Kedves István!
Hónapok óta olvasom az autóvásárlás előtt állók kérdéseire adott válaszait. Végigolvastam az összes fellelhető írását, de arról az autóról, amit én szeretnék vásárolni, még nem írt.
Egy 2003-tól 2005-ig gyártott Mitsubishi Lancer Wagon 1.6 sport típusú gépjárművet szeretnék vásárolni, melyről véleményét szeretném kikérni. Alapvetően japánautó fan vagyok, szóba kerültek még ebben az évjáratban a Corolla, Civic és a Mazda3 benzines változatai is, de azoknak egy kevéssel magasabb az áruk és kevésbé hordozzák magukon a japán formavilágot.
Amennyiben a megbízhatóság a legfontosabb számomra, mennyire tűnik a Lancer jó választásnak?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv.: Gyula
Kedves Gyula!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Jelenleg egy Nissan Sunny-m van. Elég sok minden kicseréltem már rajta, de még hosszú a lista és nem szeretnék már több pénzt rá áldozni. Gyenge is ráadásul, cserébe legalább sokat eszik. Ezért döntöttem a csere mellett.
A kérdésem az lenne, hogy 500.000 Ft-ig (+ átírás) mit tudna ajánlani illetve a véleménye érdekelne.
Amiket eddig néztem:
-Mitsubishi Lancer 1,6 (1995) - volt 2 is, imádtam őket.
-Honda Civic 1,5 vtec 114Le (1995-)
-Mitsubishi Colt 1,6 96 utáni széria
-BMW 316i
-Ford Focus 1,6i
BMW-vel és a Forddal kapcsolatban nem vagyok biztos benne, hogy ennyi pénzből tudnék olyat venni, ami állapotra jó és nem viszi el minden pénzem utána. Seat Cordobakat néztem még, próbáltam is de nem tettszett nagyon.
Km óra állás nem izgat, inkább legyen jó állapotban. 2-3-4 ajtós is lehet. Klíma nem számít, jobban szeretem lehúzni az ablakot. Évjárat is változhat egy megfelelő állapotú autóért.
Ami fontosabb, legyen fiatalos, sportos, az sem baj hogy ha nem jön szembe velem minden nap. Tisztában vagyok vele, hogy ezek nem sportkocsik, de azért nem hátrány, ha nem kell sokat gondolkoznom egy előzésnél. Száguldozásra meg ott a motor.
Köszönettel
DR
Kedves DR!
A BMW-vel és Forddal kapcsolatos aggodalmai nem alaptalanok. Mostanában láttam egy-két félmillió körül árult 316-os compaktot, a vállalható jelző egyikre sem illett volna. Az egyhatos motorra a sportos szó sem feltétlenül igaz, helyváltoztatásra alkalmas, sportolásra nem, és az előzést is meg kell majd gondolni. Focus motorjáról sem a sportosság jut eszembe, de az egy jó motor. A Ford esetében inkább a rozsdára kell odafigyelni, az ajtók élein, a lemez visszahajtásánál lejön a gyári tömítőanyag, és elkezd rozsdásodni.
A Lancert már ismeri, arról nem kel semmit mondanom, a Colt ugyanaz csak kisebb a kaszni. A Honda 1.5-öse nagyon jól fogyaszt, bírja a fordulatot, és nem is szokott elromlani. Valamelyik japánt ajánlanám elsősorban, csak a rozsdára figyeljen.
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Pár éves kompakt egyterűben gondolkodom, nem feltétlen mindennapi használatra. Városra van kis benzines Suzuki Swift...
Szóval, ami célra kell, hogy olykor 3-4 embert kényelmesen tudjon akár nyaralási szinten elfuvarozni több száz km-re. Ülései kivehetőek és variálhatóak legyenek... 2-en szeretünk bringázni a családból és jó lenne, ha 2 kerékpár is beférjen - nem baj, ha néhány ügyeskedő mozdulattal! Kint nem szívesen vinném! Igazából ez a része másodlagos...
Ami tetszik az a VW Touran/Caddy 1,2 TSI páros és az Opel Zafíra B 1,8! Esetleg valami megbízható "puttonyos" személyszállító. Mivel pár éves-ben gondolkodom, turbó dízeleket emiatt kerülöm. Ami még szóba jöhet az a PSA-páros! Amiért írtam Önnek, hogy a TSI-t jó választásnak tartja-e? Megbízhatok-e egy nem túl nagy futású 1,2 TSI-ben? Vagy kerüljem el, és vegyek egy szívó benzinest amiket már kevesen kínálnak. Hosszú távra tervezek: 7-10 év!
Kedves Andor!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Autócsere előtt állok, és a segítségét szeretném kérni a választásban. Megbízható kisautót szeretnék venni, benzines motorral, 2005-2006 körüli évjáratot. Négy autó között gondolkodom. Az első a Nissan Almera 1.5 lenne, talán ez tetszene a legjobban, az eddig olvasottak alapján. A második a Chevrolet Lacetti 1.4/1.6. A harmadik a Seat Cordoba/Ibiza 1.4. A negyedik pedig a Suzuki Swift 1.3/1.5. Ön melyik autót ajánlaná? Köszönöm a válaszát!Kedves Ádám!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Hosszútávú utazásokra (leginkább németországi úticélok) keresnék autót. A mostani BMW E39 530i már úgy érzem, kiszolgálta magát, szeretnék helyette mást, valami extravagáns autót, aminek egyénisége van. Két típust találtam, az egyik a Lancia Thesis, másik a Citroen C6. Sajnos azonban ezekből a benzines ritka, mint a fehér holló, a dízelt meg utálom.
