Kedves Nepperűző!
Napi munkába járáshoz (kb. 250 km, 90% autópálya) szeretném kérni a tanácsodat egy megfelelő autó kiválasztásában. Mivel ennek minden költsége a saját pénztárcámat terhelné, fontos az alacsony fogyasztás, a megbízható működés, alacsony fenntartási költség.
Ekkora éves futásnál természetesen dízelben gondolkodom. (Alsó) középkategóriára gondoltam a kényelem és a biztonság miatt, és így családi autóként is használható lenne. Lehet szedán, kombi egyterű, mindegy. Talán a Renault, amitől ódzkodok.
A keret kb. 1.500.000 Ft (+10-15% ha valami nagyon megérné)+ átírás, szervíz, stb... Gondolom alacsony futású autó ebben az árkategóriában már nem nagyon fellelhető, 200.000 km felettit érdemes még megvenni ilyen használatra? Max 1-2 évre tervezek vele, utána cserélném.
Köszönöm segítségedet.
Üdv:
Balázs
Kedves Balázs!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Harmadik autót keresek a családnak évi kb 5-10 ezer Km futással kisebb-nagyobb kirándulásokhoz. Feleségemnek és nekem is van munkába járáshoz (helyi használatú kis kategóriás ) autónk, de szeretnénk egy nem egyterű és nem német, legalább középkategóriás, biztonságos "jó" megjelenésű autót, ami ha lehet "megbízható" és az se baj ha automata...
Amiket eddig nézegettem: Peugeot 607 2.2 vagy 2.7 HDI, 407 SW 2.2 , 2.7 Hdi, Citroen C6 2.7 Hdi,C5 2.0Hdi 2008 után, illetve Volvo S60, V70, S80, XC70... Ezekből D5, illetcve 2.5T jöhet szóba, PSA-ból inkább csak dízelt vennék, de Volvóból nem tudom... Igazából ezidáig szinte mindig PSA konszernből válogattam, és nem is volt különösebb gondom egyikkel sem, de nagyon szimpatizálok a svéd gyártó termékeivel, csak nem tudom mire számíthatok...
A keret max 3 millió Ft...
Kérem segítsen dönteni!
Üdv:Béla
Kedves Béla!
Látom szabadidejében hobbiból autóvillamossági szerelősdit szeretne játszani, mert a 607-es híres erről, de a C6 is ott lohol szorosan a nyakában. 607-est nem vennék, C6-ost igen, de csak a három literest, mert azokban már átdolgozták az elektromos rendszert, a 2.7-esekkel még sok elektromos probléma volt. A népítélet ebből a szempontból nem irányadó, mert a legtöbbet futott autóban is csak 25 ezer kilométer volt, és a tulajok az új játék tulajdonlása felett érzett örömtől hajtva írtak ítéletet. A 407-eseknél is lehetnek elektromos problémák, illetve a fűtésrendszerében van egy csappantyú, aminek a tengelye tutira el fog törni. Meg kell kérdezni az eladót, hogy ez ki volt-e már cserélve, ha nem akkor készüljön fel rá, hogy ki kell venni a műszerfalat, és meg kell venni az alkatrészt.
A C5 2008-tól már sokkal jobb autó, mint az elődje volt. Ha a franciák közül kellene választani, akkor a C5-öst választanám, de ha bejön a képbe a Volvo, akkor egy V70-est vagy XC70-est vennék a D5-ös dízel motorral. Kombik, lehet őket pakolni, ha nyaralni megy a család. Két ismerősömnek is van ilyen motorral szerelt Volvója, egy XC90 és egy S60, mindkettő túl van jócskán a félmillió kilométeren, és motor gondja még egyiknek sem volt, mindkettőben a gyári turbó van még, az egyiknek kellett a váltóját felújítani.
Üdvözlettel,
Kedves Becsületes Nepper!
Van egy nagy dilemmám. Jelenleg egy 2003-as 1.8 125 Le-s MKIII-as Mondeót hajtok megelégedéssel. Az autó előtte édesapámé volt, tehát tudtam mit veszek amikor eladta nekem. Jelenleg 260.000 km van benne, az első években céges autó volt egy halál nyugodt embernél.
Ki lett cserélve a kettőstömegű kinyomócsapágy stb. 1,5 éve. Lehetőségem lenne lecserélni egy kombi 2004-es C220 CDI (122Le)-re kb Mondeo+200 ezresért. A Merci szintén édesapám tulajdona, de csak 2 éve. Most 340.000 km van benne, viszont előtte egy (német) középkorú úrnál volt, aki tényleg vigyázott rá és szép állapotban van. Motorikusan most lett a turbó felújítva benne. Ezt lenne lehetőségem átvenni az én évi 15.000 kilométeres futásommal. Tudom igen..... 25.000 felett érdemes a dízel. Viszont tetszik, jóval barátibb a fogyasztása és tényleg jó állapotban van.
Ön szerint megér ez Mondeo+200 ezrest, vagy maradjak a megbízható Mondeónál. Kérem segítsen dönteni!
Köszönettel:
Tamás
Tisztelt Nepperűző!
Lecserélném 14 éves Octáviámat, mivel átalakult a munkám. Mezőgazdasági tevékenységet végzünk, ennek megfelelően gyakran kerülünk nehezen járható útra. A kérdés terepjárót, de milyet?
Keveset futunk évi 5-6000 km-t, a gépet feleségem is vezeti. Kacérkodtam a Jimnyvel de semmi nem fér bele. 1,6-2 millió közötti használt gépben gondolkodom.
