Beszéljen le az Astra H-ról

2014. július 31., 10:33 Módosítva: 2014.08.01 10:43
98
 

Tisztelt Nepperűző!

Eljött az ideje, hogy lecseréljük az 6-éve használt 1.0 Swiftünket. Eddig nagyon elégedettek voltunk vele, megbízhatóság, alacsony karbantartási költségek, alacsony fogyasztás. Ezek voltak eddig a legfőbb szempontok mivel napi 70 kilométert ingázok munkába menet/jövet abból is 90%-ot autópályán. De most már szeretnénk valami nagyobbat és kényelmesebbet.

Valami hasonló tulajdonságokkal rendelkező középkategóriás dízel kombit szeretnénk. A mostani keret max 7000€ + 15% tartalék. Kiszemelt áldozat a H Astra lenne. 2008-as évjárattól kezdve nézegetem őket 1.7 cdti (110le) motorral. Mivel évi kb. 25000 kilométert megyünk, gondoltam váltunk dízelre. Ahogy hallottam, az 1.7 cdti motor nem egy rossz konstrukció. A 2008 utáni Astra modellek pedig már szépen fel is vannak extrázva (tempomat, 6 sebesség, esőszenzor...). A hosszabb autópályás utakra ezek már jól jönnének. Az Astra-Focus-Octavia-Ceed/i30 kör téma már eléggé lerágott csont, de akkor is. A Focus jobb futóműben, jó kis váltója van (vezettem is), belső dizájn is szebb mint a H Astráé, de a német fórumokon sokat olvasok az 1.6 tdci motor meghibásodásáról érzékenységéről. Az Octavia szebb kívülről belülről is, jobban is tetszik, az 1.9tdi motor tudtommal elég jó, megbízható darab. Ebből viszont legalább 1000-1500€-val kell többet fizetni egy Astrához hasonló állapotúért. Sőt Octáviából, Focusból 90%-ban használt cégeseket lehet csak találni, az Astránál azért nagyobb a privátok aránya. A Ceed-ekről csak jót hallani, nincs kettős tömegű lendkerék, megbízható, minőségben nagy előrelépés volt... Mégis ha nem egy magánszemélyt hanem egy szerelőt kérdezek azt mondja, hogy csak Koreait ne vegyek mert marha drága az alkatrész és szervizelés... (biztos úgy van vele, ha azt veszek kevesebb lesz a munkája). Szóval mindezeket összevetve egy racionális megoldás lenne az Astra. Van pár hibája, a hülye indexkapcsoló, hőfokmérő hiánya, középkonzol stb. De ezekkel talán meg lehet barátkozni. Nem a szívem csücske, az az Octavia lenne, de szerintem az Astra sem robban le minden utcasarkon, dizájnból közepes kívül belül, kényelemből pedig biztos veri a Swiftet. Ennyi nekem elég lenne. Szóval, Ámen! Kérek valami rossz véleményt. Mondjon valami jobbat mert különben azt veszek!


Üdvözlettel:

Tomi voltam

Kedves Tamás!

Az Astra annyira izgalmas, mint egy megbízható öreg komornyik. Amit tud azt jól csinálja, de izgalmat a cselédlánytól fogunk kapni. Az 1.7-es motor egy nagyon jó konstrukció, komoly probléma nem szokott vele lenni még kifejezetten nagy futásteljesítmények mellett sem. Az Octaviából én is az 1.9-est venném, normálisan megy, nagyon jól fogyaszt, nem romlik el. Én kedvelem a Focus 1.6-os motorját, de az olajcserére oda kell figyelni. Ha erre odafigyelünk, nagyon sokat elmegy, én most láttam egy 460 ezret futott példányt, még semmi baja nem volt, csak egy kettőstömegűt cseréltek benne 360 ezernél. A koreaiaktól egyáltalán nem félnék, sőt, leginkább azt vennék vagy egy Skodát.  
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. július 25., 11:15 Módosítva: 2014.07.27 10:02
1
 

Tisztelt Nepperűző!

Őszintén érdekelne a véleménye. Autót szeretnék vásárolni. Nagyjából 7-800 ezret szeretnék rászánni. Az elsődleges szempont a megbízhatósága lenne. Évi 7-8000 kilométert használom az autót csak. 

A Nissan Almerát néztem ki, mert ebből találtam 2002-2004-est, 100-130 ezer kilométer közöttit. A "faceliftes" verziót szeretném amit 2002 után gyártottak, de arról azt olvastam hogy már nem japánban gyártották, de a belseje szerintem szebb. 

Ami a kérdés: Ön szerint jól járnék egy ilyen vétellel? Nem autózok sportosan, tényleg annak örülnék ha az autót nem kellene mindig a szerelőhöz hordanom, és ha néha elmegyek vele egy hosszabb (pár száz km) útra akkor nyugodtan induljak el. Ha jó ez az autó, akkor melyik motorral vegyem? 1.5 benzines vagy 1.5 dízellel? Mind a kettőről jókat olvastam, bár pár helyről hallottam, hogy dízelből vagy TDI, vagy semmi... Melyik motornak milyen előnye és hátránya van? Erről a dízelről hallottam még, hogy jó, de ha van baj akkor az nagy. Van esetleg valami állandó betegsége valamelyik motornak? Mint az F-Astráknál a 16 szelepes motorok olajéhsége?

Esetleg ha a szempontjaimnak megfelelő (10-12 éves, megbízható, 100-120 ezer km, 7-800 ezer HUF) más autót javasolna, akkor is meghallgatnám a javaslatait.


Köszönettel, Zs.

Kedves Zsolt!

A hirdetésekben feltüntetett kilométeróra állásoknak ne tulajdonítson nagy jelentőséget, ezek többnyire nem jelentenek mást, mint hogy most annyit mutat az óra. Nagy eséllyel megtekerték már egyszer vagy kétszer. Jó lehet az Almera, nem baj, hogy nem japánban gyártották. Én inkább a benzinest venném, a dízellel valóban lehetnek nagy bajok, de évi 7-8 ezer kilométerre semmiképpen nem vennék dízelt. Nekünk volt a családban egy ilyen, 150 ezer kilométer alatt annyi baj volt vele, hogy lelazult a sebváltó gombon az alumínium betét és zörgött. Vissza lett ragasztva, és onnan jó volt. Ha problémamentes autózást akar, gondolkodjon el még békalámpás Corolla a faceliftes változatán, még ennyi pénz sem kell hozzá, illetve az Avensis első generációján.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. július 24., 11:21 Módosítva: 2014.07.25 12:21
2
 

Tisztelt Nepperűző!

Szeretnénk lecserélni a 2005-ös 1.2 benzines Corsánkat egy nagyobb kisautóra, bővül a család, szeretnék egy nagyobb és biztonságosabb autót magunkénak tudni. A Corsával nincs gond, de így megérett a csere.

Szeretnék egy dinamikusabb autót, a diesel-től sem ódzkodok. Legtöbbször helyben, vagy 60-100 km-re használjuk a kocsit, de többször megyünk egy évben 500-600 kilómétert is kirándulni, gyerkőccel meg mégtöbbet fogunk. Legalább 5-6 évig jó lenne, ha kiszolgálna minket az új szerzemény, a keret rá 1 500 000-1 600 000 forint lenne.

