Kedves Nepperűző!
A tanácsát szeretném kérni. Van egy 1,6-os Ford Focus II Ghia-m (2005, 185.000 km), meg vagyok vele elégedve. Az utóbbi télen pár helyen megjelentek apró rozsdafoltok, a szélvédő pedig cserélve volt és a szerelő munka közben felsérthette a szélvédő és a tető találkozásánál a lemezt, mert elkezdett kipúposodni elég látványosan, tavaly semmi látszatja nem volt.
Viszont családba került egy 2000-es évjáratú 1,6-os Audi A4 Avant végig márkaszervizben vezetett szervizkönyvvel, első tulajos, garantált 150.000 km-el, minden létező extrával (nagy navi, elektromos ülések, stb...) Rozsda a láthatáron sincs.
Kérdésem az lenne, hogy Ön szerint megérné-e a csere? (pénzem maradna a Fordból) Nem visszalépés egy 2005-ös Ford után átülni egy 2000-es Audiba?
Előre is köszönöm a válaszát!
Kedves Kérdező!
Miért lenne visszalépés, de leginkább mihez képest? A szomszédok elvárásához képest, vagy mindig újabbat, erősebbet, extrásabbat kell venni? A régi A4 elég megbízható autó, nem egy ördöglakat. Kit érdekel mit gondol a világ, ha az tetszik, akkor az tetszik, hajrá. Megtehetném, hogy veszek egy drága autót, de egy 2002-es szívó dízel VW Caddy-vel járok. Kit érdekel, én szeretem, nem is akarom eladni, pedig egy lemez budi.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Autóvásárlás előtt állok, most adtam el a 2004-es Fiestámat. Valami nagyobb méretű autóra lenne szükségem, 5 évre tervezek vele, ebbe benne lenne már egy babavárás is.
Átlag 20.000 ezret megyek év alatt, viszont napi szinten vannak 1-2 km-es utaim is (hideg motorral), valamint 2-3 hosszabb távú nyaralás. Szeretnék a 2004-es évjáratnál maradni, a keret pedig ~ 1 millió lenne (+/-100.000). A nagy kérdés pedig, hogy megéri dízelt vennem, vagy a rövid távok miatt inkább benzin?
Benzinből Renault Scenic-t és Megane kombikat nézegettem, dízelből pedig 4-es Golf kombit.
Ön mit ajánlana?
Előre is köszönöm.
Balázs
Kedves Balázs!
Ha dízelben gondolkodunk, akkor ebből a kettőből egyértelműen a Golfot venném. A régi TDI-vel nincs baj (az 1.9 PDTDI-től sem kell félni), örök, mint a nyomorúság, és a valaha gyártott egyik legjobb dízel motor. Ha van benne olaj és víz, akkor kimegy a világból. Az alkatrész olcsó hozzá, nem romlik el, és sokan értenek hozzá. A sok hideg üzemet jobban tolerálja ez a régi TDI, mint a bonyolultabb újabb motorok. Nem fog összedőlni a sok hidegindítástól, de meg se köszöni. A benzinesek jobban bírják ezt a fajta üzemet, mert hamarabb melegszenek, különösen a japánok, de itt a fogyasztása lesz magasabb a sok szívatóval járkálástól.
Ha benzinest venne, akkor sem a Renault-t ajánlanám, hanem valami mást, mondjuk egy Avensis-t, sokkal jobb minőségű autó, és egy probléma mentesebb autózás ígéretét vetíti előre. Az évjáratosdit meg tessék elfelejteni.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Szükségessé vált, hogy a családi autóflottát egy új gépárművel gazdagítsuk.
Páromnak szeretnénk egy nőies vonalakkal megáldott kis autót kb 7-800 ezer forintos kereten belül vásárolni. Nem kevés erőfeszítésnek köszönhetően sikerült a lehetséges jelöltek számát az alábbi 3 típusra leszűkíteni. Nissan Micra (2003-2010) Citroen C3 (2002-2009), Toyota Yaris (1999 től).
Mivel hölgynek lesz, ezért sokat számít a kinézet (Citroen a nyerő), de megbízhatónak is (Toyota) kell lennie. Évi 20-30 ezer kilómétert menne az autó.
Kérdések tömkelege jár a fejemben, melyből leírnék párat:
Benzinest? Dízelt? Melyik típusnál melyik motort kerüljem? Egy 16 éves Yaris jobb választás mint egy 10 éves C3?