Várom válaszát
Kedves Kérdező!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Első autónak keresek egy megbízható társat, aki az elkövetkező 5 évben kiszolgálna, a keret nagyjából 700-800 ezer forint lenne rá az adminisztratív költségek nélkül.
Válaszát előre is köszönöm!
Péter
Kedves Péter!
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületes nepper!
Az alábbi dilemma gyötör: Jelenleg egy 2000 es évekből szalajtott Peugeot Partner 1,9 d tulajdonosa vagyok. Vegyesen munkához és privát célra is használom. Egy-két idegesítő kis problémát leszámítva, leginkább az erejével vagyok elégedetlen.
A felváltó típusnak legalább ekkorának vagy nagyobbnak kéne lennie. A könnyen tisztítható fapados beltér előny. Japános megbízhatóság előny.
A keret 800-900 000 + buffer. Kinézett típusok: Chyrsler Voyager CRD,
Toyota Previa, Mazda MPV.
A Chrysler nagyon tetszik, de semmilyen tapasztalatom nincs vele.
Ön melyiket ajánlaná?
Kedves Kérdező!
A kedvenc részem:"Japános megbízhatóság előny." Majd ezt követi a Chrysler Voyager. :-) A Previa tudja ezt, de a Voyager! A Voyager finoman szólva nem tartozik a kedvenceim közé. Az első Previából alig van itthon, a hahu-n pont három darab van, de nagyon megbízható autó. "Könnyen tisztítható fapados beltér". Na ez egyikben sincs, mind szépen ki van kárpitozva. A második generációs Mazda MPV-ből még nem láttam ennyiért jót, jellemzően el vannak rohadva.
Ha kell a könnyen takarítható beltér, és mennie is kell, akkor vennék egy HDI Partnert vagy Berlingót, ennyiért lehet venni olyat, amit nem kell naponta szervizbe vinni.
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Elérkezett az idő, hogy megbecsült Astra F 1.4 8V autónkat, egy korszerűbb, de semmiképpen sem kisebb gépjárműre cseréljük, és ne legyen öregebb 10 évesnél. Fő szempont a megbízhatóság lenne, és hogy bírjam etetni. 70% városi használat mellett kb évi 10.000 kilométert autózunk, ezért főleg benzin üzeműre gondoltunk, de a kiszemelt típusok között akad dízel is, zömében 80-150 ezer km-t futottak. A dízelektől amúgy kicsit tartok, de nem tudom mennyivel magasabb a fenntartásuk, szervizelésük, mint egy benzines autóé. Az alább felsorolt típusok közül, melyiket tudja ajánlani, illetve melyikről beszélne le legszívesebben, mire figyeljünk oda vásárláskor stb... Keret kb.: 1,5 millió HUF
Üdvözlettel:
István
Kedves István!
Ekkora éves futáshoz én is benzinest vennék inkább, ezért a dízeleken át is lépnék. A Focus-oknál a változó szelepvezérlésűeknél adódhat probléma vezérléssel, de ez sem egy tragédia. A H Astra sem egy ördöglakat, ott az Ecotec motoroknál előfordulhat némi olajfogyasztás, de ez sem kezelhetetlen.Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületes Nepper!
A tanácsát szeretném kérni, hogy milyen autóra cseréljem le a jelenlegi Suzuki Sedan 1.3 GLX-emet, amivel tökéletesen meg voltam elégedve, de 13 éves szegény és közel 500 000 van benne.
Max. 1,5-2 millió a keret, lehetőleg magas építésű, jól pakolható és mindenképpen dinamikus és megbízható autót keresek. Heti 300-400 km-t ingázó nő vagyok, két gyerekkel, egy kutyával, sportos vezetési stílussal és abszolút műszaki analfabetizmussal. Akár kombi is lehet, ha megfelelően dinamikus és jó az úttartása. Mit tanácsol?
Kedves Kérdező!
Van a paraméterei között egy ellentmondás, amivel nem tudok mit kezdeni. Magas építésű legyen, jól pakolható és dinamikus. A magas építésű az vagy egyterű vagy terepjáró. Ezek nem kimondottan a dinamikusságról szólnak, de a pakolhatóság megvan bennük, legalábbis az egyterűekben. Szerencsére utána megemlíti a kombit is, ami ugyan nem magas építésű, de pakolható, és én is ezt ajánlanám önnek. Amire gondolok elsősorban az a Honda Accord vagy a Toyota Avensis. Ezeknek elég nagy a csomagtartója ahhoz, hogy esetleg egy kutya box mellé még csomag is beférjen, és nem is szoktak komolyabban meghibásodni. A menetdinamikai igénye egy nagyobb benzinessel még ki is elégíthető, az Accordnak például nem is rossz a futóműve, ami az élményhez nem nélkülözhető.
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Jelenlegi autómat szeretném újabbra cserélni - Volvo V50 (2007.10.) 1,8 benzin. Nagyon imádtam ezt az autót - az olajcseréken, és a kopóalkatrészeken kívül soha nem volt rá gondom, de szeretnék egy kicsit fiatalítani (220.000 km van benne, és úgy gondolom hamarosan egy nagyobb összeget rá kellene költsek - ezt inkább egy újabb autóra szánnám - lehet nem jó a gondolkodásom :-) ).
