Kedves Nepperűző!
Az iránt érdeklődnék, hogy Ön szerint 3 fős családnak átlagos használatra évente 5-6 alkalommal kicsit hosszabb útra melyik a jobb választás: Kia Ceed, Honda Jazz vagy Hyundai i30?
Mennyire elég ezekhez az autókhoz az 1,4-es motor? A Kia és Hyundai plusz 26 lóereje erősebbnek érződik-e annyival? A ráfordítható keret olyan 1.8 millió körül lenne ebbe ha jól néztem 2007-2008-as évjáratok férnek bele.
Kedves Nepperűző!
Naponta négyszer vagy nyolcszor megyek ca. 5 km-es utakat városban, miközben 1-3 órát állok egy helyen. G Astrám ezt 12 l/100km-el teljesíti, nem is csodálom. Le akarom cserélni az Astrát, mert öreg, és minden baja van. Prius II. is felmerült.
Kérdésem:
Azt már kinyomoztam, hogy a diesel, vagy a gázos autó nem jó lépés. A Toyota hibriddel jól járnék? Havi átlag 1000 km-t megyek.
Kedves László!
Sajnos ezzel a kérdéssel nem tudok mit kezdeni. Az apukámnak 1,3-as automata Swiftje van, ugyanígy használja, és tíz litert fogyaszt neki a Suzuki. Ha hosszút megy, akkor elég neki hat liter is.
Léteznek állófűtések benzines autókhoz is, ezzel elérheti azt, hogy a hűtővíz meleg legyen, és ne állandó szívatóval menjen a jármű. Ennek két variációja van, az egyiknél beprogramozza, hogy mikor akar indulni, és addigra felfűti a vizet, a másiknál egy távirányítóval indítja el a folyamatot. Van amelyik az utasteret is felfűti, és már meleg autóval indul útnak télen. Ezek a rendszerek sem levegővel mennek, hanem a tankban lévő üzemanyagot használják el, így többlet fogyasztást generálnak, de korántsem akkorát, mint a hideg motornál tapasztalható. Ezzel eléri, hogy részben meleg legyen a motorja. Itt a hangsúly a részben melegen van.
Sokan azt hiszik, hogy ha a vízhőmérő középen áll, akkor már meleg a motor. Ez nagyon nem így van. Ekkor még a motorolaj nem meleg, és a blokköntvény sem. A motor az üzem meleg állapotát csak tíz-húsz, esetleg még több kilométer megtétele után éri el. Ez függ a külső hőmérséklettől, a motorolaj mennyiségétől, a vezetésünk tempójától, illetve az adott motor fajtájától, hogy mennyi veszteséghőt termel. A motor akkor meleg, ha a hűtővíz, a motorolaj és a teljes motorblokk egyenletes hőmérsékleten van. Innentől szinte mindegy, hogy mit csinálunk a motorral, kinyomhatjuk a szemét, baja nem lesz, feltéve, hogy nem tartottuk be azt a marhaságot, hogy a gyári előírásnak megfelelően harminc ezrenként cseréltük az olajat.
Olvassák el Göbölyös Zsolt írásait a hideg üzemről és a hideg indításról, ha eddig nem tették volna, és kezdjék eszerint használni az autójukat. A célként kitűzött öt literes fogyasztást ebben az életben nem fogja elérni ezzel a fajta használattal, de egy Prius-szal azért közelíthet hozzá. A japán benzines motorokra jellemző, hogy nagyon gyorsan melegszenek, és már egész kis távok (1-2 kilométer) megtétele után meleg a vizük (nem a motor). A Prius-nál viszont pont az az eset van, hogy amint elveszi a gázt, azonnal leáll a motor, tehát nem melegszik. Ilyen üzemben még sosem használtam Prius-t, de a G Astrához képest szerintem literekkel jobban járna, és be tudna menni bőven a tíz literes fogyasztás alá. Az ideális autó az ön esetében egy elektromos autó lenne, de ezek még jellemzően nagyon drágák használtan is. A franciáknak volt régen teljesen elektromos Peugeot 106-osa, ezekből elvétve felkerül a használtautós portálokra egy-egy másfél millió környékén. Ha esetleg belefut egy ilyenbe, célszerű az akkumulátorok állapotát ellenőriztetni.
Tisztelt Becsületesnepper!
Kedves Dániel!
A Suzukinál nem sok minden van, ami olcsóbban fenntartható, itt a rozsdásodásra kell elsősorban odafigyelni. A hűtő alatti kereszttartó szinte biztosan korrodált lesz valamilyen szinten, de a küszöbökön is előfordulhat némi rozsda. A békalámpás Corolla hasonlóan probléma mentes autó, csak egy kicsit igényesebb köntösben. Apukámnak is ilyen volt. Egyszer lehetőségem volt kibontani egy totálkáros autóból a szervó szivattyút, generátort, önindítót és hasonlókat, majd eltettem boldogan, hogy milyen jó lesz a fater autójába tartalékba, ha esetleg... Na ez volt kb. nyolc éve, azóta porosodnak a polcon, mert persze soha semmi nem romlott el a kocsin. A Mazdánál a rohadó hátsó kerékív olyan védjegy, mint Kozsónál a tincs, de amúgy jó autók.
