Autót idős szülők szállításához

2015. július 7., 11:35 Módosítva: 2015.07.28 11:44
91
 

Kedves Nepperűző!

Bár jogosítványom lassan 30 éve van, de autóm sohasem volt. Egyszer-egyszer autót bérelni, szükség esetén taxiba ülni nagyon kényelmes volt.
Most azonban 80 év feletti szüleimet kellene ilyen-olyan vizsgálatokra szállítanom meglehetősen gyakran. A taxi lehetne alternatíva, de leginkább az a baj, hogy hol túl magasan van az ülés, hol túl alacsonyan számukra és ezért vagy a be-, vagy a kiszállás nagy nehézséget okoz.
Tehát olyan autóra van szükségem, amelynél az ajtók szélesre tárhatók, hogy lehessen segíteni a ki- és beszállást. Az ülésmagasság (beszállás szempontjából) ideálisan mintha egy átlagos székre ülne az ember. (Kívülről ráül, majd befordul, kiszálláskor fordítva.)

Az autót jellemzően városon belül (sík terep) használnám, napi 10-30 km-es távon.
Legyen megbízható, elfogadható áron üzemeltethető. (A tervezett költségeket elviselem, a váratlan nagyobb kiadások rosszul esnek.)
Hogy hogyan néz ki a kocsi, mennyire gyors, mekkora a csomagtér, stb. nem különösebben érdekel.

Milyen típust javasol? Mennyit érdemes áldozni egy elfogadható állapotú járműre a javasolt típusból?

Köszönettel: Zsolt
 

Kedves Zsolt!

A Honda Jazz első generációja pont megfelelő lenne erre a célra, az átlagnál egy kicsit feljebb vannak az ülései, és nagy az utastér a kis külső méret ellenére, tehát bent is könnyen elférnek a szülei még téli kabátban is. Nem romlik el, keveset fogyaszt, könnyű vele parkolni, nagy a csomagtartója.

Amire figyelni kell, rozsdásodás előfordulhat a hátsó íveknél. illetve az ajtók alján. A nyelestengely csapágy néha szól bennük és az EGR szelep szokott még leragadni, jellemzően a sok állástól, mint például nálam, ha le van téve a kereskedésbe, és nem használjuk. Más bajuk nincs, olajat, gyertyát kell benne cserélni, és kimegy a világból hat literes vagy az alatti fogyasztással. Egymillió körül kezdődnek a vállalható darabok.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Családi kombit mókán innen és túl

2015. július 5., 08:21 Módosítva: 2015.07.06 16:42
160
 

Kedves Becsületesnepper!

34 éves, egyre inkább családos és viszonylag rendszeres erdőjáró ember vagyok, némi - szerencsére fertőző - autóbuzériával megáldva. Családunk tagjai a feleségemen túl egy tizenegy éves 2.4-es Accord (imádjuk) és egy 3-as Mazda (1.6 dízel, az Elátkozott Motorblokk-Díj aranyérmese) halódó porai.

A döglött Mazdát szeretnénk rövidúton egy méretes, benzines családi kombira cserélni. Három lehetséges alternatívát találtunk 2-2,5 millió forint körül, a finomabb célzáshoz lenne szükségünk a segítségére:

1. Honda Accord 2.4 kombi - egyetlen hátulütője, hogy a kocsi orra nem csak egy tuskónál, de a Tesconál is hajlamos fennakadni. Ez a jelenség csúnya zajjal jár és emellé még drága is. (A fenti nyelvi humor rossz, de benn hagyom, hadd fájjon!)

2. Subaru Outback 2.5 - a fenti probléma kiküszöbölésére és az általános terepképesség javítására (a boxeres blüblüblü-faktor csak bónusz). Hátránya, hogy szolidan rettegünk a várható szervizköltségektől és a fogyasztástól.

3. Kia Cee'd kombi 1.6 vagy 2.0 - jó autó két ásítás között. Unalomfaktor kimaxolva, cserébe azonos pénzért jóval fiatalabb példányhoz lehet jutni, nem feltétlenül sokkal fapadosabb kivitelben és a megbízhatósággal sincs semmi baj. Cserébe aszfalton borzasztóan unalmas, terepen borzasztóan unalmas és nem tudom, hogy mennyire használható.

Nagyon nehéz a válasz, de ha magamtól tudnám, nem ragadtam volna billentyűzetet.

(Tudom, hogy használtautó-eladók 99,99%-a nem autóimádó lelkipásztor vagy nyugdíjas tanítónő, ennek ellenére egy megfelelőnek tűnő példányért szívesen utazom akár ezer kilométert is egy irányba.)

Bármilyen iránymutatását, esetleg további javaslatát rendkívül nagy örömmel fogadom.

Üdvözlettel:

Péter

Kedves Péter!

A Subaru Outback nagyon jó autó, nekem is az egyik kedvencem, a szervizköltségektől nem félnék, mert nem egy elromlós fajta, és a kopó alkatrészekből van hozzá utángyártott. Előfordulhatnak olyan esetek, hogy kell hozzá valami húzósabb árú alkatrész, mint ahogy én is jártam a közelmúltban egy ilyennel. Kellet hozzá egy lambda szonda, a legjobb ajánlat is 70 ezer forint felett volt, de találtam egyet az alibabán 110 dollárért ugyanazzal a gyári cikkszámmal, és jó  is volt bele. Nekem kifejezetten tetszik az autó az emelt hasmagasságával és úgy általában a megjelenésével. Az első generációs Audi Allroadban is ez tetszik, csak az egy guruló probléma, a Subaru pedig mindig működik. A fogyasztása 9.3 liter a spritmonitor szerint, ami egyáltalán nem sok egy ekkora autótól. Én Subarut vennék.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Nőnek csajos autót

2015. július 3., 11:12 Módosítva: 2015.07.04 17:27
58
 

Kedves Nepperűző!

Adott egy nő, aki olyan autót szeretne, ami csajos is, fenntartható is, megy is. A 2004-2005-ös évjáratot böngészve találtam rá erre a három (Kia Picanto, Hyundai Getz, Chevrolet Spark), általam szimpatikusnak talált modellre, árban még éppen megfelelő 500-600 ezer Ft között. Innentől viszont eltanácstalanodtam, hogy melyik irányba induljak, lévén mind a háromból találtam jelenleg eladót, de van, ami vidéken csücsül, és ha nem érdemes, akkor nem utazgatnék 200 km-t feleslegesen.

Továbbá dilemma, hogy van, amelyik árban alacsonyabb, ugyanakkor csk 4 hónap műszaki van rajta, míg a másikon pl. 2017/6.hó. Melyik a gyanúsabb, ha friss műszaki van rajta, vagy ha el akarja adni valaki pár hónappal a vizsga előtt?

Te melyiket ajánlanád elsősorban?