Tudom, hogy állapotot veszünk, nem évjáratot de itt elég nagy a korkülönbség. Szervízkönyvest szeretnék (talán kevesebb az esély a problémára) ragaszkodjak hozzá? Tegyük fel, hogy valós 230 ezer km (egy 10 éves autónál elég reális futásteljesítmény) van az autóban. Kell ettől a számtól tartani?
Elég sok népítéletet, tesztet elolvastam és mostanra sikerült egy jelentős káoszt kialakítani a fejemben.
Legyen kedves segítsen ezt a káoszt szétoszlatni, mert kellene az autó, de fogalmam sincs melyiket válasszuk.
Köszönettel,
József
Kedves József!
A Citroen C3 és a Toyota Yaris közül én mindenképpen a Yaris-t venném, nem egy kávéház a két autó. 700-900 ezerért már nem a 99-as Yarist lehet venni, hanem 2002-2003-ast. Ebben az évjáratban már kevés esély van szervizkönyveseket találni, de nem lehetetlen, mindenesetre én nem ragaszkodnék hozzá.
Nézze meg, hogy milyen állapotú, ha tetszik vegye meg. Ezeknek a Toyota motoroknak majdnem mindegy, mennyi van bennük, 230 ezernél legalább már be vannak járatva.
Üdv:
Tisztelt Nepper Úr!
Önnön dugámba dőltvén olyan paramétereket határoztam meg, aminek igazán alig felel meg autó. Hegyvidéken lakunk, télen kell a 4x4, van egy összkerekes Passatunk, de mivel az autó évente legalább 2x tréleren van, illetve szétesett a differenciálmű, kissé megroggyant benne a bizalmunk. Pótolni kéne.
Az utódot legalább 10 évre tervezzük, így 2-3 éves használtak között kutatunk, évi kb. 15.000 km-t fut az autó. Fontos, hogy összkerekes legyen, pickupok, Panda-méretű kisautók nem jönnek szóba. A vételre 5 millió Forint, talán kicsit több áll rendelkezésre. Van ebben az árkategóriában megbízható, 2-3 éves összkerekes autó?
Köszönettel: Miklós
Kedves Miklós!
Van megoldás a problémájukra, koreaiak és Hyundai-nak, illetve Kiának hívják őket. Nagyon megbízható, problémamentes autók. A 2-3 évhez nem ragaszkodnék, mert csak magukat szorítják felesleges korlátok közé, illetve nem ijednék meg a 100 ezres futásteljesítménytől sem. Nagyon sokat kibírnak ezek az autók, csak megfelelően kell őket karbantartani, és sűrűn cserélni az olajat.
Ajánlott olvasmány a témában 2013-as nagy SUV tereptesztünk: Felmegy, átmegy, elakad?
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
24 éves vagyok és szeretném megvenni az első autómat. Fő szempontok a sportosság, a fiatalosság és az igényesség illetve kivitelben a ferdehátút preferálom. Keretem 1,8 milliótól 2,8 millióig terjed. Ön szerint inkább olcsóbb autót sok extrával vagy inkább drágább autót kevesebb extrával érdemes venni, hogy beleférjen a keretemben?
Már szemezgettem pár autóval és amik szóba jöhetnek:
Fiat Bravo 1.4 T-jet sportfutóművel, Alfa Romeo Giulietta, Opel Astra J. Ön szerint melyik lenne jobb választás? Illetve ha várnék még, akkor ezek az autóknak mennyivel mennének lejjebb az árak az Opel Astra J-nél illetve az Alfa Romeo-nál?
Üdvözlettel
Adrián
Kedves Adrián!
A J Astra legnagyobb baja a súlya, nehéz, mint a sár. Hazudnak a németek, a valóságban sokkal nehezebb, mint papíron, és ez rányomja a bélyegét a menetdinamikára.
A Bravo és az Alfa ugyanazokból a műszaki alapokból építkezik, ilyen téren nincs köztük különbség. Olyat mondok, amit még eddig nem mondtam. Az Alfát venném ezek közül. A Mito nagyon jó formájú kis autó, és bár egyenlőre kevés a tapasztalat vele, de úgy tűnik, hogy jó autót csináltak az olaszok. Ön döntse el, hogy mekkora kasznira van szüksége és hány ajtóra. Nem rendelkezem a jövőbe látás képességével, így az árak jövőbeli változását sem tudom megmondani. Egy biztos, drágább nem lesz az idő előrehaladtával.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Fenti (címben) árkategóriában nézünk autókat. Nekem nagyon teszik a Honda Jazz, amit folyamatosan kínál a témában kérdezőknek, azonban a férjem a Mercedes A-osztályt nézegeti.