A háromból a Suzuki fogyaszt a legkevesebbet, ehhez a legolcsóbb az alkatrész, ha netán kellene valami. Ennyiért már nagyon jól felszerelt, rozsdamentes, megkímélt példányokat lehet találni. A Corolla többet eszik valamivel és az alkatrészek is kicsit drágábbak, de el ez sem fog romlani, csak legyen benne víz és olaj. Ha csak egyedül használja, akkor Suzuki, ha néha többen is utaznának vele hosszabban, és néha kell a csomagtér, akkor Corolla.
Tisztelt Nepperűző!
38 éves családapa vagyok három gyerekkel: 9 és 6-6 évesek. Nos, egy olyan tágas családi kombira gondoltam, ami 3 millió forint körül megkapható, a kora 4-5 év. Városi, kisebb mértékben vidéki használatra.
Szóba jött:
- Renault Laguna III
- Opel Insignia
- Ford Mondeo
Mindhárom leginkább a kétezres dízelmotorral.
Úgy tudom, ezek az autók futásteljesítménye elérte azt a határt, amikor kezdenek előjönni a komolyabb problémák, kiadások. Gondolok itt a kettős tömegű lendkerékre, turbó hibákra, porlasztó csúcsokra, szelepekre stb. Illetve utána járva sok autónak, kiderül, hogy a legtöbbjük agyonhajtott céges autó, vagy bérautó volt (mindegyiket úgy hirdetik, hogy első tulajdonostól, ami végül is igaz is lehet). Szóval szempont a kényelem, a gazdag felszereltség, a külcsín, de félek a behitelezés utáni több százezres javításoktól. Így most tanácstalanná váltam. Ezért fordulok Önhöz, talán tud segíteni valamilyen hasznos tanáccsal.
Kedves Zoltán!
A Ford Mondeo kint is tipikus cégautó, nagyon sok közöttük a licit oldalakról vett tekert órás darab, de persze lehet találni olyat, ami nem ilyen, csak sok utána járással. Amúgy jó autó, ebben már egy PSA HDI, nem a régi Delphi befecskendezős förtelem.
Ha dízelt vesz, akkor ezekkel a költségekkel számolni kell, ezt a békát le kell nyelni, vagy szívó benzinest kell venni. Kettőstömegű most már esetenként azokban is előfordulhat, de a többi problémától megszabadulhat. Ha dízelt vesz és jellemzően városban használja, akkor fokozottan lekormolódhat az EGR szelep, illetve a turbó változó geometriája, ezzel jár a városi harc. Mérlegelje, hogy melyik ujját akarja megharapni. Ebből a háromból én a Mondeót venném.
Tisztelt Becsületesnepper!
Megváltozott életkörülményeimre tekintettel be kell szereznem egy SUV-t. Eddig felső-középkategóriás autóim voltak, csak szedánok. 2007-2010 közötti évjáratban gondolkodom, ahogy nézem ez az az évjárat, amit még hajlandó vagyok megfinanszírozni ebben a kategóriában.
Csak 4x4-es SUV-k érdekelnek, és mivel a franciák sajnos nem gyártanak ilyen kategóriát, a Volvohoz még nem vagyok elég öreg, japánt pedig nem akarok, szóval kérlek, ezeket ne is ajánlj. Kérdezem, hogy a címben jelölt három lehetőségem (Q7, X5, ML) közül melyiket javasolnád a leginkább?
Kedves Zsolt!
Kedves Nepperűző,
22 éves nő vagyok. Jelenleg egy 1997-es Twingóm van, amit szeretek, de nem egy erőmű. Munkába járok vele minden nap és lakott területen kívül is kell mennem 10km-t, az előzést viszont nagyon meg kell gondolni. Japán autókról jókat hallok: erő/fogyasztás.
Szeretnék valamivel erősebbre váltani. Vezettem 1.3 Swiftet, kevesebb mint 10 lóerővel több, de sokkal erősebbnek érződik, (talán elég is lenne). Néztem Golf 3 1.6 /75le/ benzint, 98 körüli Coltot 1.3 /75le/, Suzuki Balenót 1.3 /86le ha jól emlékszem/,1.3 Swiftet /67le/. Más is szóba jöhet, nem ragaszkodom ezekhez, de első sorban benzines legyen. Nem családi autót szeretnék, a keret 400.000 ft, nem új autót keresek, de ne is kelljen minden hónapban a fizetésem rákölteni.
Leginkább a Baleno tetszik, de nem egy népautó. Esetleg véleménye mi lenne róla? Szeretném kérni a véleményét, számomra mi lenne a legideálisabb választás.
Kedves Kérdező!
