altimához. A baj csak az ezekkel a típusokkal, hogy nem Európában kerültek forgalmazásra, és csak néhány elérhető belőlük használtan.

Azt szeretném megkérdezni, hogy mi a véleménye a fenti két típusról. 2007-es példányok már 3 millió alatt elérhetőek magyar oldalakon. Mennyire megbízhatóak ezek a technológiák? Mennyire fáj a javításuk? Mennyire macerás hozzáértő szerelőt találni, illetve alkatrészt beszerezni? Van valami más alternatíva, ami elkerülte a figyelmemet? Esetleg jobban járok, ha nem kísértem a sorsot és maradok a bevált szívó benzines japánoknál (Avensis, Accord)?


Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: István

Kedves István!

A régi szívó benzinesekkel kevés problémája lesz az biztos, de a hybridektől sem kell félni. A Toyota Camry-t ismerem, volt már hozzá szerencsém. Az üzemeltetése nem drága, egyedül a nyolc ezrenkénti előírt olajcsere periódus furcsa, de ez csak jót tesz neki. Inkább ez a jó előírás, mint a harminc ezres olajcsere periódus, amivel szépen saját magunk tudjuk kinyírni a saját autónkat. Van megfelelő szervizháttér, vannak már kifejezetten a hybridekre ráállt szerelők. Az akkumulátorok élettartamától sem kell félni, feltéve hogy mindennap használjuk az autót. Ha nem használjuk huzamosabb ideig, akkor tegyünk rá egy olyan töltőt, ami tud csepptöltést is, és rajta maradhat az autó indító akkumulátorán.

A Nissan Altimáról annyit tudok mondani, hogy a kérdése miatt megnéztem a hahun, hogy hogy néz ki, mert az sem volt meg hirtelen. A Camry-t szerintem egyszerűbb szervizeltetni, mert az Altimát szinte senki nem ismeri. Egyebet nem tudok elmondani, kérem, kapcsolja ki.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Kombi kell. Focus legyen vagy Octavia?

2014. október 16., 07:47 Módosítva: 2014.10.17 12:36
169
 

Szia Nepperűző!

Bővül a család, nagyobb autó kellene. Le is szűkült a kör a Skoda Octavia Kombi 1.6-ra és a Ford Focus Kombi 1.6-ra. Szerintem kb. évi 15-18 ezer kilométert megyünk.

Viszont azzal szembesültem a keresgélés közepette, hogy a mostani kínálatban, egy 2010-es Octavia 150-180 ezer km-rel, ugyanannyiba kerül (2,2-2,5 M Ft) mint egy 2010-es Focus 90-120 ezer km-rel. Az ár alapján tényleg jobb a Skoda? Jobbról is, meg balról is hallom a véleményeket, de kevés az igazán objektív, vagy megalapozott.

Tanácstalan vagyok, hogy mivel járnánk jobban. Ebben kellene egy kis támpont, vélemény. Illetve, érdemes ezért az évi 15-18 ezer km-ért dízelben gondolkodni?

Előre is köszi, ha foglalkoztok a kérdéssel.


Üdv,
Sanyi

Kedves Sanyi!

Jó mindkettő, megbízhatóak, egyik sem elromlós fajta. A Skoda egy mérettel nagyobb, mint a Focus, és ha bővül a család, nem árt a nagyobb csomagtér. Én a Skodát választanám. Évi 15-18 ezer kilométerhez egyáltalán nem kell dízel, a dízellel jöhetnek olyan esetleges kiadások, amik nem feltétlenül térülnének az alacsonyabb fogyasztás okán a benzinessel szemben. Egy benzines szívó motor elég bőven nektek.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Ötajtós családi benzines kéne

2014. október 15., 10:37 Módosítva: 2014.10.16 08:14
6
 

Kedves Becsületesnepper,

Dízel-benzines váltás miatt szeretnék megbízható benzinesre váltani, kb 5 évet kellene karbantartás mellett nagyobb gondok és gyakori szervizlátogatás nélkül kibírnia. A kör nagyjából leszűkült a Mazda 3 1.6 és a Fiat Bravo 1.4 T-jet párosra.