Kedves Kérdező!

A Hyundai Getz, a Chevrolet Spark, és a Kia Picanto is mind Koreában készült, hasonlóan megbízható egyszerű technikával rendelkeznek. A Sparkban a Matizból örökölt háromhengeres motor van, kicsit fésültek rajta, de akkor is csak három henger, jobb a négy. A Hyundai Getz és a Kia Picanto azonos alapokkal rendelkezik, én inkább ezeket venném, ha ebből a háromból kellene választani. Ha szeretne jobbat, igényesebbet, akkor vegyen egy K11-es bakancs Micrát, az sokkal jobb ezeknél.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Bevállaljam a patent E36 kabirót?

2015. július 2., 11:23 Módosítva: 2015.07.03 11:13
102
 

Tisztelt Nepperűző!

Jelenleg van autóm és nem is terveztem másikat venni. De lehetőségem akadt egy 94-es BMW E36 6 hengeres cabrio megvásárlására. Első tulajdonostól, karcmentes állapotban, sérülésmentesen, gondosan vezetett szervizszámlákkal. Ennek tudatában nyugodt is lennék az autóval kapcsolatban. Azonban tanácsát szeretném kérni, hogy első számú autónak ez mennyire teljes értékű (kemény tető is van hozzá) és hogy mennyire éri meg a 30%-kal drágább vételárat, mint a használtautó hirdetésekben szereplő hasonló társai? Hozzáteszem egyedülálló vagyok és gyereket sem tervezem még jódarabig.


Várom válaszát!
Köszönettel: Balázs

Kedves Balázs!

Ha annyira patent, akkor megéri a felárat, a hirdetésekben rengeteg a hulla, különösen a kínálat alján. A kabiró is használható télen vászon tetővel, de az időjárás nem tesz neki jót hosszú távon, a kemény tetővel viszont a vászon tetőt megvédjük az időjárástól. Simán vállalható első számú autónak, olyan, mint egy kupé.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Tíz évnél fiatalabbat 1-1,5 millióig

2015. július 1., 10:39 Módosítva: 2015.07.02 11:25
114
 

Kedves Becsületesnepper,


Milyen típusokat tud ajánlani az alábbi feltételekkel:

- 10 év alatti (rajtam kívülálló követelmény sajnos)
 - többnyire városi használatra
 - 5 személyes
 - ne legyen "doboz feeling" benne ülni (ilyet érzek pl egy Swift-ben vagy egy Daewoo Matizban stb)
 - megbízható márka, olcsón szervizelhető

Alapvetően 1 millió Ft-ig (de ha nincs, akkor 1,5), természetesen minél alacsonyabb fogyasztással. Opel Astra H-t, Vectra C-t néztem pl, de nem tudom, volna-e alacsonyabb fogyasztással. (Illetve azon belül milyen motorral?) Ford Focus?


Köszönettel,
Márton

Kedves Márton!

A C Vectra volna alacsonyabb fogyasztással, a dízel. Nem írta, hogy mennyit mennek évente, de főleg városi használatra inkább a benzines. A benzinesek közül az 1.8-as a legkisebb benzines motor, nem fogyaszt rosszul, de egy 1.6-os, 1.4-es motor nyilván kevesebbet eszik. A H Astra és a Focus hasonló fogyasztást produkál, a Focusnak jobb a futóműve, de az Astra sem rossz.

Benzines autóknál a fogyasztás sokkal inkább függ a lábunk súlyától, a különböző típusok fogyasztási adatairól itt tájékozódhat. Az egymillió forintos értékhatárt nyugodtan felejtse el ha tíz évnél fiatalabb H Astrában illetve Focusban gondolkodik, ez az álmodozás kategória, a jók egymillió fölött vannak bőven. Mindkettőt megveheti nyugodtan, nézegesse őket, és azt vegye, amiből jobb állapotút talál.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Sportos dilemma: Lancer vagy Alfa 159?

2015. június 30., 12:11 Módosítva: 2015.07.01 10:43
176
 

Tisztelt Becsületesnepper!

A család bővülése miatt szükségessé vált a jelenleginél nagyobb, komfortosabb autó. Hajlandó voltam kompromisszumot kötni annyiban, hogy lehet kombi (babakocsi miatt) de a sportosságról, vezetési élményről nem vagyok hajlandó lemondani.

Mivel tíz éve Alfát használok egyértelműen következik, hogy a kiszemelt egy Alfa 156 JTS SW. Aztán eljátszottam  a gondolattal, ha esetleg mégsem Alfa, akkor lenne-e más, ami kielégítené az igényeimet. Több márkát megnéztem (BMW, Volvo, Ford, Opel) de egyikben sem találtam olyan típust vagy példányt, ami igazán lázba hozott volna, míg rá nem találtam a Mitsubishi Lancer sport kombi 2.0-ra. Tulajdonképpen az autó azt tudja, amire nekem szükségem van, kiforrott, megbízható technika, egyszerű, csicsa- és elektronika mentes beltér, sportos érzet. A motor viszont csalódás, többet vártam (vagy csak amit próbáltam el volt lustulva?)

Ami a problémám és ami miatt Önhöz fordulok, hogy nagyon kevés információt találok erről a két típusról. A Mitsubishiről annyit találtam, hogy sosem romlik el :) (?), viszont pl. hajlamos-e a korrózióra (mint jellemzően a hasonló japánok)? Az Alfára nem jellemző a rozsda (?) de a JTS motor mennyire megbízható, szervízigényes, mennyire drágák az alkatrészek (a motorhoz) a belső digitális kütyük (kétzónás klíma, számítógép) mennyire időtállóak és csak drágán javíthatóak?


Válaszát előre is köszönöm!

Üdv:
Szabolcs

Kedves Szabolcs!

A Lancer valóban hajlamos a rozsdásodásra. Ez jellemzően a hátsó sárvédőíveken kezdődik, de előfordulhat a géptető élén és az ajtók pereménél is. A két literes motor nem egy ördög, nagy tűzijátékot nem kell tőle várni, de nagyon megbízható konstrukció. Az ön által kipróbált darab valószínűleg nem volt ellustulva, ez ilyen, 136 lóerő nem fogja kitépni a kormányt a kezéből. A sportossága inkább a futóművében van, ami elég feszes, de nem kényelmetlen. Az Alfa 159 kevésbé rozsdásodik, de láttam már rozsdásat abból is, ráadásul az a konkrét példány 2010-es volt, és a tornyoknál kezdett szétnyílni a lemez. A JTS motorokkal nincs tapasztalatom, eddig csak JTD-hez volt szerencsém, erről a motorról érdeklődjön az alfás fórumokon.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Kis fogyasztású dízelt sok pályához

2015. június 11., 07:44 Módosítva: 2015.06.12 10:16
2
 

Kedves Nepperűző!