Attila
Kedves Attila!
A kérdést olvasva, felakadt a szemem, elég tanácstalan voltam. Az extravagancia szerintem ezzel a két típussal meg is szűnt a modern autógyártásban. A Lancia Thesis, és a Citroen C6 nekem is tetszenek, különösen a Thesis. Tényleg két szopórollerként élnek a köztudatban, és ezek a sztereotípiák nem minden alapot nélkülözőek. A C6 esetében a népítélet sem ad segítséget, mert mindössze öt írás született, és a legnagyobb futású autó is csak 25 ezret futott, annyit kibír a legnagyobb fostalicska is. Ha jól emlékszem, a Citroennél 2007-ben átdolgozták az elektronkai rendszert, és a háromliteres, V6-os dízel színre lépésével sokkal kevesebb volt a meghibásodás. Itthon pont egy sincs belőle benzinmotorral, de a mobilén is csak hét darab van, igaz ezek két kivétellel extrém kis futásúak, de az áruk is ennek megfelelő. A hárommillióból minden hadi sarccal nem jönnek ki.Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Fiatalos autót szeretnék, valami 1.6-1.8-as benzin motorral, nem az évjárat a lényeges számomra, mint inkább az ár, fenntartási költségek és a megbízhatóság. Max. 800.000 Ft-om van erre célra.
Városban járkálok leginkább, de néha van autópálya is, ezért egy olyan kocsira lenne szükségem, ami kielégíti ezeket az igényeket és nem gond neki egy 150-es tempóval való autózgatás és jól viseli az előzéseket is. Felőlem lehet akár egy Honda CRX del sol is, ami régi, csak nem tudok túl sokat róla, de ez csak példa volt. Elérhető legyen hozzá alkatrész aránylag olcsón vagy használtból. Hyundai Coupe is tetszik, de tájékozatlan vagyok ezen autók felől, illetve, hasonló kategóriásakról se tudok túl sokat, mivel eddig teljesen mást hajtottam (dízelt). 2, 4 vagy 5 személyes nem számít.
Mi lenne az ideális választás (Nem családot akarok hurcolni vele, de egy hétvégi közepes bevásárlás beleférjen)?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Kornél
Kedves Kornél!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Autóvásárlás előtt állok, és a döntésben kérném a segítségét.
Három autó között vacillálok: Mercedes C180, Volvo S40 1,6, illetve Audi A4 B5. 1995-1999 közötti évjáratú mind a 3 típus. Ahogy látszik, nem "játszósautó" kell, és nem is azért, mert nem tudnék meglenni autó nélkül, egyszerűen régóta vágyom egy olyan autóra amit valóban a magaménak is éreznék.
Évi kb. 6-8 ezer km-t használnám, ezért gondolkoztam benzinesben, viszont az Audi 1.9 TDI motorja a megbízhatósága miatt lehet érdekes. Szívem szerint a Mercedest venném, mindig ez volt a kedvencem, de a drága alkatrészek miatt félek tőle egy kicsit, mégiscsak prémiumautó volt anno. Az Audinak pedig a futóművére lehetne egy vagyont elkölteni... A Volvo meg csak simán szép.
A keret mindennel együtt maximum 750-800 ezer Ft, ahogy néztem, ennyiért már kapni értelmes darabokat.
Ön melyiket javasolná inkább?
Üdvözlettel,
László
Kedves László!
A régi C osztály már elég messze van a prémiumságtól, és ez tükröződik az alkatrész árakban is. Ha nem gyári alkatrészeket akar venni, akkor a simán a finanszírozható kategóriában van már. Én inkább a rozsdásodásra figyelnék oda, a Merci szeret rohadni. Az ajtók sarkainál, élein, sárvédőíveken, a díszlécek alatt. Az S40-es Volvók között nagyon kevés a szép, elég csúnyán öregszenek.
Az Audi TDI-je nagyon megbízható, és nem annyira érzékeny, mint a modernebb dízelek. Ha nem állandó hidegindítással, rövid távokon használja, azt is megveheti nyugodtan. A futómű alkatrészek már nem annyira drágák, mint annak idején, mikor prémiumnak számított. Az kevésbé valószínű, hogy mindent egyszerre kellene cserélni az autóban. Az árakról tájékozódjon a webáruházban, és eldöntheti, hogy belefér-e a költségvetésbe. Ennyi pénzért már találni nem rozsdás C osztályt, csak keresni kell, és nagyon megnézni.
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
Négy éve van meg 2001-es 1.4-es benzines Xsarám valós 110.000 km-rel. Szeretem, ápoltam, szép állapotú, de eljött egy nagyobb szervíz ideje (fékek, akku, stb.). Kb. 150 ezret kéne ráköltenem idén. Új munkahelymre kocsival járok, napi 50 km az M0-áson.
Kérdésem a következő: költsek-e rá ennyi pénzt vagy vegyek egy kisdízelt? Saxo-t, 106-ost néztem az örökéletű 1.5-össel, de még a drágábbak esztétikája is messze elmarad az enyémtől. Viszont éves szinten kb. hetvenezret spórolnék, ráadásul találtam egyet ami még ugyahogy elviselhető, és valóban rendbe lett rakva. Viszont kisebb (biztonság), nincs benne klíma (kényelem).
Egyszerűen nem tudok dönteni. Néztem más dízeleket 2002-től 900 ezer forintig, de valahogy az újabb dízelt egyszerűen nem merek venni, évi 15-20 ezer km-hez nem merem vállalni a rizikót.
