Kedves Nepperuzo!
> Jelenleg egy 97-es kombi E36-os 1.6-ot vezetek párommal együtt. Leginkább városban munkábajáráshoz vagy hétvégi vidéki családlátogatáshoz évente egyszer átszelve Europát kempingezesre. Idáig erre a BMW teljesen jó volt, sosem állt meg, alkatresz olcsó és nem is annyira kányelmetlen.
>Nem rég akadt egy új projekt, ami miatt heti háromszor földútra kényszerülünk. Itt az idáig még nagyrészben eredeti futomű, ami hibátlanul birta a nyúzast kezdi nemtetszését kifejezni.
>A kérdésem az lenne, hogy ésszerű alternatíva-e a BMW megtartása és gyakrabban szervizelése? Ez a kocsi 500 ezer volt, ennél többet nagyon egy másikra se költenék. Nivákat, Jeepeket láttam ennyiert, de Nivával nem szívesen mennék autopályán kétszáz kilométereket vidékre, a Jeepben is mehet tönkre ez az, akkor még sokkal drágább, mint a BMW.
Koszonom :)
Kedves Kérdező!
A Niva egy szar. Mint terepjáró zseniális, átmegy tökön, paszulyon, olcsó, ha állandóan a dágványban kell menni, akkor nagyon jó, de mint autó értékelhetetlen. Autópálya üzemben több jó tulajdonsága van, a gumik miatt nagyon hangos és szörnyű az úttartása, kényelmetlen, de legalább "keveset" is eszik, megelégszik csupán 10-12 liter benzinnel. Ahhoz, hogy ezt az "alacsony" fogyasztást tartani tudjuk, természetesen nem lehet nyelezni az autót, ennyit normál üzemben eszik, de legalább extrém módon rozsdásodik. Ha dagonyázni kell, akkor tökéletes, szeretik is a vadászok, halőrök, méhészek, de normál használatban elképesztő kompromisszum az E36-hoz képest.
Ha terepjáróban gondolkozik, ezért az összegért vannak relatív kis motoros japánok változó mennyiségű rozsdával vagy nagy köbcentis benzinesek magas fogyasztással. A Suzuki Vitarát mondanám mint lehetőséget, de a rozsdára nagyon oda kell figyelni annál a néhány példánynál, amit ennyiért kapni lehet. Opel Fronterából van még valamilyen választék, itt a régi két literes benzines nagyon megbízható, de sokat fog enni ezzel a kasznival. A Nissan Terrano is jó lehet, de karcokra, horpadásokra számítson. Ssangyong Mussót használ egy ismerősöm nagy megelégedéssel már évek óta, azokban egy szög egyszerű régi merci dízel van.
Üdvözlettel,
Kedves Becsületes Nepper,
Nagyon egyszerű kérdésem van: a lehető legütősebb "puncimágnes" kategóriájú autót szeretném megvenni, maximum 8000 EUR-ig. Németországban nézelődöm elsősorban, mivel gyakran járok erre, itt szeretném megvásárolni. A megjelölt összeg a regadó és egyéb illetékek nélküli vételárat jelenti. Audi TT-ket nézegettem, ennyiből simán lehet kapni, viszont mindenképp érdekelne a szakember véleménye vásárlás előtt. Kor, km óra állás nem téma, "állapotot veszünk, nem számlálót", ugye. :)
Előre is köszi,
Gábor
Kedves Gábor!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületes Nepper!
Ausztriába járok dolgozni minden nap, ami körülbelül napi 300 kilométeres ingázást jelent oda-vissza. Szükségem van egy olyan autóra, amiben öten kényelmesen elférünk (nem vagyunk vékony emberek) és ne hagyjon ott minket az autópálya szélén. Tehát egy megbízható autóra lenne szükségem, lehetőleg alacsony fenntartási költséggel.
A keret kb. 2000 Euró lenne, külföldi (német vagy osztrák) autó is eszembe jutott.
Eddig Peugeot 406-ot néztem 2.0 literes HDI motorral vagy Mercedes 200-220-ban gondolkoztam. Bármilyen autótípusra nyitott vagyok, de egyedül egyelőre nem találtam megfelelőt.
Üdvözlettel: Tibor
Kedves Tibor!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületes Nepper!
