Tisztelt Becsületesnepper!!
Nagy dilemma előtt álok, azért fordulok önhöz és kérem a segítségét. Melyiket ajánlaná nekem első autónak: Toyota Avensis vagy Honda Accord? Csak dízelt szeretnék.
Az osztrákokhoz járok ki dolgozni megközelítőleg 1000 kilométert kell mehtennem oda és vissza. Ami számomra fontos, a megbízhatóság és a fogyasztás. Csak ebből a két típusból szeretnék választani. Nagyon érdekelnének az autóról a pozitívum és a negatívumok és persze a személyes véleménye.
2008-2007-es évjáratokból szeretnék vásárolni. Toyota Avensis 2.2 d-4d Sol (150 Le), Honda Accord 2.2 CTDI (140 LE) Melyik is legyen ön szerint?
Válaszát előre is köszönöm.
Norbert
Kedves Norbert!
A Toyota 2.2-es dízele benne van ebben a kevésbé hízelgő válogatásban, és pont azok az évjáratok, amiket ön is nézeget. Én mindenképpen a Hondát venném.
Kedves Becsületesnepper!
Most egy 2008-as Suzuki Splash-t használok, amely megbízhatóságával messzemenően meg vagyok elégedve, viszont idén bővült a család, és a csomagtartó mérete miatt végül a váltás mellett döntöttem, de nem nagyon tudom, hogy milyen családi autót lenne érdemes venni 1,2 millió Ft között.
Több dolog is a fejemben van, de nem tudom, hogy melyik típus lenne a legjobb. Alapvetően motorerőre nem vágyom, így egy 1,4-1,6 benzines autóval szerintem boldog lennék, a dieselt valamiért megbízhatatlanabbnak gondolom, ezért vennék inkább benzinest, de lehet, hogy ez csak tévhit. A klíma kell még a felszereltségi listából, a többi nem igazán számít.
Gondolkoztam Astra vagy Focus kombiban, a régi Merivában meg a sima Octaviában is. Árban egyébként a Renault Scenic tűnik legkedvezőbbnek, de sokan óva intenek a régi francia autóktól (hasonlóan 307SW-ket is találtam jó árban).
Még a régi Multipla is megfordult a fejemben, de annak a csomagtartója nem túl nagy.
Szintén gondolkodtam az évjáratban is. Első körben azt mondtam magamnak, hogy jó lenne 2007-es évjárat utánikat nézni, de lehet, hogy egyes típusokból akár régebbiek is elég megbízhatóak, és akár jobb felszereltséget is kaphatok a pénzemért.
Még egy kérdés foglalkoztat, hogy mennyire lehet kereskedőtől valós kilométer állást elhinni. Az AAA autó oldalát nézegettem, és feltűnt, hogy teli van 100 ezer km alatti 6-8 éves autóval. El lehet ezeket a számokat hinni, illetve lehet ezeket bárhogyan ellenőrízni?
Előre is köszönöm a válaszát, egy boldog kis családot tenne vele még boldogabbá!
Üdv,
Zoltán
Kedves Zoltán!
A H Astra egy unalmas autó, de aki nem az izgalmat keresi, annak tökéletes. A Ford Focus szerintem jobb választás, egy kicsit izgalmasabb, jobb a futóműve. Ha a végképp nem az izgalmat keresi, akkor tudnék ajánlani egy Toyota Corollát.
A Renault-knak nem véletlenül annyi az áruk, ezeket az autókat ennyi idősen már beárazza a piac. Ezért drága a Jazz és a Corolla. Az AAA autóról nem szeretnék semmit mondani, keressen rájuk a guglival, sok érdekes véleményt fog találni.
Tisztelt Becsületesnepper!
22 éves vagyok és nagyon szeretném megvenni életem első autóját. Hosszas keresgélés, nézelődés és utánaolvasás után már csak két kiszemelt maradt. Dízelben gondolkodom, egyszerűen jobban szeretek ilyet vezetni, hiába nincs húszezres futásteljesítmény.
A kérdésem az lenne, hogy Ön szerint melyikre lenne érdemes elköltenie a megspórolt pénzét egy magamfajta fiatalnak?
Az első kiszemelt egy Audi A4 1.9 TDI a legendásan megbízható (a kettő közül is inkább a 90 lovas) és alacsony fogyasztású motorjával, míg a második a fiatalabb, kevesebb kilométeres, de talán kevésbé elnyűhetetlen Mazda 3 1.6 CD (109 LE).
Köszönettel és tisztelettel:
Dániel
Kedves Dániel!
Az Audi A4TDI tényleg nagyon megbízható, és olcsón fenntartható. Nincsenek drágán javítható típushibái, és minden bokorban van hozzá alkatrész. A Mazda 3 egy nagyon jól összerakott autó, minőségi műszaki tartalommal, de sajnos rozsdásodásra nagyon hajlamos karosszériával. A hátsó ív indul meg először, ezt a nepperek nem lakatolással, hanem jellemzően üvegszálas gitt segítségével szokták orvosolni, mert azt később dobja le a rozsda. Érdemes ellenőrizni a hátsó íven a ponthegesztések meglétét, illetve meg kell mérni az ívek felületén a festékvastagságot. Ha talál rozsdamentes példányt, azt meg lehet venni, és azonnal csinálni rá egy komoly alváz és üregvédelmet. A motoroknál az olajcsere elvégzésére kell odafigyelni, mert egy rossz olajcsere sokba kerülhet. Az Audi szerintem kockázatmentesebb, de a Mazda jobb autó.
Kedves Becsület Nepper!
Hirtelen duplázódunk, ikrek érkezése várható friss házas életünkben, tehát valami nagy, jól pakolható autó kellene négyünknek, amibe belefér kényelmesen az iker babakocsi. Van egy nem fiatal kabriónk és egy fiatal kis kategóriájú autónk (Chevrolet Spark) Benzinesek. Mind kettőbe beleszoktunk tenni évente 8-10 ezer kilométert.
Nagy puttonyos kombikat nézegettem. 1,5-2 millió közötti az a keret, amit autó vásárlásra szánnék. 7-8, adott esetben 10 éves példányokat nézegettem. A következő típusok jöttek (eddig) szóba:
- Toyota Avensis,
- Skoda Octavia,
- Mazda 6
- Honda Accord
- VW Caddy Life
- ha eldobom a nem létező sznobizmusomat, szóba jöhet a Dacia Lodgy is,
- esetleg Opel zafira.
Abban kérném a segítségét, hogy melyiket ajánlaná, melyiknél milyen hibára kell figyelni. Mik az esetleges típus hibák? Benzinest, gázolajost? Én úgy gondolom, hogy kb. 10 ezer kilométeres éves futás teljesítményhez a benzines erőforrás a jó választás, viszont a nagyobb tömeg megmozgatásához meg kell nyomaték. Minden észrevételt, ötletet szívesen fogadok.