Napi munkába járáshoz (kb. 250 km, 90% autópálya) szeretném kérni a tanácsodat egy megfelelő autó kiválasztásában. Mivel ennek minden költsége a saját pénztárcámat terhelné, fontos az alacsony fogyasztás, a megbízható működés, alacsony fenntartási költség.

Ekkora éves futásnál természetesen dízelben gondolkodom. (Alsó) középkategóriára gondoltam a kényelem és a biztonság miatt, és így családi autóként is használható lenne. Lehet szedán, kombi egyterű, mindegy. Talán a Renault, amitől ódzkodok.

A keret kb. 1.500.000 Ft (+10-15% ha valami nagyon megérné)+ átírás, szervíz, stb... Gondolom alacsony futású autó ebben az árkategóriában már nem nagyon fellelhető, 200.000 km felettit érdemes még megvenni ilyen használatra? Max 1-2 évre tervezek vele, utána cserélném.


Köszönöm segítségedet.

Üdv:
Balázs

Kedves Balázs!

Én nem is költenék el ennyit a kocsira, mert a nagy futás amortizálja az autó árát is, és majd amikor eladásra kerül a sor nem mindegy mennyiből avul az autó ára. Körülnéznék, és valami 1.9 TDI-t vennék. Minden bokorban van hozzá alkatrész, sokan értenek hozzá, nem egy elromlós fajta, 600-800 ezerért már lehet venni használható darabokat, amiket nem kell azonnal generálozni. Én ugyanezért vettem a Fabiámat, kellett valami, amivel kirohangálok Németországba, hogy ne a családi kocsiba kerüljön bele évi ötvenezer, és ne annak az árát amortizáljam le az extrém futásteljesítménnyel.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Családinak PSA vagy Volvo?

2015. június 10., 10:24 Módosítva: 2015.06.11 07:58
170
 

Tisztelt Nepperűző!

Harmadik autót keresek a családnak évi kb 5-10 ezer Km futással kisebb-nagyobb kirándulásokhoz. Feleségemnek és nekem is van munkába járáshoz (helyi használatú kis kategóriás ) autónk, de szeretnénk egy nem egyterű és nem német, legalább középkategóriás, biztonságos "jó" megjelenésű autót, ami ha lehet "megbízható" és az se baj ha automata...

Amiket eddig nézegettem: Peugeot 607 2.2 vagy 2.7 HDI, 407 SW 2.2 , 2.7 Hdi, Citroen C6 2.7 Hdi,C5 2.0Hdi 2008 után, illetve Volvo S60, V70, S80, XC70... Ezekből D5, illetcve 2.5T jöhet szóba, PSA-ból inkább csak dízelt vennék, de Volvóból nem tudom... Igazából ezidáig szinte mindig PSA konszernből válogattam, és nem is volt különösebb gondom egyikkel sem, de nagyon szimpatizálok a svéd gyártó termékeivel, csak nem tudom mire számíthatok...

A keret max 3 millió Ft...


Kérem segítsen dönteni!
Üdv:Béla

Kedves Béla!

Látom szabadidejében hobbiból autóvillamossági szerelősdit szeretne játszani, mert a 607-es híres erről, de a C6 is ott lohol szorosan a nyakában. 607-est nem vennék, C6-ost igen, de csak a három literest, mert azokban már átdolgozták az elektromos rendszert, a 2.7-esekkel még sok elektromos probléma volt. A népítélet ebből a szempontból nem irányadó, mert a legtöbbet futott autóban is csak 25 ezer kilométer volt, és a tulajok az új játék tulajdonlása felett érzett örömtől hajtva  írtak ítéletet. A 407-eseknél is lehetnek elektromos problémák, illetve a fűtésrendszerében van egy csappantyú, aminek a tengelye tutira el fog törni. Meg kell kérdezni az eladót, hogy ez ki volt-e már cserélve, ha nem akkor készüljön fel rá, hogy ki kell venni a műszerfalat, és meg kell venni az alkatrészt.

A C5 2008-tól már sokkal jobb autó, mint az elődje volt. Ha a franciák közül kellene választani, akkor a C5-öst választanám, de ha bejön a képbe a Volvo, akkor egy V70-est vagy XC70-est vennék a D5-ös dízel motorral. Kombik, lehet őket pakolni, ha nyaralni megy a család. Két ismerősömnek is van ilyen motorral szerelt Volvója, egy XC90 és egy S60, mindkettő túl van jócskán a félmillió kilométeren, és motor gondja még egyiknek sem volt, mindkettőben a gyári turbó van még, az egyiknek kellett a váltóját felújítani.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Menjen a Mondeo, jöjjön a Merci?

2015. június 9., 11:04 Módosítva: 2015.06.10 10:27
4
 

Kedves Becsületes Nepper!

Van egy nagy dilemmám. Jelenleg egy 2003-as 1.8 125 Le-s MKIII-as Mondeót hajtok megelégedéssel. Az autó előtte édesapámé volt, tehát tudtam mit veszek amikor eladta nekem. Jelenleg 260.000 km van benne, az első években céges autó volt egy halál nyugodt embernél.

Ki lett cserélve a kettőstömegű kinyomócsapágy stb. 1,5 éve. Lehetőségem lenne lecserélni egy kombi 2004-es C220 CDI (122Le)-re kb Mondeo+200 ezresért. A Merci szintén édesapám tulajdona, de csak 2 éve. Most 340.000 km van benne, viszont előtte egy (német) középkorú úrnál volt, aki tényleg vigyázott rá és szép állapotban van. Motorikusan most lett a turbó felújítva benne. Ezt lenne lehetőségem átvenni az én évi 15.000 kilométeres futásommal. Tudom igen..... 25.000 felett érdemes a dízel. Viszont tetszik, jóval barátibb a fogyasztása és tényleg jó állapotban van.

Ön szerint megér ez Mondeo+200 ezrest, vagy maradjak a megbízható Mondeónál. Kérem segítsen dönteni!


Köszönettel:

Tamás

Kedves Tamás!

Szerintem nagyon megéri.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Octavia helyére terepjárót, de milyet?

2015. június 8., 13:12 Módosítva: 2015.06.09 10:50
1
 

Tisztelt Nepperűző!

Lecserélném 14 éves Octáviámat, mivel átalakult a munkám. Mezőgazdasági tevékenységet végzünk, ennek megfelelően gyakran kerülünk nehezen járható útra. A kérdés terepjárót, de milyet?

Keveset futunk évi 5-6000 km-t, a gépet feleségem is vezeti. Kacérkodtam a Jimnyvel de semmi nem fér bele. 1,6-2 millió közötti használt gépben gondolkodom.


Várom válaszát

Kedves Kérdező!