Amikben gondolkozom: VW GOLF 5 - ebből nagyon megtetszett a 2.0 PDTI a maga 140 lóerejével. Ilyen árfekvésben kevés van, nem tudom, jók-e azok. Mazda 3: Szüleimnek ez van, nagyon tetszik,kiválóan vezethető, jól összerakott. Ezt az 1.6-os benzinessel venném. A 3-as BMW-ek is néztem: 318-as benzinest vagy 320 D-t mint alternatívákat.

Mit gondol, melyik lenne jobb választás? Más ötlet esetleg?

Köszönöm a segítséget és további jó munkát kívánok, nagyon hasznos a rovat!


üdv.: Krisztián

Kedves Krisztián!

A Golfból inkább az 1.9 PDTDI-t venném, gyengébb ugyan, csak 105 lóerős, de sokkal megbízhatóbb és probléma mentesebb motor, mint a 2.0 PDTDI, és nagyon jól (5-5.5 l/100km) fogyaszt. A Mazda 3-at csak támogatni tudom, a családi példán látja, hogy mennyire megbízható autó, sok gond nem lesz vele. BMW-ből, ha nem mennek sokat (20-25 ezer kilométer alatt), akkor mindenképp egy benzinest vennék, ezek a 18-as (143LE) motorok valójában két literesek, és egész jól fogyasztanak. A legkevesebb baj szerintem a Mazdával lenne, és a fenntartása is valószínűleg ennek lenne a legolcsóbb, de egy jó alváz és üregvédelmet mindenképpen raknék rá.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. július 23., 07:58 Módosítva: 2014.07.24 06:26
212
 

Kedves Becsületesnepper!

Friss jogsival a tárcában, gimnazistaként, diákmunkával szeretnék autót. Szüleim is beszállnának az autóvétel költségeibe, de onnantól a többi pénzkiadás (javítás, tankolás) az enyém. Kb 3-400 ezer áll rendelkezésre és onnantól az lenne a kritérium, hogy ne romoljon el és ne kelljen bele tankolni. Swifteket és Citroen Saxokat és F Astrákat nézegettem egyenlőre. Segítenél?


Köszi, Zsolti

Kedves Zsolti!

A Swift tökéletesen megfelel ezeknek a kritériumoknak, első autónak tökéletes, de egy bakancs Micra ugyanezt tudja csak igényesebb kivitelben. Ha Saxót nézegettél, akkor nézegessél Peugeot 106-ot is, ugyanaz a kocsi, csak más emblémával. Az F Astra rosszabb, mint egy Micra, különösen, ami a rozsdásodási hajlandóságot illeti. Egyszerű, megbízható autó az Opel, de mechanikailag is különb a Micra, egyszerűen autóbb. Ha mész kocsit venni, vigyél magaddal valakit, aki látott már autót közelről, vagy vidd el a kocsit szerelőhöz, nehogy szerelemből vegyél valami budit, mert szép a színe vagy jó kerék van rajta.   
 
Nem mellesleg ajánlott olvasmány a témában Csikós Zsolt nagy elsőautó-tanácsadójának második része.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Osztrák fuvarokhoz fiatal kisbuszt

2014. július 22., 11:24 Módosítva: 2014.07.23 08:12
27
 

Szép napot!

Egy kedves barátom tag egy osztrák cégben amely magyar hölgyeket közvetít osztrák családokhoz idős, gondozásra szoruló személyek felügyeletéhez. Neki ehhez szüksége van egy 6-9 személyes kisbuszra amelyet jelenleg bérel és így oldja meg a havi kétszer 1200 kilométer környéki fuvart (hölgyeket hozza, viszi). A személyi használatos kocsiját kilökte alóla egy honfitársunk amit a biztosító nagyjából egymillió Ft-al kompenzált. Sok kocsit átgondoltunk és mivel a húzós regisztrációs adó nem könnyíti meg az ügyet, gondolt egyet és utána nézett. Osztrák vállalkozóként lehet osztrák rendszámos kocsija minden gond nélkül.

A kérdés a következő: 2-3 éves korosztályban melyik az a típus amelybe érdemes beleugrani a lehető legkevesebb rizikóval 6-9 üléssel, ausztriai, elképzelhető hogy használt lízinges konstrukcióban egy misi környéki beugróval. Tudom hogy nehéz kérdés, talán átfogalmazva, melyik az a korosztály ahol a nem visszatekergetős közegben, a legkedvezőbb értékvesztésű használt kisbuszt tudná a barátom megvásárolni, esetleg egy két típus is jöhet.

A nagy feladatok edzik az embert igazán :) Hajrá! Jó fej a srác, nem akarom hogy hülyeséget csináljon.

Kedves Kérdező!

"elképzelhető hogy használt lízinges konstrukcióban egy misi környéki beugróval." Nem elképzelhető, hanem biztos, hogy lízing lesz. Nincs 2-3 éves kilenc személyes egymillióért. Én vennék egy három év körüli Toyota Hiace-t, 2,5-es dízellel, azzal nem sok gond lesz. Ha a hegyek közé jár a barátja, akkor a hátsó kerék hajtás télen gond lehet üresen, de egy jó téli gumi, és egy kis súly a hátsó tengelyekre megoldás jelenthet vagy ajánlhatom a 4X4-es változatot is.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. július 21., 17:11 Módosítva: 2014.07.22 11:26
2
 

Kedves Nepperűző!

5 személyes személygépkocsit szeretnék vásárolni, olyat, amelyiknek a csomagtartó része nem kalaptartóval, mint a kombiknak, hanem a karosszériával, mint a sedanoknak van elválasztva az utastértől. Ez azért fontos, mert vasakat szállítok, ami egy esetleges ütközésnél kifejezetten veszélyes lehet. Minél nagyobb csomagtartó a cél. Már nézegettem a csomagtartó méreteket:
Superb: 595 l.vagy 565 l.
Passat: 565 liter
Octavia: 528 liter 2004 előtti régi/ 2004 utáni új: 560
Insignia: 540 l.
Mondeo: 540 liter
Megane: 520 liter
Avensis: 520 liter
Passat: 485 liter 2005 Highline
Focus: 490 l./482 l.
Most 520 literesben nem férek el.
Van-e ezeknél nagyobb méretű?

Nézegettem a furgonokat is, de azok csak két személyesek. A másik alternatíva, amit találtam az a zárt dobozos terepjáró, a pickup.
Azok közül melyiknek nagyobb a csomagtartó mérete?

Van-e még másfajta személyautó, ami megfelelne a fentieknek?

Nem a legnagyobb érdekel, hanem több típusnak is a csomagtartó mérete, mert a puha költségvetési korlát 2 millió Ft.
A megbízhatóság is szempont, de csak másodlagosan.


Üdvözlettel:
Józsi

Kedves Józsi!

"Nem a legnagyobb érdekel, hanem több típusnak is a csomagtartó mérete". Azt ne várd tőlem, hogy elkezdem kiguglizni a pickup és személyautó csomagtartó méreteket, mert ezt Te is meg tudod tenni a saját idődben. Ha nem találsz limuzinok között megfelelőt, akkor én a helyedben elgondolkodnék egy olyan kisteherautón, aminek le van választva a raktere lemezzel. Az autógyárak nem fognak ennél sokkal nagyobb csomagterű autókat gyártani, ezért neked kell az igényeidhez való autót venni, ha az teherautó, akkor azt.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mini kell, de nem tudok dönteni

2014. július 20., 13:10 Módosítva: 2014.07.21 16:49
1
 

Kedves Becsületesnepper!