Mivel árban hasonlóak, szabad-e a Mercit venni, főleg ha az esetleg automata vagy maradjunk a jól bevált Jazznél?
Használatban két pici gyerekkel való óvodai rohangálás, ritkán pedig egy 400km-es hétvégi hosszú út lenne. 10 000 km körül tervezünk vele menni évente.
Egyébként titkolt kedvenc még a Lancia Musa, de sajnos élőben eddig egyik példány sem tetszett nekünk.
Válaszát előre is köszönöm
Üdv
Petra
Kedves Petra!
Tudom, hogy a Mercinek csillag van az elején, de a Jazz jobb autó. Egyszerűen nincs olyan autó, aminek ekkora a helykínálata ebben a méretben, ekkora a csomagtartója ( a saját kerekéből belefér öt), és ennyire nem romlik el. Az 1.4-esek simán tudják a 140-es autópálya tempót.
Jazzből is van automata, de a váltó olajcseréjére nagyon oda kell figyelni, maximum 40 ezrenként le kell engedni belőle az olajat, és nem szabad, csak a gyárit beletenni.. 1.7-1.8 millió környékén meg lehet venni az első szériából a nagyon jó állapotúakat, de kétmilliónál már kezdőnek a második generáció első példányai. Ezekből már az 1.2-es is 90 lóerős, és mindene jobb, igényesebb, mint az első generációnak. Ezt már nem hasonlítanám össze a Mercivel. Sajnos az 1.4-es, keveset futott példányok már közelebb vannak a 2.5 millióhoz, de az 1.2-es is jó arra, amire önnek kell. Én mindenképp Jazzt vennék, leginkább a második generációból.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper,
Kedves István,
Friss jogsis barátnőmet szeretném meglepni egy apró kis kocsival, városi szaladgálásra lenne használva. Évjárat szempontjából az 1999-2003 közötti kicsi kocsik jöttek szóba,azok árban is megfelelőek. Fontos szempont, hogy pici benzines motor legyen benne, de a legfontosabb a biztonság.
Kérem az autó biztonságosságát fő szempontként jegyezve segítsen a jó döntésben. Az eddigi kiszemeltek:
Volkswagen Lupo 1.0
Volkswagen Polo 1.0
Peugeot 206 1.1
Fiat Panda 1.1
Renault Clio 1.2
Ford KA 1.3
Toyota Yaris 1.
Opel Corsa 1.0
lőre is köszönöm segítő válaszát,
Gyuri
Kedves Gyuri!
Az autók töréstesztjeiről a google segítségével meggyőződhet. Én is azt tenném, ha ez lenne a fő szempontom. Műszaki szempontokat figyelembe véve ebből a listából a Toyota Yaris-t választanám, de mellé venném a Toyota Starletet és a Nissan Micrát, lehetőleg a nagyobb 1.3-as motorral. A Lupo sem rossz, de orrtolós és a Clio is ügyes kis autó. A kis motorokat hanyagolnám, mert az autó annyival megy, amennyire nyomom neki, nagyobb motorral is lehet lassan menni.
Látom szépen összeszedte a leggyengébb autókat, de a barátnője nem attól lesz biztonságban, hogy relatív jó töréstesztű, de gyenge autóba ülteti. Nem mindig lesz kezdő (lehet, hogy ő lesz a következő Sabine Schmitz), és ha felmegy az autópályára, akkor azért nem árt némi erő, hogy egy előzést be tudjon fejezni rendesen. A töréstesztnél sokkal többet számít, hogy hogyan vesz részt a forgalomba, és milyen helyzetekbe megy bele. Persze vannak rajtunk kívül álló helyzetek, amikor nem árt a passzív biztonság, de hogy mit dobott nekünk a gép, abba nincs beleszólásunk. Én nem a gyenge motorváltozatokra keresnék, hanem a rozsda mentes legjobb állapotú autót választanám.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Ön milyen autót ajánlana leginkább, ha az alábbi feltételeknek kellene megfelelnie:
- 3 gyermekülésnek kell elférnie + 2 felnőttnek. Nem feltétel, de előnyt jelentene +2 ülés, ha nagyszülőkkel közösen utazunk.
- A csomagtartó nem lehet elég nagy :)
- Legyen biztonságos, megbízható és olcsón fenntartható.
- Évi 10-12 ezer km-t mennénk vele.