A Baleno egy jó kis autó, egyedül a bölcsője a kritikus pont, ez az alkatrész sláger a bontókban, előjegyzés van rá. Swiftből ennyiért már válogatni lehet az 1.3-as klímások között. Nagyon megbízható, agyonüthetetlen technika, csak olaj és víz legyen benne. Az első kereszttartónál a hűtő alatt és a küszöbökön szokott elsősorban rozsdásodni. Ebből fogja a legnagyobb választékot találni.
A Colt egy kicsit igényesebb autó, mint a Swift, és műszakilag ugyanolyan megbízható. A felsorolásból kimaradt, de megemlíteném a bakancs Micrát, sokkal kulturáltabb autó, mint a Swift. Ezek után én lebeszélném a Golfról, egyszerű, megbízható autó, de a japánok sokkal kifinomultabbak.
Tisztelt Becsületesnepper!
Pár hónapon belül le szeretném cserélni a jelenlegi 8 éves Renault Thalia-mat. Indok: A gyerkőc mellett kényelmesebb egy kombi. Ami szempont: Kényelem, jó fogyasztás (nem vagyok egy sportos vezető, de a jelenlegi 75 LE kicsit kevés néha) és hosszútávú megbízhatóság.
Mindenféleképpen benzinest vennék. Keret: 3-3,5 millió. Opel Astra J-t néztem ki magamnak viszont az ilyen fiatal autókban egyre több az elektornika így a meghibásodási esély is. Esetleg ebben az árkategóriában érdemesebb egy régebbi magasabb kategóriát? Gondolkodtam Audi, BMW kombin, de ott az alkatrészek drágábbak. (gondolom)
Szóval fiatalabb közép kategória (2-3 év) vagy idősebb( 5-6 év) magasabb kategória?
Kedves Kérdező!
Ha a fenntartási költségeket nézzük, mindenképpen az olcsóbb kategóriát javasolnám. A prémium kategóriás autókban még több elektronika van, mert több az extra bennük, és attól, hogy egy drága autóról beszélünk, az még ugyanúgy elromolhat. Könnyen előfordulhatnak olyan drágább meghibásodások, amiknek a kijavítása is prémium kategória lehet, de a normál karbantartás is drágább lesz. A J Astrával az a bajom, hogy nehéz, mint a sár, ebből adódóan, hacsak nem valami erősebb motorral veszi, akkor lomha is. Az Astra helyett vennék valami távol keletit, Hyundai-t, Kiát vagy Hondát, de ha az Opel tetszik, akkor hajrá.
Kedves Nepperűző!
A következő kérdésben szeretnék tanácsot kérni esetleg érvet, ellenérvet. Eljött egy pillanat, ami minden autószerető férfi életében bekövetkezik, amikor elindul a bogár és mindenféle racionális döntéseket félretéve szeretne, akar egy olyan autót venni, amire mindig is vágyott. Volt 2005-ös 1.5 Almerám most pedig 97'-es Volvo S40 1.6 al járok. Mindkettővel elégedett voltam, vigyáztam rájuk és tudtam cserébe mit várhatok tőlük. Most szükségem van egy olyan autóra amiben fülig ér a szám, szívesebben költök rá mert örömet okoz és a legfontosabb,hogy megbízható,biztonságos legyen.
A stílusomhoz, szívemhez a tárgyban említett két típus áll a legközelebb. 97' körüli Volvo S70 2.4 5 hengeres szívó 170 lóerős manuális váltóval, vagy a piros sarokban Nissan Maxima 3.0 V6 automata. Nem vagyok milliomos, viszont nem munkába járáshoz kell, évi 10 ezer km-t teszek meg normális üzemi körülmények között, havi egy két autópályázással így nem a fogyasztás a mérvadó. Tudomásul veszem,hogy mindkettőre költeni kell, pláne ebben az évjáratban,kategóriában de szeretném tudni úgy 550~600 ezer forint vételárig mire számíthatok. Hogy melyik felé húz a szívem, szándékosan nem árulom el.
Válaszát megköszönve maradok tisztelettel:
Kedves Balázs!
Az S70-es Volvo 2.4-es szívó benzinese nagyon tartós motor, és nem fogyaszt olyan sokat, mint azt az emberek elsőre gondolnák. A karosszéria még mindig szép tud lenni, de a belseje elég csúnyán öregszik. Az ajtókárpitokon 101%, hogy a műbőr borítás már levált, a bőrösök ülése szanaszét repedt, de a félbőrösök műbőrje is. A plüss belsők sokkal jobb állapotban maradtak, csak sajnos kevés van belőlük. Vályi Pistának is volt egy turbós benzinese, nekem V70-es dízeljeim voltak, mindketten nagyon szerettük a karakterüket.