Én egy pickup-ot vennék mindenképpen, azoknak van platója, lehet rá pakolni, nem kell óvatoskodni, hogy összekoszoljuk. Ennyiért már tényleg sok autó van, akár klímával is. Legjobb a Toyota Hilux, de ebből van a legkevesebb. Mitsubishi L200-asból, Mazda B2500-ból, Ford Rangerből és Nissan Navarából viszont már nagyobb a választék, és ezek közül választanék, leginkább egy Hilux-ot. Arra ügyeljen, hogy az autó alvázát és alját takarítsa rendszeresen, ne hagyja a sarat heteken, hónapokon keresztül rajta, mert el fog rohadni a karosszéria.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Első autónak Carismát?

2015. június 6., 08:11 Módosítva: 2015.06.07 14:06
165
 

Tisztelt Becsületesnepper!

Első autónak keresek egy megbízható társat, aki az elkövetkező 5 évben kiszolgálna, a keret nagyjából 700-800 ezer forint lenne rá az adminisztratív költségek nélkül.

Elvárás, hogy minimum 4 személyes legyen, benzines, tágas(abb) csomagtartóval (400+ liter) a hosszabb utazásokhoz.

A kritériumok szerint eddig a következők jöttek szóba:

Mitsubishi Carisma 1.6 GLX
Toyota Corolla (2000-2002) - itt a csúnyácska külső azért eltántorít
Honda Accord (1999-2003)

Első ránézésre a Carisma felé húz a szívem, de nagyon kevés tapasztalatom van velük.

Ön melyik mellett döntene? Esetleg van-e még más javaslata?


Válaszát előre is köszönöm!

Péter

Kedves Péter!

A Carisma nem rossz a rozsdára oda kell figyelni, mert az már előfordulhat, de műszakilag elég megbízható autó. A Corolla iszonyú tartós, de az esztétikai részével teljesen egyetértek. Köztudottan és bevallottan Hondabuzi vagyok, sokszor az orrom alá is dörgölik, ráadásul az Accordnak ez a generációja az egyik kedvencem, rozsdásodás még nem annyira jellemző, de itt is előfordulhat már. Műszakilag szerintem ez a leginkább összerakott és szerintem ez a legjobb a háromból.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Bevállaljak egy Chrysler Voyagert?

2015. június 5., 07:49 Módosítva: 2015.06.06 07:15
122
 

Tisztelt Becsületes nepper!

Az alábbi dilemma gyötör: Jelenleg egy 2000 es évekből szalajtott Peugeot Partner 1,9 d tulajdonosa vagyok. Vegyesen munkához és privát célra is használom. Egy-két idegesítő kis problémát leszámítva, leginkább az erejével vagyok elégedetlen.

A felváltó típusnak legalább ekkorának vagy nagyobbnak kéne lennie. A könnyen tisztítható fapados beltér előny. Japános megbízhatóság előny.

A keret 800-900 000 + buffer. Kinézett típusok: Chyrsler Voyager CRD,
Toyota Previa, Mazda MPV.

A Chrysler nagyon tetszik, de semmilyen tapasztalatom nincs vele.


Ön melyiket ajánlaná?

Kedves Kérdező!

A kedvenc részem:"Japános megbízhatóság előny." Majd ezt követi a Chrysler Voyager. :-) A Previa tudja ezt, de a Voyager! A Voyager finoman szólva nem tartozik a kedvenceim közé. Az első Previából alig van itthon, a hahu-n pont három darab van, de nagyon megbízható autó. "Könnyen tisztítható fapados beltér". Na ez egyikben sincs, mind szépen ki van kárpitozva. A második generációs Mazda MPV-ből még nem láttam ennyiért jót, jellemzően el vannak rohadva.

Ha kell a könnyen takarítható beltér, és mennie is kell, akkor vennék egy HDI Partnert vagy Berlingót, ennyiért lehet venni olyat, amit nem kell naponta szervizbe vinni.


 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Másfél millióig kiscsaládit városba

2015. június 4., 17:59 Módosítva: 2015.06.05 10:08
126
 

Kedves Nepperűző!

Elérkezett az idő, hogy megbecsült Astra F 1.4 8V autónkat, egy korszerűbb, de semmiképpen sem kisebb gépjárműre cseréljük, és ne legyen öregebb 10 évesnél. Fő szempont a megbízhatóság lenne, és hogy bírjam etetni. 70% városi használat mellett kb évi 10.000 kilométert autózunk, ezért főleg benzin üzeműre gondoltunk, de a kiszemelt típusok között akad dízel is, zömében 80-150 ezer km-t futottak. A dízelektől amúgy kicsit tartok, de nem tudom mennyivel magasabb a fenntartásuk, szervizelésük, mint egy benzines autóé. Az alább felsorolt típusok közül, melyiket tudja ajánlani, illetve melyikről beszélne le legszívesebben, mire figyeljünk oda vásárláskor stb... Keret kb.: 1,5 millió HUF

Ford Focus 1.4 - 1.6
Mazda 3 1.4 - 1.6
Skoda Octavia II. 1.4 – 1.6
VW Golf V. vagy Golf Plus 1.4 – 1.6
Volvo V50 1.6D - 2.0D
Opel Vectra C 1.9 cdti
Opel Astra H 1.4 – 1.6 vagy 1.3  - 1.7 cdti


Üdvözlettel:

István

Kedves István!

Ekkora éves futáshoz én is benzinest vennék inkább, ezért a dízeleken át is lépnék. A Focus-oknál a változó szelepvezérlésűeknél adódhat probléma vezérléssel, de ez sem egy tragédia. A H Astra sem egy ördöglakat, ott az Ecotec motoroknál előfordulhat némi olajfogyasztás, de ez sem kezelhetetlen.
A Mazda 3-nál a hátsó sárvédőíveken lehet rozsda, amúgy műszakilag szerintem ez a legjobb. Skoda Octaviából inkább az 1.6-ost venném, az 1.4-es nem egy torpedó, bár helyváltoztatásra alkalmas. Ebben van a legnagyobb hely. Golfból (vagy Golf Plusból)inkább a sima 1.6-ost venném, mint az FSI-t.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Jól pakolható, dinamikus autót műszaki analfabétának

2015. június 1., 12:21 Módosítva: 2015.06.02 13:34
194
 

Tisztelt Becsületes Nepper!

A tanácsát szeretném kérni, hogy milyen autóra cseréljem le a jelenlegi Suzuki Sedan 1.3 GLX-emet, amivel tökéletesen meg voltam elégedve, de 13 éves szegény és közel 500 000 van benne.

Max. 1,5-2 millió a keret, lehetőleg magas építésű, jól pakolható és mindenképpen dinamikus és megbízható autót keresek. Heti 300-400 km-t ingázó nő vagyok, két gyerekkel, egy kutyával, sportos vezetési stílussal és abszolút műszaki analfabetizmussal. Akár kombi is lehet, ha megfelelően dinamikus és jó az úttartása. Mit tanácsol?