Régóta foglalkoztat a gondolat, hogy vásároljak egy Minit, racionalitást nem tudok a döntés mögé tenni, csupán az autó élmény- és vidámságfaktora motivál. Immáron négy éve egy 2004-es, 120 ezret futott, folyamatosan karbantartott 1,4 75 LE-s Seat Leonom van, amely ezen tényezőktől messze áll.
Azonban kissé tanácstalan lettem, melyik Mini tudná leginkább betölteni a vágyott élmény mellett a hétköznap is használható autó funkcióját, avagy melyik lenne az, ahol nem kell izgulnom indulás előtt, hogy gond nélkül elérek-e bárhova, és nem kell a szervizben hagynom egy kisebb vagyont sem.

Először az első Cooper generáció (2001-2006) utolsó éveiből szemezgettem, első körben a sima szívó 1,6 motorral (115 LE), de kacérkodtam az "S" verzió kompresszoros változatával is. Végül erről - a közutakon legálisan ki nem használható teljesítmény és magas fogyasztás miatt - letettem.
Utána képbe került a második Cooper generáció is, szintén az erősebb 1,6 szívó (~120 LE) motorral. Erről a típusról azt olvastam, hogy jobb a futóműve, a váltója, mint az elsőé, viszont valahogy az első széria kinézete nekem jobban tetszik, és árban is alacsonyabb sávokban helyezkedik el. A turbós változat a hallottak és olvasottak miatt már szóba sem került.
Abban kérem a tanácsát, Ön melyik típust javasolná a felsoroltak közül?


Üdv: Józsi

Kedves Józsi!

 
A Mini vásárlása legkevésbé szól a racionalitásról, ez egy jó divat termék, a megvásárlása pedig egyértelműen érzelmi kérdés. Azért kell, mert tetszik. Mindenképpen szívó motorosat vennék, 115-120 ló egy ilyen kis bódéban tökéletesen elég. Igazából nagy különbség nincs a kettő között, inkább az állapotot helyezze előtérbe, azt vegye, amelyiket a legjobb állapotban találja, ha az első széria jobban tetszik, akkor azt. Mentem már mindkét modellel, de nem emlékszem a két futómű közti különbségre, ez nem biztos, hogy kijön a mindennapokban   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. július 19., 07:58 Módosítva: 2014.07.20 08:18
9
 

Kedves Nepperüző,

autóvásárláshoz szeretném kérni a tanácsát. Most egy 1999-es 1.6-os Nissan Almérám van, amit imádok. De sajnos nagyon rossz a térdem, és egyre nehezebben szállok ki belőle, mert nagyon alacsony. Ezért szeretnénk másikat venni. És ha már veszünk másikat, akkor legyen kicsit alacsonyabb a fogyasztása, és nagyobb a csomagtartó és a hátsó utastér. Viszont ennél rosszabbat értelemszerűen nem szeretnék. Tehát legyen benne klíma, ABS, légzsákok, vonóhorog, és ne kerüljön sokba a fenntartása. Tehát egy magasabb felépítésű családi autót keresek 6 liter körüli fogyasztással max. 600 ezer forintért. Nézegettük a Mazda Premacy, és a Fiat Multiplát, de bármi érdekel, amit ajánlani tud, hisz Ön sokkal jobban ért hozzá.


Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

 
Ha cél a hat literes fogyasztás, akkor azt csak egy dízel fogja tudni teljesíteni, de ha keveset megy, akkor nem biztos, hogy megéri dízelt venni. A dízelben vannak olyan alkatrészek, amelyeknek az esetleges cseréje a gazdaságos karbantartás feltételét nem fogják tudni teljesíteni, ezt Önnek kell mérlegelni. ABS, légzsák és klíma már szinte már mindegyik autóban van  van, vonóhorgot pedig lehet rá  tenni. A Premacy és a Multipla megfelelő lenne Önnek, de a Premacy 600 ezer körül kezdődik, és a kínálat alján általában nem a legjobbak, legszebbek vannak. A Multiplával talán nagyobb szerencséje lehet, ezért az összegért már találhat vállalható darabot.    
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Swift után Accordot?

2014. július 17., 17:53 Módosítva: 2014.07.19 08:54
8
 

Kedves István!

A kérdésem az lenne, hogy 2005-ös Swiftem helyett milyen autót ajánlana, ami megfelelő lehet két kisgyermekkel? A dízelről lebeszéltek, mivel kb. 15.000 km-t megyünk/megyek évente. A keret a Swift eladásából befolyó összeg lenne+ még egy kis pénz ha szükséges. A vásárlásra szánt összeg kb.1-1,1 millio Ft.

Nagyon sok hirdetést megnéztem és sok embert megkérdeztem és persze egyre tanácstalanabb lettem! Amiket néztem: 1999-2003 Accord, MK3 Mondeo, Avensis I, Focus I-II, Subaru Legacy?
Nem feltétlenül kell kombi csak ha nincs jobb. Évente max. 10 alkalommal viszünk több csomagot.


Segítő válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: István

Kedves István!

Évi 15 ezres futáshoz valóban nincs értelme dízelt venni. Az 1999-2003-ig gyártott Accord egy nagyon jó autó, az egyik kedvencem.
Az Avensis meghibásodásairól Papp Tibi kollégánk "szokott" posztokat ( 12. 3. ) írni minden szökő évben. A Subaru Legacy szintén egy jó japán mérnöki alkotás, de kicsi a választék belőle, kevés a bontott alkatrész is hozzá, ha netán görbülne a lemez. A Focus is már bizonyított, nem beszélném le róla, de ugyanezt elmondhatom a benzines Mondeóról. Én egy Accordot vagy egy Avensis-t vennék.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Első autót 900 ezerig

2014. július 15., 17:17 Módosítva: 2014.07.16 18:03
9
 

Kedves Nepperűző!

Az első autómat keresem, a keretem 800-900 ezer forint+átírás. Olyan kis 5 ajtós autót keresek, amiben két kisgyerekkel is elférünk. (babakocsi stb.) Több típust nézegettem már,- Opel Corsa, Ford Fiesta stb.- de egyikben sem vagyok biztos. Kérem adjon tanácsot, mert az Ön által javasolt Honda Jazz nagyon tetszik, de az ebből az összegből nem jön ki.


Köszönettel,
Rita

Kedves Rita!

Két kisgyerekkel a Jazz jó lenne, de sajnos tényleg nincs ennyiért. A Corsa és a Fiesta nagyon kicsi lenne erre a célra, az első nagyobb utazásnál megbánnák. Én mindenképpen nagyobb autót vennék, ha még babakocsi is van, akkor leginkább egy kombit. Elsőre a Toyota Yaris Verso, Corolla jutnak az eszembe, de az Avensis is nagyon jó. Egy kicsit nagyobb, de bárkinek kezelhető, a méretétől nem kell félni. A Honda Civic Aerodeck is jó lehet, a rozsdára kell odafigyelni.    
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Masszív kombit rossz utakhoz

2014. július 14., 07:36 Módosítva: 2014.07.15 13:52
70
 

Kedves Nepperűző!

Autóválasztáshoz kérek szépen segítséget. Előző autónk egy Polo II volt, de idő előtt összetört, ezért kénytelen vagyok viszonylag rövid idő alatt dönteni.