Továbbra is családi kombiban gondolkoznék, ugyanis hamarosan négy főre gyarapszik a család, és eddig is ki tudtuk használni ezt a mértetet egy gyerekkel. Nagyságrendileg olyan 3,5 M Ft-ot szánnék rá, mindenféleképpen benzines autóban (sajnos volt pár rossz tapasztalatom a dízelekkel), 2010-2013 évjáratokban gondolkoznék, és ne legyen benne sokkal több mint 100.000 km - elvégre egy kicsit fiatalítani akarnám a Volvo-t. Ezen kívül természetesen szeretném, ha megbízható lenne, nem fogyasztana túl sokat, ugyanakkor legyen benne egy kis erő- legtöbbször ugyanis egyedül utaznék vele- szóval ha lehet legyen élvezetes a vezetés - nincs sok igényem :-)
Amiket nézegettem:
Skoda Octavia 1,4 TSI v. 1,8 TSI
Toyota Avensis 1,8
Ford Mondeo 2.0
Hyundai I40 1,6 vagy 2.0
Peugeot 508 SW 1,6 THP
Igen, elég vegyes felhozatal, ha tehetném összekeverném a Peugeot kényelmét a Skoda 1.8 TSI motorjával, és a Ford kiváló futóműjével. De nem lehet :-) Szóval a Skodák azért szimpatikusak , mert stabilak, az 1.8 TSI- ről jókat olvastam, megbízható, és dinamikus motornak írják, az autóhoz könnyen lehet alkatrészt szerezni- ugyanakkor minden második autó Skoda az utakon. A Ford, és a Toyota , és a Hyundai is tetszik, de sajnos nem találok belőlük túl sokat a piacon, és kevésbé dinamikus a motorjuk a Skodához képest. A Peugeot megbizhatóságában, és alacsony szervízigényében kételkedek, ugyanakkor nagyon szép autó.
Ezek az én "tudatlan" pro és kontra érveim, de nem vagyok biztos abban, hogy reálisan látom a helyzetet.
Nagyon érdekelne minden tanács, javaslat.
Válaszát előre is köszönöm!
Gábor
Kedves Gábor!
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Keresek egy családi autót túlnyomó többségben városi használatra. A cél leginkább a fentarthatóság. Tehát a célom nem az hogy a garázsban álljon, hanem inkább a használat, és ha valami letörik benne (a gyerek alkot), vagy bármilyen szervíz, akkor ne kelljen súlyos pénzeket otthagynom a karoszériásnál, szerelőnél, autósboltokba, hanem a mai átlagember számára elérhető maradjon (esetleg bontókból megoldhatóak legyenek az ilyen dolgok).
A vételár max 1,5 - 1,7 MFt. Még talán annyi kritérium hogy nem szeretnék túl öreg használtautót (max 4-5 éves). Tanácsodat kérem hogy milyen márkát és típust ajánlasz ezekkel a feltételekkel.
Segítségedet előre is köszönöm.
Balázs
Kedves Balázs!
Sok ember elköveti azt a hibát, amit te. Megjelölnek egy évjáratot és árat, esetleg még leírják, hogy maximum 100 ezer kilométer legyen benne, de nem nézik meg a netet, hogy azért a pénzért nem lehet épkézláb autót kapni. Mikor visszaírok, hogy szóljanak, ha tudnak ilyet, mert én is vennék tíz darabot, akkor megsértődnek.Ha családi autó kell, akkor gondolom valami Astra-, Golf-méretű autó kellene. Beírtam a keresőbe a paramétereidet, és kijött hat darab normális méretű autó. Vannak a 200-300 ezer között futott céges autók, a sérültek, meg a hullák. Ezerszer elmondtam, hogy nem évjáratot veszünk, hanem állapotot. Szerintem felejtsd el ezt az évjáratosdit. Van 1,5-1,7 milliód és kell egy normális kocsi. Több típust ajánlanék évjárat megkötés nélkül, mert a 2010-2011-es kritérium kevés eséllyel fog teljesülni, ha normális kilométer futást is szeretnél, Ford Focus, Hyundai i30, Kia Ceed, Toyota Corolla, Opel Astra H.
Üdvözlettel,
Kevdes Becsületesnepper!
Autóvásárláson töröm a fejem, a Swiftem mindjárt elhal. A legfontosabb szempontok: olcsó legyen (és lehetőleg japó), mert max 1,5 évre kéne és keveset használjuk (nagyon max 7-8 ezer km/év), kicsi legyen, mert többnyire városban használnánk, de azért legyen némi csomagtartó is, mert csecsemő és a tartozékok is be kéne férjenek néha.
A keret 200-400 ezer között. Amik közül vacillálok: Nissan Micra, újabban a Mazda 121 (szedán forma, relatív nagy csomagtartó), árban ez lenne a legjobb, de kicsit drágábban már Almerát, Civicet is mérnek, ami helyből sokkal többet ad. Esetleg Suzuki Baleno vagy a jó öreg Swift megint?
Egyáltalán érdemes-e autót venni ha csak 3-4e km-t megy az ember egy évben?
Köszönettel:
Gábor
Kedves Gábor!
Hogy érdemes-e autót fenntartani ekkora futáshoz, azt számolja ki, de szerintem igen, mert ez mindig kéznél van, ha menni kell valahová. és nem kell senkihez, semmihez igazodni. Swiftből már klímásat is lehet venni 400 ezer környékén, és azok már nem is romosak, a fenntartása pedig majdnem megegyezik egy kerékpáréval.
A bakancs Micra sokkal igényesebb mint a Swift, sokkal minőségibb érzés vezetni. Az első Almera nagy kedvencem, nagyon megbízható autó, a rozsda az ellensége. A Baleno is jó, ott a bölcső rozsdásodása elég jellemző gond, annyira, hogy a bontóban várólista van rá. Én vennék egy Swiftet vagy egy Micrát.