Kérlek pár tanáccsal segítsd a döntésem.
Köszönöm
Kedves Kérdező!
Egy Xsarát 150 ezerből nagyon meg lehet csinálni, hacsak valaki nem akar lehúzni. Az ilyen kiadások az autózással járnak ez az ára annak, hogy nem a BKV-val jársz. Ha van egy szép állapotú autód, amit szeretsz, és tudod, hogy mibe ülsz, akkor költsd rá a pénzt, és használd tovább. Utána az autó neked lesz jó, és te fogod élvezni annak a gyümölcsét, hogy rendbe raktad. A biztosan jóból beleülnél egy talán jóba? A Saxo és a 106-os nagyon jó, a kis 1.5-ös dízel nagyon keveset eszik, és szinte agyonüthetetlen, de csak akkor cserélj, ha találtál egy olyat, amit nem éreznél kompromisszumnak.
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Hamarosan autóvásárlás elé nézek, és szeretném ez ügyben a véleményét/segítségét kérni.Üdv,
Zsolt
Kedves Zsolt!
Olyan listát állított össze, amiből igazából nem emelnék ki, és nem vennék ki semmit. Nézegesse ezeket az autókat, és azt vegye meg, amelyikből a legjobb állapotút találja. Fiat Punto 2. generáció, előfordulnak már rozsdásodások, de strapabíró autó, az egyik barátomnak már jóval 300 ezer felett jár a kocsija, de még nem volt komoly baja, csak a kopó alkatrészeket cserélték. Peugeot 206, kicsit akadós a váltója, és a hátsó futóműre kell odafigyelni, úgyanúgy, mint a Saxo esetében. Renault Clio és Thalia, mechanikailag ugyanaz, csak az egyik kevésbé szép, viszont van benne egy óriási gödör hátul. Ford Fiesta és Daewoo Kalos, mindkettő jó.
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
"Friss jogsihoz" szeretnék autót vásárolni körülbelül 800.000 Ft-ból. Több autót is nézegettem, de nyitott vagyok mindenre. A lényeg hogy benzines legyen, mivel nem hosszú távokra lenne használva és főleg itt városban használnám. Az autó lehetőleg sportos legyen és 2000-es évek feletti. Kialakításban nem szeretnék hosszú autót így egy ferdehátúra gondoltam. Sportos kinézet mellé nem kell hogy nagy erők társuljanak 1.4-es vagy 1.6-os motorral szerelt lenne a legjobb. Beltérre szép kialakítású legyen hátul nem kell sok hely mivel csak néha ülnének hátul elöl viszont lehet tágasabb mivel elég magas vagyok. Legyen megbízható és ne kelljen állandóan a szervizbe furikáznom vele.
Nem tudom ezek a paraméterek megoldhatók-e én igazából ezekre két autót találtam ami nagyon szimpatikus ez a Ford Focus 1.6 Ghia és a 147-es Alfa Romeo (a 105 lóerős amiben nincs vezérlésmódosító). A szívem az Alfához húz de a népítéletnél nem kap túl sok ó pontot az elektronikai összevisszaság a megbízhatatlanság és a futómű könnyű kopása, de vannak akik pedig szerelmesek bele. Nyitott vagyok más autókra is.
Választ előre köszönöm Bálint!
Kedves Bálint!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Nyugdíjas házaspár vagyunk, s 20 éves Opel Astránkat szeretnénk lecserélni. Elégedettek voltunk vele s eddig nem is tudtunk mást venni. Most úgy 2 és fél millióig tudnánk autóra szánni. Férjem Astrát venne /H/ kevés kilométerrel, vagy esetleg Toyota Corolla minél újabb és keveset futott. Nekem nagyon tetszik a Nissan Qasqai. Elsősorban városban közlekedünk, de évente néhány hosszabb utunk is van. Olvasgattam tanácsait, én is szimpatizálok a japán autókkal, de a szervízköltség riaszt vissza. Kérem ajánljon valamit, 1,4 ill. 1,6-os teljesítmény elég nekünk.Köszönöm: Ildikó
Kedves Ildikó!
Ha szimpatizál a japán autókkal, akkor egy 2008-tól gyártott Honda Jazzt ajánlanék. Nem kell félni a szerviz költségektől, mert nem romlik el soha, Lecserélik a kopó lakatrészeket, tizenöt ezer kilométerenként az olajat, és kb. ennyi gondjuk lesz. Az 1.4-es már 99 lóerős, nem esik kétségbe az autópályán sem, és nem fogyaszt sokat. Az egyik ügyfelem küldte ezt a képet, aki egy ilyen 1.4-es Jazzt vett tőlem. Valószínűleg kisebb tempóval csinálta ezt a fogyasztást hosszú távon, de akkor is.Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Pár hónapja vásároltam egy Vectra C-t 150 ezer km-mel az 1000-es Swiftem mellé. 122 paci, benzin. Szíjak, szűrők, olajak lecserélve. Az autó tökéletesen működik, aber keine bugi. Kollégákkal vagy családdal megrakva persze tökmindegy lenne, de amikor egyedül autózom, bizony rövidebbre veszem a féktávokat.
Tudom, hogy én vagyok a naiv, hogy egy 1.8-as Vectrától sportot várok, de azért ez a dögunalom, tényleg mindennek a teteje. Úgy döntöttem, hogy lenyelem a békát (és a kárt) és lecserélem valami viccesebb vasra.