Előre is köszönöm megtisztelő válaszát!
Üdvözlettel: Gábor
Kedves Gábor!
Jól gondolja, ekkora éves futáshoz nem kell dízelt venni. A Toyota Avensis az egyik kedvencem ebben a listában, abból egy 1.8-as benzinest vennék. A másik kedvencem a Honda Accord, ha rozsdásodik valahol, az az ajtók alja, és a hátsó ívek, erre oda kell figyelni. Az Accordnak nem akkora a rozsdásodási hajlama, mint a Mazda 6-osnak, a Mazdáknak ez a legnagyobb baja. A Skoda Octavia II-es egy nagyon jó autó, óriási csomagtérrel, csak nagyon kicsi a választék belőle. Én ebből a négyesből választanék: Accord, Avensis, Octavia, Mazda 6 sorrendben.
Tisztelt Becsületesnepper!
Autóvásárlását tervezem a közeljövőben. Jelenleg van a birtokomban egy '96-os Punto 1.1-es motorral, ő mellé szeretnék venni egy kicsit nagyobbat. Mivel olasz autóm van, ugyancsak olaszokkal szemezgettem. Volt már a családban egyébként Astra F és G, Mazda 626, Golf II, E36, én mégis a csizma felé kacsingatok. Olyan autot szeretnék, mint a Punto, ami viszonylag egyszerű, nem romlik el, de ha igen, nem horror az alkatrészek árai.
Amiket nézegettem:
Alfa 155 2.0TS Kicsit tartok tőle,sok a széthajtott darab belőle
Alfa 156 SW 2.0TS,1.9JTD Úgy hallottam sok gond van az elektromos rendszerrel. Inkább a kombit részesíteném előnyben, mert az jobban pakolható.
Fiat Marea 1.9JTD - Sedán talán jobb belőle, de ritkább is.
Fiat Punto II 1.9JTD
Hirtelen ezek ugrottak be. A keret maximum 500.000Ft lenne. Évi 20.000km-t vagy kicsit többet megyek főleg országúton, ezért is jöttek szóba a dízelek.
Mit tudna ajánlani nekem, illetve mit tudna ezekről az autokról mondani, esetleg más alternatíva? Mennyire jók az olasz 1.9JTD-k, hasonló agyonüthetetlenek mint a régi német TD-k?
Várom válaszát és előre is köszönöm!
Tisztelettel: Péter
Kedves Péter!
A 2.0 TS-nek van egy olyan problémája, hogy van benne egy balansz tengely, aminek a tönkremenetelekor a motor mehet a kukába. Az Alfáknak a futóműve sem az örökkévalóságnak készült, és drága is hozzá az alkatrész. A JTD egyébként jó motor, az olaszoknak nem ez szokott a baja lenni, persze csak ha nem tette meg többször a Föld-Hold távolságot. A Mareával csak az a bajom, hogy esztétikailag kihívásokkal küszködik kívül-belül. A Punto már jól is néz ki, az alkatrészek nem kerülnek sokba, és az 1.9-es motor repíti azt a kis bódét, emellett jól is fogyaszt. Én a Puntót venném.
Tisztelt Becsületesnepper!
Keresek egy kis fogyasztású, olcsón fenntartható, megbízható városi autót max 500.000 Ft-ig. 4 vagy 5 ajtós kéne, 15 évesnél idősebbet nem nagyon szeretnék, jó lenne a klíma is, de ha nem, hát nem.Előre is köszönöm a választ.
Üdv,
M
Kedves M!
Az ilyen évjárat megkötések sosem szerencsések. Nem győzöm mondani, hogy állapotot veszünk nem évjáratot, 500 ezernél meg pláne. A Focus-ok jó kocsik, de az összesnek le van rohadva az ajtó belső éle. További rozsdákra lehet számítani a kerékíveken, küszöbökön. Puntóból lehet ennyiért már jó klímásat venni, persze lesz némi olaj folyás és egyéb apróságok, de ezekkel lehet élni.
A Fabiákban a vezérműlánc szokott zörögni, de az elektromos szervó sem az öröklétnek készült. Ebből inkább négyhengereset vennék. Tudom sokan zsigerből zárják ki a Suzukit, de a régi Swift egy tönkretehetetlen technika, és még ennyi sem kell egy kifogástalan klímáshoz. A bakancs Micrát sem hagynám ki a sorból, ennyiért az egy nagyon jól összerakott autó, de ebben az esetben is oda kell figyelni a rozsdára.
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper,
férjemmel autóvásárlás előtt állunk, és kisebb vitába keveredtünk. Az autót elsősorban én vezetném, de természetesen az ő véleményét is kikértem. A fő szempontjaim az automataváltó, összkerékhajtás, biztonság, kényelem.
3 típus jött szóba:
Lexus RX300 / 400h
BMW E61 530xd/xi
Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro 3.2 FSI quattro
Nekem a Lexus és a BMW tetszik leginkább, férjemnek az Audi. Szeretném kikérni az Ön véleményét is, hiszen több rálátása van ezekre az autókra. Ön melyik típust ajánlaná, melyik motorral? Mire figyeljünk vásárlásnál? (Keret ~4-4,5 millió)
Kérem szépen mutasson nekem (nekünk) irányt.
Ezer köszönet:
Ági
Kedves Ági!
A Lexus nagyon jó, megbízható japán technika, a hibrid sem szokott elromlani, de a sima benzinesben még kevesebb a hibaforrás. BMW-ből inkább benzinest vennék, ha főleg csak ön használná, akkor gondolom nem megy le a térképről, szerintem fölöslege a dízel, és a benzinessel sokkal kevesebb baj van.
Az Audiból is inkább a benzinest venném az előbb már említett okokból, de a dízel sokkal hisztisebb is mint a BMW dízele. A 3.2-es benzinessel van tapasztalat a családban, a nagybátyám közel 200 ezret tett egy ilyen motorral szerelt Passatba, és soha nem volt semmi baja. Most egy közös barátunknál van, és már 250 ezer fölött van az autó, bármi probléma nélkül. A Lexus felépítése miatt nem összehasonlítható a másik kettővel, az egy SUV, de nagyon megbízható. Én imádom a sorhat benzin motor hangját, és ez a BMW motor nagyon jó, nálam az lenne az első.
Kedves Becsületesnepper!
Jelenleg egy céges Fabiát hajtok, amibe úgy szaporodnak a km-ek, mint üregi nyulak az ajkai határban. Azonban mivel kissé autóbuzi vagyok, és remélhetőleg néhány éven belül lesz felesleges elkölteni való 1,5 millió Ft-om, ezért szeretném kikérni véleményét, hogy milyen autót ajánlana kifejezetten klasszikus autózási élvezetekre. Lehetőleg valami japán, egyszerű, szívó benzines motorra gondoltam, és mivel a céges autó továbbra is biztosítva lesz, ezért nem szükséges, hogy nagy legyen.