- Ésszerű ár/érték arányban szeretnénk gondolkodni: maximum 7 millió forintunk van rá, de ha nem muszáj, nem szeretnénk mind elkölteni.
Nem fontos számunkra az autó márkája, életkora, üzemanyaga, végsebessége, satöbbi.
Tudom, hogy nagyon általános dolgokat írtam, de talán Ön tud nekünk utat mutatni, mert a család és barátok vallási alapon tesznek a számunkra egymásnak homlokegyenest ellentmondó javaslatokat, ezért aztán elég tanácstalanok vagyunk.
Köszönettel,
Rob
Kedves Rob!
Én vennék valami egyterűt, lehetőleg benzinest, mert ekkora éves futáshoz fölösleges dízelt venni. Ha benzines, akkor mindenképpen szívó benzines, nem kell a kis turbós, csak a baj van vele. Kevés ebben a kategóriában a benzines, de nem lehetetlen jót találni.
Eszembe jutott a Mazda 5-ös (azonnal alváz és üregvédelem), Mitsubishi Grandis, Ford S-Max, Ford Galaxy, Toyota Verso. Szerintem nem kell ennyi pénz, sőt. Négymillióig már nagyon jókat lehet találni, de három alatt is talál olyanokat, amik még hosszú évekig szolgálhatnak a családban.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper,
Jelenleg egy 2012-es Ford Mondeo 2.0tdci-vel járunk... Nagy dög és 6,2 literrel eljárok vele, de feleségem nem szereti. Neki túl nagy, elég zajos és kényelmetlen. Na, ezek azok a dolgok amikről nem érdemes vitatkozni egy jó házasságban. Értem amit mond és el is fogadom. Én is eljárnék egy számmal kisebbel, csendesebbel és lágyabb, kényelmesebbel...
Jellemzően hosszú családi kirándulásokhoz, bejáráshoz (napi 80km M7-esen) keresünk megoldást valahol 4.000.000 Ft alatt lehetőleg pár évesen, de új is szoba jöhet. Én örülnék ha automata lenne. 1 gyerek van és sajnos nem is lehet több már.
Érdekelne a véleménye. Citroen C4 / C4 Picasso esetleg C5-ben gondolkodom. Németek kizárva mert tapasztalatom szerint feszesek és kemények. Japánokról, illetve a koreaiakról pedig nem tudom melyik felel meg a kényelmességi elvárásnak. Érdemes lehet esetleg Mercedes B classe-ban gondolkodni? A csendességi elvárás miatt benzines lehetne jobb?
Köszönöm az ötleteket előre is.
Üdvözlettel,
Péter
Kedves Péter!
A benzines nyilván csendesebb a motor konstrukciójából adódóan, de vannak csendes dízelmotorok is. A Citroen C4 Picassóban nem egy hagyományos automata váltó van, hanem egy úgynevezett robot váltó, ami lassabban vált, de szerintem még nem zavaróan lassan, amúgy nagyon jó családi autó. Az ülés oldala a beülő részen tud elfáradni, mert a francia kitalálta, hogy ráragasztja a huzatot a szivacsra. Ha összetörik a szivacs a huzat alatt, és kipereg alóla az összetört zúzalék akkor a huzat üresen áll tömés nélkül és elég lelakottan néz ki. Olyan, mintha megkerülték volna vele a Földet tízszer, pedig nem, ez ilyen. Néha már 60 ezernél is előfordul, de van, hogy 150 ezernél sem, a vezető súlyától és magasságától függően.
A második generációs C5 már sokkal jobb volt, mint az elődje. Kényelmes autó, és elég megbízható is, de ugyanaz a dízel motor van benne, mint a Mondeóban, benzineshez pedig még nem volt szerencsém. Nem vagyok mercis, de volt már B osztályom, nem rossz autó, csak nem az én ízlésem szerint való.