Az igények, fontossági sorrendben:

- alacsony fogyasztás (dízeltől félek kicsit, de nem ragaszkodok a benzineshez)
- megbízhatóság (japán)
- kombi (3 gyerek van)
- erős futómű (földes úton kell menni haza egy km-t naponta akár többször is)
- alkatrészellátottság (nem baj ha drága, de legyen)
- bevásárolni is, nyaralni is ezzel az autóval fogunk járni.
- nem vagyok egy kimondottan nyugodt vezető, de a feleségem is fogja hajtani.


A keret 400-800eft. A plafonba már a kötelező cseréknek is bele kell férni. Amiket találtam eddig:

Mitsubishi Spacestar, Lancer 1,6 benzin, Galant benzin
Toyota Avensis 2.0 dízel, Carina 1,6 benzin, Corolla 2.0 dízel, Corolla 1.5 benzin
Honda Civic 1.6 benzin
Mazda 6, 323
Volvo V40
Suzuki Baleno 1.6 benzin

A szívem a Toyota felé húz, de fentiek közül bármi szóba jöhet.


Segítségét előre is megköszönve,

Zseni Gábor

Kedves Gábor!

A Baleno jó autó, de a bölcsőre nagyon kell figyelni, Papp Tibi kollégánk is szembesült már ezzel a problémával. A Mazdáknál szintén a rozsda az ellenfél, de ott inkább a hátsó sárvédőív a leginkább problémás hely. A V40 kilóg ebből a sorból, a japánok sokkal különbek műszaki szempontból. Igazából mindegyik japán autónál a rozsdára kell figyelni, jellemzően nem mechanikai problémák szoktak velük lenni. Én is inkább Toyotát vennék a felsoroltak közül, de én a benzines Avensis-t is bevenném a listába.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. július 12., 08:54 Módosítva: 2014.07.13 15:18
69
 

Tisztelt Becsületes Nepper,

többségében autóvétel miatt írnak neked, én most a "másik oldalt" képviselem. Van egy külföldön üzembe helyezett Mazda 6-om, és bizonytalan vagyok a sorsa felől. Röviden: 2005-ös, 2.0 diesel kombi, 320 ezer km-nél járok vele, ennek 95%-a autópályázás volt, mindig márkaszervízben volt javítva, igazából motorikusan tökéletesen megy, nincs lelakva, bár az évek és a km-ek itt-ott meglátszanak (kőfelverődés, karcolások, pici horpadások, stb).

Mivel a munkábajáráshoz kell autó és nem akartam megvárni, míg "kirohad" a kocsi alólam, így csere mellett döntöttem (egy újabb Mazda6), most viszont nem tudom, mit kezdjek a régivel. Netes nézegetsé alapján Németországban egy ilyen autónak minimális az értéke, otthon talán kapnék érte valamennyit, de ahhoz meg honosítani kellene...

Van értelme egy sokat futtott, de szervizelt autóba még pénzt ölni (reg. adó, takarítás, kisebb szervíz...stb), és megpóbálni eladni, vagy inkább vonassam ki a forgalomból, és adjam le?


Válaszát előre is köszönöm!
Üdv,
Laci

Kedves Laci!

Ne abból induljon ki, hogy mennyit adna egy német magánszemély vagy egy német autószalon egy ilyen autóért. Ők leginkább gombokat vagy semmit. Én meghirdetném a mobille.de-n vagy az autoscout24.de-n, és várnám a telefonokat. Egész Európa ezeket az oldalakt nézi, és valamilyen kelet európai nepper előbb-utóbb lecsap rá. A kilométer őket szinte nem érdekli, mert majd megtekerik az órát otthon. Ha az autó egyébként tényleg jó állapotú, akkor még rendes pénzt is kaphat érte, csak jó hirdetést kell feladni. Ez azt jelenti, hogy kitakarított, lemosott, szép tiszta autót kell rendes fényképezőgéppel, nem telefonnal lefényképezni, és korrekt szöveget megfogalmazni. Ha alkura kerül a sor, akkor pedig határozottnak kell lenni.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. július 11., 10:53 Módosítva: 2014.07.12 08:56
2
 

Szia Nepperűző!

98-as TDI Cordobámat szeretném cserélni nagyobb és fiatalabb 2005 utáni dízelre. Egy éven belül kerülne sor a cserére. Ami számításba jött nálam: BMW E90 320d,  Audi A4 B7 1.9PD, Alfa 159 1.9JTD, Passat 3C 1.9 TDI, esetleg Opel Insignia 1.9 CDTI, Octavia 1.6CR 2.0 PD kilőve.

Évi 12000 kilométert megyek, többnyire városban, de ragaszkodom a dízelhez. A keret 2,5 millió Ft, aminek fedezni kell az átírást ill. a kezdeti szervizelést. Havi 350.000Ft a keresetem, és családos vagyok. Hosszú távra tervezek, ezért fontos az időtálló forma, ill. megbízhatóság.

Tudom hogy ezeknek az autóknak jóval magasabb a fenntartási költsége mint a TDI-nek, de nem szeretném az összes keresetem az autóra költeni. Mi a véleményed ezen típusokról, ill. melyiket ajánlanád közülük? Esetleg más alternatíva? Japán, francia, nem játszik. Nagyon fontos hogy tetsszen a kocsi, és később is jó érzéssel nézzek rá.


Válaszod előre is köszönöm.

Feri

Kedves Feri!

A BMW-ről már nagyon sokszor leírtam, hogy jó autó, arra, hogy mire kell figyelni, itt írtam. A VW csoport 1.9-es PDTDI-jétől sokan tartanak, mondják, hogy azt már nem szabad megvenni, csak a régi sima TDI-t. Jellemzően azoktól hangzik el ilyen "bölcsesség", akiknek még nem volt. Valóban bonyolultabb, mint a régi 90 lovas 1.9-es TDI, és nagyobb benne a hiba lehetősége, de még mindig egy nagyon jó motor, normális összegekből fenntartható. Az Alfában és az Insigniában ugyanaz az olasz multijet motor van, a 150 lovasban szintén van örvénycsappantyú, csak ennél a motornál nem hullik bele az égéstérbe a letört alkatrész, egyébként ez is egy jó motor. Én egy BMW-t vennék elsőnek, aztán egy Audit vagy VW-t.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Kisbuszt a családnak

2014. július 10., 17:15 Módosítva: 2014.07.11 10:57
1
 

Kedves Nepperűző!

Bővül a család és a vállalkozásom is, ezért öreg kombi autómat kisbuszra váltanám. Az igényem egy jól felszerelt, 7-8 személyes takarékos jószág, évi 20-25e km futással. Mivel a japán autók szerelmese vagyok, így azokat részesítem előnyben. Nagy kedvencem a Mitsubishi L300 luxus busz változata, forgó fotelekkel, panoráma tetővel, de ilyet kb. 3 évente hirdetnek. Gyakrabban látok Nissan Serenat, de arról nem olvastam olyan jókat. Persze más kontinensen is bóklászhatunk, szóba jöhet pl. VW Caravell, vagy Ford Transit, de félek hogy ezeknek magas a szervízköltsége. Nagy kedvencem még a MB Vito, de arról sok rosszat hallani, olvasni, hogy megbízhatatlan, de legalább drága fenntartani. Francia autók meg nem tetszenek. Főleg a 2000-es évek előtti gyártmányok érdekelnek, azon egyszerű oknál fogva, hogy az tetszik, és szeretnék olyan járműben utazni, ami még tetszik is, nemcsak úgy van oszt kész. Pénzben a határ 1.5m Ft. Persze fontosabb szempont, hogy az üzemben tartása ne legyen több mint egy átlag személyautóé.