Autóvásárlás előtt állok, havi 5000 km-t szeretnék megtenni jellemzően autópályán. Mivel félek a használt piacon tapasztalt problémáktól, így igyekszem ismert előéletű autót vásárolni.
Meg is van a két jelölt:
- Az egyik egy 2006-os évjáratú 1.9-es dízel Passat, mely 300e Km-t futott, egyébként szép állapotú, de a km-ek nem múltak el nyomtalanul sem a belsején, sem a külsején.
- A másik egy 2008-as évjáratú Renault Laguna 2.0dci, mely 100e Km-t futott, egyértelműen látszik is rajta, hogy még teljeset újszerű.
Mindkettő leinformált törésmentes, egy barátom cégének a középvezetői használják újkoruk óta normális körülmények között. A felszereltség kb. ugyanaz, nem döntő tényező. Kizárólag e két autó között szeretnék dönteni, mert mint mondtam előéletüket ismerem, illetve elég baráti áron kapom mindkettőt.
Számomra az autó használati cikk, nem érdekel milyen embléma van rajta, a lényeg, hogy egy felsőközepes nyújtotta kényelemben és biztonságban tudjak közlekedni, ám azt a lehető legkisebb költségekkel.
A kérdésem az tehát, hogy válasszam a rossz hírű mindenki által szidott, ámde harmada km-t futott, fiatalabb, szebb állapotú franciát, vagy döntsek mindenki kedvence: a VW mellett a nagy futásteljesítmény, és jóval kopottabb állapot ellenére.
Köszönöm válaszát!
Kedves Kérdező!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
A családban két kocsi van. Egy 5.5 éves Alfa Mito - vadiújonnan véve - és egy lassan 20 éves Vectra. A Vectrát mindenképpen lecserélnénk, az Alfa maradna még. Kb. 5.000.000 Ft-ig gondolkozunk kocsiban, és a legnagyobb baj, hogy mi se tudjuk mit akarunk. :-D
A feleségem szeretne BMW-t, méghozzá cabriot. A BMW költségeivel tisztába vagyunk, tudjuk, hogy költséges tud lenni, az nem is lenne akadály. Gyerek még nincs, de tervezzük. Tekintettel arra, hogy az Alfa is 3 ajtós, és a BMW is kettő ajtós lenne, nem éppen célszerű kocsi egyik sem, de úgy gondoljuk, 1 gyereknél elmegy, nem okozna nagy problémát. Azonban én egy 2-3 éves fullos Passat is el tudnék képzelni, illetve szemezek a KIA Pro Ceed-el, igaz az is 3 ajtós. Ezek a kocsik finoman szólva sem egy kategóriák, a BMW egy presztízs gép, olyan vagány, menő kocsi, de mindketten BMW-mániásak vagyunk.
A Passat mellett a praktikum szól, a Kia mellett az, hogy új lenne, mert azt vadiújba vennénk. A BMW-vel nagyjából tisztába vagyunk, de mi a véleménye a Passatról és a KIA-ról? Bár ezeket a kocsikat nem igazán lehet összehasonlítani. A BMW cabriója - nem vászontetős - mennyire téli-nyári kocsi? Ön venne cabriot? Mi a véleménye a KIA Pro Ceed-ről? És a Passatról? Ja, dízelrőlkocsik beszélünk.
Üdv. Peti
Kedves Peti!