Kedves Kérdező!

Van a paraméterei között egy ellentmondás, amivel nem tudok mit kezdeni. Magas építésű legyen, jól pakolható és dinamikus. A magas építésű az vagy egyterű vagy terepjáró. Ezek nem kimondottan a dinamikusságról szólnak, de a pakolhatóság megvan bennük, legalábbis az egyterűekben. Szerencsére utána megemlíti a kombit is, ami ugyan nem magas építésű, de pakolható, és én is ezt ajánlanám önnek. Amire gondolok elsősorban az a Honda Accord vagy a Toyota Avensis. Ezeknek elég nagy a csomagtartója ahhoz, hogy esetleg egy kutya box mellé még csomag is beférjen, és nem is szoktak komolyabban meghibásodni. A menetdinamikai igénye egy nagyobb benzinessel még ki is elégíthető, az Accordnak például nem is rossz a futóműve, ami az élményhez nem nélkülözhető.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Volvo V50 után fiatalítanék

2015. május 30., 08:40 Módosítva: 2015.05.31 12:14
181
 

Tisztelt Nepperűző!

Jelenlegi autómat szeretném újabbra cserélni - Volvo V50 (2007.10.) 1,8 benzin. Nagyon imádtam ezt az autót - az olajcseréken, és a kopóalkatrészeken kívül soha nem volt rá gondom, de szeretnék egy kicsit fiatalítani (220.000 km van benne, és úgy gondolom hamarosan egy nagyobb összeget rá kellene költsek - ezt inkább egy újabb autóra szánnám - lehet nem jó a gondolkodásom :-) ).

Továbbra is családi kombiban gondolkoznék, ugyanis hamarosan négy főre gyarapszik a család, és eddig is ki tudtuk használni ezt a mértetet egy gyerekkel. Nagyságrendileg olyan 3,5 M Ft-ot szánnék rá, mindenféleképpen benzines autóban (sajnos volt pár rossz tapasztalatom a dízelekkel), 2010-2013 évjáratokban gondolkoznék, és ne legyen benne sokkal több mint 100.000 km - elvégre egy kicsit fiatalítani akarnám a Volvo-t. Ezen kívül természetesen szeretném, ha megbízható lenne, nem fogyasztana túl sokat, ugyanakkor legyen benne egy kis erő- legtöbbször ugyanis egyedül utaznék vele- szóval ha lehet legyen élvezetes a vezetés - nincs sok igényem :-)


Amiket nézegettem:

Skoda Octavia 1,4 TSI v. 1,8 TSI
Toyota Avensis 1,8
Ford Mondeo 2.0
Hyundai I40 1,6 vagy 2.0
Peugeot 508 SW 1,6 THP

Igen, elég vegyes felhozatal, ha tehetném összekeverném a Peugeot kényelmét a Skoda 1.8 TSI motorjával, és a Ford kiváló futóműjével. De nem lehet :-) Szóval a Skodák azért szimpatikusak , mert stabilak, az 1.8 TSI- ről jókat olvastam, megbízható, és dinamikus motornak írják, az autóhoz könnyen lehet alkatrészt szerezni- ugyanakkor minden második autó Skoda az utakon. A Ford, és a Toyota , és a Hyundai is tetszik, de sajnos nem találok belőlük túl sokat a piacon, és kevésbé dinamikus a motorjuk a Skodához képest. A Peugeot megbizhatóságában, és alacsony szervízigényében kételkedek, ugyanakkor nagyon szép autó.

Ezek az én "tudatlan" pro és kontra érveim, de nem vagyok biztos abban, hogy reálisan látom a helyzetet.

Nagyon érdekelne minden tanács, javaslat.


Válaszát előre is köszönöm!

Gábor

Kedves Gábor!

Én semmilyen TSI-t nem vennék magamnak, az egész turbós korszakot zsákutcának tartom. A PSA és a BMW közös fejlesztésű THP, más néven prince motorja szerintem az utóbbi idők legrosszabb motorja, csak akkor vegye meg, ha szereti az orális szexet a barlangos test rossz végén. Ha benzines, akkor japán vagy koreai szívómotor, már ha a nyugalmat és nem az izgalmat keresi, de a Mondeo sem rossz.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Milyen családi autót kapok 1,7 millióért?

2015. május 28., 13:08 Módosítva: 2015.05.29 16:12
177
 

Tisztelt Nepperűző!

Keresek egy családi autót túlnyomó többségben városi használatra. A cél leginkább a fentarthatóság. Tehát a célom nem az hogy a garázsban álljon, hanem inkább a használat, és ha valami letörik benne (a gyerek alkot), vagy bármilyen szervíz, akkor ne kelljen súlyos pénzeket otthagynom a karoszériásnál, szerelőnél, autósboltokba, hanem a mai átlagember számára elérhető maradjon (esetleg bontókból megoldhatóak legyenek az ilyen dolgok).

A vételár max 1,5 - 1,7 MFt. Még talán annyi kritérium hogy nem szeretnék túl öreg használtautót (max 4-5 éves). Tanácsodat kérem hogy milyen márkát és típust ajánlasz ezekkel a feltételekkel.


Segítségedet előre is köszönöm.

Balázs

Kedves Balázs!

Sok ember elköveti azt a hibát, amit te. Megjelölnek egy évjáratot és árat, esetleg még leírják, hogy maximum 100 ezer kilométer legyen benne, de nem nézik meg a netet, hogy azért a pénzért nem lehet épkézláb autót kapni. Mikor visszaírok, hogy szóljanak, ha tudnak ilyet, mert én is vennék tíz darabot, akkor megsértődnek.

Ha családi autó kell, akkor gondolom valami Astra-, Golf-méretű autó kellene. Beírtam a keresőbe a paramétereidet, és kijött hat darab normális méretű autó. Vannak a 200-300 ezer között futott céges autók, a sérültek, meg a hullák. Ezerszer elmondtam, hogy nem évjáratot veszünk, hanem állapotot. Szerintem felejtsd el ezt az évjáratosdit. Van 1,5-1,7 milliód és kell egy normális kocsi. Több típust ajánlanék évjárat megkötés nélkül, mert a 2010-2011-es kritérium kevés eséllyel fog teljesülni, ha normális kilométer futást is szeretnél, Ford Focus, Hyundai i30, Kia Ceed, Toyota Corolla, Opel Astra H.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Swift után Swiftet?

2015. május 27., 08:09 Módosítva: 2015.05.28 12:02
140
 

Kevdes Becsületesnepper!