Család miatt fontos a megbízhatóság és a biztonság. A keret kb. 1.7M körül van. Ebből vagy 9-10 év közötti Mazda 3 vagy 7-8 év körüli Fiat már kijöhet (plusz szerviz persze). A Mazda nekem megbízhatóbbnak tűnik a szívó benzines motorjával, de a kereskedőket járva főleg osztrák és olasz példányokkal találkozni, és azért jellemzően rozsda akad szinte mindegyiken. A Fiatok többnyire magyarországiak, fiatalabbak, szebb állapotúak. Ráadásnak ott a turbós motor, ami valamit visszaad a szeretett turbódízel karakteréből, nyomatékosságából (remélem). De ugyanez a megbízhatóság oldalon nem nyugtat meg, bonyolultabb szerkezet, és mint közismert, Magyarországon jellemzően nem tudnak turbós autót használni, benne van a pakliban egy turbócsere akár pár hónapon belül.

Élmény szempontjából a Bravo felé hajlok, bár tudom, nem könnyű emiatt takarékosan veztni :), és a megbízhatósága miatt is tartok tőle. A fentiek fényében te melyiket javasolnád inkább? Kell félni a turbós benzinestől, és jobb a szögegyszerű szívóbenzines mellett maradni az életkor ellenére? Esetleg alternatívaként mást javasolnál a fenti paraméterekkel?


Üdv,
Gábor

Kedves Gábor!

A Mazda 3 tudja azt, amire önnek szüksége van, nem romlik el, tartós technika, buktatók nélkül. Sajnos a rozsdásodás jellemző probléma a külföldről, főleg Ausztriából hozott példányok esetén, de a németek sem kivételek ebből a szempontból. Mazda esetében legjobban egy olyan példánnyal járna , ami vagy magyarországi vagy Olaszország nem alpesi részéről származik. Az olasz példányok nagyon jó állapotban tudnak lenni rozsda szempontjából, ott inkább a parkolási sérülések jellemzőek.

A Fiat 1.4-es T-Jet motorjával sajnos nincsenek tapasztalataim, de a környezetemben lévő szerelőknek sem, mert ezekből nem sok fut az utakon. Ezzel kapcsolatban érdemes lenne a fiatos fórumokon érdeklődni, és keresni egy Fiatra szakosodott szerelőt. Én keresnék egy rozsda mentes Mazdát.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Első autónak régi Coltot?

2014. október 13., 13:11 Módosítva: 2014.10.15 10:13
137
 

Kedves Becsületesnepper,

párommal az első saját autónk megvásárlásán gondolkodunk. Alapvetően a 8-900 ezer forintos kategóriában nézelődtünk, mert vezetési tapasztalat (10 év) már van, viszont véletlenül odakeveredtem egy Colt hirdetésre. Mivel én egyébként is a japán technika megszállottja vagyok, egyelőre semmi kifogást nem tudok az ellen találni, hogy városi rohangálásra egy 16 éves 1,3-as benzines Colt GLXi-t vásároljunk. Öreg is, 200 ezer km felett is van kicsivel, de ár/érték arányában számomra mindent üt.

80 százalékban városban használnánk, nagy ritkán 1-1 vidéki kiruccanással megfűszerezve, évi átlagosan 10-12000 kilométeres futással -- bár kicsit talán még sokat is mondtam.

A kérdésem az volna, hogy a 300 000 forint körüli ár nem gyanús? Nem kell már jövőhéten jelzálogot felvennünk, hogy meg tudjuk javíttatni? Mire érdemes figyelmi az autó megtekintésekor? Amennyiben túl rizikós vállalkozás lenne, milyen hasonló kategóriájú autót javasol?


Köszönettel,
Krisztián

Kedves Krisztián!