A cabrio nagyon jó dolog, és akkor kell venni, amikor még lehet. Általában akkor adják el, mikor megjön a gyerek, és akkor vesznek megint, amikor már felnőtt, kivéve, ha elfér a garázsban csak úgy. Egy cabriónál a gyerek hátra bepakolása lehet körülményes, ezt kipróbálnám, hogy hosszú távon vállalható-e. Ezek a kemény tetős cabriók teljesen vállalhatóak télen is, semmi kényelmetlenséget nem okoznak a tető miatt, és nem kell annyira vigyázni sem rájuk, mint a vászontetősökre. A Passatból a CRTDI-t venném, PDTDI-t nem, bár ezért az összegért már csak azok vannak. Minden KIA jó, nem szokott baj lenni velük. Én nem vennék cabriót a gyerek mellé, mert szerintem kényelmetlen lesz betenni, kivenni a gyereket hátra. Egyszer, kétszer megcsinálja az ember, de életvitelszerűen szerintem nyűg lesz.Üdvözlettel,
Kedves Becsületes Nepper,
Feleségemnek szeretnék automata váltós kisautót (de 4 személyest) venni. Az egyetlen "extra" igény a légkondi. Ideálisan 2 millió körüli használt megfelelne, de nem bízunk a km óra visszatekerések és egyebek miatt a jelenlegi autópiacban. Új autó esetén max 3,5 milió Ft lenne a keret. Ami felmerült: Toyota IQ (de már nem látom a Toyota honlapján), Aygo, Volkswagen Up, Fiat 500, Kia Picanto, Renault, Citroen... + amit tanácsolsz. Hagyományos, egyszerű automata váltó kellene. Melyiket érdemes választani megbízhatóság szempontjából? Hosszú távra tervezünk.
Köszönettel,
József
Kedves József!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
A gyerekek kirepültek, ketten maradtunk, ezért úgy gondolom, itt az idő egy kabrió vételére. A keménytetősöket preferálnám, de nem mindenáron. Néha-néha a reptérről haza kell hozni egy vagy két személyt, (200 km) ezért "négyszemélyesben" gondolkodom. A Ford Focus és Volvo C70 talán rokonok, de nem árban. A Renault Megane és az Opel Astra került még képbe. Más autót nem tartanék mellette, éves szinten 15-20 ezer kilométert megyünk. Összegben 4 millióig szánok rá. Ön szerint mi lehet a jó választás? Az automatákat is szeretem.
Köszönöm tanácsát!
Üdv:
Zsolt
Kedves Zsolt!
Üdvözlettel,
Kedves István!
Azzal a kérdéssel fordulok Hozzád, hogy családunk 2004-es G Astráját (1.4 benzin, 80e km, törésmentes), fenntartási költségeket tekintve megéri e lecserélni egy Honda Streem-re. A G Astrát már unom, igaz mindenhová elvisz, és olcsó a fenntartása. Lakótelepen élek, a rányitások, apró koccanások mindennaposak. Benzines, 1,7-es hondákat néztem. Az itthoni választék 8 db. Megérheti-e behozni? A keret, 1.2 millió forint + némi tartalék.
Köszönöm a választ,
Endre
Kedves Endre!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Feleségem szeretne magának egy kisautót vásárolni, elsődleges célja a gyerek bölcsibe - később oviba - hordása lenne. Max. fél milliót szánna rá, és ragaszkodik az automata váltóhoz.
Köszönettel:
Szalai Attila
Kedves Attila!
Üdvözlettel,
Kedves Becsületes Nepper!
Egy sajnálatos autótörés után újra autóvásárlás előtt állok, hiszen Istennek hála mindannyian épen és egészségesen szálltunk ki az autókból és a biztosító is fizetett. Az én összetört darabom egy Nissan Almera (sedan) volt, alap 1.5 benzines motorral, törésnél utolsó kilométerig visszaellenőrizhető 119e kilométerrel - mint második tulajdonos bevallom, megszerettem. Az általam elérhető források közül a legmegbízhatóbból származik: gyerekkori barátom új autókat értékesít és néha van egy-egy beszámolt kocsijuk, ilyen volt ez a Nissan is.
Válaszát előre is köszönöm!
Horváth Gábor
Kedves Gábor!