A távol-keletiek más filozófia szerint épült autók, mint a Citroenek, tenni kellene egy ülés próbát velük. Én a Hondákat szeretem a legjobban, de a Kia és a Hyundai is nagyon jó. Az Accord 2003-tól gyártott dízele volt talán a valaha gyártott legcsendesebb dízel, de a dízelekhez nem volt automata váltó. A következő generáció dízele már egy kicsit hangosabb, de ebben már az előzőgeneráció néhány gyerek betegségét is kiküszöbölték, és ez már kapható volt automata váltóval is. Benzines motorral csendesebb is, nem romlik el, és nincsenek típushibái. A Citroenhez képest egy sokkal jobb autó. A koreaiak közül jellemzően csak az olcsóbbakhoz volt szerencsém, mint az önök által keresett kategória, de amint az utóbbi évtizedben bebizonyítottak, már nem csak jók az autóik, hanem szépek is, és sokkal igényesebben összerakottak, mint régen. Hogy mi a hangos és kényelmes, az egy relatív fogalom, ez a dolog csak akkor derül ki, ha kipróbálják a kocsikat.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper,
36 éves férfi vagyok. Költözünk családilag, és a ház a domb tetején van, hó is elég gyakran esik arrafelé, ezért szeretném lecserélni a mostani kétkerékmeghajtású autómat egy négykerék-meghajtásúra.
Mivel régi vágy egy pickup, ezért olyat néztem, amibe négyen is beférünk ha kell. Néha a városba is bejárok vele, kb. 10 km távolságra. 2-2,5 millióban gondolkodtam, de ez lehet, hogy kevés lesz. Úgy láttam, ebben az árkategóriában 10-15 év körüli autóban gondolkodhatom vagy idősebben, ha nem szeretném, hogy 250e km legyen benne (nem tudom, hogy a km és a kor a terepjárónál mekkora gond...).
Leginkább a Mitsubishi L200 tetszik, de nem a forma a lényeg. Fenntartásra szeretnék minél kevesebbet költeni, száguldozni nem szeretnék vele, a lényeg, hogy a dombon felmenjen.
Szeretném kérni a tanácsát, hogy milyen típus felé orientálódjak. Még nem volt pickup és nem nagyon van őstermelő ismerősöm...
Válaszát előre is megköszönve,
Zoltán
Kedves Zoltán!
A legjobb ebben a kategóriában a Toyota Hilux. Ő a minden, egy terminátor, a Top Gear-ben összetörték, megfürdették a tengerben, fölgyújtották, utána felrobbantottak alatta egy házat, és még mindig ment. Legyen benne olaj és víz, onnantól mindegy neki. Egy lengyel kereskedőnél láttam egyszer egy olyan autót, aminek a kaszniján a macska ki-be járhatott volna, az ajtóknak nem volt alja, salátára volt rohadva, de a motor úgy járt benne, hogy az ember nem hitt a szemének. 4500 eurót kértek érte, én egy százast adtam volna érte maximum. A kereskedő mondta, hogy a tálibok és a négerek vakon utalják érte a pénzt alku nélkül, mert a bódé mindegy, csak a motor menjen. Átfúrják a kasznit, és az alvázhoz rögzítik a géppuska állványt, a többi csak világi hívság.
Egy baj van vele, hogy egyre kevesebb van belőle, mert kereskedő hálózatok jöttek létre annak érdekében, hogy felhajtsák ezeket az autókat. Voltam olyan telepen, ahol háromszáz Corolla, Hilux és Hiace várta az afrikaiakat. Ha talál egy jót, azonnal vegye meg, mert lassan mind Afrikában lesz. Az ön kiszemeltjével, a Mitsubishi L200-zal már jobb a helyzet, mert ez nem került ebbe a fókuszba, de ez is nagyon strapabíró autó, és a választék is sokkal nagyobb. 2.5 millióig már tényleg nagyon szépeket lehet találni. Ha nincs Toyota, akkor ez is jó lehet.
Üdv:
Tisztelt nepper úr!
20 éves Corollámat cserélném le valami újabbra de tanácstalan vagyok. Csak japán jöhet szóba és legalább 100 lovas, benzines.
Napi 30 km-t járok munkába és kb. háromhavonta haza ( 1500 km ) ezért jó lenne valami dinamikusabb, a mostani 1.3-asnál. Kb. 1 milló lenne a keret.
Sajnos az újabb Toyoták nem tetszenek, a Mazdák igen de nagyon rozsdásodnak, Hondábol az ufo Civic még nincs ennyiért. Mitsubishit, Nissant nem ismerem. 3 ajtósom van, elég is nekem ekkora, a lényeg hogy menjen, legyen kényelmes és szép. :)
Köszönettel: András
Kedves András!
Így fejezi be a levelét, "a lényeg hogy menjen, legyen kényelmes és szép". A szép meghatározással nem tudok mit kezdeni, mert ez elég szubjektív fogalom. A SSangyong Rodius-ra is valakik rábólintottak, sőt le is gyártották, szerintem meg a vizuális környezet szennyezés non plus ultrája.