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Autóvásárlás előtt állok, és mint mindenki, kezdek elveszni a jótanácsok útvesztőjében. A keret 1.5 millió. Évi 18000-20000 km 80% városi felhasználás.
Válaszát előte is köszönöm!
Köszönettel:
Bálint
Kedves Bálint!
Ezekből az autókból elég kevés van, kicsi a választék. Az automata váltótól önmagában nem kell tartani, de gondozni kell. Van egy dolog, amit el kell fogadni, ha valaki keveset akar tankolni, akkor dízelt vesz, ha kézi váltós autója van, akkor kettőstömegű lendkereket fog cserélni kuplunggal, akinek automata váltós van, az előbb utóbb váltót fog felújítani, mindkettő sokba kerül, és egyik sem fog jól esni. Ha ezt nem tudja elfogadni az ember, akkor marad a BKV. Elsőnek a VW Passat 1.9 PDTDI jutott eszembe, ezekben egy tiptronic váltó van, ez lényegesen megbízhatóbb, mint a multitronic, azt nem ajánlanám. Audi A6 2.5 TDI-ből sok van, azt ne vegyen, az elég nagy szopóroller tud lenni, és sokat is eszik.Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper,
Így, túl bizonyos életkoron azon gondolkodom, talán már megengedhetem magamnak, hogy végre ne az legyen a szempont az autóvásárlásnál, hogy mekkora az értékvesztés, mennyit fogyaszt, befér-e a babakocsi, hanem olyan autót vegyek, ami tetszik.
A következőkre gondoltam:
- Land Rover Freelander, 3 ajtós, (lehetőleg) kézi váltós, a 2004-as facelift utáni;
- Alfa Romeo GTV/Spider;
- Fiat Barchetta.
(Tudom, hogy ezek eléggé különböző autók, de hát sok minden tetszik, nem tehetek róla, ezért most inkább nem is magyarázkodnék.) Nem hobbiautónak kéne, rendesen használnám egész évben (úgy évi 8-10 ezer kilométerrel számolok), de második autó lenne, vagyis a családdal nyaralni nem ezzel mennék, és nem szempont, hogy a gyerekek milyen biztonságban vannak hátul.
Hosszú távra, 15 évre venném, de nem fáj, ha utána már nem kapok érte semmit. Tisztában vagyok vele, hogy ezek tizenéves (a Barchetta esetében 15+ éves) autók, vagyis 15 év múlva 25-30 évesek lesznek, és közben költeni kell rájuk – ez bele is fér, ami nem fér bele, az az, hogy folyton szervizbe kelljen hordani.
Úgyhogy a kérdés:
- ha a fő szempont, hogy egy mindennapos használatra alkalmas autó legyen, és mondjuk kétharmad ennyire fontos szempont, hogy közben ne kerüljön rettenetesen sok pénzbe, melyik típust érdemes választani;
- melyik motorral (pl. az Alfa kétliteresekről a Totalcaron nagyon rosszakat írnak);
- mekkora összeget kalkuláljak a vásárlás utáni első szervizre.
Segítségét köszönöm, üdvözlettel,
Gábor
Kedves Gábor!
A Land Rover Freelandert még életemben nem ajánlottam senkinek, és azt hiszem nem is fogom. Ha azt mondom, hogy angol beteg, és a népítélet 5.84-es átlagát vesszük, az beszédesebb mindennél. Olvasgasson, aztán meglátja, hogy tetszik-e még.
A Barchetta már sokkal jobb, annak idején Winkli tesztelte, neki nagyon tetszett, de a népítéletben a tulajok is szeretik. Az ebben lévő 1.8-as motor nem olyan kényes, mint az Alfa 2.0 twin spark motorja. Ha roadsterben gondolkodik, akkor nézzen meg egy MX 5-öst is, még megbízhatóbb a motorja, nem szokott soha elromlani, a futóműve, váltója, egyensúlya is jobb, és hátul kapar, mint egy rendes roadster. Ha talál belőle 1.8-ast, azokban van sper is, és szépen elmennek keresztbe is.
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
Nagybátyám autócsere előtt áll, melyhez kérte a segítségem, azonban szükség van a Te tapasztalatodra is. A lényeg, hogy elég komoly derékproblémákkal küszködik, így egy hagyományos autóba be- és kiszállás is fájdalmat okoz neki (Passat, Mondeo, stb.). Emiatt mindenképpen valami kisebb egyterűre gondoltunk, amelybe könnyebb beülni, hisz nem lefelé kell beülnie, hanem "felfelé".
1,6-1,8 M Ft az értékhatár. Mivel keveset autózik (kb. 8.000 km/év), mindenképpen benzines verziót keresünk. Amik ezek után a kalapban maradtak: Ford C-Max 1.6, Volkswagen Golf Plus 1.4, Toyota Corolla Verso 1.8, Opel Meriva 1.4.
Ezek közül vagy ezeken kívül melyik típust ajánlanád szívesen?
Segítségedet köszönöm
Dávid
Kedves Dávid!
A szívemnek legkedvesebb ezek közül a Corolla Verso, de a C-Max és a Golf Plus sem rossz. A Meriva egy Corsa, csak magasabb a bódé, és a Corsa padlólemez miatt kisebb a hely benne, mint egy Versóban vagy a többiben. Ez nem azt jelenti, hogy nem lehet elférni benne, csak érdemes először kipróbálni. Műszakilag a Toyota a legbiztosabb ezek közül, de a többi sem fog összedőlni a lámpánál.