Elsősorban 325i és Alfa 156 lehet érdekes. 318i-m már volt, de az gyenge. A 25i jobb volna. Az Alfa az igazán fekete ló, eddig csak hallottam a fantasztikus futóműről és a feelingről. Ő is inkább hat hengerrel érdekelne.
Esetleg más egyéb típus, amire nem figyeltem fel, de azért megfelel az alábbi kritériumoknak. Az autót az Opel helyére szánom, amit a mérete, a Suzukinál nagyobb utazási komfortja és a biztonsága miatt vettem évi 20.000 km-re. Ezen kívül fontos még a teljesítmény, a hang és hogy ne hagyjon ott az út szélén. Nagyjából 1M-ót (esetleg többet) szánok rá papírozással, szervizzel együtt.
Tisztelettel: Gábor
Kedves Gábor!
"Az Alfa az igazán fekete ló, eddig csak hallottam a fantasztikus futóműről és a feelingről." A futómű tényleg fantasztikus. Fantasztikusan drága. Nem bírja a rossz utakat, hullik szét, drága a lengőkar, mert persze csak komplett lengőkart lehet cserélni. A stabilizátor szilent cseréjéhez szét kell bombázni az alját. Az Alfa hat hengeres motorja egyszerűen gyönyörű, és szépen is szól, de nem mondanám, hogy benne van a bugi. Sajnos elől kapar. A BMW sokkal jobb autó, és furcsán hangzik, de olcsóbb hozzá az alkatrész. Sokkal jobban bírja a strapát, a sorhatos motor szívesen forog, és a hangja is szép, pláne ha kap valami rendes kipufogót.
A BMW jó helyen kapar, és ha bugit keresi, akkor a BMW-t lehet gázzal is fordítani. Ha faragni akarja az autó, akkor a BMW-t sokkal jobban lehet módosítani, személyre szabni. Olaj legyen benne mindig elég és jó minőségű, akkor kimegy a világból.
Üdvözlettel,
Kétmillió forintig bezárólag szeretnék egy sportos autót vásárolni, amely alkalmas lenne a mindennapi használatra, ugyanakkor időnként ki tudnám vinni pályanapokra is. Ebben a kategóriában sikerült elég sok autót találnom, azonban a választás nem egyszerű. A legnagyobb probléma az, hogy az itthoni piac telítve van széthajtott csatalovakkal, és szinte alig találni gondos gazdától származó, szép példányokat. Szintén probléma, hogy már a családban is sikerült megtapasztalni, hogy az itthoni használt autók óráit előszeretettel tekerik vissza eladás előtt.
A keresett autók közül ígéretesnek tűnik az 1,8-as motorral szerelt Golf IV GTI, és a Seat Leon. Szintén megakadt a szemem a Mini Cooper S változatán, ami szerintem egy nagyon szép autó, habár sokan le akarnak beszélni róla, mivel szerintük a Mini egy "csaj autó”. Miután tovább nézegettem az autókat, rábukkantam a Focus ST170-es változatára, illetve nálam sem maradhatott le a 320i E46, aminek a hátsókerék hajtása fogott meg a többihez képest.
A választásnál fontos szempont lenne, hogy a motorból viszonylag egyszerűen lehessen elővarázsolni egy kis plusz teljesítményt, ami inkább háttérbe helyezte nálam a szívó motorokat.
Üdv
Dávid
Kedves Dávid!
A Mini Cooper S-ből csak a kompresszorosat venném. Azt kellene eldönteni, hogy az ismerőseinek akarja venni az autót vagy magának? Ha az ismerősei szerint csaj autó, akkor ők ne vegyenek maguknak, ha önnek tetszik, akkor vegye meg. A Cooper S szerintem mondjuk pont nem is annyira csaj kocsi. A Ford Focus ST-hez nem volt még szerencsém. Ha már a BMW 320i képbe jött, én elgondolkodnék a 325i-n vagy 328i-n is, mégiscsak több a ló, és hátul kapar.
Volt egy mondat, ami kiverte a szememet. "A választásnál fontos szempont lenne, hogy a motorból viszonylag egyszerűen lehessen elővarázsolni egy kis plusz teljesítményt, ami inkább háttérbe helyezte nálam a szívó motorokat." Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy a jó szívó motornak nincs párja, és a BMW-é jó, az 1,8 turbónál biztosan jobb. Szerintem ne nagyon akarjon plusz lóerőket elővarázsolgatni, minek belenyúlkálni abba, amit egy mérnök már kiszámolt. Üljön be egy BMW-be, és azt terelgesse bő gázzal egy versenypályán.
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Autócsere előtt állok családosként. Jelenleg egy 2004-es Citroen Xsara II 1,4 és egy 1994-es Suzuki Swift Sedanom van. A Swiftet cserélném le nagyobb (főleg nagyobb belterű), újabb, biztonságosabb autóra. Franciában nem gondolkodom, mert a Xsaránál minden típushibával találkoztam már (hátsó híd, fűtőventillátor, ajtó átvezető kábelek stb.), ennek ellenére mégsem ezt cserélem le, mivel már jól ismerem, a hibák egy részét javítani is tudom. De egy ilyen autó elég a családba. A Swiftet sajnálom, mert végtelenül megbízható, de a két kisgyerek mellé nagyobb és biztonságosabb autót szeretnénk.
Mivel olyan sokat nem megyek (évi 15-20000 km) és inkább kis adagonként a benzinre tudok kiadni több pénzt, mint egyszerre egy nagy felújításra, csak benzinesben gondolkodom. Általánosan elmondható, hogy a teljesítmény, az erő nem igazán érdekel, inkább nyugodtan vezetek.
