Tisztelt Becsületesnepper!
Első autóvásárlás előtt álló huszonéves srác vagyok, 1 millió 300e körüli (max. másfél) összeg áll rendelkezésemre. A mindennapokat a városban tölteném vele, de hétvégente hosszabb utakat is bejárnánk a barátnőmmel. Csak a benzines jöhet szóba, azokból is valami sportosat, fürgét szeretnék (a jobb lábam olykor-olykor virgonckodik), ne legyen gond a dinamikus haladás, netán egy-egy országúti előzés. Amik nálam szóba jöttek eddig (kombi, kabrió kizárva): Renault Megane 1,6 (2004-2006) ferdehátú, Fiat Grande Punto 1,4 16V, Mazda 3, Alfa 147. Nem zárkózom el semmilyen márkától, viszont megbízhatót szeretnék (az Alfával lehet mellélőnék), hosszútávra tervezek. Tudom, hogy állapotot veszünk nem évjáratot, ezért kérem az Ön segítségét abban, hogy megtaláljam a számomra ideális útitársat.
Köszönettel,
Nono
Kedves Nono!
Az Alfát nem ajánlanám csak az olyanoknak, akik erre vannak becsípődve, ők megbocsájtják az autónak a hibáit, mert érzelemből vesznek Alfát. Lehet, hogy van akit megbántok, de a Renault Megane-on ezzel a mondattal túl is léptem. A Grande Puntót már inkább támogatom, a formája is jó, nem öregedett meg tíz év után sem, és egész megbízható autó. Az 1,4-es motor már normálisan mozgatja a kasznit, és nem eszik sokat.
A Mazda 3 a legjobb autó ezek közül, csak ne lenne az a fránya rozsdásodási hajlama a hátsó íveken és az ajtók alján. Ha talál rozsdamentes példányt, akkor Mazdát vegyen. A rozsdamentes azt jelenti, hogy nincs kigittelve a hátsó íve, mert jellemzően ez a javítási mód nepper körökben, de a magánszemélyek sem gondolják ezt másként, ha el akarják adni az autójukat, és már csipásodik az ív. A ponthegesztések nyomát kell keresni a hátsó ív belsején, ha az megvan, akkor nincs még javítva. Én elgondolkodnék még a Ford Fiestán is.
Üdv:
Kedves Nepperűző,
tanácsát szeretném kérni, hogy új autót vegyek-e 4 millióig, vagy használtat 3-ig, és költsek rá 1-et?
Nézegettem a Toyotak közül (Corolla), viszont ami nagyon bejön, az a Prius, amik vannak 3-3,5 millió között 2011-esek használtan.
Újat azért vennék, mert most van 3+2 év kiterjesztett garancia, (Corolla), Prius-t meg azért, mert nagyon tetszik, viszont az újonnan 8.000.000, így maradna a használt, 2011-es modell.
Válaszát előre is nagyon köszönöm!
Kedves Kérdező!
Ha vesz egy használt Priust, arra nem kell rákölteni egymilliót, mert nem tudja rákölteni, csak ha törött vagy műszaki hibás. Ha a Prius tetszik, nyugodtan vegye meg használtan, nagyon sokáig jó lesz az még megfelelő karbantartás mellett. A szép az benne, hogy a megfelelő karbantartás a tapasztalatok szerint kimerül a kötelezők kicserélésében, még a kifejezetten sokat futott példányoknak sincs baja, nem véletlenül használják a taxisok is előszeretettel.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Autót keresek fél hobby céljából, nem számít hogy hány köbcenti, sem az hogy mennyit fogyaszt, mivel munkahelyemre csak gyalog (tömegközlekedéssel) tudok bejárni ezért keresek egy olyan autót ami szórakoztat abban a heti pár napban amikor használom de nem megy rá a gatyám..
Sajnos van két berögződésem, az egyik a Renault Clio 2 RS, de ebből a magyar piacon csak vagy leharcolt vagy fanatikus opció van. Ezért kiegyeznék egy 1.6 16V ben is, valószinüleg bőven elég lenne ez is a napi szórakoztatásomhoz (nyílván közel sem ugyanaz).
A másik ami nagyon tetszik az Opel Astra G coupe (1.8), tetszik a formája és talán az 1.8 as motor is elég lenne bőven.
(C opció: BMW 318 Compact (e46))
A keretem 1M forint plusz szervíz átírást,hozzávalók, a méreteim nem mérvadóak mivel nem vagyok kosaras alkat és nem utazik soha velem 6 ember.
(Honda Jazz, Toyota Avensis/Corolla nem opció :)
Ön szerint melyik lenne bölcsebb választás? Illetve van értelme várnom egy Clio 2 RS-re ami kijön ebből a keretből?
Üdvözlettel:
Tamás
Kedves Tamás!
A Clio RS nagyon jó kis autó, de lényegében alig létező autó a piacon, így válogatni sem nagyon tud, bár kis szerencsével belefuthat egy jóba.
A Bertone coupe nekem is nagyon tetszik, de ennyi. Nagy buktatói sincsenek az Astrának, helyváltoztatásra tökéletesen alkalmas, de nem kifejezetten élmény autó. Az E46 318 Compactból a tizenhat szelepes 140 lóerős IS-t venném, ami igazából nem 1.8-as, hanem 1.9-es. Nagyon jó karakterű motor, jól fogyaszt, és hátul kapar, ami alkalmassá teszi a mókázásra is. Én egy Clio, BMW, Opel sorrendet állítanék föl.
Üdv:
Drága nepper,
Kétmillióig szeretnénk valami magasabb hasmagasságú, megbízható, minél kisebb fogyasztású, klímás, ISOFIX-es, 5 személyes autót, kátyús utakra és leginkább autópályára. Van ilyen ennyiért?
Puszillak,
Zsófi
Kedves Zsófi!