A Nissan Maxima, mint az összes ilyen nagy japán limuzin alapvetően Amerikának készült, a dizájnjuk is olyan. Műszakilag egy finoman működő technika, és kifejezetten megbízható. Némi rozsdára lehet már számítani mindkét esetben, de nem törvényszerű. A hazai piacon alig van belőlük, ezért nem lehet nagyon válogatni. Én megnéznék mindkettőből több darabot, és azt venném, amelyikből jobb állapotút találnék.
Kedves Nepperűző!
Az idei évben autó vásárlás előtt állunk. Városi használatra, két gyerek mellé keresek autót. Nincsenek autószerelői ambícióim, fontos az egyszerű, és megbízható technika. Mindenképpen benzines, 1,4-1,6 motorban gondolkodom. Lehetőségeim 1,8 millió forintig terjednek.
Két lehetséges jelöltem van. Mazda 3, ami megbízhatónak mutatkozik olcsón, de kicsit szűkös, és mutat némi rozsdásodási hajlamot a hátsó kerékíveknél. Illetve Toyota Auris, ami belül nagyobb, és a kisebb motorok vezérműláncosak ha jól tudom. Kérdésem az lenne, ha azonos állapotot feltételezzünk, melyik lehet a biztosabb választás. Érdekelne esetleg más alternatíva is,más szemszögből.
Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel
Attila
Kedves Attila!
Ha azonos állapotot feltételezünk, akkor nekem a Mazda 3 szimpatikusabb. A Mazdáknak sajnos ez a rozsdásodási hajlam a legnagyobb bajuk, de nem csak a hátsó íveken, hanem az ajtók peremén is előfordulhat, csak egy kicsit később. Ennyi pénzért viszont már lehet találni rozsdamentes Mazda 3-ast, és egy alapos üreg és alvázvédelemmel meg lehet előzni a későbbi bajokat.
Az Auris-ra ez nem jellemző, úgyhogy emiatt nem kell aggódni, de szerintem a Mazda jobb autó. Ha más is szóba jöhet, akkor ajánlanám még a Kia Ceedet vagy a Hyundai i30-at is.
Tisztelt becsületnepper!
Egy 1.6-os, 2004-es Focust szeretnék lecserélni. Nézegettem Focusokat is, Mondeokat is, és elkeserítő a benzinesekből a választék (évi max. 15 ezret megyek, városban). Az utóbbi időben beleszerettem a Toyota Camrybe (2.5 benzines). Nem tudom ezektől mennyire kell félnem.
Népítéletben egy cikk szól a benzinesről, a többi csak hybridről szól. Kell e félnem az alkatrész utánpótlástól, ezek árától? Mennyivel lesz magasabb a fenntartás a Focus után? Az itthoni szerelők mennyire értenek hozzá? Igaz a városi 13-14l fogyasztás? Vagy inkább ne álmodozzak, és vegyek egy 2.0-ás Mondeot?(1.6 gyengének tűnik ekkora autóhoz) Kb. 3-3,5m-t szánnék az új autóra.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel, Tamás
Kedves Tamás!
Benzines Mondeóból valóban nincs nagy választék, de 2.5-ös Camryból még kisebb. Így elsőre nem találtam a hahu-n és a mobilén egyetlen darab 2.5-öst sem. Ha 3-3.5 millióról beszélünk, akkor azok 2.4-esek, már mind hybridek, és 2007-től gyártották őket, és a fogyasztásuk messze tíz liter alatt van.
A szervizeléstől nem kell tartani, vannak kifejezetten erre ráállt szerelők, de egyébként sem egy elromlós fajta. Jellemzően csak karbantartásról beszélünk, arra viszont nagyon oda kell figyelni, és az alkatrész ellátás is megoldható feladat. Ha mégis létezik 2.5-ös csak benzines Camry ebben az érték határban, akkor felvállalom hogy én tévedtem.
Tisztelt Nepperűző,
Láttam egy P-s rendszámú hirdetett autót, azt írjak, az összes külföldi okmánya megvan a forgalomba helyezéshez.
Ez a gyakorlatban mit jelent, ha vennék egy ilyen autót a vevő leszereli a P-s rendszámot és addig nem tudok vele 'hazamenni' amíg nincs forgalomba helyezve ?
Válaszát Köszönöm!
Benjamin
Kedves Benjamin!
Amíg nincs magyar rendszáma, addig nem tudja használni az autót. Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy megnézi a portékát, kipróbálja, lefoglalózza, a kereskedő pedig forgalomba helyezi az autót. Amikor már van magyar rendszáma, akkor kifizeti a vételárból fennmaradó összeget a kereskedőnek, és ellovagol a naplementébe.
Tisztelt Becsületesnepper!
Kedves Kérdező!
Nem tudom elképzelni, hogy az 1.2 millió forint alatti ársávban csak francia autók lennének. Gondolom tartozik hozzá valami évjárat korlátozás is, amit kitalált magának, mint például 2006-osnál ne legyen öregebb, de a levelében nem említette, azért vannak csak franciák a listáján. Na ezt kéne gyorsan elfelejteni. Leírom ezeregyedszer is, nem évjáratot, hanem állapotot veszünk. Mi van, ha 2004-es, de olyan patika, hogy a halottnak is feláll tőle? A C4 nem tartozik a kedvenceim közé. A néhány tízezret futott autók gazdáinak tetszik, de a vélhetően ön nagyobb futással venné.
A 307 SW már közelebb áll a szívemhez, de a népítéletben ez sem szerepel különösebben jól. számomra sokkal inkább a rendes autó benyomását kelti. Ismeretségi körben ilyen autó, néhány kisebb elektromos problémán kívül nagyobb gond nem volt vele, de én is használtam ilyet kb. tizenötezer kilométeren keresztül, különösebb izgalmat nem váltott ki belőlem, de egyáltalán nem volt rossz. A kettő közül én a Peugeot-t venném. Ha másról beszélünk, akkor vennék egy öregebb Corollát, az sem izgalmas, de legalább ritkán romlik el.
Tisztelt Becsületesnepper!
Adódott egy lehetőség. Az ismerősöm eladná az újonnan, szalonból vásárolt 2008-as VW Jettáját. A régi ismeretségre miatt nekem ideadná 1,5 millióért. Az illetőt már régóta ismerem, becsületes korrekt ember, ezért azt is tudom, hogy az autó egy baleset során felborult. Megdobta egy valamiféle "dudor" az úton, a levegőben átfordult és a tetejére esett. 7000 km volt ekkor benne, műszakilag semmi baja nem lett. A tulaj pénzt nem kímélve javíttatta meg, ez akkor 1,2 milliójába került. Most 85.000 km-el adná el mivel új autót vásárolt.
A kérdésem az, hogy merjem megvásárolni vagy sem? Használtam az autót, szépen megy, csendes, semmilyen zaj nem hallatszik menet közben, nagy sebességnél is stabil. Végig időben volt szervizelve, a legkisebb problémát is rögtön orvosolták. Vajon érdemes-e az autóvol történtek tudatában is belemenni?
A válaszát előre is köszönöm
Tisztelettel:
R
Kedves Kérdező!
Látni kellene, hogy mennyire volt a kocsi tetőn. Van különbség, hogy felborult, és egy picit meghuppant a tetőlemez, vagy a tető belevert a féltengelybe. Mindkettőt meg lehet javíttatni 1,2 millióból, csak a javítást elvégző műhely kérdése, hogy hol mennyibe kerül. Ha nem volt nagyon tetőn, akkor megveheti, ennyiért jó ajánlatnak tűnik.
Tisztelt Nepperűző!
Előre is köszönöm a megtisztelő válaszát!
Kedves Máté!
A Civic VTI tökéletes lenne erre a célra, de sokat közülük kukára törtek korábban, sokat pedig "jó ízléssel megáldott aranykezű" telepi srácok szereltek fel hótolóval és kamu légbeömlővel, azonban nincs kizárva, hogy talál jót, csak utána kell járni. Nagy eséllyel lesznek lyukra futások, de ha kivárja, akkor találhat gyöngyöt a szemétdombon. A 96-tól gyártott Prelude szintén nagyon megbízható technika, csak nagyon kicsi a választék belőle, és menetteljesítményében nem hasonlítható össze a VTI-vel.
A Celicából sok az 1.6-os, azokat sportossággal kevésbé lehet megvádolni, inkább a két literest venném ebből, de alig van. A rozsdára kell odafigyelni a kora okán. Én egy VTI-t vennék elsősorban a megadott típusok közül, de ha más is jó, akkor elgondolkodnék ezeken is. A négy ülés ezekben is megvan, és huncutok szintén.
Kedves Becsületesnepper!
Autóvásárlás előtt állok, de nem konkrét autóhoz kapcsolódó kérdésem lenne.
Miért van az, hogy a neten meghirdetett autók többségénél - függetlenül, hogy kereskedő, vagy magánszemély hirdeti - kitakarják a rendszámot? Gondolom lehet olyan, hogy épp nincs forgalomba helyezve az autó (bár ezt külön lehet jelezni a hirdetésben), de azt jól sejtem, hogy sokszor ez valamilyen takargatnivaló miatt van? Például a rendszám birtokában akár utána is lehet járni egy autó szerviztörténetének és ezt akarják elkerülni?
Tehát joggal vagyok bizalmatlan a rendszám nélkül, vagy kitakart rendszámmal hirdetett autók iránt, vagy van ennek természetes magyarázata?
Előre is köszönöm a válaszát,
Lilla
Kedves Lilla!
Külföldön is sokszor kitakarják, mert ott a rendszám a tulajdonosé nem az autóé, és személyes adatnak tartják, emiatt tesznek így. Sokszor még telefonszámot sem adnak meg a hirdetésben, és csak e-mail-en lehet velük felvenni a kapcsolatot, és ha úgy ítéli meg, hogy külföldi az érdeklődő, akkor nem is válaszolnak. Itthon is bizalmatlanságból nem adják meg a rendszámot, de van amikor tényleg sáros az autó, és azért, hogy ne lehessen lekérdezni. Csak emiatt nem zárnék ki egy hirdetést.
Üdvözlöm!
2002-es Citroen Xsara HDI gépkocsival rendelkezem, az órájában 250 ezer km van, ebből én tettem bele 90 ezret. 13000 km-enkénti olajcserével. Szerkezetileg kiváló állapotban van az autóm.
Új munkahely miatt gyakran kellene utaznom, 90%-ban autópályán. Ez heti 1200 km lenne kb, vagyis évi 50-60 ezer km menne az autóba. Érdeklődnék, hogy mennyiben számíthatok az autómra ilyen távok mellett? Önnek több tapasztalata van a HDI-k megbízhatóságát/tartósságát illetően. Érdemes egy újabb autót vásárolnom kevesebb futásteljesítménnyel, vagy tervezhetek - természetesen rendszeres karbantartás mellett - akár 4-500 ezer km-ig is vele?
Köszönettel, János
Kedves János!
Én nem aggódnék a HDI miatt, nagyon jó konstrukció, ennél többet is elmennek megfelelő karbantartásaal. Én levinném az olajcsere intervallumokat 10 ezerre, és hajtanám tovább. A hátsó híd tönkremenetele várható, ha még nem lenne túl rajta.
Tisztelt Becsületesnepper!
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv!
Ákos
Kedves Ákos!
A Suzukik híresen nem romlanak el, az SX4 sem, és már nem az a vékony lemez bódé, mint az első Swift volt. Én még nem jöttem lázba tőle, de ha önnek ez tetszik, rosszul nem jár vele. A belsejével nem vagyok kibékülve, tele van kemény műanyaggal, emiatt kissé barátságtalan nekem.
A G Astra sem rossz kocsi, de szerintem a Suzuki 1.2-1.5 millióért már lehet venni egy jó Focus II-est is, ami nagyságrendekkel jobb autó, mint a G Astra. Én a Focus-t többre tartom, és az sem egy elromlós fajta. Én egy Focus-t vennék, de az ön által említett kocsikkal sem jár rosszul.
Tisztelt Becsületesnepper!
Eddig Peugeot 406-osaim voltak, kettő. A mostani 2.2-es benzines, full extrás és tudom, furcsa, de szeretem. Ugyanakkor egy kicsit már elegem lett belőle, a sok (egyre több) bosszantó hiba miatt.
Autót vennék. Hosszabb utakra használom, országon belül, hetente többször. Városban szinte alig,(lakás - óvoda - lakás, néha bevásárlás). Tudom, dízelben kellene gondolkodnom, de benzines párti vagyok. Max. másfél milliót szánok rá. De ez tényleg a plafon.
Fontos, hogy legyen benne némi erő (a Peugeot 160 LE és megy is ha úgy akarom), ne hagyjon az út szélén, kényelmes legyen, tempomat, klíma, stb... és a szerelőmet sem szeretném sokszor látni, bár szimpatikus és jól kijövünk.
Amiket eddig nézegettem: Ford Mondeo, Ford Focus az erősebb motorokkal, Volvo S 80, VW Bora, Seat Toledo. Nyitott vagyok sok felé és sok félére. Előre is Köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel:
Zsolt
Kedves Zsolt!
A Volvo S80-asból a 2.4-es szívó benzinest venném, azzal van a legkevesebb baj, és az fogyaszt a legjobban is a benzinesek közül. A VW Borából a 2.3-as V5-ös motor van ami nagyobb, de olyat még csak hirdetésben láttam, semmi tapasztalatom sincs vele, illetve az 1.8-as turbó motor motor jöhet még szóba, de az nem tartozik a kedvenceim közé, egy jó szívó motor sokkal jobb tud lenni. A Seat Toledóra ugyanaz vonatkozik, mint a Borára, hiszen ugyanazokból az alkatrészekből van összerakva.
A Ford nagyobb szívó motorjaival nem szokott nagyobb galiba lenni megfelelő karbantartás mellett, és a Focus futóműve nagyon jó. Ha szeretne egy érdekes autót, ami megy is, akkor nézzen meg egy 2.2-es Honda Accord Type-R-t, a 99-203-ig gyártott szériából. Bitang jó autó, megy is, és nem romlik el. A hátránya, hogy alig van belőle, de ha türelmes, akkor talál belőle épkézláb autót. Ha ebből nincs akkor a kisebb motorosok is jók lehetnek nagyon. Egy Boránál, Toledónál sokkal jobb.
Kedves Nepperűző!
Első autóm megvétele előtt állok. A keret viszonylag szűkös, nagyjából 700-800 ezer ft-ot szánnék a járgányra. Nincsenek hatalmas elvárásaim, de szeretnék egy komfortos, jó kiállású autót, amelyet főként városban használnék. Hétköznapokon munkába járáshoz, hétvégén pedig leszaladni vele vidékre a családhoz.
Nézegetve a felhozatalt, a 4-es Golfokon és Skoda Fabiakon túl láttam, hogy ilyen áron már akár 2001 körüli kis BMW 316-os compactot is kínálnak eladásra. Megéri az említett középkörú német csodára benevezni? Mennyire drága egy ilyen fenntartása, feltéve hogy sikerül ilyen áron jó állapotút találni? Ennyiért lehet egyáltalán?
Vagy maradjak a realitások talaján és vegyek egy unalmas, fiatalabb Golfot, amiből már így is áll 8 a ház előtti parkolóban és ha önszántamból mégis sz*pásra vágynék vegyek egy calippot?
Előre is nagyon köszönöm,
K
Kedves Kérdező!
A BMW Compact egyáltalán nem tartozik a csodák közé, az egy nagyon egyszerű autó, különösen a mai autókhoz képest. A 316-os motor nem egy ördög, a 318 ti lenne a legjobb választás ebben a kaszniban: jól fogyaszt, és jól megy. A rozsdára kell odafigyelni, mert a lakatos munka és a fényezés kerül a legtöbbe, de lehet ennyiért már tényleg jót venni. A fenntartása nem különösebben drága, minden van hozzá az autós boltokban normális áron.
Tisztelt Becsületesnepper!
Feleségem 2008-as Suzuki Swiftjét cserélnénk nagyobb autóra. Két gyermekünk van, jól jönne a használható csomagtartó méret. Ezen túl feleségem gyakran jár rossz minőségű, kátyúkkal teli országúton (bár Magyarországon sokan vagyunk így) így kompakt városi terepjáróban gondolkodunk, de fronthajtással (meg persze az is benne van, hogy szinte minden anyuka ilyennel viszi oviba a gyereket). Évi 10-15 ezer km-t használjuk. Néha hosszabb utakra (300-500 km) is elmennénk vele. 3-3,5 millió Ft a rászánt összeg.
Alapvetően Nissan Qashqait nézegettünk 2010 utáni verziót, 1.6 benzinmotorral magas felszereltséggel. Ebből sok a hazai autó. De aztán beültünk egy 3008-as Peugeotba és mit mondják, elvarázsolt bennünket. Ebből viszont az 1.6 hdi-ben gondolkodunk. A hazai kínálat nagy része viszont franciaországból behozott noha elvileg 100 ezer km alatti futásteljesítményű autó.
Szeretnék viszont hasonlóan problémamentes autós időszakot mint a Suzukival (bár félek ez már nem lesz), és elég kellemetlen tapasztalataink voltak egy 1.5 dci Megane-al, ami bizalmatlanná tesz a francia autókkal szemben. Én alapvetően japán párti vagyok, de a Nissan is a Renault-val házasodott, így egy kis tartás vele kapcsolatban is van bennem.
Önnek mi a véleménye a két típusról? A Peugeotról mint használt autóról elég kevés infót találtam a neten.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Petrik Zsolt
Kedves Zsolt!
Jó autó a 3008-as, és az 1.6 hdi is jó a megfelelő karbantartással, de a 100 ezer kilométert fenntartásokkal kezelném. Ekkora éves futáshoz és az ovijáratokhoz nem javasolnám a dízelt. Azon kívül, hogy gyorsabban eltömődik a részecskeszűrője a városi harcban, de van benne kettőstömegű lendkerék is, aminek a cseréje szintén zsebbe nyúlós lesz. Én inkább a Quashqait venném benzin motorral, teljesen jó lesz arra, amire önöknek kell.
Üdv!
A kérdés tömören: 500 ezerből lehet venni értelmes egyes Focus kombit, vagy kicsit vegyünk vissza az igényekből ilyen összeghatár mellett?
Mire érdemes figyelni a típusnál? Részemről egy korrekt F Astra is jó lenne, de a csajom megvétózta az Opelt kompletten. Esetleges alternatívák a szegmensben?
Előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Krisz
Kedves Krisz!
Az egyes Focus jó autó, de az összes ajtó alját meg kell nézni, valószínűleg rozsdás lesz, de a kerékíveken is találhat a barna veszedelemből. 500 ezerért nem várható, hogy hibátlan legyen, de ha nincs nagyon elrohadva akkor még sokáig jó lehet.
Nagyon szeretem, amikor a lányok beleszólnak az autó vásárlásba, különösen azokat a pillanatokat szeretem, amikor azzal indokolják a döntésüket, hogy "csak". Pedig az F Astra nem lenne rossz, ott a hátsó kerékíveken, a küszöbökön és a tankajtó aljánál kell a rozsdát keresni, de lehet belőlük viszonylag rozsdamenteset is találni. Esetleges alternatívák lehetnek még a Hyundai Accent 2000-től, Honda Civic, Mitsubishi Lancer, az agyonüthetetlen béka lámpás Corolla is.
Kedves Nepperűző!
Üdvözlettel,
B.Cs.
Kedves Kérdező!
A kedvenceim ezek az autók, következzék a listám nem feltétlenül a tetszési indexnek megfelelő sorrendben: Saxo VTS, Peugeot 106 S16, Suzuki Swift GTI. Mind tüzes kis autó, bennük van a bugi. Mindegyikkel az a baj, hogy kevés van belőlük, sok van mostanra teljesen leharcolt állapotban, köszönhetően a "jó kezű" fiatal pilótáknak. Nem emelném ki egyiket sem, azt vegye ezek közül, amelyikből jobbat talál.
Tisztelt Nepperűző!
Egy Suzuki Swiftem van, 94-es, 5 ajtós, fapados 1.3-as. Autócserén gondolkodom. Lényegében két márka és típus érdekel, az pedig a Ford Focus és az Alfa 147. 3 vagy 5 ajtós. Szerintem még mindig jól néznek, de egyik sem szerelem.
Ha nem jó ötlet, nyugodtan beszéljen le! Az elképzelés az árról az a kis Suzi ára (ami kb. fedi az átírást és az első kisebb szervizt) plussz félmillió forint.
A kérdés egyáltalán érdemes-e cserélni és ha igen mire kell figyelni? A Suzukinak nincs baja csak fapados és öreg. Tetszik a dízelek ketyergése bármennyire is morbid,de az évi 10-15 ezer kilométerhez feleslegesnek tartom.
Ha van más ötlete akkor mi az?-Szívesen hallgatom!
Köszönettel, Balázs
Üdv
Kedves Balázs!
A 147-es Alfa sok embernek tetszik, de műszakilag nem egy nagy csoda. Az Alfa Romeo az alfásoknak való, akik be vannak oltva, és a márka nekik szerelem. Ők ennek fejében el tudják viselni a magasabb és gyakoribb szerviz számlákat is. A Ford Focus már sokkal jobb és racionálisabb választás, de a rozsdára oda kell figyelni, mert a Focus-ok ajtaja nagyon hajlamos a rohadásra, de a kerékíveket is meg kell nézni. Elgondolkodnék egy bakancs Micrán, hasonlóan megbízható, mint a Suzuki, de sokkal igényesebb kiadásban.
Tisztelt Becsületesnepper!
Autóvásárlását tervezem és három típusra szűkítettem le a listámat. De mivel mind a három tetszik és megbízható autó hírében állnak, ezért nem tudok választani közülük.
Íme a lehetséges választások:
- Skoda Octavia RS kombi 2.0CRTDI (manuális váltóval)
- Mercedes-Benz E220CDI T-modell (W211, facelift utáni), itt lehet automata és manuális
- Skoda Superb 1.6CRTDI kombi (manuális váltóval)
A keret a vásárlásra 3.5MFt+ a felmerülő ktg-k, kiadások. Magamról annyit, hogy évi kb. 40-50 ezer kilométert vezetek fele-fele arányban városban és közúton, és fontos, hogy lehessen rá vonóhorgot rakni, mert a munkám miatt fontos. Nem nehéz a jobb lábam, de szeretem, ha azért nem gondolkozik sokat a gázpedál lenyomása után a meginduláson. Jelenleg egy W210-es 220CDI-m van, előtte meg volt 2 MKI-es Octáviám 1.9TDI-vel.
Válaszát és segítségét köszönöm,
Vilmos
Kedves Vilmos!
Ha utánfutót is akar húzni, akkor egy nagyobb motoros autót vennék. Nem tudom, mekkora futót akar vinni, de ha nem lószállítót, akkor valószínűleg elbírná az 1.6-os is, de másképp vinné, mint a nagyobb. Ha szereti, hogy megy az autó, akkor ez még egy ok, hogy ne a kisebb motort válassza.
A Mercedesnél a prémium mivolta miatt nagyobbak lehetnek az alkatrész árak, és egy esetleges automata váltó javítás is vélhetően drágább lesz, mint egy kettőstömegű lendkerék csere a Skodánál. Én egy Octavia RS-t vennék ezek közül a két literes CRTDI-vel. Az RS Octavia jól néz ki, jól megy, jól is fogyaszt, és a CRTDI-k már jobbak, mint a két literes PD-k voltak. A Skoda esetében várhatóan kisebbek lesznek a fenntartási költségek, mint egy német prémium autónál.
Kedves Nepperűző!
Üdvözlettel: Roland
Kedves Roland!
A W124-es Merciből mostanában nem láttam jót 500 ezerért, csak különböző szinten tákolt romokat. A Primera már jobb választás, a rozsdára kell odafigyelni. Swiftből már lehet venni patika állapotú, jól felszerelt, klímás példányokat. Sose romlik el, fillérekből fenntartható, olaj és víz legyen benne, onnantól semmi nem állítja meg. Én egy Nissan Micrát vennék elsőnek, ennyiért már lehet klímásat is venni, és egy jobban összerakott autó, mint a Swift. Ha ebből nem találnék jót, akkor Swiftet vennék.