A keret 1,3 MFt lenne, sajnos az Octavia II, az Astra H és a Focus II nem igazán fér bele. Amik szóba jöhetnek (2002-2006 körüli modellek):
Ford Mondeo 2003- (1,8 vagy 2,0)
Opel Vectra 1,8
Nissan Primera 1,8
Mazda 6
Toyota Corolla kombi
Nagyon teszik a Mitsubishi Lancer kombi változata, de a csomagtartó sajnos nagyon kicsi. A Mondeo nagyon tetszik, mert elég nagy vagyok (185/120), és pakolás szempontjából is könnyű lenne a dolgom. A piacon elég nagy a kínálat és jó ár-érték arányúnak tűnik a kocsi.
A dilemmám az, hogy egyik barátom szülei valószínűleg eladják a 2004/2005-ös Octavia Tour (1,4) autójukat, amiben 20.000 !!! km van, kb. 1,3 MFt-ot kérnek érte. A fenti autók közül ezen az áron találhatóak elvileg jobbak, magasabb felszereltségűek és biztonságosabbak is, de ott a „lutri”-faktor.
Ön a saját tapasztalatai alapján melyik irányt javasolná?
Köszönettel:
Zénó
Kedves Zénó!
Üdvözlettel,
Keresek egy nem túl drága munkába járós autót (hétköznap napi 40km + havi 600km autópályázás), ami nem eszik sokat, megbízható (fontos a megbízhatóság) és a szerelésre+alkatrészekre sem megy rá a gatyám.
Eddig három autót látok érdekesnek:
Almera - kb 650-700 ezerért látok már nem túl zsákbamacskákat (2003-2004-es évjárattal).
Carisma - 2002-2003-asokat, 800-900 ezerért tudom megvásárolni, Itt még nem sokszor láttam ajánlva, viszont a népítélet viszonylag jól nyilatkozik róluk.
Fiesta - itt már 2007-es darabokat is tudok vásárolni és a jó megbízhatóságáról sokat olvastam itt is, viszont kényelemben szerintem szerintem legalul szerepel ebben a listában. Árban a carismához hasonló.
Kicsit bajban vagyok, hogy melyik irányba induljak el, hátha tudnátok nekem segíteni ebben.
Üdv
Attila
Kedves Attila!
Az első Almera nagyon jó kocsi volt, akik ebből ültek át az utód modellbe, azok nagy visszalépésnek tartották. Valóban az is volt, nem rossz autó, csak az elődjéhez képest nem sikerült akkorát gurítani. Ismerősi körben több is volt, némelyik egészen nagy futás teljesítménnyel, az egyiknek volt váltó gondja, de ott a tulaj nem ellenőrizte a váltó olaj mennyiségét, és kevés olajjal futott a váltó. A váltó hibák nagy része egyébként sok esetben az elmaradt olajcserére, és a kevés váltó olajra vezethető vissza. A Carismából mindenképpen hagyományos szívó motorosat vennék, a GDI nagyon jó, amíg jó, de a befecskendező rendszerével lehetnek gondok.
A Fiestát nem mondanám kényelmetlennek, a Ghia modellekben nagyon kellemes plüss ülések vannak. Ha nem kell nagy hely, akkor a Fiestát vennék ezek közül. Ha szükség van a helyre, akkor nem ezek közül választanék, hanem vennék egy Avensist, sokkal finomabb műszer, mint az említett kettő, és nem romlik el. Papp Tibi már hossz ideje használ egy ilyet, és néhány év után végre tudott írni egy szerelős posztot. A kocsi azóta is megy. A Honda Accordot már le sem merem írni, mert a nagybátyám állandóan szívja miatta a vérem, bár a népítéletben az a 7.8-as szám nem a véletlen műve.
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Szeretném a segítségedet és a tanácsodat kérni a választásomhoz. Jelenleg egy 150 LE-s, 1,5 éves automata Mazda 6 dízel kombival járok, éves szinten kb. 40-50 ezer km-t. 41 éves vagyok, mielőtt megkopaszodom, szeretnék másodiknak egy olyan autót, ami nagyobb élményt nyújt, mint a Mazda 6-os (megjegyzem azt is imádom, előtte is 6-osom volt 5 évig és azt is imádtam). 3,5-4 milliót szánnék a vásárlásra, és vagy Impreza WRX (esetleg STI) vagy MX-5 jöhet szóba. A Subarura kb. 20 éve vágyom, vezettem már sima WRX-et, STI-t is, de saját nem volt. Lenyűgözött az ereje, maradandó élményt adott. MX-5-öt még nem volt szerencsém kipróbálni, csak sokat olvastam róla (itt a TC-n is), szinte csak szuperlatívuszokban beszélnek róla. Eddig egyszer próbáltam kabriót, 5 éve egy 200 LE-s Audi TT quattrót, azóta sem tudom elfelejteni. Nehezíti a választást, hogy családom van két kicsi gyerekkel, ez a Subaru mellett szólna, az adrenalin/endorfin faktor meg az MX-5 mellett. Mindkettőt nem tudom megvenni, ezért kérlek hogy szakavatott hozzáértőként oszd meg velem véleményedet, és segíts a döntésben.
Előre is köszönöm, hogy időt szánsz rám!
Üdvözlettel:
Zsolt
Kedves Zsolt!