Én is puszillak. Ha emelt hasmagasság és kis fogyasztás kell, akkor elsőre egy dízel Suzuki SX4 jutott eszembe. Az 1.6-osokban egy francia hdi, az 1.9-esekben pedig egy olasz multijet motor van. Mindkettő elég megbízható konstrukció, az 1.6-osoknál az olajcsere elvégzésének mikéntjére kell nagyon odafigyelni. Ha nem szeretnél dízelt, vagy keveset mész, akkor a sima szívó benzines is jó, az sem eszi le a fejedet, és ennyi pénzért már elég fiatal autókat tudsz venni.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Van egy 1996-os 1.9 TDI Audi A4-esem. 1 éve van nálam, már ráköltöttem elég sok pénzt (200 ezer), jelenleg hibátlan állapotú, egyedül esztétikailag nincs még rendben. Nagyon szeretem, keveset fogyaszt (5-6l), könnyű vezetni, van klíma is.
Nézegetem az újabb autókat (Ford Mondeo 2004-2006, Audi A4 2002-2003, VW Passat), de nem tudom, hogy mitévő legyek.
Adjam még most el, amíg kapok érte pénzt és rakjak hozzá 5-600 ezret és vegyek egy fiatalabb használtat, vagy hajtsam, amíg ki nem rohad alólam? Dízel párti vagyok, szeretem hallgatni a motort.
Köszönöm a segítséget!
Ádám
Kedves Ádám!
Az 1.9 TDI-t nem cserélném le egy 2007-ig gyártott Mondeóra. A baráti társaságomban van három példány, amik hibátlanul szaladnak már több százezer kilométer óta (igaz ezekre folyamatosan költenek, és vigyáznak rájuk), de nem ez az általánosabb, hanem ez. Ha cserében gondolkodik, akkor a Passat vagy az A4 jobb választás, és ezekből, különösen a Passatból, már van választék is. Sokan tartanak a PD elemektől, jellemzően azok, akiknek még nem volt, csak hallottak már róla, hogy van ilyen. Nekem még soha nem volt befecskendezési problémám, pedig volt már volt nálam néhány saját használatban is, és több százezer kilométert tettem meg velük meghibásodás nélkül. A legjobb ezekből a gyengébb 101 lovas verzió, már megy annyira, mennyire kell, és az fogyaszt a legjobban is, de az erősebbel sem nyúl mellé. Csak a Passatban van ez a motor, és a VW nagyobb is, ha kell a hely.
Az Audiban elvétve a 115, de leginkább a 131 lovas verziója van ennek a motornak. A Passatnál az első sárvédő íveken fordulhat elő rozsda, illetve a csomagtér ajtón a hátsó szélvédő alatt, az Audinál az első sárvédők aljánál, a küszöbnél. A 2.5-ös V6-os motort kerülje. Az esztétikai hibák kijavítása, a lakatos és fényező munka kerül e legtöbbe. Ha szeretne egy szép autót, akkor lehet, hogy az kerülne kevesebbe, ha venne egy másikat, a jelenlegitől pedig megszabadulna. Ha nem zavarják az esztétikai hibák, akkor tartsa meg a jelenlegit, arról legalább tudja, hogy műszakilag rendben van.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
A címben említett célra szeretnék egy kombit (esetleg egyterűt), amiben alkalomadtán benne is aludnék, ha épp úgy ér az éjszaka és az időjárás is engedi. Nem feltétlenül szállodai körülményekre vágyom(elnyújtózva 180 centivel), de reggelente kipihenten szeretnék ébredni. Elsősorban Európa autópályáin használnám, csomagom is lenne valamennyi, ráadásként kutya is.
Az elvárásom "mindössze" annyi a fentieken kívül, hogy 6 literes gázolaj fogyasztással (benzines esetén ezt gázosítva oldanám meg) ez megoldható legyen, ne hagyjon ott úton-útfélen, esetleges javításokkor pedig ne kapjak sokkot a számla láttán. Mindezt nagyjából 1 millióból szeretném.
Már több autó látókörbe kerül: Astra G, Meriva, Mazda 6, Avensis, Golf, Bora, Passat- persze kombik.
Melyiket javasolná?
Köszönöm!
Kedves Kérdező!
Mindenképp dízelt vennék, mert ha gázosít, akkor a csomagtérből veszi el a helyet, ha pótkerék tartályt használ, akkor a pótkerék utazik a csomagtérben, szerintem ez nem megoldás. A Meriva kicsi erre, pláne ami az autóban alvást illeti. Az egymillió forintért kapható Mazda 6-osoknál már előfordulhat rozsda a hátsó íveken, ajtók alján, de a Mazda dízele szerintem nem is a legjobb. Az Avensis-ből, ha talál olyat, amiben nincs benne a világ összes kilométere, akkor a régi 110 lovas nagyon jó tud lenni.
A Golfot és a Borát hanyagolnám a méretük miatt, a Passat sokkal nagyobb. Nekem is volt pár darab belőle, és horgászatok során, a hátsó üléseket lehajtva egész jól lehetett benne aludni. Ha parkolóban akar aludni, azt mindig kivilágított parkolókba tegye, ahol sokan vannak, mert előfordulhat, hogy egy kis csövön altatógázt nyomnak be a kédereknél az autójába, és mire felébred, már csak a kutyája van meg.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
2004-es 1,1-es C3-unkat szeretnénk egy kicsit nagyobb, kényelmesebb, hűvösebb (klímás), és dinamikusabb autóra cserélni. A keret 2,5-3 millió között mozog, persze nem baj ha kevesebből is kijön. Sajnos Japánbérenc vagyok. Renault-házasság előtti Nissanok szolgálják hűen családunkat mai is. Éves szinten 15 000 km-t megyünk kb. 50% város, 30% országút, és 20% autópálya arányban. Melyik típus az amelyik városban nem eszi le a gatyánkat és viszi a 140-et is? Néztem 2009-2010 Civicet 1,4-1,8 motorral, Aurist (kövezzenek meg, nekem tetszik) 1,6 benzinest 6 sebességes verzióban, vagy esetleg 1,4 d4d-ben. Ebből akad HSD-is ennyiért de tölteni nem tudom (lehet egyáltalán?) és a reggeli rövid sulis utak alatt nem tudom megtérülne-e egyáltalán. Ugyanezért félek hogy a dízel sem melegszik be a rövid út alatt (15-25 perc). Azt sem tudom, hogy a HSD autópályán és országúton megéri-e vagy hogyan viselkedik. A Jazzel egy bajom van, valahogyan nem visz rá a lélek, mert nem tetszik.