Az 1.4 TSi motor nem a legjobb, én nem erőltetném, különösen úgy, hogy már a megvásárlásához is nyújtózni kell. Mi van, ha valami komolyabb baj lesz a Seat Alteával, azt hogy fogja kifizetni? Az, hogy egy beszámolt autóban 112 ezret mutat az óra, az még önmagában semmit nem jelent. Ha nincs hozzá leellenőrizhető szervizkönyv, akkor mindegy, hogy márkaszervizben, vagy a falu végén, térdig érő gazban árulják. A márkaszervizben is ha beszámolnak egy autót, ők onnantól védve vannak, hogy az adásvételire rá van írva a beszámításkori kilométeróra állás. A négy ajtós Primerának nagyon kicsi a csomagtartó nyílása, ezért elég nehezen pakolható, ami három gyereknél elég fontos szempont. Egy öt ajtós vagy a kombi sokkal jobb ebből a szempontból.Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
A jelenlegi 99-es Ford Fiestánkat szeretnénk lecserélni egy tágas (főleg csomagtér tekintetében), de mégis alacsony fogyasztású és viszonylag olcsó szervizelésű autót. Már néhány hete nézelődök interneten és először kombikat (Ford Focus, Renault Megane, Skoda Fabia, Fiat Silo Multiwagon) néztünk, de nem tudunk dűlőre jutni, majd rátaláltunk a Xsara Picasso-ra. Tetszik is, utastér és csomagtér is tágas, a dízelek alacsony fogyasztásúak, viszont több helyen olvastam, hogy a szerviz költséges lehet, valamint a kiválasztott 4-5 autó km futása 180 és 220 ezer km között van.
Üdvözlettel: Csaba
Kedves Csaba!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Egy Mazda MX5 NC tulajdonosa vagyok lassan három éve. Pár (1-2) éven belül talán lecserélném, de elég nehéz innen továbblépni. A szempontok: driver’s car legyen, hátsókerekes, könnyű, erős. 90%-ban városban használnám, ritkán pályanapokon, tehát mindennapi autóként is meg kell feleljen. Évi ~20 ezres futásteljesítménnyel számolok. Garázsban nem tudom tárolni. Talán a legfontosabb: minimum annyi élményt adjon, mint az MX5, de lehetőleg még többet. Az se’ baj, ha lenyitható tetejű. Az extrák nem igazán érdekelnek, elég ha légkondi + ülésfűtés van.
Egy modernebb BMW-t (Z4) próbálva elszomorodtam a nagypapás puhaság miatt, meg főleg amiatt, hogy a vezetőt elszigetelik a technikától; nyugdíjasként talán beruházok egyre. A Porschék fenntartási költségétől kissé félek, no meg a hazai negatív megítélésüktől is. Valahogy minden az S2000 felé mutat. Kérdésem, hogy a Honda megfelel mindennapi autónak? Úgy hallottam, hogy az utastér beázik a tető mentén. És hát 10 évesnél fiatalabbat nem igazán lehet már kapni. Van egyéb szóba jöhető értelmes opció?
Köszönettel,
Béla
Kedves Béla!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületes Nepper!
Ismét autóvásárlás előtt állok, és a segítségét szeretném kérni! 30-35 ezer km-es évi futásteljesítményhez keresek autót (egyéb szempontok: ár 1,0-2,0 millió Ft, általában egy utas, fontos a megbízhatóság, felszereltségben klíma + ABS, lehetőleg tempomattal és xenonnal). Alapvetően japán típusokban gondolkodom: Mazda 3 vagy 6, Honda Civic vagy Accord, Toyota Auris/Corolla vagy Avensis.
Sok jót olvastam és tapasztaltam ezek megbízhatóságáról. Milyen típust ajánl (kompakt, vagy középkategória)? Milyen meghajtást ajánl (kicsi dízelmotor (1,4-1,6), nagy dízelmotor (2,0-2,2), normál benzin (1,6), vagy nagyobb benzines (1,8-2,0)?
Melyik márka a megbízhatóbb komolyabb felszereltség, több extra esetén?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel
Attila
Kedves Attila!
A japánoknál a megbízhatóság és az autóba épített extrák mennyisége között nincs összefüggés. Elsőnek egy 2.2-es dízel Accordot vennék, másodiknak egy 2.0-es Avensist, harmadiknak a Mazda 6-ost.Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
A kérdezők többsége a dízel vs. benzin dilemmán rágódik, és örök életű motort keres. A rozsdáról kevés kérdés érkezik... Mi nyolc évnél nem öregebb középkategóriás szedánt (esetleg "félszedán", mint az Octavia) keresünk, 1.4/1.6 benzinmotorral.
Az autó napi használatban lenne, főleg városban, de évi 5-6000 km. lenne csak a futásteljesítmény. Keret: 1.1-1.2 millió. A szokásos feltételek (megbízhatóság, kis fogyasztás) mellett fontos lenne a kiváló korrozióvédelem, hiszen ilyen futásteljesítmény mellett egy mai motor örökéletű, a karosszéria előbb adja fel.