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Mivel nem annyira konyítok az autókhoz, tanácsát kérném. Olyan városi és tanyasi durva kátyús-földes utat bíró gépjárművet keresek aminek olcsó a fenntarthatósága, nem zabálja az üzemanyagot és nem sok baj van vele, vagy ha el is romlik, akkor olcsóak hozzá az alkatrészek. Bírja a kiképzést, heti 3-4 alkalomnyi használat mellett. Maximum napi 100 kilométernél. Plusz mivel csak az utcán tudok vele leparkolni, nem kéne, hogy bárkinek is bűnös gondolatokat ébresszen a fejében. Meg 3-4 személyt (esetleg még egy újszülött kisgyermeket) lehessen benne szállítani rövidtávon.
Létezik ilyen kisautó 500 000 Ft alatt?
Tanácsát előre köszönöm!
Péter
Kedves Péter!
Sajnos olyan nincs, hogy nem vágja haza a földes út. Mivel nő a futómű igénybevétele, az élettartam is csökkenni fog. Drasztikusan. Van olyan ismerősöm, aki napi tíz kilométert tesz meg földes úton, ők elég sűrűn cserélik a futómű alkatrészeket, de ezzel nem lehet mit csinálni ez ilyen. Ha keveset szeretne tankolni, akkor valami régi TDI-t vennék, mondjuk pl. egy III-as Golfot. Nem kerül hozzá vagyonokba az alkatrész, és nem szokott baja lenni. A rozsdára kell odafigyelni, de ki lehet fogni viszonylag rozsdamentes példányokat. Ha talál egy ilyet, akkor csináltasson rajta egy üreg és alvázvédelmet, akkor megnövelheti az autó élettartamát.
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző,
Tapasztalatából adódó tanácsát kérem. Hetedik éve birtokomban van egy kívülről szép 96-os évjáratú Opel Astra F, amit folyamatosan karbantartottam (új gumik, vezérléscsere, olajcsere, stb.) és a futót km ténylegesen 150 ezer alatt van, de elkezdet az alja rohadni. Kerékjárati ívek belső fele és a küszöbök egyes alsó pontjain alig látható, de biztosan elrohadt az elemek és cserélni kellene.
Nem tudom, hogy mit tegyek, lakatoltassam 100-150 ezerért, vagy adjam el annyiért, amennyit így kapok érte, netán próbáljam beszámoltatni, akármennyit is kapok. Pénzem másik autó vásárlására, áritatással, átnézetéssel, olajcserével együtt maximum 600 ezer forint lenne és nem vagyok biztos benne, hogy jobbat tudnék vásárolni.
Köszönöm a véleményét.
József
Kedves József!
Nem csak a küszöbök és az ívek belső fele, hanem a külső is el fog rohadni, és ezeket fogja követni a tankajtó nyílásának alsó fele is. F Astrából háromféle van: amelyiknek már elrohadtak, amelyiknek most rohadnak, és amelyiknek el fognak rohadni ezek a részei. Ez annyira biztos, mint hogy 2+2=4.Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Nehéz döntés előtt állok, alacsony fogyasztású, megbízható dízel autón vásárlásán töröm a fejem, amivel napi 200km-ert ingáznék a munkahelyem és az otthonom között. Ebből 80km autópálya, a többi közút. Ami a határ motorban a járulékos költségek miatt mint a súlyadó, biztosítás stb 1.4-es motorig gondolkodtam.
Amiket találtam ebben a kategóriában: Swift 1.3ddis, Fiat 1.3 mjet, Ford Fiesta 1.4tdci ,Opel Corsa 1.3cdti, Peugeot 206 1.4 hdi és 106 1.5d, amit nagyon dicsért. A motor felsorolt típusoknál többnél is azonos kivétel a 106 szívódízele. Ami döntő lenne ebben az esetben az elektronika megbízhatósága és az alkatrészár. Mivel havi szinten 4-5000km-ert is beletennék az autóba és a munkahelyem nem sokat térít az üzemanyagba fontos lenne az olcsó fenntartás. Ami fontos lenne mint extra az a tempomat,ezen kívül semmi más. Melyiket és miért ajánlaná?
Várom válaszát. Előre is köszönöm.
Kedves Kérdező!
A Citroen Saxo/Peugeot 106 agyonverhetetlen, nincs benne semmi elektronika, csak az adagoló mágnesszelepéhez megy egy vezeték, és szinte levegővel megy. Tempomatosat ebből még nem láttam, mert vélhetően a teljesítmény hiánya miatt nem lenne képes tartani a tempót, de klímásat igen, és még az egymilliót sem kell elkölteni hozzá. Az 1.3-as multijet motor megítélése változó, még ebbe a válogatásba is bekerült, de én szeretem. Van, aki imádja, van, aki nagyot szív vele, én személyesen ismerek több darabot is, de egyiknek sincs baja, még a kifejezetten mostohán tartottnak sem. Tényleg keveset fogyaszt, de van néhány dolog, amire figyelni kell. Itt, itt érdemes olvasgatni.
A Peugeot-ban és a Fordban lévő dízellel van hosszabb tapasztalat is, kb, 50-60 ezret ment vele a feleségem komolyabb baj nélkül, szinte csak a kötelezőket kellett cserélni. Egyszer állt meg, mikor az elszakadó hosszbordás szíj elszakadt, és lepofozta a helyéről a főtengely jeladót. A Peugeot hátsó hídja egy potenciális hibaforrás, a Fordban nincs ilyen. Ha a költségek legalacsonyabb szinten való tartása a cél, akkor a francia 1.5-ös dízelt venném, akár tempomat nélkül is, de klímával.