Kérem a fentieknek megfelelően ajánljon valamit, amivel a leendő feleségemet elkápráztathatom, vagy legalábbis nekem biztosan boldogabbá válik az életem.
Üdvözlettel: Tamás
Kedves Tamás!
Amíg nem áll rendelkezésre a szükséges pénzösszeg, javasolnék egy másik módot, ahogyan elkápráztathatja a feleségét, és ha az újdonsült feleség megfelelően el van kápráztatva, akkor garantáltan jobb lesz az élete. Ha már meglesz a pénz, akkor két kápráztatás között egy MX 5-öst javasolnék, és a felesége és ön folyamatos boldogságban fogják élni az életüket. Ebből az összegből már nagyon jó állapotú MX 5 10th Anniversary-t lehet venni, abban hatos kézi váltó van, 1.8-as motor, Bilstein gátlók és sper. Javasolnám a Lillafüred-Eger távot, le van próbálva MX5-el többször. Zsír!
Kedves Vica és Tamás!
Sok boldogságot kívánunk, sokasodjatok és kilinccsel előre!
Tisztelt Nepperűző!
23 évesen autóvásárlás előtt állok. Főleg autópályás túrákat terveznék vele, városban kevésbé használnám. A fő szempontok: ne kelljen vele sokat szervízbe járni, lehessen vele lendületesen haladni (a fogyasztás nem lényeg), legyen tisztességes csomagtere, ha emellé még szép, komoly külső is társulna, az lenne az igazi főnyeremény. Van remény 1 millió forint körül, vagy spóroljak még? Ha rengeteg pénzem lenne Maserati Quattroporte-t, Citroen C5-t, Mazda 6-t, vagy az új Renault Espace-t venném. De sajnos nincs, így Önhöz kell forduljak.
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv,
László
Kedves László!
A szép és komoly külső elég szubjektív fogalom, mindenkinek más tetszik. Azt tudom elmondani, hogy én mit vennék ebben a helyzetben. Honda Accordot, a 98-tól gyártott modellt. Műszakilag atom biztos, nem szoktak elromlani, még a mostohán tartottak sem. Erről árulkodnak a Népítéletek is.
A karosszérián lehetnek rozsdák, arra oda kell figyelni. A belseje nagyon bírja a gyűrődést, a plüss kárpit nem kopik ki, egyedül az ajtókon lévő szövet borítás ragasztása szokott elengedni, és ennek következtében lóg az ajtókárpit. Ez nagyon rosszul néz ki, de egy ragasztó spray-el, és némi kézügyességgel tökéletesen megjavítható mind a négy kb. fél óra alatt.
Kedves Nepperűző!
Hetek óta bújom az internetet, de el vagyok keseredve, mert elég szűk keresztmetszetben gondolkodok.
Egy hónap múlva kapok egy céges kocsit, amit saját célokra is használhatok majd (nyilván némileg korlátozottan). Jelenlegi Fiat Puntomat (1.3 Multijet) le szeretném cserélni, mivel onnantól a futkosó kilométereket nem a sajátomba fogom majd tenni. Olyan kocsit szeretnék vásárolni másfél millió környékén (+-100e), amit a családalapításomig 2-3 év tudnék használni úgy, hogy soha ne felejtsem el. 27 éves vagyok, szeretnék egy pár évig élményautózni. Szeretnék esztétikus, erős, különleges autót hajtani azokban az időkben, amikor nem a céges kocsiban ülök.
Benzinesre gondoltam, mivel így kb. évi 10.000 km menne bele, de a dízeltől sem zárkózom el teljesen. Nagyon sok típust nézegettem már, bújom a népítéletet, a szaksajtót. Jelenleg a Lexus IS200, Saab 9-3, Fiat Panda 100HP, Audi A3, Opel Astra G Coupe, Audi A3 2.0 PDTDI amelyek esetében az igényeim és a lehetőségeim találkoznak.
Kérem, tapasztalatai alapján segítsen, a felsoroltak közül melyik lenne az amelyik hozná az élményt, nem hullana szét alattam? Valamint, ha esetleg van még olyan típus amiben lenne fantázia, akkor az is érdekelne.
Köszönettel!
W.G
Kedves Kérdező!
A Lexus IS 200, az Audi A3 2.0 PDTDI és a Panda 100 HP között elég nagy a távolság, de a többi felsorolt autó sincs nagyon egy síkon. Ebből az látszik, hogy fogalma sincs mit szeretne, de valamit már nagyon venne. Nézzük az autókat.
Lexus IS 200, hátsó kerekes, jó helyen hajt, sorhat motor, létezik belőle speres, "csak" 155 lóerő, de az nagyon finom 155 ló, nagyon jó vele menni, igazi műszer. Hébe-hóba látni IS 300-at, de az igazán jó nem másfél millióba kerül, bár lehet szerencséje.
Saab 9-3-ason át is lépnék, az egy Astra alvázra szerelt, valamikor prémiumnak szánt, de sosem volt igazán prémium autó, szerintem nincs benne semmi különleges. Ha nincs becsípődve a Saabokra, akkor nyugodtan felejtse el, ez nem a vezetési élményről szól, nem ezt keresi. Saabosnak lenni olyan, mint alfásnak lenni, vagy megvan az emberben, vagy nincs. Bennem nincs, én sosem éreztem őket, de a világ nagy része sem, úgyhogy nincs is már ilyen autógyár.
Fiat Panda 100 HP, faszaság, erre emlékezni fog, és visszasírni.
Audi A3, na ez sem a különlegességről szól, egy Golf IV mikor az operába megy, kicsit jobban felöltözik, de ugyanaz a csávó marad. A két literes PDTDI ráadásul még nem is a legjobb motor, pláne, hogy élményautót keres, akkor ne kerregjen már elől benne egy olajkályha.
Astra Coupe, ha a Bertonéra gondolok, az egy szép forma, de nem egy igazi élményautó, az egy Astra. Az OPC két literes szívó motorja már lelkesebb, de az meg a sima G Astra kupéban volt. Nem rossz, de van jobb.
Az pedig a Mazda MX 5. A sima 1.6-os nem túl erős, de ennek ellenére félelmetesen jó autó, tökéletes egyensúlya van, jó a kormánya, váltója, mindene. Ha megcsinálja a Lillafüred és Eger között lévő kb. négyszáz kanyart vele, már fordulna is vissza. Óriási élmény, ahogy ez a kis vakarcs ordító motorral szalad fel-le a hegyen, és egy pillanatig sincs az embernek olyan érzése, hogy az autó nem pont ugyanezt akarná. Ha sikerül belőle venni egy Anniversary-t, az már hat sebességes, 1.8-as, speres, na az az igazi, annak már csak egy kicsi lendület vagy lóbálás kell, és már megy is keresztbe szépen.