A Subaru tényleg erős, de az a bajom ezekkel az autókkal, hogy jellemzően többet tudnak, mint a pilótáik, de ha esetleg a pilóta is jó lenne, akkor sem tudná kihasználni közúton a kocsi képességeit. A Subaru ellen szól, hogy nem mindegy melyiket veszed meg, vannak rosszabbul sikerült szériák, amik hajlamosabbak a csapágyasodásra, ha elromlik, akkor zsebbe nyúlós tud lenni. Léteznek hozzá erősített csapágyak, dugattyúk, de ezek közel milliós tételek tudnak lenni.
Az MX 5-ben az a szép, hogy nem túl erős, de mégis nagyon intenzív élményt ad, mert ügyesen mozog, és nem kell Michelisz Norbinak lenni, hogy jót autózzunk vele, ráadásul jó helyen kapar. Ha kinyomod a szemét, akkor sem romlik el, csak legyen benne jó olaj. Ha második autó kell, amiben rendetlenkedhetsz, azt a gyerekekkel úgysem tudod megoldani a Subaruban sem.
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Első autó vásárlása előtt állok,teljes tanácstalansággal. Èvi kb 10 ezer kilométeres futáshoz.
Rengeteg tipust megnéztem, de teljesen döntésképtelen vagyok. 2000-es evjarat körül gondolkoztam, a keret maximum 500 ezer forint lenne. Sokat olvastam a 106-os Peugeotrol es a Citroen Saxorol de valamiert nem az én világom.
Már egy ideje nézegetem a Daewoo Kalost, de nem tudom jól járnék-e vele, az állandó szervizelést nem engedhetem meg.
Megköszönném ha elmondaná véleményét a Kalosról, illetve barmilyen mas alternatívát szívesen fogadok.
Válaszát előre köszönöm.
Kedves Kérdező!
Elég régen volt már Kalos a kezeim között, annak idején a Winkli teszetelte, arról itt olvashat. Amennyire emlékszem, elég egyszerű autó, nincs túl bonyolítva, de ezekben az a jó, hogy nem is romlanak el. Szerintem nem járna vele pórul.Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Úgy alakult, hogy a családban jól jönne egy hétszemélyes egyterű, hosszabb utazásokra. Általában 3-5 személy utazna, de időnként szükség lenne a hatszemélyes kapacitásra is. Sajnos csak egymilióból tudunk gazdálkodni. Az sem feltétlenül baj, ha ebből az összegből marad is valamicske a vásárlás utáni javításra...
Első körben a Zafira szimpatikus lett volna, mert állítólag egyszerű szerkezet, viszonylag jó vezetni és megbízható, de sajnos a két hátsó ülés csak dísznek jó. A japánokat az alkatrészárak miatt kilőttem, kevés is van belőlük (bontó kizárt). A FIAT Ulysse és klónjaitól picit tartok, bár van FIAT a családban, azzal nincs nagy gond. Mégis árban és egyéb dolgok miatt a Ford Galaxy tűnik a legjobb választásnak. Szimpatikus a mérete, minősége, a hátsó ülések hajtogathatósága, formája, és állítólag jó vezetni. Sok van belőle, és az olvasottak szerint megbízható is. Leginkább az első széria, abból valami diesel érdekelne.
Kérem erősítsen meg a választásomban, vagy ha tud jobb tippet, akkor nagyon megköszönném.
Üdv. Róbert
Kedves Róbert!
A Zafirában tényleg jelzés értékűek a hátsó ülések, de ez elmondható szint az összes olyan autóról, aminél az ülést a padlóból kell felhajtani. Amit ön Fiat Ulysse-nek és klónjainak mond, az az úgynevezett Eurovan I., Fiat Ulysse, Citroen Evasion, Lancia Zeta, Peugeot 806, és ugyanebből vannak a teherautó változatok is, mint a Peugeot Expert, Citroen Jumpy, Fita Scudo is. Volt már mindegyikhez szerencsém, és nem beszélném le róla, sőt inkább rá. Elég strapabíró fajta, vannak különösen leélt példányok, de ennyiért már kifejezetten jókat lehet kapni. Különösen a tank beöntő csövénél kell utána nézni a rozsdának, mert a cső a kerék járatban van elvezetve, megül rajta a sár, és ha nem mossák ki, ott szépen kilyukad. Le kell ellenőrizni a tolóajtók működését, mert ki tudnak esni a helyükről, de az elektromos dolgokról se feledkezzünk meg.
A Ford Galaxy, Seat Alhambra, VW Sharan is ugyanúgy egy kaptafára készültek, szinte minden porcikájukban megegyeznek. Szintén jó autók, csak nagyon sok a lelakott darab. Az ezekben lévő régi TDI nagyon megbízható, de sokan ezzel visszaélve kevésbé tartották karban őket. Nagyon meg kell nézni, de lehet még jót venni ezekből is. Az elektromos rendszerük stabilabb, de jobban rozsdásodnak, mint az Eurovanok. Meg kell nézni az összes ajtó élét, sárvédőíveket, küszöböket, hátsó szélvédő aljánál, az alvázon a taposóknál találkozik két "gerenda", azok találkozásánál szintén szokott rozsdásodni. Ha talál egy nem rozsdásat, akkor csináltasson rajta egy rendes alváz és üregvédelmet, és akkor az még sokáig jó lehet.
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Teljesen összevissza vagyok zavarodva az milliónyi "okosságtól", amiket itt-ott hallottam. Persze többsége érzelmi alapú, vagy mert a szomszédtól hallott valamit félfüllel, aki ismert ilyen autótulajdonost, esetleg a szerelő mondta, de csak mert nem ért a típushoz, és inkább leszarozza.