Autóvásárláson töröm a fejem, a Swiftem mindjárt elhal. A legfontosabb szempontok: olcsó legyen (és lehetőleg japó), mert max 1,5 évre kéne és keveset használjuk (nagyon max 7-8 ezer km/év), kicsi legyen, mert többnyire városban használnánk, de azért legyen némi csomagtartó is, mert csecsemő és a tartozékok is be kéne férjenek néha.

A keret 200-400 ezer között. Amik közül vacillálok: Nissan Micra, újabban a Mazda 121 (szedán forma, relatív nagy csomagtartó), árban ez lenne a legjobb, de kicsit drágábban már Almerát, Civicet is mérnek, ami helyből sokkal többet ad. Esetleg Suzuki Baleno vagy a jó öreg Swift megint?

Egyáltalán érdemes-e autót venni ha csak 3-4e km-t megy az ember egy évben?


Köszönettel:
Gábor

Kedves Gábor!

Hogy érdemes-e autót fenntartani ekkora futáshoz, azt számolja ki, de szerintem igen, mert ez mindig kéznél van, ha menni kell valahová. és nem kell senkihez, semmihez igazodni. Swiftből már klímásat is lehet venni 400 ezer környékén, és azok már nem is romosak, a fenntartása pedig majdnem megegyezik egy kerékpáréval.

A bakancs Micra sokkal igényesebb mint a Swift, sokkal minőségibb érzés vezetni. Az első Almera nagy kedvencem, nagyon megbízható autó, a rozsda az ellensége. A Baleno is jó, ott a bölcső rozsdásodása elég jellemző gond, annyira, hogy a bontóban várólista van rá. Én vennék egy Swiftet vagy egy Micrát.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Automataválós dízelt szabad?

2015. május 26., 13:16 Módosítva: 2015.05.27 10:32
165
 

Tisztelt Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állok, és mint mindenki, kezdek elveszni a jótanácsok útvesztőjében. A keret 1.5 millió. Évi 18000-20000 km 80% városi felhasználás.
Amire szükségem lenne az egy automata kombi, a raktér nagyon fontos (jelenleg egy I Octaviával járok és bizony van, hogy a ledöntött ülések mellett is kicsi a csomagtartó). Az automata is elengedhetetlen, mert a párom mozgássérült és csak azt tudja vezetni. (tartanom kell a ...tronik váltóktól? Állítólag a régebbi konstrukciók megbízhatóbbak és olcsóbban szervizelhetőek. Ami még szempont a jó zajszigetelés, csendes utastér. A jelenlegi 1.8 benzin Octaviamnál a városi fogyasztás maximum 9 l még vállalható, de az auópálya tempónál 3500-4000-es fordulat nem túl kedvező, így főleg nagyobb köbcentis dízelben gondolkodom. Milyen autó lenne ideális?


Válaszát előte is köszönöm!
Köszönettel:
Bálint

Kedves Bálint!

Ezekből az autókból elég kevés van, kicsi a választék.  Az automata váltótól önmagában nem kell tartani, de gondozni kell. Van egy dolog, amit el kell fogadni, ha valaki keveset akar tankolni, akkor dízelt vesz, ha  kézi váltós autója van, akkor kettőstömegű lendkereket fog cserélni kuplunggal, akinek automata váltós van, az előbb utóbb váltót fog felújítani, mindkettő sokba kerül, és egyik sem fog jól esni. Ha ezt nem tudja elfogadni az ember, akkor marad a BKV. Elsőnek a VW Passat 1.9 PDTDI jutott eszembe, ezekben egy tiptronic váltó van, ez lényegesen megbízhatóbb, mint a multitronic, azt nem ajánlanám. Audi A6 2.5 TDI-ből sok van, azt ne vegyen, az elég nagy szopóroller tud lenni, és sokat is eszik.
Az 5-ös BMW még szintén nagy de a hathengeres dízelek nem fognak túl keveset enni. A Mondeónak van még nagy kombija, de ott a befecskendező rendszerrel szokott baj lenni. Eszembe jutott még az Opel Vectra C, abban egy jó multijet motor van, a váltója is jó, és hely is óriási van benne. Talán ezt vennék leginkább ezek közé a paraméterek közé szorítva.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Eljött az ideje valaminek, amit élvezek

2015. május 24., 08:18 Módosítva: 2015.05.25 13:12
424
 

Kedves Becsületesnepper,

Így, túl bizonyos életkoron azon gondolkodom, talán már megengedhetem magamnak, hogy végre ne az legyen a szempont az autóvásárlásnál, hogy mekkora az értékvesztés, mennyit fogyaszt, befér-e a babakocsi, hanem olyan autót vegyek, ami tetszik.

A következőkre gondoltam:
- Land Rover Freelander, 3 ajtós, (lehetőleg) kézi váltós, a 2004-as facelift utáni;
- Alfa Romeo GTV/Spider;
- Fiat Barchetta.

(Tudom, hogy ezek eléggé különböző autók, de hát sok minden tetszik, nem tehetek róla, ezért most inkább nem is magyarázkodnék.) Nem hobbiautónak kéne, rendesen használnám egész évben (úgy évi 8-10 ezer kilométerrel számolok), de második autó lenne, vagyis a családdal nyaralni nem ezzel mennék, és nem szempont, hogy a gyerekek milyen biztonságban vannak hátul.

Hosszú távra, 15 évre venném, de nem fáj, ha utána már nem kapok érte semmit. Tisztában vagyok vele, hogy ezek tizenéves (a Barchetta esetében 15+ éves) autók, vagyis 15 év múlva 25-30 évesek lesznek, és közben költeni kell rájuk – ez bele is fér, ami nem fér bele, az az, hogy folyton szervizbe kelljen hordani.

Úgyhogy a kérdés:
- ha a fő szempont, hogy egy mindennapos használatra alkalmas autó legyen, és mondjuk kétharmad ennyire fontos szempont, hogy közben ne kerüljön rettenetesen sok pénzbe, melyik típust érdemes választani;
- melyik motorral (pl. az Alfa kétliteresekről a Totalcaron nagyon rosszakat írnak);
- mekkora összeget kalkuláljak a vásárlás utáni első szervizre.


Segítségét köszönöm, üdvözlettel,
Gábor

Kedves Gábor!

A Land Rover Freelandert még életemben nem ajánlottam senkinek, és azt hiszem nem is fogom. Ha azt mondom, hogy angol beteg, és a népítélet 5.84-es átlagát vesszük, az beszédesebb mindennél. Olvasgasson, aztán meglátja, hogy tetszik-e még.