Most vegyen egy MX 5-öst, mert ha megvan a gyerek utána már kevésbé megy a kabriózás. Én is akkor adtam el az MX 5-ösömet, mikor megszületett a második gyerek. Ha megvan a gyerek, akkor pedig vegyen egy Panda 100 HP-t, ezzel már meg lehet dumálni az asszonyt, hogy nézd drágám, ezen már öt ajtó van, nem úgy mint a Mazdán, ebbe már be lehet tenni a gyereket. Aztán ha nincs benne a gyerek, akkor önből lesz megint gyerek.
Tisztelt Becsületnepper!
Eljött az ideje, hogy megváljak a tanuló éveimet kiszolgáló A Vectrától. A következőre 1,2-1,5M forintom lenne.
A szempontok, amik alapján keresgélek:
-Természetesen, állapot :)
-Csomagtartó mérete (legalább 1 babakocsi és 1-2 csomag)
-Benzines motor (10-15 ezer km/év,városban)
-Lehetőleg "keleti" legyen, (megbízhatóság)
-Ne legyen túl hosszú (feleségem kezdő vezető és ugye a parkolás...)
A következők lennének a fentebbi szempontok alapján a kiszemeltek (2000-2005):
- KIA Carens
- Honda Jazz
- Hyundai Matrix
- Mitsubishi Lancer
De itt el is akadtam.
A KIA Carens lenne az első számú befutó, de a benzines motorjáról nem találtam érdemi véleményeket és kevés az eladó példány is. A CRDI-t szeretik. A Lancer lenne a második (valóban japán összeszerelés?). Félek, hogy Jazz-t, ami tényleg jó nem kapnék ennyi pénzért. A Matrix is fehér folt kissé.
Ön melyiket ajánlaná?
Segítségét köszönöm!
János
Kedves János!
A japán gyártásról az alvázszámból tud megbizonyosodni, ha J betűvel kezdődik, akkor Japánban gyártották. A Lancernél a rozsdára oda kell figyelni, ennek az előfordulási helyei, a géptető első éle, hátsó sárvédőívek, ajtók szélei és az autó alja. Carens-ből még nem láttam benzinest csak dízelt, de nem félnék a benzinestől. Hyundai Matrixot még sosem vezettem, de bízom a koreai technikában.
Az ön által felsorolt autók mind jók, de ezek közül én Honda Jazzt vennék, az a legjobb, és a külső méretei ellenére igen tágas. A csomagtartójában elfér öt darab szerelt kerék a sajátjából, ezt igen kevés autó mondhatja el magáról. Lehet ennyiért nagyon jó Jazzt venni.
Tisztelt Becsületnepper!
22 éves hölgy vagyok és a párommal autóvásárlás előtt állunk. Eddig egy B corsa állt a rendelkezésünkre, de be szeretnénk újítani egy fiatalabb paripát. Az autót 90%-ban városban használnánk ezért egy hasonló könnyen kezelhető kisebb autót keresnénk. Mivel a városban van legtöbbet használva az autó és évi 5-6 ezer km-t megyünk ezért mindenképp benzinest szeretnénk, de a klíma is nagyon fontos kritérium lenne. A keret 1,3 millió forint lenne, de természetesen félre van téve plusz 300 ezer forint az esetleges javításokra. A következőket néztük ki, de minden ötletre nyitottak vagyunk.
Suzuki SX4 1.5
Mazda 3 1.4 vagy 1.6
Fiat Grande Punto 1.2 vagy 1.4
Köszönettel,
Rebeka
Kedves Rebeka!
A Mazda 3 nagyon jó autó, de a Mazdákra jellemző hátsó kerékív rohadás alól ez sem kivétel. Elsősorban itt kell megnézni, hogy a gyári ponthegesztések megvannak-e még. A Grande Punto szintén jó autó, és a rozsdásodás sem jellemző rá.
Az SX4 nagyon megbízható, annak idején emlékszem a jobban felszerelt autók viccesen drágák voltak egy Suzukihoz képest. Ezek közül a Mazda 3 a legjobb, úgy a műszaki tartalom, mint az összeszerelés minőségét illetően. Kell keresni egy rozsdamentes darabot, azonnal üreg és alvázvédelmet csináltatni rá, és akkor nagyon sokáig jó lehet.
Üdvözlöm!
Jelenleg egy 2008-as Mitsubishi Lancer 2.0 DID-t (=VW 2.0 PDTDI) hajtok. 40 ezer km-t tettem meg vele 1 év alatt minden gond nélkül, most 105 ezer km van benne. Az autó jelenlegi áráért már lehet kapni Audi 3.0 Tdi Quattro-t S-Line felszereltséggel 2005-ből, ami még így, 10 évesen is felülmúlja a japánt szerintem. Ön mit tud erről az autóról, és érdemes-e egy kétszer ennyi km-t megtett autóra váltani erről a 2.0 PDTDI-ről?
Üdvözlettel:
Dávid
Kedves Dávid!
Egy ilyen A6-os tényleg felül tud múlni sok mindent, különösen fenntartási költségekben. Az egyik ügyfelem kilenc hónap alatt kétmilliót költött rá, igaz, a végén jó lett. Árultam az egyik barátom tizenkét éves 530-as BMW-jét, amiben 330 ezer igazi kilométer volt. Tíz évig volt nála, és a tíz év alatt ráköltött ötmillió forintot. Felhívott egy érdeklődő, hogy akkor erre az autóra a következő 100 ezer kilométer alatt ugye nem kell rákölteni semmit, mert neki pont ennyi pénze van. Na ő az aki háttal ül a moziban, és még a szemét is eltakarja. Nincs akadálya, hogy megvegyen egy ilyen autót, mert jók ezek, ha valakinek erre porcosodik, de a prémium autó tulajdonlásának feltételei vannak. Bármikor ki tud rántani a zsebéből félmilliót szervizre? Ha két hónap múlva megint van valami apróság 300 ezerért, akkor az is megy? Van 200-200 ezer forintja téli illetve nyári gumikra? Ha meg is van ezekre a pénze, akkor van még egy dolog: van is kedve kifizetni ezt a pénzt mosolyogva, hiszen ön négy karikát (vesét, csillagot) tol? Ha ezen feltételek közül csak egy nem teljesül, akkor önnek nincs rá pénze, hogy egy ilyen autót megvegyen. Én is meg tudnék venni egy ilyet, de sose fogok, mert egyrészt nem érdekel, hogy miből szállok ki, másrészt nincs kedvem ezekhez a költségekhez, inkább ebből a pénzből elmegyek a családdal nyaralni. Ezt mindenképpen mérlegelje vásárlás előtt.