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Kétmillió forintig bezárólag szeretnék a közeljövőben családi autót vásárolni, 3-4 fő részére + csomagok. A középkategóriás autók között nézelődtem eddig (Toyota Avensis, Mazda 6, Ford Mondeo, Skoda Superb stb.) de talán a közepes méretű egyterűek is megfelelnének méretben (Toyota Verso modellek, Citroen Xsara Picasso) stb. Olyan autót keresek, amely alkalmas lenne a mindennapi használatra, elsődleges szempont a kényelmes futómű és a megbízhatóság valamint a kényelmes ülések és a normális helykínálat. Maximum 10 éves autóban gondolkozok, az autót rövid (ez Bp, max 10 km-es utak) és hosszabb távon is használni fogjuk (havonta többször is 200 km-es távolságra), a futásteljesítmény éves szinten nem haladja meg a 20 ekm-t.
A választásnál elsődleges szempont – ahogy fent is írtam –, hogy az autó ülései kényelmesek és normális méretűek legyenek (közel 2 méter magas vagyok, 110 kg és sajnos derékfájós) – pont emiatt írok. A fenti paramétereknek elég sok autó megfelel, azonban a választás nem egyszerű, mindegyiket pedig nem tudom végigpróbálgatni – sajnos mostanában divat az autógyárak részéről még a családi használatra szánt autóknál is az autókat a padlólemez szintjére lesüllyesztett, rövid ülőlapú ülésekkel gyártani, túlhangsúlyozott kontúrokkal a sportosság jegyében. Elsősorban japán autóban gondolkozok, azonban a tapasztalatom az, hogy azok nagyrészének üléseit kisebb magasságú emberekre tervezik (Almerát illetve Qashqai-t hosszabb ideig használtam még korábban), ezért a nem japán márkákat sem hagynám ki a keresésből.
Üdv
Tibor
Kedves Tibor!
Sajnos nem lesz más választása, mint végigpróbálni az üléseket. Minden ember teste más, ami az egyiknek kényelmes, az a másiknak nem biztos, hogy az. Én szerencsére nem vagyok erre a problémára érzékeny, így nem tudok használható tanácsot adni, mert nem tudom miben fáj egy hátfájós ember háta.Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
Életem abba a szakaszába érkezett, hogy komoly autós döntést kell meghozzak közeledve a 30-hoz. Életem első saját autója egy Mk2 Gti 16V Golf volt, ami szinte gyári állapotban a csodálatos klasszikus mivoltában őriztem építettem, pattogtunk az ország útjain, örömmel előztünk és nevettünk már kínunkba mikor csillag csavarhúzóval javítottuk. Ennek most vége és autó vásárlása előtt állok. A keret 100-700e ft körül van, plusz járulékos költségek.
Mit javasolna a következő szimpatikus vonások-autók tükrében? Audi 100-200 Avant, E34 Touring, Passat Variant, Volvo V70. Mint látható tendencia a kombikat nagy előnyben részesítem. Dízelekhez nem értek, nem zárom ki őket de jobb szeretem a benzineseket!
A legfontosabb, hogy ne csak egy legyen a sok közül, karakteres és/vagy kultikus mivolta szükséges, illetve, hogy ne kelljen állandóan szervizbe tolni! Abból volt elég, lassan kenguru leszek olyan lábaim lesznek a 25 éves technika mellett :)
Köszönöm előre is a választ, remélem megosztják eme kérdést másokkal is, sokan állhatnak hasonló nehéz kérdéssel szemben.
Üdvözletem, Tamás
Kedves Tamás!
Az Audi 100-asból már szinte nincs értékelhető darab, 200-ast pedig évek óta nem láttam még képen sem. Ha találna belőle épkézláb példányt az jó lehetne, de nincs. Van néhány megkíméltebb darab kint, de azok bőven egymillió fölött kezdődnek, és még kint vannak. A szervó szinte mindegyikben rossz, a dízeleknek állandóan hengerfej problémájuk volt. A BMW E34 is nagyon jó autó, de alaposan meg kell nézni, ezeken is már helyenként csámcsog a rozsda. A belső tér jellemzően le van lakva, az ülések szövete nem túl tartós, hajlamosak a kikopásra, illetve ki tudja mennyit futottak már, és azért vannak gyalázatosan elkopva. Ebből a 2.5 tds motort alaposan megnézetném, nagyon sok a problémás belőlük.
A Volvo V70 nagy kedvencem a klasszikus doboz formájával. Az Audi öthengeres dízelével nagyon jó utazó autó, de ezekből is sok a lelakott példány. Sok közülük megtette a Föld-Hold távolságot többször, és nem mindig szervizelték őket rendesen. A 2.4-es szívó benzin motor elég tartós, de kevés van belőle, mert a dízelt hozta be mindenki. A Passat Variant a legegyszerűbb talán ezek közül, és a nagy példányszám miatt talán ebből a legegyszerűbb még jót találni. Életkorukból adódóan az esetleges rozsdára oda kell figyelni.
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper/ Kedves Kopasz!