Köszi előre is a választ.
Borisz

Kedves Borisz!

Ilyen Mitsubishi L300-at még sosem láttam, de a normál busz változatokban nem túl nagy a hely elől. Ha hasonlóan magas, mint én (190 cm), akkor nem lesz annyira kényelmes. A Serena hasonló, mint a Vanette Cargo, és az sem olyan jó, pl. rövid a difije, emiatt sokat forog, ergo sokat eszik. Probléma lehet egy esetleges karambol esetén a kaszni elemek beszerzése. A Vito szintén nem különösebben jó, a zárhíd például szinte már szinte a gyárban rozsdásodott. Én egy T4 Caravelle-t vagy Multivant vennék, de arra készüljön fel, hogy rengeteg a leélt darab. Mostanában kellett volna vennem egyet valakinek, és "csodákat" láttam.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. július 8., 15:57 Módosítva: 2014.07.09 17:14
10
 
Kedves Becsületesnepper!

2007-es Swiftbe érdemes-e utólag klímát beszereltetni? Akiknek van, azok szerint nem használnánk az egyéves gyerekünk miatt. Szerintem okosan lehetne. Árban elég nagy a szórás. 80 ezer forinttól 260000-ig beszerelve garanciával vagy inkább adjam el és vegyek klímával? Viszont átírásnál a járulékos költségekből kijönne a klíma ára.

Segítségét előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!

Szerintem érdemes beletetetni a klímát utólag, persze nem mindegy mennyiért. Csak olyan helyen építtesse be a klímát, ahol az egész műveletet le tudják bonyolítani, és garanciát adnak a munkára. Ne menjen bele olyanokba, hogy talál egyet a neten kiszerelve olcsón, mert olyankor mindig kiderül, hogy valami nincs meg, elveszett, és az utólagos rohangálás mindenféle apróságért nagyon idegőrlő és drága. Jól gondolkodik, a klímásat még át is kell íratni, azt az összeget rá is lehet költeni a klímára, de tartok tőle, hogy ha az átírásból nem fog kijönni. Ha a duplája, akkor is úgy fogja érezni, hogy megérte, amikor ül majd a dugóba a negyven fokban.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. július 7., 10:18 Módosítva: 2014.07.08 14:17
61
 

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt vagyok egy évvel, de már bőven elkezdtem nézelődni a piacon. Mindig BMW-t szerettem volna, viszont eddig győzött a józan ész. Nem bírom tovább cérnával és elhatároztam,  hogy behódolok a propelleres márka előtt. Végigolvastam az összes tesztet, népítéletet, mindent. Talán ez bizonytalanított el. Első elképzelésem ugyanis egy E46 M3 volt, pont olyan amit Pista is tesztelt az előző adásban. Nekem mondjuk a Laguna Seca Blau színtől kezd el remegni a térdem. De sajnos tovább nézelődtem, milyen alternatívák vannak házon belül, és az igazság az, hogy az e92 335i szintén nagyon megtetszett, hova tovább a 335d is. Ha a "d" betű láttán nem törölte, ki az üzenetet kérem adjon tanácsot merre induljak. Az autó napi használatban lenne (jó minőségű utakon) havi egy hosszabb úttal fűszerezve (1000 km - 90% autópálya) Melyik lehet a legésszerűbb választás, ha ezen a szinten egyáltalán lehet olyanról beszélni?


Köszönöm, hogy elolvasta a levelemet!

Üdvözlettel:
Pista

Kedves Pista!

Az ilyen döntések esetében nem nagyon lehet ésszerűségről beszélni, mert felhasználási területtől függően 130-140-150 lóerőnél többre senkinek sincs igazából szüksége. Ezt szerelemnek hívják. Az E46 M3 egy gyönyörű forma, de mindennapi közlekedésre nem venném, kár lenne érte. A 335-ös dízel motor nyomatékát nem lehet felülmúlni, ez a húb+ kategória. Állandóan villog a kipörgésgátló lámpája, ehhez még csak nem is kell nagyon taposni, és az embernek olyan érzése van, hogy sose fogy el az erő. Mélyről húz, mint a vízhordólány, 160-ról még borzasztóan tol, 200-nál van az embernek olyan 120-al megyek érzése. A benzines 335 i-t viszont lehet forgatni rendesen, mint egy igazi sportautót. Normál körülmények között a  fogyasztásban sincs nagy különbség. Ha nem mennek sokat, akkor én egy benzinest vennék.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Összkerekes családit az asszonynak

2014. július 6., 15:45 Módosítva: 2014.07.08 15:58
3
 

Kedves Nepperűző!

Nemsokára megérkezik a baba, és a sajátom mellé (2011-es kombi Mondeo) a feleségemnek szüksége lenne egy jól pakolható és biztonságos autóra. Mondanám, hogy ennyire egyszerű, de az egyterűek nem tetszenek (Galaxy), és előnyös lenne, ha AWD-meghajtással is rendelkezne, mert olyan helyen lakom, ahol néha nem hátrány. Terepjárók között kutattam, de a prémium kizárt (BMW, Mercedes, Audi). A Volvo XC90 volt a kiválasztott, de miután kipróbáltam nagy csalódás volt. Kívülről nagy, de a Mondeómban nagyobb a tér, és még a csomagtartója is simán versenyben van a Volvóéval. És itt a pont ahol megakadtam, mert nem találok megfelelő gyártmányt. Az anyagi keret nem szűk, akár 5-8 millió is lehet egy pár éves autóért. Kíváncsi lennék, hogy Ön mit ajánlana.


Tisztelettel: Csaba

Kedves Csaba!

Ha Anyának kell egy családi csapatszállító, akkor nem feltétlenül kell ennek a legnagyobbnak lenni a családban. Sokan beleesnek abba a hibába, hogy egy tankot akarnak venni Anyának, mert csak egy M1 Abrams-ben  van biztonságban a gyerek, aki nem vesz tankot, az potenciális családirtó. Néha hallok olyanokat az emberektől, amiből egyértelmű, hogy benyalták az összes marketing dumát, amivel a leendő szülőket meg lehet etetni. Van ilyen az ismeretségi körben, anya tankkal jár, mert kell a passzív biztonság, és az csak tankban van, az összes többi autó Legóból van, és a legújabb kutatások szerint nevelnek hülye gyereket. Ha egy kisebb autóba teszi a családját, attól még nem veszélyezteti a család biztonságát, mert az ezért az összegért kapható autók már mind nagyon biztonságosak. Ha hely kell, ott van a Mondeo, a mindennapokban a felesége el fog férni egy kisebb autóban is a babával. Ha nekem kellene ilyen AWD, én egy ötajtós RAV 4-est vennék, azzal nem lesz gond, csak el kell fordítani a kulcsot, és tankolni bele.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. július 5., 08:14 Módosítva: 2014.07.06 15:20
463
 

Üdv!

Manapság a használtautón elterjedtek az osztrák és német papíros autók, én pedig elérkeztem autóvásárláshoz...

Egyenlőre bátor vagyok, ki szeretnék menni Ausztriába egy klímás dízel csodáért (Toyota, VW előnyben). Viszont nem szeretnék sem üres kézzel, sem egy kompromisszumos-megoldással hazajönni, így gondoltam rákérdezek, merre érdemes indulnom, ha nincs konkrét autó kinézve. Olyan helyet-helyeket keresnék ahol akad választék, nem csak 5 autó van egy udvaron, és lehetőleg az árak is barátiak (max 500 euro a keret).


Üdv
Tamás

Kedves Tamás!

Nem kertelek, belecsapok a lényegbe mindjárt az elején. Ön, kedves Tamás, ha nem írta el és tényleg 500 eurós klímás Toyotát keres, álomvilágban él, de legalábbis álmot kerget! Beírtam a mobile.de keresőjébe a klímás dízel Toyotát és Volkswagent, itt van a találati lista. Toyota egy sincs benne (micsoda véletlen!), de a Volkswagenek képeit elnézegetve sem a kompromisszum mentes állapot, hanem a bontó hátsó sarka jut az eszembe. Igazi hullák, sok rozsdával, a végtelenségig leélt mocskos belsővel, bizonytalan műszaki állapottal, és klasszikus nepper javításokkal (taknyolás spay-ből közvetlenül a rozsdára a parkolóban). Ha lenne ilyen hely, ahol 500 euróért sorban állnak a klímás dízel csodák, akkor sem árulnám el Önnek, illetve a nyilvánosságnak, hanem kamion számra dönteném haza őket, és betegre keresném magam, mert nepper vagyok, nem hülye. De sajnos nincs ilyen hely, csak az álmok világában, a jó kint is drága, a nyugatiak sem hülyék, hogy elkótyavetyéljék a portékát. Gyanítom, hogy ha ilyen alacsony a költségvetés, és ilyen irreálisak az elképzelései, akkor a járulékos költségekről sincsenek pontos elképzelései. Ki kell menni érte mondjuk Münchenbe, mert nem mentünk messzire, haza kell hozni, haza felé már két autót kell tankolni, zoll rendszámot kell venni, két autóra osztrák és magyar pálya matrica, itthon vizsga, regadó, rendszám, forgalmi, törzskönyv, vagyonszerzési illeték, és mindjárt elköltött 3-400 ezret a vételáron felül. Maradjon itthon, annyi esélye van a sikerre, mint Hitlernek lett volna a nürnbergi perben.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Két autó helyett egy egyterűt

2014. július 4., 10:38 Módosítva: 2014.07.05 08:16
58
 

Tisztelt Becsületesnepper!

Autóvásárlás előtt állok. Kisebb boltot üzemeltetek, ezért lényeges, hogy nagy csomagtérrel rendelkezzen a jármű, mivel rendszerint magam szerzem be és szállítom az árut. Családos ember vagyok, van egy kisgyermekünk is. Ezért valamilyen egyterűben goldolkodom (inkább tolóajtós), amelyik amolyan mindenes, hogy ne kelljen két autót üzemeltetni, családi és üzleti célra.
Több kiszemeltem is van: Citroen Berlingo/Peugeot Partner, Renault Kangoo, Fiat Doblo, VW Caddy és a Vito. Inkább a dízel felé hajlok. A keret magára az autóra 2 millió forint, 500 ezer a papírmunkára, első szervízre. Melyik a legkevésbé problémás típus, illetve fenntartási költség szempontjából melyik lenne a legolcsóbb? Ön mit ajánlana (akár más típusból is)?


Üdv, Feri.

Kedves Feri!

A Berlingo/Partner teljesen jó, az 1.6-os HDI egy jó karakterű, megbízható motor. Az 1.5 dci Kangooval lehetnek gondok, de sokan használják elégedetten. A Doblo talán a legfapadosabb ezek közül, de a multijet motor jó. A Caddy-ből a régi 1.9 PDTDI motorral szerelt változat a legjobb. A Vito bámulatosan tud rohadni, mint talán semmi más. Az első széria mindennek az alja volt, azt talán csak a kerek lámpás W 210 tudta alulmúlni. Én vagy Berlingo/Partner 1.6HDI-t vagy Caddy 1.9 PDTDI-t vennék.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. július 3., 07:35 Módosítva: 2014.07.04 10:40
42
 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Napi 150 kilométert kell összesen ingáznom a munkahelyem miatt. Sajnos úgy alakult a családi életem, hogy eddigi Kia Ceed 1,4 SW-ről le kell mondjak. Két lehetőség előtt állok. A keret kb 1,5 millió Ft plusz a szokásos ráhagyás. Egyfelől nagyon szívesen töltenék el mindennap 2 órát egy Toyota Avensisben, kétliteres dízel motorral. Találtam is ránézésre megkímélt, de 200 ezer+ km-s példányt 2002-ből. Viszont úgy alakult, eladó lett a családi anno újonnan vásárolt 1,3-as benzines Yaris 2007-ből. Kérdésem, hogy melyiket érdemesebb ilyen használatra megvenni, a nagyobb és kényelmesebb használt és dízel Avensist vagy a kisebb, garantált 44 ezer km-s, ismert előéletű, de benzines és nem egy pályaördög Yarist? A régebbi, egyszer majd jobban szervíz igényes, takarékosabb dízel vagy a kis benzines, de pályán nem annyira takarékos családi kocsi? Magam testesebb fickó vagyok, így ránézésre az Avensisben jobban elférnék.


Válaszát előre is köszönöm!

üdv,
Ádám

Kedves Ádám!

Az Avensis még sokáig jó lehet, ha valóban annyi a kilométer, mint amennyi az órában van, de erre egész kicsi esélyt látok. Ennek egy Toyota szervizben utána járhat. Amire biztosan számíthat, az egy vezérléscsere plusz egy alapos átnézés, illetve az átnézés után a hibák elhárítása. Nem tudni mikor, de az előző tulaj lábától függően lehet még egy kettőstömegű lendkerék csere is, a befecskendező rendszer meghibásodásától nem annyira tartok. A családi Yarisnál ilyenek nincsenek. A fogyasztásnál szerintem nincs olyan különbség, mint amire számít a dízel esetében. Tapasztalataim szerint egy Yaris elmegy 6-6.5 literrel, az Avensis szintén ennyit eszik, viszont vannak benne bizonytalansági tényezők, amik a családi Yaris esetében nincsenek. Azt nem írja mennyire testesebb, én nem vagyok kicsi (191 centi vagyok és 95 kiló), én jól elférek a Yarisban. Ha nem túl kicsi a Yaris, akkor én a családi kocsit választanám.  
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. július 2., 07:35 Módosítva: 2014.07.03 07:37
501
 

Kedves Becsületesnepper!

Olyan autót szeretnék, ami sportos, jól gyorsul, dinamikus, rugalmas, élmény vezetni, de nem fogyaszt sokat (városban max. 8-9 liter). Emellett megbízható, és a kötelező szervízeken túl hosszabb távon (akár 5-10 év) sem tartogat nagyobb meglepetéseket.

Nyitható panorámatetős vagy napfénytetős változatok előnyben. Lehetőleg ne legyen 7 évnél idősebb és relatíve kevés kilométer legyen benne. Évi 15-20 ezer kilométert megyek, leginkább városban, de szeretem ha az autópályán is van még tartalék az autóban.

Szimpatikus a VW 160 LE-s, 1.4 TSI motorja egy 2008-2009-es a 6-os Golfban vagy Siroccoban, (lehetőleg DSG-vel és napfénytetővel). Ezekből 60-90 ezer kilométerrel már lehet behozni 3,5 millió Ft-ért. Az EOS élményszerű vezetéséhez ugyanezt a motort már kevésnek tartom. Tetszik a BMW négyajtós 320d-je, 2007-es évjárattól, jó felszereltséggel (ülésfűtés, tempomat, napfénytető), 100 ezer kilométer körüli futásteljesítménnyel behozható ebben az árkategóriában.

Olcsóbb, nagyon megbízható, de nem igazán sportos a Honda Accord 2.2 ctdi (2006-2008). Az élményszerű vezethetőség és fenntartás szempontjait figyelembe véve melyik lehet jó választás? Esetleg mi mást tudna ajánlani?


Köszönettel:

Gábor

Kedves Gábor!

Van itt egy ellentét. "Olyan autót szeretnék, ami sportos, jól gyorsul, dinamikus, rugalmas, élmény vezetni, de nem fogyaszt sokat (városban max. 8-9 liter)" Ahogy apukám mondta nekem: "fiam, finggal nem lehet tojást festeni". Most menjen vagy ne fogyasszon? Ha megy és nem fogyaszt, akkor dízel. Ha megy és sportos, akkor benzines, de nem a kis fogyasztás a kulcsszó.  "Emellett megbízható, és a kötelező szervízeken túl hosszabb távon (akár 5-10 év) sem tartogat nagyobb meglepetéseket." Ezt nem merném kijelenteni erről a motorról, nagy eséllyel lesz itt szívószelep és szívócsatorna kokszolódás, vezérműlánc csere, ha betartja a gyári 30 ezres olajcserét, akkor még lehetséges egy turbó csere is. Ezekben a kis turbós motorokban nem hiszek, szerintem az idióta brüsszeli politikusok kényszerítik a mérnököket, hogy ilyen motorokat csináljanak. Az Accord egyáltalán nem a sportosságról szól, de cserébe ez tartogatja a legkevesebb meglepetést. A BMW 320-as egy jól ismert autó, különösebb aknák ebben sincsenek, de egy kicsit drágább lehet a szervizelése. Ha sportos kocsi kellene, vennék egy Civic Type-R-t, az halad, és nem romlik el.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. június 30., 14:54 Módosítva: 2014.07.01 17:50
12
 

Kedves Nepper!

39 éves kétkislányos apuka vagyok, egy dízel kombi Octavia boldog tulajdonosa. Néha rámjön, hogy le kéne cserélni a Skodát, aztán mindig rájövök hogy nincs értelme, mert az Octavia nem fogyaszt, minden belefér, és soha nem romlik el,  amikor mégis költeni kell rá, akkor is legfeljebb tízezreket. Így aztán mostanában az feszít, hogy inkább mellé kéne venni valami dögöset. Soha nem volt még olyan autóm amit megbámulnak, hát most szeretnék egyet!

Nem kell a sok lóerő, viszont legyen élvezetes vezetni, kapjak miatta elismerő pillantásokat, és lehetőleg legyen kabrió, vagy legalább targa! Az eddig posztok alapján erre az azonnali válasz a Mazda MX5 lenne, azonban azzal nem tudom suliba vinni a lányokat, tehát szükség volna a hátsó üléssorra is.

Eszembe jutott még az E36 kabrió, de a BMW-s szubkultúra nagyon taszít, semmi procikám nem "béjemvés". Minderre van bő kétmillió forintom. Mivel ezt az Octavia mellé venném (és az asszonynak is van egy Yarisa), fogyasztás és üzemeltetési költségek hidegen hagynak.


Segíts kérlek!

Gábor

Kedves Gábor!

A BMW valóban kézenfekvő megoldás lenne, abban még van rendes méretű hátsó ülés is. Én nagyon szeretem a BMW-ket, különösen a kupékat. Ebben a BMW-s szubkultúrában van egy réteg, akivel én sem akarnék azonosulni, de ha normálisan használod az autódat, nem fognak azonosítani velük. A kabrióknál nem jellemző a normál méretű hátsó ülés, mert a kabriózás nem a gyerekszállításról szól, hanem a dögös formáról, és igazán dögös formát két ülésesből lehet csinálni. Ennyi pénzért már kehet venni E 46-os BMW-t is, ami sokkal jobb, szebb, mint az E 36-os, és egy rendes motorral még megy is. A BMW még négy ülésesen is jól néz ki, de ha nagyon nem kívánod a BMW-t, akkor van még az Audi, Peugeot 206 CC, 307 CC, Opel Astra Bertone, VW Golf, VW Beetle, Mercedes CLK, SL, Mitsubishi Colt, Saab 9.3, Renault Megane,  PT Cruiser Volvo C 70. Ezek közül némelyik kifejezetten csajos, némelyikben jelképes hátsó tér van, de legtöbbjükből nekem hiányzik a dög. Ez nyilván szubjektiv, de ezeknél sokkal jobb egy E 46-os BMW. Valami nagyon más következik, mit szólnál egy Alfa Romeo GTV-hez? Igaz nem kabrió, de gyönyörű autó, abban van hátul ülés, nem túl tágas, de te írtad, hogy kicsik a gyerekek.  A motorokat figyelembe véve, a 2.0-es motorban van egy ballance tengely, azzal lehetnek problémák, a turbós már jobb, de egy jó szívó motornál nincs jobb, én a 3.0 V6 24 V motorral venném, abban van elég akarat, jól forog, jól megy, és a motorra még ránézni is jó, talán a legszebb motor, amit valaha gyártottak. Ez nem kabrió, de az ebből a kaszniból készült Alfa Spiderben nincs hátsó ülés, viszont a GTV-nek van stílusa.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. június 29., 07:27 Módosítva: 2014.06.30 07:19
222
 

Tisztelt Totalcar

Pályakezdő fiatal vagyok egy három hónapos kisbabával, az anyagi helyzetem nem igazán kimagasló. Egy huszon plusz éves nem valami megbízható autóval járok. A szüleim megelégelték, hogy állandóan lerobbanok az autóval és a baba születése alkalmából felajánlották, hogy vesznek nekem egy másikat. Az összegből, amit ajánlottak már kijönne pár fapados új autó is. Sok gondolkodás után két típusra szűkítettem a saját listámat. Az egyik egy nulkilométeres, teljesen fapados Dacia Duster. Nagy, biztonságos és nekem tetszik is (az nem zavar, hogy nincs benne klima a mostani autómban sincs.) A másik jelölt használt Toyota Prius lenne. Kb 2,5 millió forint a keret. Az autót naponta használnám kis távra, évente kb. 6000 kilométert vezetek főleg városban. A kis fenntartási költség nagyon fontos szempont. Önök szerint melyik a jobb választás? Vagy ha van estleg más ötletük is, én nyitott vagyok.


Válaszukat előre is köszönöm.

Tisztelettel Attila

Kedves Attila!

2.5 millióért nem vennék klíma nélküli autót. Az első meleg napon, amikor a gyerekről, az anyjáról és önről szakad a víz, megbánná a döntését. A másik dolog, ami miatt verné a fejét a falba, hogy amikor el kell adni az autót, akkor majd senki nem veszi meg a kocsit Öntől, mert nincs benne klíma és nullextrás. Ilyen nagyon alap autó vásárlásakor sokan mondják az ilyen "bölcsességeket", hogy "nem eladni veszem" és "mi is felnőttünk klíma nélkül". Igen, csak azóta eltelt egy kis idő, és megváltoztak az igények, és egyszer minden autó eladó lesz. Én vennék egy Priust, igaz, hogy sokkal öregebb, mint egy új autó, de nagyon megbízható technika, és olcsón fenntartható. Évi hatezer kilométerhez mondanám, hogy vegyen egy használt szívó benzines Dustert, ha annyira tetszik, de nem nagyon van eladó használtan, külföldön pedig drágább, mint nálunk.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. június 28., 13:10 Módosítva: 2014.06.29 13:29
62
 

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. Férjem nyaktól lefelé lebénult, és keresünk olyan autót, melyben őt is tudnánk szállítani. Elektromos kerekesszékkel közlekedik, nem kell átültetni az autó ülésére. A kerekesszék elég nagy: 150 cm hosszú, 80 cm széles, és 140 cm magas a férjemmel együtt. Szeretném, ha nem hátul ülne, hanem átalakítás után mondjuk a második üléssor két szélső ülése közé ő valamennyire "be tudna ülni".

Tudnátok segíteni abban, hogy találjunk egy ilyen 4 fő+kerekesszéket elbíró autót?


Köszönöm
Ági

Kedves Ági!

A kerekesszék nagyon széles, nem fér be a két ülés közé, de 140 centis belmagasság sincs meg jellemzően az átlag autókban, még az egyterűekben sem. Nektek inkább valami teherautóra lenne szükségetek. Én egy VW Transporterre vagy valami hasonlóra gondolok, ezeknek is a hosszú és magas változatára. A normál változat nem biztos, hogy elég magas, a T5-ös és a T4-es határeset, nem tudom, hogy mennyire mértétek pontosan a 140 centit. Az utasteret mindenképpen át kell variálni, két ülés között nincs 80 centi hely, és a 150 centis hosszúság is korlátozza a lehetőségeket, nagy eséllyel nem tudtok két sorban ülve utazni.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Kedves Ági!

 
A választ olvasva, VHB nevű olvasónk küldte ezt a linket. Ez adta az ötletet, és rákerestem a legnépszerűbb német használt autós oldalakon, és elég nagy választékot találtam kifejezetten ilyen célra átalakított "rollstuhl" autókból. Az autoscout keresője sajnos a normál autókkal keverve hozta fel a találatokat, de a mobilén volt 345 darab, kifejezetten ilyen célra átalakított autó. Itthon csak ezt az egyet találtam. Nem mondtad, mennyi a keret az autó megvásárlására, de talán találsz olyat, ami megfelelne nektek. Írtad, hogy nem szeretnéd, hogy a férjed hátul üljön, de talán át lehet az üléssorokat alakítani, hogy ez megoldható legyen. Egy ekkora méretű kerekesszékkel az autóba való bejutás szerintem csak a hátsó ajtón valósítható meg, mert ott a legnagyobb a nyílás, és ott lehet a legjobban rögzíteni az emelő hidraulikát. Létezik még egy ilyen megoldás a bejutásra, de nem fogjátok tudni befordítani a 150 centis kerekesszéket a menetirányba egy ekkora helyen. A MEOSZ honlapján találtam ezt az oldalt, itt van néhány vállalkozás elérhetősége, akik járművek átalakításával is foglalkoznak, ők biztos jobban tudnak segíteni, hogy milyen járművek a legalkalmasabbak erre, milyen típusokat, mennyiért, és hogyan lehet a legjobban átalakítani erre a célra. Valószínűleg abban is tudnak segíteni, hogy milyen támogatásokat lehet igénybe venni az autó átalakításához. Ha a külföldről való beszerzés mellett döntötök, szívesen segítek benne.

-Becsületesnepper-

 

Öreg kombit nagy embereknek

2014. június 26., 15:49 Módosítva: 2014.06.27 15:17
2
 

Kedves Nepperűző!

Szorult helyzetben vagyok, aminek a következő okai vannak. Jelenleg egy 1.6-os benzines Peugeot 405 kombim van 1992-ből. Hat évvel ezelőtt vettem 100 000 ért, de már akkor sem volt túl csili-vili állapotban, és azóta még jobban el lett használva. Ettől függetlenül a családdal nagyon szeretjük, mert nagy és kényelmes, nem üli szét benne az ember magát. Csak sokat fogyaszt (átlagban 10 liter!) és zabálja az olajat.

A helyzet az, hogy egy hónap múlva lejár a műszakija, és nem terveztem, hogy levizsgáztatom, mert az kb. 300 000 zsetonba kerülne, ami ezért az öreglányért már egy kicsit sok. Így amellett döntöttem, hogy veszek egy másik, hasonló kategóriájú gépet, csak nem tudom még hogy mit. A keret is nagyon szűkös, 200 000-250 000, max 300 000, de akkor már átírva, mindennel együtt, cakkundpakk. A lényeg, hogy kényelmesen elférjünk benne (min. 4 fő, átlagban 95 kg/fő+180cm) beférjen három kapa, adott esetben rotátor, vagy tíz láda paradicsom. Fontos még az is hogy 6-7 liter körül egyen, mert most igazán fogunkhoz kell hogy verjük a garast.

Eddigi potenciális kocsik közé tartozik egy 90-es évjáratú malac Passat, Ford Escort kombi, Renault Laguna (régebbi, '94-es). Te mit ajánlasz? Mire kell vigyázni ezeknél a kocsiknál? Persze még azt is tudni kell, hogy  kb. négy évre kell a kocsi, mert utána veszünk egy normálisat, ezért most még belefér egy négykerekű gumicsizma is. Chrysler Voyagerről vélemény, nagyon sokat eszik (csak mert olyat tudok olcsón)?


Előre is köszönöm a választ, és nagyon várom:
Szakzsargon

Kedves Kérdező!

A Ford Escort ennyi idősen már tud rohadni, különös tekintettel a hátsó futómű fölött a hossztartók, sárvédők, küszöbök, ajtók alja. Ha nincs elrohadva, akkor jó lehet, de vigyáznod kell az alvázvédelemre, és akkor ki tudod vele húzni. Ebből benzinest vennék inkább, mint dízelt. A Lagunánál az a gond, hogy elég extrásak voltak annak idején, tele vannak mindenféle elektromos kütyüvel, de ezek mára csak mint potenciális hibaforrások jelentenek valamit. Ezt alátámasztják a Népítéletek is.Van belőlük egy-két jó, de alapvetően elég csúnyán meg vannak öregedve. Ezt is hagynám. A leveledet olvasva nekem is először a malac Passat jutott eszembe, aztán láttam, hogy neked is.
A képen szereplő példány nem a 300 ezer alatti kategória. Winkler fotózta az idei Wörthersee GTI találkozón. A képre kattintva megnyílik a cikk.
A képen szereplő példány nem a 300 ezer alatti kategória. Winkler fotózta az idei Wörthersee GTI találkozón. A képre kattintva megnyílik a cikk.
Én ezt venném, nekem is volt saját használatban több darab, egy igazi igás ló. Ezek is le vannak élve a korukból adódóan, de lehet még vállalhatót találni. Jó az 1.6 td és az 1.9 td is, az 1.6-os jobban megy és jobban is fogyaszt, de ebből van kevesebb. néha lehet még klímásat is találni.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-