Saját tipp: Astra G, Focus, Corolla. Van a középkategóriának olyan ásza, amelyik kimagaslik a mezőnyből a korrozióvédelem területén? Ha nincs, akkor melyik tipust/évjáratot kerüljük?
Van még olyan autó, amit "egy életre" gyártanak?
Köszönettel,
Cortez
Kedves Cortez!
Üdvözlettel,
Kedves Becsületes Nepper!
Tanácsért fordulnék Önhöz, bízva tudásában, tapasztalatában.
Válaszát előre is köszönöm, üdvözlettel:
László
Kedves László!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Négy gyermek mellé keresünk megbízható autót. Több típusról gyűjtöttünk infókat, s végül régi szerelmünk, a Previa és a 7 személyes Dacia maradt fönn a rostán. Előbbi azért, mert japán és megbízható, utóbbi pedig az ára és felszereltsége miatt. Maximum 1,3 millió forintunk van rá.
Mit gondol? Inkább egy öregebb, de megbízható, fapadosabb Toyota vagy a frissebb megjelenésű, fényesebb, extrább és pár éves keleti modell legyen a befutó?
Vagy van esetleg tippje, melyik márkát és típust érdemes még szemügyre vennünk?
Köszönettel:
Balázs
Kedves Balázs!
Üdvözlettel,
Szia Becsületesnepper!
Adott egy 2004-es Corsa C (Z12xe), amit le szeretnék cserélni egy nagyobbra. Vezetési tulajdonságaim:
- kicsit tégla-nehéz láb (nem abszolút gyorshajtás, hanem ha gyorsítok, akkor tövig nyomom, és a fék se 15 év alatt kopik el).
- napi 40 km munkahely, havi 1x Gyöngyös-Sopron autópálya. Ez évi 15-20 ezres teljesítmény.
Az elképzelt autó méretre Opel Astra, max Focus méretű, nem baj, ha kombi. A keret minimum 1,5 maxumim 2 millió cakk-pakk. Nincs fenntartásom sem a Dacia, sem a Hyundai márkákkal, de megbízható, alacsony fogyasztású (6l) autót keresek, ez az elsődleges szempont. Aztán a kényelem következik, majd hogy tetszik-e, az úgyis szubjektív. Évjáratra minimum 2005-ös legyen.
Te hogy látod, mik jöhetnek szóba? A fenti paraméterek alapján kérhetek egy listát, ami alapján csemegézhetek?
Köszönöm!
Péter
Kedves Péter!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületes Nepper!
2004-es 1.6 Toyota Corollám a 11-ik évébe lépett júniusban. Az égvilágon semmi baja, de lassan új autóra váltanék kompakt kategóriában. A Totalcar cikkei alapján két jelöltem van: Mazda3 G120 Sport, vagy Golf7 1.4TSI 140LE. Az új automat is min. 10 évig fogom használni, évente kb 20 ezer km-t vezetek,80% város 20% autópálya. Szeretek (talán kicsit tudok) sportosan vezetni.
Megéri-e a Golf nagyobb teljesítménye, nyomatéka, esetleg nagyobb értéktartása a tetemes ártöbbletet egy 10 eves időhorizonton? Számomra a mindennapi kellemes vezetés többet ér 1-2 deci benzin megtakarításánál.
Várom a személyes véleményét,
Üdvözlettel, Péter
Kedves Péter!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületes Nepper!
Mindig is tartottam a dízel autóktól (sok rémtörténet a javítási költségekről), illetve az éves levezetett kilométerek száma (15-20 ezer) sem indokolta, hogy dízel autóm legyen. A kedvezőbb fogyasztási adatok viszont mindig is tetszettek, ezért fordult a figyelmem a hibrid autók felé.
Az első kézenfekvő típus nyilván a Prius, de sem a mérete sem a külseje nem ragadott magával. Ezt követően kezdtem keresgélni valami nagyobb méretű hibrid után, és jutottam el a Toyota Camryhoz valamint a Nissan Altimához. A baj csak az ezekkel a típusokkal, hogy nem Európában kerültek forgalmazásra, és csak néhány elérhető belőlük használtan.