Tehát autócsere előtt állok, úgy 2M-ig vásárolnék autót (beszámítva jelenlegit), bár ez lehet rugalmas is, nem kényszeres a határvonál, inkább csak olyan szép kerek. A benzin/dízel sem annyira lényeges, mert bár nem megyek évi 30 ezer km-t, most is dízelem van, viszont talán benzines lennék újra. Mint mondtam, teljesen összezavartak, zavarodtam.
Amiket nézegettem, és tényleg tetszenek is, a következők:
Alfa 159 1.9 JTD / 1.8 (tudom, személyes kedvence Önnek is, de az érzelmeket próbáljuk meg félretenni, mert akkor kérdés nélkül elvettem volna már egyet)
Honda Civic (2007-08, UFO-jellegű) - Itt nincs konkrét motor kinézve, 1.4-től felfelé bármelyik
Volvo S40/S60/V50 - Igaz, hogy az 1.6D ezek közül necces lehet? Bizonyos használt autókkal foglalkozó honlapon rengeteg van ezekből, ráadásul olcsóbban, mint a benzinesek... S60-nál a 2.5-tel szemezgettem. Néztem alkatrész-árakat is, sokkal borsosabbra számítottam.
Mitsubishi Lancer (2008-tól) 1.5ös motortól indulva.
Mazda 6 - 1.8 TE, 2.0 CD, CDH, CD TE
Motorok terén rugalmas vagyok, bármilyen ötlet, tanács érdekel, de 1.4-ig nem szeretnék "lemenni". Kérdésem az, hogy kizárólag szakmai, technikai, logikai alapon, mint férfi a férfinek, Ön melyiket ajánlaná?
Segítségét és türelmét előre is köszönöm!
Üdv,
Norbi
Kedves Norbi!
A 159-es nem a kedvencem, én inkább hondás vagyok, ami egy másik vallás, de kétségkívül gyönyörű autó, szívesen nézegetem őket. Az 1.9--es multijet motor jónak számít, én azzal venném, ha Alfa kellene. Az ufó Civic viszont tényleg az egyik kedvencem, abból 1.8-as benzinest vagy 2.2-es dízelt vennék. A Volvóknál az 1.6-os dízelnél az olajcserére kell odafigyelni, Novoth Tibi szépen le is írta, hogy miért. Amúgy ez egy jó motor, épp most láttam egy 480 ezret futott példányt, és csak a kettőstömegű volt rajta eddig cserélve. A 2.5-ös motor nem egy racionális döntés, ezek a turbós motorok nem éppen étvágytalanok.
A Mitsubishi Lancernek ehhez a szériájához nem volt még szerencsém, de a Népítéletben kifejezetten magas pontszámot kapott a tulajdonosoktól, úgyhogy vélhetően jó kocsi. A Mazda 6-ból az 1.8-as benzinest venném, ott nem olyan nagy a fogyasztás különbség a dízel javára, de a dízelben van részecske szűrő, kettőstömegű lendkerék, ezek cseréje nem egy gombóc fagyiba kerül. Ha nekem kellene döntenem, akkor a Hondát vagy a Mazdát venném, mindkettőt a korábban említett motorokkal.
Üdvözlettel,
Kedves István!
Feleségemmel szeretnénk autót vásárolni. A vágy tárgyai: Volvo C30 (1,6 benzin vagy 1,6 dízel) vagy Alfa Romeo Brera (2,4 dízel). Az autót rövidtávú munkába járásra (20-25 km) és ritkábban hosszabb kirándulásokra használnánk. Éves futásteljesítmény nem haladná meg a 10 000 kilométert. Második autó lenne, családi autónk egy Ford Focus kombi.
Nem vezetünk sportosan, inkább a kényelem a prioritás. Vételárban szeretnénk 3 MFt alatt maradni. Ön melyiket javasolja? Vásárlásnál mire kell fokozottan ügyelni ezeknél a típusoknál?
Kedves Kérdező!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző
Nem túl szokványos problémám van, de remélem pont ez lehet benne az izgalmas. 32 éves üzletember vagyok, filmforgatásokon dolgozom, egyedül élek, némi autó- (és adrenalin-) buzériával. Előző autóm lecserélésekor meghoztam a legértelmetlenebb, de legszórakoztatóbb döntést: jelenleg egy 2001-es Porsche Boxster boldog tulajdonosa vagyok. Négy évvel később kénytelen vagyok szembenézni avval, hogy a Porke hiába csodás játék és egyszerre elegéns autó, mindennapi használatra nem igazán a legjobb. Eladni nem akarom, de értelmesebb járóautót keresek mellé. Évi kb 16-18.000 km-t vezetek, a Porsche azért 13,5 litert fogyaszt, ráadásul a szervízköltsége sem alacsony, amin nem segít, hogy eddig egy kivételével mindegyik TC pályanapon tiszteletét tette.
Szóval olyan autót keresek, ami lehetőleg keveset fogyaszt, elfogadható a szervízigénye, kiskocsi, de azért prémiumautó, és legalább minimális vezetési élményt ad, de főleg kényelmes.
Előny, ha benzines (cégautó lesz, és a többi is az), előny ha automata (ha már kényelemautó), előny ha alacsony a cégautóadója. Olyan 4-4,5 millióm van rá, ennyiből számításaim szerint 5 év alatt közel visszahozza az árát a Porschéhoz képest, feltételezve hogy a két autó együttes szervízköltségei nem lesznek magasabbak mintha csak a boxstert nyúznám.