A Colt egy nagyon jó kis autó, nem kell tőle félni. A rozsdára kell odafigyelni. Ezek nagyjából ezen az áron kezdődnek, nem kiugróan alacsony a 300 ezres ár. Nyilván ennyi pénzért lesznek az autón horpadások, karcok, de nem fiatal autókról van szó, és ezért az összegért ne legyenek tulzó elvárásaink. Jellemzően csak a kopó alkatrészekre van szükség, ezek árairól tájékozódhat a webáruházakban, és kiderül, hogy ez sok-e önöknek.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Autót autópályára

2014. október 12., 09:58 Módosítva: 2014.10.13 14:05
189
 

Tisztelt Becsületes Nepper,

a véleményére lennék kíváncsi.

A munkahelyem (Bécs) 125 km-re van otthonomtól, naponta ingázom (havonta min. 5000 km), jelenleg egy benzines 1.4-es, 18 éves "angol" Honda Civic-et használok, ami szinte hiba nélkül [(55.000 Km/11 hónap) alatt kiégett egy helyzetjelző, tompított, rendszámtábla világítás, elszakadt a féltengelynél egy gumiharang...] teszi a dolgát. Szeretnék egy ugyan ilyen megbízható másik autót (Civic marad!) erre a feladatra, de bizonytalan vagyok.

Jelöltek:
- Honda "űr" Civic 2.2 dízel motorral;
- Ford Mondeo kombi 2.0 dízel (2008-as évjárattól);
- Honda "űr" Civic 1.8-as benzines (autóba szerintem a benzinmotor dukál, hogy a hanghatásról már ne is beszéljek...);
- 1.9 német TDI (az autómárka teljesen mindegy, számomra a dögunalom mindegyik).
Ön melyiket választaná?
Honda Accord nem tetszik :-/
Pénzügyi keret: 1,5 millió forint környéke.


Köszönöm.
Tamás

Kedves Tamás!

Ebből a felsorolásból egyértelműen a 2.2-es dízel Honda Civicet választanám, az a motor annak idején az év motorja volt, és azóta már bőven bebizonyította, hogy nem véletlenül nyert díjat. A Ford Mondeónak ez a generációja már jobb, mint az előző, de még mindig nem egy Honda motor van benne. De a lényeg! Legközelebb, mielőtt leírja a vágyait, először nézzen szét a használtautós oldalakon, hogy lehet-e annyiért olyan autót venni, mert a kérdéséből egyértelműen látszik hogy ezt nem tette meg. Másfél millióért én is vennék tíz darab Civicet! Nincs ufó Civic ennyiért semmilyen motorral, de Mondeo se nagyon.

Arra, amire kell az autó, én vennék valami VW csoportos régi TDI-t, ahogy ön is gondolta, mondjuk egy Octaviát, és nem kell elkölteni az összes pénzt sem. Ha ilyen ütemben megy a kilométer az autóba, akkor annak az ára is hasonló ütemben fog lefelé menni, ezért nem javasolnám, hogy túl sok pénzt tegyen autóba. Teljesen fölösleges egy drága autó árát a magas futásteljesítménnyel a normálisnál nagyobb mértékben redukálni. Azt is mérlegelném, hogy nem veszek másik autót, hanem ülök még a Civicbe, amíg szét nem esik, annak az ára már nem fog drasztikusan esni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Tényleg annyira jó a TSI?

2014. október 9., 08:14 Módosítva: 2014.10.10 16:38
363
 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Rendszeres olvasója vagyok a Totalcar-nak,  adok a véleményükre ezért tanácsért fordulok most Önhöz:

Lassan 10 éves Opel Corsámat cserélném egy nagyobb, újabb, komolyabb autóra. Évente nagyjából 10-12 ezer km-t megyek, ennek  felét  városban,  többit nagyrészt országúton. Szeretek dinamikusan autózni, de nem ész nélkül megyek. Ezért egy normális állapotban lévő 4-5 év körüli, megfelelő teljesítményű  benzinesben gondolkodom.  A jelöltek: Mazda3  1.6 (esetleg 2.0), Honda Civic 1.8, VW Golf/Seat Leon 1.4 TSI. Mi a véleménye ezekről a típusokról?