Kedves Nepperűző!
Úgy alakult, hogy ősztől szükségem lesz egy olyan autóra, amivel legalább 6 ember szállítható rajtam kívül. Tizenéves gyermekek edzésre és versenyekre való eljuttatását kell megoldani saját erőből. Ez napi kb 100 km-t jelent, hétvégenként pedig 2-300 km, néhanapján 1-1 külföldi út. Heti átlagban biztosan megtennénk az autóval 1000 kilómétert.
Miután a keret igen szűkös (max. 500 000 forint) tudom, hogy nagy csodákat nem várhatok. Az elképzelés annyi, hogy ne kelljen szervízre költenem horror összegeket és ne legyen olyan fogyasztás, hogy benzinkutat kelljen bérelni a kocsi mellé.
A viccet félre téve sok autót megnéztem a neten és az alábbiakat találtam : Fiat Ulysse, Ford Galaxy, Renault Espace, Opel Zafira, Chrysler Voyager, Citroen Jumpy Évjáratban 1998-tól láttam ilyen autókat.
Melyik a megbízható? Érdemes dízelt venni? Érdemes lehet külföldön körbenézni? Mit ajánlana ezek közül? Gyors válaszát előre is köszönöm, mert hamarosan meg kell oldanom a vásárlást és nem szeretnék vakon, saját kútfőből beleugrani valami rossz vételbe.
Üdv : Viktor
Kedves Viktor!
Szépen feladta a leckét! Azzal kezdem, hogy ne legyenek esztétikai elvárásai, ennyiért örüljünk, ha megy, és nincs szétrohadva. Lesz rajta karc, horpadás, és minden más, ami egy ilyen csapatszállítónál előfordulhat. Sok Voyagert talál ennyiért, ezeknek a 2.5 literes dízele nem valami fényes, a benzinesek meg leeszik a fejét. lehet kapni kis számban Mitsubishi Space Wagont, abból meg merném venni a dízelt és a benzinest egyaránt. A rozsdára figyeljen oda a hátsó íveken, a küszöbökön, az alvázon és az ajtók alján. Zafirából inkább benzinest vennék, ennyiért csak kétliteres dízelek vannak, az meg elég hírhedt. Van azonban egy rossz hírem, a vállalható Zafira drágább. Rozsda ezeken is lehet a küszöbökön, és az ajtókat kinyitva a hátsó íven. Ez az ajtó gumi tömítései alól szokott kezdődni.
Eurovan I-eseket érdemesmég venni, itt a tankbeöntő csövön szokott megállni a sár a hátsó kerékjáratban, és ott szokott először rohadni, amúgy eléggé bírja a rozsdát. Ez ellen a kerékjárat rendszeres mosásával lehet védekezni. Motorok közül a dízelt, különösen az 1-9-est, illetve a két literes szívó benzinest venném. Az Espace-nál már ennyi idősen előfordulhatnak már állandósult elektromos problémák, a dízelek is kitudja hányszor kerülték meg a Földet, sokszor ennek megfelelő állapotban is vannak. A népítéletben az egyes típusok melletti mérőszámok elég beszédesek. Én Mitsubishit vagy Eurovan I-est vennék ennyiért.
Tisztelt Nepperűző!
30 éves vagyok, 11 éve nyúzok egy 1,2 HTP Fabiát. Ennyi idő után valami izgalmasabbra vágyok. Lenne rá 700-800 ezer ft. Van néhány esélyes. Pl. BMW 316/318 coupé, de mindenképp 2.0 alatti benzines kupéformájú kupé kellene, nem feltétlen BMW és nem ökörködésre, csak nívósabb megjelenés céljából. Mindennapos használatban lenne az autó, de néha összeröffenéseken villantani szeretnénk. Természetesen más javaslatot is elfogadnék. Pl Az említett BMW-nél mikre kell odafigyelni legfőképpen?
Köszönöm válaszát, László
Kedves László!
A kedvenc részem a levelében: "nem ökörködésre,csak nívósabb megjelenés céljából. Mindennapos használatban lenne az autó,de néha összeröffenéseken villantani szeretnénk." Ennyiért egy E36-os kupét lehet venni, ezeknél a rozsdára kell figyelni, de lehet tényleg szépet találni köztük. Alaposan meg kell nézni a "nyílászárókat", de rozsdásodás lehet a bajuszlécen, az első sárvédőknél, a küszöbökön az emelési pontoknál, a hátsó sárvédőíveken, egyszóval szinte mindenhol, úgyhogy rendesen át kell nézni.
A motorok és a váltók elég strapabírók, én a 318is-t venném, az már megy is valahogy, de még nem eszik sokat, és a gyári kerekekkel már tud nyikkantani is, illetve a speresek elmennek keresztben is a villantások alkalmával.
Tisztelt Becsületesnepper!
24 éves vagyok, és az első saját autó vásárlása előtt állok. Nagy dilemmába vagyok GOLF 4 1.9 TDI / Megane közt között gondolkozok. Évi 10-15 ezer kilómétert megyünk, főképp városban. Autópályán szökőévben egyszer ha járunk.
Kérdésem lenne a következő megérné-e számomra az a kockázat, amely a turbócsere és a kettőslendkerék mizériát rejti magában picit dinamikusabb stabilabb teljesítményért és pár literrel alacsonyabb fogyasztásért? Szüleimnek egy Renault Scenic 1,4-es benzines autója van. Nem egy versenyautó, de a-ból b-be elvisz. Őszintén megvallva pont ezért nézegettem a Megane-kat 1,5 DCI-vel átlag annyiért van normális állapotú jóval fiatalabb (akár 8 évvel is !) Renault mint VW, felszereltségről nem is beszélve.
Mára mára égető kérdés lett az autó, kis Suzuki Swift volt az elképzelés, de egyszer veszek a korlátaim közt normális autót amit a családgyarapításig vígan használhatnék.
Olyan kérdés is felmerül,vajon jobban megéri német import és venni egy kakukktojást vagy itthon egy "biztosnak" igérkező ésszerű keretek közt leinformálható autót vásárolni? Papírozással rendbe rakással kb. egy árban van, nem vagyok egy autóguru kb. 2 hónapja nézelődök a Golfok közt, de a benzinesek közül már van pár 500-600-ért normális dizelben ez közel 800-1 millió forint közt jár.
Mit tudna tanácsolni, mi volna az ideális választás? Anyagi lehetőségeim 600-900 e forint közt mozognak ebben benne van az átírás és az esetlegesen felmerülő gyors szerviz lehetősége pl vezérlés csere.
Várom mihamarabbi válaszát!
Norbi
Kedves Norbi!