Tanácsodat előre is köszönöm!
Péter
Kedves Péter!
Ezek közül mind viszi a 140-et. Civicből inkább az 1,8-ast venném, az 1,4-es is elég a helyváltoztatáshoz, de a nagyobb jobb az autópályán. A sok rövid út miatt inkább a benzinest venném. A hibridet nem kell külön tölteni, tölti az magát, ráadásul pont az ilyen felhasználásra találták ki őket, és az fog a legkevesebbet enni mind közül, 5-5,5 literrel beérik száz kilométeren. Ha az Auris tetszik, akkor vegyen azt, nincs vele baj.
Üdv:
doki
Kedves István!
Feleségemnek szeretnék munkába járásra valami kisebb dízelkocsit vásárolni. Évi 30-35e km-re, nagyobbrészt az M0-n használva. Szívem szerint valami japánban gondolkodnék, de az asszonynak a francia autók tetszenek...
Több kiszemeltem is van, kérem, ha tud segítsen a választásban:
Toyota Corolla vagy Yaris 1.4 D
Honda Civic 1.7 CTDi
Citroen C3 1.4 HDi
Peugeot 307 vagy 308 2.0 HDi
vagy már az újabb 1.6 esetleg Kia Cerato?
2004-2006-os évjáratban gondolkodom, 1-1,5 millió forint összeggel.
Előre is köszönöm a megtisztelő válaszát!
Üdvözlettel:
Ferenc
Kedves Ferenc!
Én is inkább az ön szívére hallgatnék, mint az asszonyéra. A francia HDI-k jó motorok, de pl. a C3-as nem összehasonlítható a Yaris-szal vagy Civic-kel. Ebből a felsorolásból egyértelműen a Yaris-t vagy a Civic-et venném. A kis 1.4-es Toyota motor nagyon finom járású, kellemes darab.
A Civic-ben ugyanaz az Isuzunak mondott japán motor van, mint az Opelekben. Ez egy nagyon kiforrott motor, néha kimegy benne egy izzítógyertya, de nagyjából ennyi. Nekem a Toyota 1.4-ese jobban tetszik, kevesebbet is eszik.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Tanácsot szeretnék kérni, jelenlegi 2004-es Seat Leonomat szeretném lecserélni.
Eddigi kiszemeltek:
Főleg dízel autók szerepelnek a listában, szempont az teljesítmény arányban alacsony fogyasztás és a 6 sebességes váltó. Mivel önsúlyban elég nehéz autók, így a teljesítményben inkább 120 LE körüli, és inkább e feletti autókat nézegettem. Évjárat 2009-2010 körüli vagy utáni lenne az opció.
Önnek melyik típus a javaslata, melyikkel kapcsolatban mi a vélemény? Jó és vagy rossz tanácsok?
Köszönettel!
Kedves Kérdező!
Látom ön is évjáratot akar venni. Beírtam a paramétereit a hahu keresőjébe, az árat 2.1 millióig a feltételezett alkut bekalkulálva, és mindegyik típusból csak egy-két darabot dobott a gép, Saab 9.3-ból egyet sem, tehát nyilvánvalóan a paraméterezéssel van baj. Értelemszerűen ezek a kínálat alján lévő darabok, amik nem feltétlenül a legjobbak. Rengetegszer elmondtam már, hogy nem évjáratot veszünk, hanem állapotot. A Saab tulajdonképpen egy Opel átcímkézve. Saabosnak lenni egy vallás, olyan, mint alfásnak lenni, én sose vennék, mert nem tetszenek, de mint mondtam ez vallási kérdés, ha önnek tetszik, le nem beszélem róla. Ugyanaz a multijet motor van benne, mint az Opelekben, ami egyébként egy Fiat motor, elég jó konstrukció.
Az Alfa 159 nagyon szép autó, nekem különösen a kombik tetszenek, és a 2.4-es motor egy nagyon kellemes dolog. A 2007-től gyártott Mondeóban már egy francia hdi motor van, nincs velük különösebb probléma. Az Insigniát nem ismerem, nekem még sosem volt hozzá szerencsém. Én megnéznék még egy Octavia II-est is, az 1.9.-es PDTDI motorral, ebből legalább van választék, persze nem 2009-esek, de mi van ha nem. A 105 lovas motor már normálisan mozgatja azt a kasznit, és ez fogyaszt a legjobban. Nekem is egy ilyen motorral szerelt Fabiám van, és 160-as autópálya tempónál eszik hat litert.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Az alábbi témában szeretném a segítségét kérni. Feleségemnek szeretnék autót vásárolni, maximum 550 000 Ft-ig bezárólag. Mivel még nincs vezetési tapasztalata, csupán jogosítványa, ezért nagy gondban vagyok a tekintetben, hogy milyen autót vegyek és mennyiért.
- Inkább vegyek egy olcsó "nyúzható" autót max. 350 000 Ft-ért, melyet
nem sajnálok, vagy egy picit drágábbat, mivel idővel úgyis kialakul a rutin?
-
Mindenképpen benzines autót szeretnék, mivel rövid úton fogja használni: bevásárlás, másfél éves gyerek játszó térre hordása, stb. - Csak egyedül vezetné, maximum a gyerek ülne hátul.
A szempontok alapján a Renault Clio, "Bakancs" Micra és a Suzuki Swift jött szóba, többnyire >= 15 éves élettartammal.