A Barchetta már sokkal jobb, annak idején Winkli tesztelte, neki nagyon tetszett, de a népítéletben a tulajok is szeretik. Az ebben lévő 1.8-as motor nem olyan kényes, mint az Alfa 2.0 twin spark motorja. Ha roadsterben gondolkodik, akkor nézzen meg egy MX 5-öst is, még megbízhatóbb a motorja, nem szokott soha elromlani, a futóműve, váltója, egyensúlya is jobb, és hátul kapar, mint egy rendes roadster. Ha talál belőle 1.8-ast, azokban van sper is, és szépen elmennek keresztbe is.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Autót derékfájáshoz

2015. május 22., 13:51 Módosítva: 2015.05.23 13:55
15
 

Kedves Becsületesnepper!

Nagybátyám autócsere előtt áll, melyhez kérte a segítségem, azonban szükség van a Te tapasztalatodra is. A lényeg, hogy elég komoly derékproblémákkal küszködik, így egy hagyományos autóba be- és kiszállás is fájdalmat okoz neki (Passat, Mondeo, stb.). Emiatt mindenképpen valami kisebb egyterűre gondoltunk, amelybe könnyebb beülni, hisz nem lefelé kell beülnie, hanem "felfelé".

1,6-1,8 M Ft az értékhatár. Mivel keveset autózik (kb. 8.000 km/év), mindenképpen benzines verziót keresünk. Amik ezek után a kalapban maradtak: Ford C-Max 1.6, Volkswagen Golf Plus 1.4, Toyota Corolla Verso 1.8, Opel Meriva 1.4.


Ezek közül vagy ezeken kívül melyik típust ajánlanád szívesen?
Segítségedet köszönöm

Dávid

Kedves Dávid!

A szívemnek legkedvesebb ezek közül a Corolla Verso, de a C-Max és a Golf Plus sem rossz. A Meriva egy Corsa, csak magasabb a bódé, és a Corsa padlólemez miatt kisebb a hely benne, mint egy Versóban vagy a többiben. Ez nem azt jelenti, hogy nem lehet elférni benne, csak érdemes először kipróbálni. Műszakilag a Toyota a legbiztosabb ezek közül, de a többi sem fog összedőlni a lámpánál.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mindent bíró kicsi, olcsó autót

2015. május 21., 14:06 Módosítva: 2015.05.22 10:32
257
 

Kedves Nepperűző!

Mivel nem annyira konyítok az autókhoz, tanácsát kérném. Olyan városi és tanyasi durva kátyús-földes utat bíró gépjárművet keresek aminek olcsó a fenntarthatósága, nem zabálja az üzemanyagot és nem sok baj van vele, vagy ha el is romlik, akkor olcsóak hozzá az alkatrészek. Bírja a kiképzést, heti 3-4 alkalomnyi használat mellett. Maximum napi 100 kilométernél. Plusz mivel csak az utcán tudok vele leparkolni, nem kéne, hogy bárkinek is bűnös gondolatokat ébresszen a fejében. Meg 3-4 személyt (esetleg még egy újszülött kisgyermeket) lehessen benne szállítani rövidtávon.

Létezik ilyen kisautó 500 000 Ft alatt?


Tanácsát előre köszönöm!
Péter

Kedves Péter!

Sajnos olyan nincs, hogy nem vágja haza a földes út. Mivel nő a futómű igénybevétele, az élettartam is csökkenni fog. Drasztikusan. Van olyan ismerősöm, aki napi tíz kilométert tesz meg földes úton, ők elég sűrűn cserélik a futómű alkatrészeket, de ezzel nem lehet mit csinálni ez ilyen. Ha keveset szeretne tankolni, akkor valami régi TDI-t vennék, mondjuk pl. egy III-as Golfot. Nem kerül hozzá vagyonokba az alkatrész, és nem szokott baja lenni. A rozsdára kell odafigyelni, de ki lehet fogni viszonylag rozsdamentes példányokat. Ha talál egy ilyet, akkor csináltasson rajta egy üreg és alvázvédelmet, akkor megnövelheti az autó élettartamát.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Lakatoltassam vagy adjam el?

2015. május 20., 17:11 Módosítva: 2015.05.21 12:17
445
 

Tisztelt Nepperűző,

Tapasztalatából adódó tanácsát kérem. Hetedik éve birtokomban van egy kívülről szép 96-os évjáratú Opel Astra F, amit folyamatosan karbantartottam (új gumik, vezérléscsere, olajcsere, stb.) és a futót km ténylegesen 150 ezer alatt van, de elkezdet az alja rohadni. Kerékjárati ívek belső fele és a küszöbök egyes alsó pontjain alig látható, de biztosan elrohadt az elemek és cserélni kellene.

Nem tudom, hogy mit tegyek, lakatoltassam 100-150 ezerért, vagy adjam el annyiért, amennyit így kapok érte, netán próbáljam beszámoltatni, akármennyit is kapok. Pénzem másik autó vásárlására, áritatással, átnézetéssel, olajcserével együtt maximum 600 ezer forint lenne és nem vagyok biztos benne, hogy jobbat tudnék vásárolni.


Köszönöm a véleményét.

József

Kedves József!

Nem csak a küszöbök és az ívek belső fele, hanem a külső is el fog rohadni, és ezeket fogja követni a tankajtó nyílásának alsó fele is. F Astrából háromféle van: amelyiknek már elrohadtak, amelyiknek most rohadnak, és amelyiknek el fognak rohadni ezek a részei. Ez annyira biztos, mint hogy 2+2=4.
Amúgy jó, de erre kell figyelni. Ha egyébként jó az autó, és nincs valami nagy szerelem a láthatáron, amibe szívesen átülne, akkor csináltassa meg. Ilyen keveset futott Astrát nehéz találni, és ennek legalább tudja a múltját, nem kell elölről kezdeni a rendbe rakást egy másik autóval.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Takarékos dízelt egymillióig

2015. május 18., 07:40 Módosítva: 2015.05.19 07:05
147
 

Tisztelt Nepperűző!

Nehéz döntés előtt állok, alacsony fogyasztású, megbízható dízel autón vásárlásán töröm a fejem, amivel napi 200km-ert ingáznék a munkahelyem és az otthonom között. Ebből 80km autópálya, a többi közút. Ami a határ motorban a járulékos költségek miatt mint a súlyadó, biztosítás stb 1.4-es motorig gondolkodtam.

Amiket találtam ebben a kategóriában: Swift 1.3ddis, Fiat 1.3 mjet, Ford Fiesta 1.4tdci ,Opel Corsa 1.3cdti, Peugeot 206 1.4 hdi és 106 1.5d, amit nagyon dicsért. A motor felsorolt típusoknál többnél is azonos kivétel a 106 szívódízele. Ami döntő lenne ebben az esetben az elektronika megbízhatósága és az alkatrészár. Mivel havi szinten 4-5000km-ert is beletennék az autóba és a munkahelyem nem sokat térít az üzemanyagba fontos lenne az olcsó fenntartás. Ami fontos lenne mint extra az a tempomat,ezen kívül semmi más. Melyiket és miért ajánlaná?