Sajnálatosan pár hónapja balesetet szenvedtem ufo Honda Civicemmel, melynek vége gtk lett, és pénzt kaptam a kocsi helyett. (Meseszerűen vettem, szomszédtól, aki 10 000-ként cserélte amit kellett, 2 apróbb fényezési hibával, amit megcsináltattam) Nagyon szerettem a kocsit, de most mivel hozzá tudnék tenni még, más autók is számításban jöhetnek, és ebben kérném segítségét.
Így melyiket ajánlaná?
Megtisztelő válaszát köszönöm előre is.
Tisztelettel: G
Kedves G!
Mindegyiket. A Honda nekem is nagy kedvencem, az ufo Civic pláne, a 2.2-es motor az egyik legjobb dízel a piacon. A Prius III már sokkal szebb is, mint az elődje, a motorja is nagyobb, a benne lévő hybrid technológia nagyon megbízható. A koreaiak az utóbbi években megmutatták a világnak, hogy ők az új Japán, nagyon rendben vannak az autóik. Ha szereti a dinamikát az autózásban, akkor ne Priust, mert az egy megbízható közlekedő edény, keveset fogyaszt, kényelmes, de ennyi. Az ufo Civic után egy nagyon lomha dög lesz.
Az Civicet már ismeri, tudja mit kaphat tőle, a dízellel is lehet gyorsan menni, ha sokat pályázik, és kell a nagyobb tempó (önkéntes rendőrök ne figyeljenek ide), akkor ez a motor tökéletesen alkalmas rá. A koreai autókkal is jól járna, ezekben az a vonzó, hogy nagyon fiatalokat lehet ennyiért kapni, szintén nagyon megbízhatóak. Fogyasztásban kb. egy literrel vannak a Honda alatt azonos felhasználás mellett. A koreaiak mellett szól, hogy nincsen bennük kettőstömegű lendkerék sem, amit később százezrekért cserélni kellene. A Hondában van, igaz ez az alkatrész is nagyon tartós, tudok több darabról, amik túl vannak a 400 ezer kilométeren, még a gyári lendkerék van bennük, és még mindig nem zörög.
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületes Nepper!
Úgy adódott, hogy hirtelen autó nélkül maradtam, viszont az élethez meg kell egy kocsi. A 4 fős család miatt igény a viszonylag nagy (400 liter feletti) csomagtartó, de megszoktam a 10 kg/Le körüli dinamizmust is. Viszont csak kb. 1 millióm van autóra, és a kínálatot nézve vagy egyik, vagy másik igényemet tudom csak ebből a pénzből kielégíteni. Nehezíti a helyzetet, hogy a kombik érzelmi okból ki vannak zárva, és a német gyárak termékeit sem kedvelem. Alapvetően az alábbi gyártók 10-12 év körüli modelljeit néztem, de minden javaslatot elfogadok: Mazda, Honda, Mitsubishi, Skoda, Hyundai, Kia, Toyota.
Mit javasol?
Kedves Kérdező!
Honda Accordból a 99-2003-ig, Toyota Avensisből a 98-2002-ig gyártott modelljei jönnek ki ebből a pénzből, mindkettő nagyon jó konstrukció, ezeket ajánlanám első sorban. A Mazda (3 és 6) és a Mitsubishi is megbízhatóak, ezeknél a rozsdára kell jobban odafigyelni.
A Skoda Octavia egy szintén megbízható autó óriási csomagtartóval, de még az 1.6-osra sem mondanám, hogy dinamikus, működési kultúrájában elmarad az Accordtól és az Avensistől. A Kiának és a Hyundainak nincsenek olyan modelljei ebben az árkategóriában, amikre azt mondanám, hogy vegye meg, és nem is annyira a műszaki tartalom, mint inkább az esztétikum miatt, Ebben az időben valami borzalmas csúnya kocsikat gyártottak még a koreaiak, aztán szerencsére ezt kinőtték, és most kifújják a világ orrát.
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
Második autónak városi használatra keresek autót. Két típust néztem ki. VW Lupo és Audi A2. Mechanikában benzinesen azonosak, de a prémiumabb felszereltség az Audi felé húz. Na és a Space Frame, ami soha el nem rozsdál.
A kérdésem: melyiket érdemesebb választani? Az Audi fenntartása lényegesen többe kerül?
Üdvözlettel:
Csaba
Kedves Csaba!
Nemcsak a benzinesekben van azonos mechanika, de a dízelekből is mindkettőben benne van az 1,4-es és az 1,2-es háromhengeres dízel is. A Lupo kicsit orrtolós, a csomagtere jelképes, és a hátsó ülések sem túl nagyok.
Az Audi A2 nekem is nagy kedvencem. Az Audinál inkább az 1,4-es motort választanám, az 1,6-osban vannak olyan alkatrészek, amiknek a cseréje költséges lehet, és lényegesen bonyolultabb is. Szerintem nem olyan sok pénz fenntartani egy A2-est, de vásárlás előtt tájékozódjon az alkatrészárakról, hogy ne legyen meglepetés. Az A2 szerintem is lényegesen jobb, használhatóbb autó, mint a Lupo, és nem csak a nagyobb helykínálat miatt.
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző,
Havi 14-16 alkalommal oda-vissza 150km (autópályán) távolságra keresek munkábajárás céljából egy kilométerfaló autót. Az elmúlt 6 évben egy 2001-es 1,6-os Suzuki Swift GLX-et nyúztam, 416 ezer kilométer van most benne. Eddig a szokásos karbantartásokon túl (olajcsere 10 ezrenként, sebváltó olaj csere 50 ezrenként a vezérléssel együtt, szilentek, fékek) semmihez nem kellett hozzányúlni. Átlagban 6 literrel járok. Többen azt mondják, hogy bír ez még ugyan ennyit legalább, de sajnos attól tartok, hogy egy 14 éves autóval szemben ilyen elvárásokat már nem ésszerű támasztani, főleg a kasztni romlása miatt.