Nem tudom, hogy melyik autó milyen problémákat rejthet és milyen drága hozzá az alkatrész.
Segítségét és válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel,
Tamás
Kedves Tamás!
Adjuk meg a bizalmat előre is a feleségének, és vegyük azt az esetet, hogy a friss jogosítványa ellenére tök ügyes lesz, és nem kell neki "nyúzható" autó. Ebből kiindulva én inkább a drágábbat venném, mert 350-ig nem a legtutibból válogat majd, hanem a gyengébb példányokból, bár Swiftből már van ennyiért jó.
Ha csak egy kicsit feljebb megyünk, akkor 400 ezer felett már nagyon patent klímás Suzukikat lehet venni. A Swift fenntartása tényleg fillérekből megoldható, és soha nem megy tönkre, csak legyen benne víz és olaj. A bakancs Micra ugyanezt tudja, csak igényesebb kivitelben, szerintem abban a korban ez volt a legjobb kisautó. Lényegesen összerakottabb érzést kelt, mint a Swift. A Cliót sem tartom egy probléma halmaznak, de szerintem a Micra jobb, csak kevesebb van belőle.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Autóvásárlás előtt állok. 26 éves vagyok, első kocsi lenne. Első számú kiszemelt típusom az Opel Insignia. Ez az autó tetszik a legeslegjobban és mióta megjelent ilyet szeretnék, valamiért mindig ide lyukadok ki.
Mivel dolgozni általában tömegközlekedéssel járok nem feltétlenül lenne napi használatban, viszont a felmerülő rövidebb - hosszabb utakat, a nyári nagyobb külföldi utazásokat szeretném egy szép, kényelmes,"nagy" autóban megtenni.
2,7 millió HUF áll rendelkezésre, amiért 150-180 e km futásteljesítményű autókat lehet találni a neten. Inkább sedan kivitelre gondoltam. Mivel nem vagyok szakértő segítségre van szükségem. Milyen, mekkora motorral érdemes választani a fentiekben felvázolt használat mellett az Insigniát? Mik az autó gyenge pontjai? 2,7 M elég a korrekt állapothoz ebből a típusból? Behozni külföldről?
Amin még elméláztam az a Mazda 6 (2009-2012) illetve a Ford Mondeo (2007-2012)...de itt is ugye milyen motorparaméterekkel lenne érdemes? Valami egészen más tipp?
Válaszát előre is köszönöm!
További jó munkát kívánok!
Üdvözlettel:
Nándor
Kedves Nándor!
Ha nem sokat használja a kocsit, akkor én vennék valami szívó benzinest, Mazda, Ford, Opel sorrendben. Szerintem ezek közül a Mazda 6 a legjobb autó, és elsősorban az 1.8-as benzinessel venném. Mondeóból leginkább a két literes szívó benzinest.
Az Insigniával az a baj, hogy nehéz, mint a sár, és pl. az 1.6-os benzines csak vonszolja azt a nehéz testet, az 1.8-as már lényegesen jobb. Ha ennyire be van csípődve az Insigniára, akkor hasonlítsa össze a típusokat, aztán el tudja dönteni, hogy tényleg az Insignia-e a legjobb önnek még mindig a háromból.
Üdv:
Tisztelt Nepper Úr!
Közeljövőben szeretném lecserélni mostani "külföldre járós" 1.9 PDTDI Audimat. Két autó közt hezitálok, BMW E60 530d vagy Audi A6 3.0 TDI, automata váltóval. Évi körülbelül 50-60.000 autópályás kilométer, városi használat minimális. Tisztán a vételárra 2.5-2.7M forintot szánnék. Kötelező szervizekre nem sajnálom a pénzt, de megbízható autó kell ami mindig indul én nem is áll le ameddig én nem akarom. Tudom hogy ennyiért korai évjáratokat kapok, nem várok csodát. Más márkák, típusok nem izgatnak.
Lehetséges ennyi pénzért ilyen autót kapni? Ha igen mire kell mindenképp odafigyelni vásárlásnál? Nem szeretnék heti bérletes lenni a sárga angyalnál.
Köszönettel, László
Kedves László!
Nekem is egy 1.9-es PDTDI Skoda a kijárós kocsim, kb. ugyanennyit megyek vele, és kizárólag erre használom. Olyan megbízható, olyan kevésből fenntartható, és olyan keveset eszik, hogy eszem ágában sincs beleülni egy ilyen pénztemetőbe. Csak üzemanyagban lesz kb. 600 ezer a különbség, és akkor még nem ment tönkre semmi, nem cseréltem semmit. Minden kopó alkatrész a többszöröse, gumi, fék, fékbetét, futómű, lengéscsillapító. A befecskendező az Audihoz 180 ezer, hat van belőle, és tönkre is fog menni, mert az olyan, de sorolhatnám a buktatókat még hosszan.
A kettő közül én a BMW-t venném, ha pisztolyt tartanak a fejemhez, egyébként meg egyiket sem, pláne egy 1.9-es PDTDI után. Ha mégis úgy dönt, hogy vesz egy ilyet, akkor vásárlás előtt keressen egy, a márkára szakosodott szervizt, ott meg tudják nézni számítógéppel az autót, és sok minden kiderülhet.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Tudom, hogy állandó téma a benzin-dízel kérdés és gyakran kérdezik erről, cikkeket is elolvastam, de a saját kérdésemre nem találtam választ. Évi maximum 3 ezer kilométert megyek, de inkább csak 2 ezret. Hétvégi bevásárlás, kerületen belüli családlátogatás és évente egyszer-kétszer hosszúhétvége az ország valamelyik táján.
Jelenleg egy 20 éves Corsával járunk, ami jól megfelel a fenti célokra. Semennyire sem indokolt a dízel autó. Gyermekáldás miatt azonban szükségesnek érzek egy biztonságosabb és nagyobb kombi autót.