A VW csoport régi 1.9 TDI-je, és a Renault 1.5 dci-je egész egyszerűen nem összehasonlíthatóak. Mindkettő lehet nagyon jó, amíg működik, de amíg az 1.9 TDi agyonüthetetlen, addig a Renault inkább lesz szopóroller, részben a gyári harmincezres olajcsere előírások miatt, amit ha betartanak, nagy eséllyel csapágyas lesz a motor 150 ezer kilométeres korára, részben pedig a megbízhatatlan befecskendező rendszer miatt. Ezek közül a Golf 1.9 TDI, nem kérdés, a Renault nem véletlenül kerül annyiba.
Tisztelt Becsületes nepper!
Abban kérném segítségét, hogy 2 felnőtt + 5 gyermek számára keresek használt autót. Több hetes fórumozások után csak távolabb kerültem a döntéstől. Alhambra/Sharan/Galaxy illetve az újabb Galaxy amit sokan ajánlanak.
A keret viszonylag rugalmas, 2-3 millió, nem is a vételár elsődleges hanem a teljes várható költség (szerviz+üzemanyag+értékvesztés) 5 évre. Évi 12 ezer km-t megyünk, sajnos sokszor városban csak néhány perces útra. Emiatt ha jól gondolom a benzines adná magát, de sajnos valódi 7 (vagy 9) személyesben nem nagyon hallottam jó benzinesről.
A költségen illetve megbízhatóságon kívül nincs semmilyen más kritérium (sem évjárat, km, vezetési élmény, vagy márka preferencia).
Válaszát előre is nagyon köszönöm,
Géza
Kedves Géza!
Elsőnek, mint jó benzines, az Avensis Verso jutott eszembe, de sajnos alig van belőle. A másik japán kedvencem a Previa, csak a benzines szintén olyan, mint a fehér holló, de kintről még lehet hozni jót. Az Alhambra/Galaxy/Sharan trióból a kétliteres szívó motort ajánlanám elsősorban, azokkal van a legkevesebb baj, és még a pénzből is marad jócskán.
Még gondoltam a Mitsubishi Grandis-ra is, megbízható autó, de az sajnos padlóból felhajtható 6., 7. üléssel rendelkezik. Az új Galaxy valóban jó, de nem fog kijönni a három millióból, mert kint tízezer eurónál kezdődik a típus, de az még kint van, és semmilyen sarcot nem fizettünk be rá.
Üdvözletem!
Viszonylag fiatal vagyok (24) és mindig is az öregebb autókat szerettem. A család régi Renault 18 tls-ét nyüstöltem. Soha nem volt vele gond (mondjuk annak ellenére hogy 30 éves csak 50 000-km-t futott). Mindíg gondját viseltük, ahogy azt illik. Most szeretnék magamnak vásárolni valamit ami a kora ellenére még mindig stílusos.
Pár jármű, ami különösen tetszik: BMW E30, Mercedes E190, régi VW Scirocco, vagy akár egy 2-es GTi Golf. Ott van még a GSI Kadett. Tetszenek ugyan még a régi régi Opel Manták és a Renault Alpine-ok de ezek annyira öregek, hogy lehetetlen találni és felújítani is egy vagyon. Tudom, hogy jobban járnék egy olyan autóval ami újabb, de én inkább egy régebbit vennék, felújítatnám még ha árában jobban is jönnék ki egy újabbal.
A Kérdésem az lenne, hogy melyek azok az autók amelyek hasonló kategóriában vannak az előbb felsoroltakkal, de még található hozzá alkatrész és nem eszi meg a későbbiekben a gatyámat is.
Köszönöm előre is.
Kedves Kérdező!
Korábban már írtam egy szösszenetet, ami nagyrészt megfelel a levelében írtaknak. Érdemes elolvasni,van benne két jó videó is. Az E30 nagy kedvencem, ma újra reneszánszát éli a típus, ez meg is látszik az árakon, a rendesebb darabok már közel vannak a millióhoz vagy azon túl. Ebből az egyik legjobb a 318 is, már jól is megy, de még nem fogyaszt sokat. Ahogy Dévai Zsolt barátunk mondta, délutáni motor, 4-7-ig megy. E30-ból azért még lehet tényleg jókat találni.
A 190-es Merci sosem tartozott a kedvenceim közé, a benzinesek karaktere valahogy sosem fogott meg, nincs egy olyan motorja sem, ami egy kicsit is fickósabb lenne. Sciroccóból évek óta nem láttam vállalható állapotút. Ebből is volt GTI motoros, de az még ritkább, mint a Golf GTI. Most, hogy így nosztalgiázunk, eszembe jutott, hogy még sosem vezettem Corradót, de a napokban láttam egy szépet az úton, és rendesen megkívántam.
Tisztelt Becsületesnepper!
19 éves vagyok, és első autó vásárlása előtt állok. A vásárolandó autó kevés kritériuma közé tartozik, hogy benzines (1.4 vagy 1.6) kombi legyen, minimum 2 légzsákkal, ABS-szel, centrálzárral, szervokormánnyal és rádióval. Több extra (klíma, el. ablak, el. tükör, több légzsák) nem feltétlenül szükséges, de örülnék neki, ha a zárójelben felsoroltak közül valamelyik még beleférne. A legfontosabb, hogy egy jó darabig ne merüljenek fel nagyobb költségek az autóval. A típusok, amikben gondolkodom: elsődlegesen Opel Astra G (akár H is lehet, de az nem tetszik annyira), aztán Ford Focus(/Escort), Citroen Xsara, Peugeot 306. Az utóbbi kettőről azt hallottam, hogy még csak nézegetni sem szabad, mert csak a baj van velük (a Renault Megane-t ezért fel sem soroltam). A vásárlásra átírás nélkül van maximum 400 ezer forintom. Már legalább egy hete nézegetem a hirdetéseket, többet fel is hívtam, de ebben az árkategóriában vagy rozsdásak az Astrák-Focusok, vagy 400 ezer kilométert futottak. Ma sikerült találnom egy G Astrát, ami LPG/benzines, 310 ezret futott (ha már ennyi, gondolom nincs visszatekerve az óra), semmi extra nincs benne, de nem rozsdás, nem karambolos, első ránézésre jó. 390 ezerért meg is tudnám venni. Mi lenne számomra a legjobb megoldás? Érdemes lenne belefogni egy ilyen sokat futott, ráadásul gázos autó vásárlásába (és reménykedni, hogy nem romlik el), vagy inkább gyűjtögessek 500 ezer forintig, és abból már találok jót, vagy érjem be egy régi F Astrával? Vagy egyszerűen csak nem látom reálisan a dolgokat, és többet akarok kihozni a pénzemből, mint amennyit lehetséges?
Válaszát köszönöm:
Péter
Kedves Péter!