Várom válaszát. Előre is köszönöm.

Kedves Kérdező!

A Citroen Saxo/Peugeot 106 agyonverhetetlen, nincs benne semmi elektronika, csak az adagoló mágnesszelepéhez megy egy vezeték, és szinte levegővel megy. Tempomatosat ebből még nem láttam, mert vélhetően a teljesítmény hiánya miatt nem lenne képes tartani a tempót, de klímásat igen, és még az egymilliót sem kell elkölteni hozzá. Az 1.3-as multijet motor megítélése változó, még ebbe a válogatásba is bekerült, de én szeretem. Van, aki imádja, van, aki nagyot szív vele, én személyesen ismerek több darabot is, de egyiknek sincs baja, még a kifejezetten mostohán tartottnak sem. Tényleg keveset fogyaszt, de van néhány dolog, amire figyelni kell. Itt, itt érdemes olvasgatni.

A Peugeot-ban és a Fordban lévő dízellel van hosszabb tapasztalat is, kb, 50-60 ezret ment vele a feleségem komolyabb baj nélkül, szinte csak a kötelezőket kellett cserélni. Egyszer állt meg, mikor az elszakadó hosszbordás szíj elszakadt, és lepofozta a helyéről a főtengely jeladót. A Peugeot hátsó hídja egy potenciális hibaforrás, a Fordban nincs ilyen. Ha a költségek legalacsonyabb szinten való tartása a cél, akkor a francia 1.5-ös dízelt venném, akár tempomat nélkül is, de klímával.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Kényelmes családit kétmillióig

2015. május 17., 15:22 Módosítva: 2015.05.18 12:44
150
 

Tisztelt Becsületesnepper!

Kétmillió forintig bezárólag szeretnék a közeljövőben családi autót vásárolni, 3-4 fő részére + csomagok. A középkategóriás autók között nézelődtem eddig (Toyota Avensis, Mazda 6, Ford Mondeo, Skoda Superb stb.) de talán a közepes méretű egyterűek is megfelelnének méretben (Toyota Verso modellek, Citroen Xsara Picasso) stb. Olyan autót keresek, amely alkalmas lenne a mindennapi használatra, elsődleges szempont a kényelmes futómű és a megbízhatóság valamint a kényelmes ülések és a normális helykínálat. Maximum 10 éves autóban gondolkozok, az autót rövid (ez Bp, max 10 km-es utak) és hosszabb távon is használni fogjuk (havonta többször is 200 km-es távolságra), a futásteljesítmény éves szinten nem haladja meg a 20 ekm-t.

A választásnál elsődleges szempont – ahogy fent is írtam –, hogy az autó ülései kényelmesek és normális méretűek legyenek (közel 2 méter magas vagyok, 110 kg és sajnos derékfájós) – pont emiatt írok. A fenti paramétereknek elég sok autó megfelel, azonban a választás nem egyszerű, mindegyiket pedig nem tudom végigpróbálgatni – sajnos mostanában divat az autógyárak részéről még a családi használatra szánt autóknál is az autókat a padlólemez szintjére lesüllyesztett, rövid ülőlapú ülésekkel gyártani, túlhangsúlyozott kontúrokkal a sportosság jegyében. Elsősorban japán autóban gondolkozok, azonban a tapasztalatom az, hogy azok nagyrészének üléseit kisebb magasságú emberekre tervezik (Almerát illetve Qashqai-t hosszabb ideig használtam még korábban), ezért a nem japán márkákat sem hagynám ki a keresésből.


Üdv
Tibor

Kedves Tibor!

Sajnos nem lesz más választása, mint végigpróbálni az üléseket. Minden ember teste más, ami az egyiknek kényelmes, az a másiknak nem biztos, hogy az. Én szerencsére nem vagyok erre a problémára érzékeny, így nem tudok használható tanácsot adni, mert nem tudom miben fáj egy hátfájós ember háta.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Kezdő autó után valami komolyat hét kilóig

2015. május 12., 10:47 Módosítva: 2015.05.13 14:41
211
 

Kedves Becsületesnepper!

Életem abba a szakaszába érkezett, hogy komoly autós döntést kell meghozzak közeledve a 30-hoz. Életem első saját autója egy Mk2 Gti 16V Golf volt, ami szinte gyári állapotban a csodálatos klasszikus mivoltában őriztem építettem, pattogtunk az ország útjain, örömmel előztünk és nevettünk már kínunkba mikor csillag csavarhúzóval javítottuk. Ennek most vége és autó vásárlása előtt állok. A keret 100-700e ft körül van, plusz járulékos költségek.

Mit javasolna a következő szimpatikus vonások-autók tükrében? Audi 100-200 Avant, E34 Touring, Passat Variant, Volvo V70. Mint látható tendencia a kombikat nagy előnyben részesítem. Dízelekhez nem értek, nem zárom ki őket de jobb szeretem a benzineseket!

A legfontosabb, hogy ne csak egy legyen a sok közül, karakteres és/vagy kultikus mivolta szükséges, illetve, hogy ne kelljen állandóan szervizbe tolni! Abból volt elég, lassan kenguru leszek olyan lábaim lesznek a 25 éves technika mellett :)

Köszönöm előre is a választ, remélem megosztják eme kérdést másokkal is, sokan állhatnak hasonló nehéz kérdéssel szemben.


Üdvözletem, Tamás

Kedves Tamás!

Az Audi 100-asból már szinte nincs értékelhető darab, 200-ast pedig évek óta nem láttam még képen sem. Ha találna belőle épkézláb példányt az jó lehetne, de nincs. Van néhány megkíméltebb darab kint, de azok bőven egymillió fölött kezdődnek, és még kint vannak. A szervó szinte mindegyikben rossz, a dízeleknek állandóan hengerfej problémájuk volt. A BMW E34 is nagyon jó autó, de alaposan meg kell nézni, ezeken is már helyenként csámcsog a rozsda. A belső tér jellemzően le van lakva, az ülések szövete nem túl tartós, hajlamosak a kikopásra, illetve ki tudja mennyit futottak már, és azért vannak gyalázatosan elkopva. Ebből a 2.5 tds motort alaposan megnézetném, nagyon sok a problémás belőlük.

A Volvo V70 nagy kedvencem a klasszikus doboz formájával. Az Audi öthengeres dízelével nagyon jó utazó autó, de ezekből is sok a lelakott példány. Sok közülük megtette a Föld-Hold távolságot többször, és nem mindig szervizelték őket rendesen. A 2.4-es szívó benzin motor elég tartós, de kevés van belőle, mert a dízelt hozta be mindenki. A Passat Variant a legegyszerűbb talán ezek közül, és a nagy példányszám miatt talán ebből a legegyszerűbb még jót találni. Életkorukból adódóan az esetleges rozsdára oda kell figyelni.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-