Azt szeretném megkérdezni, hogy mi a véleménye a fenti két típusról. 2007-es példányok már 3 millió alatt elérhetőek magyar oldalakon. Mennyire megbízhatóak ezek a technológiák? Mennyire fáj a javításuk? Mennyire macerás hozzáértő szerelőt találni, illetve alkatrészt beszerezni? Van valami más alternatíva, ami elkerülte a figyelmemet? Esetleg jobban járok, ha nem kísértem a sorsot és maradok a bevált szívó benzines japánoknál (Avensis, Accord)?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: István
Kedves István!
A régi szívó benzinesekkel kevés problémája lesz az biztos, de a hybridektől sem kell félni. A Toyota Camry-t ismerem, volt már hozzá szerencsém. Az üzemeltetése nem drága, egyedül a nyolc ezrenkénti előírt olajcsere periódus furcsa, de ez csak jót tesz neki. Inkább ez a jó előírás, mint a harminc ezres olajcsere periódus, amivel szépen saját magunk tudjuk kinyírni a saját autónkat. Van megfelelő szervizháttér, vannak már kifejezetten a hybridekre ráállt szerelők. Az akkumulátorok élettartamától sem kell félni, feltéve hogy mindennap használjuk az autót. Ha nem használjuk huzamosabb ideig, akkor tegyünk rá egy olyan töltőt, ami tud csepptöltést is, és rajta maradhat az autó indító akkumulátorán.
A Nissan Altimáról annyit tudok mondani, hogy a kérdése miatt megnéztem a hahun, hogy hogy néz ki, mert az sem volt meg hirtelen. A Camry-t szerintem egyszerűbb szervizeltetni, mert az Altimát szinte senki nem ismeri. Egyebet nem tudok elmondani, kérem, kapcsolja ki.
Üdvözlettel,
Szia Nepperűző!
Bővül a család, nagyobb autó kellene. Le is szűkült a kör a Skoda Octavia Kombi 1.6-ra és a Ford Focus Kombi 1.6-ra. Szerintem kb. évi 15-18 ezer kilométert megyünk.
Üdv,
Sanyi
Kedves Sanyi!
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper,
Dízel-benzines váltás miatt szeretnék megbízható benzinesre váltani, kb 5 évet kellene karbantartás mellett nagyobb gondok és gyakori szervizlátogatás nélkül kibírnia. A kör nagyjából leszűkült a Mazda 3 1.6 és a Fiat Bravo 1.4 T-jet párosra.
Család miatt fontos a megbízhatóság és a biztonság. A keret kb. 1.7M körül van. Ebből vagy 9-10 év közötti Mazda 3 vagy 7-8 év körüli Fiat már kijöhet (plusz szerviz persze). A Mazda nekem megbízhatóbbnak tűnik a szívó benzines motorjával, de a kereskedőket járva főleg osztrák és olasz példányokkal találkozni, és azért jellemzően rozsda akad szinte mindegyiken. A Fiatok többnyire magyarországiak, fiatalabbak, szebb állapotúak. Ráadásnak ott a turbós motor, ami valamit visszaad a szeretett turbódízel karakteréből, nyomatékosságából (remélem). De ugyanez a megbízhatóság oldalon nem nyugtat meg, bonyolultabb szerkezet, és mint közismert, Magyarországon jellemzően nem tudnak turbós autót használni, benne van a pakliban egy turbócsere akár pár hónapon belül.
Élmény szempontjából a Bravo felé hajlok, bár tudom, nem könnyű emiatt takarékosan veztni :), és a megbízhatósága miatt is tartok tőle. A fentiek fényében te melyiket javasolnád inkább? Kell félni a turbós benzinestől, és jobb a szögegyszerű szívóbenzines mellett maradni az életkor ellenére? Esetleg alternatívaként mást javasolnál a fenti paraméterekkel?
Üdv,
Gábor
Kedves Gábor!