Első választásnak a Lexus CT200h-t nézegetem, vannak belőle elég jól felszerelt darabok, 4,5-ért lehet kapni 2011-es darabot, aminek nagy baja remélem nincs (?) a hibridrendszer gondolom ugyanaz, mint a Priusnál, akkor azért nagy baj nem lehet. Külsőleg elég vagány, tetszik a belseje is, és nem annyira szúrja a szemét az embereknek második autónak. A hibrid adózása nagyon alacsony, és elvileg keveset fogyaszt. De én filmforgatásokra járok, hajnalban vagy este, gyakran agglomerációba, autópályán, szóval félek, nem fogyasztana a hibrid keveset, és nem is bírná jól.
Második választás egy BMW 116i, vagy hasonló lenne... de az egyes azért nem olyan férfias, kicsit bumfordi, automatával szinte senki sem vette, és a legtöbb dízel. Hármas már több van, de érdekes módon elég sok a touring, amihez semmi kedvem, már a hármas is nagy nekem, több az adója is, és elég sok a leharcolt darab. Mondjuk az menő lenne, ha csak hátsókerekes kocsi lenne a családban :)
A VW-től kiráz a hideg, az Audikat nem igazán csípem - volt nálam bárelt 7-es Golf és Passat is, elismerem hogy tökéletes közlekedőeszközök, de nekem autó kellene. Melyikre beszél rá, Lexus vagy BMW? Vagy van más alternatíva?
Üdv,
Balázs
Kedves Balázs!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Autót kéne vennem munkahely váltás miatt. Havonta kb. 1500-1700 km-t mennék főleg autópályán. Kéne egy megbízható, ez a legfontosabb, relatív alacsony fogyasztású, kényelmes, biztonságos autó. Keret 1-1,5 millió. Sajnos több nincs, majd idővel. De mivel kilométerfalónak venném az autót, ezért nem hiszem, hogy bölcs döntés lenne egy drága autót vennem, mert a sokkilométeres futással pár éven belül igen csak sokat buknék autócsere esetén.
Az autó felszereltségét tekintve nincsenek nagy elvárásaim, bár ha tempomat lenne benne, azt jó szemmel nézném, hasznos lehet autópályán. Mit ajánlana?
Köszönöm a segítséget !
Üdvözlet
Kedves Kérdező!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Jelenleg egy 2004 Volvo V50 2.0D tulajdonosa vagyok, de mivel viszonylag rövid távokra használom (5 perc reggel hatkor a munkahelyemig, delutan 15 perc visza) és 240 ezer kilométer lesz benne hamarosan, szóval szeretnék tőle megválni mielőtt jönnének a komolyabb költségek. Hasonló vagy nagyobb autót szeretnék benzinesbe és feleségem miatt automataváltóst. Nem feltétlenűl ragaszkodom a kombihoz, lehet hatchback is illetve még a négyajtóst is megfontolom ha van benne elegendő hely egy, két kisgyermekes család bevásárlásainak, babakocsiknak, csomagoknak.
Max. kétliteres szívómotorra gondoltam pl. Honda Accord, Toyota Avensis, VW Passat. Ön szerint mit lenne érdemes választani max. 2.5 milló forintig?
Köszönöm a segítségét,
Tamás
Kedves Tamás!
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Első saját autóm megvásárlása előtt állok. A keret 1,5-1,7 millió. Olyat szeretnék ami nagy, kényelmes, erős, biztonságos. Így jutottam el az Opel Vectra C Caravan-hoz. Ebből is a facelifes tetszik jobban. Éves szinten 8000 kilométert vezetek, emiatt benzinest szeretnék. Minden létező cikket elolvastam már, de tanácsot szeretnék kérni, hogy meg merjem-e venni a 2.0 turbós motorral. Tudom abban van kettős tömegű és turbó is, ami plusz hibalehetőség az 1.8-as motorhoz képest. E miatt félek tőle egy kicsit. Olyan motort szeretnék, amiben van elég tartalék, mert általában hosszabb utakra használnám.
Melyik motort ajánlaná? Mennyire rozsdásodnak ezek a Vectrák? Mire figyeljek oda, milyen típushibák lehetnek?
Esetleg hasonló összeállításban valami más márka?
Előre is köszönöm a tanácsot,
Antal
Kedves Antal!
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
Autóvásárlás előtt állunk, kb 1,5 millió forintot szeretnénk rászánni. Kisautó kategóriában gondolkodunk (Seat Ibiza, Seat Cordoba kevés kilométerrel), azonban úgy alakult, hogy lehetőségünk lenne megvásárolni egy céges autót nagyon kedvező áron (Astra 2007-es évjárat 1.4 90 ló, 240.000 km) Az ára kb 800-900.000 forintra várható, amit nagyon kedvezőnek tartok, ugyanakkor tartok a sok kilométertől.
Mit javasol, érdemes céges autóba belevágni ennyi kilóméterrel, vagy esetleg maradjunk az eredeti tervnél, illetve mi a tapasztalat az említett típusú astrával? Az autót főleg hétvégente használnánk hosszabb távokra, évi 7-8 ezer kilométert mennénk vele.
Köszönöm válaszát,
Üdvözlettel:
Norbert
Kedves Norbert!
A 240 ezer kilométer nem a világ, ennyinél az Astra még sokáig jó lehet. Ha eddig rendesen szervizelték, és ön is ezt teszi, akkor még sok kilométeren keresztül lehet a társuk. Nyugodtan vegyék meg.Üdvözlettel,