Ha már a Hondán gondolkodik, akkor egy Civic, az UFO előtti modell, pont kijönne az egymillióból. Jellemzően 1.4-es 90 lovasok vannak ennyiért, de alkalomadtán becsúszhat egy 1.6-os is, az már erősebb, 110 lóerős, és kevésbé hajlamos a rozsdásodásra. Mitsubishiből a Lancer is jó, de ott is van egy rozsdásodási hajlam. A Nissan Almera közlekedő edénynek jó, de elég unalmas, a Civic jobb.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Barátnőm első autó vásárlása előtt áll. A keret cca. 1,5 Millió Ft. Munkába járásra használná, napi 50 km. Éves futásteljesítmény 20 000 km. Csak dízel autó jöhet szóba, mivel így megoldható lenne a tankolása kedvezően (ingyenesen).
Lehetséges típusok Mazda II 1.4 CD 2007 utániak, Opel Corsa 1.3 CDTDI, Peugeot 207 1.6 HDI, illetve egy ismerőstől hozzá tudnánk jutni egy 2012-es Fiat Puntóhoz 80 000-es futással. A véleményére lennék kíváncsi az említett típusokkal kapcsolatban.
Köszönöm a válaszát
Kedves Kérdező!
A Mazda 2-esben ugyanaz a PSA HDI motor van, mint a Peugeot-ban, Citroenben és a Fordban, megbízható konstrukció. A felségemnek is volt egy 206-osa ezzel a motorral, 70 ezret mentünk vele nulla meghibásodással, és 4,5-5 liter között evett. A PSA 1.6 HDI-je is jó motor, de a szervizelésére oda kell figyelni, abban lehetnek buktatók.
Az Opelban és a Fiatban ugyanaz az olasz Multijet motor van, elég jó konstrukció, és keveset fogyaszt. A feleségem most is egy ilyen motorral szerelt Fiatot használ már éve, és nagyon szereti. A fogyasztása ennek is 4.5-5 liter között fogyaszt, és néhány apróbb elektromos problémától eltekintve nem volt még baja. A felsorolt autók közül egyik sem egy időzített bomba, de ha van az ismeretségi körben egy valós és alacsony futású autó, akkor én azt venném meg.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Tisztelt Nepperűző,
3 gyerekes (2-10-13) családom részére (Gezt 1,5 crdi mellé) 2. autónak keresek hosszú távra egy egyteű (5-)7 személyes mindenest. Évi 10-12 ezer km használatra kellene, mkeret: 3-3,5 milla.
Egy max. 5 éves jó állapotú, kevés km-es (max. 150ezer) dízel (140 Le) egyterű lenne talán a legjobb választás. De melyik ... Franciát és olaszt nem szeretnék, Verso-nem igazan tetszik...
Melyiket ajánlanád pro-kontra:
Touran 2010- / S-max 2010- / Carens 2013- / Mazda5
(A Touran és S-max tetszik, az új Carens is, de használtban vagy nagyon drága vagy hiánycikk).
Üdvözlettel:
K. Jószef
Kedves József!
A Touran 2.0 CRTDI motorja már sokkal probléma mentesebb, mint a korábbi két literes PDTDI, bár mostanában elég hangos körülöttük a sajtó. Az S-Max már a kezdetek óta nagyon jó volt, ebben már nem a régi Delphi befecskendezős motor van, hanem egy megbízható francia hdi. A kilométer futást érdemes leellenőrizni, mert nagyon sok köztük a tekert órás.
Nekem az S-Max az egyik kedvencem ebben a kategóriában. Mielőtt kijelöli ezeket az évjáratokat, érdemes lenne meggyőződni róla, hogy lehet-e egyáltalán ennyiért olyan autót kapni, amit elképzeltünk. Példának okádék "3-3.5 milláért" nincs 2013-tól gyártott Kia Carens, a válasz megírásának pillanatában az első 4.2 millióba került, de a Mazda 5 is ötmilliónál kezdődött ebben az évjáratban, és az is benzines volt. Évi 10-12 ezer kilométernél megfontolnék egy benzinest is, de szívó benzinest, nem turbósat.
Üdv:
Kedves István!
Köszönettel:
Gyuri
Kedves Gyuri!
Ha megszokta a Suzukival a gondtalan autózást, akkor azután egy TSI vásárlására én sem biztatnám, 123 ezernél már jó le lehet kokszosodva a szívó szelep és a szívó csatorna, de nem csak ez a baj velük.