Nem látja reálisan a helyzetét. Van 400 ezer forintja, és megemlíti a H Astrát? Az hogy jött egyáltalán a képbe? Még a G Astrából is ez a kínálat alja. Ha már Opelben gondolkodik, akkor egy viszonylag normális F Astra kijön ebből a pénzből, de némi sárvédőív pörsenésre lehet számítani ebben az árkategóriában.
A Focus-ok mind rozsdásodnak az ajtók élénél, ennyi pénzért meg pláne. Még pár százezer forinttal följebb is lesz némi rozsda a Focus-on, mert ezeknek van egy ilyen típus hibája, hogy rozsdásodik az ajtajuk. Én úgy kezdeném a keresést, hogy beírnám a keret összeget, mondjuk 450 ezret alku előtt, a kombit, benzinest, a klímát, és megnézném mit dob a gép. Van azért itt élet! Az F Astrák a hátsó íveken a küszöbökön és a tank ajtónál rohadnak. Az Escort/Orion mindenhol, de a hátsó nyúlvány az ülés alatt az egyik gyenge pontjuk. A Daewoo-k megbízhatóak, de kicsit torkosabbak a motorok, rozsda ott is lehet. Ennyi pénzért ne akarjon hibátlan autót venni, mert nincs. Lehet venni viszont olyan autót, ami még évekig fog szolgálni, de költeni kell majd rá, viszont együtt kell élni a kisebb hibáival is. Ha gyűjt hozzá még egy százast, akkor már jobbakat lehet venni, de azok sem lesznek teljesen hibátlanok. Ha jót akar, akkor vesz egy Carina E-t, legendásan megbízható autó, nem romlik el soha, a rozsda mennyiségét kell minimalizálni. Előfordulhat ennyiért néha egy Corolla is, az is nagyon jó. Néha lehet találni jobb bőrben megmaradt malac Passatot is, de azok jellemzően 1.8-asok. Az egy hét autó nézegetés még csak a bemelegítés, ezt nem lehet elkapkodni, türelem kell, ki kell várni a vételt, rajta kell lenni folyamatosan, hamar csak befosni lehet!
Kedves Nepperűző!
Bár jogosítványom lassan 30 éve van, de autóm sohasem volt. Egyszer-egyszer autót bérelni, szükség esetén taxiba ülni nagyon kényelmes volt.Kedves Zsolt!
A Honda Jazz első generációja pont megfelelő lenne erre a célra, az átlagnál egy kicsit feljebb vannak az ülései, és nagy az utastér a kis külső méret ellenére, tehát bent is könnyen elférnek a szülei még téli kabátban is. Nem romlik el, keveset fogyaszt, könnyű vele parkolni, nagy a csomagtartója.
Amire figyelni kell, rozsdásodás előfordulhat a hátsó íveknél. illetve az ajtók alján. A nyelestengely csapágy néha szól bennük és az EGR szelep szokott még leragadni, jellemzően a sok állástól, mint például nálam, ha le van téve a kereskedésbe, és nem használjuk. Más bajuk nincs, olajat, gyertyát kell benne cserélni, és kimegy a világból hat literes vagy az alatti fogyasztással. Egymillió körül kezdődnek a vállalható darabok.
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper!
34 éves, egyre inkább családos és viszonylag rendszeres erdőjáró ember vagyok, némi - szerencsére fertőző - autóbuzériával megáldva. Családunk tagjai a feleségemen túl egy tizenegy éves 2.4-es Accord (imádjuk) és egy 3-as Mazda (1.6 dízel, az Elátkozott Motorblokk-Díj aranyérmese) halódó porai.
A döglött Mazdát szeretnénk rövidúton egy méretes, benzines családi kombira cserélni. Három lehetséges alternatívát találtunk 2-2,5 millió forint körül, a finomabb célzáshoz lenne szükségünk a segítségére:
1. Honda Accord 2.4 kombi - egyetlen hátulütője, hogy a kocsi orra nem csak egy tuskónál, de a Tesconál is hajlamos fennakadni. Ez a jelenség csúnya zajjal jár és emellé még drága is. (A fenti nyelvi humor rossz, de benn hagyom, hadd fájjon!)
2. Subaru Outback 2.5 - a fenti probléma kiküszöbölésére és az általános terepképesség javítására (a boxeres blüblüblü-faktor csak bónusz). Hátránya, hogy szolidan rettegünk a várható szervizköltségektől és a fogyasztástól.
3. Kia Cee'd kombi 1.6 vagy 2.0 - jó autó két ásítás között. Unalomfaktor kimaxolva, cserébe azonos pénzért jóval fiatalabb példányhoz lehet jutni, nem feltétlenül sokkal fapadosabb kivitelben és a megbízhatósággal sincs semmi baj. Cserébe aszfalton borzasztóan unalmas, terepen borzasztóan unalmas és nem tudom, hogy mennyire használható.
Nagyon nehéz a válasz, de ha magamtól tudnám, nem ragadtam volna billentyűzetet.
(Tudom, hogy használtautó-eladók 99,99%-a nem autóimádó lelkipásztor vagy nyugdíjas tanítónő, ennek ellenére egy megfelelőnek tűnő példányért szívesen utazom akár ezer kilométert is egy irányba.)
Bármilyen iránymutatását, esetleg további javaslatát rendkívül nagy örömmel fogadom.
Üdvözlettel:
Péter
Kedves Péter!
A Subaru Outback nagyon jó autó, nekem is az egyik kedvencem, a szervizköltségektől nem félnék, mert nem egy elromlós fajta, és a kopó alkatrészekből van hozzá utángyártott. Előfordulhatnak olyan esetek, hogy kell hozzá valami húzósabb árú alkatrész, mint ahogy én is jártam a közelmúltban egy ilyennel. Kellet hozzá egy lambda szonda, a legjobb ajánlat is 70 ezer forint felett volt, de találtam egyet az alibabán 110 dollárért ugyanazzal a gyári cikkszámmal, és jó is volt bele. Nekem kifejezetten tetszik az autó az emelt hasmagasságával és úgy általában a megjelenésével. Az első generációs Audi Allroadban is ez tetszik, csak az egy guruló probléma, a Subaru pedig mindig működik. A fogyasztása 9.3 liter a spritmonitor szerint, ami egyáltalán nem sok egy ekkora autótól. Én Subarut vennék.
Üdvözlettel,
Kedves Nepperűző!
Adott egy nő, aki olyan autót szeretne, ami csajos is, fenntartható is, megy is. A 2004-2005-ös évjáratot böngészve találtam rá erre a három (Kia Picanto, Hyundai Getz, Chevrolet Spark), általam szimpatikusnak talált modellre, árban még éppen megfelelő 500-600 ezer Ft között. Innentől viszont eltanácstalanodtam, hogy melyik irányba induljak, lévén mind a háromból találtam jelenleg eladót, de van, ami vidéken csücsül, és ha nem érdemes, akkor nem utazgatnék 200 km-t feleslegesen.