A Mazda 3 tudja azt, amire önnek szüksége van, nem romlik el, tartós technika, buktatók nélkül. Sajnos a rozsdásodás jellemző probléma a külföldről, főleg Ausztriából hozott példányok esetén, de a németek sem kivételek ebből a szempontból. Mazda esetében legjobban egy olyan példánnyal járna , ami vagy magyarországi vagy Olaszország nem alpesi részéről származik. Az olasz példányok nagyon jó állapotban tudnak lenni rozsda szempontjából, ott inkább a parkolási sérülések jellemzőek.A Fiat 1.4-es T-Jet motorjával sajnos nincsenek tapasztalataim, de a környezetemben lévő szerelőknek sem, mert ezekből nem sok fut az utakon. Ezzel kapcsolatban érdemes lenne a fiatos fórumokon érdeklődni, és keresni egy Fiatra szakosodott szerelőt. Én keresnék egy rozsda mentes Mazdát.
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper,
párommal az első saját autónk megvásárlásán gondolkodunk. Alapvetően a 8-900 ezer forintos kategóriában nézelődtünk, mert vezetési tapasztalat (10 év) már van, viszont véletlenül odakeveredtem egy Colt hirdetésre. Mivel én egyébként is a japán technika megszállottja vagyok, egyelőre semmi kifogást nem tudok az ellen találni, hogy városi rohangálásra egy 16 éves 1,3-as benzines Colt GLXi-t vásároljunk. Öreg is, 200 ezer km felett is van kicsivel, de ár/érték arányában számomra mindent üt.
80 százalékban városban használnánk, nagy ritkán 1-1 vidéki kiruccanással megfűszerezve, évi átlagosan 10-12000 kilométeres futással -- bár kicsit talán még sokat is mondtam.
A kérdésem az volna, hogy a 300 000 forint körüli ár nem gyanús? Nem kell már jövőhéten jelzálogot felvennünk, hogy meg tudjuk javíttatni? Mire érdemes figyelmi az autó megtekintésekor? Amennyiben túl rizikós vállalkozás lenne, milyen hasonló kategóriájú autót javasol?
Köszönettel,
Krisztián
Kedves Krisztián!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületes Nepper,
a véleményére lennék kíváncsi.A munkahelyem (Bécs) 125 km-re van otthonomtól, naponta ingázom (havonta min. 5000 km), jelenleg egy benzines 1.4-es, 18 éves "angol" Honda Civic-et használok, ami szinte hiba nélkül [(55.000 Km/11 hónap) alatt kiégett egy helyzetjelző, tompított, rendszámtábla világítás, elszakadt a féltengelynél egy gumiharang...] teszi a dolgát. Szeretnék egy ugyan ilyen megbízható másik autót (Civic marad!) erre a feladatra, de bizonytalan vagyok.
Jelöltek:
- Honda "űr" Civic 2.2 dízel motorral;
- Ford Mondeo kombi 2.0 dízel (2008-as évjárattól);
- Honda "űr" Civic 1.8-as benzines (autóba szerintem a benzinmotor dukál, hogy a hanghatásról már ne is beszéljek...);
- 1.9 német TDI (az autómárka teljesen mindegy, számomra a dögunalom mindegyik).
Ön melyiket választaná?
Honda Accord nem tetszik :-/
Pénzügyi keret: 1,5 millió forint környéke.
Köszönöm.
Tamás
Kedves Tamás!
Ebből a felsorolásból egyértelműen a 2.2-es dízel Honda Civicet választanám, az a motor annak idején az év motorja volt, és azóta már bőven bebizonyította, hogy nem véletlenül nyert díjat. A Ford Mondeónak ez a generációja már jobb, mint az előző, de még mindig nem egy Honda motor van benne. De a lényeg! Legközelebb, mielőtt leírja a vágyait, először nézzen szét a használtautós oldalakon, hogy lehet-e annyiért olyan autót venni, mert a kérdéséből egyértelműen látszik hogy ezt nem tette meg. Másfél millióért én is vennék tíz darab Civicet! Nincs ufó Civic ennyiért semmilyen motorral, de Mondeo se nagyon.
Arra, amire kell az autó, én vennék valami VW csoportos régi TDI-t, ahogy ön is gondolta, mondjuk egy Octaviát, és nem kell elkölteni az összes pénzt sem. Ha ilyen ütemben megy a kilométer az autóba, akkor annak az ára is hasonló ütemben fog lefelé menni, ezért nem javasolnám, hogy túl sok pénzt tegyen autóba. Teljesen fölösleges egy drága autó árát a magas futásteljesítménnyel a normálisnál nagyobb mértékben redukálni. Azt is mérlegelném, hogy nem veszek másik autót, hanem ülök még a Civicbe, amíg szét nem esik, annak az ára már nem fog drasztikusan esni.