Tudom, hogy eddig új autókat vett, de Vitarát nem csak újban lehet venni, vegyen egy használt szívó benzinest három millióért. Nem a legújabb kaszni lesz, de senki nem fogja leköpni, ha nem a legújabbal jár. Ha tart a használt autótól, akkor vizsgáltassa be egy szervizben. Látja a saját használt Suzukiján, hogy mennyi gond van a használt autóval, miért ne lehetne probléma mentes a más által használt Suzuki is? Ha az új mellett dönt, mert csak abban bízik, akkor vegyen újat, pláne ha nagyon hosszú távra gondolkodik. Ne foglalkozzon azzal, hogy más mit mond, magának veszi az autót, nem nekik. Ha az ismerősök szerint hülyeség új autót venni, akkor majd ők nem vesznek új autót.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Dízel Astra J kombi mellé szeretnénk második autónak valamilyen 5 ajtós benzines gépet (fogyasztás nem számít) csak városi használatra. A keret 2-2,5 millió Ft, 2012-2013-as évjáratú autókban gondolkozom, viszont a garázsba a kombi mellé csak egy 4 méternél rövidebb autó fér be.
Van aki szerint a Mazda 2 a legjobb választás, van aki Swiftet venne, sokan dicsérik a Yarisokat is. Persze ott a Clio, Peugeot 208 és még sok más is. Melyik lehet a legjobb választás, amelyik esetleg egy kis gokartos élményt is nyújt?
Előre is köszönöm:
Miklós
Kedves Miklós!
Az én nagy kedvencem a Honda Jazz ebben a méretben, mert szerintem egyszerűen nincs jobb, kis külső méret, óriási belső tér, hatalmas csomagtartó, atombiztos technika, de 2012-es még nincs ennyiért. A Mazda 2-est is nagyon szeretem, bár ez valamivel kisebb belülről, szintén nagyon megbízható. Nagy gokartos élményt ezektől ne várjon, de talán a Mazda 2-es van hozzá legközelebb. Ha gokartot szeretne, akkor vegyen egy Fiat Panda 100 HP-t, meg fog lepődni, hogy milyen jó, és sokkal kevesebbe kerül.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Tulaja vagyok egy 406-os 2003-as Peugeot-nak. Az autó full extrás (bőr ülés, digit klíma stb), 2.0-es HDI motorral szerelt verzió. Az üzletből való kigurulás óta a családunk tulajdonában áll, így a benne lévő 264 000 km valós. Motorikusan teljesen rendben van, soha nem volt vele semmilyen komolyabb problémánk, csak a kopó alkatrészek cseréje. Ami miatt mégis a váltáson gondolkodom, az az apróbb, de annál bosszantóbb és költségesebb elektronikai hibák megjelenése (most éppen a klíma vezérlőpanele adta fel a harcot).
A cserére sajnos viszont nem áll rendelkezésemre csak az eladásból származó összeg, illetve annak esetleg minimális megtoldása (max. +50 000 Ft).
A kérdésem az lenne, hogy ebben az esetben megéri-e belevágnom a keresgélésbe és vállaljak be egy esetleg elektronikailag biztosabb, ám futott kilométert tekintve kockázatosabb autót, vagy inkább törődjek bele ezekbe az apróbb hibákba és örüljek, hogy nincs nagyobb?
Ha megérné a csere akkor milyen autókat kezdjek el nézegetni?
Az igényeim nem nagyok, akár valamivel kisebbre is váltanék, benzines is jöhet, ami egyedül fontos az a klíma, a biztonság és hogy teljesítményben azért ne legyen nagy visszaesés.
(Az éves futás jelenleg kb.: 10-15 000 km, korábban ez valamivel több volt.)
Válaszát előre is köszönöm!
Boldi
Kedves Boldi!
Sajnos ez jellemző ezekre a franciákra, hogy elkezdenek elfáradni az elektromos dolgok. Ilyen esetben az ember általában nem besétál a boltba egy újért, hanem bontottat próbál venni, amiről szintén nem lehet tudni, hogy meddig lesz jó. Ez ilyen. Ha nem elviselhetetlenül sok az elektromos anomáliák száma, én nem cserélnék valami ismeretlenre, inkább megjavíttatnám ezt, erről legalább tudja, hogy amúgy jó. Ha mégis cserélne, és stabil elektromos rendszert akar, akkor vegyen valami japánt, mondjuk egy Avensis-t vagy Accordot, az nem fog rendetlenkedni. Ilyen éves futásnál nem ördögtől való dolog a benzines sem, persze a dízelben lévő nyomaték hiányozni fog.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper
Kedves Becsületesnepper!
Sok cikkét és tanácsát olvastam, ami alapján választottunk is a férjemmel pár olyan autót, ami minket érdekelne évi kb. 7500-10000 km-es használatra, főleg városban. Az autót terveink szerint 7-8 évig szeretnénk használni.
2007-2009 közötti 1.4-es benzines autókat néztünk, amibe jól lehet pakolni, megbízható, de nem olyan nagy, mint egy kombi. A fogyasztás is fontos, így a Honda Jazz, Kia Cee’d, Toyota Corolla illetve a Hyundai i30 jöhetne szóba. Megbízhatóság tekintetében a Jazz-ről, Corolla-ról nagyon jókat hallottunk, viszont a Cee’d-et kaphatunk még 1 év gyártói garanciával.
Az értékhatár körülbelül 1.7-1.8 millió forint, ebből 2-300 ezer forintot számoltunk kezdeti plusz költségekre (átíratás, kopóalkatrész csere, valami nem várt hiba, stb).
Arra gondoltunk, hogy így 1.5 millióért vehetnénk meg az autót, illetve a Kia esetén szóba jöhet 1.7-1.8 millió körül egy 2009-es is, amire még van gyártói garancia, így kisebb annak a kockázata, hogy nagyobb értékű műszaki ráfordítást igényeljen az első pár évben. Ez nagyon jól hangzik, de akkor ebben az árkategóriában miért nem vesz mindenki Kia-t?
A Toyota mellett szól a japán márkanév, a Kia „csak” koreai, de a népítéletet megnézve itthon a Cee’d-ek határozottan jobb pontot kaptak. Szerintünk egyikkel sem lehet nagyon rosszba nyúlni, ha jó állapotút tudunk kifogni. Ön mit gondol?
Kedves István,
Kedves Nepperűző!
Kedves Becsületesnepper!
Autócsere előtt állok és szeretném kikérni a véleményét. Olyan autót szeretnénk a fenti összegből ami legalább két gyerkőcig praktikus, kényelmes, megfelelően nagy, de még el lehet vele boldogulni a városban egy nőnek is, ugyanakkor 2-3 órás autópályázásra is megfelelő. Persze nem száguldozásra kellene, ha tudja tartani a 140-es utazót, az már bőven megteszi.
Fontos szempont lenne, hogy ne kelljen vagyonokat költeni a karbantartására és a fogyasztása is baráti legyen. Ha ráadásul még ESP is lenne benne, az lenne a tökéletes. Mindenképp benzineset szeretnénk, mert később alkalomadtán bele rakatnánk az LPG-t, illetve évi 15-16 ezer km-nél amúgy sem megyünk többet.
Nincs kedvenc márkám, így nyitott vagyok mindenre, bár a mostani Renault elég sokat tett azért, hogy ne nagyon akarjak még egyszer. Persze tudom, hogy hétszázból nem lehet csodát kihozni, és hogy ennél az összegnél már inkább az állapot számít mint a konkrét típus, mégis kíváncsi vagyok mit ajánl. Merre induljak el?
Kedves Becsületesnepper!
Üdv!
Kedves Ricsi!
A Focusoknál a kerékíveken, illetve az ajtó belső élénél kezdődő rozsdásodásra kell figyelni elsősorban, más bajuk nem nagyon szokott lenni. A Cliónál ez a probléma nem jellemző, egyszerű kis autó, olcsón fenntartható.
Ha a Volvo S40 és az Audi A4 közül kellene választanom, akkor az A4-et választanám egy egyszerű 1,8-as szívó benzines motorral. Szerintem jobban összerakott autó, mint a Volvo. Az ennyi idős, valaha prémiumnak számító autók fenntartási költségei már nem olyan durvák, és mivel ezek még nem voltak bonyolult autók, relatív könnyen finanszírozhatóak. A költségeket nem tudom fejből, ha ilyenre vagyok kíváncsi, akkor én is megnézem az alkatrész webáruházakban a kopó dolgok árait. Amiket elsősorban megnéznék, azok a vezérlés, kuplung, téli és nyári gumik, féktárcsa, fékbetét. Böngésszen ön is, és el tudja majd dönteni, hogy ezek a költségek beleférnek-e a költségvetésébe vagy sem. Az ennyi idős, valaha prémiumnak számító autók fenntartási költségei már nem olyan durvák, és egy átlagos jövedelemből is finanszírozhatóak.
Kedves Nepperűző!