Továbbá dilemma, hogy van, amelyik árban alacsonyabb, ugyanakkor csk 4 hónap műszaki van rajta, míg a másikon pl. 2017/6.hó. Melyik a gyanúsabb, ha friss műszaki van rajta, vagy ha el akarja adni valaki pár hónappal a vizsga előtt?
Te melyiket ajánlanád elsősorban?
Kedves Kérdező!
A Hyundai Getz, a Chevrolet Spark, és a Kia Picanto is mind Koreában készült, hasonlóan megbízható egyszerű technikával rendelkeznek. A Sparkban a Matizból örökölt háromhengeres motor van, kicsit fésültek rajta, de akkor is csak három henger, jobb a négy. A Hyundai Getz és a Kia Picanto azonos alapokkal rendelkezik, én inkább ezeket venném, ha ebből a háromból kellene választani. Ha szeretne jobbat, igényesebbet, akkor vegyen egy K11-es bakancs Micrát, az sokkal jobb ezeknél.
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Jelenleg van autóm és nem is terveztem másikat venni. De lehetőségem akadt egy 94-es BMW E36 6 hengeres cabrio megvásárlására. Első tulajdonostól, karcmentes állapotban, sérülésmentesen, gondosan vezetett szervizszámlákkal. Ennek tudatában nyugodt is lennék az autóval kapcsolatban. Azonban tanácsát szeretném kérni, hogy első számú autónak ez mennyire teljes értékű (kemény tető is van hozzá) és hogy mennyire éri meg a 30%-kal drágább vételárat, mint a használtautó hirdetésekben szereplő hasonló társai? Hozzáteszem egyedülálló vagyok és gyereket sem tervezem még jódarabig.
Várom válaszát!
Köszönettel: Balázs
Kedves Balázs!
Ha annyira patent, akkor megéri a felárat, a hirdetésekben rengeteg a hulla, különösen a kínálat alján. A kabiró is használható télen vászon tetővel, de az időjárás nem tesz neki jót hosszú távon, a kemény tetővel viszont a vászon tetőt megvédjük az időjárástól. Simán vállalható első számú autónak, olyan, mint egy kupé.
Üdvözlettel,
Kedves Becsületesnepper,
Milyen típusokat tud ajánlani az alábbi feltételekkel:
- 10 év alatti (rajtam kívülálló követelmény sajnos)
- többnyire városi használatra
- 5 személyes
- ne legyen "doboz feeling" benne ülni (ilyet érzek pl egy Swift-ben vagy egy Daewoo Matizban stb)
- megbízható márka, olcsón szervizelhető
Alapvetően 1 millió Ft-ig (de ha nincs, akkor 1,5), természetesen minél alacsonyabb fogyasztással. Opel Astra H-t, Vectra C-t néztem pl, de nem tudom, volna-e alacsonyabb fogyasztással. (Illetve azon belül milyen motorral?) Ford Focus?
Köszönettel,
Márton
Kedves Márton!
A C Vectra volna alacsonyabb fogyasztással, a dízel. Nem írta, hogy mennyit mennek évente, de főleg városi használatra inkább a benzines. A benzinesek közül az 1.8-as a legkisebb benzines motor, nem fogyaszt rosszul, de egy 1.6-os, 1.4-es motor nyilván kevesebbet eszik. A H Astra és a Focus hasonló fogyasztást produkál, a Focusnak jobb a futóműve, de az Astra sem rossz.
Benzines autóknál a fogyasztás sokkal inkább függ a lábunk súlyától, a különböző típusok fogyasztási adatairól itt tájékozódhat. Az egymillió forintos értékhatárt nyugodtan felejtse el ha tíz évnél fiatalabb H Astrában illetve Focusban gondolkodik, ez az álmodozás kategória, a jók egymillió fölött vannak bőven. Mindkettőt megveheti nyugodtan, nézegesse őket, és azt vegye, amiből jobb állapotút talál.
Üdvözlettel,
Tisztelt Becsületesnepper!
A család bővülése miatt szükségessé vált a jelenleginél nagyobb, komfortosabb autó. Hajlandó voltam kompromisszumot kötni annyiban, hogy lehet kombi (babakocsi miatt) de a sportosságról, vezetési élményről nem vagyok hajlandó lemondani.
Mivel tíz éve Alfát használok egyértelműen következik, hogy a kiszemelt egy Alfa 156 JTS SW. Aztán eljátszottam a gondolattal, ha esetleg mégsem Alfa, akkor lenne-e más, ami kielégítené az igényeimet. Több márkát megnéztem (BMW, Volvo, Ford, Opel) de egyikben sem találtam olyan típust vagy példányt, ami igazán lázba hozott volna, míg rá nem találtam a Mitsubishi Lancer sport kombi 2.0-ra. Tulajdonképpen az autó azt tudja, amire nekem szükségem van, kiforrott, megbízható technika, egyszerű, csicsa- és elektronika mentes beltér, sportos érzet. A motor viszont csalódás, többet vártam (vagy csak amit próbáltam el volt lustulva?)
Ami a problémám és ami miatt Önhöz fordulok, hogy nagyon kevés információt találok erről a két típusról. A Mitsubishiről annyit találtam, hogy sosem romlik el :) (?), viszont pl. hajlamos-e a korrózióra (mint jellemzően a hasonló japánok)? Az Alfára nem jellemző a rozsda (?) de a JTS motor mennyire megbízható, szervízigényes, mennyire drágák az alkatrészek (a motorhoz) a belső digitális kütyük (kétzónás klíma, számítógép) mennyire időtállóak és csak drágán javíthatóak?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv:
Szabolcs
Kedves Szabolcs!
A Lancer valóban hajlamos a rozsdásodásra. Ez jellemzően a hátsó sárvédőíveken kezdődik, de előfordulhat a géptető élén és az ajtók pereménél is. A két literes motor nem egy ördög, nagy tűzijátékot nem kell tőle várni, de nagyon megbízható konstrukció. Az ön által kipróbált darab valószínűleg nem volt ellustulva, ez ilyen, 136 lóerő nem fogja kitépni a kormányt a kezéből. A sportossága inkább a futóművében van, ami elég feszes, de nem kényelmetlen. Az Alfa 159 kevésbé rozsdásodik, de láttam már rozsdásat abból is, ráadásul az a konkrét példány 2010-es volt, és a tornyoknál kezdett szétnyílni a lemez. A JTS motorokkal nincs tapasztalatom, eddig csak JTD-hez volt szerencsém, erről a motorról érdeklődjön az alfás fórumokon.
Üdvözlettel,