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületes Nepper!
Rendszeres olvasója vagyok a Totalcar-nak, adok a véleményükre ezért tanácsért fordulok most Önhöz:
Lassan 10 éves Opel Corsámat cserélném egy nagyobb, újabb, komolyabb autóra. Évente nagyjából 10-12 ezer km-t megyek, ennek felét városban, többit nagyrészt országúton. Szeretek dinamikusan autózni, de nem ész nélkül megyek. Ezért egy normális állapotban lévő 4-5 év körüli, megfelelő teljesítményű benzinesben gondolkodom. A jelöltek: Mazda3 1.6 (esetleg 2.0), Honda Civic 1.8, VW Golf/Seat Leon 1.4 TSI. Mi a véleménye ezekről a típusokról?
Sok fórumon és egyéb helyen kérdezősködtem, de a két japánról rosszat nem hallottam még, talán annyit hogy a Mazda 1.6-osa városban kissé szomjas. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, az ismerősi körben is kérdezősködtem, viszont mást se hallok már egy ideje csak hogy: TSI... Próbáltam már párat, tetszett is, de könnyű valakinek az újonnan vett alig 10 ezer km-t futott autójáról jókat mondani.... Ezért gondoltam megkérdezek egy hozzáértőt. Önnek mik a tapasztalatai ezzel a motorral? Mennyire tartósak? A különböző teljesítményű variánsok (122,140,160 LE) csak szoftveres beavatkozás eredményeként jöttek létre, vagy fizikailag, műszakilag is eltérő a három konstrukció? Turbós-kompresszoros változatot érdemes megvenni, vagy csak plusz egy hibalehetőség? A Golf és Leon esetén az 1.2 TSI is lehet egy alternatíva, vagy azt inkább ne is nézzem? A DSG váltóról is csak jókat hallottam eddig, viszont félek tőle hogy egy használtautónál elég komoly pénznyelő lehet, ha gond van vele. Van alapja a félelmemnek?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel,
Péter
Kedves Péter!
Mazda 3, hajrá, Honda Civic, nagyon hajrá, TSI, hát, nem tudom, én személy szerint nem hajrá. A Mazdánál az első évjáratoknál előfordulhat rozsda a kerékíveken, a Hondára ez nem jellemző, egyébként semmi bajuk. VW csoportos TSI: vezérműlánc problémák, hidegen valami borzasztó csörömpölés, a közvetlen befecskendezés miatt a szívószelepeken masszív koromlerakódás lesz, amit a hengerfej szétszerelésével, és a szelepek mechanikus úton való megtisztításával lehet orvosolni, kettőstömegű lendkerék, turbó, kompresszor, mindenféle szenzor. Na, ez mind elromolhat, elkophat.
A DSG nagyon jó váltó, kényelmes, szépen vált, jobban gyorsul, mint a manuális váltós, nem eszik többet vele az autó. Viszont 60 ezrenként olajat kell cserélni 60 ezerért, és ha megáll, az nagyon fog fájni, ha nincs szerencséje, akkor annyira, hogy nyűszíteni fog a fájdalomtól. Mennyire tartósak a TSI-k? Még nem tudni biztosan (azt már sejteni lehet, hogy nem azok), majd ha megjelennek a piacon a 3-4-500 ezret futott példányok, utána kiderül, hogy mennyi pénz elköltése árán tettek meg ennyit. Én személy szerint nem hiszek bennük, sose vennék magamnak. Ha egy japán szívó benzines és egy kis turbós modern autó közül kell választani, a válasz csak egy lehet. Japán szívó benzines, az kell önnek.
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületes Nepper!
Autovásárlás elött állok, és ebben szeretném a tanácsodat kérni. BMW 530d (E61) vagy Chrysler 300C CRD a két számitásba jöhetö tipus. Elöre is köszönöm, hogy megosztod velem a két típussal kapcsolatos tapasztalataidat.
Üdvözlettel
Tamás
Kedves Tamás!
Üdvözlettel,