Szeretném a segítségét kérni, mi lehetne az ideális utód. Nagyon laikus vagyok, kicsit idegenkedem a dízeltől és meglehetősen bizalmatlanul méregetem a használt piacot. Skoda Octaviában és Ppel J Astraban gondolkodtam, de nyitott vagyok gyakorlatilag minden márkára, ha a Suzukimmal hasonló képességekkel bír.
Nagyon köszönöm a tanácsot!
Üdvözlettel,
Tamás
Kedves Tamás!
Nem beszélnek butaságot az ismerősei, ezek a Suzukik tényleg kimennek a világból. Ha a karosszéria romlásától fél, tehet rá egy alvázvédelmet, de ez a mondat mindenkinek szól, akinek első generációs Swiftje van. Az nem lett volna baj, ha leírja, hogy mennyit szán az új autója megvásárlására, bár a J Astra ad némi támpontot. A Skoda Octavia nagyon jó, ebből a régi 1.9-es TDI-t venném. A J Astra helyett én vennék egy Kia Ceedet vagy Hyundai i30-at, az 1.6-os CRDI motorral, keveset eszik, nem romlik el, nincs benne kettőstömegű lendkerék.
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző / Becsületesnepper!
Újabb autó vásárlásán gondolkozom, és természetesen nem a racionális modellek érdekelnek. :) Kettő kiszemeltem van, nem igazán populáris modellek, és ebből kifolyólag nem sok információ kering róluk a neten. Fórumok véleményére annyira nem adok, mert a tulajdonosok nagy része elfogult.
1. Lancia Lybra SW 2.4 JTD 2002- (faceliftes):
Amennyi információt össze bírtam ollózni, az annyi, hogy alapjában véve árához képest jó konstrukció (népítéletben szeretik), és, hogy a JTD motorok elég megbízhatóak voltak akkoriban.
Arról viszont sajnos nem tudok érdemi infót, hogy a futóműve mennyire egyezik meg az Alfa Romeo 156 futóművével, ami köztudottan nem nagyon bírja a magyar utakat, és sűrűn szorul felújításra.
2. Volvo 850 Combi 2.5 TDI:
Tudomásom szerint egy jól összerakott, masszív, nagyon szerethető szerkezet, és manapság már az alkatrészek sem vészesek hozzá. Olvastam, hogy Vályi István is mennyire szerette a sajátjukat, de ő ugye benzinest használt. Ebben ugye egy régi Audi motor van, ettől félek leginkább, mert nem sokat tudok róla. Mennyire tartós, mikre kell figyelni, mi az achilles-sarka?
Tudom, hogy ez a két kiszemelt jármű egyáltalán nem ésszerű, és meglehetősen ritka kép az utcáinkon... de valamiért ez a kettő modell az, ami megdobogtatja szívemet. De azt sem szeretném, hogy emiatt álljon meg a ketyegőm. :)
Bármilyen hasznos tanácsnak nagyon örülnék!
Kedves András!
A Lybra futóművében nem vagyok biztos, mert egyszer volt ilyen autóm, amikor ezek még három millió körül voltak, ennek kérdezzen utána egy Fiat szervizben.A 850-s Volvo egy agyonüthetetlen valami. A Pistának már a következő kasznis S70-ese volt. Ebben a 850-esben a valaha gyártott legjobb Audi-motor van, a régi 140 lovas öthengeres TDI, rendkívül tartós, a világból kimegy, ha szervizelik. Sajnos ezekben életkoruknál fogva benne van a Föld-Hold távolság többször, de ha talál egy szervizelt darabot, akkor az még sokáig jó lehet. Ezt a legkevésbé sem nevezném irracionális döntésnek, sőt.
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Szeretném megvenni az első autómat, ami egy E30-as lenne. Még gyerekkoromban beleszerettem ebbe a típusba.
A kérdésem az lenne, hogy melyiket ajánlaná: 316 vagy 318? Melyik évjárat, milyen típusú motorral? Sok helyen olvasom, hogy a 320-nak szebb a hangja, ami azért számítana, de nem akarok olyat venni, ami 8 liternél többet fogyaszt, és olyat se, ami igazából egy roncs. Mire figyeljek oda vásárláskor? Eesetleg van olyan módszer, amivel kiszúrhatom, hogy a kilométerállás tényleg valós-e? Itthonról vegyem, vagy megéri Ausztriából, esetleg Németországból behozatni?
Maximum 550-600.000 Ft-ot szánnék rá, és hosszú távra tervezek. Akár örökre.
Köszönöm a segítségét.
Üdvözlettel Sándor.
Kedves Sándor!
A jó állapotú E30-asok ára meredeken megy fölfelé, divatos autó lett, nagyon sok olyan korú fiatal rajong értük, aki még nem is élt akkor, amikor gyártották őket. Az 550-600 ezerrel bajban lesz, mert a jók már drágábbak, de ha kis motoros kell, azt még talán talál, a 325-ös már aranyárban van. A 316-os nem túl erős, és nem is eszik keveset, a 318-as már jobb egy fokkal. A 320-asnak már szép hathengeres hangja van, de nem eszik nyolc litert, sőt. A legjobb motor az E30-ban a 318IS, jól megy, jól is fogyaszt, de ritkább.Üdvözlettel,