Sok fórumon és egyéb helyen kérdezősködtem, de a két japánról rosszat nem hallottam még, talán annyit hogy a Mazda 1.6-osa városban kissé szomjas. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, az ismerősi körben is kérdezősködtem, viszont mást se hallok már egy ideje csak hogy: TSI... Próbáltam már párat, tetszett is, de könnyű valakinek az újonnan vett alig 10 ezer km-t futott autójáról jókat mondani.... Ezért gondoltam megkérdezek egy hozzáértőt. Önnek mik a tapasztalatai ezzel a motorral? Mennyire tartósak? A különböző teljesítményű variánsok (122,140,160 LE) csak szoftveres beavatkozás eredményeként jöttek létre, vagy fizikailag, műszakilag is eltérő a három konstrukció? Turbós-kompresszoros változatot érdemes megvenni, vagy csak plusz egy hibalehetőség? A Golf és Leon esetén az 1.2 TSI is lehet egy alternatíva, vagy azt inkább ne is nézzem? A DSG váltóról is csak jókat hallottam eddig, viszont félek tőle hogy egy használtautónál elég komoly pénznyelő lehet, ha gond van vele. Van alapja a félelmemnek?


Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel,
Péter

Kedves Péter!


Mazda 3, hajrá, Honda Civic, nagyon hajrá, TSI, hát, nem tudom, én személy szerint nem hajrá. A Mazdánál az első évjáratoknál előfordulhat rozsda a kerékíveken, a Hondára ez nem jellemző, egyébként semmi bajuk. VW csoportos TSI: vezérműlánc problémák, hidegen valami borzasztó csörömpölés, a közvetlen befecskendezés miatt a szívószelepeken masszív koromlerakódás lesz, amit a hengerfej szétszerelésével, és a szelepek mechanikus úton való megtisztításával lehet orvosolni, kettőstömegű lendkerék, turbó, kompresszor, mindenféle szenzor. Na, ez mind elromolhat, elkophat.

A DSG nagyon jó váltó, kényelmes, szépen vált, jobban gyorsul, mint a manuális váltós, nem eszik többet vele az autó. Viszont 60 ezrenként olajat kell cserélni 60 ezerért, és ha megáll, az nagyon fog fájni, ha nincs szerencséje, akkor annyira, hogy nyűszíteni fog a fájdalomtól. Mennyire tartósak a TSI-k? Még nem tudni biztosan (azt már sejteni lehet, hogy nem azok), majd ha megjelennek a piacon a 3-4-500 ezret futott példányok, utána kiderül, hogy mennyi pénz elköltése árán tettek meg ennyit. Én személy szerint nem hiszek bennük, sose vennék magamnak. Ha egy japán szívó benzines és egy kis turbós modern autó közül kell választani, a válasz csak egy lehet. Japán szívó benzines, az kell önnek.


Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

BMW 530d vagy Chrysler 300C?

2014. október 7., 10:53 Módosítva: 2014.10.08 15:56
3
 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Autovásárlás elött állok, és ebben szeretném a tanácsodat kérni. BMW 530d (E61) vagy Chrysler 300C CRD a két számitásba jöhetö tipus. Elöre is köszönöm, hogy megosztod velem a két típussal kapcsolatos tapasztalataidat.


Üdvözlettel
Tamás

Kedves Tamás!

Az 530d-vel van tapasztalatom, megbízható, jó kocsi, de költeni kell rá. Néha sokat, néha kevesebbet, de igényli a törődést. Ha elhanyagolja, utána sokkal többe fog kerülni, a prémium kategória ilyen. A legkritikusabb talán az örvénycsappantyú cseréje, ennek elmaradása akár a motor halálát is okozhatja, de összességében egy jó autó. Csak akkor ajánlanám, ha jó jövedelme van, és nem esik kétségbe, ha esetleg ki kell fizetni 4-500 ezret egy javításra. Ugyanez elmondható minden drágább kocsi vásárlásakor. A Chrysler 300C-vel kapcsolatban viszont semmi tapasztalatom sincs. Egy ismerősömnek volt, ő szerette, különösebb baja nem volt vele, csak a kopó dolgokat kellett cserélni. Ezzel kapcsolatban megkeresném a márkaklubot, vagy egy, a márkára ráállt szervizt, és náluk érdeklődnék.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-