Kedves Becsületesnepper!
Érdeklődni szeretnek, hogy napi-/ óradíjas alapon van-e olyan kolléga nálatok, aki megbeszélt összegért tudna segíteni autóvásárlásnál a szakértelmével, ha megvan nehány kinézett autó? (Budapesten)
Öcsém szeretne a közeljövőben autót vásárolni (500-600 ezer körül), és nem szeretnénk, ha valami kipofozott hulladékot sóznának rá...
Köszi,
Üdv,
Péter
Kedves Péter!
Rengeteg ilyen jellegű megkeresés érkezik, de több okból sem tudok ilyet vállalni. Egy ilyen autónézegetős túrával elmegy az egész nap, még akkor is, ha csak Budapesten szédelgünk. Mi van, ha egész nap autót néztünk, de az összes vacak volt, és semmit nem vettünk? Ott állunk este autó nélkül, nekem meg elment vele a napom.
Voltak már nagyon megmosolyogtató ajánlatok is. Egyik alkalommal felhívott egy úr, hogy talált Csepelen egy kocsit, menjek már el vele megnézni. Mondom neki, hogy ezzel lemegy három óra, két óra oda-vissza az út, egy órát eltökölünk, nem érek rá. Nem akartam elmenni semmiképp sem, de annyira mondta, hogy rákérdeztem mégis mennyire gondolt. Természetesen kifizetem az üzemanyagot!
Egy másik alkalommal felhívott egy fiatalember azzal, hogy Bécsben él, menjek ki hozzá, és nézzünk autókat Bécsben. Tudja, hogy Bécs messze van meg minden, természetesen kifizeti a napomat. Mégis mire gondolt? Egy húszasra. Hát bőkezűnek nem neveznélek! Nekem ez ötszáz kilométer vezetés az én autómmal, az én üzemanyagommal, autópálya-matrica, és indulástól érkezésig lehet akár 16-17 óra is. Mi van, ha nem vettünk autót? Magyarul ingyen szeretnéd, de az sem baj, ha kicsit ráfizetek. Itt lefagyott a srác. Akkor én mire gondolok? Arra, hogy nemet mondok a felkérésre.
A másik oldala a dolognak, hogy ha autót nézek neked, vagy bárki másnak, akkor az én autóim nem készülnek, az én dolgaim nem intéződnek. Egyszerűen nem lehet érte annyit kérni, hogy ez megérje. Keress rá az interneten, vannak olyanok, akik foglalkoznak helyszíni állapotfelméréssel, ez az egyetlen járható út.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Oktatáshoz választhatok két autó közül. A már meglévő 2005-ös évjáratú Suzuki Swiftem - 1,3 benzines (120.000 km) - , illetve egy 2007-es évjáratú Toyota Auris 2,0 dízel gépkocsi között - ami oktató autó most is - 220.000 km-rel.
Az Auris használatához havi nagy összegű részlet is társulna, a futamidő után pedig enyém lenne az autó.
Érdemes-e bevállalni részletet, vagy a Suzuki is tökéletesen megfelelő az oktatáshoz, bár még be kell pedáloztatni és le kell vizsgáztatni, valamint egy első lengőkar- és a klíma ékszíj cseréjét is ütemezni szükséges tavasszal?
Az autónak 2-3 évet szükséges "kibírnia" oktatásban.
Köszönettel: Andrea
Kedves Andrea!
Én inkább bepedáloztatnám a Swiftet, mintsem jöjjön a sárga csekk minden hónapban. Mi van akkor, ha valami miatt nem úgy jön a pénz, mint azt korábban gondolta? A csekk jönni fog akkor is. A tanulók biztos le fognak róla rúgni egy-két kuplungot, és egy kuplungszettet meg fog úszni 30-40 ezerből. Ugyanez az Auris esetében 70 ezertől kezdődik, és ha megy vele a lendkerék is, akkor ez több százezer forint is lehet. Én biztos az olcsóbb fenntartású csekk és lendkerék nélküli variációt választanám.
Üdv:
T. Nepperűző!
Autócserén gondolkodom de nem biztos, hogy jó ötlet. Jelenleg Mazda 323f 2.0 ditd-m van (rf4f, 210000) napi használatban. Műszakilag kifogástalan, mert figyelek az ilyesmire.
Érdemesebb lenne-e egy kis lakatosmunkát belefektetni (hátsó sárvédőívek) vagy esetleg belevágni egy másik autó vásárlásába?
Alapvetően japánpárti vagyok. Kiszemeltjeim: Mazda3 2.0 (az 1.6-ost gyengének tartom), Mazda6 1.8 vagy 2.0 benzin, esetleg hasonló Honda, de nyitott vagyok másra is. Kb. 15000/év futás, nagyobbrészt város.
Kíváncsian várom a véleményét!
Tisztelettel:László
Kedves László!
A Mazdáknak ez a hátsó ív rozsdásodás nagy problémája. A csere sem feltétlenül megoldás a rozsda gondra, mert 3-as és a 6-os is ugyanott rozsdásodik, mint az összes többi. Ezek ilyenek. Volt ugyan egy visszahívás emiatt, de nem mindegyik autó vett rajta részt, és volt amelyiknek már késő volt.
Ha talál egy teljesen rozsdamenteset, ami még nem volt piszkálva a hátsó ívnél, akkor vegye meg, és azonnal öreg és alvázvédelmet kell rá csináltatni, akkor talán megússza a következő autónál a lakatolást. A Hondák kevésbé érzékenyek a rozsdára, de ott is előfordulhat. Nagy segítség lett volna, ha megadja a vásárlásra szánt keretösszeget, mert úgy könnyebben tudnék válaszolni a kérdésére.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Első autó vásárlásához kérnék tanácsot. 35 feletti férfi vagyok, de még sosem volt autóm, de még a családban sem, nem értek hozzájuk egyáltalán. Majdnem 20 éve van jogosítványom, kábé 4000 (négyezer) km-t vezettem összesen, a barátnőm most fog jogosítványt szerezni, úh ő is nagyon képben van.
Az utóbbi években évente többször költözünk országok között is, de már nehéz tovább bírni az állandó bőröndökből élést. Szeretnénk saját széket, saját lábost, saját párnát. Nézetünk szerint mindenki, akinek van saját párnája, a világ császára.
Úgy képzelem, egy autó minden ilyen problémát megoldana. Mivel a furgon túl nagy, egy kisteherautóra gondoltam, akár kétülésesre, aminek doboz van a hátulján. Caddy, Berlingo, Yaris Verso Van, ilyesmi.
A napi használat nem volna jelentős, viszont a költözésekkor jó lenne, ha kibírna egyszerre akár 2000 km-t is, még akkor is, ha fel kell menni vele egy hegyre (mondjuk az Alpokban vagy ilyesmi). Az is jó lenne, ha nem volnának meglepetésszerű szervizigényei, mert azt hiszem, egy új helyen zéró helyismerettel macera lehet szerelőt találni. Mivel gyerekkoromban Wartburgon meg Dacián szocializálódtam, fogalmam sincs, ezek egyáltalán reális elvárások-e egy autóval szemben.
500 ezer körül költenénk rá, de legfeljebb 700 ezer körül a vásárlás utáni szervizekkel együtt. Kinézet, évjárat, márka nem fontos, és engem az sem zavar, ha valaki vízvezeték-szerelőnek néz.
Mit gondol, van értelme ennyi pénzből belevágni? Egy ilyen várhatóan 10-15 éves dobozos autónak mennyibe kerül a fenntartása? Be fogja váltani a reményeinket?
Üdvözlettel:
Róbert és Gida
Kedves Róbert és Gida!
A VW Caddy egy nagyon alacsony fenntartású autó, egyszerű, mint a faék, olcsó hozzá minden, és az 1.9 SDI motor az egyik legjobb a piacon. Egyszerűen agyonüthetetlen. Nekem is egy ilyenem van közel két és fél éve, beletettem 45 ezer kilométert, de eddig a kopó alkatrészeken kívül még semmit nem kellet cserélnem rajta. Tudok olyanról amelyik már túl van a 900 ezer kilométeren, de azt is minden nap használják. Hátránya, hogy nincs oldalajtaja, és a brutális 64 lóerőhöz egy rövid váltót kellett tenni, így autópályán a 110-es tempót szereti. Mentem vele 140-el is, de az nem tetszik neki. Ha hosszú útra mennek, akkor szívás 110-el menni. Van belőle TDI is az már sokkal jobban megy, de ennyi kevés a megvásárlásához.
A Citroen Berlingo/Peugeot Partner abból a szempontból jobb, hogy van oldal ajtaja, és a 2.0 HDI motor már megy is. Hasonlóan megbízható, mint a Caddy, csak a hátsó futóműre kell jobban odafigyelni. A sima szívó dízelek hasonlóan acélos menetteljesítményre képesek, mint az SDI Caddy.
A Yaris Verso legnagyobb hibája, hogy alig van belőle. Olyan érzése van az embernek, hogy soha nem akar tönkre menni, és normálisan lehet vele autópályán is közlekedni. A hátsó csomagtér ajtón kívül két oldalsó ajtaja van, ami megkönnyíti a pakolást. Ha hosszúkat is kellene mennem, akkor egy HDI Partnert/Berlingót vagy egy Yaris Versót vennék. A kettő közül valószínűleg a Yaris lesz a kevesebből fenntartható, mert abban nincs turbó, és a hátsó híd sem fog alatta tönkre menni.
Üdv:
Tisztelt Becsületes Nepper!
A tanácsára lenne szükségem. Friss jogsis feleségemnek szeretnék venni egy autót, amivel 2 nagyra nőtt gyerekünket is fogja szállítani, ha egy kis rutint szerez.
Egy a városban is könnyen vezethetőt keresek, ha lehet magasabb üléssel, mint egy Golfnak van, ami véd, mint egy tank, s ha mégis javíttatni kell, nem kell rá hitelt felvennem.
Manuális váltó, illetve az évi legfeljebb 10 000 km miatt bármilyen benzines motor tökéletesen megfelelne. Ideális esetben 1 500 000 Ft-ból kijön, s akkor marad egy kis tartalékom is, ha javítani kell.
Örülnék neki, ha az octáviámmal egy márkaszervizbe tudnám hordani, így néhány típusra szűkült az érdeklődésem: VW Touran, Golf Plus, Seat Altea. Ezen kívül nézegettem Nissan Qashqai-t, Corolla Verso-t.
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel, Imre
Kedves Imre!
Az ön által felsorolt típusokból inkább az 1,6-os 102 lóerős szívó motoros változatokat venném, azokkal kevesebb a gond. A Touranok hat sebességes váltójában rendszeresen ellenőrizni kell az olajszintet, mert ha alacsonyabb a szükségesnél, akkor tönkre fog menni a váltója, és kidobálja majd a hatodik sebességet.
1,5 millióért nem lehet Nissan Qasqhai-t kapni, azok inkább 2,5 milliónál kezdődnek, de a Corolla Versóból is csak az első generáció jön ki, és azok alapján, hogy miket nézeget, azt gondolom, hogy inkább a második generációra gondolt.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Azért fordulok önhöz, hogy segítsen eldönteni hogy Skoda Fabián belül melyik dízelt érdemes megvenni, ha tartósság és a hosszú futásteljesítmény az elsődleges, második munkás autóként szeretnénk használni olyan évi 40-50 ezer km-re.
Mivel nagyon sok a választék ( SDI, 1.4 PD TDi, 1.9 PD TDI, és az évjáratokban és van különbség főleg a 2006-os modelleknél figyelhető meg változás) elsődlegesen a 2006-os vagy utáni modelleket néztem de nehezen tudom eldönteni melyiket érné meg. Szóval a kérdésem hogy melyik változatban lenne érdemes keresni ha a strapabíróság az elsődleges?
Amúgy bármilyen más autó is érdekelhet, ha van ötlet hasonló árkategóriában? :)
Válaszod előre is köszönöm!
Üdv. Patrik
Kedves Patrik!
Mindegyik motor nagyon megbízható és tartós. Az SDI a világból kimegy, de nem túl harapós. Az 1.4-es ugyan csak három hengeres, egy kicsit csúnyábban jár emiatt, de ha megy, már nem annyira feltűnő, és nagyon keveset fogyaszt. A legjobb ezek közül az 1.9-es PDTDI, keveset fogyaszt, és már normálisan lehet vele haladni. Nekem is egy ilyen van, tényleg tempózok vele, és nem eszik hat litert sem. Nem művészet vele öt literrel eljárni.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Szeretnénk megtudni a véleményét néhány autóról, amit kiszemeltünk magunknak és kíváncsi volnék az ön véleményére is.
Körülbelül 10 km távolságon belül nagyjából minden elérhető számunkra, így hosszabb útra ritkán megyünk ezért úgy gondoltam, hogy benzines autó volna ésszerű választás, még ha véletlenül egy-egy nyaralás be is csúszik.
Az egyik kiszemeltünk a Skoda Yeti, a másik pedig a Volkswagen Golf Plus. Esetleg a Dacia Duster benzinesről mi a véleménye?
Úgy szeretnénk autót venni, hogy ha a későbbiekben gyereket vállalnánk, akkor is autó legyen, illetve lehessen bele pakolni gyerek holmiját is, illetve van egy borhegy is ahova gépeket is ki lehessen vele hordani. Kombi autót nem igazán szeretnénk, inkább valami egyterű, vagy terepjárósabb autót.
Mi az ön véleménye? Esetleg tud ajánlani valamit? Vagy rossz típusokat nézegetünk? A keret maximum 1,5 - 2 millió forint és használtan vennénk természetesen.
Tisztelettel,
Gábor
Kedves Gábor!
Rossz típusokat nézegetnek, legalábbis ami az anyagi lehetőségeiket illeti. A típus választásból nekem úgy tűnik, hogy nem nézték meg az interneten, hogy mit lehet venni ennyiért. A Dacia Duster jó kis autó, de ennyiért nem lehet kapni. A Dusterek jellemzően 2,4 milliótól kezdődnek, de nagy részük inkább 2,5-3 millió között van. 1,5-2 millió közötti áron vennék én is tízet.
Skoda Yeti is 2,5 milliónál kezdődik, tehát ugyanúgy szóba sem jöhet, mint a Duster. Mondjuk én benzinest nem vennék ezekből, mert csak TSI motorok vannak a típushoz, ha Yeti, akkor dízel. Az egyetlen megmaradt autó a listáról a Golf Plus, ez már tényleg kijön a rendelkezésre álló összegből. A benzines motorok közül a legjobb az 1.6-os 102 lóerős régi szívó motor. Az 1.4-es szerintem kicsi hozzá, helyváltoztatásra alkalmas, de jobb a nagyobb. Az FSI motorok megosztják a használókat, van aki már szívott ilyennel (én is), van akinek hibátlanul üzemel. A régi szívó motorban kevesebb az akna.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
Többször jártam az Egyesült Államokban az elmúlt 10 évben, mindig béreltem autót, nem egyszer adódott úgy, hogy Ford Escape-et. V6 benzinest is, de a 2,4 hibrid fogott igazán meg. Megmondani nem tudom, miért, de teljesen beakadt nekem ez a típus, és képzelje, még a feleségemnek is (ez talán a legfontosabb szempont :)). Most már ott tartunk, hogy két gyermek is van a háztartásban, akik lassan kinőnek a háziállat kategóriából, és egyre hosszabb végtagokkal rugdalják a háttámlákat (E91). Mindegy is, ez lehet, hogy csak ideológia, de kéne valami nagyobb, jutott eszembe, és itt találkozik a két gondolat.
Itthon sajnos alig van eladó, a mobilén meg szinte egy sem. Vannak viszont Amerikában rokonaim, akikre a vásárlást rá tudnám bízni, ha arról lenne szó (mondjuk olyan 10 ezer dollár körül).
Az a kérdésem, hogy nagyjából mennyi pénzből lehet egy ilyen autót hazahozni? A másik, hogy tudja-e vajon ezt itthon valaki szervizelni, ahogy pl. a Priusokat?
Üdvözlettel
Gergő
Kedves Gergő!
Nagyon szép küldetés, mondhatni lehetetlen. A költségek több részletből adódnak össze. A szállítást meg tudja kérdezni egy szállítmányozótól, a kinti kereskedő biztos tud kontaktot adni. A szállítást ne Magyarországra kérje, hanem Hamburgba vagy Rotterdamba. Itt írok róla, hogy miért.
Ha ez megvan, szépen hazahozza az autót Magyarországra, ahol szembesülni fog vele, hogy nem tudja forgalomba helyezni, mert nem lehet az USA-ból származó járműveket levizsgáztatni. Ha európai gyártmányról lenne szó, akkor meg tudná oldani úgy, hogy tesz bele E jelű lámpákat, sárgán villogó indexet, és kiviszi Németországba, ott forgalomba helyezi, és már német forgalmival levizsgáztatja itthon. Kint nincs olyan, hogy megoldjuk okosba, vagy jó, vagy nem. Ehhez kellene egy német kereskedő vagy magányszemély, aki a nevén végig viszi a folyamatot. Ha a német papír után a magyar vizsga is megvan, befizeti a regadót, és az okmányirodában kiváltja a rendszámot. Ezeknek a kiszámolásához talál a neten kalkulátorokat.
Kell még csináltatni származás ellenőrzést is, amit célszerű mielőbb elkezdeni, mert láttam már olyat, hogy fél év alatt jött meg az eredmény. Régen ez is ment gyorsan, mert egy magán cég csinálta, és fizetett a külföldi hatóságoknak a lekérdezésért. Az állam persze kapzsi, és úgy döntött, hogy majd ő ugyanannyiért megcsinálja ugyanezt, és jogsegély keretében kéri le ezeket az információkat kintről, akik már ingyen nem kapkodnak annyira.
Fontos még, hogy kell hiteles fordítás az Országos Fordító Irodától, akik kb. 40 ezerért lefordítják dokumentumokat. Az megint egy szép kérdés, hogy miért kell az egyik legdrágább irodával lefordíttatni az alvázszámot, a dátumokat, illetve a vételárat. Nettó lehúzás, de Magyarisztánban nem kell ezen csodálkozni. Hát kb. ennyi, és már van is rendszáma. Persze nem lesz, mert a vizsgán el fog hasalni. A szerviz nem lehet gond, szerintem fog találni olyan műhelyt, ami az amerikai autók szervizelésével foglalkozik.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Olyan problémával keresném meg, amire nehezen találok megoldást. Feleségemmel és kisfiammal gyakran utazunk hosszú távon, eközben a feleségem a hátsó ülésen ül a fiam mellett. Igyekszünk mindig alvásidőben utazni. Ilyenkor 10 perc után elalszik a gyermek és mi ketten a feleségemmel némán ülünk az autóban az út végéig, mert beszélgetni egymás mögött nehezen tudunk. Ha megállok és a feleségem előre átszáll, akkor a két ajtócsukódásra és a megálláskori zaj megszűnésre a gyerek felébred.
Létezik olyan (még nem kisteherautószerű) autó (kombi, vagy egyterű), amelyben nincs, vagy nagyon kicsi az első ülések között középen a kardánbox és előre lehet menni a két ülés között?
Igen, tudom, menet közben nem lehet kicsatolni az övet, balesetveszélyes, stb...
Árban 3-4 millió forintig tudnék elmenni, 5-6 évesnél idősebb autót nem szeretnék venni. Felszereltség, motor mindegy, igazából csak a típus lenne a lényeg.
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
Levente
Kedves Levente!
A normál személyautók felépítésük okán eleve kiestek, esetleg még egyterűben reménykedhet. Írta, hogy nem szeretne 5-6 évesnél idősebbet, de ezek az egyterűek már elég jól be vannak építve a két ülés között is, jellemzően mindegyikben van könyöklő, nagy kardán box.
A régebbi Galaxy/Alhambra/Sharan-trióban volt elöl forgatható anyós ülés, de azok meg öregebbek, igaz, olcsóbbak is. Meg kellene nézni, hogy a mai kocsik közül melyikben van hasonló kialakítású ülés, ez megoldás lehet a problémára, és akkor a feleségének sem kell tornáznia.
Üdv:
Kedves BecsületesNepper!
Három éve egy 2005-ös automataváltós BMW E60 525D-t használok, kb. 2500 km-et megyek havonta, ennek felét autópályán. 25 éve vezetek, nem túl gyorsan, nem túl jól, inkább óvatosnak gondolom magam. Az autót nagyon szeretem, eddig talán szerencsém volt, extrém sokat nem kellett költenem az autóra, de a fenntartás nagyobb költségeivel tisztában vagyok (előtte egy dízel Astrám volt).
Kb. 6 millió forintom lenne egy autócserére, eddig 2011-2012 körüli 184 LE-s BMW 320D-kben gondolkodtam. Úgy hozta ez élet, hogy most 1-2 évig az autót szinte egyedül használnám (családom átmenetileg külföldön él), így akadtam a Toyota GT86-ra. Ki ne szeretne egy sportautót, máramennyiben ez az egyáltalán. Újautó tesztekben jókat olvastam róla. Ugyan kevés ilyen használt, eladó autót találtam, de egészen fiatalok és kevés kilométerrel bírnak. Mindennapi használatra lehet-e ilyen autót venni? Az autók futott kilométerei alapján azt gondolnám, ezeket második (vagy többedik) autóként használták, ezt én nem engedhetem és engedem meg magamnak. Szóval mindennapi használatra az én szükségleteim mellett vehet ilyen autót az emberfia?
Köszönettel, Péter
Kedves Péter!
Végre valaki jó nyomon jár! Nem fogja megbánni, az egy nagyon jó autó. A hátsó ülés jelzés értékű, de ez most pár évig úgysem lesz szempont, akkor meg hajrá! Ezzel a konkrét példánnyal én is mentem, tényleg az egyik legjobb autó, amit vezettem. Családi autót ráér akkor venni, ha már indokolt, addig meg érezze jól magát.
Üdv:
Kedves Nepperűző!
Az első autó vásárlásához kérném a segítségét.
Mire használnám: agglomerációból bejárni budapesti munkahelyre, 70 km. Hétvégi változatos kirándulásokhoz, ami ezért lehet földutak vagy autopálya is.
Fő szempont az olcsó fenntarthatóság, megbízhatóság. Egyedül használnám. Ha semmi baj nincs vele, legalább 5 évig nem szeretném lecserélni.
Bár a funkcionalitás a fő szempont, de természetesen számít az autó külső megjelenése is.
Nagyon sokféle autó van :) Hogyan szűkítsem a kört? Hogyan kezdjek az autó márka/modell/típus kiválasztásához? Ön mit ajánlana?
Köszönöm a segítségét.
Emili
Kedves Emili!
Sokak "nagy örömére" elő kell vegyen a nagy kedvencemet, a 2008-tól gyártott Honda Jazzt. Három millióért már fiatalokat, és keveset futottakat lehet belőle venni. Nem megy tönkre soha, de tényleg soha, általában semmit nem kell cserélni a kötelezőkön kívül. Olyat sem láttam, amelyiknek a vezérműláncával gond lett volna, nem úgy, mint sok mai autónak. Ebben még a vezérlést sem kell cserélni.
Kívül kicsi, belül nagy, nem eszik sokat, jól variálható az utastere, nagy a csomagtartója. Amikor kérdezik, hogy mit vagyok oda annyira a Jazzel, vissza szoktam kérdezni, hogy ha nem Jazz, akkor mondjál jobbat. Ilyenkor általában hallgatás a válasz.
Eszembe jutott még a Toyota Yaris bár ez sokkal kisebb belül, illetve a Toyota Urban Cruiser is. Ebből ugyan nagyon kevés van , de egy szintén jó autó. Ennél akkor lehet gond, ha összetöri, mert nem lesz hozzá bontott alkatrész. Ha egy Kia Ceedet vagy Hyundai i30-at választ, akkor sem nyúl mellé.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Nagypapám autóváltás előtt áll és kérte a véleményem, én pedig az Önét. Az autó abszolút "A-ból B-be eszköz" lenne, fontos, hogy kicsi legyen (kb. B Corsa-méretű ), szervós, 2002 utáni és férjen bele a 600 000 Ft-os keretbe. Az olcsó szervizelhetőség szintén nem lenne hátrány, majdnem napi szinten lennének vele rövid utak hideg motorral. Ez teljesen biztos, hogy ha 100 km-nél messzebbre mennék érte megvételkor az lenne az autó leghosszabb útja az elkövetkezendő években ( kivéve ha én elkérem hosszabb távra, de ez évente max. 1-2 alkalom). A listát a következőkre szűkítettük le:
- Hyundai Getz 1.1
- Fiat Punto 1.2
- Suzuki Ignis 1.3
- Skoda Fabia 1.2 12V
- Volkswagen Polo 1.2
Ez a lista természetesen nincs kőbe vésve, a véleménye érdekel, hogy Ön melyiket ajánlaná a fentiekből, vagy azokon túl. Chevrolet Spark/Daewoo Matiz kivételével.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv,
Bence
Kedves Bence!
Ebből a felsorolásból a Hyundai Getz és az Ignis a legbiztosabb technika, ezek szinte soha nem romlanak el. A másik három sem rossz, de Hyundai és a Suzuki jobb.
Ha másban gondolkodunk, akkor a Swift első generációjából még kevesebbért már nagyon jó, nagyon extrás darabokat lehet venni. A Swiftnél autószerűbb a bakancs Micra, jobb kidolgozottságú, jobb vezetési élményt ad. Ha nem ragaszkodik görcsösen ehhez az évjáratosdihoz, akkor a 2002-ig gyártott Corollából is válogathat, az soha nem megy tönkre.
Üdv:
Kedves István!
A fiam néhány hónap múlva diplomázik és szeretném meglepni ennek apropóján egy kulccsal, amihez az első saját autója tartozik. A keret szűkös, mindössze fél millió forint minden felmerülő költséget beleértve.
A cél az, hogy egy helyváltoztatásra alkalmas, esztétikailag és műszakilag korrekt (direkt nem a "kiváló" szót használtam a keret szűkössége miatt) autót adhassak neki, amit egy pályakezdő fizetésből fent is tud tartani. A tipikus "hülyegyerek" autók nem vonzzák, kizsigerelt BMW-k és Audik körbejárásával nem vesztegetem az időm.
Benzineset keresünk, mert jellemzően városban használná, kisebb távolságokon, de erő legyen benne azért, hogy a Balatonra tartva ne kottyanjon meg az alkalmi autópályázás, némi előzgetéssel.
Citroen Xara, Fiat Punto vagy Stilo merültek fel első körben (mert ilyenek vannak családi körben), előbbiről többen lebeszélnének az elektromosság visszatérő hibái miatt, utóbbiakról meg csak azért, mert olaszok. De ezekből ennyi pénzért normálisat kifogni igazi művészet lenne, inkább csak a kínálat aljára futná.
Felmerült még az Opel Astra-F is, ezek már nagyon öregek, de ennyiért már klímás, megkímélt darabok is vannak, az alkatrészek sem drágák. De sok a teljesen kicsinált, esztétikailag értékelhetetlen példány és félek, hogy a legtöbb megtekintés elpocsékolt idő lenne.
A Suzuki Swiftet elvetettem, kifejezetten nem kedveli a típust. A "bakancs Micra" egy igazán jó autó, volt is nekem, de félek, hogy egy felnőtt férfi embernek túlságosan lányos.
Ön mit javasol? Félek, hogy teljesen elvesztünk a kínálatban vagy nem jó irányba tapogatózunk.
Köszönettel,
Eszter
Kedves Eszter!
Többször említi a lyukra futás esélyét. Ez használtautó vásárlásnál benne van a pakliban, az eladó igazmondási képességeinek függvényében. Az F Astra jó választás, minimális karbantartással elmegy, és minden fillérekbe kerül hozzá, és ennyiért már tényleg nagyon szépeket, és klímásakat lehet venni. A tankajtónál, a hátsó íveken, és a küszöböknél szokott elsősorban rozsdásodni.
A bakancs Micrát támogatom, ugyanezt gondlom én is az autóról, szerintem egy férfiasabb színben nem annyira csajos, én simán bevállalnám, bár engem a legkevésbé sem érdekel, hogy miből szállok ki. A rozsdára kell figyelni itt is.
A Toyota Corolla egy beton biztos technika, és félmillióért már elég jókat lehet belőle kapni, az apukámnak is ilyen volt, és soha semmi nem romlott el rajta hét év alatt.
Üdv:
Feladó Dávid
Címzett Becsületesnepper
Dátum 2016.01.09.
Tárgy Egyetemistának sportosat 1,5 millióig
Első éves egyetemista vagyok, és autó vásárlása előtt álok. Sokat gondolkoztam, hogy milyen autó lenne számomra a megfelelő, és a hosszas tanakodásnak az lett a vége, hogy elvetettem a takarékos dízeleket, és a kis köbcentis benzineseket, és a szívemre hallgatva vásárolok egy sportos fiatalos autót.
A keret nagyjából 1,5 millió forint a kötelező szervízt is belekalkulálva. Csak elképzeléseim vannak, hogy mi tetszik. Mivel sajnos a kiszemelt autók közül egyet sem volt alkalmam vezetni ezért is nehéz a választás.
Ebből a pénzből gazdálkodva a leginkább szimpatikus autók a Focus ST170, a Clio Sport 182, és a 206RC. Szintén nagyon tetszik a Corolla TS, és a Civic Type-R EP3 generációja, azonban ezek sajnos drágábbak. Forumokon utána olvasgattam az összes autónak, de így sem könnyű a választás, főleg mivel ezekből a modellekből alig találni 1-2 darabot a használtautó piacon.
Mik a tapasztalatai az egyes autók gyerekbetegségeiről, illetve erősségeiről? Segítségét kérem a választáshoz, esetleg a tanácsát egyéb típusokhoz.
Válaszát előre is köszönöm,
Dávid
Kedves Dávid!
Az a baj a rendelkezésre álló összeggel, hogy pont kevés az ön által keresett újabb hothatch megvásárlásához, egy régihez meg túl sok, így marad az álmodozás. Abba nem szabad belemenni, hogy bújja a netet, és vesz valami nagyon olcsó halottaiból feltámasztott vackot, mert a végén többe lesz, mintha vett volna egy jót, de még mindig egy budiban ül. Ilyenből, csak jót szabad venni, de a választék mérete okán rendkívüli türelem kell a vásárláshoz. Én elgondolkodnék azon a megoldáson is, hogy venni most egy öregebbet, és azzal már lehet csapatni. Időközben gyűjteni még, és mikor megvan a pénz, eladni a régit, és venni egy újabbat.
Nekem ebből a sorból a 206 RC lóg ki, abból a szempontból, hogy egyedül ez fér bele a keretbe. Ennél a hátsó futóműre kell figyelni, az egy tipikus probléma a PSA csoportnál. Különösebb baja egyiknek sincs, szinte bármelyiket megveheti, ha talál nem egy kevésbé lerúgott példányt. Ebből a választékból a Civic Type-R-t venném, de igazából a jó Type-R kétmillió környékén vagy fölötte van. Ha először venne egy öregebbet, akkor a Swift GTI nagyon jó, de megemlíteném még a Citroen Saxo VTS-t vagy a Peugeot 106 S 16-ot is.
Üdvözlettel,
Tisztelt Nepperűző!
Szeretnénk vásárolni egy Renault Espace III 2.0 8v típusú autót. Azért rá esett a választás, mert nagyon tetszik az alakja, meg úgy az egész. Méretileg teljesen megfelelne nekünk, család + 2 kutya + kirándulások, erre kellene. Nem szeretjük a dízel autókat (nehezen melegszik télen, hidegen reszket, ráz, büdös stb., természetesen ezek csak saját vélemények!), a 16 szelepestől én félek egy kicsit, ezért döntöttünk emellett a motor mellett.
Nagyon sokat olvastam utána, és nagyon nagyon elbizonytalanodtam. Tényleg ennyire megbízhatatlan, nem tartós autó? Kíváncsi lennék az Ön véleményére is! Nyilván, hogy egy 10-15 éves autón bármi hiba előjöhet, de tényleg egy 3-as Espace-en ennyivel több a hiba előfordulása, mint ahogy írják, és sokan emiatt csak lehurrogják?
Sajnos nem tudom. bele merjünk-e vágni. Anyagilag kb. ez a szint, ahol gondolkozunk, és én egy kicsit makacs is vagyok, mert csak olyan autót vettem mindig ami igazán tetszett, és vannak amik nem érdekelnek (VW, Opel, Seat)!
Őszinte válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Flex
Kedves Flex!
Sokan sokfélét írnak a típusról. Amikor még fiatal autók voltak, meg mertem volna venni, de ennyi évesen már nem vagyok benne biztos.
Sajnos vannak olyan dolgok, amik ezeknél egyszerűen jobban elöregszenek (pl. műanyagok, elektronika, ablak emelők, stb.), és nem lehet ezekből az alkatrészekből jót venni, csak olyanokat, amik bizonytalan ideig még működnek, mert a bontott is ugyanolyan öreg, az új meg nyilván aranyért van. A szerelők sem értenek mindenhez, de nem is lehet, illetve az előző tulajok pénztárcája is meghatározó lehet a javítások elvégzésekor. Ennek köszönhetően van egy csomó elöregedett, leélt darab, a tényleg jót nagyon keresni kell, ráadásul kicsi belőle a választék.
Én többre tartom az első generációs Previát, de sajnos ebből még kevesebb van, és nem tudom, hogy az tetszik-e, de gyanítom, hogy nem. Szerintem rá fog kényszerülni, hogy olyanokat nézegessen, amik nem tetszenek, vagy sokat kell utána menni, és fog találni egy jó Espace-t, amire utána még költeni fog. Egyre készüljön fel, rengeteg hullát fog látni.
Üdv:
T. Becsületes Nepper!
Rabolnám az idejét, amiből gondolom amúgy is kevés van. Egy német kollégám eladná a régi Ford S-MAX –át. Magyar viszonylatban sok kilométerrel. Állapotot, nem kilométert. Ezt mantrázom, mint rendszeres olvasó.
Évjárat: 2007.
Futás teljesítmény: 320 000 Km.
Váltó: Manuális 6 fokozat.
Motor: 2.5 Benzin Feltöltő.
Felszereltség: Full.
Megkívántam, de picit félek tőle.
Vezetett szervizkönyve és valóban rendezett háttere van. Rengeteget ingáztak vele Németországban. Rozsda nincs. 100 000 Km-el ezelőtt, motor cserén esett át. Azt szeretném megkérdezni, hogy milyen eseményekre lehet, kell számítani? Mik keseríthetik meg a jövőbeni együtt élést? Váltó; Motor; Turbó; Futómű. Hajlamos-e vmelyik elfáradni?
Az autóhoz tartozik egy vezetett Excel. Ebben minden eddigi tankolás, hozzá tartozó átlagfogyasztás, minden egyes szervizre költött fillér, és segédanyag (Az ablakmosótól, a cserélt gumi garnitúrák áráig) vezetve van. Ez alapján számolta, a jelenlegi tulaj az egy kilométerre eső költségeit. Érdemes ilyen jószágot venni?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Zoltán
Kedves Zoltán!
A legjobb dolog, ami egy autóval történhet, az az autópálya-kilométer. Meleg motor, meleg olaj, részterhelés, kevés terhelésváltás, nagy olajnyomás. Az ön által felsorolt dolgok közül bármelyik el tud fáradni, de a váltótól nem félnék, a motor pedig ki van cserélve. A turbó is elromolhat természetesen, de vásárlás után elviheti egy szakemberhez, hogy nézze át, és meg tudja mondani, hogy kell-e vele valamit tenni. Szerintem érdemes megvenni, ha az ára is a kilométer állásnak megfelelő.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper!
47 éves nő vagyok, egy 1,2-es VW Polom van, 11 éves, én vagyok az első tulajdonosa. Eddig elsősorban munkába járáshoz használtam nagyvárosban, így 56 ezer km van benne. Az autó jó és szép állapotban van. Úgy hozta az élet, hogy havonta minimum 1-2-szer el kell menjek autópályán kb. 240 km-re, illetve használnám kiránduláshoz is az autót.
A jelenlegi kocsimat le szeretném cserélni egy kicsit modernebbre. Nézem a Hondakat, a Hyundai-kat, stb, de nyitott vagyok. Mindenképpen kisméretű autót szeretnék, de jól felszereltet és megbízhatót. A jelenlegi autóm mellé kb. 1,5 (max.2,0 ) millió forintot tennék. Van valami javaslata, hogy milyen irányban keresgéljek?
Köszönöm megtisztelő válaszát,
üdvözlettel: Ildikó
Kedves Ildikó!
Ha nézegeti a Jazzeket, akkor a második generációból már jókat találhat. A Hyundai szintén jó választás, itt több modell is szóba jöhet, I20, I30, IX 20. Ha már Korea, akkor ne hagyjuk ki a Kia Riót, Picantót, Cee'det sem, nagyon hasonló műszaki alapokon nyugszik, mint a Hyundai.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Kisebb dilemmába kerültem autóvásárlás terén. Jómagam értek valamelyest az autókhoz és az autószereléshez, minden karbantartást én végzek az autóimon. Az utóbbi években csak japán autóim voltak és amire nekem kellenek, tökéletesek. Jelenleg egy EK3-as Civicem van, 1.5 VTEC-E motorral, 199 ezernél áll az órája, rozsda sehol.
Elgondolkodtam a napokban, hogy ideje lenne valami másra cserélni, nem szánok rá túl sokat, az a mondásom hogy az autó legyen értem, ne én dolgozzak az autóért. Első generációs priusokat néztem 2001-2003 közöttieket, 230-30 0ezer km-rel, 1700 euróért osztogatnak ilyeneket.
A kérdésem hogy előrébb lennék egyáltalán egy ilyen autóval? Kicsit félek a 15 éves akkupakettől, illetve a sok tulajdonos által elfelejtett karbantartástól. A mostani autóm is 6 litert eszik, éves szinten 15 ezret megyek vele, ráadásul potom 600 euroért vettem Hollandiában. Előre is köszönöm megtisztelő válaszát!
Üdvözlettel:
Péter
Kedves Péter!
A Priusból inkább a második generációsat venném, ha már hibrid, ráadásul az első generáció még vizuális élménynek sem túl jó. Az akkucsomagtól én nem félek, mert cellánként cserélhető nem túl nagy összegért, ha netán kellene vele foglalkozni, de ha napi használatban van az autó, akkor nem szokott tönkre menni.
Írta, hogy saját maga szokta szerelni az autóját. Az olaj és fékbetét csere még menni fog, de egy hibridhez nem fog tudni csak úgy hozzányúlni, mert ezt még tölteni, bikázni sem lehet úgy, ahogy a többi autót. Ha nincs nagyon becsípődve a hibridre, akkor nem cserélnék.
Üdv:
Tisztelt Becsületes Nepper!
Kb. két évvel ezelőtt vásároltuk az autónkat használtautókereskedésben. (Volvo S40 1.8 2005) Szakszervizben átvizsgáltattuk és "minden rendben volt"! (állításuk szerint)
Olvasgattam a kilométeróraállások lekérdezéséről szóló cikkeket, és mivel mindig motoszkált bennünk a gondolat, hogy tekerve lett az óra, így lekérdeztük az adatokat. Nem nagy meglepetésünkre beigazolódott a gyanunk!
2013.09.09. - 290 170 km
2013.10.25. - 130 489 km
Az autó amúgy annak ellenére, hogy több mint 300.000 km futásteljesítmény felett van, szép külsővel rendelkezik és jó műszaki állapotban van. Ezt tudjuk mi! De hogyan adhatok el jó szívvel egy olyan autót, ami papíron igazolhatóan tekert órás és kb. csak én tudom azt, hogy az autó hibátlan?
Tudom, hogy nem kilométert veszünk, hanem állapotot, de ahogy azt olvasni, hallani, tapasztalni lehet, itthon ez sajnos még nem trendi! Gondolataimban jelenleg 2 dolog villog:
1, Megtartjuk és hajtjuk, míg szét nem esik.
2, Áron alul adjuk el annak, aki megbékél a tekergetéssel.
Nagyon örülnénk egy jó megoldásnak, amivel mindenki boldog lehet: a vevő is és én is!
Előre is köszönöm megtisztelő válaszát!
Üdvözlettel:
Péter
Kedves Péter!
Adja hozzá az akkori magas kilométeróra álláshoz az azóta megtett kilométert, és hirdesse meg így az autót, a hirdetésbe pedig írja le ezt a történetet. Egyre több ember fogadja el a magas óraállást, de akit ez zavar, az nem fog telefonálni, ha meglátja a hirdetést, de majd jön egy normális vevő. Keressen meg egy ügyvédet, és az ügyvéd keresse meg az eladót, akitől vette az autót, hátha lehet valamit kezdeni vele, bár ez már elég régen volt.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Barátnőm munkahelyváltása miatt, szükségünk lenne egy második autóra is. Az új munkahely 30 km-re van a lakóhelyünktől. Az oda-vissza utat minden nap meg kell tenni mindenképpen, ez évi 16000 km minimum. Ezen felül még természetesen lenne használva az autó, tehát évi 20-25 ezres futással lehet számolni.
Érdemes dízelt venni, vagy elég egy benzines?
A ráfordítható összeg 750.000 Ft.
Jó lenne ha lenne benne némi erő (90le+), és egy magasabb beosztásban lévő emberhez méltó megjelenést biztosítana a kedvesem számára.
Benzinesből eddig ezeket néztem:
-Renault Megane II 1.6 16V
-Citroen Xsara 1.6 16V
Segítségét előre köszönöm!
József
Kedves József!
"egy magasabb beosztásban lévő emberhez méltó megjelenést biztosítana a kedvesem számára." Ezek, egy Megane és egy Xsara? Ne vicceljen már, a Földön nincs olyan hely, ahol ezek az autók bármiféle sikerességet jelentenének! Kétszer is hibázott az autó választásnál. Egyrészt gondolom azért választotta ezeket, mert ezek voltak a legfiatalabbak ezért az összegért, tehát évjáratot akart venni. Az nem véletlen, hogy adott összegért mindig ezek a franciák a legolcsóbbak, a piac gyorsan beárazza az autókat.
A másik, hogy 750 ezer forintból akar "villantani", üzenni a világnak, hogy érkezik valaki. Minek, kinek? Vegyen olyan autót, amire tényleg szüksége van. Érdemes dízelt venni, de nem mindegy milyet. Ennyiért én vennék egy VW 1.9 TDI VW Polót az még nőies is, de az 1.9-es motor létezik a Golf IV-estben vagy a Borában.
Üdv:
Tisztelt Szakértő!
A párommal elmúltunk 50 évesek szereznénk egy olyan autót, amelyikbe be kell ülni nem leülni. Ha lehet összkerekes legyen jól felszerelt, megbízható legyen, kevés fenntartási költséggel, hogy egy 20-25 évet kibírjon.
Most egy öreg 25 éves Wartburgunk van rozsda nélkül ezt szeretném lecserélni. Ha használtról lenne szó milyen márka legyen és menni kiló méterig szabad megvenni. Kb. 4-4.5 millióig szánnánk rá.
Köszönöm!
Kedves Kérdező!
A leírásuk leginkább valamilyen SUV-ra illik, ezek az autók jellemzően inkább dízel motorral vannak, benzines elvétve akad. Ha számít a fenntartási költség, akkor valami koreait ajánlanék önöknek. Ha Kia, akkor Sorrento vagy Sportage, leginkább Sportage, ha Hyundai, akkor ix 35 vagy Santa Fe. Mára már megmutatták a koreaiak, hogy ők az új Japán, nagyon jó autókat készítenek, megbízhatóak, nem romlanak el, ebből adódóan nem kerül sokba a fenntartásuk.
Az összkerék hajtáshoz nem ragaszkodnék, mert egyrészt nagyon szűkíti a kínálatot, másrészt ott ahol a Wartburg jó volt huszonöt évig, ugyanott elmegy bármi más is két kerék hajtással. Ha beérik az első kerék hajtással, akkor mindjárt nagyobb lesz a merítés, és megjelennek a benzines modellek is, ami a gyanúm szerint jobb lenne önöknek. A kilométertől nem félnék, de simán találni ilyen autókat 100 ezer alatti futással, azt nyugodtan megvehetik, nem lesz bajuk vele. Ha ilyen hosszú időre terveznek az autóval, mindenképp csináltassanak egy alváz és üregvédelmet az autóra.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Autóvásárlás előtt állok és a segítségére, jó tanácsára lenne szükségem.
Kiindulási adatnak annyit tudok mondani, hogy napi 134 km-t (67 oda, 67 vissza) autóznék vele Debrecenből egy Békés megyei kisvárosba. Mivel a legrövidebb és egyben leggyorsabb útszakasz a két település között finoman szólva rettenetes állapotban van, ezért mindenképpen egy olyan autóra volna szükségem, ami nem hullik darabjaira. Fontos lenne számomra a komfortérzet abból a szempontból, hogy a rossz szakaszokon se hulljon ki a tömés a fogamból és a napellenző se pottyanjon az ölembe.Évente körülbelül ez 30.000 km-t jelentene, így azt gondolom, hogy dízeles netán gázos autó volna legmegfelelőbb számomra. Gázostól kicsit tartok, mivel még soha nem volt ilyen autóm, igazából azt sem tudom mit nézzek át egy ilyenen vásárlás előtt.
Konkrét típusként Ford Fusion 1.4tdci-t, Citroen Saxi 1.5d-t gondoltam. De bármilyen más gyártó is szoba jöhet, nálam nincs semmilyen sztereotípia a gyártók iránt.Tudna esetleg tanácsolni néhány olyan modellt, ami szóba jöhetne még? A keret körülbelül 1-1,2 mFt lenne rá, persze ez mozdulhat valamicskét.
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel: Attila
Kedves Attila!
A Saxót csak ajánlani tudom, egyszerűen nem megy tönkre, alig fogyaszt, és nagyon olcsó. Arra, hogy rossz utakon használja, pont jó, legalább nem egy nagyobb értékű autót tesz vele tönkre. A futóművénél készüljön el arra, hogy a hátsó hidat fel kell majd újítani, de más baja ezeknek nincs, amíg van benne olaj és víz, illetve az adagoló mágnesszelepe kap áramot, addig mennek. A Saxón kívül nézze még a Peugeot 106-ost is, ugyanaz az autó, csak más jel van rajta, és mások a lámpái, illetve egy-két kaszni elem.
Üdv:
Tisztelt Becsületesnepper,
A család növekedése miatt második autóra lenne szükségünk, melyet a feleségem vezetne. Megyeszékhelytől pár km-re lakunk, ezért ingázásra, közeljövőben a gyerek bölcsödébe hordására használná, évente 10e km alatt. Az autó a következő 4-5 évre kellene kitartson. A keret 400-500e Ft. Benzines (lehetőleg turbó nélkül), ferdehátú, 5 ajtós (a baba miatt) autóban gondolkodunk.
Egyelőre Renault Clio II illetve Opel Astra G típusokat néztem. Mi a véleménye ezekkel kapcsolatban, illetve van-e egyéb javaslata?
Köszönettel,
István
Kedves István!
Mindkettő típus megfelel a célra, egyik sem egy ördög lakat. Az Astrák kormánya kilyukad a dudánál úgy 200 ezer környékén, de ez inkább csak esztétikai probléma, és könnyen javítható is, létezik rá megoldás 10 ezer forint alatt. Az Ecotec motoroknál előfordulhat nagyobb olajfogyasztás is, és a vezérlést 60 ezrenként ki kell cserélni.
Nagy kedvencem a bakancs Micra, nagyon jól összerakott, a leginkább autószerű kisautó, de az Almera sem rossz választás. A béka lámpás Corollákból is lehet jókat találni ezért az összegért, ami tényleg elpusztíthatatlan technika.
Üdv:
Kedves Becsületesnepper!
Szeretnék egy megbízható egyterű autót vásárolni. Örülnék neki, ha tudna típusokat javasolni, amit érdemes megnézni (és esetleg típusokat, amiket jobb elkerülni).
Az igényekről:
Az első gyerekem születése után vettem egy Renault Megane-t. A második gyerek születése után viszont a két gyerekülés közé már nem fért el egy felnőtt vagy még egy gyerekülés hátra.
Vettem egy Renault Scenic II 1.5dci-t (2003-as évjárat). Ez az autó nagyon tetszett, nagyon jól pakolható és praktikus autó volt, tetszett a fogyasztása (3,3 l országúton, városban és autópályát úgy 5-6 l között). Nem volt tökéletes, de azóta is ehhez hasonlítom a többi autómat. Azóta ez az autó megöregedett, és a jelenlegi tulajdonosnak minden évben gondot és költséget okoz. Valami mindig elromlik, valamit mindig cserélni vagy javítani kell. Ha ez a gond nem lenne, gondolkodás nélkül vennék egyet újra.
Most egy Honda Accord kombim van, 2004-es, benzines. Most ismét két gyereküléssel járok, és ez az autó erre nem jó. Magam mögé egy gyerekülés nem fér el rendesen, a két ülés közé egy felnőtt már nem tud beülni, az utastérben nem nagyon van pakolásra hely, nincs tükör a gyerekeket figyelni, nem dönthető a hátsó ülés támlája altatáshoz, stb. Viszont ez az autó nagyon megbízható. Két éve az enyém, ezalatt 3 izzót kellett cserélnem és egyszer az egyik hátsó fék szorulni kezdett, lett egy féknyereg csere. Ennyi javítással egy ilyen korú autónál elégedett vagyok.
Ezt a kettőt szeretném valahogy egy autóban megtalálni. Szeretnék venni valamit, ami mondjuk 4-6 éves, megbízható és mondjuk 10 éves korában olyan lesz, mint a mostani Honda. De emellett férjen el hátul 3 gyerekülés vagy 2 ülés és egy felnőtt, férjen el az én ülésem mögött rendesen, lehessen a hátsó ülés támláját hátradönteni gyerekaltatáshoz, legyenek tárolórekeszek. Emellett a Scenicben volt egy csomó praktikus extra, ami jól jönne, de nem feltétel.
Kell rendes méretű, pakolható csomagtartó, előre dönthető hátsó ülés hosszabb holmik szállításához. Jó, ha van 7 üléses változat.
Szeretném, ha biztonságos lenne: légzsákok, jó törésteszt eredmények, stb.
Az, hogy benzines vagy dízel, fogyasztás, gyorsulás nem annyira fontos szempont. Ha megbízható és praktikus az autó, bármivel együtt tudok élni.
Előre is köszönöm
Gábor
Kedves Gábor!
Na 1.5 dci-t nem ajánlottam még ebben a rovatban senkinek, és ezeket a kacsa seggű Renault-kat sem, nem véletlenül. Most már, hogy ön is egy Accordban ül, érti miért ajánlom mindig ezeket az autókat. Javaslom maradjon a márkánál és vegyen megint egy Hondát, mondjuk egy FR-V-t. Abban hat ülés van két sorban. Elöl kicsit szűkös három felnőttnek, de mondjuk a Balatonig simán vállalható. Hátul elfér benne a három gyerekülés, vagy a két ülés között egy felnőtt, és csomagtartója is van.
Sajnos nem gyártották sokáig ezért, 2009-es a legfiatalabb, ami elérhető. Motorból talán az 1.8-as benzines a legjobb hozzá. A hátsó íveken szokott rozsdásodni, mint a Mazdák, de lehet találni rozsdamentes példányokat is, és azokon kell csinálni egy alváz és üreg védelmet, onnantól jó.
Üdv:
Tisztelt Nepperűző!
Lassan nézegetem a következő (második) autómat, ezzel kapcsolatban kérném a segítségét!
Az alábbi típusokat néztem:
90%-ban városban használom, nagyjából napi 20km-re, éves futásom 15ezer km körüli.
Tudom hogy a dízelt nem ajánlják városba ilyen távokra, de tán ez a régebbi technika még nem annyira kényes. Nem szoktam vadul vezetni, inkább alacsony-középfordulatszám, ebből a szempontból a dízel biztosan megfelelőbb.
A Hondákról általánosságban jókat írnak, ez ha minden igaz, még tényleg japán. A motorkerékpárom is Honda, ezért húz a szívem ehhez a márkához. Sem az ezelőtti sem az utáni generáció nem tetszik a Hondából.
Ahogy néztem az alkatrészárak sem igazán különbözőek.
Mit gondol melyik passzolna jobban ehhez a használathoz, és melyik lehet jobb vétel ennyi év távlatából?
Köszönettel!
Kedves Ádám!
Ez a 2.5-ös sorötös motor volt a legjobb VW-csoportos dízel az 1.9 TDI mellett. Azóta csak lejjebb van, ami a megbízhatóságot és a fenntartási költségeket illeti. Ezek az öreg dízelek tényleg sokkal egyszerűbbek és igénytelenebbek, de a sok hideg üzemtől ezek is kormolódni fognak, bár sokkal egyszerűbb őket kitakarítani, mint a modernebb társaikat. Ennél a típusnál az a baj, hogy rengeteg a lelakott budi, és előfordul már a rozsda is. A tényleg jó példányokat vadászni kell, és azoknak az ára már vastagon az egymillió fölötti sávban is lehet, és ki is fizetik, mert tudják, hogy ez egy nagyon jó autó.
Az ön által említett Accord nekem is nagy kedvencem, ez volt az első igazán jó Accord szerintem. Itt sajnos a vasoxid már legyűrt nem egy példányt, de nem kizárt jót találni belőle, bár az Accord esetében nem beszélhetünk választékról, annyira kevés van már belőle. Sajnos nem írta, hogy mennyi a keret, de a jó Accord és a jó A6 nem egy ligában van ár szempontjából, így döntsön a pénztárcája, szerintem egyikkel sem jár rosszul. Ha Accordot venne, próbálkozzon meg a márkaklubokkal, ott találhat olyan példányokat, amik fel sem kerülnek a használtautós portálokra.
Üdv: