2014. május 19., 10:28 Módosítva: 2014.05.20 11:22
105
 

Kedves Nepperűző!

Szeretném kikérni a véleményét és egyben tanácsot is kérni. Autóvásárlás előtt állok és van két kiszemeltem elfogadható pénzért. Az egyik egy 97-es Seat Toledo 1.9 TD, a másik egy 98-as Volvo S40 ugyancsak 1.9 TD. Dízelben gondolkodom, hiszen napi használatban lenne. Van még pár modell, ami tetszik pl. Golf III, Vento, Focus, de most az előbb említett két autó, amik megfogtak.

A választ előre is köszönöm!

Üdv.: Dániel

Kedves Dániel!

A Volvóban egy Renault dízel van, a Seatban a VW csoport jól bevált 1.9-es TDI-je, ez utóbbi jobb. A Seat esetében a rozsdára kell odafigyelni, a sárvédő íveken és az ajtók éleinél kell rá különösen számítani. A Golfban és a Ventóban ugyanaz a motor van, mint a Seatban. Ha ilyen relatív nagyobb kasznis olcsó dízel kellene, akkor valamelyik 1.9-es TDI-t venném.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 
2014. május 18., 13:52 Módosítva: 2014.05.19 10:32
150
 

Kedves Nepperűző!

Alapkoncepció: testvérem a jogsi megszerzése óta nem igazán vezet(ett), csupán ha muszáj, mert mi van, ha megtöri alapon.

Probléma: bagóért keresnék neki megbízható, KICSI (könnyű parkolhatóság miatt) autót szervókormánnyal, és ha van rá mód vezetőoldali légzsákkal. A cél olcsón megbízható városit/városkörnyékit venni, amivel havonta maximum 600 km-t megtesz (kizárólag városban és autóúton) és nem eszi le a gatyáját, ha már ő fizeti az üzemanyagot. Itt fixálnám le, hogy maximum 300 ezerig keresek. Nézegettem '99-es Nissan Micrát, ugyancsak '99-es évjáratú 1,2-es benzines Opel Corsát, néha Ford Kát. Esetleg Ön mit ajánlana (nem feltétlenül ezek közül)?


Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Bálint

Kedves Bálint!

Az említett típusokon kívül ilyen árban van még a Suzuki Swift, sose romlik el, a Citroen Saxo, Peugeot 106-os is. A Ford Ka esetében a rozsdára kell különösen odafigyelni a tank ajtónál sárvédőknél. Írja, hogy nézegette a 99-es Micrát és Corsát. Értem én, hogy vonzóbb a minél fiatalabb autó, de állandóan mondom, hogy állapotot, és nem évjáratot veszünk. Mi van akkor, ha 96-os egy kocsi, de jobb állapotban van, mint egy 99-es?



Ennyi pénzért ne válogasson az ember, csak az számít, hogy milyen az autó. Ha 88-as, de olyan, mint az álom, akkor azt kell megvenni, és vigyázni rá. Ezek közül, az árához képest a Nissan Micra a legkifinomultabb autó, én azt venném, ha találnék belőle egy jót. Ha nem találnék jó Micrát, akkor azt, amelyikből a legjobb állapotút találom, nagyon mellényúlni egyikkel sem lehet.

A témához szorosan kapcsolódik elsőautó-tanácsadónk második része.

 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 
2014. május 17., 08:01 Módosítva: 2014.05.18 09:32
136
 

Kedves Nepperűző!

Évek óta Opel Astraval járok, volt már G-től kezdve H-ig minden típus a birtokomban 1.6-os benzines és 1.7-es dízel is. Általában 3-4 éves autót veszek és 7-8 évesen cserélem újabbra. Nem is volt sosem nagyobb gondom az autókkal, ismerve a korlátait megbízhatóan elvittek mindenhova és vissza is hoztak onnan.

Idén ismét váltani szándékozom a 2006-os 1.7-es dízel Astrát, de felmerült bennem hogy annyi jót hallani a Kia Ceed-ről és a Hyundai I30-ról is. Nincs egy ismerősömnek sem ilyen ezért kérnék tanácsot hogy javasolt-e ilyen típusokra váltani? Évi 14-15 ezer km-t megyek vele, fele város fele vidéki autózással. Azon is elgondolkodtam, hogy már nem is lenne érdemes dízelt venni, mert rendszeresen drágább a gázolaj mint a benzin és a dízel autó is drágább mint a benzines. 2,2 millió lenne a felső határt, amiből egy 3-4 éves autót vennék.


Előre is köszönettel
Attila

Kedves Attila!

Mindkettő koreai nagyon megbízható autó, egyértelműen érdemes rajtuk gondolkodni, nem véletlenül vállal rá a gyár hét év garanciát. Ekkora éves futás mellé nem feltétlenül éri meg dízelt venni, de a Ceed és az i30 esetében lehet, hogy igen. Ezekben nincs kettős tömegű lendkerék, mint általában a dízelekben, és a befecskendező rendszerük is elég stabil. A spritmonitor.de oldalon tájékozódhat a fogyasztásukról, és kiszámolhatja, hogy megéri-e Önnek a dízel a drágább üzemanyag mellett is. Ha sokat megy rövid távokat a városban, akkor inkább a benzinest vegye.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 
2014. május 16., 13:11 Módosítva: 2014.05.17 10:29
26
 

Tisztelt Nepperűző!

Sok autót néztem már, de még kismillió lehetőség áll előttem amiről nem is tudok, így szeretném az kikérni az Ön javaslatát, véleményét. Szeretnék egy erősebb autót vásárolni. Hogy Stump Andrást idézzem, lassan már csak nyolc turbós, háromszáz köbcentis autókat fognak gyártani és ettől nekem feláll a szőr a hátamon. Szerintem a köbcenti az köbcenti, teljesen mértékben nem lehet pótolni annak hiányát semmivel; legalábbis a vezetési élmény és a fíling tekintetében. Kevés igényem van, ezek alapján szeretnék Öntől tanácsot kérni:

- Szívó benzines, megbízható konstrukció
- Legalább 160-180 lóerő
- 1,5 millió forintos keret (egyéb költségek nélkül)
- Elfogadható alkatrész árak
- 10 liter körüli fogyasztás (elsőre ez naiv gondolatnak tűnik, de a 10 litert normális, 90-100 km/h-s országúti tempó mellett gondolom)
- Manuális váltó
- Kivitel és felszereltség mindegy


Remélem nincs túl sok kritériumom. Néztem VR6-os golfokat, de állítólag magas az alkatrész ár és nem tudom mennyire megbízhatóak. Nézegettem a BMW sor hatosait, azok is tetszettek, de nem tudom milyen kehesek azok a BMW-k.

V8-as motor az álmom, de manuális váltóval nem találtam, illetve feltételezem hogy egy V8as tojással a pedál alatt sem tartható 10 liter környékén. Köszönöm hogy elolvasta levelem és köszönöm előre is a segítségét!


Szép napot kívánok,

Péter

Kedves Péter!

Az őszinte köbcentikkel kapcsolatban nekem a nyolcvanas és kilencvenes évek jutnak az eszembe, írtam is róla korábban. Szerintem ezeket a lovakat, néhány kivételtől eltekintve,  abban a korban kell keresni, és nem is kell minden esetben a másfél milliót elkölteni. A levelét olvasva, elsőre a Honda Integra jutott eszembe, mindent tud, amire szüksége van, és mindezt nagyon jól. Jó motor, jó fék, jó kormány, jó futómű, a baj vele annyi, hogy ilyen autó már gyakorlatilag nincs a piacon, néha-néha felbukkan egy, de válogatni nem lehet közülük. Sokat összetörtek kukára, és sokat még visszahoztak ebből az állapotból is. Egy időben akartam venni én is, de nem találtam olyat, amin rendesen álltak volna az elemek. A Hondánál maradva, a Civic VTI is jó kocsi, abból nagyobb a választék, de ebben az esetben is sok a korábban hullára törött autó, úgyhogy óvatosan. Hondából a nagy kedvencem a CRX második generációja, de abból sem maradt sok eredeti, részben a balesetek, részben a telepi tunerek "áldásos munkájának" következtében. A másik kézenfekvő opció a BMW 3-as sorozata, abból is a nagyobb motoros 325 és 328-as változatok. Picit a megadott lóerők alatt maradva eszembe jutott még a Ford Fiesta ST is. Hasonló kis fürge autó a Renault Clio RS, és a Peugeot 206 RC is. A Citroen Xsara VTS-nek is van egy 163 lóerős változata, ugyanez a motor van a Peugeot 306 S 16-ban. Ezek sokkal olcsóbbak, de nagyon őszinték.
 
Egy V8-as motor csak az autópályán, nyugodt tempónál tud tízet enni, minden más helyzetben fölötte vagy jóval fölötte.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 
2014. május 14., 07:40 Módosítva: 2014.05.15 06:28
3
 

Kedves becsületnepper!

Dízelkombit szeretnék vásárolni,három típusra szűkült le a kör, kérem segítsen a döntésben! Vételár: 1,8M ft-ig.

- Renault Megane 1,5 dci 4-6 éves
- Ford Focus 1,6 tdci 4-6 éves
- BMW 320d 8-10 éves

Ön szerint melyikkel járok a legjobban?

Nem sokat megyek egy évben, ha mégis benzinest ajánl, akkor a fenti márkák benzines típusai közül melyiket?

Köszönettel!

Üdv!

Joe

Kedves Joe!

A Ford dízelhez, ami egyébként PSA dízel, itt van egy kis olvasnivaló Novoth Tibi tollából. Az 1.5 dci-ről is írtunk már, de a BMW-témát is többször átbeszéltük. Ha keveset megy, felejtse el a dízelt, vegyen egy szívó benzinest. Én egy Focust vagy egy BMW-t vennék, a Focust akkor, ha az eszemre hallgatok,  BMW-t, ha a szívemre.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 
2014. május 12., 12:27 Módosítva: 2014.05.14 06:38
217
 

Kedves Nepperűző!

Két autó között vacicálok. Mindkettő prémium, mindkettő drága volt újkorában. Mostanra az áruk 600 ezer és másfél millió között mozog. Az egyik a Volvo V40, a másik pedig a Mercedes C Klasse. 1998-2001 körüli évjáratot keresek, kombi kivitelt. Nem tudom milyen motorral válasszam. Körülbelül 10000 km/év futásra számítok vegyes üzemben. Fontos hogy tudjam, mennyire költséges ezeknek az autóknak a fenntartása, mondjuk egy korabeli nem prémium márkás autóhoz képest. A kényelem és biztonság miatt akarok ilyen autót, mellesleg ez lenne az első.


Tanácsát előre is köszönöm!
Balázs

Kedves Balázs!

A Volvo S40/V40 a Mitsubishi Carisma alapjaira épült, egyszerű konstrukció.  Az elhanyagoltabbak nagyon csúnyán öregszenek, sok a reménytelenül lelakott példányt láttam már, de nem lehetetlen jó állapotban lévőket találni. Ilyen alacsony futás mellett mindenképp egy szívó benzinest választanék. Volt egy pár ilyenem, nem volt semmi bajuk, és a népítéletben is szeretik a tulajok. Az első C Mercit sokan az E 210 mellett a legrosszabb Mercedesnek tartják. Ezzel nem feltétlenül értek egyet, amivel nekem eddig dolgom volt, az mind jó volt. Nem annyira műszakilag van velük baj, hanem inkább a rozsdásodási hajlamukkal. Ha fölülről jónak néz ki, attól még a díszlécek alatt már indulhat a rozsda, de a kerékíveken, ajtók élein is találkozhatunk vele. Átvizsgáláskor az aljáról se feledkezzünk meg, a legvalószínűtlenebb helyeken tud rozsdásodni. Ebből is inkább egy szívó benzinest vennék, azok között nagyobb eséllyel lehet olyat találni, amelyik nem kerülte meg tízszer a Földet.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Eladás előtt elvigyem szervizbe?

2014. május 11., 09:45 Módosítva: 2014.05.12 06:52
165
 

Üdvözlet!

Az lenne a kérdésem, hogy egy 6 éves Opel Astra gépkocsi esetén, ha a közeljövőben eladásra kerülne a sor, akkor mikor járok jobban: Ha elvégzem az összes szerviz munkát (gyertya csere, esedékes fékbetét cseréje, vezérműszíj csere, karosszérián kisebb karcolások kijavítása) és úgy adom  el, vagy ha ezt már az új tulajdonosra bízom, és ez esetben kevesebbet kérek az autóért?

Számítanak a fent felsoroltak az autó értéke szempontjából? Könnyebben eladható egy ilyen autó, ha minden fogyó, kopó alkatrész új?


Köszönettel
Zoltán

Kedves Zoltán!

Én nap mint nap ezt csinálom, rendbe rakom az autókat eladás előtt, mert minden ember új autót akar venni, még akkor is ha 100 ezer forintja van, és a kiszemelt autó már veterán korú. Szerintem egy autó, ami rendben van, sokkal többet ér, többet is lehet érte kérni, és ha a vevő kevésbé tud belekötni, kevesebbet is lehet engedni. Én személy szerint élvezem is, ahogy egy kevésbé mutatós kocsiból szép lesz. A Stump Bandi azt mondta, hogy egy buzi vagyok, mikor meséltem neki, hogy az eladásra szánt autó rozsdás téli kerekeit lehomokoltattam, és leszintereztettem. Egyébként tényleg egy hülye vagyok, hogy ilyenekkel foglalkozom, de amellett, hogy pénzt keresek vele, még örömöt is okoz nekem, hogy mennyivel jobban néz ki utána! Amikor egy autó tényleg jól sikerül, még nézegetni is szoktam, hogy de fasza lett. Akkor vagyok egy kicsit szomorú, amikor meglátom az eladott autót fél év múlva, leélve, meghúzva, én meg beletettem egy csomó munkát és pénzt, hogy szép és jó legyen. Ez egyébként jellemző, hogy amikor az emberek venni jönnek, a legerősebb nagyítóval nézik a kocsit, és valóban új autót keresnek akármennyi pénzért, és nem tudják elfogadni a két milliméteres festék lepattogzást sem. Két évvel később, amikor ők árulják ugyanezt az autót, de közben már mérhetetlenül lelakták, a gyerekek beletaposták a tetőkárpitba a csokit, a kutya kirágta a csomagtér borítását, döglött patkány van a motortérben, veréb múmia a vízhűtőn, akkor  jön a "mit akarsz ennyi pénzért, ez egy használt autó, ha újat keresel, menj a szalonba". Egy autó, ami karcos horpadt, meghúzott, sokkal nagyobb támadási felületet ad az alkubajnokoknak, és aki jól alkuszik, az meg is fogja Önt a helyszínen csinálni. Ha én akarnám megvenni a szerviz előtti autóját, az biztos, hogy nem a költségek árát alkudnám le, hanem a dupláját, mert ha már nekem kell vele foglalkozni, akkor érje is meg. Ez így működik. A másik dolog, hogy nem elég, ha rendben van az autó, azt el is kell tudni adni. Ez a nehéz ügy, ez vagy megy valakinek vagy nem, egyik napról a másikra nem lehet megtanulni, mindenesetre sok sikert hozzá.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 
2014. május 6., 07:27 Módosítva: 2014.05.07 11:51
1
 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Autóvásárlás előtt állunk. A feleségemnek kellene az autó a gyerekeket döntően a városban ill. annek harminc kilométeres vonzáskörzetében fuvarozni. Két típus között vívódom: Mercedes A140 (2002 évj.), ill.Ford Fiesta (2005-2006 évj.) 1.3 benzin. Melyiket ajánlja?

Nagyon fontos a biztonság, javítási költségek, alkatrész árak, megbízhatóság, stb.


Tisztelettel: N.László

Kedves László!

Mindkét autóhoz nagy mennyiségben van utángyártott és bontott alkatrész, ezek árairól a webáruházakban tájékozódhat, aztán meglátja, hogy Önnek drága vagy olcsó. A kis Mercinél a rozsdára kell figyelni, mert ezeknél az évjáratoknál már előfordulhat, a régebbieknél még inkább. Gondolok itt a kerékívekre, ajtók aljára, küszöbökre. Némelyiken mindegyik karosszéria elem meg van indulva, kivéve, ha Olaszországból való az autó, azoknak hibátlan a kasznija a rozsda szempontjából. A Fiesta szerintem jobb autó, én azt venném inkább a kettő közül.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 
2014. május 5., 06:45 Módosítva: 2014.05.06 07:42
165
 

Kedves Nepper,

sosem volt még saját autóm, és munkahely-lakhely ingázás miatt  szeretnék venni egyet.
Első kocsinak nem szeretnék sokat rááldozni, 450- 550 e FT-ot szánnék rá, (26 éves lány vagyok, a családi kocsit szoktam néha vezetni, de hatalmas rutinom még nincs) ezért kisebb kocsiban gondolkozok, ami megbízható. Munkahely és lakhely közötti ingázásra használnám főleg, ami napi szinten 60 kilométert jelentene (városban és főúton használva), így az egyik fő szempontom az lenne, hogy keveset fogyasszon.

Abban kérném a segítésged, hogy te esetleg milyen autókat javasolnál?
Válaszodat előre is köszönöm


Üdvözlettel,
Aliz

Kedves Aliz!

Ha szempont a kis fogyasztás, akkor egy Citroen Saxo/Peugeot 106 1.5 dízelt javasolnék. A két autó műszakilag ugyanaz, kinézetben egy kicsit más, elmegy akár 4 liter alatt is száz kilométeren, és nagyon tartós darabok. Ennyi pénzért akár már klímás darabokat is találni, akkor még nyáron sem fogsz izzadni. Komoly buktatók nem szoktak benne lenni, de vásárlás előtt mindenképp nézesd meg valakivel.

A témában javasolt olvasmány még nagy elsőautó-tanácsadónk második, valamint harmadik része.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 
2014. április 29., 07:37 Módosítva: 2014.04.30 12:14
52
 

Kedves Nepperűző,

Nemsokára érkező második gyermekünk miatt kicsit szűk lesz az amúgy imádott Toyota Yarisunk (eddig a kötelező szervizeken kívül semmit nem kellett rá költeni, viszont a csomagtartójába a babakocsi mellé már nem nagyon fér más), a szülők megvennék tőlünk. Egy hasonlóan megbízható, takarékos autót keresünk. Elsőre a következő típusok jutottak eszembe: Honda Jazz, Toyota Corolla vagy Auris, Kia Ceed, esetleg Citroen Picasso. Nem túl magas éves futásteljesítmény miatt főleg benzinesben gondolkodnánk, de a Picasso dízeljét sokan dicsérik. 100.000 km alatti futásteljesítményű autó érdekelne (sok évig tartanánk meg), vagyis inkább jó állapotú, meghibásodásra nem hajlamos darab, ami józan karbantartási és fenntartási költségekkel meghálálja, ha vigyázunk rá (az ABS-en és elektromos első ablakon kívül talán klímára van szükségünk és ezzel vége is a kívánságlistának). Az árakat böngészve azt találom, hogy a Honda Jazz vételára sokszor túlszárnyalja a szinte azonos korú Corolla vagy Auris árát... Bár utóbbiak fenntartása lehet, hogy nagyobb költséggel járna és nem biztos, hogy nagyobb belső teret kínál. Mit tanácsolna?


Önzetlen segítségét előre is köszönöm,
Zoltán

Kedves Zoltán!

Ezt a kilométer korlátot soha nem fogom megérteni, "100.000 km alatti futásteljesítményű autó érdekelne". Mindig mondjuk, hogy nem kilométeróra állást veszünk, hanem állapotot. Mi van, ha 134 352 kilométer van az autóban, de egyébként tip-top? Higgye el nem fog 200 ezernél egy közlekedési lámpánál elbomlani, és eggyé válni az univerzummal. Különösen nehéz ilyen kifejezetten alacsony futásút találni egy Citroen Picasso dízelben, mert dízelt jellemzően nem azért vesznek az emberek, hogy a garázsban tartsák, következésképp nem 100 ezer lesz benne, hanem valószínűleg a többszöröse, de ha keveset mennek, ne is gondolkodjanak dízelben. A Jazz nagy kedvencem, mert belül nagy, kívül kicsi, nem romlik el, jól variálható és nagy a csomagtere, keveset fogyaszt. A Corolla vagy az Auris fenntartása semmivel nem kerülne többe, mint egy Jazzé, megbízható autók azok is, különösen a Corolla. A Kia Ceed szintén arról híres, hogy nem romlik el, és műszakilag megegyezik a Hyundai i30-cal, az is jó lehet Önöknek. Döntsék el a párjával, hogy melyik tetszik ezek közül, nézzenek meg párat, és amelyikből a legjobb állapotút találja, azt vegye meg. A felsorolt japán vagy koreai autók közül egyikkel sem lőnek mellé. A legjobb állapotú nem feltétlenül jelenti azt, hogy a legkevesebbet futott. Vásárlás előtt, ha nem biztosak a dolgukban, kérjék egy szerelő segítségét.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 
2014. április 28., 14:15 Módosítva: 2014.04.29 07:49
167
 

Tisztelt Becsületesnepper!

Autóvásárlás előtt állok, és régi rajongójukként (TV, újság, honlap) gondoltam segítséget kérek.

Maximum 2M Ft-ig nézelődtem, kis-ill. középkategóriás autók között. Elvárásom: 4-5 évig megbízható, relatíve költségmentes 5-7 éves benzines, nagyrészt városi használatra, ill. 1-1 hosszabb útra. Fontos a biztos előélet, vezetett szervízkönyv.

Amiket eddig néztem:
- SX4-ek, 1.5 b, 40-80000km
- Classic II Astra G 50-70000 km, 1,5M körül
- Golf V. 1,6, 50-70000 km, 1,8-2 M
- Fabia Sedan 1,4 80LE, 60000km 1,1-1,3M


Melyiket javasolná, mire kell figyelni, esetleg más alternatíva?


Köszönettel-Károly

Kedves Károly!

A kinézett típusok tökéletesen megfelelnek az Ön elvárásainak, egyiknek sincs különösebb problémája, a gondtalan autózás ígéretét vetítik előre. Azt látom, hogy kevés kilométeres autót szeretne venni, ezzel a kilométeróra állás dologgal lennék óvatos. Ezekben az autókban jellemzően akkor van ennyi, ha valami öreg bácsi használta őket korábban, mert átlag ember sokkal többet megy ezekkel az autókkal. Léteznek ilyen bácsi autók, de meg kell őket találni, ehhez rengeteg időre és szerencsére van szükség. Időre azért, mert az alacsony óraállással hirdetett autókban nem mindig van tényleg annyi, nem kizárt a lyukra futás esélye. Szerencsére pedig azért, mert a nepperek éjjel-nappal a számítógép előtt ülnek, és ha van egy jó vétel, azonnal lecsapnak, Önnek privát emberként elég rosszak az esélyei velük szemben. A másik dolog, amire figyeljen, hogy ne egy korábban kukára tört autóba nyúljon bele. Ha nem ért hozzá, forduljon szakemberhez, vigye el az autót állapot felmérésre.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 
2014. április 26., 08:17 Módosítva: 2014.04.27 17:08
178
 

Tisztelt Becsületesnepper Úr!

A kérdésem a következő lenne:
Családunkban eddig két BMW teljesített szolgálatot, egy kombi 316-os (E46) és egy 3-as Compact. Ezek közül a kombit eladtuk, mert beesett egy meghibásodás, ami miatt a szervízköltség annyira magas lett volna, hogy már nem érte meg a javíttatás. Most viszont az a helyzet állt elő, hogy csak egy autóval maradtunk, pedig szükség lenne egy másodikra is. Nem kellene feltétlenül kombi, sem túl nagy, hiszen a három tagú családból a gyerek már külön lakik, így csak néha napján szokta elvinni a kocsit, akkor is másod-harmadmagával.
Egy évben elég sokat megyünk vele, (a kombit is 180.000 km-el adtuk el 9 évesen) sokat a városban, de nyaranta nyaralni is ezzel mennénk.

Amiben segítségét kérném:
- Kérem javasoljon egy (vagy több) olyan új/használt autót, aminek alacsony a szervízköltsége (vagy legalábbis aránylag alacsony),
- Kordában tartható a fogyasztása, de nem eszik többet 7 liternél,
- és belefér a nagyjából 4.5-5 millió Ft-os keretbe.

Eddigi ötleteink egyelőre:
- használt Ford Mondeo kombi (2012-es, 55.000 km-el, 2.0 dízel motorral)
- használt BMW 3-as sorozat 2012-es ez is
- használt Volvo V40-es 2012 D5 dízel 1.6-os , 75.000 Km-el.

Persze ettől eltérő javaslatokat is szívesen fogadunk!


Válaszát és segítségét előre is köszönöm!
Dániel

Kedves Dániel!

A 4.5-5 millió forint szerintem kevés lesz egy 2012-es 3-as BMW megvásárlásához, de nem értem ezt az évjáratosdit sem, mi van ha öregebb az autó? Vagy ha ennyi a pénz, akkor olyat kell venni, amire elég a pénz. Egyébiránt a BMW nagyon jó autó, a dízel fogyasztása is hét liter alatt tartható, de azt nem mondanám, hogy alacsony a szerviz költsége. Vélhetően nem fog úton útfélen elromlani, de az olcsó szervizről nem a BMW fog eszembe jutni. A Mondeo dízelétől én egy kicsit tartok, de több ismerősömnek is van, és semmi bajuk vele. A V40 1.6-os dízele jó konstrukció, és 5-6 liter között valóban elmegy, a részecskeszűrő cseréje lehet egy komolyabb tétel. Eltérő javaslatként hadd említsem meg a Toyota Prius harmadik generációját, keveset fogyaszt (5l/100 km), automata lévén a városban ideális, nem romlik el, és a harmadik generációban már 1.8-as motor van, autópályán sem vérzik be a szeme.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 
2014. április 22., 14:38 Módosítva: 2014.04.23 11:54
11
 

Kedves Nepperuzo!

Kicsi, városi, de stílusos és megbízhato autót szeretnék vásárolni a közeljövőben ami egyrészt a budapesti forgalmat lazán a vállára pakolja, másreszt bírja az M7-es viszontagságait is.

Keret: 2 millió (plusz átírás, stb)
Eddigi lehetőségek:
Mini Cooper S (2004-es évjárat)
Peugeot 207 / 207 CC
Skoda Fabia RS
Ford Fiesta ST

Nyílvan a Mini került első helyre, nem véletlenül lenne nagy becsben. Bár ez az autóimra általanosságban igaz. Amennyiben ideje engedi, kérem mondja el vélemenyet, hogy milyen meregszakban érdemes gondolkozni, mik lehetnek a buktatok egy-egy ilyen felpöccintett városi autón.


Elore is nagyon koszonom!
Udvozlettel,
Dani

Kedves Dani!

A 2004-es Cooper S még kompresszoros, nem az 1.6 turbós, olyat akkor se vegyen, ha tízen biztatják. A kompresszoros egy jobban sikerült konstrukció, de nem egy szívó benzines Corolla, kell majd rá költeni. A Fabia RS "sport autó" létére csak dízelben van, de jó, megbízható technika. A Fiesta ST-ben egy két literes szívó benzines van, sajnos még nem volt hozzá szerencsém, de az alap Fiestából kiindulva különösebb aknától nem tartok ebben az esetben sem. A 207 CC-t sem ismerem közelebbről, de a 206 CC-nek nagyon zörgött, nyüszögött a teteje, ezt a 207 esetében állítólag már kiküszöbölték. A Peugeot CC esetében mindenképpen győződjön meg a tető tökéletes működéséről, ha nem jó, vagy csináltassa meg az eladó vagy hagyja ott. Ha az eladó azt mondja, hogy semmiség, csak meg kell vulkanizálni tejeszacskóval, és jó, ne higgyen neki, ha csak apróság,  akkor javíttassa meg. Egy ilyen nem működő tető javítása óriási szopóroller lehet, sokan hozzá sem mernek nyúlni, azt aki hozzá mer nyúlni, meg kell találni, nem biztos, hogy olcsó lesz, illetve biztos, hogy nem lesz olcsó. Ha alkatrész kell, akkor nagy eséllyel csak a márkaszerviz, és lehet, hogy csak mechanikát tud venni egyben, aranyporért vagy hónapokig szaladgál bontott tető után.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 

Az Octavia nem bírja a terepet

2014. április 21., 09:04 Módosítva: 2014.04.22 14:41
5
 

Tisztelt B. Nepper Úr,

Vallásos autóbuziként sosem hittem, hogy majd én is írok egy tanácskérő levelet, de nem látom a fényt az alagutam végén, ezért...

A problémám röviden: a közelmúltban vásároltam pár hektár termőföldet, gazdálkodni szeretnék rajta. A "köves úttól" kb. 1 km-t kell autózni (traktorozni) a tábla széléig; esőben, hóban az első 100-200 méter helyenként nangyon ocsmány tud lenni, utána már homok, az elviszi a vizet. Ocsmány, azaz 20-30 centi mély keréknyom, sárral és vízzel elegyesen, ízlésesen töltve. A használatunkban lévő sok-sok földi jóval felszerelt 3 éves, 39e km-t futott Octavia kombi 1.4 TSI nélkülözi a 4*4 hajtást (vásárlásakor még nem volt szó a paraszttá válásról).

Kérdésem: létezik-e családi használatra is alkalmas, normál rakterű 4*4 kombi, pickup, terepjáró, amivel a városba is bemehetek és egy erősen kiskorú (16 hónapos) szállítmányozása sem gond (isofix)? Vagy vegyek egy szakadt Samurajt az asszony nevére és az Octi maradjon családinak...? A 4*4-es vásárlására a keret az amúgy sérülésmentes, szervizelt Octavia ára lenne, ebbe bele kell férnie a szervíznek is, ha a csere mellett törünk lándzsát.


Köszönöm, üdv,
Balázs, a Csikós szomszédja.

Kedves Balázs!

Vegyen az asszony nevére valami olcsó sárdagasztót, például az említett Samurai-t, az tényleg átmegy tökön, paszulyon, de a rozsdára figyelni kell, ezek már mind többé-kevésbé rozsdásak, kivétel alig van. A családi TSI Skoda szívó oldalát pedig megelőző jelleggel megmutatnám a Novoth Tibinek, ezekben a kis turbósokban nagy csodák tudnak lenni. Olajcsere pedig 10 ezer kilométerenként, akármit is mond a kormány.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

 
2014. április 20., 15:02 Módosítva: 2014.04.21 11:57
2

Kedves Nepperűző!

Azt szeretném kérdezni, hogy melyik autót válasszam többnyire túrához és városi használatra egyaránt? Egy BMW Z3-ast, Mazda MX-5-öst, vagy Honda S2000-est? A magasságom kb. 185 centiméter, és kicsit nagyobb darab vagyok. Mindennel együtt 2-2,5 millió forintot tudok ráfordítani.

Köszönöm válaszát!

Kedves Kérdező!

Elsőként a Honda S2000-et egy elegáns mozdulattal húzzuk ki a listáról! Nem azért, mert rossz. Egyáltalán nem az, sőt, de a legolcsóbb itthon 3,5 millió, és kint is kilencezer euró, ha a kamu hirdetéseket nem nézzük. A maradék kettő hasonló adottságokkal rendelkezik, már ami a méreteket illeti, egyik sem egy kamion. Az MX-5 egy legenda, nem véletlenül, és ezért az összegért már a C változatot is megkapni, amelyben már több erő is van, nem csak a zseniális futómű, kormány és váltó.



A Z3 szintén jó autó, már az 1,9-es motorral is használható, de lehetőség szerint nagyobbal venném. Sajnos a kínálat jellemzően a kis motorosokból áll, elvétve van egy-egy nagyobb motorváltozat. Én elgondolkoznék a kintről történő vásárláson is, ott sokkal nagyobb a kínálat, és ennyiért már lehet venni 2,8-asokat is. Azt vegye a kettő közül, amelyik jobban tetszik, mindkettő nagyon jó autó.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Szívódízelek közül mit vegyek?

2014. április 19., 07:50 Módosítva: 2014.04.20 09:57
266
 

Tisztelt Nepperűző!

Régi szívódízel autót kellene vásárolnom napi 30 km munkába járáshoz; a keret 160 - 200 000 Ft. Azért szívódízelt, mert kamionsofőr vagyok - gondolom érti... Csak a megbízhatóság számít, tehát, hogy relatíve kevés lerohadással el tudjam érni az úticélomat (munkahelyemet).

Nem érdekel az évjárat, az, hogy mennyire rohadt a kaszni, nem érdekel, hogy milyen a belső tere, nem érdekel, hogy van-e benne szervó vagy klíma (nyilván nem lesz, vagy működésképtelen), olyan pedig, hogy "vezetési élmény", abszolút hidegen hagy. A fogyasztása jó lenne kb. 6-8 l között.

Amelyek eddig felbukkantak: Ford Escort/Orion 1.8D, Ford Fiesta 1.8D, Opel Astra F/Vectra A 1.7D, Ford Sierra 2.3D, Daihatsu Charade 1.0D, Seat Ibiza 1.3D, 1.7D, Citroen AX 1.4D, Peugeot 106 1.5D. Kb ezeket dobja fel leggyakrabban a kereső. Melyik lenne a legjobb vétel? Melyiket kerüljem? Vagy esetleg van olyan, amit nem említettem, de érdemes vele foglalkozni?


Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!
Teherautós

Kedves Kérdező!

A lista elejéről a vicc jut eszembe, hogy "ej vadász, vadász, nem vadászni jársz te ide". Ki lehet ezekből is fogni, de van jobb. Akkor a lista elején lépjünk is túl. A kis AX jó, a Citroen Saxo/Peugeot 106 1.5 D nagyon jó, 3,5-4 literrel elmegy, nem romlik el, A Peugeot 1.9-es dízeleit szintén melegen ajánlom, 205-ös, 309-es, 405-ös. Opel Corsa 1.5 D Isuzu nagyon jó, hasonlóan torkos, mint a Saxo/106 duó. A Toyota 1.8 D nagyon finom árú, de nagy eséllyel túl rozsdás lesz ennyi pénzért. A Nissannak is jó szívó dízelei (1.7, 2.0) vannak, de itt is a rozsda lehet gond.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Szabad-e használt Cruze-t venni?

2014. április 17., 13:32 Módosítva: 2014.04.18 15:40
1
 

Tisztelt Nepperűző!

A megbízható, ámde szűkös Fabia kombi után szeretnénk egy elegánsabb, tágasabb szedánt, vagy egyterűt. Keret 2m körül.

Évi 10 ezer km körüli használatra számítva eleve csak benzines jöhet szóba. A Cruze 1,6-os nagyon tetszik, kérdés, hogy az anyacég kivonulása mennyire befolyásolja majd az alkatrészellátást és a későbbi eladhatóságot?

Szóba jöhet akár a Fluence, Mondeo is. Az egyterűek közül a Scenic, C4 Picasso, Zafira B szimpatikus. Melyik lenne a legésszerűbb választás Önök szerint?


Köszönettel:
László

Kedves László!

Nem hiszem, hogy különösebb gond lenne az alkatrész ellátással, nem vagyok jövőbe látó, de én ettől nem félnék. A Rover nem vonult ki, hanem lehúzta magát a vécén, nincs is ilyen autógyár, alkatrész mégis van. A Chevrolet azért még nem itt tart Ha nekem a Cruze tetszene, én meg merném venni. Ami a többit illeti, egy C4 Picasso, Zafira, Megane sorrendet állitanék föl.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. április 15., 11:52 Módosítva: 2014.04.16 10:31
10
 

Kedves Becsületesnepper!


Pár éve vettem egy Rover214si -t. Most úgy áll a helyzet, hogy elgondolkoztam, hogy jó lenne lecserélni egy fiatalabbra. Körbenéztem, hogy mennyiért lehetne eladni...

Ez tényleg így van, hogy 250e és 350e között vannak ezek a kocsik??
Ráadásul ha jól látom, nem is nagyon mennek, mert hetek óta ugyanazok a hirdetések vannak fent, nem nagyon látom, hogy lenne rájuk kereslet. El lehet egyáltalán adni őket? Vagy jobb ha megtartom lassan oldtimernek?

Ráadásul megdöbbentem, hogy 216-os nincs fent egy darab se eladó, pedig régebben mikor az én 214-esemet vettem akkor még volt bőven. Elkoptak? Vagy nem adja el senki? A 214-esekből meg alig 26db van fent, abból is vagy tíz az sérült vagy motorhibás. Három év alatt ennyire leromlott az országban a Rover-állomány? Ami ép, normális autó, azt nem adja el senki, vagy amit meg el is akarnának adni, az meg nem kell senkinek? Mit érdemes itt tenni, mit javasol?

Lassan 18 éves lesz a kocsim, és nem tudom mitévő legyek. Lassan lakatolni kellene, rá kellene költeni vagy százezret csak a karosszáriára. Meg félek tőle, hogy egyre több hibája fog előjöünni, és ha ennyire kevés a Rover-szám az országban akkor lassan az alkatrész árak is el fognak kezdeni felfelé menni.

Mit érdemes itt tenni? Adjam el még most, és most talán kapok érte annyit, ami egy 1 milliós autóhoz beugrónak elég? Vagy tartsam meg, költsek rá 150.000-et (ami ezekszerint az autó értékének kb. fele) és használjam amíg megy, aztán 2-3 év múlva meg nekem sem marad más lehetőségem mint bontóba vinni?

Ön mit tenne?

Köszönöm a segítséget!

Kedves Kérdező!

Addig amíg eléri a harminc éves kort, még jócskán kell majd rá költeni, hogy egyáltalán mozgásképes maradjon. Ekkor még nem OT vizsga képes, csak megy. Onnantól jönne az, hogy felkészíteni OT vizsgára, ellocsol egy jelentéktelennek nem nevezhető összeget, és van egy oldtimeres szempontból teljesen érdektelen, műanyag lökhárítós autója, ami a ráköltött összeg töredékét éri. Az elmondásából úgy tűnik, hogy az autó még használható állapotban van, működik, nagyobb baja nincs. Ha rákölt még 1000-150 ezer forintot, és használja még két-három évig, utána sem kell feltétlenül a bontóba vinni, akkor is lesz olyan ember, akinek erre lesz pénze. Ha hitel felvételében gondolkodik, és a Rover lenne a beugró, nagyon fontolja meg, hogy mennyit vesz föl, inkább egy olcsóbb autót vegyen, hogy minél előbb az öné legyen az autó, és ne a banké.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. április 14., 12:59 Módosítva: 2014.04.15 12:47
13
 

Tisztelt Nepperűző!


Szeretném a segítségét kérni. A közeljövőben autót szeretnék venni, és nagyon sok fajtán gondolkodtam, de nem tudok dönteni. Még azt se, hogy diesel vagy benzines legyen. Egy biztos, hogy 250000 Ft áll kb. a rendelkezésemre. Persze vannak kinézettjeim: dízel: Peugeot 405 1.9D, Ford Escort 1.8D, Ford Mondeo 1.8TD, Renault Clio és 19-es 1.9D; benzines: Mitsubishi Lancer 1.3; Opel Astra 1.4 60Le vagy 82Le. (Suzukit nem szeretnék venni, de bármi mást, amit mond érdekel.

Tisztelettel: Krisztián

Kedves Krisztián!

Az ilyen olcsóbb autóknál már inkább a benzinest nézném, de azért vannak kivételek, ilyen például a Peugeot 1.9-es dízele vagy a VW 1.9-es dízele. Ha nincsenek széthajtva még sokáig lehet őket használni. Ha már a Peugeot- nál tartunk a 306-os is jó lehet, esetleg Citroen Xsara, Saxo, ezeknél a hátsó futómű a kritikus pont, arra kell figyelni. Érdemes elgondolkodni a III-as Golfon, Ventón. Az Ön által említett F Astra és Clio is jó, nem feltétlenül csak a dízel, az 1.4-es benzines is mozgatja azt a kis autót. További lehetőségek a Nissan Micra, Almera, Mazda 323, Toyota Corolla, stb. Ezeknél az öreg autóknál a legnagyobb ellenség a rozsda, arra kell a legjobban odafigyelni, de persze a többit sem lehet figyelmen kívül hagyni.

Érdemes elolvasni ezt a cikket a témában.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. április 13., 07:02 Módosítva: 2014.04.14 13:01
2

Tisztelt Becsületesnepper!

Eljött az idő, hogy a 124-es 2,5 szívódízel autómat lecseréljem, mert szétrohadt az alja (különben valószínűleg soha nem cserélném le). Megszoktam, hogy nem romlik el úgy, hogy megáll alattam, és azt is, hogy olcsón javíttatom. Elég volt az extrája, elektromos tükör, légkondi. Évi 15-20 ezer kilométert megyek vele, főleg városban. Na, az Ő helyére keresek valamit.

Ford Focus, Mondeo, vagy Toyota? Lehet épp benzines is, ha az olcsóbb üzemanyag miatt nem járok lényegesen rosszabbul. Egymillióban gondolkodom, de mondjuk 1,5-ig el tudok menni.

Üdv,

Bernát

Kedves Bernát!

A Focusból jó a benzines és a dízel is. Az 1,6-os dízel még városban is elmegy hat liter alatt, hosszútávon pedig öt liter körül. A 90 lóerősben ha jól tévedek nincs részecskeszűrő sem, az még egy problémaforrással kevesebb, a befecskendező rendszere nagyon stabil. Pont most került a látókörömbe egy ilyen, 420 ezret futott autó, aminek még semmi baja nem volt. Mondeóból inkább az 1,8-as benzinest venném.

A Toyotából nem említett típust, de jó a Corolla és az Avensis is. Mindegy, hogy benzines vagy dízel, például a Corolla még az 1,4-es dízellel is jó, és menetdinamikában mind hozza azt, amit a Merci tudott.

Üdv:

-Becsületesnepper-

2014. április 11., 11:47 Módosítva: 2014.04.12 09:40
1
 

Kedves Nepperűző!


Chrysler Pt Cruiser 2.2 diesel gépkocsival kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. A fent említett autó vásárlásán gondolkodom, olvasgattam a cikkeket, tesztek, amiket találtam magyar oldalakon. Ezelőtti autóim diesel Mercedesek voltak, még a régi 124, majd azt követte egy 1993-as C osztály szivódiesel... Jól bevált konstrukciók voltak. A Chryslerben is Mercedes motor dolgozik, viszont azt nem tudom pontosan, hogy a sokak szerint szidott CDI motorok ezek is és, hogy ezek miként teljesíthetnek a Chryslerben?

Köszönettel: Laci

Kedves Laci!

A PT Cruiserben egy 2.2-es CDI motor van, szerintem nem olyan problémás, nekem volt már több darabom is, egyikkel sem volt semmi probléma. Szerintem az a gond, ha egy nagyon visszatekert órás darabot vesz az ember, egy normális futásteljesítményű, normálisan karbantartott autóval olyan sok gondot nem vizionálok. Ha talál olyat, aminek nem tekerték csapágyasra az kilométeróráját, azt nyugodtan megveheti, de persze költeni kell majd rá.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. április 10., 11:41 Módosítva: 2014.04.11 11:58
2
 

Kedves Nepperűző!


Autóvásárláson gondolkodunk, mert kinőttük második generációs SWIFT-ünket. 2-3 éve költöztünk családi házba, ami sok pakolással jár, illetve szeretünk ide-oda menni, gyakran földutakon is. Ezért abban kérném a tanácsodat, hogy 2 millió forintig mit tudnál ajánlani, aminek viszonylag nagy a csomagtere, egy földúton is elmegy, viszont nem zabálja az üzemanyagot.

Segítségedet előre is köszönöm
Üdv
Miklós

Kedves Miklós!

Nem részletezted milyen földútról beszélünk, mert egy sima földúton bármi elmegy, csak lassít az ember fia egy kicsit, odafigyel, és nem veri le az alját. Én is horgászom, mindenféle rossz töltésen jártam már, de még nem volt szükségem magas autóra. Ha nem kell igazi nagy hodály, akkor egy Honda Jazz már sokkal nagyobb, mint a Swift, nem romlik el, hat literrel elmegy. Csalóka, mert belül nagy, kívül kicsi. Ha nagyobb autó kell, akkor egy Skoda Octavia, Toyota Avensis, Honda Accord tökéletes lehet a célra.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. április 7., 13:45 Módosítva: 2014.04.08 12:44
41
 

Tisztelt Becsületesnepper!


Hosszú gondolkodás és némi készpénz összespórolása után elhatároztam, hogy vásárolok magamnak egy autót. Leginkább 2-3 hetente kb. 600-650 km megtételére használnám és a zord időjárás beköszöntével munkába járásra. A kiszemeltem a VW Golf IV, mivel ahogy most látom ezek az autók még jó pár év után is úgy ahogy értékállóak. A kérdésem a következő. Melyik motorral érdemesebb megvenni egy ilyen autót? Mindenfélét hall az ember: "az 1.4 és 1.6 benzinesek eszik az olajat", "a PD TDI drága mulatság ha elromlik", bár melyik nem az ilyen esetben. Megfelelően szándékozom karban tartani leendő járművemet, legalább 3-4 évre terveznék vele. Ön szerint az 1.9 TDI (110 Le) vagy az 1.6 benzines a megfelelőbb választás?

Köszönettel,
László

Kedves László!

Ha ilyen hosszúakat is megy, akkor egy jó kis TDI-t vennék. Nem kell ragaszkodnék a 110 lóhoz, bár ez néz ki jobban a forgalmiban, de a 90-es megbízhatóbb. Ez ebben az esetben nem azt jelenti hogy a 110 lovas egy probléma halmaz, mert az is nagyon jó, de a gyengébbik egy picit egyszerűbb, jobb. A TDI jobban is megy, az autópálya tempót is jobban bírja, kevesebbet is eszik.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Megbízható dízelt keresek

2014. április 6., 10:20 Módosítva: 2014.04.07 13:49
5
 
Kedves Nepperűző!

Egyterű vásárlását tervezem, tud-e segíteni, hogy tapasztalata alapján melyik a legmegbízhatóbb, legfőképpen, melyik dízel motor megbízhatóbb, legalábbis "kedvezőbb" áron javítható?

Szóba jöhet: Golf Plus, Renault Scenic, Seat Toledo/Altea, Toyota Corolla Verso.


Köszönöm: Ferenc

Kedves Ferenc!

A Toyota dízelt nagyon szeretem, kulturált, csendes motorja van, nem igazán romlik el. A VW csoport dízelei közül legjobban az 1.9-es dízelekkel járna, minden van hozzá olcsón, akár bontott motor is, és mindenki ismeri. A Renault dízeleinél az előző kettő jobb, én azokat venném inkább.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

2014. április 4., 17:49 Módosítva: 2014.04.05 17:38
7
 

Tiszteletem!

Nehéz témában kérném a segítségét, autó vásárlás előtt állok, de teljesen tanácstalanul. Alap esetben kerékpárral járok/járunk mindenhova de távolabbi túrák miatt szeretnék autót venni. Így a következő kritériumok jönnek szóba azonkívül hogy szeretném ha lehetséges 4-500 ezer forintból megvalósítani:

4 személynek hosszabb utakra is ideális
4 kerékpár szállítására alkalmas, akár úg hogy a kereket kivesszük.
Valamint az erdei illetve kisebb hegyi földutaktól se rettenjek meg a jármű.

Mit tudna javasolni?


Köszönettel Péter

Kedves Péter!

Négy kerékpár semmibe nem fér be, még úgy sem, ha kiveszi a kerekeket, csak egy Transporterbe vagy hasonlóba. Ezt a problémát a tetőcsomagtartó fogja megoldani. Ha hosszabb túrákat terveznek, célszerű lenne egy kombit venni. A Toyota Carina E az egyik legtartósabb autó, amit valaha csináltak, örök, mint a nyomorúság, olajat és kopó dolgokat kell benne cserélni, ha nincs elrohadva, nagyon jó lehet.
A régi Audi 80 Avant egy jóféle 1.9 TDI-vel szintén jó választás. További lehetőségek még a teljesség igénye nélkül a Passat Variant, Golf, Peugeot 306, 406, Opel Astra, Mitsubishi Lancer, stb.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-