Régi vágyam egy Audi A4 Avant, amiről csak egy Mazda 6 javára tudnék lemondani, esetleg, talán. 1,6-1,8 milliót szánnék rá és 2005 utánit szeretnék Audiból az új, szebb kinézet miatt, Mazdából 2007 utánit lehet kapni ennyi pénzért. A gond csak a következő: amint beállítom a „benzines” szűrőt is az előbbi paraméterek mellé, azonnal közel nullára csökken a találatok száma mind kis hazánkban, mind Németországban, míg dízelből 30-40 is akad. Azért van ez, mert ezek vélhetően a hírhedt nagy és drága dízel szervizre várnak? Ráadásul ott van a DPF is, én kb. évente egyszer-kétszer hajtanám meg az autót (igaz dugóban sem állok vele).
Szabad vennem dízelt, vagy inkább várjak egy felbukkanó benzinesre (nem sürgős, tavaszig ráérünk)? A fenti paraméterek mellett melyiket érdemes vennem: A4 1.6, 1.8T, 2.0 PD TDI (DPF), Mazda 6 1.8, 2.0, vagy 2.0 CDH, CD TE?
Előre is köszönöm,
Zoltán
Kedves Zoltán!
Azért van ezekből az autókból sok dízel, mert jobban mennek, mint egy benzines és kevesebbet esznek. Az emberek 99.99%-a önnél lényegesen többet megy, nekik számít a fogyasztás. Németországban is csak az vesz benzinest, aki zsigerből utálja a dízelt, vagy keveset megy. Ott az emberek sokszor 50-100 kilométerre is mennek dogozni, emiatt a sok dízel autó. Az ön helyében mindenképpen szívó benzines autót vennék.
Ha ennyire tetszik az új elejű A4, akkor ki kell várni amíg felkerül egy, de akkor viszont gyorsan kell lépni, mert ezek egy pillanat alatt elkelnek. Gondolkodjon el még az Octavia II-esen is, az is nagyon jó autó. Mazdából az 1.8-ast venném elsősorban.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Autóvásárlás előtt állunk, hozzávetőlegesen 1,8-2 MFt áll rendelkezésre egy olyan jármű beszerzésére, amiben kényelmesen elfér 2 közepes testű kutya és/vagy egy jó adag csomag.
Az egyetlen szempont a dízel motor, mégpedig a karakterisztikája miatt. Eddig Honda Accord, Skoda Octavia, Opel Astra és Volvo V50 kombikat nézegettem. Van esetleg valami javaslata típust/évjáratot/motort illetően (akár az előbb említett típusokon túl is)?
Előre is köszönöm a válaszát!
Üdv.:
Szabolcs
Kedves Szabolcs!
A Honda Accordban van a legkulturáltabb, legcsendesebb motor ezek közül. Előfordul, hogy a vezérműlánc néha megnyúlik, és az is előfordulhat, hogy a kipufogó csonk is megreped. Ennek ellenére szerintem ez a legjobb autó ezek közül. A Skoda Octavia második generációja szintén nagyon jó autó, de az 1.9-es motorral venném, nem a kétliteressel.
Igaz, hogy "csak" 105 lóerős, de nagyon keveset fogyaszt, és nagyon megbízható autó óriási csomagtartóval. Ehhez olcsóbb az alkatrész is, mint a Hondához, ha esetleg kellene hozzá valami. Az Opel Astra nagyon megbízható, különösen az 1.7-as dízellel, de sok izgalmat nem vált ki belőlünk. A V50-ben az 1.6-os és a 2.0-es is francia HDI, ezek közül a két literes az egyszerűbb, és a kevésbé kényes, de ennek a legkisebb a csomagtartója. Én egy Skoda Octaviát vagy egy Accordot vennék. A Skoda olcsóbban fenntartható, az Accord műszaki szempontból igényesebb.
Üdv:
Kedves Becsületes Nepper!
Van nekem egy 2000-es 1.0 Suzuki Swiftem. Első autóm, 5 éve van nálam, különösebb problémám nincs vele, megkap minden törődést amit kell, sőt még többet is, amolyan autób*zi szinten. Ebből adódóan egy szép rozsdamentes állapotnak örvend.Kedves Kérdező!
Az 1.9 SDI a valaha gyártott legjobb VW dízel, az enyémben 370 ezer van, két éve van nálam, 45 ezret mentem vele, eddig két hátsó fékmunkahengert kellet venni hozzá. Az egyik ismerősömnek a futár SDI Caddy-jeiben viszont 900 ezer feletti kilométer van, és napi szinten használják őket még mindig. A Golf 3-asok tudnak ám rohadni is, különös tekintettel az első sárvédők aljánál, küszöböknél, ajtók élénél, stb. Az SDI-k hasonlóan tartósak, mint a Swiftek.
A benzinesek sem ördög lakatok, az egyszerűségük okán azok is stabil konstrukciók, de a Swift benzinese jobb. Ezek az autók már elég idősek, és nem mindegyik öreg Golf került szerető gazdához, ezért a sok lelakott hulla, de nem lehetetlen még jót találni, akár 400 ezer környékén is, de a legjobbak azért többe kerülnek. Arra számítson, hogy meg kell majd nézni párat, mire jót talál, és az összes ülés szét lesz ülve, mert azok olyanok, de szerencsére bőven van belőle választék.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Azért szeretnék öntől segítséget kérni, mert édesapám lelkesen hozzám fordult, hogy én fiatalként biztos jobban tudom, de ez picit sincs így. Nincs kapuzárási pánikja, nem élményt keres, és nem is nagyon ért hozzá, csak lehessen vele A-ból B-be menni.
600 ezer környékén keres magának 4-5 ajtós, de kicsi autót, amit olcsó és könnyű fenntartani, és nem szeretne prémium autót, a fapad híve.
Ment némi vita arról, hogy Toyotához drága az alkatrész, de ritkán hal meg, az Opel meg sose kop el, de hozzáértés hiányában ennél előrébb nem jutottunk.
Előre is köszönöm az iránymutatást,
Dávid
Kedves Dávid!
Lehet, hogy van olyan alkatrész a Toyotához, ami drága, de nem romlik el. A kopó alkatrészek viszont nem drágák. Annyiért már nagyon jó béka lámpás Corollákat lehet kapni klímával. Rendben, hogy szereti a fapadot, de a saját izzadságunkban ülni a dugóban nem jó. Corolla a megoldás, agyonüthetetlen technika.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Az én szerelmem a Fiat Punto Evo 1.4 benzinese, hahut figyelemmel követve a 2011. körüli példányok 30-60e km-es futással bírnak,áruk 2M ft körül alakul. Kérdésem a következő: Miért adnak el 4-5 éves autót? Talán valami hiba előjött, törve lett?! (én biztos nem adnék el egy megbízható ilyen korú autót...)
Mennyire jellemző az ilyen korú autóknál, hogy a km babrált? Ha 10e km/évvel számolunk, valósnak vélem ezt a futást...de kitudjamár.
Tudom sok a kérdőjel, de két millió sok pénz főleg, hogy nem apu tolta a zsebembe és szeretném bölcsen költeni.
Segítségedre előre köszönöm!
Mihály
Kedves Mihály!
Nem kell ezek a dolgok mögé nagy titkokat gondolni, egyszerűen megunta és kész. Az egyik barátom apukája négy évente lecseréli a kocsiját, mert megteheti, és mert ő négy évente autót cserél. Akkorra már belekerül a végtelennek tűnő 12-15 ezer kilométer is. Nyilván olyan, mint az új, de ő cserél, mert csak. Persze előfordulhat az is, hogy babrált a kilométer, de az évi 10 ezer teljesen normális. Ha van szervizkönyv, akkor le lehet kérdezni a szervizt, de az NKH-nál is megteheted, mert 210 óta nyilván tartják a kilométeróra állásokat. Oda kell menni, meg kell nézni, ha jó, megvenni.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Első autó vásárlása előtt állok. 20 éves vagyok így a vásárlásra szánt keret nem a legnagyobb. Körülbelül 300.000 Ft a felső határ, ezen felül a papírozás és az esetlegesen felmerülő azonnali szervizköltségek.
A gépjármű munkába járáshoz kellene. Évi kb. 10-15 ezer km. Konkrét kiszemelt márka, típus nincsen. Nézegettem 1998 körüli Fordokat 1.6, 1.8 benzin motorral, F Astrakat (bár ez nagyon nem tetszik ) Alfákat, Fiatokat és régi VW-ket.
Kifejezetten 3 típus fogott meg:
1.Fiat Bravo 1.4 12V SX 59kW (1998)
2.Mitsubishi Colt 1.6 66kW (1995)
3.Ford Escort 1.6 16V 66kW (1998)
Kérem segítsen a felsorolt járművek közül választani vagy esetleg az árkategóriában Ön által jobbnak tartott járművet ajánlani.
Válaszát és segítségét köszönöm szépen!
Kedves Kérdező!
A Ford Escort rohad a legjobban ebből a felsorolásból. Ennek az előfordulására a kasznin a tető kivételével mindenhol lehet számítani, első és hátsó sárvédők, ajtók élei, küszöbök, a lökhárítók alatt, de van egy hely, ami nagyon jellemző ezekre az autókra, ez pedig a hátsó váznyúlvány a hátsó ülések és a csomagtartó alatt. A csábító, hogy ennyi pénzért már ki lehet fogni jobban felszerelt klímás darabokat is a széria végéről.
A Bravonál is előfordulhatnak rozsdák, de kevésbé, mint az Escortnál, ott a belső és a műanyagok öregszenek csúnyán, illetve a külső kilincsekről szinte kivétel nélkül lefoszlott a gumi borítás, ez nem túl esztétikus, de mást nem jelent. Ezeken kívül apróbb elektromos problémák is előfordulhatnak. Legutoljára hagytam a befutót, én a Coltot venném ezek közül, az a legkifinomultabb technika, az a legstabilabb műszakilag, ez adja a legjobb vezetési élményt is, de rozsdára helyenként ott is lehet számítani.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Egy összetett autóvásárlási kérdésbe futottam. Első autót szeretnék venni, de elakadtam már a legelején. A gondom az, hogy nincs garázsom amiben tarthatnám az autót, így télen-nyáron kinn kellene hogy álljon az ég alatt, és ez nem tudom, hogy mennyire viselné meg, mennyivel gyorsabban kezdene el rohadni, télen okozna-e neki problémát. Ebből kifolyólag nem tudom eldönteni, hogy érdemesebb lenne-e venni egy valamire való 10-15 éves autót 800-1,200 000 Ft között, vagy vegyek pl. egy kocka Ladát 250 000-ért, annak úgyis mindegy alapon.
Az autót egyébként sokszor nem használnám, talán havonta mennék vele 500-600 km-t (jó, lehet hogy az elején egy kicsit többet az érzés miatt), azt is 2-3 részre osztva országúton, nem városban. Autószereléshez semmit se konyítok, de a környezetemben lenne aki segítene.
Ha a drágábbik kategóriában kellene keresgetnem, akkor a következő típusokat néztem ki, illetve ezek tetszenek. Opel Astra G, Opel Vectra B, Seat Leon, esetleg egy Focus. Kombi illetve 3 ajtós nem jöhet szóba. 2 lényeges szempont van, az egyik hogy ne zabálja le a gatyámat, a másik hogy ne kerüljön csilliárdokba a szervizelése.
Az autóban nem lényeg, hogy "lehessen taposni neki", higgadtan, visszafogottan vezetek, nem kell hogy 6 mp alatt legyen 100-on stb. Kérem, segítsen eldönteni, hogy a garázs nélküliség mennyire fontos tényező, és adjon pár jó tippet az első autómhoz :)
Tisztelettel:
L.M.
Kedves Kérdező!
Ha tényleg olcsón fenntartható autót keres, akkor vegyen egy Suzuki Swiftet. Ha van benne olaj és víz, akkor a büdös életben nem megy tönkre, és tényleg keveset eszik. Az alkatrész nagyon olcsó hozzá, ráadásul a kopó dolgokon kívül semmi nem kell hozzá. Írta, hogy nem akarja taposni, de az 1.3-as még fürge is, a 140-es autópálya tempó meg se kottyan neki.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Nem kapkodom el az autóvásárlást, különböző okok miatt megtehettem, hogy lassan 1 éve nézzem szinte folyamatosan a népítélettől a fórumokon át az Ön blogjával bezárólag mindent, hogy információt szerezzek a számomra megfelelő autóról, de lassan kezdem bánni, hogy nem ugrottam bele az első "jó" ajánlatba. Minél többet keresek és olvasok, annál rohamosabban szűkül a potenciális jelöltek száma.
Napi szintű kb. 80 (oda-vissza 160) kilométeres Budapestre ingázáshoz keresek autót. Az út jelentős része (kb 80%) autópálya. Az első és legfontosabb a biztonság. Persze a fenntartási költség is számít (no meg ekkora távon már a fogyasztás is), de minden előtt van számomra a biztonság. Már csak azért is, mert a közeljövőben családalapításon is töröm a fejem, így nem hiszem, hogy lesz lehetőségem lecserélni az autót rövid időn belül, viszont nem szeretném "akármibe" beültetni a családom.
A költségvetésbe nagyjából 1 - 1,2 millió forintos autó fér bele maximum. Tartalékolok váratlan meghibásodásra vagy épp téligumi vásárlásra, így alakult ki ez az összeg határ.
Lehet, hogy az én hülyeségem, de szeretnék egy kicsit nagyobb testű autót vásárolni, pl H Astra vagy Mazda 6, bár ezeket inkább csak a méretük miatt soroltam, mert annyi jó-rossz tapasztalatot/véleményt olvastam, hogy pontosan itt ütközött ki a problémám, már nem tudom eldönteni, hogy mi lenne a jó döntés. Persze ilyenkor jönnek a további jó tanácsok, hogy csak magán személytől, ne legyen külföldi, ne legyen ilyen, ne legyen olyan, na ezért érzem úgy, hogy ha így haladok, 5 év múlva sem lesz autóm. :)
Természetesen nem azt kérem, hogy döntsön helyettem, de a véleményére mindenféleképpen kíváncsi lennék, hogy egy hasonló helyzetben milyen autót vásárolna. :)
Az alábbi típusokat néztem, nagyjából 10 éves korig, maximum 200e km-rel (óra szerint :) ):
- H Astra
- Peugeout 407
- Ford Mondeo
- VW Golf vagy Passat (ebből kicsit öregebbet)
...és ehhez hasonlóakat.
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Péter
Kedves Péter!
Ha nagy autót szeretne, akkor a Golfot és az Astrát kizárnám, mert azok nem nagyok. H ilyen távokat autózik, és fontos a fogyasztás, akkor vegyen valami dízelt. A Ford Mondeo Delphi befecskendezős dízelét kerülném, mint politikus a poligráfot. Lehet, hogy sokáig jó lenne, de lehet, hogy nem, kicsit rizikós ez a motor.
A 407-esben egy megbízható hdi van, de ott meg zavaró kisebb-nagyobb elektromos problémák lehetnek, illetve e fűtés csappantyúja biztosan tönkre fog menni. Én vennék egy Passat 1.9 PDTDI-t, abból is a 105 lovas változatot, az fogyaszt a legkevesebbet, és az sikerült a legjobban ezek közül.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Első autónk vásárlására készülünk kis családommal (4 fő). A keret 1,5 millió forint! Minden napi használatban lenne az autó, kb. havi 500 km. Elvárásaink szinte mindennaposnak mondhatóak (átlagos fogyasztás, normál csomagtér, megbízhatóság, stb). Elsőre a Ford Fusion-ra gondoltunk, szeretnénk kikérni véleményét az autóval kapcsolatban,milyen motort érdemes választani, illetve ön, esetleg mit tudna még ajánlani.
Válaszát előre is köszönjük!
Üdvözlettel: Anikó
Kedves Anikó!
Nem rossz a Fusion, de az én szívemhez egy Focus közelebb áll, ha már a Fordokat nézegetik. Lényegesen autószerűbb, jobb a futóműve. Megbízható autónak számít, az 1.6-os változó szelepvezérlésűeknek (VCT 116 LE) van gondja néha ezzel a rendszerével, de a 101 lóerős, illetve az 1.4-es motoroknál ez a hiba nincs.
Amúgy egy szög egyszerű autó, én inkább ezt venném, de a Fusionnel sem lőnek mellé. Motorok közül mindenképp benzinest vennék ilyen kis futáshoz. Az 1.6-os már normálisan mozgatja ezt a kasznit, de az 1.4-es is elég az átlagos helyváltoztatáshoz.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző,
Azt már megtanultam öntől, hogy állapotot vásárolunk, de azt nem tudom és kérem erre adjon választ, hogy ugyanakkora összegből, azonosan jó állapotú gépkocsit feltételezve, mi a jó választás: ha idősebb, de értékálló gépkocsit választunk, vagy ha fiatalabb, de értékét gyorsabban vesztő gépjárművet választunk.
Csak egy példa:
kivalló állapotú, de értékét jobban tartó 1999-es Volkswagen Golf vagy fiatalabb, de értékét kevésbé tartó 2005-ös Chevrolett Lacetti.
Hogyan lehet ezt eldönteni?
Köszönöm válaszát.
Imre
Kedves Imre!
Már a Lacetti sem a fiatalabb, de értékét gyorsan vesztő kategória. Nagyjából 500 ezer forint körnékétől indulnak a 2005-ös autók, innen már olyan gyorsan hova veszítsen az értékéből? A hármas Golfnál arra figyeljen, hogy ez a típus szeret rozsdásodni, de a széria végéről jó eséllyel lehet kifogni megkíméltebb példányokat.
A Lacettinek rendszeresen hámlik a festék a kilincséről, ami ugyan csúnya, de ennél nagyobb bajunk sose legyen. Egy barátomnak van egy, amit újonnan vett. Most tart 250 ezer körül, de komoly baja még nem volt. Egyikkel sem fog nagyot bukni már, azt vegye, amiből jobbat talál.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Milyen típusokat nézegessek, ha a következők a szempontjaim:
- Legyen új hatású (ez nyilván nem kifejezetten típusfüggő), nagyjából 3 évesre gondolok. Tudom, állapotot veszünk, és lehet ennyi alatt lelakott vagy 8 év után patent.
- 2,5M-ért keresek, de 3M-ig értelmesen fel lehet menni.
- Legyen tágas vagy ha kisebb, akkor kombi.
- Egyterű és "terepjáró" kizárva.
- Nem szeretnék skodát.
- Éves futás 12e-15e Km, de ennek ellenére viszonylag sok időt töltök az autóban.
- Legyen biztonságos.
- Legyen belőle választék.
Köszönöm a tanácsot!
Kedves Kérdező!
Ilyen éves futáshoz vennék valami egyszerű szívó benzines autót. Először a Kia Ceed és a Hyundai i30 jutott eszembe. Nagyon megbízható autók, közös műszaki alappal, csak olajat és féket kell rajtuk cserélni. A másodiknak a Ford Focus-ra gondoltam, szintén megbízható autó, jó futóművel. Korábban nagy mennyiségben kerültek elő a volt rendőr autók, ezek akkor jól alávágtak az áraknak. Most ismét sok van a piacon, de ezek könnyen megismerhetőek. A koreaiakból kisebb a választék, mert inkább magán vásárlók vették, akik még nem adják el még ennyi idősen. A Focus tipikus cégautó, ebből nagyobb mennyiséget vettek, de a magán vásárlók körében is nagyobb ismertségnek örvend, mint a Ceed és az i30.
A tágasság fogalmával nem tudok mit kezdeni, mert nem tudom, hogy ön mekkora, de ezekben az autókban az átlag méret szerintem bőven elfér, de még én is a 190 centimmel. A három éves korhoz sem ragaszkodnék, mert csak magát szorítja szűk keretek közé. Itt van a találati lista, ha három éves korig és 2.5 millióig nézzük az autókat, illetve ha három millióig. Előkerülnek a kis TSI-k (nem vennék magamnak) és az alul motorizált 1.2-es kisautók, illetve az 1.4-es ólom súlyú J Astra. Na az hasít, mint giliszta a bazaltban, és a világ legdöglöttebb gázpedálja van benne. Lemennék öregebb évjáratokhoz, és néznék valami száz lóerő fölötti autót.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
23 évesen első autóm vásárlása előtt állok. Mindenképpen ferde hátú típust szeretnék. Néztem Mazda 3-as és Toyota Corollát, mindkettőből az 1.6-os, 2004 körüli verziót. Tudom, hogy a japán kocsik eléggé megbízhatóak, ezért esett ezekre a választás. Viszont megtetszett a Mercedes C180 Sportcoupe (143 Le) szintén ebben az évjáratban, nem tudom ezzel mik a tapasztalatok, az erősebb motorja miatt ezt is számításba vettem.
A keret maximum 1,4 millió forint. Elsősorban ezt a 3 típust nézegettem, de ha más ajánlatot is szívesen veszek. Köszönöm válaszát!
Kedves Kérdező!
A Mercedesre ezekben az évjáratokban már jellemző némi rozsdásodási hajlam, amúgy nem számítanak problémás autónak. A Mazda 3 és általában az ilyen idős Mazdák szintén nem ellenségei a vasoxidnak, sőt egyes esetekben, mintha vonzanák a rozsdát. Ebből a felsorolásból én a Corollát venném elsősorban. Beton biztos technika, szinte agyonüthetetlen, és a rozsdásodás sem jellemző rá annyira.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Közel 18 éves (általunk 4 éve használt) Suzuki Swiftünket cserélnénk le, kicsit komfortosabb, jobban felszerelt, benzines autóra. A család 4 főből áll, napi 20-30 km-es, 1-2 havonta 2-300 km-es használatról lenne szó.
A keretünk 500-700 000 forint. Klímát és 4 vagy 5 ajtót szeretnénk bele, de elméletileg egy tágas 3 ajtóst sem zárnék ki, mert még nem olyan nagyok a gyerekek. 10 éves vagy annál nem sokkal öregebb autókat nézegettem. Több Fiat Stilo is van a környéken, amik a fentieknek megfelelnek, és jól felszerelt, kicsit "pofás" autóknak tűnnek számomra. Emellett még a Skoda Fabia tűnik reális alternatívának, az "új" Suzukik jellemzően drágábbak és nagyon kicsi a csomagterük, az Ignist nem javasolják ismerősök.
A kérdésem lényege, hogy bevállalható-e egy Stilo vagy a "biztosabbnak" tűnő Skoda Fabiák és Opel Astrák felé elindulnom? Nyitott vagyok egyéb javaslatokra is! :-)
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv,
Matyi
Kedves Matyi!
A Stilo annak idején az olaszok válasza lett volna a Golfra, de valamiért nem jött be a húzás. Minőségi ugrás volt a Bravo/Brava után, ez már tényleg egy jobb autó volt. Én meg merném venni a Stilót, sokkal nagyobb a hely benne, mint egy Suzukiban, rendes motorok vannak benne, és 500-700 ezer környékén már tényleg normálisabb autókat lehet venni.
Üdv: