Szoros volt a verseny az élmezőnyben, végül a Renault Mégane E-Tech Electric lett a második, a Hyundai Ioniq 5 a harmadik.
Szakkommentáljuk az Év autója választást: a stúdióban Gajdán Miki, a Totalcar COTY zsűritagja.
De minek elkölteni egy Tesla árát, ha van Hyundai Ioniq 5 sokkal olcsóbban? Vagy Skoda Enyaq?
A korabeli szokásokkal ellentétben Az Év Autója-díjjal kapcsolatos sajtóutakon nem osztogattak ajándékot a márkák. Csak alkalmanként egy modellt a díjnyertes típusról.
Békés társaság az Év Autója zsűri, de azért előfordult egyszer-egyszer, hogy elszabadultak az indulatok.
Egy kakukktojás is akad az Év Autója 2022-es választás döntőjébe jutott típusai között. Pedig nem is teljesen az.
Még soha nem morzsolódott le annyi típus az Év Autója nevezési listájáról, mint az idén.
Már nem vicces a Kangoo, semmilyen értelemben. Bármire jól használható lenne, tényleg meg sem érdemeljük.
Próbáltam már ezt az autót, amikor Porsche logó volt rajta. Most Audira szabták, és a körülményeknek hála - beleszerettem.
A hibridet nem kellett újra feltalálni, a formát sem. A kilincseket sem kellett volna. Viszont az új NX már tölthető hibridként is kapható, ezt vezettük.
Egy kis driflelés a tengerparton egy közel 500 lovas összkerekes villanyautóval? Tannisban azt is lehet!
A Polo meg az Astrát verte. De használtan is az a jobb, amelyik új korában nyerni tudott?
A kétezres évek második felének sikeres modelljei ma már észszerű használtak. Vajon van köztük betegágy is?
Egy halom ma is népszerű modell tündöklése az Év Autója-szavazáson. Így közeledünk az ezredfordulóhoz.
Sorozatunkban felidézzük a korábbi helyezetteket, és megnézzük, milyen karriert futottak be a későbbiekben.
Az Év Autója-díj dobogósai voltak, ma már ezek közül válogatunk, ha olcsó használt autót keresünk.
A Fiat megtette azt, amit a VW nem, régi népautójának külsejébe csomagolta új elektromos autóját. Olcsó nem lett, de legalább különleges.
A kilencvenes évek alaposan bekezdett, ami az Év Autója-díjat illeti. Megszületett a Clio, az Astra és minden idők legjobb Golfja.
Megvan a 2021-es Év Autója választás hét döntőse! Van köztük olyan típus, amire kevesen gondoltak volna, hogy bekerül.
Megint lépünk egyet előre: a W124 legendájától a Ford és az Opel nagy autóin át egy legendás Audiig.
Harmincnyolc autó, valamelyik ezek közül kapja a díjat jövőre, de hogy nem Genfben, az biztos.
Ami ma a SUV, az egykor a kompakt ferdehátú volt. Irány a nyolcvanas évek!
A Rover pedig lenyomta az Audit. Újabb érdekességek az Év Autója-díj történetéből, terítéken a hetvenes évek második fele.
Gyakran pufogtatott, de mégoly értelmetlen frázis: Fordot, Fiatot és franciát soha. Pedig egykor éppen a Fiat és a franciák taroltak.
Az Év Autója címnek nagy rangja van, de a zsűritagok nem látnak a jövőbe. Vajon melyik típus futott be igazán, és melyikből lett nagy bukás?
Az Év Autója címnek nagy rangja van, de a zsűritagok nem látnak a jövőbe. Vajon melyik típus futott be igazán, és melyikből lett nagy bukás?
Elég kiegyenlített szavazást hozott az idei év, ezúttal már egyértelműen a villanyautóké volt a főszerep.
Az élet nem áll meg. Mint minden évben, most is izgulhatunk a képernyők előtt - ki lesz a nyertes?
Kevés autógyártó tekint annyira előre, mint mostanában a Peugeot. Az egyik távcsöve ez az e-208, amit vezetünk.
Forradalom! Elöl hajt és 1-es BMW! Vannak itt egyéb érdekességek is, akkor most örülünk, Vincent?
Hasonló hibrid se volt még a piacon. Senkinek nem jutott vajon eszébe? Vagy nem merték? Mindenesetre most elkenjük a Clio e-Tech-nek.
Pokolian jól néz ki, tele van ötlettel és autónak sem rossz Fordék kis szabadidőautója. De elég-e ennyi ma a díj elnyeréséhez?
Ez lesz az első, villannyal önálló közlekedésre alkalmas autó az Év Autója történetében, amire bátran szavazhatunk.
Régóta vár a Toyota a címre, utoljára az első Yarisszal szerezték meg. A Corolla pedig most itt van a döntős hét esélyes között.
Két hét múlva hirdetünk Év Autója-nyertest, de még egyikünk se tudja, melyik lesz az a hét közül. Ez az utolsó nagy megmérettetés.
Három és fél villanyautónyi hajtáslánc a hét, utolsó körben megmaradt autó között. Persze nem egyenletesen elosztva.
Itt a szeptember vége ami a Totalcaron nyolc éve a Tannistestet is jelenti egyben. Körbejárjuk az egybegyűlteket, latolgatunk.
Valójában két nevet kellene ide írnunk, az Alpine A110-ét, és a Jaguar I-Pace-ét, de csak egy győztes lehet.
Csak egy kattintás, itt most mindenki tippehet. Hétfőn, déután háromkor eredményhirdetés.
És az Év Autójáé is lehetne, ha nem lenne mocskosul drága és iszonyú haszontalan. Az autógyártás ékköve.
Megvan itt minden, stílus, funkciók, kényelem, hatótáv, erő, élvezet. A Jaguar villanyautója egy felkiáltójel.
Ha nem volt elég mindaz, amit az alig pár hónapja bemutatott Ceedbe betömött a Kia, most hozzátettek még.
Az A osztály minden korábbi hibáját orvosolja, odabent meg elénk tárja El Dorado kincseit. Ígéretes egy dög.
Ki hitte volna, hogy a jövő a szedánoké lesz? Pedig az Év Autója utolsó körös tesztelésen ezt mondták...
Rég nyert Citroen az Év Autója-választáson, de a C5 Aircross most tudhat annyi trükköt, hogy első legyen.
A Ford bevetette a nehézfegyverzetet - ez a modell fontos, jól jönne rá az Év Autója 2019-plecsni.
Nehéz év lesz az idei, bazi erős a felhozatal. Másfél hetünk van szavazni.
Megint nem csak átlagautók jutottak be a végső hét közé. A franciák állnak a legjobban.
2,2 tonna, 650 lóerő, s csak úgy mellékesen: 304 km/h-jával a világ leggyorsabb szabadidőautója. Szorul itt magyarázatra bármi?
Tannis nem csak a korlátlan autózásról szól, rendes, mérhető teszteket is végeznek az újságírók.
A Totalcar utolsó Aston Martin tesztje épp 10 éve készült. A Vantage-gel könnyű meghatározni az előzés helyét, csak a gumicsíkokat kell keresni.
Az a legjobb, hogy a Hyundai bízik magában annyira, hogy lemondjon a többiek majmolásáról. Aki eddig szerette a Santa Fét, az újat is bírja majd, mások talán ezzel az új verzióval szoknak majd át.
Akkora csinnadratta van az új A-Merci bemutatása körül, amire az újságírónak rögtön két recept-véleménye lesz: vagy a világot váltják meg vele, vagy óriási blöff az egész.
Igényes, kreatív, de nagyon más. Elég ez, hogy arasson?
Egyelőre negyvenkét jelölt van, ezek közül egy győzhet jövő tavasszal.
Ideje felvennem egy könyvelőt, hogy nyilvántartsa nekem a VW-csoport különféle hobbiterepjáróit. Ez itt most, lássuk csak, őőőő, izé… egy nagy Seat. A hivatalos bemutató előtt vezettük.
Mint hangyaboly az anyakirálynőt, úgy táncolta körül két hónappal ezelőtt a tömeg a V60-ast Genfben, mert ez a jó méret. Most meg már vezettük is, gyorsan zajlik az élet.
Cuki, mert csak rá kell nézni, színes, mert tényleg sokféle fényezéssel kapható, de tele van olyan cuccokkal, amikre néha sokkal drágább autók is csak pislognak. Év Autója lesz-e belőle idén?
Minden jel arra mutat, hogy ha eddig valami Corsa-Fiesta-Fabia-Yaris-szerű kisautód volt, a következőnél lépni fogsz. És jó eséllyel valami ilyet veszel.
Összesen 48 típus esélyes rá, hogy elvigye a 2018-as első díjat – ennyi újdonság érkezik jövő januárig az európai piacra.
Ha a Mini az autódivat Burberryje, a Fiat 500 annak a Guccija, akkor a Citroen a legjobb úton jár afelé, hogy a műfaj Diorjává váljon. Vidámodik az utcakép, a Cactus után most itt a C3!
Úgy jött a Giulia ebbe az önvezető autókkal, emissziós aggályokkal, fedélzeti infotainment-rendszerekkel teli, fullasztó szobába, mint szellőztetés után a friss márciusi levegő.
Akármennyire is a múlté már a száguldó kredenc-image, az amerikai értelmiségi-transzport rémes sztereotípíája, de még a svéd tulajdon is, a Volvónál bizonyos dolgok sosem változnak.
Volt már nálunk mindenféle dízel, de az Év Autója utolsó körös csoporttesztjén kivételesen egy pici, egykettes, turbós benzinesre tenyereltem rá. Mert ez egész máshogy érdekes ám.
Sávelhagyás-figyelés és színpadi térhatás á la Bose egy zsebkendőnyi autóban. Új Micra az Év Autója-szorítóban, az utolsó franciaországi megmérettetésen.
A Prius 4 már önmagában is esélyes lett volna az Év Autója-címre, csak hát ahogy az kinéz... De mit szólnak egy Prius 4-hez, ami mutat is? Toyota C-HR - a verseny finisébe kanyarodva.
Sokan csak legyintettek az új Giuliára, mondván, egy fecske nem csinál nyarat. Mostantól akkor ők is jól figyeljenek, mert itt a Stelvio, a második pro-level versenyző a sorban. Vezettük is.
Egy ideális, központosított világban a Fő Autókonstruktőr fogná ezt a két kocsit, s a felesleg kidobása után isteni masszává gyúrná őket. Mert így külön-külön egyik sem százas.
Nyilvánosságra került az a héttagú lista, amelyből a zsűri kiválaszthatja a 2017-es Év Autóját.
Nem az a méret. Nem az a motor. Nem az a forma. De mégis... annyira szépen összejött itt minden - nehéz is elsőre érteni, hogyan.
Eljött a pillanat, amikor a 30 jelölt közül ki kell választanunk azt a szűk hetes kört, amelyikből az utolsó fordulóban kijön majd a 2017-es Év Autója.
Hihetetlen volt, hogy meg merik csinálni, most meg itt van, meg lehet venni. Ezek tényleg megőrültek - kipróbáltuk a C-HR-t.
Nem egy jóárasított Q7-es, de nem is annyiba kerül majd. Hamarosan talán több lesz belőle, mint Superbből.
Merthogy papíron csak ennyi kéne ahhoz, hogy az új Opel Insignia Audi A6-ossá váljon. Intelligens 4x4, okosfényszóró, óriási hely, tehát minden más elvben megvan.
Korea messze van, aztán meglepődünk, amikor előállnak a legígéretesebb nyomi autóval – ők már úgy tudják, hogy lenyomták a Toyotát. Azt azért nem, de az Ioniq jó.
Ha én lennék a konkurencia, gyorsan vennék egy Giuliát, és szétszedném, hogy megnézzem, mi a fenétől ilyen jó vezetni.
Miközben a világ körülöttünk lassan a feje tetejére áll és már semmi sem az, aminek hittük, a kisautó-szektor ez alatt a világ legpragmatikusabb játszóterévé válik. Valahogy így.
A szépség adott, a technika is, meg van benne vagy 190 ló is. Tényleg egy csoda. Talán megszületett a Tökéletes Autó?
Elkészült a zsűri szokásos fotója az idei jelöltekről. Az egész sajtót bejáró fotó szokás szerint a dán tengerparton készül.
Három évtized telt el azóta, hogy a Fiat utoljára hátsókerekes, hosszmotoros, igazi kétüléses roadstert gyártott. Újra itt a 124 Spider – egy kis csavarral. Első teszt.
Ha egy buliban lennénk, azt mondanám, van az pia, ami után szépnek látom. A Nissan Micrát el is kaptam egy körre.
Valamire kezd megint ráérezni a Citroen. Valami olyanra, amit jó negyven éve elvesztett. Valami olyanra, amiben a franciák mindig is jók voltak.
A Peugeot 3008 igazi karakter, és ha nem akadsz fenn olyan apróságokon, hogy miért nyolcszögletű a kormány, akkor kiderül, hogy nem is ez számít.
Aki lemaradt volna az élő közvetítésről, itt megtudhatja, a hét autó közül melyik nyerte az idei Év Autója választást.
Ez nem autógyártás, ez autóépítő-művészet. Olyat tud, amit senki, most egy kicsit videóban is elmesélve.
A Volvo, amely leteper - a méretével, a formájával, a minőségével, az erejével. Aztán kicsit megkaparod, és jön a fejcsóválás.
Ha pőrén a luxusra vágysz, ennél nem kell messzebb menned. Hosszú kivitel, motoros rolók az ablakokon, útfigyelős légrugózás, lounge seat... De elég-e ez a "tudjákmihez"'?
Vezettem már álcázva, francia országúton. Vezettem már látható valójában, dán országúton. De zárt, korlátozásmentes, kanyargós pályán még nem. Meglepett.
Végre néptelen francia vidéki utak, végre néhány jó kanyar, kíváncsi voltam, hogy csak egy nehézkes ékszerdoboz-e az A4, vagy esetleg tettek-e bele egy kis érzelmet is. Tettek, ennyit biztos megtudtam.
280 lóerő. DSG. Vajbőr. Motoros ülés. Dupla klíma. Aszta, ez a lista alig pár éve egy Audi A6-nak is becsületére vált volna, pedig ez csak egy népautó. Egy Skoda.
A dízelnek szörnyű volt a hangja Tannisban, tönkretette az élményt, nagyon vágytam hát a benzines Jag XE-re. Itt megkaptam, toltam neki egy kövéret.
Mindenkinek meg kell küzdenie ezért a díjért. A gyártóknak is, de nekünk is. A mi csatánk ezekben a pillanatokban zajlik.
Két szubjektív dolgot már biztosan tudok róla, és az nem a formájáról szól. Nem is, három lesz az.
Nem tudom, hogy az olvasók is így vannak-e vele, de itt a szerkesztőségben a többség úgy véli, Az Év Autója zsűritagok mind tesztautófüggő, akár egy csavart meghúzni is képtelen zombik. Hm.
Olyan dolgokat láttam, hogy... el se mondhatom. Viszont van, amit igen, az se rossz.
Másfajta olvasnivaló jön, mint eddig. Azok a dolgok, amiknek nem jutott hely. Mostanáig.
Idén kerülhetett volna Ford Mustang, sőt még Audi R8 és AMG GT is az Év Autója második fordulójának hét helyezettje közé, de a kollégák óvatosak maradtak. Van azért izgalom is.
Amerikai bóvli? Egy dollár/gallonos benzinárhoz igazított fogyasztás? Nagy a zaj, nagy a füst, de leesik a kanyarból? Övezte már sok rosszindulat ezt az autóikont, most eljött a feloldozás ideje.
A legszínesebb brit ufóautó-korszak egyik kevésbé ismert, de ötletekkel megtömött példánya ez. Bárki megnézheti a füredi Concours d’Élegance-on, addig meg itt egy laza menetpróba.